akkor ezek kitalált vagy valami oknál fogva pontatlan adatok? mi lehet közelebb a valósághoz?
25.000 eset évente közút-vasút szintbeli találkozásánál (a riportban harmadolásra vagy százalékra nem emlékszem)
vagy 25.000 éves eset 1/3-a a belinkelt német oldal alapján?
megjegyzem, hogy mindkét forrás német, mert a TV adó, illetve a stáb is az volt. A web oldalt ma puszta kíváncsiság utáni kereséskor találtam meg ahol volt számadat is. Másik két oldalnál csak nagyszámú és jelentősen növekvő esetek voltak írva.
a beidézett német nyelvű iromány alapján über 25.000 azaz 25.000 feletti lehet 25.055 is meg akár 1.000.000 is. Ennek a 25.000 feletti egyharmadát említi meg szintbeli vasút-közút találkozásánál megtörtént eseteknek.
Az, hogy én félkómásan mit jegyzek meg az egy dolog. Mindenesetre az általam leírt dolog nem egy rémálom volt.
De legalább az is kiderült, hogy az indiai vasútnál sorozatosan építettek rekord gyorsasággal vasút alatti átkelési lehetőségeket.
Bennem ezek után azok az emlékek jöttek elő amikor a fonyódi aluljárót építették. Itt ha minden igaz 1989-ben elbontották a felüljárót mielőtt a villamosítással odaértek volna. Majd a villamosítás után a a 90-es évben kezdték el az aluljárót építeni. Ha nem csal az emlékezetem 91 szezonra lett kész. Korán és hirtelen tavasz lett, de ennek ellenére nem kapkodták el az egészet. A 4 sávos 7-es főúton 2x1 sávra szűkülve egy fény rámpán lehetett áthajtani. A vasútnál lévő dolgokra már ennyi idő után nem emlékszem tisztán.
Ebből is látszik, hogy nem egy konkrét átjáróban van szó a halálos gázolásokról (hanem az egész hálózaton, és nem is csak átjárókban); tehát az imént teljesen sületlenséget írtál...
"A helyszín egyébként Andhra Pradesh állam, Visakhapatnam elővárosában egy 2 és egy 3 vágányú villamosított fővonal 4 vágányú fonódó szakasza, Pendurthi és Kottavalasa állomások közötti."
Mármint a google keresés alapján az egyik ilyen film? Mert amit én láttam TV-ben az olyan volt, hogy kétvágányos fővonal mellett az átjáróban érkezik egy vágány. De ezen a vágányon nem mutatkozott semmi forgalom a film alatt. Az egyik rész amit kiemeltek az pont egy kitérő volt erre a vonalra. Minkét rész egy ívben folytatódott, a másik irányban pedig váltók voltak tovább és maga az állomás. Egy YouTube felvételem vagy fotón sincs az a helyszín ahol a német TV stáb forgatott.
"De az állítólagos halálos áldozatok számáról, amiket te írtál, és amibe mindenki belekötött, egyik sem ír egy kukkot sem. Itt valószínűleg valamit félreérthettél és nem egy adott átjáróra, hanem lehet, hogy az egész országra vonatkozó esetszámokról volt szó. Bár a napi 200 feletti vasúti gázolás, vagy haláleset még országosan is elég irreálisnak tűnik,"
Ezt a filmet pont 2 hete néztem meg a műtét utáni első éjszakán. Én ezekre az adatokra emlékeztem, de most kerestem - igaz németül - és az alábbiakat találtam:
Die Sperren, die an einem Bahnübergang in Karnataka, Indien absteigen Sicherheit auf der Eisenbahn ist eine Schlüsselfrage, das Ministerium für die Eisenbahnen geworden, die über 25.000 Todesfälle pro Jahr mit einem Drittel von den Vorfällen berichten, die auf Niveauübergängen geschehen
Tehát sem az általam látottakban és belinkelt cikkben is csak éves adatok vannak. Engem nem az irreálisan magas v. hihetetlen áldozat számok fogtak meg, hanem az egész munkafolyamat. Valamint azok a felvételek amikor az építés előtt felvettek pár napot ahogy a helyi lakosság használta ezt az átjárót. Itt voltak olyan szituációk, forgalmi dugók ahol akár 20-30 ember is simán áldozatként végezhette volna az átjáróban.
Ez mind nagyon szép és jó, meg a 4 és fél órás időtartam is valós, lehozza több hitelesnek látszó médium is.
De az állítólagos halálos áldozatok számáról, amiket te írtál, és amibe mindenki belekötött, egyik sem ír egy kukkot sem. Itt valószínűleg valamit félreérthettél és nem egy adott átjáróra, hanem lehet, hogy az egész országra vonatkozó esetszámokról volt szó. Bár a napi 200 feletti vasúti gázolás, vagy haláleset még országosan is elég irreálisnak tűnik, még úgy is, hogy Indiában a vonatok előtt való átszaladgálás, a síneken gyaloglás és a nyitott vonatajtóban való utazás is népi sportnak számít...
A helyszín egyébként Andhra Pradesh állam, Visakhapatnam elővárosában egy 2 és egy 3 vágányú villamosított fővonal 4 vágányú fonódó szakasza, Pendurthi és Kottavalasa állomások közötti.
Köszi! Akkor megoldódott a probléma, mégis van szlovák gép, ami áthozza mozdonycsere nélkül Hidason (ezek szerint Miskolcig), és így nem lesz késés (tegnap és tegnapelőtt volt).
Így lesz az esti Kassáról induló Hernádnál is, hogy Kassától Miskolcig "kétéltű" szlovák mozdony hozza?