Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

capa Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28496
Nincs különbség a 0-100-as sprintben az EW10J4-es és az EW12J4-es között. Rugalmasságban már annál inkább győz a 2.2-es.
Előzmény: rsi (28481)
gun111 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28495
Már látom, hogy igen... Azért a 7.7-es 0-100 sokat elmond... (406 V6 coupe kezivel 7.9)
Előzmény: gun111 (28494)
gun111 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28494
Az még szerintem annyira új, hogy még rsi-nek is megfizethetetlen! :-)))) Amugy tették a 407 coupe-ba is?
Előzmény: Pug 306 GTI (28493)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28493
ha már mindenképp HDi akkor 3.0V6 240Le...
Előzmény: gun111 (28492)
gun111 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28492
Hi!

Belolem sem az irigyseg beszel, de osztom teveful velemenyet, a 407 coupe kulsoleg nem annyira szep, mint a "kistesoja". Ha mar mindenkeppen 407 coupe lenne, ami azert meg igy sem egy rondasag, akkor en tutira a 2.7-es HDI-re mennek a helyedben. Ez az egy olyan dolog van, amit szivesen latnek a sajat automban a mostani 3.0 V6 helyett es ez nem eliras!!!! Az a HDI valami elbaszottul jo motor... (bocs a kifejezesert...) Javaslom, h probalj ki egyet mindenkepp, mielott a 2.2-es benyas mellett voksolnal. Fogyasztasban sokkal kedvezobb, mint barmelyik benyas, de azok a menetteljesitmenyek... Tobb, mint 400nm nyomatek, gyonyoru!!!! V6 dizelhang, es nagyon szepen, egyenletesen gyorsit, meg merem kockaztatni, h otthagyna a +suly ellenere is minket, szereny V6-os 406 coupekat! :-)))) Szeria automata valtos, ha jol emlekszem elegge kenyelmes vagy! ;-) Szoval tudom en, hogy oreg vagy, meg minden, de azert egy probat meger, figyeld meg, hogy utana mar neked sem kell 4 heneres motoru gepjarmu! :-)

Udv: gun
Előzmény: rsi (28480)
rsi Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28491

ratisrdt!

 

Ez a "csigatempó" csak az automatára vonatkozik, a kéziváltós 2.0 16V kb. 2 másodperccel jobbat tud...

 

rsi

Előzmény: ratisrdt (28489)
ratisrdt Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28490
Ma megnéztem a netrisken a 2011-es kötelező díjakat. Nekem B2-ben lenne 16 ezer Ft az éves díj, ha egy összegben fizetem be. Az Allianzt adta ki befutónak eGFB módozatban. Meg is kötöm, csak kértem személyi igazolványszám módosítást.

Ez azért elég jó, szerintem.
ratisrdt Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28489
Nem tudtam, hogy mennyi időn belül van a régi 2.0-a százon. Azért csak eltelt pár év, amit fejlesztéssel töltöttek el. Szerintem jók a 2.2-es benzinesek.

Üdv!
Előzmény: rsi (28488)
rsi Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28488

ratisrdt!

 

Azért látod az előző hozzászólásomból, hogy van ott 3.1 másodperc különbség... Az sok tud lenni élőben (ha pl. szemben ott jön a kamion)...

 

rsi

Előzmény: ratisrdt (28485)
rsi Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28487

Isti62!

 

A "gyengécske" jelző relatív. A 406-os coupem (2.0 16V AUT) gyári gyorsulása 12,3 (nem elírás!) volt. A 9,2 (407 coupe 2.2) azért jelentene egy kis előrelépést ezen a téren is...

 

"Öreg", családos ember vagyok...:-)

Nem akarok én már száguldozni, csak stílusosan, biztonságosan és relatíve gazdaságosan távolságot leküzdeni...:-)

 

A 2 ajtós coupekban egyébként sokkal kényelmesebb a gyerekülés kezelése, mint a 4 ajtós kocsiknál (talán kivételt jelenthet a Maybach). Személyes tapasztalat, hogy pl. könnyebb volt berakni a gyereket a gyerekülésbe az én kocsimban, mint az apósom Skoda Octaviájába (mindkét esetben a hátsó ülésről beszélek). A 2 ajtós kocsiban csak előre kell billenteni az első ülést, aztán ott van egy csomó hely, hogy bepattanjon a gyerek a helyére és lehet kényelmesen csatolgatni az övét, stb. A Skodánál alig fértem hozzá a "B" oszlop, meg az első ülés miatt...

 

A másik tényező a biztonság. Azért nem semmi töréstesztet produkált a 407 coupe (ne keljen soha élőben kipróbálni...):

 

http://www.euroncap.com/tests/peugeot_407_coupe_2005/244.aspx

 

Szóval (tipustól függetlenül) coupe forever...:-)

 

rsi

Előzmény: Isti62 (28482)
ratisrdt Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28486
A 406-ban lévő 2.2-es motor kicsit gyengébb, kisebb a nyomatéka és a váltója is 5-ös.

Üdv!
Előzmény: rsi (28481)
ratisrdt Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28485
Én tesztben 1525 kg-ot olvastam a 2.2-es benzinesre, 163 LE, 220 Nm, 6-os váltóval. Úgy fog menni, mint a 2.0-ás 406 coupe-d ment.

Üdv!

forrás
Előzmény: rsi (28480)
kiszsiros Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28484

Sziasztok!

 

Ujra itt ujra a turbó hibás 2.0 hdi-vel!Az imént beszéltem a szerelővel!Az autó megint jó és nem produkálja a hibát!(magától megjavult)Holnapi napra beszereznek egy uj nagynyomású érzékelőt hátha az okozza a hubát de hibakód alapján lehet a gond a porlasztó csúcs is!A kérdésem annyi lenne hogy fel tudjak készülni a legroszabbra hogy az kb mennyibe fáj Nekem?(megint)Vagy esetleg valaki nem tudna olcsó megoldást a dologra!?

rsi Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28483

Itt egy képrészlet LordPeti utólagos engedélyével ama "szépemlékű" találkozóról...

 

 

rsi

Előzmény: rsi (28481)
Isti62 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28482
Nagyon szép ez az autó!
Az elektromos lengéscsillapítóval ne foglalkozz. Nekem ilyen volt benne és a puha fokozatot egyszerűen méltatlannak éreztem az autóhoz. (BTW ebből a gyári új, merthogy más nincs ) párja 250eFt, így lett bele állítható KONI 70. ezerért és tökéletes.
Viszont a 2.2-es motort továbbra is gyengécskének tartom, nagyon javasolnám a 3 literest. Ilyen van is egy homoszínű. szerintem ezt lenne érdemes megnézned, ha már 407.
Ja! Még valami. Nagyobbnak éreztem az ajtaját a 407-esnek, ez a családi üzemmódhoz jobban igazodik, hátsó ülésileg.
Előzmény: rsi (28480)
rsi Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28481
Egyébként a „szépemlékű” 2009. májusi dunaújvárosi P406-os topik-találkozón ületem egy kedves „sporttárs” 2.2 benzines kombijában (sajnos már nem emlékszem ki volt az) és igen meglepett a kocsi. Nagyon szépen muzsikált a „kis” 2.2-es (igaz a 406 kombi könnyebb, mint a 407 2.2  coupe).

A 407-es coupe-ból a 2.7-es dízel az tényleg igazán súlyos egyéniség, 1730 kg!

rsi Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28480
Csúúnya, irííígy teveful… :-)))

 

Tényleg nem olyan szép, mint a 406 coupe, de lehet, hogy meg tudnám szokni…;-)

A 407 coupe 2.2-es kb. 1550 kg, a 406-os, 2.0-ás coupe-m 1400 kg volt. Ennyit megér az 5 csillagos törésteszt és kb. 20centivel hosszabb karosszéria.

Ami a motorokat illeti, látom itt a topikban, hogy mennyi kisebb-nagyobb, komolyabb, vagy csak idegesítő galiba van akár csak a sima 2.0 HDI motorokkal (igaz a benzinesek sem hibátlanok) ezért pl. nem mernék bevállalni egy 6 hengeres, 2.7, duplaturbós dízel motort. A benzines 3.0 V6 szerintem nem sokkal ehet többet (és szépen is mozgatja a kocsit), mint a 2.2-es benzines, de fenntartás szempontjából a 4 henger, az mindig olcsóbb, mint a 6…

A 2.2-es benzines a leírások szerint 9,2 alatt gyorsítja a kocsit 100 km/h-ra, ez nekem, családos embernek bőven elég.

Másik dolog, hogy a nagyobb motorral szerelt coupe-kban pl. elektromosan állítható a lengéscsillapító... El tudom képzelni egy teljes garnitúra lengéscsillapító árát, amikor megérnek a cserére… Na például, ez sem hiányzik… Nem kell full HI-TEC a kocsiba… Sem GPS, sem egérmozi… Csak legyen szép, stílusos, kényelmes, tágas, relatíve gyors és biztonságos családi utazó kupé….

 

Na majd meglátom…

 

Itthon nincsen eladó 2.2 jelenleg, Kassa alatt hirdetnek egyet elég jó áron, csak ott van még az a fránya regadó…

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/407/peugeot_407_2.2i_coupe_bi-xenon_bor_pdc-4010430

 

Üdv!

 

rsi

 

Előzmény: teveful (28478)
Isti62 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28479
Én is nézegettem a 407-es coupet. (ekkor még 4milla körül volt a legolcsóbb)
Szubjektív vélemény:
1. a 406-os szerintem lényegesen szebb, sportosabb - a tiéd meg kifejezetten gyönyörű volt!!!
2. mindenképpen 3 literesre mentem és ebből már a 406-osban is a 140 KW-os változatot javasolták, a 407 3.0-ról nem volt annyira stabil vélemény
3. A 407-es belülről nagyon szép, de nagyobb és egyben limunizosabb feelinget áraszt, a 406-os markánsan sportosabb
4. Irtózatosan hullik a 407-es ára lefele - a 406-osnál alapból kisebb árat amortizálsz tovább - illetve itt még nagyobb befektetéssel is közel felénél állok, mint ha megveszem a 407-est
5. nincs cascom - így nálam elvi határ a 2MFt
6. vezetési élményt összehasonlítva, nekem a 406-os közvetlenebb, sportosabb volt - és esküszöm úgy éreztem hogy a 406-os 3 literes jobban megy, mint a 407 3 literese.
7. viszont a 407 még kényelmesebb, még jobbak az ülések és belső tere jóval nagyobbnak hatott
8. 407 váltója talán pontosabb/rövidebb utas volt (de mintha "karcosabb is"), de nekem a 406-al sincs semmi bajom
9. a 407 futóművét puhábbnak éreztem és mintha csillapítottabb lett volna, de kevésbé éreztem egyben stabilnak

Összességében nekem sok szempontból a 406 3.0V6 volt a nyerő, ezért vettem meg ezt. (Elvileg a 407-re is lett volna pénzem)
(ha most azonos korú 406-ot és 407-et az orrom elé tolnának, én a 406 választanám)

Végül a 407 coupe 1600 kg feletti autó, ehhez a 2200cm3 benzin attól tartok karcsú lesz.

Szerintem nézz ki egy eladó autót amelyik szimpatikus és menj vele pár kört, mert neked kell érezned, hogy mit is vársz az autótól. (nekem a Calibra után egyértelműen a 406 volt a nyerő)
Előzmény: rsi (28477)
teveful Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28478

Lehet, hogy csak az irigység szól belőlem, de azért elmondom, ami a szememben a 407 coupé ellen szól:

- nem olyan szép, mint egy 406 coupé,

- 2-300 kg plusz súly, ez a menetdinamikában és a fogyasztásban is érződik,

- ezért javallott a 2,2-es, 2,7-es dízel motoros változat (de van aki idegenkedik a dízeltől),

- ne még nincs, így ne vegyél előttem! ;-)

Előzmény: rsi (28477)
rsi Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28477

Üdv Mindenkinek!

 

Miután elment a 406 coupe-m, gondolkozm egy 407 coupe beszerzésén... Sajnos nem ismerek senkit, akinek ilyen autója lenne, pedig jó lvolna begyűjteni valami személyes infót, tapasztalatot a verdával kapcsolatban... Ha valakinek van az ismeretségi körében 407 coupe, akkor ne fogja vissza magát, nyomozzon, érdeklődjön és tájékoztasson...:-)

 

 

Egyébként gazdasági megfontolások miatt, a 2.2 benzinesen gondokozom...

 

Köszi!

 

rsi

Isti62 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28476
Sajnos ez igaz lehet. Nekem a központi zárral együtt indul a riasztó bekapcsolás, így nekem ez a probléma riasztó+központizár gondot okoz. A riasztó manuális lelövés nekem azért extra fontos, mert a riasztó egyben immob. is lehet, így ha nem tudom lelőni, sanszos hogy visítozik is, meg nem is indítható.

A hibám pontos leírása.
1.Megállok és nem tudom a távirányítóval bezárni és a riasztó sem indul el. (ekkor a kulcsos távirányítón, mintha zölden villant föl a LED. Vagy csak a szemem káprázott???) Kulccsal bezárom és estére kutya baja, majd egy fél évig/évig rendben.
2. Ki akarom nyitni, de meg sem mukkan, a riasztó ledje villog bent. A kulcsos távirányka ledje erősebben pirosan világít, amíg nyomom a gombot. Kulccsal kinyitom, meg sem mukkan és el tudom indítani az autót. Hazamegyek és mire hazaérek minden rendben és fél évig/évig rendesen működik.

Nekem eddig mindig megoldódott - valszeg a gyújtás ráadásával .- de egyre inkább érdekelne a hiba okának behatárolása!!!
Előzmény: gun111 (28475)
gun111 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28475
Szia Isti!

Koszi a leirast, csak 1 aprosag, ami talan elkerulte a figyelmedet: nekem nincsen riaszto a kocsiban! :-)) A problema a taviranyitasu kozponti zarral van.

Udv: gun pajti
Előzmény: Isti62 (28468)
Isti62 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28474
Lehetséges, hogy az egyszerűen odarakott flakonba nem csapódott ki semmi - minthogy magát a leválasztót is pontosan meg kell tervezni, hogy megfelelően működjön. Valószínűleg a meleg olajos gáz egyszerűen fordult egyet és ment tovább. valahogy úgy, ahogyan ha a edényben forr a víz, az egyszerűen elpárolog, de ha fedőt raksz rá, akkor a fedőről patakokban folyik vissza a víz.
Ahogy olvastam, három fő komponens miatt alkalmazzák a cuccot:
1. Olajgőzből olaj nagyobbik rész kicsapatás - ezt kiszűri a leválasztó
2. vízgőzők/korom kicsapatás - ennek nagy részét is kiszűri a leválasztó
3. oxidációkból kialakuló extra szennyező gázok - ezekkel nem tud mit tenni, így ezek mennek a hengerbe továbbégni

Érdekes, hogy az X20XEV Calibrámnál volt egy levegő kompresszor, ami hidegjárásnál tiszta levegőt nyomott a katalizátor elé, hogy a hidegebb kipufogógázt a még éppen melegedő katalizátor jobban át tudja dolgozni, illetve kevésbe tömény károsanyag kerüljön a levegőbe.
Előzmény: mng (28473)
mng Creative Commons License 2010.11.03 0 0 28473
1 hónapig egy műanyag flakonba engedtem a cső végét és semmi nem volt a végén benne.
Előzmény: Pug 306 GTI (28471)
ZolKa Creative Commons License 2010.11.02 0 0 28472
Bizonyos OFF autókon ilyen olajleválasztót használnak:



Egyik felső csövön be az olajos kartergáz a másik felsőn ki, alol pedig folyik vissza az olaj a motorba. A kis cső pedig hirtelen nem tudom de ha jól emlékszem valami levegőztető.
Előzmény: Isti62 (28468)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.11.02 0 0 28471
csak gratulálni tudok, hogy az utcára engeded azt extra káros gáz elegyet!!
Előzmény: mng (28467)
bossery Creative Commons License 2010.11.02 0 0 28470
Etanolhoz csak annyit, hogy teli ido bealltaval 20-30%-os aranynal semmikepp ne legyen tobb benne, mert hideginditasi nehezseget okoz -10 fok alatt atalakito hasznalata nelkul...egyebkent minden mas ertelemben jotekony hatassal van az auto teljesitmenyre, stb, stb...persze vmit vmiert kicsit tobbet fogyaszt, araeolenybol fakado nyereseg igy lesz egalban...
En 2 havonta szoktam tankolni 30lE85-ot full tank benzinhez tisztitas miatt elsosorban, bar nekem nem szokott elkoszolodni a napi 60-70km autoutas, palyas munkabajarastol...;) most carrera 100-ast tankoltam kivancsisagbol 380ft/l....kicsit csendesebb es jobban ugrik, de mast nem erzekeltem...nincs sok ertelme, E85-E95 arany ugyanezt tudja csak olcsobban...
Előzmény: Isti62 (28468)
Isti62 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 28469
Kartergáz elméletemben - rögtön az összeesküvés elmélet után - el is felejtettem még egy dolgot. A kartergáz önmagában meleg gáz, hiszen a meleg motorbelsőből ered. Ez a meleg gáz keveredik a beszívott levegővel. Igaz, igaz ez talán a beszívott levegő 10%-át sem éri el, mégis elegyedik a hengerbe jutó egységnyi gázmennyiséggel. A gáz meg melegedve tágul, azaz egységnyi gáztömegben minél melegebb a gáz annál ritkább minden összetevő, azaz az égést segítő oxigén molekula is. Azaz az égés hatásfokhoz ha más nem, de a meleg kartergáz nem igazán jó. (ezért nem igazán jó a meleg levegőt motortérből szívó direkt szűrők alkalmazása és ezért alkalmaznak a turbókhoz töltőlevegő visszahűtőt.)
Isti62 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 28468
Na, szokásomhoz híven rácuppantam a témára, dehát én ilyen kísérletező típus vagyok. (Fontos az alap lendületet Rob adta, mert egyszerűen döbbenettel töltött el az a jópár deci trutyi, ami nála a tartályában lötyögött már)
Átolvastam tengernyi cikket, fórumot, akadémiai jegyzetet és csak megerősítette gondolataimat.
1. Úgy tűnik jópár autótípusnál ez gyári alkatrész volt, ilyenről tulajok tényszerűen számoltak be. (leginkább arra vezetik vissza, hogy nem építik be az autógyárak, mert rendszeres és odafigyelős gondozással jár - persze ez nekem nem probléma, hiszen úgyis gyakran a motortérben matatok :-)
2. általános megállapítás, hogy hideg üzemben annyi vízgőz és károsanyag szabadul fel, hogy az elég rendesen és negatívan befolyásolja az optimális égést
3. meleg üzemben az olajpára olaj tartalma nem csak koszt okoz a pillangószelep környékén, de lassítja az égést, némileg csökkenti a hatásfokot.

A sok szöveget elolvasva, Rob autójában lévő trutyit látva, eddigi tapasztalataimat összeadva, már egyértelműen úgy érzem, hogy ez igenis jó lehet. A puding próbája az evés, tehát beszerzek egy ilyent és még tél előtt beüzemelem.

Még egy jó tanácsot láttam, ami igazodik a Te tapasztalatodhoz - egyértelműen nagyon jó hatásúként értékelik a benzinhez 30%-40% arányban adott etanolt. Tisztít, optimalizál, több helyen ettől teljesítménynövekedés - régi teljesítmény visszanyerése - keletkezett. Ez pl. igaz magára az injektor fúvókákra is. Anno nekem ezt a Calibránál ultrahanggal tisztították és bizony érzékelhető volt utána a kezelés!! (plusz télen közömbisíti a tank6tartály kondezvizét, ami meg szintén nagyon kívánatos)

Összefoglalva lesz olajlecsapató + etanol és majd beszámolok a történésekről.

Más.

Végül GUN pajtinak a riasztó manuális lelövés. Nem találom a teljes leírást, mégis lehet a könyben lesz. Innen másoltam ki és a forgalmiban van a kódolt kispuskám, ezt próbálom reprodukálni:
Úgy tűnik a PUG-okat "Texalarmmal" szerelik és ehhez megadnak egy riasztó kódot, tehát ezt ismerni kell. (nálam ez 5 számjegyű)

Menet:
1. indítókulccsal gyújtás rá
2. gyújtás vissza
3. gyújtás rá újra - erre a riasztó led elkezd villogni - annyit kell hagyni villogni, ahány a kódunk első számjegye - ha ezt elérte
4. gyujtás vissza
5. gyújtás megint rá és most kivárni annyi LED villanást, ahány a második kód szám - ha ezt elérte
6. gyújtás le
.
.
ezt így végig, amíg az összes kódszámon végig nem mentünk és a végén kikapcsolódik a riasztás, kialszik a LED.

Én végigpróbáltam, működik a dolog.

Na, megnyugodtam, megyek is nemsokára aludni.

Robnak ezer köszi a linkekért!!!
Előzmény: bossery (28463)
mng Creative Commons License 2010.11.02 0 0 28467

sziasztok!

 

olvasva az alapjárati problémákat és az olajlecsapatós véleményeket, gondoltam megosztom én is a tapasztalatomat.

 

korábban én is kértem a tanácsotokat alapjárati ügyben. Az alapjárati szelep mosogatás egy ideig megoldotta a problémát, majd a pillangószelep és szívósor alapos kitisztítása újabb fél évig segített. Majd egy gyertyacsere szintén orvosolta az akkor éppen nagyon durva ugrálást. Viszont pár hónapja a sokadik lefulladás (kanyarban leesett az alapjárat) és alapjárat ingadozás után megelégeltem a dolgot és vettem bontva egy komplett alapjárati rendszert. Pillangószelepet, alapjárati szelepet és a többi szenzort ami a pillangószelep öntvénybe csücsül. Ez teljesen megoldotta a problémát. Valószínűleg a szelep cseréje is megoldotta volna, de én már nem variáltam vele. Korábban utángyártott szelepet vettem de az meg nem volt jó.

 

Kartergáz lecsapató tartály, vagy valami hasonló van gyárilag is benne.. A blokk és a légszűrő között. Én az egészet kikötöttem. A blokkból kijövő kartergázos csövet levezettem az autó alá. Egy ideig egy palackba nyomtam, de nem volt semmi extra olajsár vagy ilyesmi benne, ennek ellenére nem akartam tovább koszolni az alapjárati rendszert vele. Nem vettem észre ebből fakadó gondot.

 

1998-as 2,0 literes PUG. 295.000 km-el.

 

tehát sok km-es autónál alapos pucolgatás segít, de ha sok a karter gáz, akkor szerintem érdemes lekötni a pillangószelepről.

 

jó barkácsolást :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!