Meg kellene nézni a biztosítékokat. Az idősebb példányoknál a végállás határolok néha elkopnak/elpiszkolódnak és végállásban sem állítják le a motort, ami folyamatosan működve, egyszercsak lenyomja a bizosítékot. Továbbá az ülés alatt nézd meg az elektromos csatlakozásokat, hogy nincs-e valamelyik szétcsúszva. (nekem is pont ilyen dolgok voltak a jobb első üléssel, amit nekem a jobb ülés jobb sinén levő csúszó határoló volt leragadva, ezért nem működtette a mikrokapcsolót. Volt olyan helyzete az egésznek, amikor tényleg olyan se kép se hang állapotban leledzett, mintha ez egész nem működne. Tanács: leszeded az ülés oldalán lévő mozgató vezérlőt (kipattintással jön ki acél laprugók rögzítik) majd az oldalsó alsó műanyag takarót leszeded (elől alul van egy csavar rögzítés (ha jól emlékszem). Ekkor láthatóvá válik a jobb oldali sín és a sínen mozgó határoló. Ezeket érdemes első körben megnézni, mert tiltásról nem tudok.
A CD tárat a csomagtartóban keresd szerintem, nekem coupé van, abban a csomagtartó bal oldalán lehet kinyitni egy kis ablakocskát és amögött van. Nekem a JBL féle hifi vana kocsiban, abban hátra kell húzni a tokot, majd után ki kell tapogatni egy gombot, amit benyomva picit kijjebb löki a CD tartó tokot és utána ki lehet húzni. Vissza ugyanez csak visszafelé! :)
Tegnap sikerült hozzájutnom egy 406-os példányhoz, és lenne pár kérdésem. A cd-tárat egyáltalán nem találom, gyárilag van benne, és vannak is benne cd-k, de hogy hol azt sehogy sem sikerült eddig kideríteni. Érdekelne még az is hogy a jobb első ülés elektromos állítását le lehet-e valahogy tiltani, vagy tönkrement? Mikor megvettem még működött minden irányba, most viszont nem. Egyenlőre ennyi. Köszönöm előre is a válaszokat!
Ez így nekem megint nem egyértelmű AC probléma, illetve átfedések vannak. Ha keveset nyom az AC, akkor kihal a lőerő, de az alapjárat megy. Ha lehal az AC, akkor lehörög a motor, hiába adsz gázt. Ha gázadásra változik a dolog, akkor az lehet alapjárati motor, vagy légtömegmérő is. Azt kellene még kihallgatóznod, hogy az a "kismotor működik" című hang merről jön.
Azért van olyan is (pl.: én), aki hosszabb távra tervez az autóval. Eleve már 4 éve megvan és a coupe jó tulajdonsága szerintem többek között az is, hogy egy szép, gyári állapotú példány értéke az idő előrehaladtával egyre nőni fog... (Nem mintha ebből szeretnék meggazdagodni...) A másik meg az, hogy eddig igazán komoly gond nem volt az autóval, a kopó alkatrészek folyamatosan cserélődnek, így lassan lesz egy "új" autóm idővel! :-))) Szóval egyáltalán nem tarom elképzelhetetlennek, hogy 10 év múlva is meglegyen a kocsim, kb 260e km-rel az órájában. (Akkor lesz 21 éves, lassan youngtimer korú!) :-))
Menet közbeni leállás az volt hogy beindult, de rángatott a motor majd folyamatos gázadásnál ment, majd gázról le a láb és rögtön leállt, de utána indításra rögtön beindult csak le is állt ha nem nyomtam a gázt, ezt volt a jelenség de ha nem állt le akkor stabil 750 rpm volt az alapjárat furcsaságokat nem csinált még hidegen se. Viszont utána már, ha így indult a verda akkor le rögtön a gyújtást vártam 1 percet ráadtam indítottam és semmi gond vele.....
Nekem most 177 ezer km után elvileg még a gyári kuplung van benne, de lassan cserés lesz...
Viszont az, hogy Valeo, vagy más, azért nem számít szerintem, mert ki az aki most tulajdonolja az autót és tervez vele még 100-150 ezer kilométert? Neked elment a Valeo 50-et, borítékolom, hogy el fog menni még 50-et, sőt, ha jó minőség, akkor még százat is. Szóval csak azt akarom mondani, hogy nem nagyon fogod tapasztalni, hogy a Valeo jó-e vagy rossz, mert úgysem nálad lesz a kocsi kuplung csere után 100-150 ezer kilométerrel...
Természetesen választhatsz...de javaslom ne gagyi utángyártottat vegyél...hanem gyárit...vectránál megszívtam, gyári csomagolásban vettem gyárinak tűnőt, de kínai volt, beszerelésig minden ok volt vele...de a szívórésze kb 1 cm-re rövidebb, mint a gyárinak, emiatt kevés benzinnél, kb 10l alatt nem tud rendesen szívni, és emiatt mintha kimaradna 1-2 henger....apám jött rá, mikor emelkedőm épp hogy felment, lejtőn meg simán ment az autó.....
Ha alapjáratban vacakol (le akar állni, magasan marad az alapjárat,stb), de gázfröccsre felpörög, akkor alapjárati motor. Ha egyszercsak leáll és hiába nyomsz gázt, akkor az AC. Viszont ez nekem olyan AC vezérlő elektronikai hibát mutat. Nem tudom ennél hogy van, de anno engem az AC relé tréfált meg így. A legszarabb az volt, amikor az autó mondjuk a pirosnál egyszercsak leállt és teljesen esetleges volt, hogy mikor tudtam újraindítani. Ha sikerült, akkor viszont pöccre indult. Ha nem a tankban van az AC motor (vagy a vezetékre kívül rá tudsz csatlakozni) először azt kellene egy feszmérővel megmérni, hogy megy-e mindig az AC-hoz feszültség. Ketten kellenétek hozzá és próbálgatni az indítózást.
Ha lehet választani a nyeremények közül akkor, egy AC pumpát kérnék... Akkor lehet hogy nem is az alapjárati motor szívat hanem az AC pumpa, a menet közbeni leállás is???? anyagilag jobban örülnék neki...
Hali, köszi mindenkinek a segítséget, hétvégén megcsinálom....
Megtaláltam a probléma okát miért nem indul néha reggel a kocsi, de hogy mitől van.... Szokásos indításkor hallok a gyújtás ráadást követően halk zajt mintha egy kis motor hangja lenne ami elhallgat néhány másodperc múlva, ilyenkor indul a gép, de párszor ez elmarad a gyújtás ráadást követően, persze nem is indul, majd amikor hallom a hangot akkor rögtön be is indul....ez az acpumpa lenne?
Hello, én is így jártam vele 1.8 2001-es évjáratú, nekem olyan 150.000 km-nél adta meg magát úgy ahogyan a tiéd. Nagyon felkeményedet a végére és igazán nem lehetett finoman csúsztatni. A vég akkor van ha a legfelső pár milliméteren kezd el fogni csak, akkor onnan irány a szerelő! A Valeo jó választás én is azt raktam bele, teljesen jól működik, már beleraktam 50.000 km-t. Sajnos nekem a kupplungozás után lett egy kis "nyelestengely-hangom" de ha finom engedem fel a kuplungot akkor nem hallani. Ez sajnos vele jár...hacsak ki nem cserélsz mindent a váltódban, csapágyak tömítések...stb. Üdv
Elkelne egy kis segítség! Elszállt a baloldali tükröm fűtése. Gondoltam rendelek utángyártottat. Meg is rendeltem, kék, aszferikus, fűthető. Örömködés! Nekilátok a cserének, régi lap eltörik. Sebaj van szép új. Kiszedem a régit és szívás! Az utángyártottnak nagyobb a felfogató karimája és pattintós:-(. Régit visszatettem törötten. Ha jól emlékszem valaki vett utángyártottat. Az stimmelt? Légyszi segítsetek! Előre is köszi!
Úgy néz ki haldoklik a kuplungom, üresben halk nyiszogó hang hallatszik a motor felöl, ha hozzá érek a kuplung pedálhoz, akkor változik vagy megszünik a hang, ha viszont egy picit lenyomom a pedált, finom rezgést érzek a talpamon, mintha valami visszarugdosná a pedált, ha továbbnyomom, akkor néha akad, máskor meg simán jár a pedál. Most 170e km van az autóban, ami benzines, 2 literes 2002-es évjáratú, de 100e km-nél már egyszer cserélve lett a komplett kuplingszett, akkor a kinyomócsapágy ette meg a kuplungszerkezetet, de akkor nem volt ilyen remegés a pedálon, csak recsegett-ropogott az egész, akkor Sachs lett beletéve, gondolom most is hasonló sors vár rám, de milyet vegyek, hogy ne kelljen ilyen gyakran cserélni? Az autóval Érd-Budapest távon és a reggeli dugóban + némi városi forgalomban közlekedem, szóval sokat van használva maga a kuplung, de azért mégis jó lenne ha többet birna....
Valeo-t néztem most, nem is olyan vészes az ára a UNIX trade-nél, esetleg jobb ötlet? Vajon kibír még 2 napot szerintetek ? Kb. 4-5 napja kezdte ezt a remegôs dolgot.
Háát igen, normál helyen így csinálják, de sajnos itthon mindenki ott csal ahol tud, illetve sokmindenki.
Más: Van 4 darab Barum Polaris 2 195/65 R15 téligumim eladósorba, természetesen használtak 6-7mm mintázattal, ha érdekel valakit tudok feltenni képet is.
de pont ez az, avulassal kalkulálnak a biztosítók, ez alapján állapítják meg a kárértéket és a javítási összeget....magyarul avulással csökkentett áron kapsz árat....ráadásul idősebb autóknál eleve utángyártott alkatrészekkel és avulással csökkentett árakon számolnak....normál helyen, mint neked is igy csinálják, neked nincs fizetni valód....
Nem önrészt kell fizetnie. Hanem ha új alkatrészekből javítják az autót akkor avulást kell fizetnie. Ezt nekem is kellett volna, de a márkaszervíz kifizette helyettem. Azzal indokolják, hogy 6 évesnél idősebb kocsin az alkatrészek ugye már idősek, kopottak, korrodáltak stb, de te kapsz vadi újakat, és így azt mondják, hogy az jobb, mint amilyen volt így fizesd ki te a 10-40%-át. Ez csak azért gáz, mert a mai autók nem korrodálnak 6 évesnél idősebb korukban sem, vagyis pl a peugeotom nem. De persze ez is a biztosítók egyik oka, hogy miért fizessenek kevesebbet:S:S
Emlékszem erre az esetre, lopott autót üldöztek vagy ilyesmi és sikerült egymást kiütniük...ill. te autódat is....tipikus eset, rosszkor, rossz helyen....sajnálom.
Viszont furcsálom, hogy "önrészt" kell fizetned kgfb kár esetén...persze, lehet, hogy ilyen a szerződésed, de akkor is fura, ilyet még nem hallottam....ráadásul ilyen esetben avulással veszik figyelembe a javítás költségeit, szóval nem értem ezt az önrész dolgot...nem tudom melyik verziót választod, elfogadod a biztosító kárbecslését amit kifizetnek majd te rendbe rakod ahol akarod, vagy rábízod magad egy műhelyre, ahol te kész kocsit kapsz vissza, minimál ügyintézéssel....
2 éve asszony autója volt hasonló helyzetben, parkolóban állt, mikor ketten kiütötték egymást az úton, és az egyik telibe találta az autót, ami ráadásul cégnéven van...elvitettük trélerrel saját költségen a karosszériáshoz, majd ő intézett volna mindent... persze bepróbálkozott, hogy ő számlásan nekünk megcsinálja, mi fizessük ki, majd rendezzük a biztosítóval...elhajtottam, oldja meg, kész autót akarok visszakapni...megtaláltam a kárügyintézőt is, kissé összejátszottak a karosszériással, de felvilágosítottam, céges autó,ide-oda számlázás során végül nálunk lesz 300e hiány a könyvelésben, szóval én egy kész autót akarok visszakapni, papírokat meg rendezze a károkozó biztosítójával és a karosszériással.... végül kinyögte max 350e-t fizet a biztosító...javítási kalkuláció szerint belefér, mondtam hajrá, egy hét múlva házhoz hozták az autót, két papír aláír, viszlát.... utólag kissé mérges voltam, mert alaposan alánézve részben bontott cuccokat tett bele, (bal első futómű lett kuka+bal eleje, sárvédő, motorháztető) szóval keresett rajta 200e-t, amit osztottak kétfelé, de legalább jó lett az autó, szépen fényezve, + bónuszként egy régi kisebb sérülés javítása is belefért....
Helló, a legegyszerűbb aknában csinálni, a kocsinak elöl a jobb felét érdemes megemelni így nem folyik ki a váltóból az olaj. Majd simán felnyúlsz, stekker le, egy 5-ös imbusszal kiveszed a csavart és kihúzod az egységet. A tengelyt átrakod és kész, vissza minden. Nem nehéz. Üdv
Még csak most olvastam, de nagyon sajnálom. Sajnálom, hogy neked mentek, és sajnálom, hogy egy ilyen szép autó volt az áldozat! Kár, hogy a találkozón nem voltál, mert szívesen megnéztük volna még "szűzen" a kocsit! :)
Amúgy csütörtökön viszem a kocsit szervízbe, mert ismét megjenelt az ANTIPOLUTION FAULT, az UNDLOCK DIESEL FILTER, és megszöktek a lovak is. Persze, csak hosszú távon jön elő, mert leállítás után (Ha kihült a motor), ismét nagyjából jó, bár akkor is egy kicsit gyengéb, mint szokott lenni. Emellett olyan hangja van, mintha mellé fújna a turbó, erős sziszeg, süvöltő. Majd meglátjuk mi lesz csütörtökön.