Keresés

Részletes keresés

gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 198
Upper level of the engine room of the Hamburg Express, the world's largest container ship, powered by a huge MAN B&W 12K98MC of power output 68,640 kW at 94 rpm - from www.manbw.com
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 197

The world’s shipping fleet is powered mainly by slow speed diesel engines (55%) and medium speed diesel engines (40%). Slow speed marine diesel engines are capable of indicated thermal efficiencies in excess of 50%.

 

 

http://64.233.183.132/search?q=cache:M5dEqUFw19EJ:www.amc.edu.au/research/marine.engines%3Fmode%3Dresearch+efficiency+ship+engine&hl=hu&ct=clnk&cd=1

 

 Tehát 1 dízelmotor-generátor páros 49%ot tudna hozni. Tovább javítható a termikus hatásfok ha a kipufigáz melegével fűtesz valamit.

 

 Ezután már csak az üzemanyag ára lehet a döntő. Én nem hiszem hogy a karbantartási költségekben olyan nagy lenne a különbség.

gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 196
 Ezek közül csak a JAZ volt 2ütemű,meg 1 svéd harckocsi.
Előzmény: Atis57 (193)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 195
 talán ezért lehet olcsóbb szénnel a 30%,mint olajjal,vagy akár gázzal az 50.
Előzmény: Atis57 (192)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 194
 Konkrét hajókat tudok 150 000t felett,amik motorosok,1 főgéppel.
Előzmény: Atis57 (192)
Atis57 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 193
zi!
igen, lásd KrAZ TÁTRA harckocsi motorok.
de lehetne fokozni mogyoró , len napraforgó repce stb olajok.ill olajpala lepárolva .
Előzmény: halaloszto (190)
Atis57 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 192
sziasztok!
valoban a nagy hajómotorok 2-t fée olajjal mennek ,- a gázolaj gyújtásra , a nehézolaj meg hajtásra szolgál . ált . kétütemű diesel--sokszor előkamrával..

a hajó mérete válogatja a főgépek számát /teljesitményét. a 4000 BRT-s a 15000 BRT és a 60 000 BRT-s ne hasonlitsuka a 100 000 BRT felettiekhez.
de nem ez lenne a lényeg.
hanem a villamos erőmű fajlagosan olcsobban kell, hogy előállitsa az energiát, MINT bármelyik jármű.
Előzmény: halaloszto (190)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 191
 Az olajat el lehet adni az autósoknak 10xes áron.
Előzmény: halaloszto (190)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.19 0 0 190
A dugattyus ketutemu dizel tan meg nyers koolajjal is elmegy. Ugyanez nem mondhato el egy turbinarol.

vajk
Előzmény: gacsat (188)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 189
 Itt csak az üzemanyag lehet a döntő tényező. 1J szén sokkal olcsóbb mint 1J olaj.
Előzmény: Who111 (187)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 188
 Érdekes hogy a gazdaságos üzemre tervezett akármekkora hajók is dízelmotorosak.
Előzmény: Who111 (187)
Who111 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 187

Egyébként én azt a dolgot hallottam valahol, hogy a teljesítmény függvénye, hogy

mikor melyik gépet éri meg üzemeltetni.

Konkrétan dugattyús gőzgép és gőzturbina összehasonlítása volt az írásban.

Ott az jött ki, hogy pár kW-ig egyértelműen a dugattyús gép jött ki nyerőnek, felette

meg a turbina. Hogy miért, arra már nem emléxem.

Who111 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 186

Így van! Ott már valóban vákuum van.

Egyik oldalról a gőz nyomja a lapátokat, a túloldalról meg a vákuum szívja.

Ezért (is) van az, hogy zárt rendszerben a kazán tápszivattyú átlag 5%-ot levesz

a hatásfokból.

(A fő ok persze, hogy nagynyomású térbe kell bejuttatni a folyadékot...)

 

Tehát maga a turbina lehet 96% hatásfokú, de a teljes generátor egység ezt meg

sem fogja közelíteni. Pl. a tápszivattyú miatt is.

Előzmény: gacsat (179)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 185

 Dehogy megy 1xre az összes gép. Jó ha 50%os az üzemidőkihasználtság. 1 (kereskedelmi)hajón 1 főgép van. Ahoz hogy a hajó hasznot hozzon élete 90%át menetben tölti. Ezért úgy saccolom hogy sokkal nagyobb 1 hajógép kihasználtsága.

 

 Mindig azt hittem hogy a nagy turbinák hatásfoka sokkal jobb a dugattyús gépekénél.Márcsak azért is,mert nincs tulizó alkatrésze.

Előzmény: halaloszto (184)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.18 0 0 184
na akkor most megbizhato vagy sem? egy eromu 7x24 uzem!

es hany MW az a gep ott? tippre 1-2. Es hany alkatresze is van?

vajk
Előzmény: gacsat (183)
gacsat Creative Commons License 2008.11.18 0 0 183

 Ez nem ok a szénhegyek fölösleges eltüzelésére. 1 hajómotor általában kiszolgál 2 hajót. Ez úgy 30 év. Ritka megbíz6ó szerkezetek. 1ébként most,tőlem kevesebb mint 100 méterre áll az Újpest motoros kiszuperált főgépe,1 bazi generátorral összekötve. Minden 7en beindítják,de még sose láttam rendesen működni. Ez lenne a gyár vészgenerátora. Ha azt láttam sok évvel ezelőtt,a generátor úgy 1,2x1x1m,és vagy 70 mázsa. Raklapostul besüllyedt az aszfaltba.

 Persze 1 dízelmotor nem menne kőszénnel.

Előzmény: halaloszto (182)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.18 0 0 182
mert egy 200MW dizelmotor eszmeletlen nagy, irtoztato sok alkatreszbol all, es rohadt draga a karbantartasa/uzemeltetese.

egy kazan plusz gozturbina osszehasonlithatatlanul egyszerubb, de meg egy gazturbina is.

vajk
Előzmény: gacsat (180)
gacsat Creative Commons License 2008.11.18 0 0 181

 Itt nagymotorokról beszélünk. Főleg nagy generátorokról. Az erőmű kapuján belüli hatásfokra a 30% quuúúúrwakevés

 

 Azt nem tudom. A 424es nyomatéka 2xese a V43asénak,bár lóerőben kevesebb.

Előzmény: Atis57 (178)
gacsat Creative Commons License 2008.11.18 0 0 180

 Dehát ha jobb a dízelmotor hatásfoka,miért nem az hajtja a generátorokat?

 

 Hajókba a turbina a nagyobb teljesítmény miatt kellett. Kereskedelmi hajók nem is épültek turbinával,mert az sokat fogyasztana. Csak a hadihajók,és a gyorsjáratú hajók.

Előzmény: Atis57 (177)
gacsat Creative Commons License 2008.11.18 0 0 179

 Biztos ez a 30 fok? ottmár vákum lenne mert lekondenzál a gőz.

 Akkor a kis turbina is generátort hajt?

Előzmény: Atis57 (176)
Atis57 Creative Commons License 2008.11.18 0 0 178
Szia!

ez tetszik:"A villanyos forgógépek 98% körül teljesítenek."
persze ez igaz is 6,3MW -os aszinkron motortól felfelé . szinkron és egyenáramú motornál ott sem . DE MILYEN JÓL HANGZIK.
sajna az átlag kismotorok 2,2kW és attól lefelé azért a80--65% nál mozognak.

EGY kérdés : Szerinted melyik a jobb hatásfokú vasúti vontatás : a gőzmőzdony vagy a villamos .? ? ? melyik az olcsóbb RENDSZERSZINTEN?
Előzmény: gacsat (167)
Atis57 Creative Commons License 2008.11.18 0 0 177
Szia!
a 10 000 LE = 73,5 MW a városfűtés energiája 2-3 db 4--6Mw-os motorral biztositható.
ráadásul szabályozni is kell 0,1--1,0 Pnévleges között.
-- nem véletlen ,hogy a hajókon is általában 2-3 motor van / 1 WATER JET .+ dugattyús a maiakon /.a menetsebesség meg Power =100%, Half =50% / ez a gazdaságos utazó sebesség / Slow 25% , Dead Slow 10% ,----
Már aZ Olimpic,Titanic, Britanic is 10 kazánnal és 4 gőzgéppel + 1 turbina meghajtással épült 1908 ban. !
A mai erőművek ugyanigy : a Mátrai + AES TIsza II = 4 blokk . 3X 220 MW és 2X 100MW .
Előzmény: gacsat (174)
Atis57 Creative Commons License 2008.11.18 0 0 176
Szia!

NEM!
a nagy turbina Kijövő oldala kb 0,1--0,3 bar és úgy 30C fok közelében van.
A fűtéshez/technológiai gőzhöz ellennyomásos turbina kell. kijövő oldala 1,5--5 bar és 150--200C gőz . nincs kihasználva a gőz oldali teljesitmény .
Másik fő indok a hőszükséglet: 30 000 fős városnak még sok is a 12MW-s gózturbina,
"hulladékgőze" akkor 100--220MW nál mekkora város kéne ? teljes dunántul ,?
Előzmény: gacsat (175)
gacsat Creative Commons License 2008.11.18 0 0 175
 Miért is kellettek turbinák a városfűtéshez? Azt hinné az 1xi halandó,hogy az áramtermelő turbinákról lejövő fáradt gőzt küldik ki a városba.
Előzmény: Atis57 (171)
gacsat Creative Commons License 2008.11.18 0 0 174
 Akkor miért nem hajómotorokkal küzdenek a sötétség ellen? 100 000 Le-s dízelmotorok vannak.
Előzmény: XRive (168)
Atis57 Creative Commons License 2008.11.18 0 0 173
Szia!
"A napi fogyasztasi gorbe alakja miatt egy-egy fogyasztasi hely szamara a legidealisabb naperomu-helyszin mindig az adott hosszusagi kor valami mas, megbizhatoan napos resze " EZ IGY VAN ! de még hely is lenne hozzá észak afrikábn / Marokkó / ugyanis itt van az Unió határa .... ha valaki nem ismerné.... van másik város is Melilla.

Mint látjátok a berlinl fal eléggé amatőr volt , anno.
itt azért még lehetne valamit kezdeni
Se Marokko sem Libia nem olyan vészes... a többi azért más.
Előzmény: XRive (165)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.18 0 0 172
Mintha lett volna itt valamikor egy grafikon, a kulonbozo magyar eromuvek eloallitasi arairol. Nincs az meg valakinek?

vajk
Atis57 Creative Commons License 2008.11.18 0 0 171
Szia4
ez ma már a környékünkön le lett bontva /Kazincbarcika , Tiszaújváros/ Az erőművek 240-180 MW ra voltak képesek a városfűtésekhez meg 12MW-s turbinák voltak. Ma már mindkét helyen gázmotorossal fűtenek --S valamiért drágább lett a fűtés ! ! ! --
Előzmény: gacsat (164)
XRive Creative Commons License 2008.11.18 0 0 170
Ez az ami pont addig igaz csak, amig a nappali csucsot ado (gaz?)eromuveket akarod kivaltani napenergiaval. De ki mondta, hogy a termeles tobbi resze kobe van vesve? Foleg hosszu tavon es elvi szinten.
Kicsivel kezdeni elfogadott eljaras :-) A dolog termeszetesen nincs kobe vesve, pusztan jelenleg a csucsaram az, ami a legdragabb es leginkabb fosszilis-fuggo -> leginkabb teret ad extra beruhazasoknak.

Egyebkent nekem az se trivialis, hogy jobb egy (tobb) nagy naperomu Afrikaban (vagy szeleromu a tengeri szelekre), amelyek ott helyben merve jobb hatasfokuak, mint sok kicsi kisebb termelekenyseggel, ami a helyi halozatra nyomja a delejt.
Teljesen igazad van, ez egyaltalan nem trivialis. Viszont effele eromuvek eseten a helyi idojarasi viszonyok nem igazan idealisak. A ket helyszin kozotti idojarasi difi adta mozgasterbe kell belefernie a tavolsagbol adodo kenyelmetlensegeknek.
Előzmény: Axióma (169)
Axióma Creative Commons License 2008.11.18 0 0 169
Ez az ami pont addig igaz csak, amig a nappali csucsot ado (gaz?)eromuveket akarod kivaltani napenergiaval. De ki mondta, hogy a termeles tobbi resze kobe van vesve? Foleg hosszu tavon es elvi szinten.
Egyebkent nekem az se trivialis, hogy jobb egy (tobb) nagy naperomu Afrikaban (vagy szeleromu a tengeri szelekre), amelyek ott helyben merve jobb hatasfokuak, mint sok kicsi kisebb termelekenyseggel, ami a helyi halozatra nyomja a delejt. Nagyobb a fuggoseg az 1 rendszertol, nagyobb a szallitasi koltseg es veszteseg, eleve tobb "utaskilometer" van az elosztorendszereken - nagyobb beruhazasi koltseg (viszont egyszerubb szabalyozni 1 termelesi gorbere, mint 10000-re, meg ha utobbiaknal van valami statisztikai hatas legalabb a nagyobb kozpontokra szummazva, akkor is).
Előzmény: XRive (165)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!