Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Talán azért, mert szinte csak légvédelmi rakétás laktanyákról van szó. Arra meg nyílt egy új topic.
Én pl. a két év alatt három laktanyában voltam (mármint huzamosabb ideig), ebből egy még nyitva van. És ezenfelül különböző kalandos tevékenységek miatt (kopaszok kísérgetése, úszóverseny, lőverseny, gyakorlat, stb.) még vagy öt helyen. Ezekből itt kibeszéltek egyet (Börgönd), de a többi... Hát kérdezek, hátha beindul:
Lenti: itt voltam kopasz (van híre, mi?). Most mi a hír vele?
Szfv., Nagysándor József: ez még nyitva van Volt Tüzér szerint, de zsugorodott.
Börgönd: lásd korábban.
És ahol csak megfordultam:
Kalocsa (ahol sok előfelvételis volt - itt volt a lőverseny a csornai lőtéren)
Kiskunhalas, tüzérlaktanya: itt volt a felkészülés a lőversenyre, lövöldözés Pirtón. Ez a laktanya közvetlen egy szovjet mellett volt.
Szolnok: Itt biztos több objektum van (volt) és oda vittem kopaszokat (meg itt volt az úszóverseny), ami a CsRP-hez tartozott.
Igen ám, csak a T-64 jobban fel volt szerelve, mint a T-72. A két gépet kívülről csak a görgősor különböztette meg, amíg a T-72-nek nagy görgői voltak, addig a T-64-nek kicsik. Viszont belül lényeges különbség volt. Jobb volt a stabilizátora, GPS, stb.
A két repülőgépet sem lehetett egy kategóriába venni, hiszen mindkettő más rendeltetéssel készült. A 29-est védővadásznak tervezték, a Szu-27-et meg úgy csiálták meg, hogy a felszereléstő függően akár vadászbombázónak is lehetett használni, illetve elsősorban arra tervezték. Ha olyan fegyverzetet raktak rá, akkor lehetett belőle akár vadász is, de nem voltak olyan jó paraméterei, mint a MIG-29-nek. A 29-es meg földi támogatásra nem volt igazán jó.
A két gyalogsági harcjármű sem igazán összehasonlítható, mert mindkettő más kategória. Míg a BTR fejlesztése már közvetlenül a II. Vh. után elkezzdődött, (BTR 152, BTR-50, BTR-50P, BTR-60, BTR-60P, BTR-80, BTR-80P) A BMP-1, -2, -3 fejlesztése csak a '60-as években kezdődött azután, miután a PT-76-ot kivonták a forgalomból. Így a BMP egy kettős funkciójú eszköz lett, a tűzerejénél fogva helyettesítette a kiskaliberű ágyúval szerelt PT-76-ot, és ráadásul gyalogság szállítására is alkalmas volt.
Azt tudom, hogy T-64 típusú gépeik voltak, arról meg egy harckocsizó ismerőstől annyit tudtam meg, hogy azt sehová nem adták el, az csak az övék maradt.
Akkoriban már rájöttek, hogy nem lehet a tömeghadsereget csúcstechnikával felszerelni (fogytán volt a pénz), ezért mindenből csináltak egy ócsó, és egy fullextrás válltozatot. Így lett T64/T72, BMP/BTR, Su27/MiG29...
Jó kérdés. Egyetlen egy alkalommal voltam bent harckocsiezred korában, de akkor sem az alakulat hadrendi száma érdekelt. Azt tudom, hogy T-64 típusú gépeik voltak, arról meg egy harckocsizó ismerőstől annyit tudtam meg, hogy azt sehová nem adták el, az csak az övék maradt. Kiderült az is, hogy miért. Abban a járműbenn a GPS rendszerhez hasonló berendezés működött, amit meg is mutattak, hogy ez az. Akkor persze erről sokat nem tudtam, csak annyit mondtak róla, hogy pozíció azonosításra való. Ezt az alakulatot 1989-ben, rögtön az első ütemben vonták ki. Na persze a laktanya nem lett üres, mert amíg a tankosok nagy csinnadrattával kivonultak a vasútállomáson át, a kertek alatt megjelent és betelepedett egy rohamtüzér ezred 152-es önjáró tarackokkal. Azok Szombathelyről jöttek. Persze azok sem maradtak sokáig. Érdekes volt még, hogy a harckocsi ezred parancsnoka egy 190 cm magas ürge volt. Pedig azt hinné az ember, hogy bbádognyúlnak kifejezetten az alacsony ember való, de ez az ürge megcáfolt minden magasságkorlátozást. Azóta sem tudom, hogy fért be a tankba.
A laktanyában később is csak azért voltunk bent időnként, mert időnként lehetett találni érdekes dolgokat, amiről többnyire kiderült, hogy egy üres töltényhüvely, vagy valami gyakorló darab. Akkor meg már nem derült ki a hadrendi szám.
Nem mondtam,hogy tökéletes,mert én is felfedeztem pontatalanságokat(Tótvázsonyt nem is találtam!),de ott legalább megpóbáltak valamit,nálunk meg a teljes listához hozzá sem lehet férni..vagy csak minősített személyeknek?
Eléggé pontatlan az az oldal. Ami tévedést én bizosan tudok:
Dunaújvárosban egy lőszerraktárt és lövész egységet jelöl, pedig ott műszaki ezred volt. A lőszerraktár az stimmel, de csak az egység saját lőszerraktára volt ott.
Dunaföldvárra egy lőszerraktárt jelöl, pedig ott egy KRUG légvédelmi rakéta dandár volt.
Sárbogárdra egy lőszerraktárt tesz, ugyanakkor elfeledkezik a lényegről, az ott állomásozó harckocsi ezredről. Lőszerraktár valóban volt, a tankosok külső lőszerraktárja. Mint általában minden egységnek, azoknak is volt.
Madocsa - Bölcske településekre egy repülőteret jelöl a felsorolás. A két település között egy magyar légvédelmi rakéta osztály volt. Madocsa alatt valóban volt egy repülőtér, de csak hadműveleti tartalék, vagyis egy hatalmas füves placc, és nemhogy pálya nem volt ott, hanem egyetlen kiszolgáló épület sem. A terület egyébként a volt dunaföldvári rakétaosztály tartalék állásterülete volt, balhé esetén oda kellett kitelepülni.
Találtam egy cseh oldalt,ami elég részletesen felsorolja a DHDSCS hazánkban állomásozott csapatainak a települési helyeit(modely.cz/airshow/armyjgv.htm). Kérdésem lenne:szerepel a listában Vát község is,a fomi ezt a képet adja róla,mi lehetett,gyakorlótér?,illetve a geoengine.nima.mil(87-es!)ezt:
Ez az a laktanya, amelyik mellett használták azt a közlekedési táblát, hogy: (kék mezőben fehér számmal:) a kötelező legkisebb sebesség. Hármas kerítés volt körülötte, az út mellett tiszti lakások. Ugyan, mi volt ott az erdőben?
Még egy nagyfelbontású műholdkép darab Szolnoktól ÉK-re: Tiszabő-Tiszaroff. Ezzel ki is fújt a globexplorer.com tárháza. A digitalglobe.com (a GlobeXplorer és terraserver innen szedi a képeit) nagyobb lefedettségű, de a fömihez hasonlóan nem lehet ingyen hozzáférni a nagyfelbontású képeikhez. :(