Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gróf Drakula Creative Commons License 2004.07.12 0 0 329
Karcsi:ismételten sikerült szakszerű tanácsot adnod, lehet még én is eljátszom ugyanezt a BMW-n ha lesz időm..vagy egyszerüen leviszem Hozzád az autót:)
Előzmény: niváskarcsi (325)
nhw Creative Commons License 2004.07.12 0 0 328
Sziasztok! Örülök ennek a topicnak. Én olyan swiftes vagyok aki vigyáz is az autójára. Nem az értéke miatt - az eszmei értéke miatt, az első fizujaimból spóroltam össze. 6 éves, a kaszni kb szebb mint az új (nem én mondom, hanem a szervíz). Perszehogy nekivágták az ajtót a tesco előtt, egy 10 forintosnyi részen lejött a festék fehér alapozóig (élénkpiros a gép), picit be is horpadt a lemez. :( Rá másnapra letolatták bal elöl a sárvédő élét, a lemez be sem hajlott, de a festék egy 20 centi hosszú hajszálvékony csíkon lejött alapozóig. Korábban meg én nyüstöltem a kasznit, hogy nem bírtam kiemelni az akváriumot és lehúztam az egyik ajtó alján az élt 10 centi hosszan. Ráadásul a tető és a szélvédő találkozásánál is van egy kőkemény felpúposodás kb 1 forintosnyi méreten (gondolom rozsda lesz, ez tipushiba). Ezekre kéne javítás. A szervíz fényezője azt mondta nem vészes, nem fog rozsdálni, kenjem le javítófestékkel, különben 30e-ért vállalta volna el fű alatt. Nade vazz ... Nagyon jól dolgoznak, évekkel ezelőtti fényezés is színváltozás, mattulás nélküli. De most ez a "kenjem le javítófestékkel szöveg". Mikor ott voltam "pénzes ügyfél". Tud vki segíteni kihez forduljak, aki rendesen megcsinálja?
Wartburg311 Creative Commons License 2004.07.12 0 0 327

Még egy fura kérdés:

 

Mi a rücsi hivatalos neve? Ki gyártja, stb.

 

Sz.

Előzmény: niváskarcsi (325)
Wartburg311 Creative Commons License 2004.07.12 0 0 326

Karcsi!

 

Köszönöm szépen!

 

Sz.

Előzmény: niváskarcsi (325)
niváskarcsi Creative Commons License 2004.07.12 -1 0 325

Wartburg311:Sajnos ez tipikus kasznis hiba.A kasznitömítőt,csak már alapozott felületre lehet felhordani,mert erősen korrodálja a lemezt.Drótkorongozd meg a felületet,ahol szükséges,utána portalanítsd levegővel és valamilyen oldószerrel(benzin,nitró).Kipárolgás után, jöhet a korant ,vékonyan legalább két rétegben.Száradás után mehet a kasznitömítő,erre fedőfesték.Kívülről un.rücsivel fújd le.ez olyan anyag mint a gyári ,festékboltokban kapható,a hozzá való pisztojjal együtt.Karosszéria áruházban kapsz bitumenes lemezt,de ha nem sikerül jól leragasztani akkor alámegy a pára és korrodál alatta.Ezért ajánlom belulről is a rücsit.Körbemaszkolod a területet amit fedni akarsz és két három rétegben lefújod rücsivel.Fújáskor az autó teljes belső tere legyen eltakarva,mert külömben csupa festékpor lesz minden.A munkát is úgy érdemes elkezdeni,hogy a munkaterületet papírral vagy nejlon fóliával elválasztod az autó többi terétől.Kívülről is takard fújás közben az autót.

A fáradtolajat felejtsd el,a kéntartalma miatt törékennyé teszi a lemezt.Helyette üregvédő sprayt használj,ezt lehet hosszú fújó szondával együtt kapni,így a gumidugók eltávolítása után az üregek belselye jól kifújható vele.Az a lényeg,mindenféle kencét, festéket,csak már alapozott(korant,cinkspray,bauxitvörös alapozó)felületre szabad felhordani,az alapozó megfelelő kötése után.

 

Bitumenes lemez lerakása.Papírsablon készítése után kivágod ollóval vagy késsel a megfelelő formát a bitumen lemezből,ennek alsó fele ragasztós.Szigszalaggal jelöld ki a lemezen a bitumen helyét,majd oldószeres por és zsírtalanítás következik.Kipárolgás után,ez kb:20perc felteheted a bitument a helyére és hőlégfúvóval melegítve kell felragasztani illetve formára simítani,egy rongyal.Persze felragasztás előtt vedd le a bitumenes lemez ragasztó védőfóliáját.

Előzmény: Wartburg311 (324)
Wartburg311 Creative Commons License 2004.07.11 0 0 324

Szia Karcsi!

 

Lenne egy-két kérdésem hozzád! Van egy 97-es évjáratú Corolla kombim, amit anno elég szépen összetörtek hátulról, majd "megjavították". A probléma az, hogy a javítás nem igazán sikerült fényesre, pedig elemcserés is volt részben. A gond, hogy nem használtak alapozó festéket és néhol a nyers lemezre kenték a hézagkitöltőt, majd erre az alvázvédőt, ill. belül a fedőfestéket.  Főleg a hézagkitöltő alatt kezd rohadni. Most szétkaptam, mert elkezdte enni a fene és nem szeretném, ha leesne a hátulja. A kocsiról vannak fotóim, lsd: link alul. Én a következőket tervezem:

 

1. Mindenhonnét eltávolítottam a régi hézagkitöltőt, mert alatta van a rozsda, főleg ahol heggesztve volt, meg az összeeresztéseknél

2. lekenem többször KORANT nevű anyaggal (többen javasolták itt)

3. Cinkkromátos alapozóval átmegyek rajta mindenhol

4. hézagkitöltő a résekbe, + az összeillesztéseknél

5. alul alvázvédő, belül ezüst színű festék (ezüstmetál az autó), kívül a kerékíven javító spray

6. ???

7. ???

 

Kérdések:

 

1. Alulra milyen alvázvédőt rakjak, ami elég strapabíró? (a gyárit bizony elég nehéz lekaparni olyan jó lenne) valami 2 komponensű esetleg (Katepox?)

2. küszöb belsejébe érdemes-e fárad olajat önteni?

3. honnan lehet bitumen lemezt szerezni? 50 x 50 cm

 

 

Egyéb 5letek?

 

Előre is köszi!

 

Szabolcs

 

 

Link
Előzmény: niváskarcsi (323)
niváskarcsi Creative Commons License 2004.07.01 0 0 323

Epetike:Én sem kötözködöm ,hanem az ismeretbővítés miatt írok,én nem elméleti hanem gyakorlati szakember vagyok.Igazad van nem kiég hanem átrendeződik.Szívesen olvasom a te beírásaidat is e témában.A kaalapálás az egy jó javítási módszer,hiszen a kalapálhatóság az acél egyik jó tulajdonsága,de meg kell találni a határokat,mit érdemes kalapálni és mit nem.Nem arról szól.ki milyen menő lakatos.

 

Nem a reklám miatt de jó tudni.Tíz évet húztam le mint Toyota kasznis.Csak a Toyota tart továbbképzéseket a javítóknak.Aki elvégzi a továbbképzést az egy technikai útlevelet és csinosabb címet kap.Ez a képzés általában három fokozatú,aki ezeket befejezte az frissítő típusismereti tanfolyamokon kell,hogy részt vegyen.Én Toyota karosszéria főtechnikus vagyok,szép cím,gyakorlatilag továbbképzett kasznis.

Nem is ez a lényeg.hanem az,hogy a minket továbbképző mérnökök japánban az anyagyárban tanultak.Ezek elmondták,a gyár mindenféle töréstesztet csinál.Tehát,volt olyan amikor az oktatóink kijavították,az ottani mérnökök irényításával, a már ütköztetett autót,ezután mégegy teszt következett,amit ugyan úgy dokumentáltak mint az első töréstesztet.Kaptak kicsi és nagy törésű autókat,ezek javítása és újratörése után alakítja ki a gyártó a javítási álláspontját.Ezek az autók utána a múzeum raktárába kerülnek.Itt több ezer autót raktároznak,bármikor visszakereshetőek.Mondjuk ezt sem mindegyik gyár csinálja.Sok leszarja csak hadd fogyjon a portéka.

Előzmény: Epetike3636 (322)
Epetike3636 Creative Commons License 2004.07.01 0 0 322

nivaskarcsi:

 

1, teljesen jaratlan vagyok az autolakatolasban(tehat gyakorlati oldalrol nem vitatkozom - foleg, hogy egy roncsolodott hatso sarvedo miatt egyikunk sem akar kidobni egy kocsit, bar szerintem te sem csinaltal még törétesztet egyetlen lakatolt kocsival sem)

2, de 2 feleven at tömtek a fejem a Fe-FeC3 diagramokkal, meg mindenfele(de foleg acel) mikroszerkezeti abraival

 

ami ramragadt (a koszon kivul), az az hogy hegesztesnel nem tudod ugyanazt az anyagszerkezetet produkalni. Arrol nem is beszelve:

- FeC3 atomok elvandorolnak(mint mar irtam)

- a hő hatasara elhuzodik(ezt mindenki tapasztalta mar aki hegesztett) az anyag, ami utanna is benne marad feszultsegkent(ami nem feltetlenul baj, ha az ember tudja, hogy utanna merrol jon a terheles, ami a legtöbb esetben sajnos nem olyan 1xü)

- altalaban anyagvastagsag is megvaltozik(es az anyagszerkezeti kulonbsegek mellett emiatt is valtozik az anyag merevsege)

(-remelem nem maradt ki lenyeges)

 

es ezek miatt nem celszeru olyan helyeken eszkozolni a hegsztest ahol nagy feszultseg van az anyagban(es feltetelezem, hogy a gyarto azoket a pontokat adja meg, ahol a legkisebb a max. feszultseg).

Ezeket erdemes betartani, mert nem hiaba azokat adtak meg(foleg ilyen teren nem hibaznak sokat a gyartok, mert ha utanna balaeset van es meghal vki...)

 

"Azért a melegítésnek el kell érni a 700-900fokot,ez az acél fajtájától, ötvözőitől függő átalakulási hőmérséklet.Az új hegesztési technikák épp ennek az átalakult területnek a csökkentését szolgálják"

igen..., nehez ugy hegeszteni, hogy kozben nem melegited fel az anyagot(legalabbis hagyomanyos ertelemben). Ezert is jo a pont- es görgös-(igy hivjak?) hegesztes

 

tehat a lenyeg a lenyeg:

a csavaros elemeket cserelni, többit kalapalni, vagy gyarto altal megadott helyen es technikval cserelni, de szerintem gyakorlati tanacsokat inkabb te adj :-)

/csak azert "szoltam be" mert nem eg ki az otvozo/

Előzmény: niváskarcsi (321)
niváskarcsi Creative Commons License 2004.07.01 0 0 321
Epetike:Azért a melegítésnek el kell érni a 700-900fokot,ez az acél fajtájától, ötvözőitől függő átalakulási hőmérséklet.Az új hegesztési technikák épp ennek az átalakult területnek a csökkentését szolgálják.Ez a gyári hegesztéseknél is fennáll.De ez nem okoz problémát ha a részelemcserénél,a gyártó által ajánlott helyen vágod el,majd felhegeszted az új részt.A jó munka és a jó hozzáállás a szakember részéről mindenképpen szükséges.
Előzmény: Epetike3636 (317)
niváskarcsi Creative Commons License 2004.07.01 0 0 320
wzindbad:Erre is van megoldás.Bemész a szervíz kaszniműhelyébe és megkereded azt a kasznist aki otthon is elvállalná,kedvező áron.Még a megfelelő alkatrészei is lehet,hogy meglesz.
Előzmény: wzindbad (318)
GoodGod Creative Commons License 2004.06.30 0 0 319

Sziasztok !

Lenne 1 kérdésem ! Nem tudnátok nekem abban segíteni h. hol tudnám morcosítattni a géptetőmet ? Hétvégén összezúztam és most veszek 1 újat azt kéne picit átalakítani esetleg utána fényezni metálra ! Az autó egy fiat bravo !

Ha esetleg tudnátok valamit ajánlani nagyon hálás lennék !
Üdv !

wzindbad Creative Commons License 2004.06.30 0 0 318

A márkaszervízzel csak egy problémám van, de az jelentős:

 

nem tudom megfizetni

 

 :(

Előzmény: niváskarcsi (316)
Epetike3636 Creative Commons License 2004.06.30 0 0 317

javitanam magam, mert remalmaim kozben raeszmeltem, hogy reszben marhasagot, irtam, mert amirol irtam, hogy C atomok azok valojaban FeC3 molekulak, mert a C csak ritkan fordul elo magaban. Lenyeg, hogy nemeg ki hanem a homerseklet hatasara elvandorol.(ez akkor is bekövetkezik ha 1xüen felhevited es nem hegezstesz semmit)

 

niváskarcsi Creative Commons License 2004.06.30 0 0 316

wzindbad:Ha most tanulod az alapokat,miért nem halgatsz a szervízre?Az autó gyártójának vannak javítási előírásai,amit általaban csak a szakszervizek tartanak be.A javításnak szépnek és tartósnak kell lenni.De a legfontosabb a sérülés előtti szilárdsági állapot visszaállítása,hogy az életvédő gyűrődési zónák vissza legyenek a lehető legjobban állítva.Ehhez általában új elemek szükségesek.Lehet a lökhárítód a sérülés után is szép és szemre megfelelő,de a következő sérülésnél nem fog megfelelően viselkedni.A lényeg az ha javítás során kialakul egy kemény pont az autódon,akkor a következő sérülésnél(amire azért esély van)nem a gyárilag programozott részek fognak deformálódni így nagyobb személyi sérülés is kialakulhat.A nagyobb bejutó erőhatás és gyorsulás miatt,ez rosszabb esetben valakinek az életébe is kerülhet.A tulajnak ,és a javítónak, együtt kell működni ,mert közös a felelősségük.

 

A lényeg,csak azt kalapáljuk amit feltétlenül kell.Vissza lehet a gyárihoz közeli állapotot állítani,de az autó már nem lesz sértetlen.Ha esetleg látszik a javítás akkor mi van?Vagy elviseled ,vagy eladod.Bízz a szakemberekben,mást úgy se tehetsz.Az autózás költséges, ebben az esetben neked kell megfizetni,de azthiszem mikor a kormány mögé ültél ezt tudtad,ne feledd a te felelősséged is a szakszerű javítás.

Előzmény: wzindbad (312)
Epetike3636 Creative Commons License 2004.06.29 0 0 315

"kiégnek ötvözők"

 

a szénre gondolsz mint ötvozö elemre, ugye? kulonben nem eg ki hanem a kornyezo reszekbol atvadorolnak a szematomok mert ahogy noveled a homersekletet ugy egyre nagyobb lesz a Fe-C szilard oldat(solid solution) ban a C maximalisan oldhato tomeg%-a

nem csaka hegyesztes miatt valtozik meg hanem azert is mert amikor kivagod a regi reszt akkor atvagod a szalakat a femben

 

de lenyeg a lenyeg, kalapalas es no hegezstes, ha lehet, kulonben meg ha nem akarsz sufni cucc akkora bonthato dolgokat csereled

 

************************************************************
Tisztelt Index!
- Hozzászólásom elküldésével nem mondok le semmilyen , szerzői joggal kapcsolatos vagyoni jogomról a hozzászólásban elhelyezett bármilyen információhordozó tekintetében.
- Nem járulok hozzá , hogy a Fórumokban közzétett szövegek, képek és információk nyilvánossághoz közvetítési jogai a fórumos hozzászólás elküldését követően az Index.hu Rt-re szálljanak, vagy újraközlésük bármilyen nyomtatott vagy elektronikus formában az Index.hu Rt. engedélyéhez kötödjön.
- Nem járulok hozzá , hogy a Fórumokban közzétett bármilyen szöveges, képi vagy egyéb információhordozókra az értesítés nélküli újraközlés jogát fenntartsák.

Előzmény: Trebitsch (313)
Trebitsch Creative Commons License 2004.06.29 0 0 314
Na, nem találom el a billentyűket, ebbe a rohadék beíróablakba meg olyan kicsik a betűk hogy alig látom. Sorry... Korrektúra kéretik sajátúlag. :)
Előzmény: Trebitsch (313)
Trebitsch Creative Commons License 2004.06.29 0 0 313
Nem egészen világod mit értesz lakatolás alatt, meg leginkább látni kéne, anélkül nem könnyű - de úgy általában: ami csavaros, azt cserélni kell. Ha fussa rá, akkor _gyári_ újra. Ha nem fussa, és még szerencséd is van mer találsz akkor fiatal, sértetlen bontott gyárira; ha még nincs szerencséd, utángyártottra. De: csere, nix kalapálás. Nálad a lökhárító és a csomagtérajtó.
A hátsó sárvédő viszont a Braván hegesztett elem. Ha csak nem feltétlenül szükséges, azt nem kéne cserélni - inkább kikalapálni, aztán gitt, ha csak lehetséges. A hegesztéses cserénél akármennyire is szakszerűen és precízen, jófajta védőgázas cuccal csinálják, akkor se lehet úgy megoldani a belső, hozáférhetetlen részek hegesztés utáni (leég minden) korrózióvédelmét, ahogy kéne. Az anyagszerkezet is változik a varrat mentén, kiégnek ötvözők, a galvanizálásnak annyi... Szal: ez lesz az első elem a kocsin ahol kiüt majd a rozsda.
Persze amit nem lehet azt nem lehet, mármint kiegyengetni; ezesetben csere. Ezért mondtam, hogy látatlanba nem egyszerű. :)
Előzmény: wzindbad (312)
wzindbad Creative Commons License 2004.06.29 0 0 312

Sziasztok!

 

A Bravámon sikerült két hátsó elemet horpasztani (sárvédő, csomagtér ajtó) plusz a hátsó lökhárítót megtörni. A sérülések nem túl nagyok, de a márkaszervízben mindent cserére dobtak volna...

 

Kérdésem, hogy jobban járok-e, ha lakatoltatom + fényezés vagy ha vennék sérülésmentes bontott alkatrészt és azt festetném át? Szín: világos metálkék.

Ha veszek bontott lökhárítót, a műanyagot, hogyan kell átfényeztetni? Azt is csiszolják?

 

Ki tudják-e keverni az egzakt színt? Vagy lehet-e venni gyári festéket??

 

(Próbálom tanulni az alapokat..)

vw1966 Creative Commons License 2004.06.22 0 0 311
Tipo akart lenni
Előzmény: vw1966 (310)
vw1966 Creative Commons License 2004.06.22 0 0 310
teljes ujrafestésnél a lényeg hogy amennyire lehet szedjétek szét... üvegeket kivennni stb...minden apro vackot leszedegetni....ezt szerintem csinált meg magad jobban vigyázol hogy ne törd szét pl a jelvényt...

szerintem csak rendes elszivos fényezőkamrába van értelme átfényezni egy autot és az se mindegy milyen pisztollyal fujnak.... kérj referenciát de ne olyat ami akkor lett kézs hanem mondjuk egy éves már...

150 000ért korrekt munkát csinálnak már... van aki olcsobban is megtudja oldani ilyen fényezőkamrás festést fusiba melohelyen/munka után este...vagy nem fizet adot :)/

szerintem egy Uno-ra a jo anyag kb80 ...a többit meg a minőség adja.... teheát aki 100ért vagy alatta fujná az azért gyanus

Előzmény: pop3 (308)
bepe1979 Creative Commons License 2004.06.22 0 0 309
Áhojj! Megkérdeztem a Ferrokémia ügyfélszolgálatán (340-9113), hogy Korantot a mintabolton kívűl hová szállítanak még Pestem, és hol lehet még azokon kívűl kapni. Tehát; a Profikolor (vagy Proficolor / Proficolour) és a Pictor-nál fellelhető esetleg még ilyen. De azt mondták, hogy nagyobb barkácsboltokban is találkoztak már a termékeikkel...hogy ez utóbbi igaz-e, arról nincs információm...

Üdv: Bepe

pop3 Creative Commons License 2004.06.17 0 0 308
Sziasztok!

Van egy Fiat Tipom. Miskolci vagyik és kapott a jégből rendesen.
Derekasan bírta a sarat, de a motorháztetőn és a tetőn van egy-két horpadás. Nem nagyok, de azért látható. A jobb hátsó ajtót pedig kicsit megzúzták, de az már ki van lakatolva.
Azt tervezem, hogy újrafestettem az egészet, de konkrét árakat még nem tudok ezért mielőtt elindulok kérnék tanácsot, hogy mire figyeljek (a festéssel kapcsolatban), és hogy mi az elfogadható ár. Fehér színű no metál meg ilyen különlegességek.
Hallotam egy ilyet is, elég ha csak a sérült részeket fújják át aztán összepolirozzák. Ez nekem kicsit gyanús, de gondolom lényegesen olcsóbb.
Kérem segítsetek.
Bocs ha hosszú voltam.

Előre is köszi!

pop3

niváskarcsi Creative Commons License 2004.06.02 0 0 307
Remélem a válaszok megérkeztek.
Előzmény: Developer (306)
Developer Creative Commons License 2004.05.24 0 0 306
Utólagos engedelmeddel én is küldtem neked egy mailt:)

Előzmény: niváskarcsi (304)
gróf Drakula Creative Commons License 2004.05.22 0 0 305
Köszönöm, küldöm a levelet a kérdésekkel az itteni címedre.

Draku

Előzmény: niváskarcsi (304)
niváskarcsi Creative Commons License 2004.05.22 0 0 304
Természetesen,az itteni mélem műkszik.
Előzmény: gróf Drakula (301)
doca Creative Commons License 2004.05.22 0 0 303
Egyszer már irtam valahol hogy lehet kapni gyári átalakitó szettet a bogárhoz.Benne van minden cucc ami kell.Ponyva és a váz,merevitők stb.igaz nem olcsóság,de egy kabrio sem az.
Előzmény: doca (302)
doca Creative Commons License 2004.05.22 0 0 302
Helló 'kelger!
Azokat nem tudom bemutatni,külföldön vannak.Ellenben van itt egy gyári garazsirozva.Jövő hétvégén jön haza a tulaj-(németben lakik),egy vágott pedig van Dévaványán kb.13 km-re.Ez utóbbit szinte bármikor meglehet nézni.Ha érdekelnek és vállalod az utat szivesen közvetitek a látványért.Ha komoly akkor mélben,valami bogár vagy kabrio subjektel.
Ja és a vágott azé aki csinálta,ettől jobb infót aligha szolgáltathatnak.
Üdv
Előzmény: kelger (297)
gróf Drakula Creative Commons License 2004.05.22 0 0 301
Karcsi:mailben kérdezhetek pár dolgot Tőled?
vw1966 Creative Commons License 2004.05.22 0 0 300
nem kell kiforgatni a szavaim....

...Ő azt kérdezte illetve arrol érdeklődött hogy zárt bogárbol kabriot csinálni milyen modon lehet...

...erre irtam hogy olyat mint doca képtárába lát sehogy mer a zárt és nyitott kasztnija tök más ergo ha a zártnak levágja a tetejét akkor sem ugy fog kinézni mert: más a szélvédőkeret, köszöb, oldalfal, ajto meg még csomo dolog pl elefántfül stb...

Tehát doca képtárába gyári kabrio van olyat zártbol csinálni nem lehet...!!!

Előzmény: niváskarcsi (299)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!