Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hamvasat Creative Commons License 2004.08.21 0 0 359
Halihó!

köszönöm a választ!

Lenne még egy kérdésem: arra adtam a fejemet, hogy az autómon lerfújom az egyik elemet (padlizsán lila metál+2K lakk). Az aládolgozás és a festés szépen sikerült, viszont sajnos került bele csomó apró szemét, annak ellenére, hogy ügyeltem a tisztaságra.

Ebből jön a két kérdésem: 1.) mitől mehetett bele? Létezik, hogy a kompresszorból a pisztolyon keresztül? Csak mert amikor flakonnal fújok, akkor nem szokott szemét lenni benne. Mit lehet ez ellen tenni? Aplikáljak egy finomabb szűrőt a kompresszorra?

2.) A kis szemeteken lehet azzal segíteni, hogy 2000-es papírral megcsiszolom a lakkozott felületet (ja, a lakk felszínén láttam a kis apró bizbaszokat) majd újra felpolírozom pasztával? Fényező ismerős ezt ajánlotta.
WAndrew Creative Commons License 2004.08.20 0 0 358

Niváskarcsi: Lenne azért még kérdésem, ha nem baj :))

Érdekel a hegesztéstechnika is :)) Ehhez kapcsolódó kérdésem, hogy létezik-e olyan szerszám amivel hegesztési varratokat símára szoktátok csiszolni. (Mármint a 115-ös flexen kívül) Mondjuk olyan helyeken, ahová a flex már nemnagyon fér be, vagy ugyan befér, de nagyon óvatos munkát igényel  és mondjuk a varrat nem sikerült a legszebben (értsd: kicsit 'buci' lett a varrat )

Válaszodat előre is köszi.

Üdv.

WAndrew Creative Commons License 2004.08.19 0 0 357

Köszi az ötletet, erre nem is gondoltam. Van benne ráció, majd átgondolom.

Üdv.

Előzmény: niváskarcsi (352)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.08.19 0 0 356

felhivtam a ket horpadasjavitot

 

1, a docdent az godollon van es azt mondta 10eFt-TOL (igy latatlanba - egy Corsa C csomagterajtajan van egy horpadas)

 

2, www.horpadas.hu pedig nem mondott arat egyaltalan azt mondta menjek ki csepelre es majd ha latjak megmondjak(az legalabb 30-35km oda-vissza, hogy mondjanak egy arat)

 

mivel kulonben is van egy karc amit javitofestekkel akartunk javitani ezert nem hiszem, hogy ez lenne, hanem max egesz elem lefujasa, mert arra ti is es egy masik fenyezo is 20e FT-t mondott

 

(az opel toth meg 45eFt-t)

 

niváskarcsi Creative Commons License 2004.08.19 0 0 355

Steam:Általában az autófestékek elég magas hőnek is ellenállnak,gondolj csak a napon hagyott sötét autókra amiknek a gépháztetején megsül a tojás.

Korant nekem eddig bevált,nagy előnye,hogy a használt szerszámot még frissibe eltudod mosni vízzel.Én ez mellett még a Poli Color alpozókat és festékeket használom,terepjáró bozótvasakra és más dolgokra is bevált,ráadásul fára is jó.

Mindegyik hézagtömítő korrozív,csak alapozás után használd,ráadásul ha odakened valahova,már nem tudsz alá alapozni.Az alvázvédők alá is használj alapozót,ha nincs még a lemezen bevonat,vagy korrodált már a felület,persze drótkefe vagy korong után.

Szerintem is jók a Body termékek.

Előzmény: Steam (353)
ooz1 Creative Commons License 2004.08.19 0 0 354
sziasztok,
mi a teendő abban az esetben, ha az ember más színre festeti a kocsiját?
van pár rozsda is a kocsimon, és vizsga előtt lesz kijavítva. csak még nem döntöttük el, hogy marad a jelenlegi szín, vagy cseréljük másra...
Steam Creative Commons License 2004.08.19 0 1 353

Hello!

 

niváskarcsi

 

Elsősorban neked szól  akérdés, mert látom, nem csak elméleti szakember vagy :-)

 

Azzal a festékkel, amivel a kasztni van fújva (bázis+lakk) le lehet fújni a szelepfedelet szívósort? Bírja az ekkora hőterhelést a festék vagy lehámlik egyből?

 

Az emlegetett Korant nevű rozsdaátalakító tényleg olyan jó, mint emlegetik?

 

Írtad, h a varrattömítők erősen korrozívak. Nem csak az a fajta a korrozív, mai vízzel hígítható? Van 'nitros' kivitel is.

 

All

 

Fényezési segédanyagokat Budakalászon szoktam venni, a görög Body családot forgalmazzák elfogadható áron. Nekem sok minden bevált. 

 

Üdv

Steam

niváskarcsi Creative Commons License 2004.08.18 0 0 352
Akkor autófényezés lap.hu,meg autótechnika nagyáruház a neten. Általában minden fényező állandóan keres csiszoló embert  akit betanít,így délutánonként még kereshetnél is keveset.Megtanulnád az előkészítést ami  a leglényegesebb,a többi meg kialakulhat.
Előzmény: WAndrew (351)
WAndrew Creative Commons License 2004.08.18 0 0 351

"A szép fényezéshez elsősorban szakismeret és nagy gyakorlat kell,keress szakembert a melóhoz ha szépet akarsz."

Abszolút egyetértek veled, de meg akarom tanulni legalabb amatőr szinten, mert érdekel a téma. :)

Üdv.

Előzmény: niváskarcsi (350)
niváskarcsi Creative Commons License 2004.08.18 0 0 350
Erre nincs szentírás,függ a festéktől ,a festőtől,a gyakorlattól.A szép fényezéshez elsősorban szakismeret és nagy gyakorlat kell,keress szakembert a melóhoz ha szépet akarsz.
Előzmény: WAndrew (348)
Wickey Creative Commons License 2004.08.17 0 0 349

Google. Én ezeket találtam:

1. http://www.docdent.hu Referenciám nincs, elérhetőség 1 darab telefonszám, de hátha.

2. http://www.horpadas.hu ez a csepeli. Itt képek is vannak, meggyőzőnek tűnik.

 

Előzmény: hamvasat (347)
WAndrew Creative Commons License 2004.08.17 0 0 348

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne a hozzáértőkhöz, hogy hány bárra kell beállítani a nyomást festékszóró esetén a szép festés/fényezéshez.

Köszi.

Üdv.

hamvasat Creative Commons License 2004.08.16 0 0 347
Halihó!

Olyan karosszéria javító műhelyt keresek, ahol vákumos módszerrel javítanak kisebb horpadásokat. Állítólag Csepelen van egy, de jó másik is, ha tudtok javasolni helyet. Köszi

Üdv
vw1966 Creative Commons License 2004.08.15 0 0 346
na igen az én bogaram is ilyen 4év meloja van benne :)  ugyanez a fényező csinálta 2002 nyarán a teljes kocsit is.... ha eccer nekiáll az ember a kasztninak csak igy lehet....meg persze az apro gumi vackokat is ujra cserélni ha nem szépek
Előzmény: Wickey (345)
Wickey Creative Commons License 2004.08.15 0 0 345
Valóban szép munka, ámbár ez nem metál, ahogy elnézem, nem? Nemmintha sokat számítana, aki jól tud fényezni, az metállal és akrillal is elbánik. Amúgy abban igazadvan, árban sokat számít, hogy nem pesti a történet. Mindenesetre a telszámukat ne dobd ki :-DDD Nekem Pesten is sikerült nagy gyorsban találnom embert, aki a bal sárvédőmet, meg a homloklemezemet lefújta metál színre (a motorháztető széleivel együtt), mindennel (festék, lakk, szórógitt, meg a rendes gitt, nemugrikbe mi a beceneve, szal az, amit nagymennyiségben felhordanak, és becsiszolnak) együtt volt kb. 9ezer forint. Igaz, már most repedezik, de nem izgat, kukás a karosszéria amúgy is, másik kasztniban éled újjá majd a mostani kocsim belseje, és technikája. Az viszont "kiállítási darab" lesz, üresre szedve, homokfújva, kilakatolva, cinksprével lefújva, és kívül belül lefújva ahogy a nagykönyvben megvan írva.
Előzmény: vw1966 (344)
vw1966 Creative Commons License 2004.08.15 0 0 344
Előzmény: vw1966 (343)
vw1966 Creative Commons License 2004.08.15 0 0 343

http://kep.tar.hu/vw1966/index.phtml?aid=27663067&pid=5703076&beginnum=12

 

ezt fényezték + hátso sárvédő

 

http://kep.tar.hu/vw1966/index.phtml?aid=27593798&pid=5821663

 

ezen látszik semmi narancs és eltérés se csomitetőhöz

Előzmény: vw1966 (342)
vw1966 Creative Commons License 2004.08.15 0 0 342

nekem standox festés fényezőkamrás gyári szinkodos 2sárvédő + doblemez + orlemez bogáron 38 volt ...és semmi narancs ...rendes fényzőkamrába porelszivo stb... mondjuk ez győr melleti falu nem BP ..... az minősiti aszem a fényezőt hogy a helyi Mazda szerviz egy 0 km-es 6ost hozott ki hozzá mer szállitáskor megsérült az ajto tökéletes munkát végzett

Előzmény: Wickey (341)
Wickey Creative Commons License 2004.08.15 0 0 341
15? Annál szerintem egy ötössel több. Már tavaly is nehéz volt olyan műhelyt találni, amelyik vállalta volna 15/elemért a motorháztetőt, és a balos sárvédőt egy hasonló autón. Amelyik meg megcsinálta, annak narancsbőrös lett, és a szín se stimmelt. Üvöltözést követően újrafújták anyagáron (=festék+lakk áron) mindkét elemet, úgy, hogy a festéket én kevertettem ki, és csak a fújásra vállaltak garanciát, másodikra már tűrhetőre sikerült.
Előzmény: vw1966 (340)
vw1966 Creative Commons License 2004.08.15 0 0 340

kb 15/elem reális ár ha minőségi festést és tökeletes szint akarsz....ne márkaszervizbe hanem egy komoly fényező műhelybe vidd és kérj referenciát....

Előzmény: trapista (339)
trapista Creative Commons License 2004.08.15 0 0 339

Sziasztok !

Meg tudná valaki mondani, hogy egy Skoda Fabia Combi bal oldali két ajtajának a fényezése mennyibe kerül kb. ? Balesetnél megsérült, ezért kellene. Csak, hogy mire számítsak:-((

Előre is köszi a válaszokat !

no_holy_shit Creative Commons License 2004.08.14 0 0 338

wartburg:

 

jol lattam hogy gázos a kocsi?(potkerektartaly). Meg kerdezhettem, hogy milyenek a tapasztalataid?

 

Előzmény: Wartburg311 (336)
gróf Drakula Creative Commons License 2004.08.14 0 0 337
Nagyon patent lett az autó:)
Előzmény: Wartburg311 (336)
Wartburg311 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 336

Mindenkinek köszönöm a tanácsokat. Az autó közben elkészült. Most volt egy kis időm és feltettem a netre is a képeket a munkáról.

 

Íme:

 

http://members.chello.hu/molnar.szabolcs/index.html

 

Szabolcs

Előzmény: niváskarcsi (330)
Levike Creative Commons License 2004.07.14 0 0 335
Egyebkent verzett a szivem. 14 eves auto, es ahol ossze volt torve, es le volt jove a festek, mindenhol csak a gyonyoru zsir rozsdamentes femet lattam. Ezt senki nem tudja megfizetni. Ugyanolyanra visszacsinalni meg plane :/


Levi
Előzmény: niváskarcsi (334)
niváskarcsi Creative Commons License 2004.07.14 0 0 334
Levi:Az üreget nem érdemes teljesen eltakarni,jobb ha szellőzik.Az üregvédő majd körbefollya szépen és nem fog korrodálni.Az üregvédőnek van egy jó tulajdonsága ,a befújás után ,még egy két hétig terül és bemegy a lemezperemek közé is.Ősszel érdemes lesz újra üregelni,akár az egész autót is,mert ez már a meglévő korróziót is lassítja.Sajnos por és nedvesség a legkissebb lukon is megy bele, ezért az alján és oldalán a nyulványnak érdemes beragasztani pl:alu szalaggal a nyílásokat,de a tetején maradjanak szabadon a nyílások,tudjon szellőzni.Az is jó ha a hossztartó eleje hátulja nyitott így át tud szellőzni az idom.Ha a kaszniban ,nő a huzat érzés, akkor viszont minden nyílást el kell takarni.
Előzmény: Levike (333)
Levike Creative Commons License 2004.07.14 0 0 333

Szia !

 

En is tanacsot kernek toled, ha nem baj.

Van egy ST182-es bukolampas Celicam, ami sajna ossze volt torve decemberben.

Hogy pontos legyen, az eleje serult.

Megcsinaltattam, de szeretnem, ha minel tartosabb lenne. Optikailag egeszen jol sikerult, talan meg pontosabbnak is nez ki kivulrol, mint amilyen volt, ezenkivul eleg sokat koltottem ra, hogy a toppon legyen, nem lenne jo, ha ket ev mulva elrohadna.

 

Tehat. Homlokfal cserelve, nyulvanyok kiegyengetve. A nyulvany es a homlokfal talalkozasanal belul a motorterben nem lett bepasztazva (meg egyaltalan, a gyarin kivul nem nagyon lattam, hogy pasztazgattak volna), hanem jo alaposan viaszos uregvedovel kitoltve, befujva. A nyulvanyokba ugyanez kerult boseggel benyomasra.

Kerdesem, hogy jo-e ez igy, vagy sem. Illetve, a nyulvanyok vegen a nyulvany szele, es a lokharito-vas kozott van egy res korbe (Tehat a lokos-vas rogzitoi keskenyebbek, mint a nyulvan nyilasa). Ezt erdemes valamivel eltomiteni, pl. sziloplaszt, vagy jo az a nyulvanynak, ha szellozik, illetve igy nyilvan esot is tud kapni. A nyulvanyon folul van 1-2 lyuk. Van, ami csavarhely, itt regen sem volt fedes, illetve van 1-2 nagyobb, amelyen fenykoraban kis kor alaku matricafeleseg volt, de fenyezes, egyebek miatt most mar nincs. Erdemes ezeket betomiteni, vagy sem ?

 

 

Levi

Előzmény: niváskarcsi (330)
gróf Drakula Creative Commons License 2004.07.12 0 0 332
Karcsi:szerintem lesz rá alkalmad, ugyanis hétvégén komolyan elgondolkoztam egy újabb BMW-n.A változatosság kedvéért ezt a barátnőmé lenne:)
Előzmény: niváskarcsi (331)
niváskarcsi Creative Commons License 2004.07.12 0 0 331
Draku:Örülök ha tudok segíteni.
Előzmény: gróf Drakula (329)
niváskarcsi Creative Commons License 2004.07.12 0 0 330

Wartburg:Sokféle gyártmány létezik,ezért csak rücsinek hívjuk.A boltokban az eladók is így ismerik,ez a név a felületre utal ami száradás után marad.Van fekete és fehér,kaucsuk és kátrány bázisú.Neked a teljesen kikeményedő(megszáradó)kaucsuk bázisú kell,mindegy milyen színű.Néha lehet sprayként is kapn,i ez kisebb szemcséjű.

Előzmény: Wartburg311 (327)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!