I gen biztos hogy van Wastegate a turbón mivel minden garret tipusú turbon van!
Ha nem hiszed goole-al rákereshetsz, A PSI azaz pressure per square inch, azaz nyomás per négyzethüvelyk, vagyis Bar. A wastegate vagyis nyomás szabályzó szelep az amit bekereteztem a képen, és azért felel hogy a visszavezetett kipufogó gázt ha sok elengedje magyarul szabályozza a turbó belső nyomását. De szakmai részletekbe ne menjünk bele csak ha érdemben lehet azt.
A wastegate is a valve that diverts exhaust gases away from the turbine wheel in a turbocharged engine system. Diversion of exhaust gases regulates the turbine speed, which in turn regulates the rotating speed of the compressor. The primary function of the wastegate is to regulate the maximum boost pressure in turbocharger systems, to protect the engine and the turbocharger. One advantage of installing a remote mount wastegate to a free-float (or non-WG) turbo includes allowance for a smaller A/R turbine housing, resulting in less lag time before the turbo begins to spool and create boost.
biztos vagy benne, hogy az 1.6HDI-nek van wastegate szelepe? ezt a motort nem ismerem annyira, de a 2.0 8V, 16V, ill. 2.2 1 és 2 turbós HDIket jobban. Azokban nincs wastegate szelep, és szerintem JeanPierre nem bonyolítja a dolgot a kisebb motornál sem (annak még olcsóbbnak kell lennie). Ezeknél a dízeleknél elektromos szelepekkel vezérelnek vákumos szelepeket, amik elvégzik a kapcsolásokat a turbó környékén. Pl. a 8V 2.0HDI-ben 4 tök egyforma elektromos szelep van, az egyik vezérli az EGR-t, a másik pedig a wastegate szerepét tölti be, de nem wastegate, mert az ECU parancsára engedi el a nyomást (és a tuningolók így tudják emelni a turbónyomást). Ergo "psi"-je sincs neki (vagy ha úgy nézzük, akkor van neki, de csak az ECU-tól függ.)
A segítségeteket kérném, abban hogy tudja-e valaki mi a psi-je a "wastegate"-nek az1.6hdi turbon!
A helyzet, hogy elkezdett szivárogni az olaj a turbó "wastegate"-ből vagyis a nyomás szabályzó szelepből. Találtam párat a neten de nem tudom milyen van az 1.6 hdi-ben.
A turbó tipusa: Garrett gt1544v vnt Turbó kódja:750030-0002 gyári száma: 9654128780
A segítségeteket kérném, abban hogy tudja-e valaki mi a psi a "wastegate"-nek az1.6hdi turbón! Vagyis az adatait.
A helyzet, hogy elkezdett szivárogni az olaj a turbó "wastegate"-ből vagyis a nyomás szabályzó szelepből. Találtam párat a neten de nem tudom milyen van az 1.6 hdi-ben.
A turbó tipusa: Garrett gt1544v vnt Turbó kódja:750030-0002 gyári száma: 9654128780
Lejjebb említettem hogy nekem is vannak ilyen érzékelők az alufelniben, legutóbbi szoftveres szerviz alkalmával. Letesztelték működne. Én nem kértem a szolgáltatást :) Kikapcsolásához több dolgon keresztül lehet eljutni (nem olyan egyszerű állítólag). Így mielőtt újabb hibát generálok nincs szükségem semmi extrára.
Kopp-kopp már 2500 km óta semmi gond a paripával. Csak 1x csippant be az "esp" erősebb fékezéskor a féklámpakapcsoló miatt amit cserélnem kell. /ezt mondták a szervizben mikor kielemeztünk jó néhány hibaüzenetet fél délelőtt alatt :))) / Ha lesz időm megveszem az Unix-tól 3800 Ft-ért.
Szia! Nem tudok róla, hogy lehetne kapni külön is. Igen elég csak a szeleprészt kicserélni. Kis csavarka kicsavar, az érintkezőt hajtsd hátra, de ne tőből, vigyázni kell, hogy le ne törjön. Aztán be az új, visszahajt, visszacsavar és kész. Egyébként erre a javítókészletre én is kíváncsi lennék. A képből amit belinkeltél nincs nagyobb? Üdv Jancsi66
Pont náluk sikerült vennem, köszi. 5000.-/db. Nagyon korrektek, már holnap megkapom. A szakszervizbe ajánlottak szelep javító készletet valamivel olcsobban, de nem jöttem rá, hogy néz ki és mire való...
Akkor csak a szelep részt cseréjem ki, a jeladó maradjon a régi? Csak egy pici csavar fogja. Különben lehetne kapni ilyen szelep "csövet" külön is?
Szia janika1974! Én itt kaptam:http://www.franciabonto.atw.hu/ Csak jeladóval együtt volt, de nagyon egyszerű átcserélni a szelepcsavart. Akkor nem kell innicializálni az új jeladót. Üdv: Jancsi66
Oksa nem gond majd fel rakom ebayra Én 135 ért vettem a peugeot-ba meg 375 € mondtak. Azért nem semmi milyen külmöbségek vannak ha nem figyelsz oda. Szia Szabi
Természetesen vadi új :) Én vettem kb két hete de a szerelő azt monda ne vigyem mert ő be szerez mindent és így meg maradt. 90 euró odaadnám ha neked meg felel küldök róla képet ha érdekel !! Üdv Szabi
A rezes zsír azért kell HA felmelegszik a kerék AGY nem a kerék! Akkor fog kelleni a rezes zsír HA melegszik, ha nem melegszik a kerék agy nem kell semmi szinte a csavarra!!!! Ha bemelgszik a kerék agy pl. hegyvidéken autozol, minden kitágul és akkor jön jól a rezes zsír, a gépzsír vagy csapágyzsír HA már melegszik a kerék agy nem ér semmit mert csak " odasül" tőle a csavar. Nem poénbol használják a szervízekben a "copper grease" mivel az hőálló!!! Itt a zsír mégegyszer akkor kell HA melegszik valamilyen ok folytán!!!
A rezes zsírt szokták fékekn közelében használni, mert annak a viszkozitása nem változik hő hatására. A grafitos szerintem túl száraz de az éppen nem baj.
Szia userik! Csak ez a rezes zsír jó, vagy esetleg jó a grafitos zsír is? Mert ezt könnyebben tudok szerezni. Ettől függetlenül nem a legszerencsésebb kivitelű ez a gyári kerékőr csavar. Már én is gondolkodtam, hogy lecserélem egy más fajtára, ha egyáltalán van. Addig is az egyik megoldás, hogy nem húzom meg olyan erővel, mint a rendes csavarokat. Üdv: Jancsi66