Keresés

Részletes keresés

lazar Creative Commons License 2001.10.17 0 0 270
Mikor csinaltad a tanitasi gyakorlatot?
En harom eve csinaltam kemiabol a pesti Radnotiban , es allando konfliktusaim voltak a vezetotanarral az oravazlatok miatt, mivel mondig csak feloldalakat firkantottam ossze. Meg nehany mas dologban sem egyezett mindig a velemenyunk.
Ket-harom esetben meg o tanult trukkoket tolem (kiserleteknel). Ennek ellenere otost adott, noha nem igazan szamitottam ra ( igaz az oraimmal nem volt kulonosebb gondja).
Ez debreceni sajatossag, hogy rossz jegyeket adnak tanitasi gyakorlatra, vagy regebben szigorubbak voltak?

Előzmény: borzimorzi (261)
GroundZero Creative Commons License 2001.10.17 0 0 269
bokor,
nálunk is nagy ellenállásba ütközött a dolog. Azon gondolkoztam, hogy télleg szar a dolog, vagy csak az eredendő inercia, a megszokott régihez való ragaszkodás, és az újtól való óckodás miatt érzem-é így. De nem látom be, hogy az iskolákat gyárrá kéne változtatni...

Gr0

Előzmény: bokor (266)
noirp Creative Commons License 2001.10.17 0 0 268
Kedves vvvvpppp, ha hiszed, ha nem, nekem 8.-ban össz. 17 db kémiajegyem volt, úgy lettem ötös...mert az én tanárom is számológéppel osztályzott. Azt az ötöst életem legnehezebben összekotort jegyének tartom ma is( itt az egyetemen se igen bírták überelni.)
Előzmény: vvvvpppp (260)
noirp Creative Commons License 2001.10.17 0 0 267
T.D.,Szerinted hány oktató nézi a TVSz-t?????
off off
üdv: prion
Előzmény: Trin Dorg (239)
bokor Creative Commons License 2001.10.17 0 0 266
Csak be ne dőljetek az első előadásnak! Nálunk az első még lehengerlő volt, mindannyian úgy éreztük, hogy szükségünk van, aztán a másodikra már egy tanácsadója jött, kiugrott pedagógus, az botrányba fulladt... Azóta volt már nálunk SWOT-analizis, jövőkép-épités, borzalom. Ráadásul folyamatosan úgy biztositjuk a minőséget, hogy miatta röviditett órákat tartunk, vagy elhagyunk órákat, vagy egész délutánokat ülünk bent, és nincs többé időnk készülni rendesen az óráinkra...
Nagy átverés az egész, de örüljünk, anyagilag valakik egész jól járnak!
Előzmény: GroundZero (265)
GroundZero Creative Commons License 2001.10.17 0 0 265
Ami az osztályzás végeláthatatlan poémiáját illeti, szerintem ritka az a tanár, aki 6 5ösre és 1 1esre nem 5öst ad. hiszen az a minimum, hogy a gyerek jogát arra, hogy eccer-kéccer rossz napja elgyen, figyelembe vegyük. Nekem is volt több ilyen tapasztalatom: a gyerek beszedett az elején 1-2 rosszabb jegyet, majd szárnyalásnak indult, jöttek a 4-5ösök. Ezt hívom én "turbós" típusú gyereknek: nehezen indul, de ha egyszer lendületbe jön... :)

Tegnap egy faszi ztartott előadást a suliban a minőségbiztosításról - bocsánat, minőségellenőrzésről, mert már így híjják. A következő szavak fordultak elő:
- vevő (a szülő)
- fogyasztó (ua.)
- termelés
- produktum
- megrendel

Nemtom... Kicsit elgiondoklkoztam, hogy mi most tulképp képzünk, vagy gyártunk tulképp...

azért érdekes előadás volt, tele jogos dolgokkal.

Gr0

Hkoala Creative Commons License 2001.10.16 0 0 264
És a "létezik, mert most találtam ki" - Boris Vian mintájára?
Előzmény: vvvvpppp (263)
vvvvpppp Creative Commons License 2001.10.16 0 0 263
Létezik, mert most találtam ki. :-) Mégpedig a metamatematika mintájára.
Előzmény: Hkoala (262)
Hkoala Creative Commons License 2001.10.16 0 0 262
Tetszik ez a metaosztályozástan - ez a szó létezik vagy most találtad ki? :)

Általában a mérés célja:
- szabályozás / vezérlés - a kívánatos értékhez képest hol áll a mért jellemző, szükséges-e beavatkozás
- tudományos kutatáshoz adatgyűjtés
- munkafolyamat előkészítése pl. ruhához mértéket venni
- jogszabályi kötelezettségnek megfelelés pl. ha az adót gépkocsi kg-ra fizeted, akkor meg kell mérni a gk tömegét
- ???

Ezek közül csak az első alkalmazható az osztályozásra. Akkor viszont meg kellene határozni, hogy mi a "kívánatos állapot", aminek az eléréséhez ki kell szűrni a zavaró jeleket az inputból a mgfelelő output (mindenki minden tantárgyból ötös? :))) ) érdekében.

Előzmény: vvvvpppp (259)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.16 0 0 261
Kedves Vurugya, kösz a dicséretet, én is sajnálom, hogy pályaelhagyó lettem, s még mindig reménykedem benne, hogy lesz idő, amikor majd megengedhetem magamnak, hogy ne törődjem a fizuval, hanem azt csináljam, amihez a legnagyobb kedvem van. Akkor tanítani fogok. A ...ka egyébként a keresztnevének a becézett formája volt és csak azért nem írtam ide, mert nem szerettem volna a professzor úrra még több szégyent hozni, mint amennyit a neje amúgy is hoz rá.

Egyébként nagyon szerettem volna egy olyan vezetőtanárt, mint amilyen Te lehetsz. Az enyémek annak idején maguk sem csináltak óravázlatot és tőlünk sem követelték meg. Más tészta, hogy mi azért csináltunk magunknak. Soha semmilyen építő jellegű kritikát nem hallottam tőlük, csak azt, hogy milyen pocsékul csináljuk. Jellemzően egyvalaki bírt ötöst kapni tanítási gyakorlatra: egy olyan lány, aki már gimibe is oda járt és már akkor is nagy seggnyaló volt. Gyakorlóóráin pedig kínosan ügyelt rá, hogy pontosan ugyanolyan dögunalmas órákat tartson, mint a vezetőtanára. Nem is volt vele probléma... Lehet, hogy ezért sem akartam megmaradni ezen a pályán?

Csót:
b

Előzmény: vurugya (254)
vvvvpppp Creative Commons License 2001.10.16 0 0 260
Ja, még valami.

mondjuk 6 ötös és 1 egyes egyértelműen 5-ös átlag
Számoljunk!
Mechanikus átlagolással ez 4,42. (4,43, de vmiért az átlagot levágásal számolják kerekítés helyett, ami szerintem disznóság és lustaság.)
A számológéppel osztályzó tanárnál a gyerek elvágja magát, mert alig van esélye javítani. Ahhoz, hogy egy egyest kijavítson, 7 darab ötös kell minden más jegy nélkül, így éri el a 4,5 átlagot. És van ennyi jegyszerzési lehetősége? Mivel nincs 8, 9-es jegy, ezért a rossz jegyek kijavítására csak akkor van matematikai esélye a gyereknek, ha nem alkalmazzuk a mechanikus számolást.
Én évente 1-2 gyerek esetében veszem elő a számológépet, ahol annyira összevissza jegyek vannak, hogy ránézésre nem látszik az eredmény.

Előzmény: vvvvpppp (259)
vvvvpppp Creative Commons License 2001.10.16 0 0 259
Az osztályozás legáltalánosabb megközelítésben mérés, és ezért mindaz vonatkozik rá, amit a természettudomány a mérésről tanít. Ebben minden benne van, akinek kedve van, fejtse ki. :-))
Pl.
-- minden mérésnek van hibája
-- vannak hibatípusok, pl. szisztematikus, számolási, nullhiba stb.
-- egy mérés nem mérés
-- a mérés bavatkozás a mérendő rendszer állapotába (erről is hajlandóak vagyunk sokszor elfeledkezni)
-- ha egy korreláló méréssorozatból egy eredmény látványosan kilóg, azt hibának kell tekinteni és kihagyni (mondjuk 6 ötös és 1 egyes egyéretlműen 5-ös átlag, és sose érettem azokat, akinél egy egyessel elvágta magát valaki az ötöstől)
-- a mérésnek reprodukálható módon kell történnie (ez a legnehezebb)
stb.
Persze, emberekkel dolgozunk, nem egy az egyben érvényesek a fizika mérési szabályai, de a lényeg mégis ez!

Az osztályozástant viszont megelőzi a metaosztályozástan, amelyben eldöntjük, hogy mi az osztályozás célja és hol a helye a pedagógiai rendszerünkben. Ha öncélúan csináljuk, az utóbbi kérdés eldöntése nélkül, abból baj lesz, mégpedig a gyereknek.

Előzmény: Hkoala (257)
GroundZero Creative Commons License 2001.10.16 0 0 258
Hkoala kartárs, köszi a topik nevében a bókot!

A magam részéről azt tartom sajnálatosnak, hogy mintha egyre nehezebben motiválhatóak lennének a gyerekek - mit gyerekek, ezek már félig felnőttek... Hajlamos vagyok azt hinni, hogy csak a rutinhiányom miatt nem tudom fellelkesíteni őket, de aztán mindig kiderül, hogy a régi motoros tanárok sem... szal ez Probléma!!!

Gr0

Előzmény: Hkoala (257)
Hkoala Creative Commons License 2001.10.15 0 0 257
Végigolvastam az összes hozzászólást. Ritka az ilyen értelmes topic.

Egy valamit viszont nagyon hiányoltam: a "mi a _fontos_" (mit akarok elérni elsősorban) kérdés feltevését.
Az igények (társadalmi / egyéni) sokfélék:
- tanítsa meg a tananyagot
- szerettesse meg a tantárgyat
- neveljen
- tanítson meg tanulni
- hagyjon békén
- mindenkinek sikerüljön az érettségi
- mindenki a maximumot hozza ki magából
- stb.
Persze mindent nem lehet egyszerre és tökéletesen.
Mi a legfontosabb?

Nem vagyok tanár, de az egyetem utolsó éve alatt félállásban tanítottam egy évig, két iskolában. Az egyik iskola dolgozók esti tagozata volt; aki odajárt, azért tette, hogy érettségivel nagyobb fizetést kapjon a saját ács, kőműves stb. szakmájában (ez még az átkosban volt)- ezt első héten tisztáztuk. Ezért az volt a célom, hogy annyi matek szabványfeladatot megtanítsak nekik, amivel az érettségin egy közepes jegyet el bírnak érni. Aki nagyon fáradt volt, azt beültettem a leghátsó padba aludni. Nem tanítottam meg az egész tananyagot pl. csoportelméletet kihagytam. Sikerélmény: tényleg mindenkinek sikerült az érettségije. Másik iskola = jónevű gimnázium, számítástechnikát tanítottam, ami abban a 70-es évek végén még nem volt ennyire "tömegjelenség". A tantárgy kisérleti jelleggel indult, nem volt előírt tananyag. A csapat zömmel továbbtanulásr készült. Itt azt próbáltam meg elérni, hogy bármilyen szakmát válasszanak, kedvük legyen a számítógéppel foglalkozni mellette. Azt hiszem, nem csak én élveztem az órákat, hanem ők is.

Más: rengeteget foglalkoztatok az osztályozással. Azt hiszem, erre nincs algoritmus. Minden átlagolási módszer lehet jó, ha
- előre meghirdetik
- mindenkire egyformán vonatkozik
- hihetőnek tűnik
Másik oldalról viszont, nem tudom, miért olyan _halálosan_ fontosak a jegyek. (Sírógörcs stb.)

Dr. Lecter Creative Commons License 2001.10.15 0 0 256
Hány éves vagy, királyfi? :-)
Előzmény: vvvvpppp (255)
vvvvpppp Creative Commons License 2001.10.15 0 0 255
Hogy mik vannak... :-((
És én még naivan azt hittem, hogy ebben a szakmában nem jellemző a korrupció. Csak én vagyok ily szentéletű?
Előzmény: borzimorzi (253)
vurugya Creative Commons License 2001.10.15 0 0 254
Borzi írta: De képes volt "...ka!" felkiáltással felvenni a telefont is,

Mit összetöröm a fejemet. Faszka, pinácska, gecika, foska, vagy tán szarka?
Lehet, hogy finom akart lenni az a három pont, de épp az ellenkezőjét váltotta ki nálam, mert most emiatt egy csomó illetlen szót végig kellett zongoráznom. Írd le nyugodtan, magunk között vagyunk!:)

Vezetőtanárokról:
Ismerek egy vezetőtanárt. Számtekes. Megbeszéli a hallgatókkal, pontosan mit kell megtanítaniuk, rájuk bízza, milyen óravázlatot írjanak arról, aztán egy csomószor beleköt, kiegészítteti. Megmondja a hallgatóknak, hogy halkan vagy elmosódottan vagy lassan vagy gyorsan beszélnek, a helyesírási hibáikat is kiszúrja. Megmondja, ő hogyan oldott volna meg egy-egy részt, de hagyja, hogy rosszul oldja meg a hallgató, olyankor következő órán átismételteti vele ugyanazt. Egy-két oldalas feljegyzést készít minden óráról, a hallgató fejére olvassa a kifogásait. A módszerekjez előzetesen csak annyi segítséget ad, hogy egy óráját meg kell nézni a hallgatónak.

Én vagyok ez. Tudom, hogy rosszul csinálom, ezért nem adok soha közepesnél rosszabbat a hallgatónak. Úgy fogom fel, mint a testnevelést, azaz kellő igyekezetre (pontos megjelenés, felkészülés, óravázlat leadása) mindig megadom a négyest. Ötöst az a néhány kap, akiről a diákok azt mondják, hogy legjobban ő tanított, meg még az az egy, akiről én is azt mondom. Nem érzem, hogy meg tudom tanítani, hogyan kell tanítani. Csinálják, ahogy tudják, én meg megmondom róla a véleményemet, hogy szerintem hogy sikerült. Félek, hogy mikor bukom le ezzel. Soha semmi didaktikát nem tanultam sztechből. Nem tudom, mi a különbség óraterv és óravázlat között. Olyan pocsék órát tart némelyik hallgató, hogy inkább átveszem az órát felénél, hogy azért valamit mégis tanuljanak valamit a tanulók. (A hallgató nem jön rá, hogy nem értik, mit beszél... Pl. a könyvtárstruktúrát úgy tanítani, hogy megnyit egy csomó mappát és abban összevissza kattogtat, mesél arról, hogy ez itt téiksztéfájl, mikor még azt se mondta el, mi az hogy fájl...)

Csak szóljatok hozzá, mit kellene csinálni egy magamforma szerencsétlen vezetőtanárnak?

Abban az osztályban remekül jártál el, Borzimorzi, igen tetszett. Nem szerencse volt! Szerintem nem minden kistanár tudta volna ott így megoldani a helyzetet! Büszke lehetsz a módszereidre, feltéve, hogy megtartottad őket tapasztalt tanárként is...

vrgy

borzimorzi Creative Commons License 2001.10.15 0 0 253
Á, kedves Lázár, az nem ment, mégpedig a következő okból: van valami normatíva, amely megszabja, hogy az egyetem max. mennyit fizethet ki egy tanárnak. Mármost, ha az illető elismerten jó szakember, akkor őérte másutt (ELTE, JATE, JPTE stb.) is két kézzel kapkodnak. (Nem is beszélve az akkoriban újonnan alakult bölcsészkarokról.) Ergo más jogcímen kell a pénzt tölteni ugyanabba a közös bukszába: nosza, csináljunk vezetőtanárt a feleségéből! Ha van fingja hozzá, ha nincs! Az angolos vezetőtancsim történetesen egy szépreményű, bár népszerűtlen és vaskalapos fiatal egyetemi tansegnek (lehet, hogy már docens?) volt a neje, gondolom, a plusz díjazástól remélték, hogy a pasi nem szerződik máshová, valamivel több pénzért.

Ugyanígy lett a gyakorló gimi magyar munkaközösségének feje egy másik professzorfeleség, bár abban legalább volt némi spiritusz. Épp csak az volt benne zavaró, hogy mindenáron angolul akart órát tartani az angol reneszánszról. Túl azon, hogy akkori mércével még egy középfokon se ment volna át azzal a kiejtéssel, azt sem fogta fel, hogy az anyaghoz szükséges szókincs a heti 4-5 órában angolt tanuló, 15 éves diákoknak nem állt rendelkezésére, tehát nem is értették, miről gagyogott. De azt legalább muszáj volt Hunglishul!

Mindezt úgy, hogy az angol-amcsi tanszéken pár világítóan okos és felkészült tanár/nő is volt, akikért tűzbe mentünk volna! Csoda, hogy volt köztük, aki ebben a környezetben sajnos inni kezdett?

Na, most már tényleg mennem kell, kellemes hétvégét!
b

Előzmény: lazar (250)
Dr. Lecter Creative Commons License 2001.10.15 0 0 252
Hello,
én szoktam (mat-fiz) szóban is kérdezôsködni. Az idén meg bevezettem, hogy feleletnél is lehet függvénytáblát használni. Egyelôre jobb, mint amire számítottam, azonnal kiderül, hogy ki az, aki "értelmesen" tanul...
Előzmény: vvvvpppp (240)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.15 0 0 251
Debrecen, Kossuth Lajos Gyakorló Gimnázium.

Az undok, "lesből támadás" jellegű röpdolikra előszeretettel kerítettek úgy sort, hogy óra után a vezetőtanár utasította rá a gyakorló kistanárt, hogy miből és hogyan írasson a következő órán. Az én iszonytató vénasszonyom elszámította magát, mert a következő irodalom óra ugyan csak két nap múlva került sorra, de másnap nyelvtant tanítottam ugyanabban az osztályban és két mondatban, pontosan, nyíltan, a vezetőtancsi jelenlétében közöltem velük, mire számítsanak irodalomból. (Néni utána tajtékzott, hogy hogy merem összekeverni a két tárgyat, mikor nem az a feladatom!) A jelek szerint a kölkök azért nem vitték túlzásba a felkészülést. :)) Ennek egyébként az volt a célja, hogy a sokszor jóval rátermettebb kistanárokat nehogy megszeressék már a diákok.

Csak azért nem írom ide a debil vénasszony nevét, mert a férjeura történetesen a legfelkészültebb 5 prof között volt, s én szeptemberben örültem is a beosztásnak, mert gondoltam, ha a felesége feleannyira értelmes, sokat fogok tőle tanulni. Estem is pofára, ahogy kell!

Ez a nőstény egyébként arra is képes volt, hogy a nyolcadik hónapban levő évfolyamtársunkkal szemben leült az asztalhoz a tanári előtt és se szó, se beszéd, rágyújtott, majd fújta bele a füstöt a várandós asszonyka arcába. Még csak annyi kultúrmáz se volt a suttyón, hogy legalább megkérdezte volna, hogy rágyújthat-e. Akkor legalább lett volna a csajnak ideje kimenni, mert abban az idióta hierarchiában természetesen eleve elképzelhetetlen lett volna, hogy nemet mondjon. Sebaj, vezetőtanárnő imígyen legalább demonstrálta, ki is az úr a háznál! Szegény professzor úrra azóta is csak szánalommal tudok gondolni, mert ő igazi européer volt, a legkifogástalanabb fajtából. Képzelem, mit szenvedhetett ennek a barbár nősténynek a folyamatos jelenlététől... Ugyanez a nő pl. egy kopogásra képes volt kiüvölteni a tanári ajtaján, hogy "Bújj be!", majd kicsit sem vette észre magát, mikor kiderült, hogy hivatalos ügyben keresnek valaki mást. De képes volt "...ka!" felkiáltással felvenni a telefont is, épp csak egy másik tanárt keresett valaki, nem házon belülről. Angolból meg kifogtam egy olyan csajt vezetőtanárnak, aki maga is enyhén beszédhibás volt, anyanyelvén is. Nem igazán bíbelődött vele, hogy a this meg a thief első mássalhangzóit zöngésség szempontjából másképp ejtse, vagy legalábbis ne d-nek és t-nek. Amikor véletlenül egy anyanyelvű keveredett oda, akkor kínosan ügyelt rá, de akkor is becsúszott egy-két iszonyat. Most képzeld el a helyzetet: az orrod előtt egy kissrác iszonyat pocsék kiejtéssel hablatyol valamit, amiben se alany, se állítmány. Közben a hátsó sorból figyel az a tanár, akitől a hülyeséget tanulta, s aki mellesleg majd megítéli, hogy Te hogyan tudsz tanítani. Korrigáld, ha mered! Mit mondjak, olyan frusztrált voltam, hogy annál pocsékabbul akkor se taníthattam volna, ha előbb kerékbe törnek... Még szerencse, hogy előtte-utána szereztem elég hasznos tapasztalatot gimiben, nyelvsulikban, magántanárként stb...

Csót és kellemes hétvégét!
b

Előzmény: vvvvpppp (249)
lazar Creative Commons License 2001.10.15 0 0 250
Erre en is kivancsi lennek, mert az ilyen vezeto tanart en paros labbal rugnam ki, vagy legalabbis lefokoznam mezei tanarra.
Előzmény: vvvvpppp (249)
vvvvpppp Creative Commons License 2001.10.15 0 0 249
"nem vállaltam az undok kistanár szerepét, pedig azt előszeretettel osztották ránk"
Melyik volt ez az iskola?
Előzmény: borzimorzi (248)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.15 0 0 248
Kedves Vurugya, kösz a biztatmányt. Szerencsére a kajámnak is sikere volt, úgyhogy megnyugodtam...

Mint mondtam, inkább szerencsém volt, mint eszem (nulla tapasztalat...). Nagyon utálták a rendes tanárukat, aki 25-30 év gyakorlattal a háta mögött kis cetlicskékből pusizva bírt órát tartani pl. Adyról, de még úgy is inkább csak valami vázlat felolvasása volt a produkciója, nem pedig összefüggő mondatokban tartott előadás. Unalom ezerrel... Mit mondjak, az öreglánytól engem is a sikítófrász kerülgetett. Mivel látta, hogy a kölköknek elég nagy meglepi az, hogy egy kistantónéni képes cetlilesegetés nélkül, összefüggően beszélni úgy, hogy közben néha egy-egy dolgot meg is kérdez tőlük, tehát nem lehet aludni és ha kazettán, mondjuk Latinovits előadásában megvan neki valami vers, akkor azt hallgattatja velük a saját hangja helyett, sürgősen elkezdte aláásni az épp csak kezdődő tekintélyecskémet. Csakhogy a kölkök négy év alatt annyira megutálták, hogy ennél jobb reklámot nem is csinálhatott volna nekem... Jól feldühítettem azzal is, hogy az általa teljesen váratlanul megkövetelt röpdoliról nemcsak azt mondtam el, hogy a jövő órán írjuk és Babits életrajzából, hanem azt is, hogy a tanárnő kérésére, így nem vállaltam az undok kistanár szerepét, pedig azt előszeretettel osztották ránk. A hab pedig az volt a tortán, amikor értékelésre került a sor. Én meg disznó módon lehajtottam a neveket és név nélkül szépen elmondtam, hogy melyik doga miről tanúskodik: helyesírási hibák, megtanult tények összefüggés nélkül stb. Hogy, hogy nem, a fekete bárány dogája volt az egyetlen, amelyiknek volt eleje, közepe és vége, tehát átgondolt szerkesztésről tanúskodott, épp csak a tárgyi ismeretek voltak erősen hézagosak. Ezt hagytam a végére és egyedül itt mondtam meg a nevet, jegyet pedig nem adtam egyre sem, csak a végén ajánlottam minden kölöknek szakirodalmat: kinek egy tanulmányt v. monográfiát, kinek a helyesírási szabályzatot. Ezzel a kölkök közötti csipkedési sorrendet vagy informális hierarchiát preferáltam a tanárok által, leginkább a seggelés mennyiségének függvényében felállított formális hierarchia, a "skatulyázás" ellenében. Vagyis ignoráltam az addig kialakult "rend"-et és mindenki tiszta lappal indult, továbbá nyilvánvalóvá tettem, hogy ha valaki értelmes, az akármennyire is játssza a hülyét, azért a stílusa elárulja. Ennyi. De ma is azt hiszem, inkább szerencsém volt, mint eszem, mert ha a vénasszony nem akart volna annyira égetni az osztály előtt, akkor tán nem álltak volna mellém... Pl. órát tartottam és éppen elég fontos dologról beszéltem, amikor ő a középső padsor közepe táján elkezdett a kölykökkel arról susmutolni, hogy mi is lesz az osztálykiránduláson és ki szedi a pénzt és hány forintot stb. A kölkök meg lazán ignorálták és rám figyeltek. Ki tudtam volna bújni a bőrömből örömömben, pedig azt azért tudtam, hogy valszeg nem engem szeretnek ennyire, hanem őt utálják annyira.
Bocs, eldugul...

b, a bőbesz...

vurugya Creative Commons License 2001.10.15 0 0 247
Borzi, no, ki vele!
Mi isszuk meg a levét a magáncikiknek, nem tudjuk meg a csattanót!?:)
Nekem most van egy ilyen esetem, egyik legelső órán felemeltem a hangomat vele: "Az a szőkített hajú fiatalember miért nem dolgozik az osztállyal együtt?" Itt felelmelt hangon, szinte kiabálva lelkifröccs jött, szerencsémre jutott eszembe öt percre elég elég közhely és frázis:)
Azóta nincs vele gond, bár még csak október van, de az óraközi szünetekben látom, hogy mekkora sztárnak mutatja magát, meg a kisebbeket fenyegeti testi fölényével (birkózó), de eddig még nem volt olyan tiszta helyzet, hogy szünetben felvehettem volna vele a harcot. Lehet, hogy lesz még gondom vele...
vuurgya

borzimorzi Creative Commons License 2001.10.12 0 0 246
Tyűha, akkor kifogtad a legkeményebb diót, szvsz.
Nekem ugyanezzel az esettel állati szerencsém volt, nem is képzelem, hogy magamnak köszönhetem.

Gyakorló tanítás, végzős gimis osztály. Az előttem gyakorló kistantónéni egy frászban tanított végig, mert egész órán azt figyelte rettegve, hogy az osztály réme és egyben legintelligensebb gyereke a leghátsó sorban teátrálisan szétszedi a golyóstollát, majd a darabokat egyenként kezdi felnyomni az orrlyukába. Csajszi persze tudta, hogy ha elkezd vele foglalkozni, akkor a srác győzött, ezért arra koncentrált gőzerővel, hogy ignorálja valahogyan a fiút. Mindezt még hátulról, a fal mellől néztem végig, az osztályban tapintható volt a feszkó, minden kölök a kistantónéni ellen szurkolt. (Mellesleg baromi unalmas órákat tartott szegény, de nem is akart tanár lenni.) Szerencsére kibírta csöngetésig, csak a tanári előtti folyosón törött el a mécses.

Hm. Utánanéztem a fiúnak, mert az világos volt már a jegyeiből is, hogy nem mindennapi figura. Erre jók a matekjegyek! :) Mert az még elképzelhető, hogy valakinek magyar irodalomból egyszer 5, egyszer 1 váltakozva: istenem, Adyt megtanulta, Kosztolányit nem stb. De olyan nincs a nap alatt, hogy valaki matekból beszed hat karót, aztán a témazáró 4/5, aztán még négy karó, de a témazáró 5! Akkor már a részanyagokat se egyesre tudta, az tuti! (Kemény gyakorló gimi, hátul is ülnek szinte mindig, tanár figyel ezerrel, puska esélytelen.)

Mi a frász van itt?!

Lassan kiderül: a srác apja sokadik generációs orvosprofesszor, rokonság a városka krémje, az egyszem gyereket azóta orvosnak szánják, mióta megszületett, s pláne nőtt a gyomás, mióta kiderült, hogy nem lesz kistestvér. Gyerek lázad. Ki a fene akar, pláne 17-18 évesen, végigmenni egy olyan úton, amelyet mások jelöltek ki neki?! A folyosón is láttam, hogy a gyerek az osztály királya, minden fizikai erőlködés nélkül (nem is valami izmos amúgy), pusztán a szellemi fölényével, séróból érvényesíti az akaratát, lányok aprófát pisilnek érte. Ajjaj!

Ha érdekel a megoldás vagy inkább a mázlim, kérlek szólj, hétfőn beírom, mert
1.) épp most csesztek le az angoltanulásos topicban többen, hogy milyen bőbeszédű vagyok. (Ez igaz is, de több más, teljesen durva dolgot is nyomattak, úgyhogy kissé elment a kedvem az egész fórumozástól.)
2.) Az Uram most telefonált, hogy 1 szem kaja sincs otthon, de holnap ebédre Anyósomék jönnek...

Tudom, undok vagyok, de kérlek, drukkolj!
Csót:
b, a kétbalkezes, kezdő kukta

Előzmény: GroundZero (245)
GroundZero Creative Commons License 2001.10.12 0 0 245
Morzi, a baj csak az, hogy vannak minősített esetek is, amikor az említett jómadár történetesen az osztály "közepe", már ami a szociográfot illeti. Ő befolyásolja leginkább az osztálymorált. ekkor a többiek nem, hogy nem vetik ki maguk közül, de egyenesen követik, és így lesz lassan az egész osztály egy kis pokol. Na EKKOR mit csináljak? Mert a kérdéses gyerek - hál istennek már leérettségizett - abból a szempontból is különleges volt, hogy intelligens volt, nálam, angolon az egyik legjobb. Megbuktatni eleve esélytelen lett volna, ha akartam is volna...

Gr0

Előzmény: borzimorzi (244)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.12 0 0 244
Kedves GrO, meg kő buktatnyi! Ha az sem elég, eltanácsolni! Ha a diri ellenkezik, akkor tessék fellázítani a szülőket! Egyik sem akarja majd, hogy az ő gyereke az idióta Pistike miatt ne haladjon semmit. Ha bekeményítetek és tudtára adjátok a dirinek, hogy vagy Pistike abcúg, vagy a fél osztály keres más sulit, akkor jó esélyetek van, mert a dirik ált. a fejpénzre hajtanak. Ismerek olyan sulit, ahol tényleg idáig kellett elmenni, hogy a diri észre térjen és felfogja, hogy Pistikének tényleg mennie kell. Az még nem volt elég indok, hogy rendszeresen verte a többi gyereket és elrabolta a pénzüket, kajájukat, egyéb jobb cuccaikat és képtelenség volt tőle órát tartani... Sajnos, nagyon sok olyan diri van, aki nem tud rendet tartani.

Pedig ma már igazán az lenne indokolt, hogy a bezárást megelőzendő a sulik versenyezzenek a gyerekekkért, tehát igazán nem kéne gondnak lennie, ha valaki, akár év közben is máshova akarja átíratni a gyerekét. Ehhez képest mi a realitás? Felvételiztetés! Nem ám csak művészeti és különlegesen magas követelményeket állító, versenyistálló jellegű középiskolákban! Dehogy! Mezei ált. iskolákban is, sok esetben úgy, hogy a tanító néni eleve kijelenti, hogy szerinte az lenne a legjobb, ha már eleve tudnának a gyerekek olvasni, mielőtt elsőbe jönnek! Jó, mi? A megszeppent szülő persze nem meri megkérdezni, hogy akkor vajon a tanerő ugyan miért kapja a fizetését? Újságolvasásért?! Bocs, mostanában tán túl sok rossz példát láttam.
Csót:
b

Előzmény: GroundZero (243)
GroundZero Creative Commons License 2001.10.12 0 0 243
Azért ehhez az óraimunkaegyeshez hozzászólnék.

A helyzet az, hogy vannak megfékezhető renitenskék, vannak nehezen megfékezhető renitenskék, és vannak megfékezhetetlenek. Ez utóbbiakkal télleg nem lehet mit kezdeni, őket egyszerűen képtelenség bevonni az óramenetbe. OK, emlékeink szupertanerői lehet, hogy meg tudták volna tenni, mi sajna nem. Az első esetén téleg jó esély van, hogy energiájukat a saját hasznunkra fordítsuk. a középső eset a problémás. Amikor a gyerek bunkó, sötét, avagy egyszerűen csak aljas. Mert sajna van ilyen. Akin egyetlen olyan módszer sem fog, ami a fejben/rutinban van. Mi a teendő az ilyenekkel? A sztereotip válasz: valahogy motiválni kell őket. Köszönöm, ezt magam is tudom. De ha egyszer nem találom a megfelelő pnotot, ahol behatolhatnék a világába? Akkor rossz tanár vagyok, hangzik a válasz. OK, tegyük fel, de ettől a helyzet még nem oldódott meg. Van egy-két gyerek, akik miatt egyszerűen képtelenség órát tartani. Mi a teendő? Kizavarni őket az osztályból? Jogtalan, nálunk a suliban pölö tilos (mondtuk is a dirinőnek, hogy ez nagy öngól, de sebaj, betartjuk...). ellenőrzőt elvenni? Nincs ott ( arutinosabbak nem csak mondják, hanem télleg nem hordják magukkal). az ilyenkor szokásos fenyegetések (igazgató, börtön, kivégzés, stb...) már rég hatástalanok. Számonkérés? Ugyan, kérem, megtorlásból?

Szal, mi a teendő ilyenkor???

Gr0

Előzmény: Osmium (242)
Osmium Creative Commons License 2001.10.09 0 0 242
Na csak azért írok ide én is mert van véleményem persze nem volt időm végigolvasni az egész topicot de azért megtettem a tőlem telhetőt és most a véleményemmel szeretnék előhozakodni.Tehát anélkül, hogy az illető tanár szeretné a tanítást, nem lehet tanítani. Ennek ellenére rengeteg ilyen tanárral találkozik az ember pályafutása során, mondjuk szerencsére még nem a többséget képezik. De alkoholisták, enyhén elmezavarosak, autisták vannak ezen a pályán és ezt pontosan az oktatás meg a diákok érdekében/miatt kellene kiküszöbölni a híres tanfelügyelő szerveknek akik eddig nem sok mindent tettek ez ellen tapasztalataim szerint.
A jó tanár összegezve olyan, hogy nincsenek a tanításra hátrányos hatással bíró káros szenvedélyei,betegsége, pszichológiai problémái, tudja kezelni embertársait,így a gyerekeket is,nem skatulyáz lustaságból első feleltetés után, úgy osztályoz,hogy figyelembe veszi a diákkal és a feletetéssel kapcsolatos körülményeket...egyszóval nem ragozva odafigyel arra,amit csinál és nem csak a zsozsóért teszi,mert arra vannak megfelelő állások,pl brókernek elmehet valaki aki olyan pénzcentrikus.
Most nagy hirtelen nem tudok többet,de azzal mélységesen egyetértek hogy pl. nem a tantárgyi osztályzatba kell beleszámítani a tanuló magatartását,mint ahogyan arra rengeteg példa van...."óraimunkaegyes" például igen gyakori míg az "óraimunkaötös" igen ritka mert nem tudja a diák igazán, hogy azért mit is kellene tennie. És nem azt kell keresnie egy tanárnak minden osztályban és ,minden emberben,hogy kit lehet utálni illetve megutáltatni mert emberi sorsok múlnak rajtuk és munkájukon! No ennyi tőlem most. Szasztok!
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.09 0 0 241
:))) Ez jó!
Mindazonátal tényleg nem árt néha a táblánál is látni az ürgét, mert abból, ahogy levezeti a példát, s abból, amit közben mond, szvsz érzékelhető, hogy tényleg hajlékony-e a gondolkodása, vagy csak megértett és bemagolt egy sémát arra a bizonyos példafajtára és azt próbálja meg ráhúzni mindenre anélkül, hogy érdemben gondolkodna. Vagy az már túl szőrszálhasogató, hogy az ember szeretné látni, hogy milyen agymunka van az amúgy helyes megldás mögött?
Ja, és ha csak írásban megy a számonkérés, akkor egy jó pusizási metódussal sikerrel el lehet ám jutni az érettségi bizonyítványig is, vigyázat! :(
Én már csak tudom, imádtam a kémiát, de soha nem voltam képes a képleteket benyesni, azokat puskából lestem ki mindig. Szerencsére volt bennem annyi tisztesség + félelem, hogy nem érettségiztem belőle...

Csót:
b

Előzmény: vvvvpppp (240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!