Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 38
A 17-es villamos közlekedés története 1914-től napjainkig:

1914.-ben
A 17-es villamos ? - Rákóczi út - ? útvonalon közlekedett.
//Sajnos a végpontjuk számomra ismeretlen!//

1919.11.21.
A 17-es villamosok Városliget - Rákóczi út - Erzsébet híd - Déli pályaudvar - Margit híd - Rákóczi út - Városliget útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 15-ös villamos közlekedett!/

1940-es évek közepén
A 17-es villamos Bosnyák tér - Erzsébet híd - Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) körtér útvonalon közlekedett.

1944.xx.xx. A 17-es villamos közlekedése megszűnt.

---
xxxx.
A 17-es villamos ismét közlekedett.
(Sajnos az útvonala ismeretlen.)

1940-es évek végén
A 17-es villamosjárat megszűnt.
---

1958.07.07.
A 17-es villamos Óbudai kocsiszín - Korvin Ottó (Pacsirtamező) utca - Mártírok útja (Margit körút) - Déli pályaudvar útvonalon közlekedett.
//Később János Kórházig közlekedett.//

1960-as évek elején
A 17-es villamos Margit híd, budai hídfő és Margit Kórház között közlekedett.

1971.03.07.
A 17-es villamosok - a 2-es metró útvonalának meghosszabbítása és az ezzel kapcsolatos Szentendrei HÉV kéreg alatti vonalvezetése miatt - Margit Kórháztól csak Császárfürdőig közlekedtek.

1972.12.31.
A 17-es villamosok - a gyorsvasútak új útvonalának beinditása miatt - ismét Margit híd, budai hídfő és Margit Kórház között közlekedtek.

1981.01.10.
A 17-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Vörösvári út között közlekedtek.

-

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: davill (37)
davill Creative Commons License 2003.11.18 0 0 37
Én kiváncsi volnék a 17-es villamos történetére
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.18 0 0 36
SLONYA!

Sajnos nincs sok adatom az 52-es autóbusz történetéről.

Az 52-es autóbusz közlekedés története 1950-től napjainkig:

1950.02.xx.
Az 52-es autóbuszok Csepel, Királyerdő utca és Csepel, Vasmű között közlekedtek.

1950-es évek végén
--- Az 52-es autóbusz Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Denevér utca között közlekedett;
--- Az 52A jelzésű autóbusz Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Repkény utca között közlekedett.

1961.06.15.
52Y jelzéssel Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Csepel, Strandfürdő között közlekedett.

1983.10.03.
152-es jelzéssel Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Királyerdő, Repkény utca között, a Szentmiklósi úton indult járat.

1984.08.31.
Az 52A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

//FIGYELEM!!! Ha jobban megnézzük az adatokat, akkor nem stimmelnek! Hisz az 52A autóbusz sose volt a 152-essel együtt azonos útvonalon! Éppen ezért, sajnos erről a járatról hiányos adataim vannak!//

---

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Slonya (35)
Slonya Creative Commons License 2003.11.18 0 0 35
Kedves BPO-700!

Mit tudsz az 52-es busz történetéről? Mindig a Hollandi útig járt, vagy volt rövidebb is?
Ugyanis én láttam a vonalán (Szent István úton, a Pálma utcánál) egy buszfordulónak kinéző vmit.

Üdv.: Slonya

Előzmény: BPO-700 (33)
Blöky Creative Commons License 2003.11.17 0 0 34
Sajnos nem éppen pontos adat :) az Ültetvény utcai meghosszabbítás vmikor a 60-as években vagy a 70-es évek elején történt.

A 154-es eredetileg a Hullay Jenő utcán járt, vmikor a 80-as vagy a 90-es években kitették a Nagykőrösi útra (megcserélve a 194-essel).

Előzmény: BPO-700 (33)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.17 0 0 33
Az 54-es autóbusz-család közlekedéstörténete ? napjainkig:

1950-es évek második felében
Az 54-es autóbuszok Boráros tér - Pestszentimre - Gyál (17,2 km-es) útvonalon közlekedtek.

1961.06.15.
Az 54A jelzésű autóbusz Boráros tér és Kispest, Ady Endre utca között közlekedett.
/Ennek a járatnak a megszűnési időpontja ismeretlen./

1960-as évek közepén
Az 54-es autóbuszok útvonalát két szakaszra osztották:
--- 54: Boráros tér - Pestszentimre
--- 94: Pestszentimre - Gyál

1969.12.01.
154-es jelzéssel gyorsjárati jelleggel Boráros tér és Pestszentimre Dózsa György utca között közlekedett.

1973-ban
54Y jelzéssel Boráros tér és Kispest, ady Endre utca között közlekedett.

1973.09.03.
A 154E jelzésű expressz-járat Boráros tér és Pestszentimre, Dózsa György utca között közlekedett.

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám változások történtek:
--- 54 -> 54
--- 54Y -> 154
--- 154 -> 54gy
--- 154E -> 54E

1980.03.30.
Az alábbi változás történt:
--- Az 54-es autóbuszok Boráros tér és Pestszentimre, Ültetvény utca között közlekedtek.
--- Az 54E jelzésű expressz-járat Kispest, Határ út (metróállomás) és Pestszentimre, Városközpont között közlekedett.
--- A 154-es autóbusz Kispest, Határ út (metróállomás) és Kispest, Ady Endre utca között közlekedett.

1990.09.01.
Az 54gy autóbuszok Boráros tér helyett Kispest, Határ út (metróállomás) végállomástól közlekednek Pestszentimre, Városközpont felé.
/Ezzel egyidőben az 54E Jelzésű expressz-járat megszűnt./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.16 0 0 32
Köszönöm!

Igazad van! Ez viszont 1910-es évek közepén volt.

Előzmény: Hamster (31)
Hamster Creative Commons License 2003.11.16 0 0 31
Azért ez így nem minden, jóval korábban kezdődött, ráadásul kimaradt a kedvencem, a körirányú járatok korszaka:
43: Zugliget - Lánchíd - Ferenc József-híd - Központi városház - Váczi-körut - Margithíd - Fogaskerekû vasut - Zugliget
45: Zugliget - Fogaskerekû vasut - Margithíd - Váczi-körut - Központi városház - Ferenc József-híd - Lánchíd - Zugliget
Előzmény: BPO-700 (30)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.16 0 0 30
A zugligeti villamos története:

1920-as évek végén
A 81-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Zugliget között közlekedtek.

1944.12.
A 81-es villamos közlekedése - a Budapest ostroma miatt - leállt.

1945.05.17.
Újra megindult a 81A villamios Moszkva tér és Szépilona között.
/Ez volt az első budai villamojárat - a 83-as villamossal együtt - a II. világháború óta./

1945.08.03.
A 81-es villamos ismét Moszkva tér és Zugliget között közlekedett.

1955.05.16.
A 81-es villamos viszonylat-jelzését 58-asra változtatták.
/A 81A villamos sorsáról nincsenek információim./

1977.01.17.
Az 58-as villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 58V jelzésű villamos-pótló autóbusz közlekedett./

1980.03.02.
Elindult a 158-as autóbusz Moszkva tér és Zugliget között.
/Az 58V jelzésű villamos-pótló járat megszűnt./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.12 0 0 29
„Valójában a régi 2-es szűnt meg (Margit híd pesti hídfő - Rókus kórház)”

Én úgy tudom, hogy az adott időponttól csak Március 15-e térig közlekedett. Átszámozás előtt valóban Rókus Kórházig járt..., de ez egy másik történet...

"1961. A 16-os villamosjárat megszűnik. Lett belőle 14A.”

Így igaz!
De ez is egy másik történet...!

:)

Most a 21-es villamosról írnék...

A 21-es villamos közlekedéstörténete 1914-től napjainkig:

1914.-ben
A 21-es villamos ? - Rákóczi út - ? útvonalon közlekedett.
//Sajnos a végpontjuk számomra ismeretlen!//

1919.11.21.
A 21-es villamosok Városliget - Rákóczi út - Üllői út - Kun Béla tér útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 23-as villamos közlekedett!/

1944-ben
A 21-es villamosok Baross tér - Orczy tér - Közvágóhíd útvonalon közlekedett.

1944.09.27.
A 21-es villamos már csak a Baross tér - Orczy tér - Szent István Kórház útvonalon közlekedett.

1944. végén
A 21-es villamosjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1945.05.26.
21-es jelzéssel betétjárat közlekedett Keleti pályaudvar és Soroksári út között, Hámán Kató (Haller) utcán át.
//A Soroksári úti vonal helyreállításával a villamosok Közvágóhídig közlekedtek. Sajnos ennek időpontja számomra ismeretlen!//

1948.12.05.
A 21-es villamosok csak Keleti pályaudvar és Nagyvárad tér között közlekedett.

1950.12.21.
A 21-es villamos Nagyvárad tér - Keleti pu. - Dózsa györgy út - Váci út útvonalon közlekedett.

1952.10.26.
A 21-es villamosok - a Dózsa György úti villamos-pálya elbontása miatt - útvonala módosult: Nagyvárad tér - Keleti pályaudvar - Bethlen Gábor utca (majd szűk kanyargós utcákon át)- Rudas László (Podmaniczky) utca - Dózsa György út - Lehel utca - Újpest, István tér
//Az erzsébet-, és a terézvárosi szakaszon korábban 46-os villamosok közlekedtek!//

1954.12.31.
A 21-es villamosjárat - a trolibuszok beindulása miatt - megszűnt.

1955-ben
A 21-es villamos Ferenc körút - Mester utca - Közvágóhíd útvonalon közlekedett.
//Sajnos ennek megszűnési ideje ismeretlen!//

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (28)
Blöky Creative Commons License 2003.11.12 0 0 28
"A 16A viszonylatjelzését 2-es számra változtatták."

Valójában a régi 2-es szűnt meg (Margit híd pesti hídfő - Rókus kórház).

"1961.
A 16-os villamosjárat megszűnik."

Lett belőle 14A.

Előzmény: BPO-700 (27)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.11 0 0 27
„Ha nem vagyok indiszkrét, honnan tudsz ilyen sokmindent? Van otthon egy ménkű sok régi menetrended?”

:)
Hmmm! Nem vagy az, mert nem titkos!
Én immár 28-29 éve megszállott vonalhálózat-gyűjtő vagyok...!

Ami a 16-os villamost illeti...

A 16-os villamos közlekedéstörténete ?-tól napjainkig

1899.
Rókus Kórház és Népliget között közlekedett.
1904.10.01.
A vonalat Népligettől Baross utcán, pesti Dunaparton, és Újpesti rakparton át hosszabbították meg.
1910.
A vonal 16-os jelzést kapott.
1911.04.25.
A 16-os villamos tovább ment a Dráva utcán át a Váci útig.
1920-as évek végén
A 16-os villamos Orczy tér - Baross utca - Ferenc József (Belgrád) rakpart - Kossuth Lajos tér - Rudolf (Jászai Mari) tér útvonalon közlekedett.
1930-as évek végén
--- A 16-os villamos Simor (Vajda Péter) utca - Golgota út - Baross utca - Rudolf Trónörökös (Jászai Mari) tér;
--- A 16A jelzésű villamos Eskű (Március 15-e) tér - Rudolf Trónörökös (Jászai Mari) tér útvonalon közlekedett.
///Nem sokkal később megszűnt!///
1936.02.16.
16A jelzéssel villamos-betétjárat közlekedett Jászai Mari tér és Eskü (Március 15-e) tér között.
1942.12.14.
A 16A viszonylatjelzését 2-es számra változtatták.
1944.09.27.
Budapest ostroma miatt az alábbi változás történt:
--- A 16-os villamos Orczy tér és Eskű (Március 15-e) között közlekedett;
--- A 16A jelzésű villamos megszűnt.
1945.08.12.
Újra járt a 16-os villamos ezúttal Orczy tér - Baross utca - Kálvin tér útvonalon.
1946.04.23.
Újra járt a 16A jelzésű villamos (Népliget - Vilám utca - Orczy tér).
1946.05.10.
A 16-os és a 16A jelzésű villamos összevonásával az alábbi változás történt:
--- 16: Népliget - Orczy tér - Kálvin tér;
--- 16A: megszűnt.
1946.06.17.
A 16-os villamos - a Simor (Vajda Péter) utcai iparvágány építése miatt - Kálvin tértől csak az Orczy térig közlekedett.
1946.11.17.
A 16-os villamos - az iparvágány-építés befejeztével - ismét Népligetig közlekedett.
1947.11.30.
Ismét közlekedett a 16A jelű villamos ezúttal Orczy tér és Kálvin tér között.
1949.07.22.
A Baross utcai torkolatban kialakított fejvégállomástól közlekedett a 16-os (Népliget felé) és a 16A (Orczy tér felé) villamos.
1953.09.21.
A 16-os és a 16A jelzésű villamosjárat megszűnik.
1958-ban
A 16-os villamosok Marx (Nyugati) tér - Lehel út - Gyöngyösi utca útvonalon, szükség szerint közlekedett.
1961.
A 16-os villamosjárat megszűnik.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (24)
Blöky Creative Commons License 2003.11.10 0 0 26
11-es:
1910: Közvágóhíd - Kiskörút - Margit híd - Óbuda, Fő tér
1913: megnyílik a Bécsi úti vonal, ezután körforgalomaban jár.
1919: megszűnik.
Előzmény: BPO-700 (23)
Blöky Creative Commons License 2003.11.10 0 0 25
Akkor most ide írom, amit a 7-esről a fent említett forrásokból tudok:

1910 (számjelzések bevezetése): Óbudai kocsiszín - Lajos u. - Margit híd - Kiskörút - Ferenc József (Szabadság) híd - Budai Dunapart - vissza. Vele ellenkező irányban járt a 9-es.
1915 előtt a kettőt ketéválasztották, a 7-es rövidült: Óbudai kocsiszín - Nyugati pu.
1918 (hálózategyesítés): meghosszabbítják a Boráros térig.
193x (racionalizálás): ismét a Nyugati pu.-ig.
1940 körül megszűnt.

"1957.xx.xx.
A 7-es villamos Margit híd - Bécsi út - Óbudai kocsiszín között közlekedett."
Biztos hogy előbb nem? Ui. a 72-est számozták át 7-esre, mert lett 72-es troli. De az '57-nél jóval korábban indult meg.

"1961.06.05.
A 7-es villamos közlekedése megszűnt."
Helyette a 18-ast hosszabbították a Margit-kórházig.

Előzmény: BPO-700 (22)
Blöky Creative Commons License 2003.11.10 0 0 24
"a 101-es autóbusz üzembehelyezésének idejét nem tudom!"
Eredetileg (1976-ig) a jelzése 13A volt. 1977 jan. 1-én a Nagy Átszámozáskor kapta a 101-es számot, mert útvonala a 13-asétól jelentősen eltért.

Ha nem vagyok indiszkrét, honnan tudsz ilyen sokmindent? Van otthon egy ménkű sok régi menetrended?
Én 1960~65-nél régebbi adatokat csak a 3kötetesből, illetve a villamos.budapest.hu-ról ismerek, meg pár hasonló honlapról...

Előzmény: BPO-700 (20)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.09 0 0 23
A 11-es villamos közlekedéstörténete -től napjainkig:

1920-as évek végén
A 11-es villamosok Közvágóhíd - Múzeum körút - Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út - Váci út - Újpest útvonalon közlekedett.
1930-as évek végén
A 11-es villamos Közvágóhíd - Múzeum körút - Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út - Szent István körút - Margit híd - Zsigmond tér útvonalon közlekedett.
1940-es években
A 11-es villamosok már Flórián térig közlekedtek.
1945.07.21.
A 11-es villamosjáratot Tolbuchin (Vámház) körúton és a Belgrád rakparton át az Eskü (Petőfi) térig hosszabbították meg.
1946.10.14.
A 11-es villamosok Móricz Zsigmond körtér és Zsigmond tér között közlekedett a budai Dunaparton át.
1946.11.17.
A 11-es villamosok Móricz Zsigmond körtértől már Nagyszombat utcáig közlekedett.
1948.10.17.
A 11-es villamosok Nagyszombat utcától Széll Kálmán (Moszkva) térig közlekedtek.
1949-ben
A 11-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér - Krisztina körút - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1958-ban
A 11-es villamosok Óbudai kocsiszín és Margit híd, budai hídfő között közlekedtek.
1971.03.07.
A 11-es villamosok Császárfürdőig közlekedtek.
1972.12.31.
A 11-es villamos ismét Margit híd, budai hídfőig közlekedett.
1981.01.09.
A 11-es villamosjárat megszűnt.
/Az éjszakai közlekedését a 111É jelzésű autóbusz biztosította./
1990.12.11.
11-es jelzéssel "betét"járat közlekedett Angyalföld, kocsiszín és Káposztásmegyer, Szilas-patak között. (14-es villamos betétjárata)
1995.12.24.
A 11-es villamos-"betét"járat - takarékossági okok miatt - megszűnt.

Akinek pontasabb adata van, kérem írja meg!
Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (17)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.09 0 0 22
A 7-es villamos Óbudán közlekedett, ilyenformán:

1946.08.20.
Batthyány tér és Zsigmond tér között közlekedett a 7-es villamos, melynek korábban 72A jelzése volt.
1946.11.17.
A 7-es villamosok Óbuda, Fő tér - Lajos utca - Mártírok útja (Margit körút) - Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1948.07.31.
A 7-es villamosjárat - a Margit híd teljes szélességében való megnyitása és az azzal kapcsolatos villamos-vonalhálózat átrendezése miatt - megszűnt.
1957.xx.xx.
A 7-es villamos Margit híd - Bécsi út - Óbudai kocsiszín között közlekedett.
1958.07.07.
A 7-es villamos Margit híd - Bécsi út - Margit Kórház útvonalon közlekedett.
1961.06.05.
A 7-es villamos közlekedése megszűnt.

Olyan információim is vannak, hogy már az 1920-as évek végén a 7-es villamos Óbuda, Vörösvári út - Lajos utca - Margit híd - Nagykörút - Boráros tér útvonalon is közlekedett, mely 1930-as évek végén márcsak Óbuda és Nyugati pályaudvar között közlekedett.

Bár nem ide tartozik, de leírom, mert ebben az időszakban nem járt 7-es villamos!!!
1933.12.16.
7-es jelzéssel trolibusz közlekedett Vörösvári út - Bécsi út - Óbudai temető útvonalon. /Korábban 7-es autóbusz (!) közlekedett ezen az útvonalon./
1936.05.01.
A 7-es jelzésű trolibusz viszonylatjelzése "T"-re változott.

---

Akinek pontosabb adattal rendelkezik, kérem írja meg!
Köszönöm!

Üdv: BPO-700

Előzmény: Blöky (16)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.09 0 0 21
Akinek pontosabb adata van a járatokról, kérem értesítsen!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (20)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.09 0 0 20
Köszönöm!

Amit én tudok az 1-es autóbuszról, illetve annak járatairól, mely 1915-től szerepelt a menetrendben. Íme:

Az 1-es autóbusz-család közlekedéstörténete 1915-tő napjainkig:

1915.03.15. Aréna (Dózsa György) út és Nagy János (Benczúr) utca sarkától /a Műcsarnok mögött/ az Andrássy út és a Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út sarkáig közlekedett a fővárosi tömegközlekedés első autóbuszjárata 1-es jelzéssel.
1915.10.13. Az 1-es autóbuszok útvonalát Gizella (Vörösmarty) tér érintésével Kígyó térig (Ferenciek tere) meghosszabbították. Az útvonala 3,7 km hosszú volt; az autóbuszok 7.46. és 21.33. között 20 percenként közlekedtek.
1917.04.10. Az 1-es autóbuszjárat alkatrész-, üzemanyag-, és gumihiány miatt megszűnt.
1921.09.24. Ismét közlekedik az 1-es autóbusz Aréna (Dózsa György) út és Apponyi tér (Ferenciek tere) között.
1927.xx.xx. Belvárosban több utcát egyírányúsitották, ezért az 1-es autóbuszok Apponyi tér (Ferenciek tere) felé a Petőfi Sándor utcán át; míg az Aréna (Dózsa György) út felé a Duna és a Váci utcán át közlekedtek.
1928.09.24. Az alábbi változások történtek:
--- Az 1-es autóbuszok Városliget felől Belvároson, és a Ferenc József (Szabadság) hídon át a Gellért térig közlekedett;
--- 11-es jelzéssel - betétjárat - közlekedett Aréna (Dózsa György) út és Apponyi tér (Ferenciek tere) között.
1931.xx.xx. A 11-es jelzésű betétjárat megszűnt.
1933.10.01. Az 1-es autóbusz útvonalát tovább módosították. Aréna (Dózsa György) úttól immár Lenke (Kosztolányi Dezső) térig közlekedtek.
1944.12.xx. Az 1-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1945.07.02. Az 1-es autóbuszok Gellért tér és Apponyi tér között ismét közlekedett.
1945.12.22. Az 1-es autóbuszjárat - a dunai jégzajlás miatt, a pontonhídon való átkelést megszűntették - megszűnt.
1946.01.13. Az 1-es autóbusz - a Ferenc József (Szabadság) híd felrobbantása miatt, két szakaszban - ismét közlekedett:
--- PEST: Apponyi tér (Ferenciek tere) - Petőfi Sándor utca - Ságvári tér;
--- BUDA: Silágyi Dezső tér - Döbrente tér - Bartók Béla út - Móricz Zsigmond körtér.
1946.02.27. Az 1-es autóbusz - két szakaszos - útvonala módosult:
--- PEST: Aréna (Dózsa György) út - Apponyi tér (Ferenciek tere) - Baross tér;
--- BUDA: Kelenföldi pályaudvar - Szent Gellért tér - Déli pályaudvar.
1946. 03.05. Az 1-es autóbusz közlekedése - üzemanyaghiány miatt - szünetelt.
1946.03.20. Az 1-es autóbuszok Deák Ferenc tér - Kossuth híd - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1947.12.xx. Az 1-es autóbusz betétjárata ismét közlekedett 1A jelzéssel Aréna (Dózsa György) út és Apponyi tér (Ferenciek tere) között.
***
FIGYELEM! Az 1A jelzésű járat megszűntetésének ideje ismeretlen!
***
1948.06.07. Az 1-es autóbusz Hősök tere és Vörösmarty tér között közlekedett.
1948.07.12. 201-es jelzéssel új járat közlekedett Bosnyák tér - Nagy Lajos király útja - Füredi utca - Rákosszentmihály, Rákosi út - Árpádföld útvonalon.
1948.08.02. Az 1-es autóbusz útvonalát a Szabadság hídon át Kelenföldi pályaudvarig hosszabbították meg.
1948.xx.xx. Az 1-es autóbusz - vásár idején - Széchenyi gyógyfürdőig közlekedett.
1948.09.28. Az 1-es operai járata is közlekedett. (Ennek megszűntetésének ideje ismeretlen.)
1948.11.08. A 201-es viszonylatjelzést 47-esre számozták át.
1951.05.15. Az 1-es autóbuszok - a túlzsufolt Szabadság híd csökkentése miatt - Lánchíd - Alagút - Attila körút (Attila út) - Döbrentei tér - Gellért rakpart útvonalon közlekedtek a két végpont között.
1961.12.04. Az 1-es autóbusz útvonala - az Alagút zsúfoltságának csökkentése érdekében - Clark Ádám tér - Ybl Miklós utca - Döbrentei tér útvonalra módosult.
1962.05.02. Az 1-es autóbuszok - a Gellért rakpart átépítése miatt - ismét Szabadság hídon át közlekedtek.
1962.06.08. Az 1-es autóbuszok - a Gellért rakpart átépítésének befejeztével - ismét Lánchídon át közlekedtek.
1964.04.06. Az 1-es autóbuszok útvonalát Szabadság híd irányába változtatták.
1965.07.07. Az 1-es autóbuszok Kacsóh Pongrác úttól közlekedtek Kelenföld felé.
1970.11.21. Az 1-es autóbuszok a felújított Kacsóh Pongrác úti autóbusz-végállomástól közlekedtek.
1980.06.18. Az 1-es autóbuszok - a Szabadság híd felújítása miatt - Petőfi hídon át közlekedtek.
1980.10.17. Az 1-es autóbuszok ismét a Szabadság hídon át közlekedtek.
1981.01.01. Elindult az 1-es gyorsjárata is, az 1gy Hősök tere és Kelenföldi pályaudvar között a Szabadság hídon át.
1990.08.31. Az 1gy - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.
1994.02.01. 1É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedik Bécsi út és Népliget között, az 1-es villamos üzemszünet ideje alatt Hungária körút és Árpád hídon át.
***
FIGYELEM! Az 1É jelzésű járatnak semmilyen összefüggése nincs az 1-es járathoz!
***
1994.04.07. A 101-es autóbusz útvonala - az M0-ás körgyűrű üzembehelyezése miatt - módosult: Bartók Béla út - 888. utca - Mátra utca - Dráva utca - Dózsa György út - Nagytétényi út.
***
FIGYELEM! Sajnos a 101-es autóbusz üzembehelyezésének idejét nem tudom! Ellenben a 101-es járatnak semmi köze nem volt az 1-es járathoz!!!
Illetve annak megszűntetésének ideje ismeretlen!
***
1995.03.04. Az 1-es autóbusz közlekedése - a MILL. F.A.V. felújításának munkálatai miatt - szünetelt.
1995.09.17. Az 1-es autóbuszjárat - párhuzamos közlekedés és takarékossági okok miatt - 80 év után megszűnt.

Előzmény: Blöky (16)
Blöky Creative Commons License 2003.11.09 0 0 19
32i
A 60-as évek végén létezett, Ganz-MÁVAG - Könyves - Gubacsi - Pesterzsébe, Nagysándor u.
Halvány emlékeim szerint 2400-as ("nagy lőrinci") iker.
Megszűnés időpontját nem tudom.

34, 39-est sose ismertem.

57
1971 márciustól Császárfürdő - Csörsz u.; Stuka.
1972.dec. végén megszűnt.

Előzmény: BPO-700 (15)
Blöky Creative Commons License 2003.11.09 0 0 18
16 azaz 16i
Ebből már sejthető, h története hasonló a 7i-hez, ráadásul ez is Újpesthez kapcsolódik.
Tehát 1966-ig vala: U Angyalföld forg.tp. - Rpalota-Újpest MÁV áll.
Ez lett a 16i.
Járműtípus: 1700-as iker.
Csak nagyon saccra írom, vmikor a 60/70-es évek fordulója körül szűnhettett meg.

21-eshez nem volt szerencsém.

22
A 60-as évek végén Boráros tér - Nagyvásártelep.
1970 körül villamospótló busz.
Járműtípus (nagyon bizonytalan emlékeim szerint) szóló 2500-2700.
A 70-es évek végén beindult a 79-es busz, akkor a pótlójárat +szűnt.

Előzmény: BPO-700 (15)
Blöky Creative Commons License 2003.11.09 0 0 17
11
1. (általam személyesen ismert) inkarnáció
A 60-as években Margit híd - Frankel - Bécsi út - Nagyszombat u. - Pacsirtamező (ex Korvin Ottó) u. - Vörösvári út - Bécsi út. Járműtípus: Stuka
1971-ben a Császárfürdőig rövidült (tkp. 1etlen átheledó viszonylat sem volt ott). '72 karácsonyán a budai metrószakasz átadásakor visszaállt az eredeti útvonal.
Vmikor a 70-es években típuscsere 2500-as ikerre.
Mág később, talán a Nagyvárad tér - KőKi metrószakasz átadása után, dupla UV (de ezt sosem láttam élőben, csak Hamster honlapjáról tudom...).
1981 februárban a 17-est +hosszabbították a Vörösvári útig, akkor a 11-es megszűnt.

Utolsó inkarnáció
80-as évek közepétől a 90-es évek közepéig: Angyalföld, forg.tp. - Káposztásmegyer.
Tulképp a 14-es betétjárata, csúcsforgalomban.
Járműtípus: dupla Tatra.

Előzmény: BPO-700 (15)
Blöky Creative Commons License 2003.11.09 0 0 16
1-es busz
A 60-as évek első felében a Hősök tere - Kelenföldi pu. között járt, de a Lánchídon át. Ikarus 66-ossal!
Amikor az Erzsébet hidat építeni kezdték és már a budai hídfőt is nagyon feldúlták, akkor átkerült a Szabadság hídra.
1966-ben épült a Kacsóh Pongrác uti gyalogos-aluljáró, akkor +hosszabbították odáig; a 25-öst pedig visszavágták a túloldalon, így 1iknek sem kellett a vasúti átjárón átmennie. Ekkor már házi csuklósok jártak a vonalon.
1969-ben v. 70-ben típuscsere Ik180-ra.
1970-ben felépült a felüljáró (a 3 közül a középső híd), akkor azon átment az 1-es, és a mai parkoló helyén lett a végállomás (a 25, 25Y, 125-é is).
1973 legvégén adták át a kisföldalattit, akkor kerültek a végállomások a mai helyükre.
Ezután +szűntetésig már nem változott az útvonal.

7-es villamos (csak a legutóbbi inkarnáció)
1966-ig a nem egész nap, pl. csak csúcsforgalomban közlekedő járatokat szokás volt betűvel jelölni (busznál is). Így pl. R Rákospalota, Kossuth u. - Újpest, Fóti út volt.
1966-ban jött egy nagy díjszabásreform, attól kezdve csak a díjszabási korlátozásos járatokat jelölték betűvel (=bérlet nem érvényes, és 1 v. 2 vonaljegy kell). Ekkor az R számjele 7i lett. (nem tévedés, kisbetűvel!)
Ami érdekes, ezeknek a tujáknak az iránytábláján (elől is és oldalt is, '66 előtt és után is) pirossal jelölték a számot (betűt), és kékkel volt bekeretezve.
1971-ben a szobi vasút villamosítása miatt az Árpád út - Fő u. közötti 1vágányú felüljárót lebontották, a 7i megszűnt (a maradék útvonalat Újpesten teljesen lefedte a 10-es, ill. Rpalotán az ideiglenes 55A).
A felüljáró újjáépítése után (1974 v. 75?) már nem állították vissza a 7i-t, a 10-es ment át Palotára.
Járműtípus: 2600 + 2 kicsi, 3-ablakos (de ált. kettősfeljárós) pótkocsival járt.

Előzmény: BPO-700 (15)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.09 0 0 15
Tudja valaki az 1-es autóbusznak a közlekedéstörténetét?

Esetleg a ma nem létező villamosviszonylatok múltjáról?
(Pl.: 7, 11, 16, 21, 22, 32, 34, 39, 57...stb)

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.07 0 0 14
BLÖKY!

Nagyon szépen köszönöm a kiegészítéseket a 31-es és a 73-as autóbuszok közlekedés-történetével kapcsolatosan!
Az én adataimhoz hozzá fogom írni!

Esetleg valakinek van valmilyen érdeklődése a vonalak múltjáról?
Megírhatom a 7-esekét is, ha kiváncsiak vagytok rá! /Legfeljebb pontosítások lesznek! :)/

Előzmény: Blöky (13)
Blöky Creative Commons License 2003.11.07 0 0 13
A 73-as eredetileg Bosnyák - Telepes u. - Öv u. - Erzsébet kné.ú. ~ Mosolygó A.(?)u. - Pestújhelyi út - Apolló (ex Cservenka M.) u. -stb útvonalon járt.

"1973.09.03. 173E jelzéssel expressz-járat közlekedik Baross té, Keleti pályaudvar és Újpalota, Felszabadulás útja (Szentmihályi út) között."

Emlékeim szerint eredetileg az is a Bosnyákról indult. 1975-ben adták át az újpalotai felüljárót, akkor a buszok levágták a kurflit, és az expresszet a Keletiig hosszabbították.

Előzmény: BPO-700 (9)
Blöky Creative Commons License 2003.11.07 0 0 12
"--- 31C Örs vezér tere - Rákosszentmihály (a megszűnt rákosszentmihályi HÉV pótlására -- innen a 144-es!)
--- 31Y Örs vezér tere - Rákosszentmihály, Békési Imre utca (a mai 144É vonala -- ez a főváros második éjszakai járata)"

1970-ben még nem volt 31C, a 31Y volt az.

A 70-es évek közepén kiépült a Füredi út belső szakasza is, azóta a buszok levágták a kanyart.

"1977.01.01. 31C viszonylatjelzése 131-esre változott."

És 31B 133-ra, 31Y 144-re.

"1979.08.26. 131-es autóbuszjárat megszűnt. (Ekkor indult el a 81-es trolibusz.)"

Nem sokkal később megindult a 82-es troli és megszűnt a 133-as (és a 64-es villamos).

A felüljárő átadása után erre ment a 144-es is, a felhagyott vonalszakaszára a 77-est hosszabbították meg az Örsig.

Előzmény: BPO-700 (7)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.07 0 0 11
Köszönöm észrevételedet! :)
Előzmény: Blöky (10)
Blöky Creative Commons License 2003.11.07 0 0 10
Azért a következőket se hagyjuk ki:

1970-ben a Füredi út még földút volt és a Fogarasi/Csömöri felüljáró sem állt még, így a járatcsalád az Örs - NagyLajos - Fogarasi - Vezér - Füredi - sorompó - Rákosi út vonalán haladt.

Előzmény: BPO-700 (7)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.07 0 0 9
A 73-as autóbusz-család közlekedés története 1971-től napjainkig:

1971.05.17. A 73-as Bosnyák tér - Újpalota, Zsókavár utca között közlekedik.
1973.03.17. A 73-as autóbusz útvonala meghosszabbodik: Újpalota, Felszabadulás útja (Szentmihályi út).
1973.09.03. 173E jelzéssel expressz-járat közlekedik Baross té, Keleti pályaudvar és Újpalota, Felszabadulás útja (Szentmihályi út) között.
1977.01.01. A 173E jelzést 73E jelzésre módosították.
1980.10.01. 173É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedik Baross tér, Keleti pályaudvar és Újpalota, Erdőkerülő utca között. (A megszűntetett 69É jelzésű villamos helyett.)
1988.06.30. A 73-as autóbuszjárat megszűnt.
1988.07.01. 73gy jelzéssel új járat közlekedik Baross tér, Keleti pályaudvar és Újpalota, Szentmihályi út között.
1994.12.01. 173gy jelzéssel új járat közlekedik Újpalota, Szentmihályi út és Bornemissza tér között.

Akinek pontosabb adatja van a járatokról, kérem értesítsen!
Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!