Keresés

Részletes keresés

Andó Gergely Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283286
Úgy viselkedsz, mint minden vasutas ebben az esetben... Először tagad, majd belát, végül átesik a ló túloldalára... :)

A helyzet az, hogy elmondhatatlan szerencsétekre hatósági áron nyújtjátok áldott vagy áldatlan szolgáltatásaitokat. Így aminek van hatósági ára (és vélhetően az IC pótjegynek van), azt jogszabály alapján értékesítitek annyiért, amennyiért. Ezen kívül azonban a vasúti törvény és ahhoz kapcsolódó miniszteri rendeletek nem sok fogódzót adnak. Már csak azért sem, mert PONT az a miniszteri rendelet nem jelent még meg a Vasúti Törvényhez, ami az Üzletszabályzatok keretére adna leírást...

Tekintettel arra, hogy az utasok 99%-át az áron kívül semmiféle díjszabái nyalánkság nem érdekli, így ebből probléma sincs. A maradék 1% "véletlenül" esik valami nem megszokott szabályozási kérdésben. Az 1% 99,9%-át helyreteszik a Startosok a MÁV Üzletszabályzat előírásai alapján. Az 1% legfeljebb 0,1%-nál azonban ez nem megy. Vagy azért, mert már a MÁV Üzletszabályzat alapján sem ment volna, vagy azért, mert "jobban képzett az átlagnál" és tudja nincs is Üzletszabályzata a Startnak. És akkor jönnek a gondok... A kalauz ugyanis először tagad. Majd hosszú vita után elismeri, tényleg nincs MÁV-Start Üzletszabályzat, végül átesve a ló túloldalára saját ottlétének értelmét kérdőjelezi meg ("ilyen alapon jegyet sem kéne vennie senkinek"). Hmsoft ebből olyan levezetéseket tudna írni, hogy csuda. Hiszen nincs is annál nagyobb csoda, mikor egy droid felismeri a saját feleslegességét!
Előzmény: rutthin (283284)
manhattani Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283285

>a vasúti törvényből, vagy más jogszabályból sikerült a győri kalauznak levezetnie azt, hogy "EC/IC vonatokon kerékpár nem szállítható", ...

 

Az EC/IC vonatokon a kerékpár szállításáról az alkotmány rendelkezik, mely szerint "az EC/Ic vonatokon olyan alkotmány, mint kerékpár, nem szállítható."

 

Előzmény: Andó Gergely (283268)
rutthin Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283284

Hát igen, ez is egy megközelítés...

De ilyen alapon bennem is felmerül a kérdés! Volt-e az utasnak érvényes menetjegye+pótjegye?

Ha volt, miért volt? Hiszen ha nincs a MÁV-Startnak érvényes üzletszabályzata, nem is kellett volna lennie...hiszen ennek szükségességét a meg nem örökölt MÁV Zrt. üzletszabályzata írja elő!

Ha meg volt, miért volt? Milyen jogszabály, vagy szabályozás alapján vette meg az utas?

 

Sőt, milyen alapon szállít utasokat menetjegy ellenében a MÁV-Start Zrt.?

Hiszen a szállítást ez a cég végzi, üzletszabályzata meg nincs! Akkor hol, mi írja elő, hogy menetjeggyel kell rendelkeznem, ha utazok?

Előzmény: Andó Gergely (283280)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283283
Ha lett volna benne szándék a jegyváltásra, akkor normális esetben valahogy így hagzott volna a az írása a homáron (hangsúlyozom, most a hozzáállásról, nem az üzletszabály útvesztőjéről van szó):

"Mivel indulás előtt nem állt módomban kerékpárjegyet vásárolni, természetesen felajánlottam a kaller nőnek, hogy a vonaton megveszem. De erre a sínbohóc továbbra is kötötte az ebet a karóhoz, hogy erre a vonatra kerékpárral nem szállhatok fel a vonaton megváltott jeggyel sem, mert kerékpár nem szállítható az EC-n."

Persze lehet, hogy se menetjegyről, se kerékpárjegyről nem hallott még életében...
Előzmény: Andó Gergely (283280)
Andó Gergely Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283282
Ahogy már írtam, a jogszabályi keretek szabják meg a határokat. Ma Magyarországon ami nem tilos, az szabad. Tehát ha nem tilos biciklit vinni az EC-n, akkor szabad. A fordított logika, mely szerint azt szabad, ami megengedett olyan országokra jellemző, mint Ukrajna, Belorusz, Oroszország... Csakhogy közelieket említsek...

A vasúti Üzletszabályzatokat a Magyar Vasúti Hivatal hagyja jóvá. A MÁV Zrt.-jét nem hagyta jóvá, az korábbi. A MÁV-Start "új cég", a TELJES engedélyezési eljárást lefolyt vele szemben. Tekintettel arra, hogy a MÁV Zrt. szar díjszabása ma már jogszabályilag is elavult, az nem kapna komoly buhera nélkül MVH engedélyt. Most a buherálás zajlik, hogy valami elkészülhessen! Ez ügyben ajánlom figyelmedbe a MÁV-Start és MVH közötti megállapodást:

Utasjogi intézkedési terv
Előzmény: SzaboCsabaBence (283281)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283281
Jó, fogadjuk el, hogy nincs Üzletszabályzat - nem tudok se ellene, se mellette érvet felhozni, megfelelő ismeretek hiányában. Ennek "öröklésére" azonban miért ne lett volna jogi lehetőség? Ez adott, max. nem volt kedvük "örökölni" :)

Viszont ez a gondolkodás helyes, akkor a másik oldalról is igaz. Ha nincs olyan üzletszabályzat, ami tiltja a kerekpárszállítást az EC-n, akkor olyan sincs, ami megengedi. Így az utas meg mi alapján követeli, hogy - pláne jegy nélkül - igénybe vegye a nem szabályozott szolgáltatást. A jegyvizsgálók akár bevezethetnék a Studio54-ben alkalmazott face-controlt is: vagyis, ha az utasnak nem tetszik a pofája, nem szállhat fel a vonatra, mert nincs üzletszabályzat rá :D

A mangalicás hasonlatért meg ott a 10 pont! :D
EC Schwein...
Előzmény: Andó Gergely (283276)
Andó Gergely Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283280
Önmagában nem bűn a vonaton való jegyváltás. Nem tűnt fel, hogy a kerékpárszállítás lehetősége díjfizetés ellenében fel lett volna ajánlva az utasnak! A jegyvizsgáló ugyanis más megközelítést választott, egy olyat, ami jogilag nem teljesen megalapozott. De amicus kijavít, ha tévednék! :)

Nem kívánom mentegetni az utast, de ha nem rendőrt, hanem engem hív, most nagyobb szarban lenne a kalauz! :) Amúgy a szolgáltatást nem vette igénybe, vagy mégis? Egy megállóközt utazott? A kerékpárjegy léte amúgy "levezethető" jogszabályból, törvényből? :)) Végülis a bicikli lehetne épp kézipoggyász is! A kézipoggyász lehetséges mérete melyik törvényből, jogszabályból vezethető le?

Már csak egy kérdés maradt! Érvényes menet- és pótjegye volt? :)))
Előzmény: rutthin (283278)
rutthin Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283278

Jó, én elfogadom az érvelésedet, de nekem is lenne hozzád egy kérdésem, amit minden bizonnyal meg fogsz tudni válaszolni!

 

Ugye minden igénybevett szolgáltatásért általában fizetni kell, ha szerződésben esetleg a szerződő felek ezt másképp nem rögzítik?

Nos jelen esetben az utazni szándékozó nem akarta kiegyenlíteni a szolgáltatás díját sem előre, sem annak igénybevételekor! Tehát ilyen formában a szolgáltatást nem is szándékozott igénybe venni! Akkor mit keresett a kerékpárjával egy indulásra kész vonaton?

Kifejtette, hogy hogy képzelik, hogy ő kerékpár jegyet váltson? Valószínűleg nem is akarta szállítani a bicajt...

Előzmény: Andó Gergely (283276)
Andó Gergely Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283277
"Ennyi erővel, ha nincs üzletszabályzat, akkor mindent meg lehet tenni???"

Nem, a hatályos jogszabályok keretet szabnak. Csak épp igen tágat! :)
Előzmény: Nandesz2 (283274)
Andó Gergely Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283276
Akkor azzal a papírral legközelebb törölhetsz segget... A MÁV-Start nem örökölte meg a MÁV Üzletszabályzatát. Erre nem volt jogi lehetőség, csak szándék a vasúttársaság részéről... De az kevésnek bizonyult...

A MÁV Zrt. által kiadott Menetrend NEM hivatalos! Az abban szereplő adatok helyességért a MÁV Zrt semmiféle felelősséget nem vállal és amíg Csontos Endre a forgalmi főosztály vezetője bizonyosan nem is fog. A MÁV-Start Zrt. vezetői is elhatárolódtak attól, hogy a "meghirdetett" menetrendet magukra nézve kötelezőnek tekintsék. Az csak tájékoztató célú, díjszabási ügyekben pl. az Üzletszabályzat a mérvadó. Méghozzá a MÁV-Starté jelen esetben...
Előzmény: rutthin (283272)
talpfaszámláló Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283275

Ezen aggódsz?

 

Menj ki Barosstelep mh -ra!

A balvágány mellett már vagy két hete szétverték az egyik világító reklámtáblát, a cserepek azóta is ott díszelegnek.

Az öszes többi tábla lefújkálva, még a vonatérkezést megjelenítő elektronikus tábla is!

Érdligeten a pár hónapos viacolor burkolat gazosodik, Dufi jobbon a peron végén a Szili visszapillantó tükréig ér a parlagfű!

 

Valaki igazán küldhetne ezekről az áldatlan állapotokról ütős képeket a H-Start menedzsereinek!

Előzmény: sssey (283236)
Nandesz2 Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283274
Javaslom próbálj meg valamelyik nap felszállni az EC 24-re. Helyezz el két mangalicát az utolsó kocsi peronján, azután amikor rendőrt hívnak, veressed vasba a kalauzt, mert milyen jogon vezeti le azt, hogy EC/IC vonaton hízó nem szállítható!

Ha megteszed, megyek fotózni! :-D

Ennyi erővel, ha nincs üzletszabályzat, akkor mindent meg lehet tenni???

Előzmény: Andó Gergely (283268)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283273
Szerintem a menetrendből levezethető (ugyan nincs idei könyvem, de a régiben benne van, hogy EC-n kerékpár nem szállítható - talán most is). Ha meg nem volt jegye (és a blogos beírása szerint ennek megváltását a vonaton sem kezdeményezte egyetlen szóval sem), akkor nincs is min vitázni, ki kellett volna vágni a vonatból, úgy ahogy van.

A rendőr meg vigyázzon csak, mert ha átadta volna a hölgy iratait a haverjának, akkor őt páros lábbal...
Előzmény: rutthin (283267)
rutthin Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283272

Az lehet hogy a MÁV-Start Zrt-nek nincs üzletszabályzata...

Viszont olyan papírunk van, hogy a MÁV-Start Zrt a MÁV Zrt teljes jogú jogutódjaként végzi tevékenységét! És a korábbi MÁV Zrt üzletszabályzat paragrafusai szerint! Akkor viszont a szabály szerintem egyértelmű, mert a MÁV Zrt menetrendkönyvében/üzletszabályzatában meg van hírdetve!

Előzmény: Andó Gergely (283268)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283271

"Köszönjük észrevételét.

 

üdvözlettel:

 

Molnár Zoltán

 

ügyfélszolgálati előadó"

 

:-))))

 

Valami ilyet fogsz kapni :-).

Előzmény: Andó Gergely (283266)
Andó Gergely Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283269
Az ÉV SZAKMAI NIHILJE vetélkedőre egy gimnáziumi osztálytársam benevezte a Keleti pályaudvar 16-os számú Pénztáros Gizijét.

Pénztáros 16. Gizi ugyanis a mellékelt InterRail jegyet adta el neki 31.365 forintért, és utastársa is kapott egy PONT ilyet ugyanezen a baráti áron. A jegy felhasználása nem túl meglepő módon akadályba ütközött, miután a Trenitália dolgozói e jegyet több esetben NEM fogadták el érvényes menetjegyként, így az utasoknak a leszállás vagy a teljesár + pótdíj kombinációt ajánlották fel alternatívaként. És akit basztak már le hajnali 2-kor InterCityNotte vonatról jogtalanul, az tudja milyen indulattal gondolnak most Csabiék Pénztáros 16. Gizellára, a MÁV-Start Zrt. ilyen jellegű munkavégzésre szemlátomást tökéletesen alkalmatlan munkavállalójára...



Amúgy Pénztáros 16. Gizi "nagy igazlmába", hogy jegyet kell kiadnia, a kért Bp-Velence -Bp jegyek helyett egy útit adott. Mivel már nincs oda menettérti kedvezmény, ez nem nagy veszteség, de Csabiék azt hitték menettérti jegyük van. A szlovén kalauz eloszlatta gyorsan e tévhitet, és Postojnában kizárta őket az utazásból... Szóval egy viszontagságos, szopásokkal terhelt utazásban volt részük, hála Pénztáros 16. Gizinek.

Természetesen az ügyben további felelősség terheli a Sykes miskolci bérrabszolgáit is, akik mindenféle szakmai képzettség nélkül látják el áldatlan feladatukat. A MÁVDIREKT-es alvállalkozó droidja ugyanis a "mennyibe kerül a menettérti jegy Velencébe" kérdésre azt az árnak a felét mondta, amit a Keletis Pénztáros 16. Gizi azokért elkért. Így fel sem merült bennük, hogy nem menettérti jegyet kaptak.

Bár lehet, a MÁVDIREKT nem is tévedett és a mellékelt jegyen szereplő áron más Gizitől talán menettérti jegyet is kaphattak volna... Néha már magam sem tudok eligazodni a Marketinges Gizik ámokfutásaiban... :(

Andó Gergely Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283268
Öööö. Ne haragudj! Te olyan minden lében két kanál vasutasnak tűnsz! Biztos tudsz nekemn válaszolni!

Vitás kérdésekben a MÁV-Start Zrt. Üzletszabályzata a mérvadó. Ám mivel annak olyan nincs, így az a tiszteletteljes kérdésem, hogy a vasúti törvényből, vagy más jogszabályból sikerült a győri kalauznak levezetnie azt, hogy "EC/IC vonatokon kerékpár nem szállítható", vagy pedig mégiscsak szakmailag vitatható módon járt el? Utóbbi esetben ugyanis nemhogy az igazoltatása, de még a "vasba verése" is indokolt lehetett volna...
Előzmény: rutthin (283267)
rutthin Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283267

Na akkor a story a következő volt:

Az EC 62-esen az egyik ÖBB termes kocsiba egy utas feltett egy kerékpárt! A kalauz pedig ezt látva felszólította az utast, hogy vegye le azt onnan, mivel EC/IC vonatokon kerékpár nem szállítható!

Az utas ezt megtagadta! Ekkor a kalauz rendőrt hívott! A kiérkező két rendőr közül az egyik ismerte az utast, és úgy gondolta, ez jogalap lesz arra, hogy akkor már kerékpárt is szállíthat az ismerőse...

de mivel ezt a kalauz megtagadta, a rendőr igazoltatásra szólította fel, és az adatait az utas részére át akarta adni, aki feljelentés céljára szerette volna azt felhasználni.

A kalauz az igazoltatást megtagadta, mivel a helyzet nem indokolta ennek szükségességét, ill. közölte a rendőrrel hogy a személyes holmija (a Szig.-el együtt) a szolgálati fülkében található.

A rendőr nem kívánta hogy oda fáradjanak igazoltatás céljából. És mivel a vasúti szabályzatokat nem ismerte, fel lett szólítva, hogy ne follyon bele annak alkalmazásába. (a suszter maradjon a kaptafánál...!)

Ezek után az utas kénytelen volt leszállni, a kerékpárral együtt, a vonat pedig elindult. Az ügy további része előttem nem ismert...

Hangsúlyozandó, hogy mikor a jv. felszólította az utast, hogy mutasson fel arra a vonatra érvényes kerékpár jegyet, az utas kijelentette, hogy semmilyen kerékpár jeggyel nem rendelkezik!

 

Innentől kezdve a dolig szerintem egyértelmű...

 

Ja, és az ÖBB kocsin semmiféle kerékpár embléma nem létezik, mint ahogy a blogban írják! Tehát az egész iromány hitelessége kérdőjeles számomra!

Előzmény: SzaboCsabaBence (283240)
Andó Gergely Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283266
Egy lerágott csont... Csak a teljesség kedvéért...

Tisztelt MÁV-Start Zrt!

2007. szeptember 1-én reggel Budapest-Keleti pályaudvarról 5:55-kor
induló 739-es számú vonattal Hegyeshalomba utaztam. Mivel e vonat
közvetlen kocsikat továbbít Bécsbe, így Győr és Hegyeshalom között a
határőrök megnézték a személyi igazolványom. Miközben a személyim a
határőr kezében volt, a MÁV-Start ZRt. jelenlévő képviselője (kalauz)
jelezte a határőrnek, hogy „az utas csak Hegyeshalomig utazik". A
kalauz már a Budapest utáni jegyvizsgálatkor „kiszúrt" magának, mert a
viszonylatos jegyem ellenére kétszer is rákérdezett, hogy
Hegyeshalom-e a célállomásom.

Hegyeshalomba érkezéskor természetesen leszálltam a vonatról, majd pár
perccel később felszálltam a 346-os számú Hegyeshalom – Bécs vonatra,
melynek szerelvénye történetesen teljesen megegyezett a 739-es
vonatéval. A vonatra való felszállásom után, ám még annak elindulása
előtt három határőr szállt fel a vonatra. Ők rögtön hozzám léptek és
egyikük felszólított, hogy „szálljon le a vonatról". Én az érthetetlen
hatósági felszólításnak természetesen nem tettem eleget, hanem annak
oka iránt érdeklődtem. Erre a felszólítást tevő határőr azt mondta,
hogy azért kellene leszállnom, mert csak Hegyeshalomig szólt a jegyem.

Felhívtam a határőr figyelmét arra, hogy téved. Abból a tényből
ugyanis, hogy a 739-es vonaton egy Budapest – Hegyeshalom viszonylatú
jeggyel utaztam, nem következik az, hogy az onnan továbbutazáshoz
(pláne átszállás után!) nem rendelkezem érvényes menetjeggyel a 346-os
számú vonaton. Egyúttal kifejeztetem értetlenségemet, hogy a
határőrség képviselője miből gondolja, hogy csak Hegyeshalomig szólt a
jegyem, és most nincs érvényes jegyem (ami önmagában még nem ok az
utazásból való kizárásra, vagyis leszállításra). Elmondása szerint a
MÁV-Start Zrt. 739-es számú vonaton szolgálatot teljesítő
munkavállalója kérte fel őket intézkedésre, ám a nevezett úr az
intézkedésben nem vett részt, az intézkedés alatt a vonaton nem
tartózkodott, abba semmilyen formában bele nem szólt, észrevételt nem
tett. A MÁV-Start képviselője azért nem volt jelen, mert a 346-os
számú vonaton az osztrák államvasút (ÖBB) emberei teljesítettek
szolgálatot, így azon a vonaton ő intézkedésre nem volt jogosult,
annak indulását vissza nem tarthatta. A határőrök szerint ez utóbbit
mégis megtette, a vonat ugyanis az én leszállásomra várt, hiába. A
menesztő azonban a MÁV-Start intézkedésre nem jogosult munkatársának
kérése ellenére a vonatot mégiscsak elmenesztette, miután az már 10
perce indulásra kész volt. A már eleve 15 percet késő vonatnak az
újabb 10 percnyi késése azt jelentette, hogy az utasok bécsi
átszállásai komoly veszélybe kerültek. Márpedig gondolom Önök előtt is
ismert tény, hogyha egy vonat kiesik a menetvonalából, annál könnyen
halmozódik a késés…

Az ilyetén módon magukra hagyott határőrök kötötték az ebet a karóhoz,
követelték az önkéntes leszállásomat, ám intézkedés alá nem vontak
(igazolványt nem kértek). Sőt, menetjegyet sem kértek, és az osztrák
kalauzt sem vonták be a vitába. Ehelyett azzal érveltek, hogy
„belföldi és nemzetközi jegy egy utazás során nem kombinálható". Tehát
már nem jegynélküli utas voltam, hanem olyan, aki megsért valami
vasúti szabályt! Érvelésemet, mely szerint én nem is kombináltam a
belföldi jegyet a nemzetközivel, mivel leszálltam Hegyeshalomba majd
visszaszálltam egy másik vonatra nem értették meg, mert szerintük ez
ugyanaz a vonat. Továbbá felhívtam a figyelmüket, hogy az általuk
idézett mondat a MÁV ZRt. Üzletszabályzatában olvasható, én azonban a
MÁV-Start Zrt. vonatával és jegyével utaztam. A MÁV-Start Zrt.-nek
pedig nincs hatályos Üzletszabályzata, az a vasúti törvény és állami
rendeletek alapján végzi áldásos tevékenységét. Márpedig törvényből és
rendeletekből a határőrség képviselőjének állítása nem vezethető le. A
határőr ezzel gyakorlatilag egy polgári jogvitába avatkozott be,
melyben azonban nem jogosult dönteni. Ezzel ők visszaéltek a
hatalmukkal, amit szolgálati felsőbbségük fegyelmi vizsgálattal
jutalmazott. Márpedig, félkatonai szervezetként, begyöpösödött állami
nagyvállalatként Önök is tudhatják, hogy az ilyen „vizsgálatoknak"
gyorsan híre megy az állományban. Így vélelmezhető, hogy a jövőben az
e határőr igazgatósághoz tartozó állomány (akik a szobi és lökösházi
vonalon is szolgálatot teljesítenek) kevésbé lesz együttműködő a
vasutasokkal, mint eddig. Ez pedig közvetve anyagi kárt okozhat a
cégüknek. És mindezt azért, mert egy dolgozójuk nem volt kellően
képben a hatályos szabályozásokat illetően és ezzel csőbe húzta a
határőröket. Nincs az az Isten, hogy a határőrök elhiggyék, nem
kibaszásból tette ezt velük!

Kérem a 346-os számú vonatot 10 perccel megkésleltetett
munkavállalójuk ellen vizsgálatot lefolytatni szíveskedjenek!

Üdvözlettel:

Andó Gergely
Őzike győr Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283265

Te nagyon ráértél, nem?! :D Ez nagyon komoly lett, Lacika! :))

Üdv.

Előzmény: IC Laci (283206)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283264
Gőzős Grand Prix-re érkeznek gépek? Vagy az még később lesz?
Előzmény: _nyunyuka (283263)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283263
De. Délben lép be Sturinál. Aztán vagy rendes, vagy nem :-).
Előzmény: gw (283261)
jelcz Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283262
Előzmény: szivats (283114)
gw Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283261
és vasárnapról nincs még távirat? akkor kissé hosszabb lesz a vonat.
Előzmény: _nyunyuka (283259)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283260

A Nyugatiban nagyon jó hatékonysággal működik a jegyellenőrzés.

A 18-20-as vágánynál ma volt 3 nap után jegyellenőrzés reggel, mert ugye itt nicns perontető, és senki nem fog a MÁV kedvéért kint ázni. De este már ma sem volt, bezzeg a BKV-sok még 20 óráig dolgoznak a metrónál a lejáróban.

 

Az 1-9 vágánynál meg úgy működik már 3 napja, hogy csak a fedett 1-6 vágányoknál van ellenőrzés, a 8-9 vágányál meg nyitva vannak a kapuk, itt bárki jöhet-mehet akár az 1-es vágányhoz is.

 

Amúgy azért nem hallani nettó árbevételi növekményről (áremelkedést, időszaki ingadozást levonva) számokat a kapuk működésének a sikere okán, mert kiderülne, hogy ilyen nincs is.

_nyunyuka Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283259
Távirat szerint ekkor áll ki Istvántelekről.
Előzmény: gw (283256)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283258
Én is köszönöm a Rákosrendező infót, mindenképpen kilátogatok. ( Csak ne essen az eső...)
Előzmény: _nyunyuka (283249)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283257

Szívesen. Dolgozom, sajna nem tudok kimenni fotózni...

 

Szombaton meg gyévé-nosztalgianap. Megint dupla gőzösös szerelvény, amin utazni is érdemes, a rajta utazókat kellemes meglepetés fogja érni! :-))))

Előzmény: Ibigoo (283255)
gw Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283256

a 22102 nem korábban megy?

Előzmény: _nyunyuka (283252)
Ibigoo Creative Commons License 2007.09.06 0 0 283255
Fekete füstölgő vasdarabok megjelenése várható...
Köszönöm.
Előzmény: _nyunyuka (283252)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!