"Szóval hidd el az 1.6 benzin nálad is 9 litert enne ha a Hungária körúton járnál oda-vissza naponta csúcsban."
Pontosítok: a régi 1,6-os benzines GSII-mmel városi forgalomban, télen simán belecsúsztam a 11 literbe (10-es út, Bécsi út, Vörösvári út, Árpád híd, soroljam még?). Nagyon más egy vidéki város, akár megyeszékhely is, mint Bp.
Igen, a csapágyakkal kapcsolatban részben jogos az észrevétel - de vétel előtt utánanéztem, és ez a széria már nem volt érintett (elvileg) a csapágyproblémában. Aztán meg tudjuk, hogy mégis - a Renault Hungária tényleg nagyon korrekt hozzáállását is ennek tudom be, nem valamiféle l'art pour l'art jófejségnek.
Ezzel együtt mondjuk úgy, hogy piszok mázlim volt. És ha most vennék GSII-t, épp ezért nem 1,5 dCi-t vennék.
Weboldal, mindig elfelejted hogy a város nekem Budapestet takarja ami egy 11 km-es út esetében hétfő reggel dugóban alaphangon 30 percet jelent. Ez még az 1.6 TdCi off autóval is 7,5 L/100.
A feleségem az 1.4 benzin Cliot kemény 3 km oda, 3 km vissza távolságra használta, 10 liter környékén volt a fogyasztása, míg apukám a 2.0 benzin Lagunával hasonló távokon szintén 10 literrel jár el. Ezalatt apósom vidéki nagyvárosban 6-7 liter között eljár az 1.4 benzin Toyotával.
Szóval hidd el az 1.6 benzin nálad is 9 litert enne ha a Hungária körúton járnál oda-vissza naponta csúcsban.
Ez így van, megy a downsizing, hogy amit az USA és Kína káros anyagot a levegőbe nyom, azt az EU ellensúlyozza. Az 1.6 dCi nekünk is alternatív lehetett volna a 2.0 dCi helyett, de még túl drága. Majd a következő autónál megnézzük milyen motorválaszték lesz, de az terv szerint nem mostanában aktuális.
Addig is még beszerzek egy 2.0T benzines cc-t, hogy a Megane fórumban eszmét cseréljek majd az 1.6 benzinesekkel, hogy mennyire rossz nekem a 11 literes fogyasztás. Évi 5000 km alatt ez is kb. 6 doboz cigi ára.
Nagyjavításra gondoltam, ez elvileg a néhai Autó Piac-ban volt leírva, egy teljes oldalon. Fiat Fiorino-bol van párszáz darab a cégünknek 55kw-os mjet motorral, 4,8-as normán belül lehet tartani. Elvileg megéri 4-5 évig tartani, mert sokat tud spórolni.
Én kérek elnézést, nem tudtam hogy ekkora a különbség a két motor között.
A fogyasztásban tökéletesen igazad van, sőt a bekerülési értéke is magasabbról indul, míg 8-10 éves korára ez a magasabb ár nem érvényesíthető teljes mértékben. Nekünk 100.000 km legalább 6 év, ez évente 100.000 Ft, ami havonta picit több, mint 8.000. Ez mondjuk 10 doboz cigi ára, amire én nem költök -> a nyomaték és a lóerő meg megér ennyit. Nekem.
Weboldal
Egyébként az 1.9 dCi-t az 1.6 dCi váltotta, míg a két literes hol rendelhető, hol nem. Idén tavasszal például nem, majd nyáron újra, aztán ősszel megint nem volt rendelhető.
Vegyük elsőnek a kisebb 1.3 cdti-t, leánykori nevén 1.3 mjet-et. A Fiat bevallottan 250000 km-re tervezte ezt a motorkát
Egy másik topikban utánamentünk ennek a témának, és kiderült, hogy egy félrefordított/félreértett sajtóközlemény miatt terjedt el ez az eleve gyanús információ.
A Fiat éppenséggel azt akarta kommunikálni, hogy ezek a motorok legalább 250 ezer kilométert mennek el mindenféle javítás nélkül.
Kell a fényes kilincs, de a néha bekrepáló szabadkezes funkcióról és az egyszer biztosan megdöglő műszerfalról nem írtok, ahogy a prima elektromos kézifékeitekről sem.
Kivéve, aki igen :-)
"A Scénic gyenge pontjai a műszerfal (ami gyakorlatilag előbb-utóbb minden autón elsötétedik) és az elektromos kézifék, ami szintén gyakran romlik el."
Jöttök itt a szatén kilincsekkel, meg a magas felszereltséggel, meg a nem ajánlott 1.5 dci-vel, de hasznos infókat egyáltalán nem írtok :)
Tény hogy az 1.9 és 2.0 dci-k kikoptak a Megane-Scenic párosból, az 1.5 dci meg nem.
Kell a fényes kilincs, de a néha bekrepáló szabadkezes funkcióról és az egyszer biztosan megdöglő műszerfalról nem írtok, ahogy a prima elektromos kézifékeitekről sem. Írhatnátok a kb 6000 forintos kitámasztó gömbfejről és az idővel cserés hídszilentről is ( 550 ft/db) . Feltétlenül kell a bőrkormány ( lehet venni 12000-ért gyárit, vagy 7000-ért bebőrözik szépen ), kell a tempomat is ( amúgy ha a fényszórómagasságállítónál megvan a fehér csati akkor nagyjából 1200 forintért van szuper tempomat házilag ), kb 8 éves autónál feltétlenül fontos az extra kárpit ( biztos rendben és tisztán volt tartva, ha meg nem akkor 30000 pénzen belül komplett belsőt keresek hozzá a neten ) . Írhattatok volna inkább a saját tapasztalataitokról.
Végezetül itt egy kis nyalánkság egy átlagos használt autóról:
Van itt extra kárpit, fényes kelléncs, szélterelőbe vágott cigirésen, extra könyöklő, meg digit klíma.
Na, igen! A te eseted egy egészen speciális eset. Valószínűleg én is, szalaics-is, DAandrás is meg még még jó páran úgy jártunk volna, mint te, ha nem cseréltetjük ki időben az előttünk innen a fórumról megismert problémával rendelkező haktókarcsapágyakat. Sajnos azt kell mondanom, hogy a "rendesen karban tartott" kifejezés erre is kiterjed. Mármint az ismert hibák, gyengeségek megelőző jellegű orvoslására is.
Nehogy félre érts, nem hibáztatlak azért, mert te nem cseréletted ki és végül is tönkre ment a motorod. Hittél a gyártónak, aki azt mondta, hogy nem kell vele foglalkozni. Aztán mégis tönkrement. Ezért viszont a Renault vállalta is a felelősséget és ha jól emlékszem adott egy vadi új motorblokkot, nagyrészt a saját költségére. Szerintem példa értékű helytállás volt ez a gyár részéről.
Nos az M9Ra 2.0 dci egyátalán nem ugyanaz mint a Trafic féle M9R780 jelü motor. Az M9Ra 30-40000 km alatt simán összekakálná magát egy Trafic-ban, mert nem oda tervezték. Az M9R780 nem egy pörgős motor, erősen teherautós jellegű a viselkedése. Aztán van itt még egy ( kettő pontosabban ) átmenet: M9RK és M1DK, ezeket nem renaultokba rakják.
"Az 1.5 dCi-nek meg igenis van hibás csapágyas szériája, de az is tény, hogy "fillérekért" cserélhető." - a 2.0 dci-nek meg hibás láncos szériája, pl most a Nissan QASHQAI-ban, a történet itt is motorcserével végződik. Aki nem hiszi járjon utána: kapásból tudok egy példányt Sopronban.
A fogyasztást nem érdemes említeni, én csak 1,5 literes megtakarítással számoltam 100000 km-re vetíte ez 610-650000 forintos megtakarítást jelent az 1.5 dci javára.
Azt nyilván te sem gondolod, hogy azt szeretném, hogy mindenki az én véleményemet mondja. De azt igen is szeretném, ha egy kicsit objektívebb tájékoztatást kapna az ide betévedő érdeklődő, még akkor is, ha ez a téma erősen szubjektív.
Ugyanez igaz az Opel féle (ál)cdti motorokra is! Vegyük elsőnek a kisebb 1.3 cdti-t, leánykori nevén 1.3 mjet-et. A Fiat bevallottan 250000 km-re tervezte ezt a motorkát, amit az opel a Combo II-be C Corsába előszeretettel berámolt. Az 1.9 mjet-et sem hagyták érintetlenül, számos ponton eltér a konstrukció a fiatétól, hiába licensz motor. Nézd meg hogy az egyedüli bevallott magas futásteljesítményű autóban 366000 km van, az összes többiben 130-190000 km. Érdekes nem? Amúgy gondolod hogy egy 200-250000 km-s futásteljesítményű Vecstra 1.9 cdti problémamentes?