Akkor már csak azt kéne egyszer egyértelműen, világosan összeszedni, hogy HOGYAN kéne úgy vezetni (az esetek 95%-ában), hogy az ne legyen gyilkos a lendkeréknek. Mert mindenkinek vannak elméletei, meg ötletei, és ott a "bizonyíték" is, hogy az övé még nem esett szét 100-150-200 ekm alatt. De pl ahogy én használom, az Jena szerint gáz (hagyom lemenni motorfékkel 1200-1300-ig is a fordulatot, és aztán onnan nagyon finoman gyorsítok, visszaváltás nélkül. Ilyenkor teligázt sohasem kap). De szerintem meg nem gáz ez, mert az lenne gáz, ha ilyenkor padlóznám, vagy eröltetném pl hegynek fel, sokáig ebben az 1200-1600-as tartományban.
Szóval mit nem kéne csinálni egy kettőstömegű lendkerékkel?
Sziasztok segítséget szernték tőlletek kérni arra az elhatározásra jutotam hogy Lexiát szerntnék rendelni kinából ahogy nézegettem szinte mind egyárban van. Saját célra rendelném mások atóját nem válalnám be vele mert nem ez a szkmám és nincs kedvem több ezer forintot fizteni érte ha elcseszem. Én otthon meg megutna hogy van 3 francia autónk és mindig ki ivalami hibát és rohanni a szervizbe hogy ez a kábel lazult ki vagy az.
Ezért kérném segitségeteke hogy van itt valakinek tapasztalata a kinai lexiákkal?
Csak hibát olvas vagy lehet vele távkódolni is? (Esedékes tempomat és hőmérséklet érzékelős tökör beépítés miatt kérdezem)
Na emiatt a koszonoviszony miatt tartok ott hogy visszaraknam a kettomegut. Pedig ep ez volt az egyik nyomos erv a vasarlaskor hogy ebbe mar nincs kettostomegu. De olyan szar hogy visszasirom. Majd a cserenel kiderul hogy van-e turpissag.
várjál mielőtt leírod az egytömegűt nehogy kiderüljön hogy a zsivány kereskedő összehegesztette a szar kettős lendkereket a tiedben ...., mert amit mi csináltunk egytömegűsítés az köszönő viszonyban nem volt a tieddel viselkedésben
Ha már lendkerék a téma, én már úgy vettem hogy egy tömegűre cserélték. De ez annyira szar hogy vissza cseréltetném 2 tömegűre. Csúsztatott kuplung az olyan darabos mintha kezdő lennék. Nem lehet vele simán elindulni. Talán még emlékeztek Jena meg Zolisysy Ti próbáltátok legelőször. Akkor meg bíztunk benne hogy talán majd bejáródik :-) nem tette.
Betg ha lesz olcsó de jó 2 tömegűd 1,6 hoz, én visszaraknám.
Szerintem csak annyi hogy az erősebb mindég prémiumabb, és jobban el lehet majd adni neki a drága alkatrészt mikor kell, és a gyengébbet pedig jelentős részben flottáknak találták ki, ahol kell hogy olcsó legyen az üzemeltetés és a következő flottára is legyen megrendelés
A valeo-ról tényleg az a hír járja, hogy szar. de nemrég valaki szájából meg azt hallottam (már nem emlékszem a szitura), hogy a nemtommelyik motornál meg a valeo lendkerék a tartósabb, és a másik hulladék. na akkor most hogy legyen okos az ember?...
Ja hát azt sohase értettem, hogy ha a 2tömegűt a nagyobb nyomaték miatt alapjárat környékén erősebb vibrációt keltő motorok csillapítására találták ki, akkor 215 Nm miért egytömeg, 240 meg miért 2.. És miért van 200 Nm-es benzines autóban is.
Amit tudok, hogy az a VALEO mosladék szar, ami benne volt, az 2007-es gyártású, és 75K környékén volt állítólag cserélve benne. Én 106-tal vettem, de 115 környékén már nyüszögött... normálisan 40 ezret se bírt ki az a szar. És kerül a boltokban listaáron 155 ezer forintba...
Lucifernél én sem éreztem olyan nagy bajt, de azért indulásnál lehetett érzékelni, hogy nem kerek teljesen. A gatyától szerintem messze van, hallottátok volna az enyémet a csere előtt, olyan volt leállításnál, és alacsony fordulaton, mint a légkalapács... Nemvicc, nem túlzás.
De azt ne felejtsd hogy a 90lovas 9hx fix lendkerkű és az összes motorbak váltóbak pont ugyanaz mint a 9hy-ban,
akkor ott mi van a rezonanciával, annyi a különbség csupán hogy az egyik(9hx) magasabb fordulaton adja le a max nyomatékot, itt lehet nagy szerepe a kettős lendkeréknek, viszont miben ültem gyári 110lovas és egytömegűt kapott tényleg semmit nem éreztem pár próbakör alatt abból hogy más lenne, lehet 100km-en már érzékelhető lenne valami, de amit nem érzel meg 10km alatt úgy hogy a figyelmed pont abban az irányban van kihegyezve, az már számomra egy élhető vállalható kompromisszum a kettős új árával szemben. mindemellett az 1.6 kettős lendkereke egy nagyon jó és tartós dolog, aki jól használja örök élet, amit kivettünk 320-nál sem produkált tünetet menet közben csak leállításkor picit, értelme már nem volt bent hagyni de ha nem feküdt volna ki a kuplungja, simán elment volna szerintem még 80ezret, annál a felhasználónál.
Hát nem tudom. A Lucifert vezettem mostanában többszáz km-t, abban Jena szerint elég gatya már a kéttömegű. Valamiért mégis sokkal kevesebb rezgést éreztem 1200-1700 között, miközben az enyémben ilyen tájékon elég zavaró rezonancia van, már újkorától kezdve, és ez csak akkro szűnt meg (10.000 km-nyi időre), amikor Betg kuplungot cserélt (lendkerék hibátlan volt, ment vissza). Szóval az, hoyg mennyi rezgést érzünk, nem csak a lendkeréktől függ, hanem gondolom más rögzítpontok tartása is fontos. És ugyanígy visszafelé: ha egytömegűt teszel a kettős helyére, lehet, hogy alig rezeg jobban, de attól még lehet, hogy csak a többi, alapvetően nem csillapításra szánt alkatrész eszi meg a vibrációt. És megy széjjel. Vagy nem. Értem én, hogy hibaforrás a kettős, de mi van, ha 3-400 ekm-t elmegy egy ilyen tárcsa, miközben 2-3 kuplungszettet megeszik az autó? Akkor is azt mondod, hogy szar?
Cáfolnám. Egy barom volt, aki kitalálta a kettőst, illetve okos volt. Sachs van benne nekem, azzal is rezonánc van, meg se közelíti a normál autó puklungok-egytömegűk működését - persze lehet ebben a konstrukcióban az egytömegű kiváltónál jobb, de amúgy nem gyerebe ez a buzermancia.
Ha épp van egy jóállapotú és jóárasított kéttömegű, akkor érdemesebb azt tenni bele. Nem véletlenül van az benne... Az egytömegűvel se fog szétrázódni egyhamar, de azért mégis.. Nem véletlenül lett az oda kitalálva.