HA összeáll a kormányzásom akkor én elmennék,bár még nincs futóm,de ha elegen lennénk akkor le tudnánk emelni egy sima futóról is.Az pedig van.Ez viszont csak szombaton derül ki.Mármint a lapát.Már sok ötletet hallottam és úgy tűni a vége minden szmefuttatásnak ugyan az.2 nagy lapát kell és akkor jó lesz.Csak nagyon nehezen tudok elvonatkoztatni a gyáritól.De ki fogom próbálni.
Kedves topictársak!
A következő időpont amit a légpárnástalálkozó időpontjára jelöltem ki: Máj.17 vasárnap.
Ide a fórumra jelezzen mindenki, hogy tud jönni, vagy nem!
Köszönettel:
baltech
Azért ez a hétvége sem maradt próba nélkül.2 személyel füvön próbáltam tegnap.2 dolog furcsa volt, meg sem érezte 2 + súlyt,ugyan azon a fordulaton emelt,bár úgy tünt kicsit alacsonyabb az orra,de a gyorsulása nem vátlozott,de a lényeg hogy jobban fordult.Sokkal.Megaztán volt pár változtatás is,de valamiért nem tudok képet feltölteni.........
Bocs a kedd megint nem volt elég hosszú,de mindenképp átmegyek egyszer már végre.Én tegnap már a végsőket kalapáltam a hajón.Egy kicsit dühös is voltam magamra,mert vagy 30 percig tántorogtam a hajó körűl,hogy mit is csináljak rajta merthát végülis így is működik.Aztán maradt a csinosítás, meg az apróságok.A hűtőt a végleges helyére szereltem,a benzintankot pedig csak majdnem.Még 1 fordulatszámmérők kell szerezzek aminek a külső támérője max 8 cm.Itt nincs valakinek ilyen eladó? mert a boltit 16000ért adják mert annak van doboza.Nekem az is jó ha az üvegén van 1 karc.Még pár szopknyát kell megvarnom,meg vissza patentolni,egyenlőre ez a kormánylapát marad,mivel igaz hogy nem fordul meg helyben,de legalágg 180 fokot tudok vele csinálni,ha meg kall állni,eddig ez a legjobb megoldás,aztán a lapátokat kell a gyűrűben mélyebbre szerelnem ami csak 20 cm új hegesztési varratot jelent,lapátszögállítás 50 fokra,a légszűrőt át kell helyezni az ülés alá mert nagyon sok port szív.
Ahogy ezt végignézem kb 2 nap,és kész az alapgép.Kicsit talán egyszerű néhány megoldásom,de nem érdekel.Majd augusztus végén ha már nem használom minden nap akkor szétszedem és minden rögtönzött konzolt szépen kimunkálok,és akkor biztos minden alu lesz rajta(-30 kiló).
A találkozót még nem tudom,hogy megoldható-e számomra,és egyenlőre még nem vizsgázott a futóm.:-(
Azért remélem a jövő héten már el tudom vinni és át is megy.
Nem szeretnék nagyon eltérni,berakom a meglévőt,és majd meglátom,legfeljebb a felfogatást megerősítem kevlárral,de szerintem elég simán jár a kawa motor is,végül is a régi is két hengeres volt,és elég magasra lett téve mégis hibátlanul müködött,meg én nem akarok gyorsan menni vele azért gondoltam a külön emelő motorra is.
A lapátod teljesítmény igénye 50-60 Le körüli. Felesleges raknod rá ennél sokkal több pacit. Ez olyan mintha a 90Le csónakmotorodra egy 50 Le motoron lévő csigát raknál. Nem megy tőle gyorsabban a hajó..... gyorsabban meg a lapátot sem pörgetheted nagyon..... súlyra és az egyszerűségre figyelj...
Van vfr em is,de nehéz kb 80kg,a többi szint úgy,banditom is van,a kle blokban van kiegyenlítő tengely gondolom mert fiatal motor habár még nem szereltem,gpz kompletten 550 est nemrég adtam el nehezen 70ezerért /teljesen üzemképes komplet motorkerékpárt/. Azóta én is meggondoltam magam lehet szerzek bele egy komolyabbat ami esetleg befecskendezös,késöbbi eladásnál visszajönne az ára.
Mi az hogy mail ment.Tessék minde légpárnáshajóval kapcsolatos infót itt kitenni hogy tanuljunk belőle.:-)
Csónakszervíz
Én nem javasolnék 2 hengeses motorkerékpármotort betenni,mert ráz.Gondolom ER5-öst találtál,az lehet 45 Le-s.Akkor már inkább keress GPZ 500ast,az 60Le és mivel 86 óta változatlan formában gyártják(2003ig tuti) biztosan találsz belőle olcsón bármelyik bontóban.DE mint írtam ezek a motorok nagyon ráznak és egy műagyag testet szerintem szétrepesztenek rövid időn belül,a csavaroknál.Ha utánanézel az ilyen motorral szerelt mkp-k idomai 90% elrepednek,pedig a motor acél bölcsőben van.A másik hogy ezt a teljesítményt 9000nél adja le,és ez sem lineális.Ebből 6000ig kb 20Le,itt a nyomaték 20Nm lehet.Szerintem keress erősebb 4 hengerest,az sem lesz sokkat nehezebb,mondjuk 600Bandit,gsxf600,xj600,ezek 4 hengeresek70-80Le,de léghűtésesek,vfr750 100Le vizes.
Találtam motort magamnak,kawasaki 2 hengeres soros 45 loerös,kb 45kg os,a régi 33 volt. Ez négyütemü vizhűtéses benne hagyom a váltót,és két db szöghajtással viszem fel ékszíly hejett. Kérdésam az lenne szerinted jó lessz e,ennyivel gyengébb motor? A másik a lerekesztést megemelném akkor többet emelne de lasabban menne igaz? Végül is azt szeretném ha kb 50-60 at menjen,de hamar emeljen mert így odamerném adni másnak is,igaz még a feleségem is elboldogúlt a régivel is,de van sok agyatlan akinek bármit mondhatsz úgysem úgy csinálja. Esetleg ami volt neked kicsi emelő motor az megvan még valahol,mert azt is berakhatnám az elejébe akkor biztos lehetne akár lebegni is vele. Tudom,hogy ezután már egyedül nemigen emelgetném meg ritkán tuningolnak visszafelé,de ha sikerülne a tervem még kereshetnék is vele.
A régit sokan leszarozták,füleg nagypályás hajósok,de mind elbukott az elsö 300 méter után,utánna meg sunnyogtak csak,volt olyan amikor ők 80 al mentek és királynak érezték magukat mindenki a km órát nézte amikor elmentem mellettük kb 100 al esetleg többel a hínáron majdnem felborúltak úgy megijedtek,igaz egy kicsit rájuk is fordítottam a farát és a levegö levitte a sörösdobozokat!!