Talan nem veletlen..... Van bent izzo, csak nem hasznaljak, az elagazas minden iranybol kiteros, tehat a 3 fenyu Z-V-S jelzon sosem fogsz latni sehonnan sem 1 db zold jelzest. 80-ast sem tud adni, igy eleg a sarga pilacs az elojelzobe.
Halihó! Egy szabvány jelzőnek minimum 2 optikahelynek kell lennie. Persze van olyan, hogy csak sárga van benne. Kapásból 2 a 30b-ről: Balatonszentgyörgy Keszthely felől és Balatonszentgyörgyi elágazás szintén Keszthely felől. De itt is megvan a zöld helye, csak valszeg nincs benne égő.
Főjelző nem lehet, mivel annak a vörös fényre is szüksége van, hogy megtiltsa a továbbhaladást.
Előjelző 2 esetben lehet:
- ha a hozzá tartozó főjelző a vágányzat kialakítása vagy a vágány jellege miatt nem engedheti meg az "egyenesbe" való behaladást, ezért azon mindig csökkentett sebességet engedélyező szabad jelzés jelenik meg.
- ha a hozzá tartozó főjelzőn még egyenesbe való behaladás esetén is csak csökkentett sebességet engedélyező szabad jelzés jelenik meg valamilyen forgalmi ok miatt. (pl. ilyet el tudok képzelni fejpályaudvarra való érkezés esetén)
Egy kérdés!
Én nem tudom rá a választ, hátha valaki megtudja mondani.
Olyan jelzőt keresek, amely csak egy sárga fénnyel világít. (nem is tud mást, nincs is más optikája)
Gondolom előjelző vagy valami ilyesmi lehet.
Tehát ott van iparvágány az erőműbe. Aztán van egy védőváltó, amire mindkét irányból van egy-egy tolatásjelző is. Onnan kitérőbe meg egy kihalt ipartelepre lehet kilyukadni elvileg...
Szabad ilyen kérdéseket még feltenni? Melyik az az állomás, ahol van egy közös kijárati jelző 3 fénnyel, egy 3-fényű bejárat előjelzővel, és két tolatásjelző a másik irányba? Jó gondolkodást! :)
Celldömölktől Szombathelyig a pályasebesség 120Km/h (egy szakasz kivételével, de az állandó lassúmenetként van benn ). Pár éve a gyorsoknak még 100/120-as volt a menetrendje.
Mióta Békásmegyer-Aquincum-Batthyány tér között a folyamatos biztber ellenére kell visszajelentést adni, azóta hány vonat tűnt el a pultról...mert ugye ez volt a bevezetés indoka?
egyértelműen szabályozott a sötét-világos arányt, (ennek utána kellene néznem)., lassúnál 60, gyorsnál 110 felvillanás/perc...
A sötét-világos arány 1:1, a lassú villogás 50, a gyors 100 percenként, az OSZZSD jelzésrendszer szerint. A MÁV-nál as ötét-világos arány 1:1, a lassú villogás 60 percenként, a gyorsra nincs szabály.