az már úgy rémlik új immos, nincs már kulcs chip szóval vagy a bsi-nek adni kell neki egy új belépési kódot (kódkártya pin) vagy lekérni egy márkaszervízből a kódkártyát, úgy a pin-el belépni és felprogramozni
Elemet raktál a második kulcsba újat? és utána inicalizáltad/tanítottad?
(307, 1.6 hdi, 110le, no fap, 2006. év, kb 240e km)
Kormány gondom van. Hibajelenség: Reggel (lletve 6-8 óra állás után, pl meló után) beindítom a motort, és kb. 2 percig ha forgatom a kormányt, az néha megakad, majd tovább tudom forgatni. Ált. álló helyzet, vagy kis sebességnél. 2 perc után a hiba eltűnik, gyönyörűen körbeforog könnyen a kormány akár álló helyzetben is, akár menet közben, semmi baj nincs vele. Megállok 1-2 órára, indulok vele, és minden jó.
Elvégzett ellenőrzések:
- a szervó olajból hiányzott 0,75 deciliter, így most maxon lett. (gyári Total olaj a Peugeot-tól)
- BSM utolsó 70A-es bizti környékén nincs kontakt hiba, nincs oxidáció (MF8 talán?)
- szervómotor csatik nem oxidáltak, tele zsírral
- az öt éves akksi cserélve újra (70Ah, 640A)
ezek ellenére a hiba jelentkezik.
Egyéb ötletek esetleg? Kormánymű, fogasléc, szervomotor, BSM?
Pl a legjobb ha nem indítod be a motrototot akkor nagyon sokáig bírja :D:D
Nem váltunk nagyon nyomaték alá , nem rábasszuk a kuplungot mint a barom , váltáskor kuplung felengedésekor már gázt adunk és a motor és a váltó közti kapcsolat létrejöttekor szinte a kivánt fordulattal pörög a motor , magyarul a váltás szinte érezhetetlen , a lendkeréknek nem kell elnyelnie a nagy fordulatszámkülönbségből adódó impulzusokat .
Erre találták ki hogy ezeket elnyelje de ha kevésbé dolgoztatjuk sokkal tovább él, van aki ezt érzi van hozzá érzéke , van akinek fogalma sincs hogy miről vakerálok.
A másik szerepe a dizel motrort álltal keletkezett változó szögsebesség elnyelésére , pl ha szar a porlasztó 3,5 hengerrel jár az autó, alapjáraton rángatózik mint a szűz lány a beavatáson , ez is nagyon igénybeveszi , mármint a lendkereket.
Akkor már csak azt kéne egyszer egyértelműen, világosan összeszedni, hogy HOGYAN kéne úgy vezetni (az esetek 95%-ában), hogy az ne legyen gyilkos a lendkeréknek. Mert mindenkinek vannak elméletei, meg ötletei, és ott a "bizonyíték" is, hogy az övé még nem esett szét 100-150-200 ekm alatt. De pl ahogy én használom, az Jena szerint gáz (hagyom lemenni motorfékkel 1200-1300-ig is a fordulatot, és aztán onnan nagyon finoman gyorsítok, visszaváltás nélkül. Ilyenkor teligázt sohasem kap). De szerintem meg nem gáz ez, mert az lenne gáz, ha ilyenkor padlóznám, vagy eröltetném pl hegynek fel, sokáig ebben az 1200-1600-as tartományban.
Szóval mit nem kéne csinálni egy kettőstömegű lendkerékkel?
Sziasztok segítséget szernték tőlletek kérni arra az elhatározásra jutotam hogy Lexiát szerntnék rendelni kinából ahogy nézegettem szinte mind egyárban van. Saját célra rendelném mások atóját nem válalnám be vele mert nem ez a szkmám és nincs kedvem több ezer forintot fizteni érte ha elcseszem. Én otthon meg megutna hogy van 3 francia autónk és mindig ki ivalami hibát és rohanni a szervizbe hogy ez a kábel lazult ki vagy az.
Ezért kérném segitségeteke hogy van itt valakinek tapasztalata a kinai lexiákkal?
Csak hibát olvas vagy lehet vele távkódolni is? (Esedékes tempomat és hőmérséklet érzékelős tökör beépítés miatt kérdezem)