Nem az erőmű miatt van ilyen megoldása. Létezik olyan berendezés, ahhol külőn nyomógombok vannak az egyenes és kitérő vezérlésnek, valamint a váltó feloldásnak és lezárásnak. (HÉV-Gödöllő Palotakert állomás ill. végállomás)
A váltóállító gomb színei szintén lehetnek külőnbözőek, de többségében fekete nyomógomb, D70-nél kék. (aztán a többit valaki, aki jobban benne van, megírja)
Jól értelmezem a képek alapján, hogy a fonódásokat a berendezés "virtuális váltóként" kezeli, ugyanúgy, mint a D70-nél a keresztezéseket. Mert akkor lehet, hogy a fehér gombokkal talán ezek állíthatók?
Akkor majd M62 265-öt kell kifaggatni, ő mire gondolt. Talán a gurítódombi váltókra? Mert ott van gomb közvetlenül a váltó mellett, és külön csoportban is. (Lásd kép - Fényeslitke rendezőpu. Dominója).
Bizberekről egyébként hallgattam egy-két előadást, így nagy vonalakban tisztában vagyok az alapelvekkel, meg a Dominókkal. KÁ-69-ről csak említés szintjén esett szó. A kezeléssel kapcsolatban meg azért elég hiányos a tudásom; például a közös vezérlés/állítás hogy működik pontosan?
Inga Papagáj: ott az erőmű miatt kezelik ennyire kényesen azt a váltót? Védőváltót egyébként nem is szoktak külön kezelni, csak függésben egy másikkal, nem?
Pakson az Erőmű felőli védőváltónak olyan a gombja, hogy van a biztberen egy Kitérő, egy Egynenes, egy Lezár és egy Felold gomb. Ezekkel lehet buherálni. a Kulcsszekrény meg kint van a váltó mellett. :) Üdv: IP
KA-69 (valaki szerint KÁ-69)* készült úgy, hogy a közös vezérlés (vagy közös állítás?) gombjából volt kettő, egy a +, egy a - irányhoz (VS-t mindig a +-szal kell kezelni). Hogy egy váltónak két egyéni gombja legyen - olyant még nem láttam a vasútnál.
Hát olyat azért már láttam... ;) Bocs, lehet hogy félreérthető volt: az irányonként KÜLÖN gombokról beszélek, amiről M62 265 írt az 1488-as hsz.-ban. Tehát ahol egy váltóhoz TÖBB gomb is tartozik a kezelőpulton... na ILYET tényleg nem láttam, ez érdekelne!
Hát kicsit ferde meg messzi, de van egy képem az asztal másik oldaláról is. Az eredeti képnagyságban saccra összeszámolgattam a váltókat meg a gombokat, szerintem sincs duplázva.
1. kép: az asztal közepe és bal oldala (csak a jobb széle maradt le) 2. kép: egy közeli a jobb oldali váltógombokról; ránézésre ilyenek vannak bal oldalt is (egy kérdés: van valami jelentősége, hogy milyen színű a váltó egyéni gombja?) 3. kép: a fonódott vágánynál látszik a Tüzsér felirat
M62 265 Az is érdekes: minden egyszerű váltó egyéni gombjából 2 van, irányonként 1-1.
Az én számításaim szerint a váltók és a nyomógombok darabszáma kb. megegyezik. Akkorára nagyítani nem tudom a képet hogy a váltószámok a gombok fölött olvashatóak legyenek. Az pedig hogy egy kockában több nyomógomb van még nem jelenti azt, hogy egy váltóhoz tartoznak.
Hogy mik vannak! Kösz szépen, nem ismertem! Egyetlen hátránya, hogy a rendezők nincsenek fönn rajta. Közben egyébként meggyőztem magam, hogy ez tényleg Eperjeske kell, hogy legyen: 1485. hsz. 1. kép bal felső sarkában ami látszik ferdén, az sztem a 111-es vonal átmenő fővágányai; amiről pedig nagyított képet is betettem, azok a Tüzsér felé tartó vágányok (ez tuti, nagyobb képen látszik a felirat, a fonódott vágány Tüzsérbe visz).
Fényeslitkén szerintem még nincs széles, úgyhogy kieséses alapon Eperjeske. Azért vagyok benne bizonytalan, mert szakmai vezetéssel egy nap alatt jártuk körbe egész Záhony és térségét, keveredtek bennem a helységnevek... :S Nincs valahol a neten részletes vasúti térkép?
A kérdéses asztalról beteszek még két képet; a kirándulásunkon készült összes fotót itt találjátok.
Volt fölötte egy tárcsa nélküli piros telefon, akkor ahhoz tartozott valószínűleg. Kiket lehet elérni egy ilyen telefonnal? Környező állomások, központi forg.irányító...?
A tárcsa nélküli telefon lehet, hogy ehhez tartozik. De a legvalószínűbb, hogy az inkább a menetirányítói közvetlen vonal telefonja volt az. A képen látható kezelőpult telefonja az ott lévő tárcsás lehet. A kezelőpultról a szomszédos állomásokat, állomási szolgálati helyeket (váltókezelők, kocsirendezők, kocsivizsgálók stb) lehet gombnyomással közvetlenűl hívni. A telefon meg általában úgy működik, hogy az adott gomb benyomásával kiválaszjuk a hívandó felet és azt a készülék automatikusan meghívja. Egyéb telefonáláskor egy adott gomb megnyomásával lehet kapni vonalat és a telefon tárcsájával kell hívni a kívánt számot.
"Szerintem a záhonyi átrakókörzet valamelyik állomása."
Nyert!
"Rendelkező asztal engedélykérő telefon hívógombjai."
Volt fölötte egy tárcsa nélküli piros telefon, akkor ahhoz tartozott valószínűleg. Kiket lehet elérni egy ilyen telefonnal? Környező állomások, központi forg.irányító...?
Az a Dominó pult 2x2 cm-esnek tűnik, akkor pedig MILLFAV, vagy Fertőboz, de ott másmilyen kockák vannak (és nem is Domino). Érdekes, a félig sárga, félig fekete vágánycsík...
A vasút - és speciálisan a bizber - iránt érdeklődő villamosmérnök hallgató vagyok. Az elmúlt pár napban (többé-kevésbé figyelmesen) végigolvastam az eddigi 1475 hozzászólást, sokat tanultam is belőle, 1000 kösz érte minden grafomán egyednek! ;)
Beköszönésképp két képet tennék be; egy találós és egy valódi kérdéssel. 1. kép: Hol jártam? 2. kép: Ez minek a vezérlőpultja?