Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1503

"Teljesen fehér gomboknál én a változati (kerülő) vágányútakat tudtam. A HÉVbiztbernél a keresztnek is kék egyéni gombja van. Szerintem."

 

 

Szerintem is. Bár az én szavam most nem ér annyit... :))))

 

A kerülő gombja biztos teljesen fehér? Nem tud villogni? :)

Előzmény: Zénóka23 (1501)
Infós Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1502

"(...), de többségében fekete nyomógomb, D70-nél kék."

 

Egy így, ebben a formában nem igaz! Š Dr. Torgyán, Vendégsín stb.

 

A HÉV-es D70-nél (ami tulajdonképpen D67) kék a gyűrű és a nyomógomb színe is, a MÁV-nál pedig fekete mindkettő. A metrót nem ismerem annyira. :)

Előzmény: Zénóka23 (1500)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1501
Teljesen fehér gomboknál én a változati (kerülő) vágányútakat tudtam. A HÉVbiztbernél a keresztnek is kék egyéni gombja van. Szerintem.
Előzmény: Füsti-67 (1499)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1500
Nem az erőmű miatt van ilyen megoldása. Létezik olyan berendezés, ahhol külőn nyomógombok vannak az egyenes és kitérő vezérlésnek, valamint a váltó feloldásnak és lezárásnak. (HÉV-Gödöllő Palotakert állomás ill. végállomás) A váltóállító gomb színei szintén lehetnek külőnbözőek, de többségében fekete nyomógomb, D70-nél kék. (aztán a többit valaki, aki jobban benne van, megírja)
Előzmény: KoBa(k) (1497)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1499
Jól értelmezem a képek alapján, hogy a fonódásokat a berendezés "virtuális váltóként" kezeli, ugyanúgy, mint a D70-nél a keresztezéseket. Mert akkor lehet, hogy a fehér gombokkal talán ezek állíthatók?
Előzmény: KoBa(k) (1490)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1498
Bocs, a kép lemaradt.

Előzmény: KoBa(k) (1497)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1497
Akkor majd M62 265-öt kell kifaggatni, ő mire gondolt. Talán a gurítódombi váltókra? Mert ott van gomb közvetlenül a váltó mellett, és külön csoportban is. (Lásd kép - Fényeslitke rendezőpu. Dominója).

Bizberekről egyébként hallgattam egy-két előadást, így nagy vonalakban tisztában vagyok az alapelvekkel, meg a Dominókkal. KÁ-69-ről csak említés szintjén esett szó. A kezeléssel kapcsolatban meg azért elég hiányos a tudásom; például a közös vezérlés/állítás hogy működik pontosan?

Inga Papagáj: ott az erőmű miatt kezelik ennyire kényesen azt a váltót? Védőváltót egyébként nem is szoktak külön kezelni, csak függésben egy másikkal, nem?
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1496
Pakson az Erőmű felőli védőváltónak olyan a gombja, hogy van a biztberen egy Kitérő, egy Egynenes, egy Lezár és egy Felold gomb. Ezekkel lehet buherálni. a Kulcsszekrény meg kint van a váltó mellett. :)
Üdv: IP
Infós Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1495

KA-69 (valaki szerint KÁ-69)* készült úgy, hogy a közös vezérlés (vagy közös állítás?) gombjából volt kettő, egy a +, egy a - irányhoz (VS-t mindig a +-szal kell kezelni). Hogy egy váltónak két egyéni gombja legyen - olyant még nem láttam a vasútnál.

 

 

A két betű jelentése: kisállomási. :)

Előzmény: KoBa(k) (1494)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1494
Hát olyat azért már láttam... ;) Bocs, lehet hogy félreérthető volt: az irányonként KÜLÖN gombokról beszélek, amiről M62 265 írt az 1488-as hsz.-ban. Tehát ahol egy váltóhoz TÖBB gomb is tartozik a kezelőpulton... na ILYET tényleg nem láttam, ez érdekelne!
Előzmény: Infós (1493)
Infós Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1493
Ezt nem értem. Annak a működésére gondolsz, amikor ugyanazzal a gombbal állítod mindkét irányba? Mert az szívesen leírom! ;) Vagy félreértettelek?
Előzmény: KoBa(k) (1492)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1492
Engem érdekelne ez a "minden irányból egy gomb"-elrendezés. Ez hogy működik és miért jó?
Előzmény: M62 265 (1491)
M62 265 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1491
Akkor úgy tűnik, belezavarodtam már az átrakókörzet Dominó-pulstjaiba, bocsánat...
Előzmény: KoBa(k) (1490)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1490
Hát kicsit ferde meg messzi, de van egy képem az asztal másik oldaláról is. Az eredeti képnagyságban saccra összeszámolgattam a váltókat meg a gombokat, szerintem sincs duplázva.

1. kép: az asztal közepe és bal oldala (csak a jobb széle maradt le)
2. kép: egy közeli a jobb oldali váltógombokról; ránézésre ilyenek vannak bal oldalt is (egy kérdés: van valami jelentősége, hogy milyen színű a váltó egyéni gombja?)
3. kép: a fonódott vágánynál látszik a Tüzsér felirat

1. kép
2. kép
3. kép
Előzmény: zmiklós (1489)
zmiklós Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1489
M62 265
Az is érdekes: minden egyszerű váltó egyéni gombjából 2 van, irányonként 1-1.

Az én számításaim szerint a váltók és a nyomógombok darabszáma kb. megegyezik.
Akkorára nagyítani nem tudom a képet hogy a váltószámok a gombok fölött olvashatóak legyenek. Az pedig hogy egy kockában több nyomógomb van még nem jelenti azt, hogy egy váltóhoz tartoznak.
Előzmény: M62 265 (1488)
M62 265 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 1488
A pult másik feléről nincs képed? Az is érdekes: minden egyszerű váltó egyéni gombjából 2 van, irányonként 1-1.
Előzmény: KoBa(k) (1485)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1487
Hogy mik vannak! Kösz szépen, nem ismertem! Egyetlen hátránya, hogy a rendezők nincsenek fönn rajta. Közben egyébként meggyőztem magam, hogy ez tényleg Eperjeske kell, hogy legyen: 1485. hsz. 1. kép bal felső sarkában ami látszik ferdén, az sztem a 111-es vonal átmenő fővágányai; amiről pedig nagyított képet is betettem, azok a Tüzsér felé tartó vágányok (ez tuti, nagyobb képen látszik a felirat, a fonódott vágány Tüzsérbe visz).
Előzmény: Infós (1486)
Infós Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1486
a http://allomasok.uw.hu oldalt már nézted? :)
Előzmény: KoBa(k) (1485)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1485
Fényeslitkén szerintem még nincs széles, úgyhogy kieséses alapon Eperjeske. Azért vagyok benne bizonytalan, mert szakmai vezetéssel egy nap alatt jártuk körbe egész Záhony és térségét, keveredtek bennem a helységnevek... :S Nincs valahol a neten részletes vasúti térkép?

A kérdéses asztalról beteszek még két képet; a kirándulásunkon készült összes fotót itt találjátok.


Előzmény: Infós (1484)
Infós Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1484

Ha dominó, akkor szerintem Fényeslitke.

Ha nem, akkor talán Eperjeske.

 

Melyik nyert? :)

Előzmény: KoBa(k) (1482)
vasutTOM Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1483

Volt fölötte egy tárcsa nélküli piros telefon, akkor ahhoz tartozott valószínűleg. Kiket lehet elérni egy ilyen telefonnal? Környező állomások, központi forg.irányító...?

 

 

A tárcsa nélküli telefon lehet, hogy ehhez tartozik. De a legvalószínűbb, hogy az inkább a menetirányítói közvetlen vonal telefonja volt az. A képen látható kezelőpult telefonja az ott lévő tárcsás lehet. A kezelőpultról a szomszédos állomásokat, állomási szolgálati helyeket (váltókezelők, kocsirendezők, kocsivizsgálók stb) lehet gombnyomással közvetlenűl hívni. A telefon meg általában úgy működik, hogy az adott gomb benyomásával kiválaszjuk a hívandó felet és azt a készülék automatikusan meghívja. Egyéb telefonáláskor egy adott gomb megnyomásával lehet kapni vonalat és a telefon tárcsájával kell hívni a kívánt számot.

 

Előzmény: KoBa(k) (1482)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1482
"Szerintem a záhonyi átrakókörzet valamelyik állomása."

Nyert!

"Rendelkező asztal engedélykérő telefon hívógombjai."

Volt fölötte egy tárcsa nélküli piros telefon, akkor ahhoz tartozott valószínűleg. Kiket lehet elérni egy ilyen telefonnal? Környező állomások, központi forg.irányító...?
Előzmény: vasutTOM (1481)
vasutTOM Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1481

1. kép: Hol jártam?

Szerintem a záhonyi átrakókörzet valamelyik állomása.

 

 

2. kép: Ez minek a vezérlőpultja?

 

Rendelkező asztal engedélykérő telefon hívógombjai.

 


Előzmény: KoBa(k) (1476)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1480
Eddig nyert, de miért van fonódva? És hol lehet ez? Segítségül egy kép a helyszínről:
Előzmény: Infós (1479)
Infós Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1479
Két nyomtávú pályaszakasz fonódása?
Előzmény: KoBa(k) (1478)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1478
A Dominó "kockái" teljesen normális méretűek voltak, a kép közeli. A sárga-fekete csíkozás langyos...
Előzmény: Infós (1477)
Infós Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1477
Az a Dominó pult 2x2 cm-esnek tűnik, akkor pedig MILLFAV, vagy Fertőboz, de ott másmilyen kockák vannak (és nem is Domino). Érdekes, a félig sárga, félig fekete vágánycsík...
Előzmény: KoBa(k) (1476)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.06 0 0 1476
Üdv mindenkinek!

A vasút - és speciálisan a bizber - iránt érdeklődő villamosmérnök hallgató vagyok. Az elmúlt pár napban (többé-kevésbé figyelmesen) végigolvastam az eddigi 1475 hozzászólást, sokat tanultam is belőle, 1000 kösz érte minden grafomán egyednek! ;)

Beköszönésképp két képet tennék be; egy találós és egy valódi kérdéssel.
1. kép: Hol jártam?
2. kép: Ez minek a vezérlőpultja?

Visszatérek!
KoBa(k)

1. kép
2. kép
Füsti-67 Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1475
? = !!! :-))
Előzmény: LVI (1474)
LVI Creative Commons License 2006.05.26 0 0 1474
Nagyon király! Pestszentlőrinc? :o)
Előzmény: v43-1342 (1472)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!