Tegnap került be nekem a BOSIO RACE783 csúcs a kocsimba. Köszönet érte Noszinak és a Pusztaszabolcsi csapatnak. Azt kell tudni, hogy elötte nekem a gyári 105 lovas csúcsok voltak benn, de nem a legkisebb elemek, hanem az AG végüek. A program erre volt füsthaárra írva, még nem füstült kb semmit.
Amikor megjöttek a csúcsok, 4db volt egybe csomagolva. Ezt Krézidizel megnézte mikrométerrel, hogy "valami tű" mennyire van a csúcs sikjához csúcsonként - így vizsgálva az eltérést. Majdnem hajszál pontosan ugyanannyi volt, mintha válogatná a gyártó ezek szerint, és így csomagolja. A PD elemek úgy lettek Pusztaszabolcsra szállítva, hogy mind meg volt jelölve, hogy 1,2,3,4 es henger, mind ugyanoda kerüljön vissza. Csere után figyeltem VCDS-el az alapjárati korrekciót. max fél mg/löket a legnagyobb eltérés, és pont ugyanúgy a 3as hengernél, ahogy eddig. (mindegyik elem a régi helyére került). Ebből is látszik hogy Pistiék Pusztaszabolcson precíz munkát végeztek, nem tört el semmi, minden ok.
Próbakör: Ugyanavval a füsthatárra írt programmal tesztelve a nagy csúcsokat érdekeset láttam. A nappalból éjszaka lett Rácalmás és Kulcs között. Mindent beborított egy kellemes sötét felhő, de olyan ám, amiben se a hang se a fény nem terjed, mint egy fekete lyukban. Noszi, aki már tapasztalhatott sokat, azt mondta hogy ilyet még nem látott! Nyilván annyival többet szálított az új csúccsal. Hazamentem, és mindjárt nekiláttam a progival szórakozgatni. Annyi volt a háttérinfóm, hogy a Bosio 783 210um es furatokkal van gyártva. Ezt nem lehet ellenőrizni, mert nem adnak ki infót erről. Az én AGs elemeim csúcsaihoz képest, 60 százalékkal kéne többet szállítania. Ez azt jelenti, hogy kb35 %al kell visszavenni az anyagból a progiba, hogy fizikailag ugyanannyi jusson bele. Ennyivel is csökkentettem. Elmúlt a füst!!! Te teljesen. Majdnem pont ojan lett mint eddig a gép. Erőre is. Persze mostmár van lehetőségem normálisabban meghatározni a befecskendezési időzítéseket, mert rövidebb idő alatt jut be az anyag. A csúcsnak kicsit más a szállítási jellege. Olyan mintha kis dózisoknál 50-55%al nyomna be többet, egész nagy dózisnál 65-70%al. A lényeg, hogy eddig nagyon jónak tűnik a csúcs, megoldható vele a teljesen 0 füst, valószínüleg porlaszt olyan szépen is mint a gyári. Ha lesz még ennél a pár óránál több tapasztalatom, beszámolok.
Ha összeröffenek a haverok, akkor ti is tudtok min röhögni 3-4 órán át.... Kicsit hasonló történt velem és egy haverral.... A lada kipörögte magát a negyed flakon hidegindítótól, kb 5-8 mp volt, amíg le nem állt...Azt a pofát basszus....
Amikor gázt vezettem a vento-ba, rögtön a ladás feeling volt előttem... rögtön izgalamas lett :)))))
Nemtudom ismeritek-e a Mia diesel motort nagyon régi 1 hengeres lökűrudas nagyon kisfordulatú
Kurblival indítható házibuli főzőcske kint a tanyán.... enyhén illuminált állapotban kedvünk szottyant beíndítani... a kézi gáz csumán kurbli rá ucu neki beindult a kurbli meg rajta maradt körülötte voltunk vagy tizen ... mindenki szaladt amerre látott hasonkúszva közlekedtünk kb 30másodpercig úgy pörgött hogy majd szét szakadt úgy ált le hogy a lökőrúd nem birta az iramot kiesett XD
Pedig csak 1 tőlem annyival józanabb embernek (aki tudodtt járni) el kellett volna venni a gázt
Tudna valaki segíteni nekem, motorhibakód kiolvasásban Bp-en vagy környékén? :)
1998 Volvo v70, viszont a 2,5tdi VW motor és vezérlő van benne. Eddig csak huzamosabb padlógáz mellett jelzett be az EGR szelep lekötése miatt, és az el is szokott múlni ~10 km után, most viszont 3 napja nem alszik el a hibajelző. :S
Szabadonfutóm jó-csak ha kiveszed a leállító szelepet úgy rohad le a kocsi. Elég ha lehúzod a vákumot rögtön szimulálható a dolog. Vagy ha a villanyt húzod le.
rangatos leallasnal megneznem a generator szabadonfutot, ha meg nincs rajta raknek ra. Nekem 1z-n elotte rantott allat modjara, utanna meg minden ok. Pillangoszelep jo dolog, mig a motor megnem eszi.
Ez dízel nem benzin--max ha van üzemanyag elzáró villanyszelep.
1 db-m van itthon valahol. BMW-be van az újakba. Sima szelep aminek ha megszűnik az árama akkor becsuk és nincs több anyag.
Nem olyan sok idő ám ez. megy fél percet aztán szétthullik. Addig meg lehet, hgy van épp elég üzemanyag. Mindjuk én rögtön az adagoló elé raknám.
Na de ha az olaj gyullad be akkor az míg van addig csókolom. Aztán kifogy és szétthullik a motor kenés hiányától.
Ha meg már így forog nem biztos, hogy sikerül sebességet belapátolni. De sokan szerintem meg sem próbálják, mert megijednek. Nem mindenki tudja, hogy mifolyik a motorban.
Aki meg tudja az úgy is megpróbálja bereccsenteni a sebességet-aztán ha nem sikerül akkor lehet váltót is cserélni :-(
Nem lenne rossz egy 60as belső átmérőjű, de lehet hogy felesleges lenne 200lóhoz...Szerintem neki olyan van mint a milyenk mert az övé 110lovas gyárilag és azon kisebb van.
Ez a gyárinál nagyobb leállítószelep érdekelne mert nekem sincs bent és nagyon hiányzik a kulturált leállítás! Milyen autóból származik és mennyire macerás a befaragás? :-)
Nem rosszak a firadok. Állítólag hajlamosak a hugyozásra, de amit eddig én vettem mind kűködik-szóval erre se tudok rossszat mondani. Ezt is csak úgy hallottam.
DTP jobb szerintem-1 adagolós ismerősöm is ezen a vélemyényen van.
Fel lehet tenni sok féle turbód de mindhez kell alakítani mindent.
Utcára most ami a legolcsóbb talán az a bv43-1.9tdi csonkra felcsavarozható, és rajta van a labda.
Az hogy mennyit hoz azt nem tudom. Sok mindentől függ.
Az úgy tényleg komoly... Szerencsére nekem már kevlár volt és 312-es fék... Simán megállt... A csigazabálók dízelén már hallottam felrobbant coolerről is, azt hitték, hogy defekt, de nem értették ki nyomja a gázt.....
Az az igazi, amikor elkezdi égetni az olajat és megpróbálod lefékezni (mondjuk nagyobb sebességről).
Nálam volt olyan francia autó régebben amin ez történt, majd lelassított autópályán, elmelegítette a féket, aztán leégett a kuplung, aztán mielőtt teljesen elfogyott volna az olaj kiköpött egy hajtókart ...
Nekem régebben egy turbótengely törésnél indult meg 5.-ben... Olyat mozdult, mintha hátulról toltak volna... Eltiportam a féket, és amikor már majdnem megállt, kb 15-20-al mentem, elengedtem, és még onnan is menni akart... Megúsztam egy turbó cserével, amit másnap az útszélén-a járdán oldottam meg gyorsan :S Azért jó ilyent látni, mert rögtön a fékre lép az ember, és nem a kuplungra, vagy rosszabb esetben kidobja üresbe, és nekiáll telefonálgatni, hogy mit csináljon.... Nem utolsó sorban látni, hogy milyen faszán pörög a gép motorolajjal :P
A segítségeteket szeretném kérni! 1z motorom van Vnt 20-al Kz 10elemes adagoló, R26 csucsok! A turbóm beszart és egy olyan turbót keresek ami alul nagyon jól megy és tudja azokat mint a Vnt 20, minnél dinamikusabb legyen! Előre is köszi minden ötletet segítséget!
Látni itt egy halom ilyen videót. Gondolom ezek jó része elkerülhető lenne, ha maradna a szívósori gyári dekompresszoros motor leállító pillangószelep. Csak hát az is pici akadály a levegő útjába-tuningnál ezért tűnik sokszor el. De ilyen helyzetebe kerülve megmentheti a motort. Lehet olyan helyzet, hogy nem lehet sebeeségbe rakni, hogy hirtelen lefulljon.
Hali! Köszönöm a kimerítő választ!Még egy kérdés. Jelenleg 1.9 tdi AFN motoron GT17-es turbó van. Milyen erősebb turbót lehet felrekni jelentősebb átalakítás nélkül? Mennyi pluszt jelenene? Mi a véleményed a Firad 502-es csúcsokról. Olcsón lehet kapni, olyan is?
Jaja, enyém is így volt bekötve---> 1 turbóm bánta. Nyomás 2.5 re állítva, geo úgy állítva, h 1800tól ment, kaja is volt bőven, egy padlógáz gumimelegítéshez és a kompresszorház leszakadt az 5 db csavarnál...
Én nem igazán hiszek ebben az erősödésben--nemértem, hogy mitől tudna beerősödni.
Elmentett adatok vannak az vezérlőben és Ő az alapján dolgozik-irányítt mindent.
Mondjuk magam ellen beszélek, de másnap általában jobban észrevenni a dolgokat de szerintem ezt csak az ember érzi úgy mert hozzászokott már a méásik konfighoz.
De nem tudom biztosra--ha így van ahogy mondod akkor másnap kell visszahívni az emebrt hogy jó e akocsi :-)
Értékek is egyférmák a szoft megírása után és másnap vagy az 5.anp is. Szóval tényleg nem vágom mitől erősödne a gép.
Hát ezt nekem 2 csippes is mondta ( egyik a Szabolcs) , h ha jó a program akkor úgymond beerősödik egy kis idő után, de aztán már nem változik. Teheát nem az van, h egyik nap ilyen, másik nap meg olyan...
Akkor hogy a retekbe tudnánk chippet írni ha mindíg változna valami? Az ember érzete az változhat de a szoft az adott szerintem.
Meg változhat a hőmérésklet, útviszonyok..., de ha felraksz egy szoftvert akkor az van és nem változik tudtommal--nem kel életre és változtatja meg magát--legalábbis én így gondolom, de javítsatok ki ha tényleg van valami beépített cucc az ECU-ban és máshogy kalibrál dolgokat az egyik nap mint a másik nap-de ezt elképzelhetetlennek tartom egy edc15be.
Azért érzed cak jópár km után a remegést, mert a comp az új programot folyamatosan "tanulja meg" vagy mit csinál, és ehhez jó párszor le kell venni, ráadni a gyújtást, meg menni vele, tudomásom szerint...
Kicsit megijesztetek a legények ezzel a 6bárral :-)
Hétvégén akartam mérni emapot is mikor be lett rakva de kicsit sietni kellett hogy az én kocsim is össze legyen rakva sötétedés előtt, mert villanynál dolgozni nem az igazi. Így aztán ez elmaradt, de úgy is el kellett hoznom otthonról a mocit így szóltam havernak, hogy ha jön haza Győrből akkor álljon meg és mérjük meg mielőtt baj lenne.
"Mi a különbség,a Mitsu TD04-11G-4 és a GT 20 turbó között,mármint az érdekelne,hogy az sima turbó /mitsu/, ugyanannál a fodulatnál több levegőmennyiséget tud nyomni,ill. mekkora max feltöltőnyomást tudnak. A gt20-nak tudom,de a mitsuét nem találom."
Ez a turbo van a BMW 525 tds-ben és az Omega 2.5 TD-ben!
Tudnék most egy ilyet pont, és érdekelne érdemes-e vele foglalkozni!
Hát ha rossz a hdk akkor nincs mit variálni ki kell cserélni nem kiváltani-áttverni az ecu-t mindenféle hülyeséggel.
De diagnosztikával láthatóvá válnak általába a villanyproblémák, ami nem az a mechanikus probléma.
Ez meg csak egy mánia, hogy a chippes autóknál....
Míg gyári a szoftver és elromlik a kocsi mindenki keresi a hibát a motortérben de amint chippes azonnal biztos a chiptuning nem jó, meg azért mert chippes meg ilyen szövegek.
Ilyen esetben még a szoftver frissítést is hívhatjuk chiptuningnak-pedig azt a szervízekben kutya kötelességük volna megcsinálni ha van újabb SW a kocsira-főleg ha garanciális ugye.
És azzal is jobban mehet a gép, meg símábban, meg kevesebbet fogyaszthat-az is chiptuning ha úgy vesszük.
Néha nekem is tele a tököm az olyan emberekkel akik pl.1 éve voltak nálam és most valami előjött, elromlott-közben 40-50 000km-t rámentek az autóra,és máris mi a kédés?- valami nem jó és nem lehet, hogy a szoftver rossz??
Ilyenkor falnak tudnék futni--hát eddig jó volt? Kérdem én.
Szóval amint chippes egy kocsi rögtön azt kell hibáztatni? Ha előtte jó volt ráadásul nem 10 kilométeren keresztül akkor szerintem tudomásul kell venni, hogy erősebb a kocsi jobban ki van használva egyes alkatrséz ami lehet hogy közben elfárad. Amúgy is, de ha chippes és ráadásul erősebb a szoft akkor lehet, hogy hamarabb mint azt az ember várná. Mindíg a lehet legerősebb alkatrészt kellene megvenni ha tehetné az ember.
RS fábiába van ilyen bosió és nagyon jól működtek mindaddig míg be nem tankolt valami vizes vagy valami szemét gázolajjal. Be sem indult a kocsi és 2 porlasztó hugyozik rendesen.
Ki lett pucolva a rendszer és friss üzemenyag pöcc röff indult csak onnantól marhára füstöl és elvesztek a lovak, de még azért miníg jobban megy mint egy 200lovas masina.
Hogy pontosan menyit szállít azt nem tudom, de míg jó volt addig nagyon ment a kocsi és nem is volt vészes a füstje.
Na de ennyire? Ahhoz nagyon sok kaját kell lentre pakolni.
Aogy írtam a gt20as G4-nek jó az mapja teljesen. 2 báron áll 4000után.
kb 2200tól 1.8az imap és 2 bár az emap.
Vagy nincs annyi kaja és azért nem megy el vagy nem tudom, de megmérem a haverét is ezek után a gtb2056on mi a helyzet. Neki is 1,8imaphoz 1,9-2bár emap járult állandóan.
Ha leteszteltétek az 1.9 et akkor jelezd ,hogy milyen lett,nagyon érdekel!
Igen van ilyen motorom,(75 lovas és 90 lovas is,igaz maga a blokk tök egyforma csak a turbó,és a nagynyomásu szivattyúban különbözik,még a porlasztók is azonosak).Ha érdekel akkor beszéljünk telefonon.20 587 9882.
Köszönöm kérdésed, sajna még nincs helyén. Csúszás van picit, most hét eleje a terv, össze kell jönnie. Be fogok számolni róla, hogy mi lett a változás.
Hali! Ezeket a dolgokat már kicseréltem (a tanulópénz, ugye). Inkább arra lettem volna kíváncsi, hogy a chip csere után okozhat-e rezonanciát akkor, ha berakásnál még jó, de pár km után már érezni a rezonanciát. A másik dolog ami érdekelne, hogy hírdetik külömböző fórumon azt, hogy a chipes autók remegését, rezonanciáját megszüntetik valamilyen elektronikai módszerrel! Nem tudom, mi ez, de a HDK fedélt említik, hogy rossz és ezt váltja ki. Tudtok erről valamit, hogy mi ez? Köszi!
Értem, de pl egy AR-es elem csúcsához képest ( asszem 1041) mennyivel tud többet szállítani?
Amúgy azért nagyon nagy az emap gondolj bele, pl egy 2260 ami jó esetben 1700-800 között éled és 2.5 re van beállítva a nyomás , az akkor kb 2500-800 nál van meg és ha oda van neki adva rendesen a kja padlógáznál, hát az a szerncsétlen kipofogógáz hogy a viharba férne ki a legszűkebb állásban? Hát nem fér ki , ézért betorlódik és már meg is van a 6-7 bár...
Lehet, h egy 1-1.2 nyomáshoz is tartozik ilyen esetben vagy3 bar emap, mert ha azt nézed akkor arányaiban az is qrva sok...
Azért nem igazán értem ezt az emap elmászás dolgot mert hogy hogy a wastegaten tovább tartja csukva a szelepet és ott nem megy el, itt meg valójában tovább tartja szűkbe a geót.
Vagy ez csak a nagyobb turbóknál megy el?gtb2260 és hasonló.
Nem azt mondtam, h nem működik, hanem, h nem geosra való sztem. Amit a kollega írt az úgy van, h iszonyat emap keletkezik (pláne ha pl 2.5 a kívánt nyomás) akár 6-7 bar is lehet, na ezt nem nagyon díjazzák a turbók hosszú távon...
Más: Bosio race 783-as pd csúccsal van tapasztalatod? Vagy másvalakinek esetleg?
Havernál jól működik. 1 kis lyukat be kell ragasztani, mert msákülömben nem működik. Ezt azért tudni kell.
Pd-n, tdi-n is van alkalmazva. Ismerősöm PD-jén elég régóta működik. Versenyen is szokott indulni tavaly.
Utcán haver TDI-jén is megy-most meg egy másik TDI-nél lett alkalmazva. De mondom be kellett ragasztani azt a lyukat amin elengedné a felesleges levegőt.-Na meg persze jól kell zárnia.
Valaki már szedett fel otthon házilag 1.9tdi HF-t?
A csatornák kibővítésére gondolok-szívó kipufogó. Portolás ha úgy tetszik-csak én a szelepeket nem bántanám.
Ezzel kapcsolatban volna 1 két kérdésem: 1. Honnét lehet tudni, hogy mennyi a maximum? 2. Hogy lehet a legpontosabbra kicsiszolni, hogy egyformák legyenek CNC nélkül? Vannak elképzelések, de kíváncsivolnék olyanra aki már csinált ilyet, hogy hogy néz ki vagy mit hozott a konyhára. Köszi.
De most egyébként arról beszélünk, mikor elindítom a gépet és mennyire kellene mozdulnia a karnak meg a csavarnak igaz? mert az 3-4 mm!!!
Mert amikor Én szívom fel és mozdítom meg kézzel akkor mozdul kb 10 mm-t, csak azért írom, hogy nehogy elbeszéljünk egymás mellett és felesleges köröket fussunk.
Az nagyon kevés. Én még többet mondanék mint 8-10mm-t. Inkább 15mm-t.
Akkor vagy lyukas-bár akkor nem lenne nyomásod-vagy megakad, vagy rosszul van beállítva valami és csak ennyit tud mozdulni-azaz szűkülni--vagyis ezért lehet nagy nyomásod, ha ennyire be lenne szűkítve.
A reek tudja így-vidd el valakihez akinek van diagja és állított már be turbót. Folyamatosan tessék figyelni minden állítás után egy próbakörön a megvalósult nyomást.
Persze gyári tartalommal-és addig állítsátok míg stabilan nem tartja a 2100at nem többet.
Ha ezt sikerül így összehangolni nem fog tiltani--ha meg nem akkor szar az N75. Csöveid újak azok jók feltéve hogy nincs dörzsölődés.
Ha meg rossz az N75 akkor a legolcsóbb az a bizonyos golyós rugós nyomásszabályzó.-És akkor mindegy hogy mit írt a chippes a turbónak-Te otthon be tudod állítani ezzel a szeleppel.
Akár +lóerőre is szert tehetsz-csak B-és vagy Cés mapot kell használni.
Régen egy másik autómnál volt ilyen egy egészen rövid ideig.
Amit én tapasztaltam:
Előnye: a beátott nyomást nagyon precízen megvalósította, szinte semmi boost sem volt. Egyszerű a megvalósítása, beépítése, szinte nem kell számolni meghibásodással, ha van vákum, nincs geometrialekormolódás, csőlukadás.
Hátránya: HATALMAS hátránya, az ami az alap működéséből ered. Hogy csak a kívánt-beállított nyomásértéknél enged egy kis levegőt a labda felé. Tehát ha pl 1,5 bár van beállítva, amíg ezt el nem éri, meg se mozdul a geometria. Nekem ekkor egy nagyobb turbó volt fenn, ami lassan ébred. Mértem EMAPot. nyitás előtt volt 4-5 bár EMAP is mire megmozdult a geó. Tehát ez maximum egy átmeneti szükségmegoldás lehet. Ezen felül, ha az ECU nem tud beavatkozni a töltőnyomásba, eltérhet a kívánt jelentősen a megvalósulttól, betilt a vezérlő.
Amire kifejezetten jó: Teljesen jól működő gyári ECUs-vákumos nyomásszabályzást kiegészíteni vele. Szinte teljesen megszünteti a boostolást, nehezebben tölt túl a turbó. Erre akkor lehet igény, ha a több tizedet szokot boostolni a turbó, és ráadásul lassan áll be a kívántra.
Szerintem kuplung, féltengely csukló-vagy belső csukló, vagy váltó, vagy valamilyen szilent akkor. Még porlasztó is lehet esetleg-de az nem jön elő ilyen gyorsan szerintem.
"Viszont ha többször egymás után nyomok padlót, az elsőnél közepes füst, a másodiknál "enyhe, utána meg szinte egyáltalán nem jön semmi."
Szerintem sima városi nyigdíjas használatnál szépen lassan kormolódik el folyamatosan a kipufogó rendszered, katalizátorod. Hirtelen nagyobb gáznál a nagyobb kipufogógáz mennyiség a nagyobb áramlási sebesség miatt ezt kiviszi magával a rendszerből. Pár ilyen gáz, és tiszta a rendszered, katalizátorod. Szerintem nem nagyon lehet vele mit csinálni.
Én is tapasztaltam tök ugyanezt a kocsinál. Nagyobb turbó lett feltéve, és akkor nem tettük vissza a katalizátort. A katalizátor egy kis akadály a kipugáz útjába, ezért is lehet kis teljesítményemelkedést. De egyébként szerintem hasznos dolog. Ha jó meleg, akkor el tudja égetni a korom egy részét a kipugázban. Ennek feltételei vannak. Tényleg mindig el kell érnie azt az hőmérségletet, ahol már hatékonyan dolgozik, illetve a kipugázban még lennie kell szabad oxigénnek. Hideg katalizátor rosszabb mintha nem lenne. Városi forgalomban általában nem melegszik fel. Korszerűbb gépekben általában van kipgáz hőmérő jeladó, és a mért érték alapján be tud avatkozni az ECU az utóbefecskendezésbe. Evvel elérhető elvileg hogy mindig üzemi hőmérségletű legyen.
Az enyémben hiába EDC16, még nincs ilyen mérő, nincs visszajelzés az ECU felé, vezérlés van nem pedig szabályzás. Talán a legjobb megoldás egy hatalmas méretű katalizátor közvetlen a turbó után, mindig melegen tartva. Kevesebb károsanyagkibocsájtás, és nem is folyt így semmit se. De ezt felesleges megvalósítani, én úgyhagynék mindent a kocsin ahogy van.
Lehet de be kell állítani a szárát hogy teljes tartományban működjön. Ha valamikor eljösz esetleg meg tudom mutatni a gyári turbómon hogy van beállítva és az alapján be tudnád lőni te is. Sajnos szerelésben most nem tudok segíteni mert egészségügyi okokból kicsit be van határolva a mozgásom (kulcscsont törés)
Pár napja írtam, hogy nagyon rezonált az autó. Tanácsoltátok, hogy a chipet cseréljem ki! Ki is cseréltem, meg is szünt a rezononcia. Egy gyengébb chip lett betéve. Az jó is volt. De most azt tapasztalom, hogy pár száz km megtétele után megint érezni kezdem a rezonanciát. Most még elég gyengén lehet érezni, de jön, az biztos. Mi az oka, hogy nem rezonál egyből a berakástól? A másik chip is sokáig volt benne és az sem egyből kezdett el rezonálni. (ezen rezononancián azt értem, hogy baromira rázta a kasznit, nem kicsit, nagyon:)))
De miért nem inkább kamrás? Egy motor súlyához nem kell nagy nyomaték, sokkal többet nem fogyasztana, a hangja viszont sokkal szebb lenne dundiporlasztóval mint egy közvetlennek. Oszt forogjon 6000 felett is. Annyitól ugye még nem vág tökön egy hajtókar sem
Én úgy tudom a busának sincs komolyabb hajtáslánca (legalább is a váltója nem erősebb mint a többi 1000ccm körüli suzukié, láncot lánckereket meg úgyis 532-est kell rá tenni bármilyen motorról legyen szó)
Az blokkja pedig kisebb-könnyebb mint a régieké, pl az RF 900-asé.
Remélem letépi a kezem, de akkor annyi előny lesz, hogy fele ennyi idő alatt tudok majd reagálni dolgokra itt és lehet megfontoltabbak lesznek a válaszok meg a beszólások.
Szoftverbe nem lenne módosítás egyenlőre csak ha az emap sok akkor, amúgy maradna ahogy van lightos húzáson egy darabig. Csúcsok bosio 502-eseket tudok olcsón, azok lennének.
Elforgatva max 4000ig lesz, szóval portolás meg ilyen úri huncutságok feleslegesek.
Katalizátor nincs, meg középső dob is üres, remélem nem megy el az emap.
Valami van még amivel körültekintőnek kell lenni, ha bekerül az 502?
Köszi Ati, de hidd el, hogy próbáltam a gyárival és ugyanúgy tilt, mert magas a nyomásom, akkor nem lehet a chip.
Belerakom a gyárit és átviszem megnézhetjük a vaggal, de tudom, hogy próbáltam és tiltott, csak 110-nél nem 140-nél, mert annyival előbb éri el a +chippel.
A jelenlegi konfigodat is hangolták nem keveset a gyárba--Te most belenyúlni készülsz ami mindent felborítt-így mindent újra kell hangolni főleg szoftveresen-de ha szar a technika akkor hiába a jól megírt szoft. Viszont ez fordítva is igaz.
Azt mondtad, hogy tartja a vákumot--vagyis nem lyukas a membrán.
Rugót meg úgy tudod leellenőrizni, hogy beindítás előtt ki van nyomva a szára a labdának-beindítva meg be kéne hogy húzza.
Szólj az asszonynak, hogy indítson Ő Te meg nézed a működését.
De szerintem nincs vele baj, mert diagon szabájzott csak simán sokat látott az ecu.
2100at láthatna neked meg 2480körül volt--ez irdalmatlanul sok.
Ezt el lehet csalni másik mappal, vagy 1 szem diódával, de biztos hogy be kell állítani a geót is mert marha szűkbe van--vagy így van megírva a szoftver.
Kellene még ám egy pár adagolót építeni az országba szerintem, amennyire "hullanak" a mocisok manapság az elmúlt években, megfontolandó.
Nem a magyar utakra valóak ezek a gépek pld-nak egy 45 dkg-os Balkáni-gerle 200 km/h -nál hány kilógramm erővel csapódik egy bukósisaknak??? /úgyis szereted a matekot ,-) /
Figyelni kell a mocira azért mert ha egy gumicső eldurran pl. az ami a nyomásszabályzóra megy nyomás akkor ugye nincs szabályzás és akár el is durranhat a turbó.
Vagyis a leg célszerűbb beszerezni egy olyan turbónyomás mérő órát ami jelez ha túllépsz egy bizonyos nyomást. pl. 1,5re van lőve a kocsi és túllépnéd az 1,7et akkor sípol vagy valamien úton módon jelez azonnal.
Viszont az N75nek bent kell maradnia az áramkörben-nem kell ledugózni meg semmi csak a villanynak rajta kell, hogy maradjon, mert máskülömben vészüzemmódba áll az ecu.
Sok esetben jobb mint az N75.--Közvetlenebb.
Gyorsabban reagáll.
502nél is illene emapot mérni. Ha turbó vagy porlasztó csere van vagy nagy mértékben van változtatva a szoftveren illő volna mérni.
Emap minél kisebb legyen. Imap alá úgy sem tudsz lemenni a vnt15el.
Lényeg, hogy max 1,4bárnál többet nem nagyon adnék a vnt15nek.
Vagyis 1,4bár imap mellé 1,8bár emap lenne jó vagy kevesebb. De ha pl. 5000es fordulaton több az nem lényeg, mert vnt15el úgy sem fogsz 5000ig forgatni egy mocit. Még 4600ig sem igen.
Próbáld minél egyformábbra hangolni az imapot az emappal.
Szoftveron nagyon sok múlik, de a porlasztók minőségétől is. Valamint a kipuff+turbó ugye.
Esetleg a HF-hogy portolva van e-de vnt 15höz megint csak felesleges.
Ja 1,2 az semmi a vnt15nek. 1,6al jártam fél évig-és eladtam úgy hogy jó volt. Ezzel vettem a kocsit-nem volt egy új turbó már akkor sem. Össze volt rohadva minden :-)
De szemezek a Hayabusákkal, mert olcsóbbak mint egy chopper.
Valami akkora vasat keresek amit át tudok épiteni dizelnek, ez a legújabb betegségem.
A V2-es nagy choppereket lehet másik hengerrel, hengerfejjel, VW tdi alapokból át lehetne mókolni. Talán főtengelyt is kéne csinálni a V6tdi-hez hasonlóan eltolt csapokkal.
Vagy valami autóból egy blokk, és összehozni a váltóval de erre is a nagy chopperek a legjobbak, mert azoknak a legerősebb a hajtáslánca, no meg a Busának.
Kérdés : -nem lehet, hogy a drukklabám adta be az unalmast, aminek ugye elméletileg az lenne a feladata, hogy "elvezesse" a nagyon magas nyomást a turbóról, ha szükséges???
Lehetséges, hogy ez van elqródva, vagy eltörve benne a rúgó????
Próbálom figyelemmel kísérni, ezt a N75 kiváltó szelepet, kérdés: akkor ezzel teljesen megszűnne az ECU elektronikus turbónyomás vezérlése? Utcai használatra mennyire jó ez, gondolok itt ha becarik az N75 akkor inkább ilyet rakni hogy ne legyen többé vele baj.
Másik kérdés, 502 berakása után emapot kellene mérni, mihez képest kell viszonyítani? az imaphoz? Ha az pl.1.2bár akkor mennyi lehet az emap max hogy ne süljön be minden a hőterheléstől?
AFN gyári VNT15-nek mennyi amit viszonylag tartósan el kell bírni, kiszolgálja e füst nélkül az 502-t?
Egyenlőre mint szükségmegoldás maradna a vnt15, de úgy is lehull, mert cakkosak a kompresszor lapátok, valamit megevett valaha, de ettől valami brutál fügyülős hangja van, megállok itt-ott, mindenki azthiszi hogy valami brutál drag a gép, úgy fütyül mint egy rába kamion.
Ha ilyen adagolókat gyártanék amikkel ilyen darabosan rosszul kezelhetően mennek az autók valószinű nem élnék meg...
Hosszú áttételei nagy nyomatéka miatt gondolná az ember, hogy alacsony fordulaton elguritja, de 1500 alatt csak csúsztatott kuplunggal, mert rángat, darabos,na meg a gáz se adagolható úgy ahogy én egy gáztól elvárnám.
Városban max kettes, hármasban már rángat, ha nem akarsz durvány törvényt sérteni.
De lehet, hogy ez a kis hengerszög és az egy forgattyúscsapon lévő hajtókarok (HD örökség átka) miatt.
A Ducati 90fokos, de arról se sok jót hallani...
Dizelt meg elguritom 900-as fordulaton 5.-ben a faluban.
Ha V2 akkor csak digó vas, pl ducati 1098 száraz kuplungal, attól leesne az állad, új dimenziókat nyitna meg, vagy a 99-00es évj Mille, még a régi blokkos, azokban akkora tartalék volt, mint a tdi mocikban, gyári béllel faragták Gyöngyösi Robiék kecsón, plusz egy injector, nitro 1.8TT turbó, és bírta a bele :)
Embereket Én is tudok akik majd egyszer megcsinálnák, de mondom Én használom az autót és minden nap csak hétvége a jó, makkor meg pihi van mindenkinek.
Sajnos azzal tisztában vagyok hogy négyet kell(kellene) cserélnem. A bontottal az a gondom hogy azok is bármikor megállhatnak lehet, hogy a végük elött egy órával szedték ki a mototrból és lehet hogy nem is tudják hogy már végét járják a pd elemek.
Ez a Bosch rendszerre való átalakítás miből állna illetve ki(kik) csinálják esetleg valami leírás róla
A legolcsobb elem amit itthon hallottam 105 000 forintos darabaron volt. Ezek újak Bontottan olyan 40-60 000 kozott mozognak Ha egy újat veszel csak akkor a problemad reszben megoldódik, de a folyamat elkezdődött es egy ket darabot meg cserelni fogsz Ha erőszakos vagy akkor meltanyossagba kicserelik markaszervizben, de ezt nem reklamozzak
Ezek csak siemens rendszerű elemre vonatkoznak
A masik variació Bosch rendszerure atalakitani. Olyan 300 000-ből megvan hasznalt alkatreszekből. Azzal sokkal ritkabban van gond es az alkatresz is olcsobb hozza
Nem, nem oldódott meg semmi, nem tettem érte ugyanis semmit. :-)
Most leálltam egy picit, a "baszaxással" elhalt a motiváció egyenlőre a sok-sok negatív tapasztalat végett.
Ha jönnél Lacházára, szólj mindenképp, szerintem kimegyünk mi is, már látni szeretném élőben is a bimoto mit megy .
E hónap megint almás , szinte minden hétvégére van már program, + leltár meg ilyesmik, úgyhogy megint elmarad szerintem a "látogatás SK-ba" , de lehet felszívom a pofám azt megyek. /nálam sose tudni/
Mennyibe mérik ezt a rugós akármit felétek????
Orvosolhatja egyáltalán az Én problémám???
Az alap nyomást ami ugye 1,5 környékén van Nálam lehet e egyáltalán vele lefelé vinni???
A füstpamacs normálisnak mondható--bár el lehetne írni, de akkor nem tépne annyira alsó fordulaton. Gondolom azért lett így írva, hogy élvezetőbb legyen.
Végülis 1.3as moci így nem kéne agyonforatni. Szerintem a chippes inkább az alsó és közép fordulatszámtartományokra koncentrált ami érthető egy utcai autónál.
Persze ha lyukas a coolercső vagy el van rakódva a szívó akkor kormolhat jobban hiszen kevesebb a levegő.
Még új vagyok itt és segítséget szeretnék kérni tapasztalt dízel-autósoktól, mert akadt egy kis probléma a gépemmel:
Van egy 2006-os évjáratú 1.3 cdti (70 LE) Opel Corsám. Áprilisban chiptuningon esett át (hozzáértő, 15 év tapasztalattal rendelkező ember csinálta és nem is lett nagyon felhúzva a motor). Ezt követően azt vettem észre, hogy erősen feketén füstöl, és nem megy úgy, ahogy kéne. Így kellett megtennem vele kb 300 km-t majd kiderült, lyukas a turbócső és szervizben kicserélték. Ezután már élveztem a tuning előnyeit, a dinamizmust és a kisebb fogyasztást (átlagban -0,3-0,5 liter klímával nem rossz azért).Viszont azt vettem észre, hogy padlógázas gyorsításnál kormol. Viszont ha többször egymás után nyomok padlót, az elsőnél közepes füst, a másodiknál enyhe, utána meg szinte egyáltalán nem jön semmi. (a chiptuning előtt is feltűnt már h padlógáznál picit kormol) Az lenne a kérdésem, hogy ez normális a chippelt dízelmotornál? Gondoltam arra is, hogy ki kellene tisztíttatni az üzemanyagrendszert, EGR szelepet, szívőcsövet stb egyebet, mert nagyrészt (kb.80%-ban) városban van használva az autó és tulajdonképpen mióta megvan nem is volt olyan nagyon sokszor kihúzatva sem, hogy kiéghessen a korom a rendszerből.
Nem tudom melyikre megyek--Fertőre szoktam-Lacházára max. kísérőként ha a haver indul.
Kocsival mi a helyzet-sikerült megoldani a tiltást? Gyári epromokkal próbáltad beállítani?
Én tegnab beraktam havernak a golyós rugós nyomásszabályzót.
Közvetlenebb mint az N75-viszont max 100al éled csak korábban a turbó.
Kicsit többet vártam az éledéstől--bár szórakoztam neki elegett a turbó résszel a szoftverben.
Majd lehet szűkíttünk egy kicsit mikor ráér és meg lehet várni, hogy elhűljön a turbó egy kicsit. Szerintem javult a reakció és a teljesítmény is egy kicsit. Sok kicsi meg sokra megy. :-)
Üdv mester.Csúcs nincs belilulva de még a tű hegye se.Az üzemanyag minőségét nem mondhatom rossznak mert a cr traktorok is olyannal mennek.Azokkal nincs baj.
A kocsimban kb 200ekm-t futottak a legtöbbet fikázott Firad csúcsok, gond nélkül.
Egy csúcs élettartamát nagymértékben befolyásolja a kipufogógáz hőfok, és az üzemanyag minősége.
Kipuhőfok:
alapelőtöltés,
előtöltéskarakterisztika,
interkúler,
EMAP/IMAP
stb.
Kevés embert ismerek aki egy alapelőtöltés beállitáson nem vérzik el...
Tudomásul kéne még venni, hogy amikor egy eredetileg 110 (90) lovas motorból mindenki "csak" 200 lovat akar ( főleg úgy, hogy mindene tákolt a kocsin) az hőterhelésben többszöröse a szériának és ennek ára van.
Ilyen feltételek mellet elvárni egy csúcstól (miközben lila a szára, meg a tű benne), hogy elmenjen többet mint a széria, a széria árának a feléért...
sok helyen csinálják, én Kiskőrösön egy gépműhelyben csináltattam. A szerkezetet megerősitik és kap egy szinter tárcsát.
A váltó így van G4-es de nagy sz...ás mert sokkal nagyobb mint az 5-ös váltó és ha profin be akarod rakni akkor egyedi motortartó bak kell. A fétengelyek is egy vagyon ha olyat akarsz amit nem üt.
A fekete leves akkor volt amikor kipróbáltam! Elötte (ha jól emlékszem) ASD 5-ös váltó volt fent. A kerékátmérő maradt 195/50 R15 és kiderült, hogy összesen 7km/h-val ment többet. Ha nem raksz nagyobb kereket akkor semmi értelme, ráadásul nem volt kis pénz.
Üdv.A héten ismét láttam érdekességet.Firad csúcs a lukaknál keresztben elrepedt.Az adagolóst pedig kinevette a kereskedő amikor rákérdezett hogy garanciával mivan.
Az enyémbe 6-os váltó van így a féltengelyek sem gyáriak. Nem akarok hülyeséget írni de asszem belül a 131-es PD, kívül 110-es. Nem volt gond vele mert csak 195-ös gumival jártam így a gumi kopott és nem szakadt sehol :).
A gyári kuplunk ahogy összeállt egyből elcsúszott, oda erősítés kellett.
Még a kipuffogó fontos, hogy a füst ki tudjon szaladni. Ha beszorul sűrűn lesz turbó cseréd.
Ezt megtapasztaltam mivel nekem elolvadt a rezoncső és aki a 2056-os turbóm javította nem vette észre és hamar le is esett.
Csak aki visszalakította GT2052-re ő látta, hogy nem lehet kilátni a csövön. Sok(k)ba került...
Nekem is van egy Ibizám. 1.9tdi, villanyos adagoló. GT2056-os volt rajta 2500-től akart csak menni, kicseréltük GT2052-re és pont jó lett. 1700-től éled és forog szépen 4000 fölé. Így használtam 1,5 évet és tettem meg vele 110.000km-t!!!
A nyomásom 1,8-2,0 között mozgott a levegő függvéynében.
Az OUT csavar tetejéről a kb 0.5-ös furat után sosem mérsz háznyomást,ott max a visszatérő ág nyomását tudod mérni,azt is csak akkor ha van üzanyag szürő fütés (T alaku csatlakozó a szürőben) annak van valamennyi ellenállása, mert különben üres visszatérőn soha nem lesz mérhető nyomás.
Háznyomást mindenképpen az OUT csavar előtt kell mérni.
Én ezért raktam a leágazás után a szabályzókörbe egy golf 1-es vákumtárolót (zöld bizbaszlabda) Így egyből reagál,nem fogy el a vákum ha nagy a fogyasztás,plö fék+szabályzások
TD motornál nekem az OUT-os csavar végébe bele lett fúrva egy kivezetés és annak a kivezetésre lehet csatlakoztatni a mérő órát.(fém hálós szűrő kiszedve)
TDI motornál az OUT-os csavar belső részéből ki lett szedve minden és ugyszintén annak a végébe is lett fúrva egy kivezetés. Ennek a végére lehet csatalkoztatni az méró órát
Én csináltattam egy becsavarható közdarabaot amire ráfér egy O gyűrű és arra a gumislág. Ennek a közdarabnak a folytatása pedig az outos szelep-így ki van kerülve a szelep és lehet mérni a nyomást.
Az adagoló oldalán elég macerás-ide könnyebben hozzáférhető.
van olyan leírásod amibe gyári háznyomás adatok szerepelnek egy gyári adagolóra??
miért van az,hogy amikre "maga" csinálsz adagolót az mindegyik storboszkóppal gyönyőren mérhető az előtöltés változás,míg más aki adagolókkal foglakozik és adagolópadja van azoknak az adagolóknak meg sokszor üresjáratban 2000 fordulat felett alig akar megmozdulni a "jel"
xD
olyan tanfolyamon nem spekult,hogy "KZ.féle adagolós iskola"
-:)
pedig jó lenne,ha lenne,mert egy két embert oda küldenék tanulni és adagolópadjuk is van
xD
én lennék az egyik tanuló
xD
(lehet rossz a technikám vagy a kialakított rendszerem,de egy biztos hogy amit kitaláltam érési lehetőséget a Sz,J. a hengerfej javítós segített az ötlet megvalósításához)
Hát akkor nem tudod szerintem, hogy mit nézz vagy hallgass.
A 7lyukúnak gyönyörű a hangja-hasonlít a saybor racéhoz. Csak ezé még élesebb.
Az első az csak az 5lyukú.
Na meg nézd meg a 7lyukúnál, hogy lassan nyomja és egy csepp sem jön vissza a visszafolyón. Ami sokak szerint nem számít--nekem számít. Mert ami ott vissza jön az nem kerül be az égéstérbe.
Le van padolva a Saybor race a DPrace és a Német 520R is. A saybor eddig sokkal jobb. Cseppméret és szálított menyiség is.
MAjd ha lesz bosió akkor le lesz padolva az is és összehasonlítjuk a dolgokat. Majd beírom ide is a végeredményeket, de az nem most lesz mivel 1 hónap is mire megjön a bosió race. :-(
Mert abban nem értem mi helye hegesztgetésnek. Max a gázkart szokták átthegeszteni-hogy nagyobb legyen még a 48as gázkartól is.
Háznyomásra van egy külön szabályzó szelep-viszont azt csak úgy nem szabad beütni,kell mérni közben az outos szelep előtt erre meg ekll egy közdarabot gyártani amire órát rá tudsz tenni.
HA mechanikusról beszélünk ahhoz nem konyíttok sosem volt mechám-meg nem is lesz. :-)
Köszi,a kimenő ágban a csavarban van egy rugó,és az nyom egy kis tolattyút,de olyan,mintha a rugó nem nyomná,talán törött,és kb. úgy jön ki a gázolaj a tank felé,mintha nem nagyon volna szűkítve a keresztmetszete,de amikor megvettem ezt az adagolót,akkor az ebben lévő csavaron az átfolyó furat be volt hegesztve,illetve volt egy kb. 2mm-es furat rajta,de ez sem gyári dolog volt.
Csináld vákumosra az úgy is van és csak egy nyomás szabályzó szelepet iktatsz közbe és az lesz a leg közvetlenebb.
Még azon agyalok, hogy ha közberakom ezt a golyós rugós nyomászsbaályzót akkor közvetlenül a T elág elé ahonnét jön a vákum teszek be egy visszacsapó szelepet, hogy a T elágig állandó legyen a vákum, bár nem tudom, hogy a nyomás milyen mértékben csökkentené a vákumot a fő vákumcsőben. Ezzel csak javítani szeretném az éledést vagyis, hogy készen álljon a vákum azonnal a T elágig és amint a kért nyomás alá esek a legrövidebb úton ott legyen a vákum a labdán.
Ha megvan írok--előbb egy rakás kedv kell, mert a hf-t is le kell vennem. :-(
VW konszern 2000 előttieket nem(illetve toledó 1999es immo 2est tudja-ekkor már volt belőle flesselhetős)--mert ez flasher-tehát flash memőriásat tud írni olvasni.
Nekem eddig nem volt vele problémám. 3éve megvan-1x sem szakadt meg komunikáció vagy eféle problémám nem volt.
Megjegyzem mindíg ügyelek, hogy normálisan csináljak mindent.
Mert ugye akkor van gáz, ha nem tartod be az előírást és pl. megszakad törléskor a komunikáció--akkor flest ki és asztalon kell újraírnod, mert a galettó nem képes úra komunikációt teremteni a vezérlővel.
Ja meg a legelső 115lovas nagy vezérlős pdtdi passzátokat sem tudja. Azok valamiféle próbavezérlővel rendelkznek amit nem tud se olvasni se írni.
És szintén az első generációs EDC16U1est sem tudja kezelni. PL 101 lovas 2004es Tourant.
Mindíg ezekkel az első generációs vezérlőkkel vannak a prblémák.
Mondjuk ez utóbbit a CMD sem tudja a 11000eu-s interfész ami nem semmi :-)
Illetve írhat be hibát ha szakadás van de az meg ritkaság.
Ha tényleg annyi a látott beszívott levegő(300akármenniy ) akkor nem kell donor--Biztos hogy nem jó a légtömegmérőd.
De nézd meg még 1x diaggal, hogy változik e az érték, mert ha nem akkor a csatival van a baj-nincs érintkezés vagy vezeték megszakadt viszont akkor kéne hogy legyen hibakód.
Tudni kell olyan hibát is feltárni a diagnosztikai ezsközzel ami nem ír be hibát.
Látod akkor épp úgy jártál nagyjából ahogy az 1 hete itt levő vendégem.
Légtömegmérőt csak úgy tudod kiszűrni, hogy mentek 1 kört a kocsival.
Ha nem éri el a kért értéket az baj.
pl. 700at kér és ha van 650 akkor az még elmegy. De ha már csak 500 van akkor is jóval gyengébb. Ez lassan szokott előjönni vagyis elősször még 600at lát aztán 580at aztán 500 és így tovább vagyis szépen lassan gyengül a kocsi.
Ha tényleg 300akármennyi akkor cseréld ki és jó lesz--ha csak ennyit lát az szinte alapjárat.
Nekem alapból 550et lát :-)
Maxon 1275öt ;-)
De ha 700 a kért értéked akkor ha 700at lát az tökéletes ha többet az meg nem baj. Kivéve ha több mint 1275.
Beszélj Pistivel és Ők megoldják az tuti! Dobasd fel a gyári progit vissza minden cucc aztán irány a műhely! Én valószínű este megyek jövő héten úgyhogy nem tudunk összefutni akkor majd talán következő héten!
Ismét egy olyan ember vagy sajnos, aki végigment már a "szamárlétrán" és fizetgettél is rendesen mint a katonatiszt, azt ugyanott vagy ahol a part szakad.
Próbálj keresni egy "donort" egy másik 2,5 tdi quattro A6-ot a környékeden vagy esteleg itt is ami működőképes és annak a légtömegmérőjére cseréld ki egy próbakörre ha működik csak akkor vegyél új alkatrészt, de akkor tényleg csak gyárit és szalonban, ahogyan Én azt nem tettem annak idején.
Ne hagyd magad lehúzni ilyen mindenféle mezei szerelőkkel akiknek fingjuk sincs mit csinálnak , a motorikus részeket hagyd a profikra /Krézi,Noszi,Szami,Neo,TDI extreme/ a többi meg cseréljen féket meg lengéscsillapítót a dízelben.
Hid el már fél éve küzdök a kocsival hogy nem megy,vagy 5 szerelőnél volt,meg vagy 10 szer diagon és soha nem irt hibát csak olyan mint egy 1000 motor lenne benne,és mindent kiakartak cseréltetni velem,mert csak találgatak,igyis fölöslegesen vetem turbót meg szabályzószelepet! Kompresziót meretem porlasztókat, adagolót levetük beméretük,de minden jó volt,eza kis szerelgetések közel 150ezer és még mindig szar! Ha kicserélem a légtömegmérőt akkor jó lesz szerinted,mert a értékeknegyon eltérnek? Menyi az ára az eredetinek? És hol lehet rendelni,vagy jó az eredeti bontott is? KÖszi szépen a tanácsot talán egyszer valahogy vissza tudom hálálni
Így van-cseréld ki a légtömegmérőt-----ÉS CSAK GYÁRIRA!!!
1 hete volt nálam egy 99es A6os 2.5ös épp ilyen problémával. Sok szerelőt megjárt, meg pár diagnosztikás is állítólag. De még sem megy. Utcában 50méter után fordultunk is vissza és mondtam, hogy vegyen egy gyári légtömegmérőt és jó lesz.
Mire a srác csak ennyit kérdezett, hogy ez tuti, mert nem akar fizetni feleslegesen. Mondtam, hogy hadja itt a kocsit és jöjjön vissza fél óra múlva ha biztosra akar menni. Így is lett.
Elmentem vettem légtömegmérőt-kicseréltem-és láss csodát megjöttek a lovak :-)
Nem akarta elhinni a tulaj, hogy csak ilyen gondja volt.
Pedig már nem kis pénzeket fizette egyik mésik szerelőnél azért amiért nem kellett volna.
Ha kell van 1 eladó darab a havernál-nemtudom mi pénz. Új, nem használt. Tegyél árajánlatot mailben ha érdekel.
JA melyik GTB17re gondolsz?
Most a GTB1756van fent. De volt már GTB1749VK is. Azon kréziféle nyomásos volt emapról. Nem bántottam a gyári geó kart és tökéletesen működött. 4200-4300ig fasza is volt az emap.
A GTB1756al 4600-4800ig jó az emap. Viszont szar volt a KZ labdával így került fel a vákumos, de még ez sem az igazi. HA nem sürgős és ráérsz a faragással akkor még várj mert valamelyik nap felrakom a gt20 labdáját kicsit alakítva hogy legyen ütközője a geometriának.
A GTB1756 karján annyit alakítottam, hogy tőből levágtam és átt lett hegesztve, hogy a labda elférjen, mert máskülömben elég hülyén jön ki. A profibbak széttszedik a geót és kicserélik a kart :-)
Sziasztok! Tik remélem vágjátok az én problémámat! Olyan gond van a gépel hogy a teljesitménye a felére csökent,nem huzz,és alig akkar menni! Diagon voltam hibát nem ir ki,a hibatároló üres,turbonyomás,előtöltés rendben! De egy dolog nem tiszta számomra, a légtömegmérőnél vizsgálva a beszivott levegö menyisége az előirt és a megvalósult érték közzöt nagy a külömbség!! pl az ellőirt 700hp a megvalósult 380hp ! Bármilyen fordulaton nagy a külömbség.. Miéert lehet ez? Ez befolyásolja a motor teljesitményét? mit kellene cserélni hogy jó legyen? V6 2,5tdi Ja hozzáteszem hogy kicsit kopott a veztengely is,és pár hidrotőke is szar,de ezek a napokban cserélve lesz! Valami ötlet tanács jól jönne..
Akkor ezek szerint sikerült porlasztóházat találni a 2db mellé.
Nincs szétborítva aluhengerfejes Merci motorod? 200-250-300D hajtókar hossza érdekelne. Szakál program szerint egyeznek a dugattyú fejmagasságok a rövid- és hosszúlöketű motorokban, és a vezérműláncok is egyeznek ccm-től függetlenül. (tehát elvileg a blokk sem lehet magasabb)
Ebből arra következtetek, hogy a hosszabb löketű motorokban (2.9, 3.5) rövidebb a hajtókar.
Ha a kamrásomba tennék "nagyobb" főtengelyt akkor összefűzném a 2.9-es közvetlen hajtókarokkal oszt jóidő
Aprosag , naponta tankold teli ugy tuti nem szivathat meg :) az biztos hogy igy jo lett még az alapjáraton indulásnál is érezni a hatalmas uzemanyagmennyiseget ami azon a csövön atfér :) jah és aki vagy ami azt összeszivja... az... :) hehe.
U.I. : annyira mar nincs is kedvem rendbeszedni a coolercsövezesem :|
Meg van szakdva a kibaszott kábel bammeg. Szedhetem szétt amit ma összeraktunk :-)
Nincs érintkezés a tankban.
De nagyon tetszik az az erős üzemanyagcső-rendesen boldog vagyok hogy kicseréltük :)
Ha mész Lacházára áttnézem a kocsidat :-)
Úgy is aktuális, fedelt is meg kéne nézni, meg akkor a hőfokot is, hogy megnyugodj :-)
Inkább gyűjts másik adagolóra mint coolerra.
Olajhűtő sem hülyeség a Te esetedben, meg a cooler csövezést is rendbe kéne szedni,
de ha van kedved akkor hétvégén megcsinálunk a tiéden mindent aztán nekiállunk az enyémnek. Nem fogok a Balázsra várni-be van havazva.
Nekem csak a HF-t kell levenni+tartót csinálni a labdának+behangolni+vákumcsöveket lecserélni az összeset+kutyacsontal csinálni valamit-de lehet újat veszek
Pár óra alatt meg is vagyunk ahogy ma is :-)))))))))
Ott van ha rákattintasz a bosio race 520 R52 linkedre rögtön az elején, hgy STAGE1-vagyis az első szériás ami még 5 lyukú. A STAGE 2 es az már 7lyukú és lényegesen jobb a Stage1 től.
Eddig nem nagyon van jobb porlasztó a bosio race 520 stage 2-től.
Mellé sem állhat azoknak az 5lyukúaknak amiket manapság forgalmaznak. Mondjuk az ára sem annyi.
40 000 VS 85-90 000forint. Mikor mennyiét megy.
Ha jó porlasztót akarsz akkor bosio 520 race stage2 keress.
Segítségetek ill. véleményetek kérném a köv. ügyben:
Adva van 1 1.9 Tdi moci (ASV motorkód), Gtb2056vk csiga, nagy cooler (55x23x6.5) 60-as rendszerrel, progi, és úgynevezett DiselPower 5R26 csúcsok.
Kérdésem légyege az lenne h. ezen csúcsokról ki mit tud? :)
Tudomásom szerint ezek állítólag Ausztrál csúcsok, melyek Krézi álltal is teszteltek.
Azonban a napokban bogarat ültettek a fülembe, hogy manapság gyakori hibajelenség az h ezen csúcsok hibálya végett komoly motorkárosodás lép fel pl kilyukad a dugó
Ez miatt javasolt a csúcs csere.
Pl Bosio
Naivan nekiláttam hát kutakodni ha Bosio milyen is legyen. Sajna belevesztem a tengerbe. Találtam pl .: Bosio GTD AAZ
Kutatásom során sokszor találkoztam a Bosio race Stage 2 csúcs említésével, gondolom ez jófajta :)
Kérdésem tehát az lenne kell-e, érdemes-e a csúcs csere, ha igen Bosio race Stage 2 jó-e, ha igen akkor a Bosio race Stage 2 csúcs eggyezik-e vmelyikkel a listából, csak esetleg erre én nem jöttem rá.
JAh annyi az annyi , ma kérdeztem az illetékest 7 ruppó állítólag.
/ha nagyon nemmegy szerzek neked valahogy, de minden lerakatnál lehet kapni szerintem/
Nah azt nem láttam, hogy 22-es, az valóban "csak" 4,7 köbméteres.
Ne húzogasd azt a "kulcstartót rajta, ha egy mód van rá.
Mivel CO2 palackon volt elképzelhető, hogy ténylegesen egy biztonsági, mert előfordulhat, hogy olyan helyen használták ahol a nagy meleg miatt felmehetett a nyomás a palackban és ezzel akadájozták meg, hogy megsérüljön a hasadótárcsája ami cc65 bárnál engedi el a palackból a nyomást. /ez csak a szénsav palackoknál van/
Nah erről ennyit szerintem ez sem éppen ide való.
Ha valami gondod lenne ilyen ügyekben ha tudok segítek!
És igen nem szeretnék ilyet hallani, hogy valaki azért dobta el a kanalat, mert szájbavágta a reduktor.
cc 11 köbméternyi gáz sűrítve 200 báron ha hirtelen kiszabadul akkor nem irdalmas a közelében lenni.
Megszagértettem egy másik szakival is (kolega) a képeket ma, és azt mondta használhatod, és nem biztonsági szelep ami rajta van, hanem csak egy másik csatlakozószerű akármi. ,-)
Elég réginek tűnik viszont első meg második ránézésre is, de cc 7000 pénzért kaphatsz újat bármelyik Linde telephelyen a környékeden, látom hogy a "mi" palackunk.
Bármely magasnyomású nyomástartó edényt a biztonsági előírásoknak megfelelően kell használni , és nem lehet vele gond! Ezek általában fel vannak tüntetve a palack cimkéjén.
Nem bowdenos :) Neo szokta nezegetni Vag-gal, majd jön és megmondja hany fokos :) most mar remlik mintha mondta volna de nem emlékszem a pontos értékre.
akkor lehet az adagolonak van melege...vagy nemis tudom,de hatalmas a különbség a tegnapelotti 20 fok és a ma reggeli 6 fok közt, ma szinte meg volt táltosodva a masina :) volna itt még vmi.van vkinek beszerelve kulso olajhutoje? ha igen akkor mekkora ?negativum? pozitivum?
Helo mindenkinek.Lenne egy olyan kérdésem hogy mekkora coolert tegyek a kocsimra. jelenleg egy 550x140x65 ös van fennt de szeretnék vmi nagyobbat pl: 560x230x65 vagy 600x300x76-osat(ez még kérdéses hogy el fér e :).az lenne a problemam hogy nemtudom mennyiben befolyasolna ez a turbo éledését vagy egyaltalan mit befolyasolna negativ illetve pozitiv iranyban. a kocsin gtb 2056 vk van 1,8 bar nyomassal üzemel.elöre is köszi
Ez VG a turbina race csúcsokkal kb.2500 nál kezdhet éledni ha van jó csőleömlőd , utcára fail .A gtb 2260 vagy 2260 v - t meglehet 1600-700 tól indítani ha sikerül jól berugózni a drucklabdát. Ez inkább alaklmas utcára .
Szokata a gtb2260vk ból és 2260 v ből hybrid turbinát csinálni . Elég jól szól egy ilyen turbina , egyik ismerősnek 1540 kg os gyári súllyal a 4motion 13 körüli időt megy a kocsija.
Egy gt1749el is akár +50ló töbletet el lehet érni ilyen olyan módosításokkal sőtt még talán 60is, akkor a 2260al el lehet képzelni +80-90lovat szerintem.
Inkább egy holset vagy hasonló jófajta turbóban kéne-az jobban bírja a dolgokat.
Lehet, hogy kifér 3xxlóerő feletti teljesítmény de mindíg ott a nagy kérdés, hogy meddig???
Az az autó nem megy 10-50 000kilométreket.
Vagyis ha utcára kell el kell felejteni a 300lóerőt egy ilyen turbóval szerintem. Vagy nagyon sokat be lehet készíteni--ami meg nincs ugye--így is fogyó eszköz.
Egy jófajta holsetot kéne beszerezni aminek a támcsapágya is 360fokban körbe van szépen az tuti többet bír.
Én sem értem, hogy miért olyan csigával mennek-bár már biztos valami hibrid fajzat :-)
Milyen célra gondolod? Gyorsulási versenyen kb 15 sec túlélése a cél az alkatrészeknél. Utcai használatra kicsit mások a paraméterek. A gyári lóerővel (plusz kis chiptuning) biztos tartós.
A lefúvón (vagy szabályozón?) Type: 200 1990 Nr. 3492 SK 07.45
A házon : Type:8030 Nr.0496 1990 Original Automat
A type 200 nem tudom, h mire utal, konkrétan nyomás nincs írva:(
Németből hozta a haverom, elég masszív reduktor, co palackon volt de a corgon 200-bar-os a többi reduktorom meg 100-as. venni meg nem akarok ha nem muszály.
Közben haverral lementünk az aknába megnéztük a kipufogó rendszert csütörtökre megheggeszti,2db katalizátort kiflexeli és két 60 as csövel átköti utána meg 70 es renszer lesz a végdobig.Ha elkészült leirom milyen lesz.A chip tuning jó lett mert a lyukak hazáig végleg eltüntek.És lényegessen erösebb lett.
Sziasztok. ma olajcserénél karter tömítés csere is szükségeltetett, és amikor leszedtem, találtam az aljában egy gyűrűszerű fém alkatrészt, vagy valaminek a darabját. kb fél cm széles és nem teljes kör alakú mintha félbe lenne vágva. az a baj hogy egyelőre nem találom ezt a kütyüt a garázsban raktam volna fel képet róla. Valami ötlet hogy mit csináljak, rakjam le a kocsit aztán irány szervíz?
És azt a 25 lovat mértétek is? mert nem egész 200 lovas szívó benyásból az kicsit sok...vagy csak a szokásos %-os felszorzás volt,h a csippescsávó aszonta 15%al erősebb lesz?
C280 w202 megcsinálták a chip tuningot közel 25Le sikerült emelni a Le n.Viszont röviddel Leszebályzás elött keletkezett egy teljesitmény lyuk,Majd 4000környékén is rángat fulladozik de utána ha elkerüli a 4000 folyamatossan gyorsul.Valakinek tapasztalata mi lehet vagy mi a gond?Elötte nem volt semmi gondom vele.B.mi érdekel!
Sziasztok.Kipofogomat szertném tuningolni C280 om van sor 6henger benzines .Kivehetem e a katalizátort?eRÖSEBB LESZ E ÉS ,VÁLTOZIK E A HANGJA?Irjatok!Azt mondta v.ki hogy a közép dobot azt nem hagyhatom ki.A vég dob már nem gyári az egy C36 os mercié.BV.milyen segitségnek nagyon örülnék.És kb mennyi Le nővekedésre számithatok?
Hi! A nagy fordulaton lévő berántásnál (nem mindíg) nem jelez semmit a hibatáraló!
Először ezt a jelenséget autópályán észleltem 200 km/h-nál. Akkor a tűlöket jeladóra gondoltam, mert ez okozott előtte problémát. De mivel nem megyek állandóan ilyen sebességgel ezért nem tulajdonítottam neki nagy szerepet! De egyre gyakoribb lett ez a nagy fordulaton való berántás! Átnézetem, ahogy tanácsoltad. Köszi!
Ha a hibatárolóban látsz olyan hibakódot, ami adagoló fedél túlvezérlésre utal, nem tud megvalósulni a kiívánt elmozdulás, akkor azt az okozza, hogy abnormális állat ódjára lett megírva a programod. A fedélben az elmozdulás végállását két feszültségérték jellemzi. nagyságrendileg pl 0,7V alsó és 4,5 V felső. Ez csak közelítő. ez azt jelenti, hogy bármi történhet a világban nem tud továbbmozdulni, mechanikailag végállás van, felütközik. Nos közben, lehet hogy szakszerűen úgy lett megírva a programod, hogy 4,8 V os helyzet-pozició visszajelző értéket lásson. Hát ez nyilván nem fog megtörténni. Az ECU növeli a fedélben levő tekercsre adott áramerősséget. Ekkor sem tud jobban elmozdulni, mert felütközik, hát betilt egy X kívánt-megvalósult eltérés felett. Persze közben leég - menetzárlatos lesz a tekercs. Te nyűlsz zsebbe. És csak annyi lett volna az egész, hogy a program megírása előtt VCFS el vagy vagcommal meglesitek a fedél két végállását, mert megmondja. Egyébként amikor ráadod a gyújtás, akkor mikor "felbootol" a rendszer hallasz egy kattanást az adagoló fedélben, akkor nézi meg hogy mettől meddig tud mozogni, mindjárt meg is jegyzi. Ha leveszed a fedél "kupakját" látod hogy így van. Ha így beteszel neki egy akadájt próbára, hogy ne tudjon addig kimozdulni, akkor látod hogy a következő gyújtás le majd fel után már nem pl 4,5 volt hanem pl 3,8 volt tartozik a végálláshoz.
Remegés, rázkódás oka lehet az elöbb említett miatt leégett és menetzárlatos tekercs. Krézit kérdezd, hogy látott e olyat, hogy tekercs leégett volna e széria programú kocsiban.
Egyéb hibág, amik a remegést előidézik: kettőstömegű meghibásodása, illetve egyéb hajtáslánc probléma.
Én ezt a következő képpen kerülöm el: Kerestem egy hiteles, nálam okosabb embert az adott témában, hogy a kuplungom, váltóm milyen fordulaton mit bír ki abszolút tartósan.
A nyomatékot annak megfelelően írtam meg. Micar azt tanácsolta, hogy 1500 nál max 300 Nm, 2000 nél max 400 Nm legyen a nyomaték, légy felépöléssel.
Én így írtam meg: 1000 190Nm, 1500 300Nm, 2000 400Nm 2200 440 Nm. Régebben írtam 500 Nm-t 2500 tól, de az az én pillanatnyi konfigommal nem valósítható meg füstmentesen, így hát visszavettem. Lehet hogy a 2000 Nm feltolom 2100 400Nm re, mert ort érzek minimális rezonanciát, a kulcsom itt zizek az ajtózsebben. Ami ma rezonancia az idővel erős remegés lehet. Én nem akarok költeni javításra. Az elektronika védje meg a kocsit precíz nyomatékhatárral, megfelelően kordában tartott de az igényeknek is megfelelő maximált nyomatékváltozásokkal.
Amúgy ez általában olyankor szok előfordulni, mikor a chippes ír egy szoftot az Ő elképzelése szerint de a vevőnek ez nem elég és még és még és még kell-vagyis egy sportkocsit akarnak sokan egy 90 vagy 110lóerős gépekből-vagy akár a PD motorokból.
Én mindíg azt mondom, hogy örülni kell a 20-40lóerőnek is nagyon-hisz ha nincs a VW ezen konstrukciója akkor nem lehetne ennyit húzkálni a teljesítményen.
Napoban volt nálam egy passzát 130pd.
A srácnak semmi sem volt elég-végül mindent szinte koppra írtam-saját felelősségére.
2.0L 140lovas 2 es octihoz hasonlította állandóan a 130as passzátot.
Az octi 2,3báron ment gyári turbóval ami félévente lehullott, de nem tudják, hogy miért :-)
Én nem mentem feljebb 1,8nál(ez is sok) és ekkor mondta, hogy na talán megy úgy mint az octija régebben.
Mondtam, hogy az lehet, de ha rám halgat és kicsit visszábbveszünk akkor turbót sem kell cserélgetnie félévente. De mivel eladásra szánja az autót hát úgymaradt.
Ja és úgy jött, hogy 15 max.20 lóerőt kér. Amit simán megdupláztunk szerintem.
Szóval nehéz.
Neked kell észen lenned a szoft íratásánál. Ha valami nem tetszik azonnal szólj, hogy itt meg ott nem tetszik és módosítsa a tudásának megfelelően.
Kérdés (AFN) az egr csövére ha csinálok egy ellenprofilt, tudok rendesen emapot mérni? Vagy hogy szoktátok, kiépítetek egy mérőrendszert, akkor is ha csak hébehóba kéne mérni?
Sokan vagyunk ezzel a szopással a hátunk mögött, én ahogy megvettem a passatot, éreztem hogy már nem az igazi a kettőslendkerék, de nem tűnt vészesnek, igaz 3.nál fentebb nem volt lehetőség kipróbálni, és hazahozatala után, kb.3héttel teljesen felzabálta a lendkereket a gagyi csipsz, valami ecseri mágus csinálta szerintem. Nekem is annyira remeget, majd szétesett az autó, ha jól emlékszem 1500-2000közé +50nyomaték húzás volt.
Konkrétan 1200, aztán 1600 majd olyan 1800-on kezdett el nagyon remegni, rázkódni! Sajna olyan rezonanciát csinált, hogy a szerelők is futóműre, majd lendkerékre gyanakodtak. De a felsorolt számok között érdekes módon simán ment. Hááááát igen, olcsóbb lett volna itt megkapni a választ! A jó pap is holtig tanul:)))
Nekem is eléggé rezonált ez miatt 1800alatt terhelve. Most hogy fent van a 2056 egyből el is tűnt és legalább nem kínoz semmit alacsony fordulaton. És teljesen jól is használható az autó a kis turbóhoz írt csippel is.
Én azt is megmondom neked, h miért rázkódott be...
A programban az elvárt nyomás bizonyos szituációban nagyon sok volt a megvalósulni tudóhoz képest, a comp szűkbe húzta a geometriát és nem fért ki a kipufogógáz .(érdemes lett volna egy kipugáz nyomást mérni, meggyőző adatokat láthattál volna :-) ) Lehet, h még a szelepeket is visszanyitotta....
Ha neked érdekes, akkor gondolj el engem! Féltengelycsukló csere (külső, belső), gumi, lengőkarszilentek, kettőstömegű lendkerék- ebből adódóan kinyomócsapágy, kuplungtárcsa.
Ha már le lett véve! Említették nekem, h lehet a chip nem jó, de fingom nem volt, hogy ennek köze lehet a rázkódáshoz. Álmomba sem! Az árakat nem írom le, mert csak tovább bosszantom magam:))) Itt említették meg hozzáértők, hogy nézzem meg. És ami a furcsa, hogy egyik pillanatról a másikra jött elő! Tanuló pénz!
Leírom mert otthon van a garázyban én meg 25km-vel odébb. :-)
Lengéscsillapítótó közepét a vas rudat kiszedtem-végén csavar anyával gyárilag.
Levágtam az egyik végét és ráhúztam egy Tatra teherautó csapszegét-ez képezi a súlyt.
A végén lévő anya ugye az fogja meg a súlyt mikr felrántod.
Tehetsz rá bármiylen súlyt amit meg tudsz fogni--csapszeg épp kézbe illő mert henger alakú és lyúl csúszi a lengéscsillapító rúdon.
A lengéscsillapítú másik végére meg egy anya került ami eredetileg is a nyomócsövön van ugye--ezzel van a nyomócső és a porlasztó összecsavarozva.
Egy ilyet kell szerezni és ráhegeszteni.
Így mikor a porlasztót akarod kiszedni akkor csak rácsvarod a rudat valójába-mert a végén rá van hegesztve ugye az anya és amikor már rjata van akkor a súlyt meghúzva-inkább rántva az ütközésig a súly kiüti-kirántja a porlasztót a helyérről.
Tolja el a nyomatékot egy kicsit--nagyon alsó fordulatra koncentrálta az erőket-aminek követkleztében a kuplung tud rázkódni főleg ha kéttömegű. Azok szoktak rázkódást produkálni általában 1800nál, de ott aztán nagyon.
Kicsit jobban szétt kell írni a dolgokat--tudom akkor nem olyan bután kapar alul, de hidd el az nem jó semminek sem.
Se a mocinak, se a hajtásnak, se a gyorsulásnak-se a pénztárcádnak.
Gyorsulni úgy fogsz ha épp a kaparás határán vagy.
Érzetre jobb biztos az amikor hú de hogyan kapar-de az a kocsi amelyik nem kapara az lehet 2x körbeautóz pont azért mert Ő gyorsul és nem csak kapar.
Szóval irasd úgy a szoftvert, hogy 2.ben épp, hogy csak megnyekkenjen a gumi-de tartsa is az erőt ameddig csak lehet.
Vagyis 2es-ben a kaparás határát tartsa ki amíg csak az alkatrészek engedik.
Így lesz egy nagyon jól gyorsuló kocsid a nagyon kaparós kocsi helyett. És megszűnhet a rázkódás is.
Hi! Nem arra gondoltam, hogy adatokkal szolgáljon! Csak arra voltam kíváncsi, hogy mi okozhatja ezt, minek a következménye! Laikusként el sem tudtam képzelni, hogy ez "rázhatja " a kasznit. Az új programmal nem csinálta egyből, jóval utána kezdte el ! Aki csinálta, azt pedig még nem értem el. Ennyi!
Bocs hogy bele ugatok a témába . De annak az embernek kéne a problémádat ezután orvosolni aki írta a csippet mert mostmár +bizonyosodtál róla hogy az a hiba forrása
Vagy pedig azzal kéne íratni a csippet aki tudja mit csinál. Azt + ne várd el hogy más a saját kenyerét a te csippesed szájába adja :)
Igazad volt, megszünt a rezonancia amint kicseréltem az epromot. Egy gyengébb chipet raktam vissza, azzal ok. Ha tudnál segíteni , akkor az lenne a kérdésem, hogy ilyenkor mi okozza a rezonanciát? Sokat kap, keveset? Mit mondjak annak aki írja a programot? 1200-1800-as fordulaton tartott az a nagy remegés, viszont így nagyon erős volt a motor. Nem szeretném, ha gyengébb lenne, de nem tudom, mit kell tenni, hogy megmaradjon ez az erő a motorba. GT 17-es van rajta.
Hááát, ezt nem teljesen fogtam fel:) A sulykoló mi? Nyomatékkulcs? Az nincs nekem. Nem vagyok én műhely, csak hobbiból szerelek:)
Valamint ez itt: "és porlasztó csúcs vizsgá másezrre rakod"
Lehet, nem kéne nekiállnom:) De amúgy köszi, rendes vagy.
Eszembe jutott még valami. Ha a motor megy nem kéne az üz. tartályból egy szivattyúnak nyomnia az olajat előre az adagolóhoz? Ugyanis most leszedtem az összes csövet a szűrőről és járó motornál egy csepp sem jön a tartályból. Nincs ott szivattyú vagy van, de pl. vákuumra indul? Bocs ha hülyeséget kérdezek, csak megérteném, hamár...
Rá lehet kötni, de kérdés,h minek? az egy olyan kicsi csiga, főleg a 2.5re, olyan kis nyomsát bír tartósan, 1.2 amikor még nem is tilt az elektronika,h azt be kell opa lőni és hagyni...amikor képes egy turbo 2 bart is tartósan tölteni, meg 1et is akor érdemes, de itt az 1.2-t akarod néha visszafogni 0.8ra?
letekered 14-15 csillag kulccsal a porlasztó tartót..fehér lapra kiborítod a belét,de óvatosan,hogy utdd melyik alaktrész hova kerül,mert ha felcseréled baj lesz!
a csúcsot kitakarítod pl. würth fék tisztító spralyal majd beáztatod gázolajba...illetve kitakarítod a porlasztó csúcs belét is, kifujatod..össze tekered majd nyomaték kulccsal meghúzod a porlasztócsúcs tartó házat max 80 Nm-rrel..és porlasztó csúcs vizsgá másezrre rakod és 180 baron porlasszanak majd egyformán mind az 5 db...
Uhh komolyan olyan rossz ezeket olvasni, nekem meg az audi motorcseremiatt eltolódott a merci projekt, pedig már nagyon rajta vok. kezdetnek HX40 lesz. a kasztni elvileg jön júniusban, már van 2 váltóm is a biztosnág kedvéért...
Köszi mindent. Nagyjából terv szerint mentek a dolgok, attól eltekintve, hogy semmilyen szűrőt nem tudtam tegnap venni a tengerparton (San Vincenso és környéke) :) Egy 5l-es olajosflakont préseltem be a szűrőház helyére a turbó/kipufogó leömlő mellé:) Mivel a cső nem ért bele rendesen, valamint kunkorodott is (bár ráhúztam egy csőkulcsot:)), így csak 50km-es adagokban tudtunk hazajönni. Ma megyek veszek szűrőt, oszt cserélem kifelé. Remélem itt már kapok, elvégre Siena egy világváros, még Romulus és Remus unokatesója alapította (azt mondják).
Külön öröm, hogy a V70-es akksija a csomagtartó alatt lapul, így könnyű volt az autópályaöbölben is bebikázni egy Galaxyról:)))
Szóval ezt műveltem, bár nem szép, de működött:
Lényegében tuning ez is, csak nem nőtt a teljesítmény vagy csökkent a fogyasztás. Azaz valami mégis változott. Tekintve, hogy előtte nem volt üzemképes az autó, ahhoz képest a teljesítmény jelentősen növekedett:)))
Hálás köszönet, további jó tuningolást kívánok minden kedves egybegyűltnek!
Ui. Az még mindig érdekel, hogy a porlasztócsúcsokat érdemes-e, lehet-e és ha igen hogyan kell tisztítani. Ha valaki volna kedves beavatni a részletekbe:)
Hát , ha tudsz valakit, aki megcsinálja Nekem, akkor ne fogd vissza magad. ,-)
Mostmár gyakorlatilag nekem mind1 ki az, csak meglegyen.
Vagcomot sokan nézegetnek, de nemigazán tudott eddig senki semmi konkrétat mondani, csak azokat az értékeket amiket látnak, ahhoz meg nem kell sok tehetség.
Az esetleh "ez lehet, meg esetleg az lehet" az nekem kevés.:-(
Ezt eljátszottam már az előző autómmal is, cserélgettük sorba a szarokat rajta aztán meg lófx nem változott.
Olyat írj akihez odaviszem és magától megoldja és nem találgat.
Ja, igen cseréld ki az epromokat a gyárira és próbáld meg azzal--ha azzal is van rántás akkor máshol kell majd keresni a problémát.
Rázkódás meg nagyon sok mindentől lehet. Rezonátor lyukas, rossz szilent valahol, valami el van szabadulva-nincs meghúzva, valami valahová hozzáér a kasztnihoz... Rengeteg dolog okozhat vibrációt.
Nekem pl az n=75 csinált marha hangzavart a fülkében. Csak simán felcsavaroztam a tűzfalra és néha hangosabban dolgozik akkor bentről rendesen megilyedtem, hogy mi a rosseb ez. Megálltam kiszálltam akkor meg semmi-visszaülök megint rohadt hangos.
Megfogtam az n75öt és aprón lehetett érezni, hogy vibrál. Gyárilag ugye gumiágyban van és úgy van felfogatva--nem tud vibrációt okozni.
A leragadt geót mindenképpen ki kell pucolni--más megoldás nincs.
Ha meg csak városban használod és netán nagyobb turbót raktál fel mint a gyári és nincs kihasználva vagyis még nem is éled sziinte mikor már váltasz akkor minek a nagyobb turbó--akkor vissza kell rakni a kissebbet--még a fogyasztás is csökkenhet.
Mivel így nincs nyomásod---feltéve ha ez mind igaz, mert nem tudom mi van a kocsidban.
A másik, hogy ha nincs nagyobb turbód és állandóan lekormolódik az lehet a rosszul megírt szoftvertől is--vagys ha sok a kaja-nagyon füstöl és le tud kormolódni a turbó.
Néha néha meg kell hajtani a kocsit, hogy a lerakódott korom ki is bírjon jönni.
Nekem a haveri körömben még nem kellett turbót pucolni :-)
Gondolom ha kicserélem a másik chipre, akkor mindent elárul!
Ha viszont a másik chip is ezt a rezonanciát produkálja, akkor hol keressem a hibát?
A másik: ha nagy fordulatnál beránt egy nagyot az autó, honnan tudom, hogy sokat vagy keveset kap? Sajna városban a turbóm sokszor lekormolódik, ebből következhet, hogy sokat kap? Ezzel a turbóleragadással sem tudok mit kezdeni. Turbó le, lapátokból leszedni, ez a megoldás?
mi lehet az oka hogy néha megálláskor 2-3másodpercig picit ingadozik az alpjárat de nem mindig fordul elő,semmilyen más tünetet nem produkál amugy minden ok 2.5 tdi 5 hengeres a szekér???????????????????????
Ezt hogy érted? Szerinted vákuum van a tankban? Érdekes lenne. Mindig ugyanúgy zárom a tankot, eddig 360e km-en át nem volt vele gond. Megróbálom persze ezt is, de igazából el sem indul ugye, mert az akksi már lefittyent, de másik kocsival, bikával rápróbálok. Amíg az akksi bírta mindig beindult, de dadogva újra leállt. Ezért gondoltam azt, hogy egyszerűen nem kap elég üa-ot. Először ezen próbálok változtatni, aztán meglátjuk. Adagoló, fúvókák környékén nem lehet problem? Bár ha ki kell szednem egy porlasztót, akkor azt nem tudom miként kivitelezem. Gondolom adagolócső hollander leold, cső elhúz, majd csőkulcs? De hányas? Meg aztán mi van ha kiszedem? Hogyan kell ki/lepucolni?
Szedegetem a szerszámokat, palackokat, kannákat, aztán nekivágok. Meg itt gép előtt gyűjtöm a bátorságot/bátorítást, mert a pályán nem igen fogok tudni fórumozni:)
@garett: üa. szűrőt az előző szervízen cseréltettem november közepén (kb. 10-15ekm-el ezelőtt).
@vwopel: mi az a gyorsszűrő? Egy egyszerű kapszula, amit sorbakötök az üacsőre?
@balabmw: ja erre gondoltam én is. Lekötöm a szűrőt és ott megtáplálom. Persze a visszafolyó elég jelentős mennyiség, köszi, hogy figyelmeztettél, különben a tankba folyatom vissza...:) Csövet nem igazán tudom most szerezni. Egyrészt nem tudom milyen van rajta, másrészt ez itt Olaszország és vasárnap nem sok minden van nyitva, főleg falun.
Kéne egy kis sürgős diagnosztika, ha nem vagytok majálison éppen:)
5hengeres, soros, 2,5td 2001. Ma hajnalban kb 100km normál menet után először csak szimplán nem gyorsult, majd dadogva leállt. Persze autópályán. Többszöri indítózással beindítható, de pici működés után ugyanaz: dadogva leáll. Sikerült elvonszolódnia egy autópálya öbölig, de most már az akksi is lefáradt. Persze az asszony és két gyerek benne, én itthon.
Mi a probléma? Mit vigyek magammal? Mennyire kell szétszedni?
Nagyon köszi!!!
Ui. üzemanyagra gyanakszom. Mármint nem kap eleget. De miért?
Hello. az azelsö dugattyu valamiért tul melegedett megszorult és megroppant a szoknyája. ezért volt a zaj. volt már nekem is ilyen jelenség, annál a dugattyu hütö spricni nem engedte át az olajat.
Találkozott már valaki olyan problémával, hogy bizonyos fordulaton ment közben erősen rezonál az autó? A6 1,9 Tdi Afn 99' Cseréltem belső féltengelycsuklót, egy külsőt, gumit, most pediglen már lendkereket is! Az eredmény a nagy semmi!!!!! Cseréljem ki a bal első féltengelycsuklót is? A felső lengőkarok szilentje ki van rendesen, de ezért nem kellene ennyire rázkódnia! Olyan 1400 és 1800-as fordulaton csinálja harmadik fokozattól felfelé. Az autó chip-es.A rázkódás egyik napról a másikra jött elő!(eddig hol volt, nem tudom) Ami még bosszant, hogy ha meg van forgatva egy kicsita motor, akkor nagy fordulaton olyat ránt néha, hogy majd kiesik a motor. Régen csinált ilyet, de akkor alacsony fordulaton és a probléma a jeladó vezetékével volt, meg volt szakadva. De most csak nagy fordulatnál csinálja. Köszönöm!
Nagyon kopottak szerintem és elég szarul néz ki az a dugattyú. Vagy megevett valamit, vagy nem volt kenés-anyag, hogy ennyire berágjon ahhoz valami nagy bűnnek kell, hogy történjen :-(((
A 180 000-hez szerintem tegyél minimum még 300at. Nekem az 5-600 000futott dugattyúimon több teflon volt--bár nem én raktam bele-de bontatlannak nézett ki a blokk.
Szépen el vannak kopva. Nem kapott be valamit?-- vagy csak így simán berágott?
Segitséget ötleteket kérnék a képen látható dugattyukkal kapcsolatban!
A történet nagyjábol annyi hogy novemberben vettem a kocsit passat 130 le pd óra szerint 180000 km el!
Decemberben kapott egy szolid csippet mondván a full gyári cuccokhoz igazitva " cooler turbo stb stb"
A kocsi szerintem nagyon jó lett maradt a komfort no füst no rázás tehát fasza!
Február környékén jött egy kis csattogás amire mindeki a hidrót mondta első körben,vezérlés cserénél kapott uj hidrokat +vez tengőt biztos ami biztos alapon de a hang maradt, az eredmény a képen látható!!::::(((((
most kapott mindenböl gyári ujjat de nincs kedven 3-4 hónap mulva megint generálozni !
Mert az N75 külön álló szelep-és ha vákumja van-márpedig van mert szűkíti a geót beindításkor akkor lengedni meg már az elektronikán múlik.
Mondom, ha más megoldást nem találsz és nem bírod beállítani a geót úgy, hogy ne tiltson, és nem akarod elvinni senkihez sem akkor B-és mapot rakd be és szerezz be egy golyós rugós nyomásszabályzót és egy diag-ot és azzal beállítod arra az értékre, hogy ha padlót nyomsza akkor ne tudjon 2100fölé menni.
Lehet versenyen nekem is ez lesz-közvetlenebb mint az N75.
Kevéssel 200 ló fölé saccoltam az adagoló alapján, csak vissza akartam ellenőrizni a saccot.
Az ET kalkulátornál figyelembe kéne venni, hogy 3,5mp körüli a 60láb, mert a hajtást kimélendő, nem lett elrúgva a rajtnál.
A G-tech 170-175 ló körül mérte 3-ban, azt egy ilyen bódénál ott már jelentős a légellenállás és a terepgumik gördülési ellenállása.
Az érdekesség, hogy eredetileg ez egy 100 lovas szivódizel kamrás. Köradagoló lett téve a soros helyére(11*2,45), kapott egy kúlert, és a OM606-os (3000-es 24 szelepes) turbója fújja 1,2barral. A hangja az kemény volt főleg alapjáraton hidegen, de megkapta a VW kétlépcsős porlasztóházait az eredeti csúcsaival, amivel ez elmúlt.
Magam se hittem volna, hogy egy ilyen motorból ezt ki lehet hozni, főleg, hogy csak ekkora nyomással, füst nélkül, és minden jel szerint a motor se veszi zokon.
Lehet még az adagolóban kicserélem az emelőtárcsát egy tizeddel magasabbra.
sztem olyan 210-220,azert azt bele kell kalkulálni,h olyan legellenallasa van,mint egy beepitet szekrenynek...jol szol a csigam rajta...ez az amit egy jo honapja mertetek?vagy ez mar egy masik?
Próbáltam ma, de gagyi, találd ki mi lett 140-nél.??
Nah mind1 ez van, holnap megnézem a coolert, meg a környékét, úgyis leszaggattam ma az első lökös jobb oldalát, fölálltam egy padkára lefelé meg nem jött , úgyhogy holnap azt is vissza kell szerkesztenem ha meg leveszem akkor megnézegetem a coolert.
Fújást kell néznem, tehát a szappanos víz mint szivárgásjező az megfelelhet erre a célra????
Nem egy repülőgép, de ez egy kéttonnás terepjáró, és azokhoz képest szerintem figyelemre méltó, főleg, hogy egy kamrás szivódizel motor lett átalakitva és ezt füst nélkül tudja.
Ha emlékszel rá, mondtam a ringen , hogy mikor leállítom a motrot, ilyen fax módon áll le, olyan mintha rántana egyet a motron.
Namármost Te mondtad rá, hogy van az a kis gömb alakú műanyagkaros gumimembrános bizbasz ami azért felel, hogy "szépen" álljon le a moci, ne így "eltortyanva"!
Kijön abból egy vákkuumcső és belemegy a 3. számú szabályzószelepbe, meg megy oda mégegyeg a 2. számúból /1. nálam az N75/, nos ez a kettő ott a szabályzószelepnél fel volt cserélve, ma megcseréltem őket és lásd tökéletesen áll le a motor semmi extra hang meg ilyesmi furcsaság.
Előfordulhat az is, hogy ott ment el ill. föl a nyomásom?? Van ennek valami köze a turbó szabályzásához??
Nem volt rá alkalmam, hogy kipróbáljam tilt e, de szerintem holnap kerítek rá időt és lehetőséget. :-), ha van egyáltalán valami köze hozzá.
Hát ha csak előtöltés baja lenne akkor hidegen szarakodna csak nem? amit leirtál hibákat az az adagoló gatya szerintem...
Enyém pöccre indul mindig de hidegen(vagy legalább 5 óra állás után) pöccre indul de döl belőle a szürkés-kékes füst fél percig és remeg az egész motor.....fél perc után beáll és minden patent(fogyi,hang,no füst,stb)....van benne egy tekercs ami az előtöltést szabályozza azt kellene kicserélnem vagy a ház kuka....De inkább mecha lessz a verda úgynéz ki...
Sziasztok! Olyan gondom van a gépel,hogy a vp adagoló előtöltést szabályzó dugatyú nem müködik,állitólag megvan szorulva! Ez azt jelenti hogy teljes adagoló csere vagy csak elég lecserélni a fedelet? Vagy esetleg lehet ezt javitani valahogy? Esetleg házilag kilehet cserélni?