Keresés

Részletes keresés

lbence Creative Commons License 2006.04.19 0 0 1399
Talán azért, mert régebben kétvágányú volt a pálya?
Előzmény: Füsti-67 (1398)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.04.19 0 0 1398
Na még egy találós kérdés. Debrecen-Szabadságtelep megállóhelyen várod a vonatot. Ha elnézel Debrecen állomás irányába, látod, hogy a bejárati jelző előjelzője a pálya BAL oldalán van. A pálya itt egyvágányú, és nyílegyenes, többszáz méterre belátható. Miért állították az előjelzőt mégis a BAL oldalra?
Füsti-67 Creative Commons License 2006.04.19 0 0 1397
Én úgy emlékeztem, hogy van külön előjelzője. Akkor bocsi...
Előzmény: oldmumus (1395)
Infós Creative Commons License 2006.04.19 0 0 1396

"Egy szabvány jelzőnek minimum 2 optikahelynek kell lennie."

 

Ez így, ebben a formában...

 

Olyan állomáson, ahol ütközőbakot kell fedezni és az az állomás nem fejállomás, bőven elég az egy optikás jelző is.

Előzmény: Törölt nick (1367)
oldmumus Creative Commons License 2006.04.19 0 0 1395
Balatonmariafurdoi elagnak klasszikus ertelemben vett elojelzoje nincs! Ugy mint a fenekpusztai elagnal, tehat feher/sarga arbocos. Balatonkeresztur allomas elag feloli vegenel van egy kozos biztositott kijarati jelzo 2 fennyel, jele (F).

Az elag elott pedig van egy 4 fenyu Z-S-V-S + hivo-s fojelzo, az elag fedezesere (jele C).

A fovonalon egy 3 fenyu Z-V-S + hivo-s fojelzo fedezi, jele (D). Ebben a formaban ez teljesen logikus. Logikatlan lenne elso ranezesre a 4 fenyu a mellekvonalrol, mert az egy foldkupban vegzodik, kiterobe a fovonalra megy.

De elemezzuk a jelzeskepeket:

Voros = megallj
villogo feher = hivo
zold = Vmax (de ezt sosem adja ki)
sarga = Vmax/V0 (kitero miatt ezt sem adja ki)
villogo sarga = Vmax/V40 (kitero miatt es utana levo 3 fenyu terkozjelzo miatt sosem adja ki)
zold-sarga = V40/Vmax (ezt adja legtobbszor ha szabad a vaganyut)
villogo sarga-sarga = V40/V40 (ezt sem adja ki sosem)
sarga-sarga = V40/V0 (ezt kiadhatja ha a terkoz foglalt)

Osszegezve a szituaciokat ezert nem eleg 3 fenyu S-V-S v. Z-V-S ebbe az elagba. Ha a mellekvonalrol a fovonal fele halado vaganyutat nezzuk. Ennek ertelmeben ha lenne ennek klasszikus elojelzoje, akkor igaz lenne az elegseges 1 sarga feny is.


Előzmény: Füsti-67 (1393)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.04.19 0 0 1394
Mert nincs értelem, Pisti. Azért nincs. Mit jelezne azon kívül, hogy a szolgálattevő szerint mehet a vonat? Semmit. Arra meg ott a menesztés.
Előzmény: Törölt nick (1378)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.04.19 0 0 1393
Ja, meg a máriafürdői elágazásnál a Somogyszob felőli előjelző. 25 km-en belül három ilyen is van! Sőt Fonyód, Kaposvár felőli ej-je is olyan. Lepsény, Tamási felől. Székesfehérvár jobb Budapest felől (na jó, ez csak vicc, mert ott önm. térköz van, de oda is elég lenne a két fény -vörös és sárga-), Törökbálint, a "Prékó" felől, Rákosrendező Angyalföld felől, Angyalföld-elág. Angyalföld felől, Aquincum-elág Óbuda felől (régen, mert ha jól néztem, most "kiegyenesítették"), mondjuk az nem MÁV, de ott is csak kitérőbe tudott bejárni.
Előzmény: Törölt nick (1367)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.17 0 0 1392
Köszönöm szépen a magyarázatot és a megoldást. Mellesleg itt vagyok a szünetben, Alsógyenes mh-től kb. 150m-re.
Csak a Csörgők hallatszanak ide. :)
Előzmény: sinérintő (1391)
sinérintő Creative Commons License 2006.04.16 0 0 1391

Keszthely állomáson a két kijárati jelző egyik funkciója tényleg a sorompók fedezése lenne... de nem feltétlenül az. Balatonszentgyörgyi elágazás felé a teljes csapórudas állomási sorompóval tényleg függőségben van (elvileg), illetve Vonyarc felé állított kijárat esetén a jelző csak jelzőállítási késleltetés után áll szabadra. De nem fedezi a Vonyarc irányába eső első sorompót - amely nem állomási, hanem vonali -, hanem az állomás közelsége miatt a hiányzó előzárási időt pótolja. A jelzők másik funkciója az állomásköz fedezése; Balatonszentgyörgyi elágazás felé biztos, Vonyarc felé csak feltételezem. Az ellenmenetkizárás  12 Hz-es, kétvezetékes blokk.

Egyközpontos VES: Csillebérc.

Előzmény: Törölt nick (1387)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.04.16 0 0 1390

Magamtól nem ment, de a Google segített.

Egyenlőre nem lövöm le a megoldást.

Előzmény: Törölt nick (1387)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.04.16 0 0 1389

"az ország egyetlen megmaradt egyközpontos VES biztbere"

 

Google adott rá választ, de nem lövöm le egyenlőre a megoldást, mivel magamtól nem ment.

Előzmény: Törölt nick (1387)
r1232 Creative Commons License 2006.04.16 0 0 1388
Akkor azok tényleg fedezőjelzők! Méghozzá a sorompóké!
Előzmény: Törölt nick (1387)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.16 0 0 1387
Hmmm... Látom nem érkezett válasz, ezért közzéteszem a helyes megfejtést. A gondolt állomás Keszthely volt.

Most valami könnyebbet:
Ezen az állomáson található az ország egyetlen megmaradt egyközpontos VES biztbere.
Szerintem ez nagyon könnyű. :)
Ödv: IP

És kellemes Húsvétot!
Előzmény: Törölt nick (1373)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.04.15 0 0 1386
És a képek alapján ez egy háromvágányos állomás, ahol a II. vg. az átmenő fővágány.
Előzmény: Infós (1385)
Infós Creative Commons License 2006.04.15 0 0 1385
Szép az a cicus... :))
Előzmény: pista88 (1384)
pista88 Creative Commons License 2006.04.15 0 0 1384
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.15 0 0 1383
Majd nemsokára megy a válasz.
Előzmény: V43 1359 (1380)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.15 0 0 1382
Monor élenjáró példája nyomán lelkesülve...
Előzmény: Vendégsín (1379)
r1232 Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1381
Azok biztos nem kijárati, hanem fedezőjelzők.
Előzmény: Törölt nick (1371)
V43 1359 Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1380

OFF

 

Írtam egy mail-t az itt megadott címedre.

 

ON

Előzmény: Vendégsín (1379)
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1379
Üzemen kívül kerültek volna, és kezdő térközjelzők kerültek volna üzembe, illetve a 71-re állomásközt fedező jelző.
Előzmény: Infós (1376)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1378
Hmmm... ez érdekes, erről még nem hallottam. Kijárati jelző miért ne lehetne nem biztosított állomáson?
F1. 67. Az alak kijárati jelzők nem jelzik a kihaladás sebességét, hanem csak azt, hogy szabad-e kihaladni vagy nem. Ha a kijárati jelzőnek előjelzője van: az áthaladó vonatok az előjelzővel kapnak jelzést a kihaladás sebességére. Helyből induló, vagy megállás után induló vonatnál a kijárati váltókon csak akkor alkalmazható 40 km/h-nál nagyobb sebesség, ha megállapítható, hogy a kijárati váltók egyenes irányban állnak.
Előzmény: Vendégsín (1375)
Infós Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1377

"(...) mert a jelzők sebességet nem közölnek."

 

Az alak kijárati jelzők egyébként sem. :)))

Előzmény: Törölt nick (1373)
Infós Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1376

Ha Rákospalota-Újpest állomáson a biztosítóberendezés átalakításra került volna és emiatt az állomás a teljes átépítésig nem biztosított állomásként működött volna, akkor a kijárati jelzőkkel mi lett volna?

 

:-)

Előzmény: Vendégsín (1375)
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1375
Nem biztosított állomáson országos közforgalmú vasúton nincs kijárati jelző. Semilyen, közös sem. Állomásközt, útátjárót fedező jelző, kezdő térközjelző lehet.
Előzmény: Törölt nick (1373)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1374

Talán Aba-Sárkeresztúr?

Mintha a 11-es vonalon is lenne még ilyen állomás.

Előzmény: Törölt nick (1373)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1373
A kijárati jelző természetesen közös. És fedezőjelző szerepet is betölt a sorompók miatt. Az állomás nem biztosított, mert a jelzők sebességet nem közölnek.
Előzmény: Vendégsín (1372)
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1372
Nem biztosított állomáson kijárati jelző? Akkor nem országos közforgalmú vasútról van szó.
Előzmény: Törölt nick (1371)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1371
Mivelhogy az előző kérdésre nagyon hamar megjött a válasz, felteszek még egy megoldandót:
Az állomás nem biztosított, van két alak bejárati jelző, egy alak kijárat, és egy fény kijárat. Mindkét oldalon egy-egy sorompó.
Segítségképpen: Itt építettek be Magyarországon betonaljas kitérőket.
:)
oldmumus Creative Commons License 2006.04.14 0 0 1370
Igen 2 fenyu, de arra Isten tudja miota nem jart semmifele vasuti jarmu.
Előzmény: Törölt nick (1369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!