Keresés

Részletes keresés

Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -4 0 20083

Melyik állomásnál kezdődik? És melyiknél ér véget?

Előzmény: _Nyuszi (20081)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.03.13 0 4 20082

Nyugodtan tegezhetsz, nem haragszom meg, ahogy a minősítésért sem. Ettől nagyobb sértést is elviseltem már, ugyanakkor a moderáció nem szereti a személyeskedést (nyugi, nem szólok nekik, nem érdekel) :)

Előzmény: Pettikk2020 (20076)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.13 0 1 20081

Az állomásköz hosszától függ (térközszekrények számától inkább), kis mértékben pedig az állomási csatlakozó berendezés típusától. De néhány másodperc szokott lenni.

Előzmény: Pettikk2020 (20080)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.12 -4 0 20080

Mennyi idő kell, míg a teljes állomásközben lezajlik a menetirányváltás?

Divrotcé Creative Commons License 2020.03.12 -1 6 20079

Bocsánatát kérem Miniszter Elvtárs, hogy maga az!

 

Igaza van a Miniszter Úrnak, ezeket a fejlesztéseket már az ön halála után vezették be, ezért így feltámadása után valóban újdonságot jelenthetnek.

 

A  térköz-menetirányos sorompó menetirányváltás általi csukásáról itt is olvashat Miniszter Urunk:

 

https://www.kozlekedesvilag.hu/cikk/vv/aktualis-biztberes-problemaink/

Előzmény: Pettikk2020 (20076)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.12 0 3 20078

Pedig igaza van.

Előzmény: Pettikk2020 (20077)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.03.12 0 5 20075

Nem akarok a pálya széléről beleszólni, de ha téged érdekel, miért nem te keresed vissza? Tényleg nem egyszer felmerült már ez a kérdés, és meg is lett válaszolva sokszor (én nem tudom a választ, mert nem vagyok biztberes és ez a kérdés engem pont nem is érdekel), elhiszem, hogy az itt jelenlévő szakemberek nem akarják 6×1023 alkalommal ugyanazt leírni, mint egy papagáj.

Előzmény: Pettikk2020 (20074)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.03.11 0 7 20073

Elég itt visszaolvasni, úgy kétszázszor biztos volt már.

Előzmény: Pettikk2020 (20072)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.11 -3 0 20071

Itt egy éjszakai videó egy menetirányváltásról:

https://www.youtube.com/watch?v=Di0_XLk0zdg

 

A videón egy térközjelző, egy ismétlõjelző és egy fénysorompó látható. A menetirányváltáskor bekapcso, a térközjelzőn a vörös, az ismétlőjelző a sárga-fehér, majd a térközjelző zöldre, az ismétlőlyelző zöld-fehérre vált. Kérdésem az lenne: az irányfordításkor miért vált 2 másodpercre pirosra a sorompó?

v46021 Creative Commons License 2020.03.10 0 2 20070

...És ha kiég a sárga izzó?...

 

Akkor az elméletileg nem lehetségesről bebizonyítjuk, hogy gyakorlatilag lehetséges! :)

 

Előzmény: Vendégsín (20067)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.10 0 0 20069

80

Előzmény: Pettikk2020 (20068)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.10 -3 0 20068

Egyébként a zöld milyen előjelzésnél villog?

Előzmény: Vendégsín (20066)
Vendégsín Creative Commons License 2020.03.10 -1 0 20067

Elméletileg ilyen nem történhet,

 

És ha kiég a sárga izzó?

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20055)
Vendégsín Creative Commons License 2020.03.10 0 2 20066

Ha a sárga elfelejt villogni, az lefelé viszi az előjelzett sebesség értékét. Ha a zöld felejt el villogni, az fölfelé megtévesztő.

Előzmény: Pettikk2020 (20065)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.10 -2 0 20065

Mi az hogy "kevésbé restiktív"?

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20064)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.03.10 0 1 20064

Villogó zöld esetén pedig egy külön érpáron érkezik a villogó feszültség, amit még villogásfigyelővel is kiegészítenek a térközszekrényben, hiszen a folyamatos zöld kevésbé restriktív mint a villogó.

Előzmény: djkoxi (20063)
djkoxi Creative Commons License 2020.03.10 0 2 20063

Ha két fény van a bejárati jelzőn akkor a homokórás térközjelzőhöz nem folyamatos feszültség érkezik a Sárga vezérmágneshez, hanem szaggatott. Ezáltal a blinkelő Sárga vezér a fényáramkörben elvégzi a Sárga fény villogtatását.

Előzmény: Pettikk2020 (20062)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.10 -4 0 20062

És hogy működik a térközjelző fényének villogtatása? Mert ugyebár, ha a következő jelzőnél csökkenteni kell a sebességet, akkor a térközjelző villogva ad előjelzést

Előzmény: djkoxi (20061)
djkoxi Creative Commons License 2020.03.10 0 2 20061

Egy biztos: Vörös fény lesz rajta először. Ha esnek a vezérek vagy esik a vágányjelfogó akkor Vörös fény van a jelzőn.Amint meghúz a vágányjelfogó akkor lesz lehetősége meghúzni a Sárga vezérnek ( ha kapja a sárga sarkítást ) Papírforma szerint, és ha feltételezzük, hogy minden 75Hz-es sínáramkör tized-század másodpercre azonos idő alatt éled fel akkor egy pillanatra lesz Sárga fény, majd utána Zöld. De ha a 2. kérdezett térközben egy kicsit lomhább a Sárga fény áramköre akkor ez alatt a lomhaság alatt megérkezhet a Zöld sarkítás és akkor a Vörös után Zöld lesz a jelzőn. A fényáramkörben nem szükséges az a sorrendiség a Sárga és a Zöld fények között mint ami szükségszerű a Sárga és a Zöld vezérmágnesek áramkörében.

Előzmény: Pettikk2020 (20060)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.10 -2 0 20060

Én azt szeretném megtudni, hogy az állomásköz második térközjelzőjén milyen fények jelennek meg menetirányváltás után (ha nincs előtte homokóra)?

Előzmény: djkoxi (20059)
djkoxi Creative Commons License 2020.03.10 0 1 20059

Természetesen ha ez a térköz az utána lévő térközből eközben (M ismétlő ejtési időzítése alatt ) megkapta a zöld sarkítást tehát húz a Sárga és a Zöld vezérmágnes is akkor ennek megfelelően Zöld fény fog megjelenni a Vörös fény után.

A másik hsz-ban ami a mozdony fedélzeti részét mutatja nem értem mi a kifogásolni való. Ha nem Bejárati jelző előtti utolsó térközjelzőről van szó ( nem látok " homokórát:) "), akkor a térköz csak kétféle ütemezést táplál a sínbe. Vagy Megállj! vagy V Max. Ha nem jól értelmeztem a látottakat, akkor elnézést kérek.

Előzmény: djkoxi (20058)
djkoxi Creative Commons License 2020.03.10 0 2 20058

A vezérmágnes áramkör egyik feladata, hogy a foglalt vágányrészt mindig vörös jelző fedezze. Az első esetben a bejárat jelző vörös, tehát az előjelzős térköz felé sárga sarkítást küld az állomás.

A második esetben ha az a kérdés miért jelenik meg a vörös után a zöld arra a Menetirány ismétlő jelfogó működése ad magyarázatot. Ennek van egy ejtési időzítése ami  a fényáramkörben csak ezen időzítés letelte után engedi meghúzni a sárga fényellenőrzőt, azért hogy az állomásban legyen ideje meghúzni a Sárga vezérmágnesnek. Tehát tovább van Vörös fény a térközjelzőn, és ez a Vörös több ideig adja a Sárga sarkítást az állomási Sárga vezérmágnes jelfogónak.

Előzmény: Pettikk2020 (20053)
Divrotcé Creative Commons License 2020.03.09 0 1 20057

De mivel én csak az elméletet ismerem, remélem egy gyakorlati szakember mindjárt megmondja a helyes választ. :)

 

Szerencsére sem a gyakorlati, sem a szakember nem illik rám, de egy befordítva rögzített Térközzavar-oldás csodatételre képes. (Lassabban ejt el az M!-re ejtő, mint hogy szabadul az első térköz, az állomás zöld sarkot ad, és a sárga vezér repülése alatt már föl is húz a zöld vezér.)

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20055)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.09 -2 0 20056

Az ezen a videón látható jelenség tulajdonképpen mi?

https://www.youtube.com/watch?v=NyznLiXXcUo

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.03.09 0 2 20055

Elméletileg ilyen nem történhet, ugyanis a vágányjelfogó húzó ágán a sárga és a zöld vezér ejtett állapota is ellenőrizve van (és amíg a vágányjelfogó ejtett, nem lehet szabad fény a jelzőn), valamint a vezéráramkör vevőoldalán lévő diódák miatt nem tud egyből a zöld vezér meghúzni.

De mivel én csak az elméletet ismerem, remélem egy gyakorlati szakember mindjárt megmondja a helyes választ. :)

Előzmény: nazareth (20054)
nazareth Creative Commons License 2020.03.09 -1 0 20054

Sziasztok!

 

Mindenféle konkrét videókat nézegető nick kérdéséből kiindulva kezdtünk el filózni a térközjelzők szabadra állásának szekvenciáján (irányváltás, vagy áthaladás esetén). Ha jól emlékszem, a sárga és zöld vezérmágnes között sorrendi függés van, így elvileg vörösről nem ugorhat egyből zöldre a térközjelző. Azonban néha van erre példa. Hogy is van ez? Előre is köszi!

Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.09 -2 0 20053

Azt ugye tudjuk, hogy az állomás bejárati jelzője előtti tkj-n az ezen a videón látható jelenség megy végbe:

 

https://www.youtube.com/watch?v=g-T9THd9RXs

 

Míg az állomás kijárata utáni elsőn ez:

 

https://www.youtube.com/watch?v=KPmy8rUSRsM

 

Nekem az volt a kérdésem, hogy a kettő közötti jelző(kö)n mit látunk menetirányváltáskor? A fényjelzős topikban már megkérdeztem, de nem kaptam rá választ

 

Eidais Creative Commons License 2020.02.20 -1 2 20052

Üdv!

 

Szükségem lenne nagyobb mennyiségben (1-2 tucat) a rövidebb fajta bilincses ellenállásra. Nem kell működőképesnek lennie, de ne legyen törött.

 

Cserébe fel tudnám ajánlani a képen látható, teljesen egyedi készítésű "Tervezz vasutat okosan! (Bizt.ber.-es változat)" társasjátékot.

 

Kapcsolatfelvétel: freemail-es e-mailemen a kukac előtt a nicknevem.

 

Előre is köszi a segítséget!

_Nyuszi Creative Commons License 2020.01.30 0 1 20051

Szakaszokon szerintem egyszerűbb, a bontott aranytartalékait senki sem szereti mutogatni.

Főleg akkor jársz jól a szakasszal, ha üzemelő berendezést mutatnak meg. Érdemes ott próbálkozni. Ha mást nem, mutogatnak részeket, magyaráznak, válaszolnak a kérdéseidre.

Előzmény: tamasi 48.-49. (20050)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2020.01.29 -1 0 20050

Szia!

 

Köszi az információt!

 

Esetleg ilyen területi igazgatóságon azt meg engednék hogy megnézhessek ilyen kiselejtezett berendezést hogy miből és hogyan épül fel? Lenne rá esélyem? Hozzám legközelebb álló ilyen területi igazgatóság Pécs lenne.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (20047)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!