Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zsuppim Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39735

http://alkatreszalfa.hu/RENAULT-MEGANE-II-BOR-KORMANY-BONTOTT

 

Ha komolyan érdekel a dolog, én lefényképezem az enyémet és ha neked okés, bebőröztetem neked 7-ért.

Előzmény: Oczu (39726)
djkerep Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39734

Belsőtér vilàgìtàs izzòit szabàlyos hidegfehér ledekre cserélni?

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39733

Bp-n kívül is van élet, szerintem...

Előzmény: Schaumari Gyüttment (39728)
Schaumari Gyüttment Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39732

Ja értem :-) Bp kicsit nagyobb :-)

Előzmény: fvcc (39731)
fvcc Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39731

csak annyi, hogy : város (és város közötti különbség)  :D

Előzmény: Schaumari Gyüttment (39730)
Schaumari Gyüttment Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39730

Ööö, minden elismerésem a galántai taxisoknak, de ez hogy jön most ide?

Előzmény: fvcc (39729)
fvcc Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39729

Galántán a taxisok minden fuvart 0,80 €-ért vállalnak (bárhonnan, bárhová városon belül) - nem km, hanem összesen :D

   Járási székhely, 15ezer lakos, a legnagyobb távolság városszéltől városszélig: 3 km . :DDD

Előzmény: Schaumari Gyüttment (39728)
Schaumari Gyüttment Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39728

"Szóval hidd el az 1.6 benzin nálad is 9 litert enne ha a Hungária körúton járnál oda-vissza naponta csúcsban."

 

 

Pontosítok: a régi 1,6-os benzines GSII-mmel városi forgalomban, télen simán belecsúsztam a 11 literbe (10-es út, Bécsi út, Vörösvári út, Árpád híd, soroljam még?). Nagyon más egy vidéki város, akár megyeszékhely is, mint Bp.

Előzmény: ThomBoy (39724)
Schaumari Gyüttment Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39727

Igen, a csapágyakkal kapcsolatban részben jogos az észrevétel - de vétel előtt utánanéztem, és ez a széria már nem volt érintett (elvileg) a csapágyproblémában. Aztán meg tudjuk, hogy mégis - a Renault Hungária tényleg nagyon korrekt hozzáállását is ennek tudom be, nem valamiféle l'art pour l'art jófejségnek.

 

Ezzel együtt mondjuk úgy, hogy piszok mázlim volt. És ha most vennék GSII-t, épp ezért nem 1,5 dCi-t vennék.

Előzmény: EME (39712)
Oczu Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39726

Feltétlenül kell a bőrkormány ( lehet venni 12000-ért gyárit, vagy 7000-ért bebőrözik szépen

 

Na, ez engem baromira érdekelne, hol bőröznek, vagy hol kapok gyárit enyiért? A legolcsóbb is 16K a bőrözés, amit találtam.

Előzmény: Zsuppim (39713)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39725

város az város, scenic az scenic, megane az megane :)

Előzmény: ThomBoy (39724)
ThomBoy Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39724

Weboldal, mindig elfelejted hogy a város nekem Budapestet takarja ami egy 11 km-es út esetében hétfő reggel dugóban alaphangon 30 percet jelent. Ez még az 1.6 TdCi off autóval is 7,5 L/100.

A feleségem az 1.4 benzin Cliot kemény 3 km oda, 3 km vissza távolságra használta, 10 liter környékén volt a fogyasztása, míg apukám a 2.0 benzin Lagunával hasonló távokon szintén 10 literrel jár el. Ezalatt apósom vidéki nagyvárosban 6-7 liter között eljár az 1.4 benzin Toyotával.

Szóval hidd el az 1.6 benzin nálad is 9 litert enne ha a Hungária körúton járnál oda-vissza naponta csúcsban.

Előzmény: Törölt nick (39723)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39723

1.6 benzines is van nekem, 7.5 városban, hát szar a a 11 literes fogyasztás :DDD

Előzmény: ThomBoy (39722)
ThomBoy Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39722

Ez így van, megy a downsizing, hogy amit az USA és Kína káros anyagot a levegőbe nyom, azt az EU ellensúlyozza. Az 1.6 dCi nekünk is alternatív lehetett volna a 2.0 dCi helyett, de még túl drága. Majd a következő autónál megnézzük milyen motorválaszték lesz, de az terv szerint nem mostanában aktuális.

Addig is még beszerzek egy 2.0T benzines cc-t, hogy a Megane fórumban eszmét cseréljek majd az 1.6 benzinesekkel, hogy mennyire rossz nekem a 11 literes fogyasztás. Évi 5000 km alatt ez is kb. 6 doboz cigi ára.

Előzmény: Törölt nick (39719)
Zsuppim Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39721

Nem egészen rád gondoltam, de igazad van :-) 

Előzmény: stevie-13 (39715)
Zsuppim Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39720

Nagyjavításra gondoltam, ez elvileg a néhai Autó Piac-ban volt leírva, egy teljes oldalon. Fiat Fiorino-bol van párszáz darab a cégünknek 55kw-os mjet motorral, 4,8-as normán belül lehet tartani. Elvileg megéri 4-5 évig tartani, mert sokat tud spórolni. 

Előzmény: stevie-13 (39716)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39719

Idén tavasszal például nem,

:DDDDDDDD nálam még nem volt tavasz

 

Amit hol igen hol nem az csak a maradék kiszórása, már teljesen kiesett a 2.0 a palettából, nagyjából szerintem ez EURO értékek miatt.

Előzmény: ThomBoy (39718)
ThomBoy Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39718

Én kérek elnézést, nem tudtam hogy ekkora a különbség a két motor között.

 

A fogyasztásban tökéletesen igazad van, sőt a bekerülési értéke is magasabbról indul, míg 8-10 éves korára ez a magasabb ár nem érvényesíthető teljes mértékben. Nekünk 100.000 km legalább 6 év, ez évente 100.000 Ft, ami havonta picit több, mint 8.000. Ez mondjuk 10 doboz cigi ára, amire én nem költök -> a nyomaték és a lóerő meg megér ennyit. Nekem.

 

Weboldal

 

Egyébként az 1.9 dCi-t az 1.6 dCi váltotta, míg a két literes hol rendelhető, hol nem. Idén tavasszal például nem, majd nyáron újra, aztán ősszel megint nem volt rendelhető.

Előzmény: Zsuppim (39711)
stevie-13 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39717

-41 benzines

-282 Dízel (ebből 198 kis dízel)

 

 

Ha a 198 "kisdízelt" ki is hagyjuk, marad éppen elég választék. A végén úgyis csak egy (1) autót fognak megvenni...

Előzmény: Törölt nick (39704)
stevie-13 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39716

Vegyük elsőnek a kisebb 1.3 cdti-t, leánykori nevén 1.3 mjet-et. A Fiat bevallottan 250000 km-re tervezte ezt a motorkát

 

 

Egy másik topikban utánamentünk ennek a témának, és kiderült, hogy egy félrefordított/félreértett sajtóközlemény miatt terjedt el ez az eleve gyanús információ.

 

A Fiat éppenséggel azt akarta kommunikálni, hogy ezek a motorok legalább 250 ezer kilométert mennek el mindenféle javítás nélkül.

 

 

Előzmény: Zsuppim (39708)
stevie-13 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39715

Kell a fényes kilincs, de a néha bekrepáló szabadkezes funkcióról és az egyszer biztosan megdöglő műszerfalról nem írtok, ahogy a prima elektromos kézifékeitekről sem.

 

 

Kivéve, aki igen :-)

 

"A Scénic gyenge pontjai a műszerfal (ami gyakorlatilag előbb-utóbb minden autón elsötétedik) és az elektromos kézifék, ami szintén gyakran romlik el."

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128486637&t=9098903

Előzmény: Zsuppim (39713)
Zsuppim Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39714

helyesbítés 5500/db

 

Zsuppim Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39713

Jöttök itt a szatén kilincsekkel, meg a magas felszereltséggel, meg a nem ajánlott 1.5 dci-vel, de hasznos infókat egyáltalán nem írtok :)    

 

Tény hogy az 1.9 és 2.0 dci-k kikoptak a Megane-Scenic párosból, az 1.5 dci meg nem.

Kell a fényes kilincs, de a néha bekrepáló szabadkezes funkcióról és az egyszer biztosan megdöglő műszerfalról nem írtok, ahogy a prima elektromos kézifékeitekről sem. Írhatnátok a kb 6000 forintos kitámasztó gömbfejről és az idővel cserés hídszilentről is ( 550 ft/db) . Feltétlenül kell a bőrkormány ( lehet venni 12000-ért gyárit, vagy 7000-ért bebőrözik szépen ), kell a tempomat is ( amúgy ha a fényszórómagasságállítónál megvan a fehér csati akkor nagyjából 1200 forintért van szuper tempomat házilag ), kb 8 éves autónál feltétlenül fontos az extra kárpit ( biztos rendben és tisztán volt tartva, ha meg nem akkor 30000 pénzen belül komplett belsőt keresek hozzá a neten ) . Írhattatok volna inkább a saját tapasztalataitokról.

 

 

Végezetül itt egy kis nyalánkság egy átlagos használt autóról:

 

 

Van itt extra kárpit, fényes kelléncs, szélterelőbe vágott cigirésen, extra könyöklő, meg digit klíma. 

EME Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39712

Na, igen! A te eseted egy egészen speciális eset. Valószínűleg én is, szalaics-is, DAandrás is meg még még jó páran úgy jártunk volna, mint te, ha nem cseréltetjük ki időben az előttünk innen a fórumról megismert problémával rendelkező haktókarcsapágyakat. Sajnos azt kell mondanom, hogy a "rendesen karban tartott" kifejezés erre is kiterjed. Mármint az ismert hibák, gyengeségek megelőző jellegű orvoslására is.

Nehogy félre érts, nem hibáztatlak azért, mert te nem cseréletted ki és végül is tönkre ment a motorod. Hittél a gyártónak, aki azt mondta, hogy nem kell vele foglalkozni. Aztán mégis tönkrement. Ezért viszont a Renault vállalta is a felelősséget és ha jól emlékszem  adott egy vadi új motorblokkot, nagyrészt a saját költségére. Szerintem példa értékű helytállás volt ez a gyár részéről.

 

Előzmény: Schaumari Gyüttment (39709)
Zsuppim Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39711

 Nos az M9Ra 2.0 dci egyátalán nem ugyanaz mint a Trafic féle M9R780 jelü motor. Az M9Ra 30-40000 km alatt simán összekakálná magát egy Trafic-ban, mert nem oda tervezték. Az M9R780 nem egy pörgős motor, erősen teherautós jellegű a viselkedése. Aztán van itt még egy ( kettő pontosabban ) átmenet:  M9RK és M1DK, ezeket nem renaultokba rakják. 

 

"Az 1.5 dCi-nek meg igenis van hibás csapágyas szériája, de az is tény, hogy "fillérekért" cserélhető." - a 2.0 dci-nek meg hibás láncos szériája, pl most a Nissan QASHQAI-ban, a történet itt is motorcserével végződik. Aki nem hiszi járjon utána: kapásból tudok egy példányt Sopronban. 

 

A fogyasztást nem érdemes említeni, én csak 1,5 literes megtakarítással számoltam 100000 km-re vetíte ez 610-650000 forintos megtakarítást jelent az 1.5 dci javára. 

Előzmény: ThomBoy (39688)
EME Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39710

Azt nyilván te sem gondolod, hogy azt szeretném, hogy mindenki az én véleményemet mondja. De azt igen is szeretném, ha egy kicsit objektívebb tájékoztatást kapna az ide betévedő érdeklődő, még akkor is, ha ez a téma erősen szubjektív.

Előzmény: laca- (39700)
Schaumari Gyüttment Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39709

"a rendesen karbantartott 1.5-ös semmivel sem rosszabb, mint a többi"

 

hát izé, khmmm... az én esetem pl. ennek elég erősen ellentmond. ma egészen biztos, hogy nem vennék 1,5 dCi-t, _SEMMILYEN_ előélettel sem.

Előzmény: EME (39686)
Zsuppim Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39708

Ugyanez igaz az Opel féle (ál)cdti motorokra is! Vegyük elsőnek a kisebb 1.3 cdti-t, leánykori nevén 1.3 mjet-et. A Fiat bevallottan 250000 km-re tervezte ezt a motorkát, amit az opel a Combo II-be C Corsába előszeretettel berámolt. Az 1.9 mjet-et sem hagyták érintetlenül, számos ponton eltér a konstrukció a fiatétól, hiába licensz motor. Nézd meg hogy az egyedüli bevallott magas futásteljesítményű autóban 366000 km van, az összes többiben 130-190000 km. Érdekes nem? Amúgy gondolod hogy egy 200-250000 km-s futásteljesítményű Vecstra 1.9 cdti problémamentes?  

Előzmény: advocatusdiaboli (39671)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39707

Jaj a lényeg a SCIII semmenyire nem hasonlítható paramétereiben az SCII-höz, más minden benne, kivül és stb

Előzmény: Törölt nick (39706)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.05 0 0 39706

de lehet még hamarabb kiirtották a két nagy dieselt

Előzmény: Törölt nick (39705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!