Keresés

Részletes keresés

DonQuijote Creative Commons License 2002.08.22 0 0 288
En nem tudom ezt a merev/nem merev szarny dolgot, annyit tudok csak, hogy a legkevesbe sem feltem a csukastol egeszen addig, amig nem kaptam egyszer egy szep nagyot.

Az is meggondolando esetleg, hogy egesz mas erzes a beuloben szabadon logatni a labadat 1800-on mint egy kaszniban ulni. A gep valamifele vedelmet jelent ahogy korulveszi az embert. (Marminthogy ugy erzed, hogy vedettebb vagy)

Előzmény: dod orange (287)
dod orange Creative Commons License 2002.08.22 0 0 287
válasz félelem témában

kössz mindenkinek a hozzászólást, leültem beszélgetni a sráccal a témában és tényleg lehet hogy a probléma gyökere a nem merev szárnyban van
valószínűleg ott van a kutya elásva, hogy még sohase probálta ki, hogy ha csukodik, a nyitás ugy működik-e a gyakorlatban, mint az elméletben
meg is beszéltem vele, hogy pörköljön ki társasággal a horvát tengerpartra jó magasra és addig haza se jöjjön mig be nem csukta és ki nem nyitotta az ernyőjét vagy 15 alkalommal

ebből a szempontből jó a vitorlázók felkészítése, akik már egyedűl repülés előtt dugóznak,átesnek meg kötélszakadnak

nem is lenne hülyeség ha az ernyősöknél is kötelezővé tennék az oktatás keretein belül egy a vészhelyzetek generálását és megoldását, nem is kellene hozzá sok mi, csak egy csörlő egy tó mellett, meg 5 rugó benzinktg.

még 1-szer kössz mindenkinek és ha valakinek lenne még érdekes ötlete a témában szívesen hallgatom
csá
dod

Törölt nick Creative Commons License 2002.08.20 0 0 286
Sziasztok !

Egy új MRSZ alapszabály tervezet született, mivel a mostanival csak a vezetés van megelégedve. A tagok akiknek az érdekében kellene működnie az MRSZ-nek, nincsenek megelégedve. Ezért hoztak létre egy új alapszabály tervezetet amely a tagok érdekeit próbálja szem elött tartani.



Kérek mindenkit, hogy ha teheti, olvassa el és a vitafórumon amit nyitottam, mondja el a véleményét.




Mölders Creative Commons License 2002.08.19 0 0 285
sziasztok

a félelem témához szeretnék hozzászólni, ha még aktuális. én ugyan nem siklóernyőzöm (motorossárkányozom) de talán a dolog kulcsa abban keresendő, hogy a siklóernyőn kívűl az ősszes levegőnél nehezebb légijármű, sportezköz merevszárnyunak tekinthető (még a vitorla anyagú sárkányszárny is, mert a latnik és a flatterzsinorok kimerevítik) ezzel szemben a siklóernyőt a levegő alakítja VALÓDI szárnnyá, anélkül "csak" egy anyagdarab, ami ha becsukódik többé nem keletkezik rajta felhajtóerő, így a vele való repülés okozhat ennek a ténynek a tudatában egyfajta félelmet.
Abból gondolom ezt, hogy a srác gobén nem fél csak siklóernyőn.

üdvözlettel remélem nem voltam off

Mölders

nagyontigris Creative Commons License 2002.08.18 0 0 284
Repült már valaki Horvátországban a tengerparnál vagy ahhoz közel?
phoenix Creative Commons License 2002.08.18 0 0 283
Hi,

Nem sikloernyozom, de.... itt a legtobb kerdesre valaszt talasz.

www.kfki-isys.hu/pg

phoenix

Előzmény: iscream (264)
phoenix Creative Commons License 2002.08.18 0 0 282
BZoltan!

Cool down. Nem az ejtoernyozes ellen irt baratunk. Nem kene mar egy felreertett utalasra ugrani. Idiota ujsagirokbol meg nincs hiany. Latnak vmi szokatlant es meg arra is lustak, hogy kideritsek, hogy mit is lattak.

phoenix

Előzmény: BZoltan (266)
phoenix Creative Commons License 2002.08.18 0 0 281
Hiall,

Bocsi, nincs infom elso kezbol...., de gondolje bele abba, hogy magadra veszel egy kisebb motort, nehany liter benzint es a hatadon egy kezzel faragott legcsavar porog......ami meg ha jol van kiegyensulyozva is raz. Egeszseges ez?

phoenix

Előzmény: Kpeter (280)
Kpeter Creative Commons License 2002.08.12 0 0 280
Szevasztok!

Lenne pár alapvatő kérdésem a motoros siklóernyőzzéssel kapcsolatban (paragliding)!
Nagykanizsán a héten rendezik ebben a sportágban az EB-t és megnéztem, hogy mi is ez igazából. Nagyon megtetszett és érdekelne, hogy mennyire bonyolult megtanulni, esetleg milyen előképzettség kell hozzá. Gondolom azért nem kell vadászpilótának lenni...
Vannak-e Magyarországon olyan helyek ahol lehetőséget biztosítanak a sport elsajátításához?
Mennyibe kerül egy felszerelés. Az egyik versenyző elmondása szerint többféle ernyő is létezik. Gyors/lassú, gyenge/erősebb szélben használható stb. Ha belevágnék akkor egy egyszerű felszerelés kellene. Az árat azért lenne fontos tudni, mert mint magtudtam egy profi sárkányrepülőgépmotor 3 millió forint. Ha itt is ilyen árak vannak akkor csak nézegetni fogom és nem gondolkodom tovább azon, hogy megpróbálkozzak-e vele.
És a végére egy rendkívül naív kérdés. Mennyire veszélyes sport ez? Egyáltalán mik a repülés ezen formájának a veszélyes pontjai?

Köszi előre is!
P a tudatlan

HG4I Creative Commons License 2002.08.07 0 0 279
Jó napot mindenkinek, sziasztok!

YAESU rep. sávos rádiók:
ANICO Kft, Budapesti képviselet
1132. Bp. Visegrádi u. 36.
(1) 329-4089
bp@anico.hu

üdv: HG4I

wr+wrc Creative Commons License 2002.08.07 0 0 278
Örülök, hogy felvetettétek ezt a félelem, szorongás, nevezzük annak aminek akarjuk témát. A lényeg a dologban szerintem az, hogy a repüléshez lelkileg és fizikailag nagggyyon egyben kell lenni. A negatívan befolyásoló dolgok igen mélyről tudnak jönni, melyek csak alapos önviszgálat után kerülnek a felszínre. Lehet egy nagy szerelem utáni szakítás, rázós vizsgaidőszak vagy egy beteg családtag. Amíg az ilyen dolgokat nem dolgozza fel az ember addig nincs nyugodt és biztonságos repülés. A talajtól való kb.1000 m-es eltávolodás után nálam is szokott jelentkezni a mérhetetlen egyedüllét érzése, de ez kb. fél percig tart. Minél durvább az időjárás és gépészkedni kell, annál inkább nincs idő ilyenekre gondolni.
A másik dolog amit tanácsolni tudok, az az elmélkedés az aerodinamikáról. Ne mondja nekem senki, hogy egy gyorstalpaló tanfolyam után tökéletesen össze tudja foglalni egy negatív spirál során szárnyon lejátszódó áramlástani jelenségeket.
Visszatérve az első témához, csak megerősíteni tudom a kfki-n olvasható híres külföldi pilóta írását, miszerint a siklóernyőzés mellett űzzünk kiegészítő sportokat. Lehetőleg a hosszabb kitartást igénylő fajtából, pl. hosszútávfutás, úszás.
Remélem hamarosan véget ér ez a trópikus időjárás és még lehet az idén itthon jókat repülni.
Mindenkinek Jó leszállást!
DonQuijote Creative Commons License 2002.08.07 0 0 277
Szerintem eloszor is kellene egy mentoernyo, meg egy max DHV1-2-es ernyo.

Eleinte en is mentoernyo nelkul repultem es eszembe se jutott felni, valahogy eloszor az ember annyira el van foglalva azzal, hogy ne essen ki a termikbol, hogy nem er ra felni. Aztan ahogy fejlodtem es nem kellett a fennmaradasert kuzdenem, fent a felhoalapon, jo emeles mindenhol, elkezdtem felni. Merthogy milyen magasan vagyok, egyedul, sehol senki. Teljesen irracionalis felelem, hiszen biztonsagban voltam, jo ernyo, beulo, mentoernyo, nem durva ido. Semmi alapja nem volt a felelmemnek. Ahogy ezt igy vegiggondoltam, mar nem is feltem annyira. Azt hiszem, ez termeszetes, es majdnem mindenkinel elofordul, de en meg nagyon keves olyannal talalkoztam, aki be is vallotta volna.
Aztan ahogy telt az ido, gyultek az orak, egyre kesobb jott elo, egyre rovidebb ideig.
Aztan egyszer egy nagyon durva idoben estem egy jo nagyot, na azota megint rendkivul ovatos lettem, es dobalos idoben felek, de hat ez van, majd elmulik.

Egyebkent szerintem biztosan tortent az ismerosoddel valami, vagy latott valami csunyat. Az nagy lepes lenne, ha kideritene, hogy mitol is fel valojaban.

Előzmény: dod orange (276)
dod orange Creative Commons License 2002.08.07 0 0 276
igen jól értetted nincs neki mentőernyője, mert anyagilag nem tudta kiszorítani és ugy gondota ő azért repül és még nem lesz kockáztata egy kicsit, szerintem mostanra meg belekényelmesedett a helyzetbe és lusta rá gyűjtögetni meg utánajárni egy olcsónak

egyébként az a nagyon furcsa, hogy saját elmondása szerint sohasem félt vagy hagyta volna el az önbizalma a vitorlában, ernyőzés közben meg olyan feszültség van benne mint mikor annak idején első egyedüli felszállása volt a góbéval, de az elmúlt 3-4 felszállás után, itt meg megmaradt még 2 év után is

DonQuijote Creative Commons License 2002.08.05 0 0 275
Miazhogy "nemhasznál mentőernyőt"? Nincs neki?
Előzmény: dod orange (273)
mrwin Creative Commons License 2002.08.05 0 0 274
azt hiszem, alapszabály, ha nem tudod startolj-e vagy sem, akkor ne. valószínűleg régen is félt, de ma már nem ellensúlyozza semmi. megismerés vágy, vagy az ujdonságadrenalin. lehet, csak eröltette, mert ez jónak tűnik, majd jó lesz.
a befázásról meg annyit, hogy azt vettem észre, aki nem vág ki egy-két fát, nem is tanul meg repülni. (persze ez szubjektív) én se repültem régen, olyan öreg az ernyőm, hogy nem merem kipróbálni, elég-e egyedül, vagy dobni kell mellé egy másikat. nem is vagyok megszállott. ha lesz új, megyek ujra. na zagson.
dod orange Creative Commons License 2002.08.05 0 0 273
szasztok
elé érdekes történettel, kérdéssel kapcsolatban fordulok hozzátok:
van egy ismerősőm aki kb 15 éves korában elkezdett vitorlázni, majd 5 év aktív repülés után abbahagyta és tartott egy pár éves offot, majd kb 4 év kihagyás után siklóernyőzni kezdett, amit kb 2 éve űz, de nem túl aktivan /ez kb évi 20-30 alkalom mikor kimegy a hegyre és repül is/
csakhogy ujabban elkezdett parázni, valojában semmi oka sincs, mert eddig egyetlen egyszer sem történt vele ugymond "légügyi esemény" ,kihagyta a fáraszálásokat, a kificamitott bokákat, még nem csukodott be az ernyője 1-szer sem, meg a hasonló kellemetlenségeket, egyszerűen nem értem mi történhetett vele, miért kezdett el félni a hegyen, miben nem bizik, vagy mitől ijedhetett meg?
képes ujabban arra is hogy kimegy a hegyre, ahol határeset az időjárás, de már 3 ernyő a levegőben van, látszólag kicsit dobálva és ki sem csomagolja a felszerelést, mondván nem jó az idő
elbeszélgetéseink alkalmával nem tudta megmondani igazán mitől fél /talén nem bizik 100%-osan az ernyőjében/, és ami nagyon furcsa bevalása szerint ujabban jobban szeret föld vagy gerinc közelben repülni, mint magasan szabadon termikben, holott viszonylag nem rövid repülő multja és az hogy nemhasznál mentőernyőt pont az ellenkezőjére buzdithatná

hallotatok már hasonló történetet, esetleg annak megoldását, ahol kiderült mi volt a szálka
vagy van a kor előrehaladtával kijövő légiszony vagy mit tudom én hogy hivják aki magasban szédül

remélem tudtok hasznos tanácsot adni, legyünk házi agymosok
dod

szkotniczky Creative Commons License 2002.07.28 0 0 272
sziasztok!

a kotelezo orvosin (ha egyaltalan kotelezo ?) mik a kizaro okok. pl. szintevesztes az? jogsim van mindenfele korlatozas nelkul. a konkret kizaro okokat hol lehet megtalalni?

rav Creative Commons License 2002.07.14 0 0 271
Egyreszt nalam. (25 orat repult nagyon jo allapotu ernyo, reszletek maganban) Masreszt a www.kfki-isys.hu/pg oldalon a piac linken erdemes korulnezni.
Előzmény: zilo (270)
zilo Creative Commons License 2002.07.13 0 0 270
Hali!

Egy ismerősöm szeretne ernyőt venni, most kezdett repülni, kb. az "A" vizsga környékén jár. Hol lehet jó állapotú használt kezdő ernyőket kapni?

IIII Creative Commons License 2002.07.11 0 0 269
Mi a helyzet a hátimotorral, biztonságtechnikai szempontból?
DonQuijote Creative Commons License 2002.07.11 0 0 268
Sportunknak azonban pont az ilyen "megpróbálom a Balatonon amit TV-ben láttam" típusú idióták csinálják a legrosszabb reklámot.
Izé..., nem gondoljátok, hogy egy kite-szörfösön mégsem kéne összeveszni?
Előzmény: iscream (267)
iscream Creative Commons License 2002.07.10 0 0 267
Nono. Ha csak egy sorral tovább olvastál volna. látnád, hogy magam is ernyőzöm. Nem az volt a baromság, hogy ernyőt kötött magára az illető, hanem hogy ilyen széllökéses időben tette. A (sikló-) ernyőzés alapföltétele mint tudjuk a lamináris légáramlás - ez ugye egyáltalán nem volt addott, nagy erejű széllökésekről van szó a riportban.

Szóval nem kell mindjárt harcba indulni - magam is a repülés fertőzöttje vagyok. Sportunknak azonban pont az ilyen "megpróbálom a Balatonon amit TV-ben láttam" típusú idióták csinálják a legrosszabb reklámot. Volt már szó a topic-ban arról, hogy a médiákben odahaza szinte csak negatív tudósítások szerepelnek sportunkról. Hát csoda?

Előzmény: BZoltan (266)
BZoltan Creative Commons License 2002.07.10 0 0 266
iscream

"Mondjuk: eszébe sem jutott volna ilyen baromság."

draga vihornyas baratom aki szmara a terminal velocity es a tobb ezer meteres magassag es a sajat testeddel valo 3 dimenzios kontrolalt reules csak alom, valyon miert nevezed baromsagnak az ejtoernyos sportot?

Talan nem kene sovinizalni a legi sportokat. Mindegyik nagyszeru a maga nemeben, inkabb probald ki minel tobb agat :)

z

Előzmény: iscream (264)
mrwin Creative Commons License 2002.07.06 0 0 265
sziasztok! van egy inferno nevű elég öreg siklóernyőm. nem is merek már elstartolni vele.
az lenne a kérdésem, nem ismertek olyan embert aki tudna varni belőle egy húzóernyőt?
előre is köszi
iscream Creative Commons License 2002.07.03 0 0 264
"...mennyiben segitette volna a tagot az, hogy mondjuk gyakorlott ejtoernyos :)"

Mondjuk: eszébe sem jutott volna ilyen baromság.

Új vagyok itt a topicban, meg egy kicsit odahaza is. Német siklóernyős vizsgám van (Münchenben élek, de magyar állampolgár vagyok), s szeretnék odahaza röpülni. Kérdéseim:

1. Érvényes-e otthon a német papír.
2. Kell-e otthon is "műszakiztatni" az ernyőt, vagy jó a német vizsga is?
3. Hol lehet otthon legálisan röpülni? (főleg Ny.Dunántúl érdekel)
4. Mi a föltétele a csörlőstartnak?
5. Hol kaphat az ember teljesen hivatalos fölvilágosítást ilyen ügyekben? (mert még lenne pár kérdésem...)

Előzmény: BZoltan (263)
BZoltan Creative Commons License 2002.07.01 0 0 263
ez a "sohasem ugrott még ejtöernyövel" duma nekem is nagyon teccet :) mint ejtoernyos azon gondolkoztam eppe, hogy mennyiben segitette volna a tagot az, hogy mondjuk gyakorlott ejtoernyos :)

Amugy szmomra nem derult ki a cikkbol, hogy pontosan mi is tortent... azon kivul, hogy fara landolt a tag.

z

Előzmény: DonQuijote (261)
nefes Creative Commons License 2002.07.01 0 0 262
ém még a magyar médiában nem halottam olyan tudósítást, amiben legalább egy nagyobb hiba ne lett volna...
Előzmény: DonQuijote (261)
DonQuijote Creative Commons License 2002.07.01 0 0 261
Ezért a cikkért vajon valaki pénzt kapott?

Szerencsétlen szörfös, aki "szélsiklóval" próbálkozott, "derekára pányvázott siklóernyöhöz hasonló vitorlával", ami tulajdonképpen "ernyövitorla", azaz nem, inkább "siklóvitorla". Persze nem csoda, hogy fára szállt, hiszen "úgy tudni, sohasem ugrott még ejtöernyövel". Bazz.

Előzmény: nefes (260)
nefes Creative Commons License 2002.07.01 0 0 260
Szokatlan szörf baleset történt Szabadisóstónál
:-)
"Emberünk egy szélsiklóval próbálta kihasználni a jókora szelet"
http://www.xsportforum.hu/xfaloldal.asp?katid=magyarorszag&newsid=34665

azért járhatott volna rosszabbul is :-(

aleszka Creative Commons License 2002.06.01 0 0 259
sziasztok itt is!:-)

eladó a siklóernyőm, most nyitottam topikot is ez ügyben. ha valakit érdekel, írjon.

köszönöm szépen!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!