De, nem reménytelen, mert ha a szarufa kilóg a szabadba, akkor elméletileg ott hagyni kell szellőzést, pár hete volt téma, olvass vissza, nem tudom mi lett a vége, én nem olvastam, nem érint.
A fali hőszigetelést hozd össze a padláson lévő gyapottal, az lesz a tuti megoldás. Elvileg a nagyobb gyártók adnak ki kivitelezési segédleteket, a Bramac-ét olvastam, nem tudom kitér-e a hőszigetelésre, de biztos hogy pl. az Austrotherm-nek is van ilyen leírása, csak kitér a tetőre :D
Amikor megvettem a házat, és megállapítottam, hogy tök jó, padlókat megcsinálom, falon elég festeni...
A falon több helyen kellett vakarni, mert laza volt a vastag festék - még a régi mész is ott volt...
Aztán egy sarokban kb 60*150centis részen leszedtem a vakolatot, mert megindult, és mert kopogott.
Előtte sosem vakoltam, de több nekifutásra, több rétegben simán visszaraktam.
Plafonon kicsit viccesebb, de a zsákos anyagokat szerintem simán fel lehet kenni, nem hullik vissza. Több réteggel meg biztos működik ott is.
A beázás miatt a plafonon vakolatrepedéseket kellett javítani, de ott sem volt elég a glett. Viszonylag nagyok lettek a kitisztítás után. Nem hullott vissza.
Több helyen, nagyobb kiterjedésben is javítani kellene. Vakolni sosem próbáltam, elleneben gipszkartonnal már volt dolgom és segítségem is lenne hozzá. De ez csak egy ötlet volt részemről, mindenről meggyőzhető vagyok. :)
Csak nekem fa födémes, és a vakolat nem jött le. A festés igen...
Viszont nem értem miért könnyebb egyedül, s.k. az egészet gipszkartonozni, tartószerkezettel együtt, mint a laza vakolatrészeket leszedni is kijavítani.
Köszönöm szépen, hogy foglalkozol/foglalkoztok a témával. Sajnos nap mint nap kell szembesülnöm azzal, hogy a szaküzletekben ajánlottakat sem lehet már készpénznek venni... valaha volt egy olyan romantikus képzetem, hogy ilyen helyeken az eladók tájékozottak és nem a laikusnak kell mindennek utánanéznie. Tévedtem. :)
Tűzfalam nincs -sátortető, kis gerinccel-, illetve tetőablak sincs beépítve, de ezen nem fogok spórolni, ha kell.
(Hogy teljes legyen a kép: a ház alapja egy '65ös 10x10-es kockaház, ehhez kb. 10 éve hozzá lett építve egy kb. 3x7m-es előtérnek használt helyiség. Akkor az új rész egy zsindelyes féltetőt kapott. Mivel gyatya volt a régi tető, így úgy döntöttem, hogy ha már úgy is le lesz szedve, az egész épületet hozzuk egy szintbe, kapjon egy komplett új tetőt. Egy terasszal ki lett egészítve, így most egy kb. 13x10-es téglalap alapterületű épületem van.)
Jelen pillanatban még a tetőm elég szellős, mert a szarufaközök nincsenek felfalazva-szigetelve, csak osb-vel takarva, de ez nyilván idővel változni fog.
Az egész álmennyezetes ötlet egyébként onnan indult, hogy a tető leszedése utáni beázás miatt, a palfonon a vakolat több helyen kezd leválni. Ezért gondoltam, hogy vakolás helyett mehetne a gipszkarton, azt házilag meg tudnám oldani.
Ilyen az ember, szó nélkül megrendeltem a 40 ezres telefont, de inkább csak rutinból, szóval rossz példa, úgyis tudtam hogy nincs nála jobb ebben a kategóriában :D
De más, más emberek két hétig nézegetik a 20 ezres pl. robotgépeket, melyik a jobb, de a másfél milliós autót megveszik egy nap alatt...
Ki kell próbálni, meg kell nézni, kilyukasztani nem kell, mert ugye akkor minek van ott, ha nagyon gáz, még mindig kiszellőztetheted a gyapotot, tűzfalad van, vagy két tetőablak a padlás két végén? Mert ha van, akkor elég a tűzfalon kereszthuzatot csinálni, vagy két lyukat vágni két ablaknak. De ha leírod milyen is pontosan a ház és mi van illetve mi nincs, és Mekkelek azt mondja, hogy valószínűleg szarban leszel, akkor inkább csináltass két tetőablakot, 20 ezer per db áron futnak + beépítés, utána meg leteríted a gyapotot, és nem szivatod magad :)
Rendben, köszi. Igazából itt a tüzépről jött a rossz tanacs elsősorban, az ács csak azt mondta hogyha nem lesz tetőtér ő nem rakna semmit. Persze azt sem mondta h párazárót semmiképp ne tegyünk. :D
Nyugodtan leszigetelheted attól még, hogy hülyék voltak az ácsok egy tetőhöz...
Terítesz a gyapot tetejére páraÁTERESZTŐ fóliát, mindegyikre rá vagyon írva, négyzetméterenként mennyi vizet képes megtartani. Vagy először legörgetsz egy tekercset, és azon erősen nézed egész évben, mennyi víz gyűlik össze, esetleg feléra raksz fóliát.
Persze az sem hátrány, ha a padlástér rendesen ki tud szellőzni...
Benne lakunk, a szétverés annyira nem gáz, előbb-utóbb úgy is kell, ha máshogy nem akkor szakaszosan.
A fóliát nem szedném le ha nem muszáj, pláne nem kívülről. Az esetleg megoldás lehet, hogy a szellőző cserepeknél kivágom? Amúgy az ács azt mondta, hogy neki az a tapasztalata, hogy a beton cserép alatt annyira sokáig nem bírja a fólia, mert szétég a nagy melegtől. Én viszont mindenképp szerettem volna hogy legyen fólia - pechemre rosszat javasoltak-, mert a régi tetőnél ha olyan tél volt, bizony lapátolni kellett a havat a födémről... persze ez nyilván a rossz tető/cserép miatt (is) volt.
Mindenesetre köszönöm a tanácsot, belülről akkor nem lesz szigetelve a mennyezet/födém.
Szedd ki mindenképpen, nem kell az oda, csak bonyolítja a dolgokat. Az ablakokat rakasd a hőszigetelésBE, vagy a külső falsíkra. Vagy beljebb, ha külső redőny lesz, hogy az azért elférjen. Ehhez ugye ablakcsere előtt tudnod kell, milyen vastag szigetelést kíván a redőny, és milyen vastagot fogsz feltenni a falra.
Ha jól gondolom az egész ház szét lesz verve. Nem laktok benne.
Szedd fel az aljzatot és oda is tegyél szigetelést bőven. Ha nem akarod akkor esetleg mehetsz felfelé és elfogyaszthatod a belmagasságot, nyílászárókat úgy is feljebb tudod tenni.
Födémet csakis a padlás felől szigeteld jó vastag olcsó gyapottal és ha már így el lett b..zva a párazáróval a cserép alatt akkor valami módon jól szellőzősre csináld meg a padlásteret.
Belülről felejtsd el az álmennyezetezést, csak pénz energia és probléma lesz vele.
Szerintem a páraÁTERESZTŐből cserép alatt biztos nem lehet baj. A páraZÁRÓból viszont igen. Hermetikusan van a párazárás a lakóterület plafonján? (mekk, de mások szerint is ez gyakorlatilag lehetetlen) Ha pedig nem hermetikus, bármennyi kis pára, ami bejut a szigeteletlen, ezért tökhideg padlástérbe, az azonnal kicsapódik a jéghideg gerendákra, ha nem tud eltávozni a külvilág felé és jól feldúsul a pára. De majd mások javitanak, ha nincs igazam.
A nyílászárók 7-8 éve cserélve lettek műanyagra. A falak (40cm - kettősméretű soklyukú téglából) még nem lettek szigetelve, így a lábazat (terméskő+beton) sem, de tervben van (pénz).
Pince nincs, az aljzat is a régi.
Idén a központifűtés (jelenleg konvektor+cserépkályha van, ez utóbbi maradna) kialakítása mellett szeretném a födémet is szigetelni. Többen javasolták az álmennyezet kialaítását, mert a belmagasság megengedné (285cm). Sajnos a régi tető leszedése után egyből beáztunk, így már több helyen a mennyezeten önálló életre kelt a vakolat. Ezért is gondoltam jó ötletnek a kartonozást, párazáróval, gyapottal. De akkor ez felejtős ezek szerint...
Kicsit még pontosítani kellene, hogy egyértlemű legyen, mid van és mit szeretnél?
Van egy régi kockaházad, aminek beton födéme van és rajta egy új cserepes tető.
Szigetelnéd.
A meleg felfele szál, ezért a födém gondolom..
Ha belülről szigetelsz, akkor ott párakicsapódás lehet. ha visszaolvasol, akkor sokszor volt téma, a lényeg, nem ajánlott.
Ha mégjobban visszaolvasol, akkor mindig előjön, hogy nézzük egybe a házat és a szigetelést egyféle "burokként" a legideálisabb megcsinálni.
Kérdés, hogy a nyilszárókkal mi a helyzet? Cseréltek?
A külső fal már kapott szigetelést?
Lábazat, padló esetleg pince?
A legegyszerűbb, ha minimum 20cm (2*10cm) vastagságban gyapottal szigeteled az egész födémet a padlás felöl. (Sajnos így még maga a födém viszi kifele a meleget, de sokat javul a helyzet így már.)
Szia, tök laikus vagyok, de ha jól értem, a kockaháznak a padlása nincs beépítve? Vagy be van? Ha nincs, szerintem a cserép alatt biztos nem jó a párazáró, üres padlástérnek az a legjob, ha jól szellőzik. Avagy félreértek valamit.
A komplett tető tavaly lett cserélve, a (beton) cserepek alatt párazáró fólia van.
Az 1-es esetben lehet-e számítani az eredeti mennyezetnél penészesedésre, amit ugye nem látnék? Több magát szakembernek képzelő egyénnel beszéltem és megoszlottak a vélemények. :-)
Mert a meleg is felmegy, valamint ha úgy jár Kend mint én, hogy gerenda van a környéken, és nem tudja ráhajtani a padlásfeljárón lévő hőszigetelést a födémre, akkor ott kicsapódik a pára, és megtelepszik a gerendán valami vizes-fehéres gomba vagy moszat vagy penész, vagy a franc sem tudja micsoda.
Akár kötélen is le lehet ereszkedni a tetőről (de ne legyen túl rövid :)
De ha ennyire nincs benned kalandvágy, akkor
- ELŐBB vágd ki a lyukat az EPS tömbön
- ezután már fel tudsz menni a friss lyukon át :)
- UTÁNA ragaszd le az EPS szélét a födémre.
De van több megoldás is: pl alulról körberajzokold a likat, majd a padláson az EPS-t függőlegesen tartva fűrészeled körbe a vonal mentén.
"A szélei felérjenek a padlásra, az eps alá, vagy tovább a gyapot alá?"
Fogalmam sincs, hogy hogy néz ki az a födém. Ha beton a párazáró rétege, akkor a nájlon ezzel a betonnal legyen összeragasztva. Ha stukatúros fafödém (itt a vakolat a párafékező réteg) akkor a vakolattal legyen összeragasztva.
Közvetlenül a gyapot alá nem biztos, hogy okos dolg párazáró réteget tenni.
Hogy másszak ki az udvarra, ha nem akarom átvágni a tetőfóliát?
A fóliát ha ,,U'' alakban rögzítem a födémre az jó? A szélei felérjenek a padlásra, az eps alá, vagy tovább a gyapot alá? Vagy a plafonra ragasszam rá? Vakolatra, vagy verjem le, födémre, körbe v.mi díszléc, szélei meg újravakolva?
Ezzel csak az a baj, hogy ha fel akarok menni, akkor nincs olyan magas létra, amiről fel tudnék mászni. Ha lenne, nem hoznám be a melléképületből :D
- takard le a likat akkora 20 centis EPS-sel, ami minden irányban legaláb 30 centivel nagyobb mint a lik
- az eps alja körben legyen hozzáragasztva a födémhez (min 15-20 centi szélességben)
- ezen eps aljához legyen hozzágaragsztva egy náljon fólia (páraazárás) a fólis széle szintén legyen légmentesen hozzáragasztva a födémhez
- húzz fel néhány tetőcserepet, bújj ki közöttük és az előre odakészített létrán ereszkedj le az udvarra (ha nem egyedül csinálod, akkor ez a pont mellőzhető)
- fogj pl egy marhahosszú (min 30 cm pengéjű) recés kést vagy aprófogú keskeny rókafűrészt és alulról vágj egy ajtót erre az eps-re (a lik kerete mentén) de úgy, hogy a vágó szerszám végig kifelé ferdén álljon 10-30 fokban. Ezáltal létrehozol egy lefelé keskenyedő kúpos "dugót" (eps padlásajtó), amit felemelhetsz amikor mész fel a pallásra. Nem baj, ha a vágás nem nyílegyenes, a kiemelhető EPS tömb saját lyukába mindig tökéletesen illeszkedni fog (ha nem próbálod fordítva betenni, :)
Ezek után a padlásfeljáród már jó, csak még nem szép. Esztétikailag a likat alulról úgy takarod el, ahogy akarod, vagy barkácsáruházas padlásfeljáróval, vagy akár egy levehető Michelangelo mennyezeti freskóval, ízlés szerint.
Tegyél fel akkorát amekkora maximum elfér! Nekem 10 centi grafitos van a falon alul vízorros élvédővel, lábazaton 8 centi xps. A lábazatra fogok ragasztani szeletelt hódfarkú cserepet, ezért így már majdnem egy síkban lesz a falon lévő szigeteléssel.