ne erőltesd, összerohadt...soha nem fog már lejönni....nekem se jött szét, ráadásul a talpnál idpvel beázott..vettem gyári újat talppal együtt volt 2000ft
Szeretném lemosatni az autót és a tetőantennát le szeretném szedni, de semerre nem mozdul, se fel, se le, sem balra és jobbra sem, meg sem moccan, hogy kell ezt leszedni, lecsavarozni?
Kreativ franciak mindig elorebb jartak egy lepessel a tobbi gyartonal, csak epp a kiforratlansagok miatt ez a visszajara utott, sok elegedetlenkedo ugyfel, rakoncatlankodo, allando nyugot okozo elektromis rendszer...bar a rancfelvarott 406-kal tobb ilyen jellegu problema volt, van, de az meg merevebb kasztnis joval mint az S1 szeriasok.... Ezert is csinaltatok toronymerevitot, nehez, nyomatekos motor kanyarban valo kigyorsitaskor neha hallhatoan nyooszorogteti a kasztni elejet....
Valahol valaminek kell lennie, már arra az esetre gondolok, amikor nem a leghátsó állásban áll meg az ülés. Előbbre állítod, mondjuk egy nagyobb hátsó utas miatt. A kupéba ugye előre kell hajtani az ülést, hogy a hátsó be tudjon szállni, ezért előrekúszik az egész ülés egészen az első végpontig, majd oda mászik vissza, ahová előzőleg beállítottad. Ezt biztos, hogy csak egy a pozícióját változtató rendszer tudja megcsinálni, a mozgó határolóval. Fontos azonban, hogy a szedánban ugye nincs ez az előrebuktatom és mászik magától előre funkció. ha jól tudom :-) (holnap meglátod amúgy is .-))
A memória miatt tök kényelmes a rendszer így, de egyébként nagyon-nagyon meglennék nélküle. Úri huncutság, ezer hibalehetőséggel.
Figyelem, motoros üléses kupésok!!
Ha ez a mozgó kapcsoló leragad, akkor hátsó végállásnál - full hátul - nem áll le a húzó vezérlés. Ekkor a rendszer folyamatosan újraindítja az ülésmozgató motort, majd annak gondolom a terhelés/hőleoldója miatt leold. Aztán ezt játssza végtelen ciklusban. Egy órán keresztül kutattam a házban - első körben betörőt keresve - mire rájöttem, hogy a hang a garázsból, ezen belül az autóból és ezen belül az ülés alól jön. Mire megtaláltam olyan forró volt az ülés alatti motor, hogy nem tudtam hozzáérni. Csak nagyon halkan merem leírni, de megfordult a fejemben, ha nem hallom meg a periódusos nyöszörgést és idejében nem merül fullra az aksi - mint tudjuk ez nálam elég bika darab - vajon kigyullad az autó, vagy sem. Sajnos szerintem ez egy nem jó műszaki/technikai megoldás, ha olyan hiba előfordulhat, ami ilyen jelenséget ad. Komolyan gondolkodom rajta, hogy beiktatok egy kapcsolót, ami csak akkor ad tápot az egész rendszernek, ha azt én akarom :-(( (merthogy a hátsó ülésre való beülés miatti buktatós, előrekúszos buli miatt gyújtás nélkül is áram alatt van a rendszer...)
Állat jó az autó, korát megelőző megoldásokkal, de mintha lennének instabil, kiforratlan műszaki részmegoldások. (egy biztos, pár dolgot tutti másképp csinálnék meg és valószínűleg fogok is :-)
Nekem a kupén van a mozgató bowdenen egy műanyag bütyök, az ragadt le. Ezt átugrotta a kapcsoló és leállt az egész. Megigazgattam, kitisztítottam és azóta rendben.
Gun kollégához hasonlóan én is hosszú távra tervezem a coupe-t. most 279e km van benne, és még az első kuplunk. Se hangja, se egyéb jele a kuplung kopásának. (remélem is, mert ez egy dízel kuplung, ami nem lesz olcsó! :( )
Egyébként a sok km miatt most előjött amitől féltem. 3 napja írtam, hogy viszem a kocsit szervízbe, mert többször megszöktek a lovak az ANTIPOLLUTION FAULTra. Közölték, hogy a FAP szűrőt lenne célszerű cserélnem. Most 2000 Ft-ért kiégették, de a jelek szerint már csak tüneti kezelés. (Nyáron is egyszer már előjött ez a gond) Elsőre 75e+munka a FAP szűrő csere. Gun, de jó a szívó benzines! :)
Sziasztok! Új vagyok köztetek,rögtön az elején már kérdezek is. Tudna valaki 96-os 1,9TD-hez javítási leírást,vagy kapcsolási rajzot linkelni? Kerestem már itt a fórumon,de sajna nem találtam semmit. Előre is köszönöm!Zsolti
Ha minden méret stimmel, akkor igen kompatibilisek a citroen és a peugeot osztókör elosztásai. 4x108-as az osztókör a 406-oson. Ha 4-es osztókörű a felni a picassón akkor jó(meg persze a coll méret-15"). Bár, ha 14"-os felnit találsz, az sem rossz (sőt!-nagyobb talajnyomás miatt még jobban tapad csúszós úton), de ott 185/70 R 14-es kell rá.) Ha lehet kérd el (már ha adja) hozzá a rögzítő csavarokat is, mert nem egyezik a gyári k.felniével(hosszabb nála). Ha nem adja, venni kell a gumisnál.
Így csökken a nyomtáv szélessége 18 mm-rel. Elképzelhető, hogy hozzá fog érni valamihez a gumi, vagy akár maga a felni is (pl. a féknyereghez). Változik a kerékcsapágy terhelése is. Elvileg 9 mm széles pogácsákat kellene felszerelned, hogy kihozd az ET 18-as értéket. Ehhez hosszabb csavar is kell.
Reggel feladta megint a leckét a verda, nem indult pedig volt kismotor is meg minden azután gondolt egyet és beindult, hát romba dőltek az elméleteim..... újabban ha kiveszem a slusszkulcsot bekapcsolva marad a fedélzeti kijelző, nem csak a világítás hanem a rádió stb.... minden van rajta
be rakom a szenzort meglátom mit produkál utána, de diagnosztikára elviszem most már ezek után mindenféle képen.....
Ha az ET száma a gyárihoz képest nő (nálad 18-ról 27-re), akkor a kerék befelé lóg majd egy kicsit. A tapasztalat, hogy az ET 35-ös felninél, nekem már forgatáskor súrolta a fékem. Érdemes lenne feltenni mielött megveszed, mert lehet nyomtávszélesítő pogácsákat kell alkalmazni.
Gyorsba szeretnék dönteni, hogy érdemes-e megvennem télire egy Xsara Picasso lemezfelnit a 406-hoz (használt, feketére fújva 5000/db), mert most hirtelen ez lenne elérhető számomra, és már sürge a dolog.
Amúgy ET18 helyett ha ET27-et raknék fel akkor az nagyon bezavarna, vagy egyátalán érintene hátrányosan? Ehhez sajna nem értek annyira...
Hát igen, jó találmány ez az elektromos ülés, de hogy minek?! Semmi értelme, kivéve a memóriás üléseknél, de az is badarság.
Ezt nem azért írom, mert nekem manuálisan lehet állítani az üléseket, és irigy vagyok. Hanem azért, mert nekem is volt elektromosan állítható ülés és hát lássuk be, nem sok értelme van.
Meg kellene nézni a biztosítékokat. Az idősebb példányoknál a végállás határolok néha elkopnak/elpiszkolódnak és végállásban sem állítják le a motort, ami folyamatosan működve, egyszercsak lenyomja a bizosítékot. Továbbá az ülés alatt nézd meg az elektromos csatlakozásokat, hogy nincs-e valamelyik szétcsúszva. (nekem is pont ilyen dolgok voltak a jobb első üléssel, amit nekem a jobb ülés jobb sinén levő csúszó határoló volt leragadva, ezért nem működtette a mikrokapcsolót. Volt olyan helyzete az egésznek, amikor tényleg olyan se kép se hang állapotban leledzett, mintha ez egész nem működne. Tanács: leszeded az ülés oldalán lévő mozgató vezérlőt (kipattintással jön ki acél laprugók rögzítik) majd az oldalsó alsó műanyag takarót leszeded (elől alul van egy csavar rögzítés (ha jól emlékszem). Ekkor láthatóvá válik a jobb oldali sín és a sínen mozgó határoló. Ezeket érdemes első körben megnézni, mert tiltásról nem tudok.