Köszi a felajánlást, lehet, hogy élek is vele, ha nekem nem sikerül összeépítenem a cuccost, de a szombat délelott nem tűnik jónak.. Amúgy már megvettem az új spriccantót, valszeg jövő hétvégén tudom beapplikálni a helyére. Ha mostanaban szükséged van a kézikönyvre, akkor sztem elviszem a munkahelyedre.
Gyárilag soha egyetlen autóba sem tettek bödönt....én csak így hívom...:) Egyébként megoszlanak a vélemények a dolog hasznosságáról, bár tény valós haszna nem sok van, csak kicsit tisztábban tartja a motort és környékét...ez főleg sok rövid utas városi autósnak lehet előny...
Ajjé, akkor az egy másik leírás. Várj egy picit, megkeresem a riasztó leírásban. Este hívlak és lehet holnap itt is közzéteszem. Csak találjam meg :-).
Mi van a spriccelővel? Ha nincs még kész, szombaton de. össze tudnám rakni.
Hiába keresgéltem, nem találtam a kézikönyv(ed)ben :-) a manuális kódolási eljárást... :-( Asszem marad a "paraszt" módszer: akksisaru levétel 1 éjszakára, ez általában bejön! :-)
Továbbra is gyanús az alapjárati motor. Egy korábbi leírásban részleteztem az alapjárati motor és pillangószelep tisztítás előnyeit. Ha itt nem működik valami jól, akkor az eredményezhet sok galibát.. Szét kellene nézned a környéken. Jó lenne egy pillangó szelep és alapjárati motor tisztítás (féktisztító, WD40), alapjárati motor csatlakozás (kontakt spray), drótok ellenőrzése, illetve gumicsövek ellenőrzése. Kapható hidegindító spray, ezt ha a szívóoldalon a légszűrő utáni rész környékére fújod és megemelkedik a motor alapjárat, akkor fals levegőt szív a rendszer. (ezt hideg motornál nézd meg, a dúsítási cilkus után) (próbáld megnyomkodni a levegővel kapcsolatos gumi csöveket - a kartergázét is) Azt hiszem Te írtad ezt az indítás utáni zümmögést. Nekem is volt/van ilyen - vagyis valamilyen fura zümmögés - és némi döbbenetemre - tudatosult bennem, hogy a légkondi levegőfigyelő szenzorának kis ventillátora okozza a zajt a kupéban. Szétszedtem, kitakarítottam, de induláskor pár percig továbbra is zümmög.
Én is jártam így, évente 1-2 szer eljátssza velem, de kulccsal való nyitás után ok, viszont kiderítettem, az AC jó, pumpál is, még az alapjáratit, nem néztem....de az átlagom már 9.7 pedig csak 2000-es motor van benne, viszont 5 fok alatt beáll a kocsi, de ami igazából idegesít hogy a szívó torokból, legalábbis úgy hallatszik csúnya hang jön olyan fémes súrlódásra hasonlít, nem pedig a megszokott hangra amit a levegő ad...ez mi lehet?
Nekem 8000-el olcsóbb a kötelező, pedig meg voltam győződve hogy drágább lesz....
Több autóm kartercsövét elnézve, itt nagyon sok trutyi jön-megy, még akkor is, ha nem eszi a gép az olajat. A karterházban is felgyűlik a vízpára hideg indításnál és ekkor itt is elég komoly vízmennyiség tud az égéstérbe jutni. Azt gondolom, hogy ez hideg üzemben nagyon nem nyerő. Az olajgőz meg lerakódik a pillangószelep környékén és a szívócsonkban, mondjuk ez utóbbi annyira nem lényeges. Nem üzemanyag spórolásra, hanem tisztább motorüzemre -s főleg hidegen - szánom az ügyet. Láttad a mágnest is cipelem kocsiról kocsira - mert a Calibránál ötből ötször megmondtam, hogy benne van, vagy sem - így ezt - a számomra - új okosságot is ki fogom próbálni :-) Aztán meglátjuk. (Mellesleg felmerült, ugye a kupéban nincs gyári ilyen kütyü?- ha tudja bárki)
Bizony-bizony. Én már kétszer jártam így, hogy csak nyomtam a távirányítót, mint a hülyegyerek és se kép se hang. Egyszer még elemet is cseréltettem egy ad hoc helyzetben aranyért, de semmi nem változott.
Érdekes módon ebben az állapotban viszont amikor kulccsal nyitottam az autót, nem indult el a riasztó. A motor is beindult, majd a következő próbára minden megjavult. Másfél év alatt másodszor játszotta el velem ezt az ügyet és én sem tudom, hogy mi a gáz. Viszont. Van egy manuális kódolási eljárás, amivel az indítókulccsal is le lehet lőni belülről az ügyet, ennek leírását megtalálod a PUG könyvemben. (Már arra gondoltam, hogy esetleges ugrókódos üzem miatt van valamiféle szinkronhiba állapot)
Szóval engem is érdekelne valamiféle tutti okosság a témában!!
Szeretett autóm mostanában egy eléggé kellemetlen aprósággal "kényeztet" el: nem működik ugyanis a távirányítású központi záram. Volt régebben is "szarakodás" vele (pl. nem zárt/nyitott elsőre, csak mondjuk 3-4 nyomás után) volt, hogy kb. fél év után kellett elemet cserélni, mert nem érzékelte a nyomást, azelőtt (mikor 2007-ben megvettem az autót) viszont 2 évig is jó volt... :-( Most az a fura, hogy a távirányítón levő kis LED elég fényesen világít, nem úgy mint ha már az utolsókat rúgná... Mi lehet a hiba, volt már valaki, akinek előjött ilyen? (kicsit olyan, mintha a beltéri vevővel lenne gond...)
Szeretném közkinccsé tenni PUG 306 GTi kolléga autójából csent okosságot. Van nála egy kartergáz lecsapató cucc, ami a karterban kialakuló, vizes, olajos trutymót szűri. Hétvégén megcsodálgattam és erősen elhatároztam, hogy én is csinálok ilyent a kupéba. Sokkal kevésbé piszkolódik, trutymósodik a pillangó-szelep/ház, tisztább levegőt kap a motor és környezetkímélő üzemmód is megmarad. Nála valamiféle drága autós megoldás volt, de javasolt valami kisebb és olcsóbb megoldást gáztechnikából. Most egyeztetem vele, hogy pontosan hogyan néz is ki a cucc, aztán megcsinálom és beszámolok a tapasztalatról. Akinek van az ügyhöz további javaslata, tippje, várom!
Van némi gondom a taximmal. A motortérben van egy kütyü: http://picasaweb.google.com/szaboambrus83/P406?authkey=Gv1sRgCLXylKnjivOxWw&feat=directlink
És ö kegyelme lejár. Látszik hogy már farigcsálták, forrasztgatták, de nem sok sikerrel. Mellesleg a kocsi infarktusszerü tüneteket produkál, menetközben elveszti a fordulatot, ránt egy irgalmatlant és utána vissza áll. Na most ezt csak akkor produkálja ha ez a mütyür éppen le van esve. mellesleg 2.0 16v ´98 vagyok. Elölre is köszönöm!
Jaja, jo arakat dobott ki a gep, pugnal pont a fele lett, mint iden, 27e/ev b1-ben..erdekes, h a vectranal b3-ban vagyok es az is ugyanennyi lett ( vicc, h regebbi bonuszt nem tudom ket autora ratenni, hiszen mindketto a nevemen van, kvazi rizikofaktor ugyanaz, azonos kategoriaba is esnek es ugyanannyiba kerulnek jovore ft-ra pontosan majd)...mindkettot mar at is kotottem, meg asszony autoja van hatra, de asszem az is kb a fele lesz az idei dijnak...
Először is köszi a szinte igényeken túlmenő választ! :) Az adalék anyag mennyiségével nincs gond, mert annak ellenére, hogy januárban, vagy februárban leszakadt, decemberben fel volt teljesen töltve, és saját kezüleg ellenőriztem, hogy mennyi van benne! :) A többit viszont megnézem mindenképpen!
sziatok! szeretnék segitséget kérni töletek. van egy 406st-m minden elöjel nélkül megált észrevételeim szerint nem megy az ác-je cseréltem ác-t és semmi . azt gondoltam valaki tud segiteni mert a szerelők csak találgatnak. előre is kösz!
Anno a vateráról én is megrendeltem a krómozott műszerfal betétet az Angliában élő sráctól. Ki is cseréltem......a króm gyűrűket nem lehet külön kivenni roncsolás mentesen. Ez bennem is felmerült, miután rájöttem, hogy a 2002-es szedánomba nem passzol, egyszerűen a műanyag fülek máshol voltak. Vagy a másik, hogy a kilométer számláló kijelzőjének a világítása bevilágított mindent a környékén. Majd rájöttem, hogy nekem volt körülötte árnyékoló, ennél nem volt. Ezt is meg kellett oldani. Beraktam, nekem tetszik, és nem barkácsolás jellegű. De saját tapasztalatom, hogy a 2002-es supreme-hez nem passzolt tökéletesen. Amúgy nem értem miért változtatták ezt a gyárban, de ez egy másik téma. Nem tudom pontosan, hogy én akkor a kupéét kaptam, vagy a 2003/2004-es kiadású szedánokét, de nevettem, hogy nem passzolt. Nem is én lennék, ha tökéletes lett volna...:))