Én a gép talpán lévő furatokhoz csavaroztam egy jó méter hosszúságú erős zártszelvényt. A feldőlés esélye így gyakorlatilag a nullával volt egyenlő. Így eresztettem le a garázskihajtó nagyon meredek lejtőjén két hosszú zártszelvényen. Kikötöttem, hogy ha megindul, ne tudjon leszaladni, de éppen a tapadási tényező határán volt, (nem a súrlódási tényezőre gondoltam). Pájszerrel noszogattam egy-egy kicsit, és pár perc múlva már emelhettem a gépet a csődarabokra, hogy gördíthessem a műhelyben a helyére.
Nem volt ennyi fúróm (jóég, mennyi!) , se helyem, egy munkalapba fúrtam helyet 1-1 db nak pont ilyen elrendezésben, a többi fiókban van. Ha egy eltörik, elkopik, onnan pótolom.
Ha esetleg akarsz MÉH telepen shoppingolni, akkor tudok adni egy címet, de nem itt publikusan, hanem a privát vonalon. Viszont azt tudhatod, hogy hozzám közel van, tehát hozzád messzire esik. Ha kell a cím, írjál.
Ha minden jól sikerül, akkor már az idén (de talán nem is az év végén, hanem korábban) lesz esztergád. Még nem tudhatod, hogy milyen lesz, de azt tudhatod, hogy csigafúrók majd kellenek hozzá. Én úgy voltam kezdetben, hogy nem tartottam egy normális rendet, akár negyedórába is telt, mire találtam egy 6,9mm átmérőjűt a kupacban.
Ezért kiagyaltam egy jól áttekinthető csigafúró tárolót, amit fel lehet akasztani a falra. (Az ötletet loptam a szerszámáruházi tárolóról. Nem volt nehéz elkészítenem, mert van lemezhajlítóm és van ponthegesztőm is.)
Ha olyan eset adódik, hogy egy M8x1-es menetet kell fúrjál a gépen, akkor kell hozzá egy 6,9mm-es fúró. Ha éppen ilyen méret nincs, akkor majdnem megáll a "tudomány". De ez kb. igaz bármely méretre. Ezért én kb. 20 éve elhatároztam, hogy elmegyek a szerszámáruházba és bevásárolok. Gondoltam, hogy 2,0 mm-től 11,9 mm-ig tizedmilliméterenként veszek csigafúrókat. A kisebbekből 10-10 darabot, a nagyobbakból 5-5 darabot.
Mára már megfogyatkozott egy kicsit a mennyiség, de pótolható, csak össze kell írnom.
A képeket tegnap készítettem, mert - bár a stelázsi kb. 20 éve készen van és szolgál, - még nem jutott eszembe lefényképezni. Pedig új korában még jobban mutatott.
Valamit te is agyalj ki, és gyűjtögesd a hozzávalókat. Addig se teljen az idő hiába.
Viszont kérem, hogy továbbra is legyél jelen ebben a topikban, mert ahogyan és is tanultam tőled, mindannyian tanulunk egymástól valamit. És a publikus email-címedet nézd meg, miért nem fogad üzenetet.
Vasrudat (csövet) inkább ne rakj alá. Elfogadható erővel így is lehet csúsztatni, a görgőn viszont váratlanul megindulhat, legurulhat a csőről, főleg mert nem telitalpas gép és nem lesz két három gyakorlott segítőd. Jobb ezt a nagy vasat megfontoltan centiről centire mozgatni.
Fucskó Mérinek van diplomája, ezt tudom biztosan. Teljesen alkalmatlan volt Méri a gondolkozásra, viszont olyan odaadóan tudott bemagolni matematikai tételeket, hogy az egyetemi tanárainknak nem volt szívük megbuktatni. Méri az életét is adta volna, hogy tudjon deriválni.
Ezt értékelni kellett, az egyetemi tanáraink jószívűek voltak, végül Méri diplomát kapott. Soha nem dolgozott mérnökként, végzés után hamarosan családanya lett.
Nagyon köszönöm a hozzászólásokat, elkezdtem érezni az erőt :)
Azért a biztonság kedvéért rajzoltam egyet. Erre gondoltatok?
és akkor vasrudakra, mint görgőkre nincs is szükség?
Sajnos targoncát tényleg nem nagyon tudok leakasztani a környéken. Olyan meg, ami a lábán, közúton bejön ide, nem hiszem, hogy sok tízezres nélkül rávenném erre a mutatványra.
Rferi által ajánlott módszerrel simán meg tudod oldani. Én egy 550kg tömegű esztergát engedtem le egy olyan garázskihajtó lejtőjén, amin átlagos testalkatú emberek nem mernek feljönni, lemenni pedig pláne!
Az eszterga talpához csavaroztam egy szélesítést, nehogy oldalra boruljon, mert ettől sírva fakadtam volna.
Működik tehát rferi javaslata. Sík terepen gond nélkül. Csak gondold át és menni fog.
A mai nappal ünnepélyesen nekilátok csodálatos keretes fémfűrész gépem megépítésének.A mai napra MÉH telepi shoppingolás lett betervezve,eredményes is volt.Megvan a vázhoz az anyag,és a hajtómű.Folyt köv.
Szerintem is ez a legegyszerűbb megoldás, annyival egészíteném ki hogy jó ha van egy csomó deszkadarab amit a vas alá be lehet rakni, mert nélküle laza talajba belenyomja a gép a vasat. Ugyanígy deszkadarabokkal lehet az esetleges egyenetlenségeknél is aláépíteni a vas pályának. Kell még segítő is, mert ha oldalra is lejt a pálya akkor pejszerrel kell a mozgatás közben korrigálni az oldal csúszást.
Jobb volna négy szál, nem? 2-2-őt rakni párban, és akkor amikor a második párra kerül az eszterga, a "pálya" elejéről fel tudja szedni a "sínt" hogy a végére vigye.
Vennék két szál 50x50-es szögvasat, azokat letenném elé, úgy, hogy a felül legyen a szöglete, vagyis fejre fordított V-ben.
Azon húznám végig, egy láncos emelővel. A két vasat úgy raknám le, hogy a lábaknál szűkebb legyen, a gép természetesen hosszában legyen rajta, és a gépet oldala mentén húzod rajta.
Egy ilyen emelő nem egy ökör ára, a két szál hatméteres szintén nem, viszont meglepően jól halad ezzel a módszerrel a gép.
Én így kézzel simán betoltam a műhelybe hatmázsás gépet. Ezzel az emelővel szerintem a két tonna is bakfitty. A súlyát nem emeli.
Az emelőnek lehet, hogy a műhelyben valahol dűbelezni kell egy tartószemet, mondjuk a padlóba.
Ha fifikásabb vagy, laposvasakból megheftölöd a két szál szögvasat egymáshoz, a lábnak megfelelő távolságban, úgy könnyebben marad rajta.
tanácsotokat szeretném kérni abban, hogy miképpen lehetséges egy 2 tonnas gép begörgetése a rendeltetési helyére.
A gép jelenleg Budapesten, egy kerítésen belül van az udvaron egy betonplaccon lefóliázva. A betonplacról kb. 10-15 méteres egyenes út vezet a műhelybe, ami sajnos nem végig betonozott, hanem olyan betonelemekkel van kirakva, ami között kinő a fű (remélem, hogy sejthető a helyzet). A műhely régen egy autónak adott helyet, ezert ez betonelemes-füves rész nem sik egyenes, hanem egy picit látható hol mentek el az auto kerekei. A gép nem telitalpas, hanem ket nagyobb labon áll (kb.: 80cm x 70cm-es lábak). Ti milyen módszerrel próbálnátok bevinni?
Félve kérdezem, de esetleg lenne olyan, aki segítne is (nem kérem ingyen).
A helyzet az, hogy elbasztam és nem mértem fel előre, hogy egy 2 tonnás gép szállítási költsége mekkora lesz. Rendre kisebb gépekre kértem ajánlatot és beleszaladtam egy olyanba, amit nem tudtam otthagyni, viszont egy kicsit nehezebb lett :).
Olyan ajánlatokat kaptam a teljes műveletre (szállítás + begörgetés), amitől egy kicsit meghűlt bennem a vér. Ugye ehhez már darus autó kell, hátlapemelős nem jó.
Találtam valakit, aki elfogadható összegért elhozta, de csak betette a kapun belülre és már ment is. Most itt tartok.