Bár még eddig nem éreztem, hogy milyen szaga van a fagyállónak, de olvastam korábban itt a fórumon, hogy amikor a belső teret fűtő radiátorból kifolyik a fagyálló, akkor édeskés szaga van. Először azt hittem, hogy az illatósítónak érzem a szagát, aztán csak hazafelé jutottak eszembe a fórumon korábban olvasottak. Szóval ha valóban radiátorhiba, akkor kb milyen költségre kell számítanom, ha megvenném az autót?
A másik érdekes dolog az volt, hogy a próbakörön rendesen írta a külső hőmérsékletet, a klímapanelon pedig a belsőt. Aztán leállítottuk. Majd kb 10 perc múlva megint ráadtam a gyújtást és minden hőmérsékletet °C helyett °F-ben írt. Hogy lehetséges ez? Kell emiatt aggódnom?
Hát a múltkor a két csővet összekötö gumiba tömitőanyagot nyomtam így ott nem veszik el. Onnan meg az a kemény müanyag cső van. Ugy gondolom máshol már nem mehet el csak a fékrásegítőnél. Mert különben szerintem amilyen gyorsan szívná a levegőt azt szerintem hallanám.
Ha veszek másik dobot akkor vehetek nagyobbat vagy csak olyat vegyek ami benne volt? Mert elvileg azt mondják az utána jövő évjáratban már nagyobb dob volt.
Újabb állomásához érkezett az Én kontra autom fékje afférom. Megnéztem vakuumórával mennyi a vakuumom és mennyire változik. Olyan max 0.9-ed,de 0.5-től már nehezebben termel. És ha nyomkodom a fékpedált akkor hamar 0.3-4 lesz.
De a legnagyobb baj,hogy ha 0.9-en van és leállítom az autót akkor szinte azonnal 0.0 közeli értéke lesz.
És mivel kizártam a körből mindent a szervószivattyú és a szervó dobon kivűl így gondolom a dob lehet kiszakadva.
Székesfehérvártól csak 66 km Budapest. Az alatt Ki tudod próbálni az autót, pályán meghajtani egy kicsit, stb... Menj el vele Pestre a Donibcsihez. Saját Audi szervize van, ő megtudja szakérteni a kiszemelt autót. Pár ezer Ft-ból megúszod a oda-vissza.
Székesfehérvár környékén tud valaki ajánlani egy megbízható szerelőt? (Autóvásárlás céljából szeretnék átvizsgáltatni egy 2002-es 1.9 PDTDI A6-ot)
Csak szerelnek arrafelé is audikat!? :-)
A Procar-t ajánlották nekem, de őket én márkaszerviznek nézem. Bár azt mondták, hogy korrektek, én inkább vinném egy magán szerelőhöz, aki kívül-belül ismeri a gépet, tud hibatárolót olvasni, stb.
Gyárilag rajta van az a visszacsapószelep? Nincs. Akkor most sem kell rá. A visszacsapószeleppel a fennálló problémát szokták próbálni megkerülni. Szerintem meg inkább a problémát kéne megtalálni. A rendszer egyes részeinek kiiktatásával szűkíthetnéd, hogy hol levegősödhet. Pl. kannából itatás, vagy átmenetilaeg másik (akár az átlátszó átfolyós) szűrő használatával, stb.
Egyszer sokat szívtunk pl. egy olyannal, hogy a tankban lévő pumpa csatija lecsúszott. Más volt a hibajelenség, de példának jó, hogy mennyire tévútra tudja vezetni az embert egy hibajelenség.
Próbaképpen kötsd le azt a szelepet (vedd ki, dugózd le a szűrőn a helyét mondjuk egy parafadugóval), a két gázolajcsövet kötsd direktbe egy toldóval. Utána rendesen légtelenítsd le (porlasztócsúcsokon a nyomócsövet fellazítod, önindítóval megtekerteted).
Ha utána is levegősödik, vidd el egy adagolóshoz, nézesd meg vele..
A jo k%va életbe!feltettem a visszavezetö ágra a visszacsapo szelepet,vartam a csodát,hát meg is érkezett....mostmar 24ora elég rá h ne startoljon....ha megengedhetném anyagilag,felgyujtanám az egész autot ugy ahogy van!kihez fordulhatnék aki megoldja a problémám tutira ?komarombol vagyok.
Jut eszembe: generátornak a görgölye már kicsit fáradt. Már nem ártana cserélni, mert csinál egy kis zajt. Főleg inkább hidegen. Nem tudom, h az okozhat-e alapjárati gondott?!
Ha beindítom az autót akkor az alapjárat alapból 1200rpm körül van. Gondolom ez normális. Maximum másfél percig tart ez a dolog utána beáll 800 körül. Viszont azt vettem észre, h miután bemelegedett az autó az alapjárat érezhetően és láthatóan ingadozik álló helyzetben. Kb. egy csíkot ugrik le tehát 100rpm-et és utána vissza áll, majd megint. Be is rezonál az autó. Van vmi tippetek, h mi lehet esetleg (tipus hiba??) vagy ezernyi ok közül lehet válogatni!?
Szerintem ha ügyes vagyok, így alakulhatnak az árak:
Felni+Gumi: 250 000 (amiből lejön a mostani 225/55 R16os majdnem vadiúj gumim eladása, amit kaptam a kocsihoz)
Kihangosító: 35-40 000
Tolatóradar: 50 000
Fólia: 50 000
Tetőkárpit: 40 000
Szerintem jobb esetben megúszhatom 350-400ból, ami ha figyelembe vesszük, hogy mennyiért vettem a kocsit (el sem merem mondani).. még elviselhető számomra és azért nő az autó értéke is.
Egyelőre ezt néztem ki magamnak. Megnéztem, ez van a most rendelhető S line sportcsomaghoz is. (ha csak külön hozzáadjuk az extráknál, akkor egy szerény 884 000 Ft az ára)...
A6 1998 gyárilag AFB V6 TDI Tiptronic volt, most AWX PD manuál egy Passatból.
ez generálja a régi konfighoz képest elenyésző hibákat amik a még nem teljesen összecsiszolt rendszerelemekből keletkeztek, és amik miatt érdeklődök a nálamnál sokkal tapasztaltabb kollégáktól
remélem most is tudtok segíteni mint ahogy már sokszor a korábbi Audi gépeimnél, (szerencsére olyan is volt hogy én is tudtam)
Nekem replika van az A6-ön, mentem vele már vagy 70e-t és semmi különbséget nem érzek a gyárihoz képest. A téligumi gyári A6 felnin van tök ugyanolyan mint a replika. Járdához nem állok soha közel, pont ugyanúgy néz ki a felni mint mikor megvettem.
Persze azért egy BBS S-line garnitúra szépen mutatna gépen.
Mikor vettem az autót 19-es volt rajta, azonnal eladtam, ilyen utakra nem való.
Szerintem, ha mindent amit leírtál megcsináltatsz és megveszel kb ugyan annyiba lesz a kocsi mint amennyiért vetted...(kis túlzással) mérlegelj én is elvetemült vagyok az autómmal kapcsolatban, de ez már nekem is sok :D
Székesfehérvár vagy Veszprém környékén tudnátok ajánlani valakit, akihez lehet vinni állapotfelmérésre A6-ot? Megvétel céljából. Olyan valakit keresnék, aki keni vágja az Audikat.
Igazad van, ha ragaszkodik a típushoz ajánlott felnikhez akkor az borsos lesz. Szerintem itthon nem is nagyon találsz ilyesmit inkább a ebay-en, a németeknél van szinte minden :-)
De ragaszkodj a gyári minőséghez, ne hagyd, hogy meggyőzzenek valami replikával.
Attól függ, mit tartasz elérhető árnak? Mert az ilyen új felniket kb 400 ezer alatt nem nagyon fogsz találni. Ami elérhető és reális az a régebbi típusokhoz való 200 környékén hozzájuk lehet jutni. Persze állapottól függően.
Most jutottam hozzá egy 2008as (már a legújabb szériás) A4eshez!
Nem mondhatnám, hogy full extrás a járgány, épp ezért szeretném egy-két dologgal kiegészíteni a verdát - ebben szeretném a segítségeteket kérni.
- Van e esetleg olyan bolt/szervíz, amelyiket ajánlanátok bluetooth kihangosító rendszer beszereléséhez (Iphone 4)?
- Ugyanez érvényes tolatóradar feszereléséhez?
- Szeretném lefóliáztatni az üvegeket, erre is várok jó ár/érték arányú kivitelezőket.
- Tudtok e olyan helyet, ahol hozzá lehet jutni 18/19es gyári Audi alufelnihez elérhető áron (akár használtan). Itt olyanokra gondolok, amiket jelenleg is lehet kérni az autóhoz (tehát nem 2002es A8ashoz valót..) A következők érdekekelnének:
szintén kérdés, hogy a klímavezérlőnek szerintetek mindenképp kommunikálnia kell a motorvezérlővel? elvileg azon kívül hogy az alapjáratot megemeli mást talán nem kell hogy csinájanak együtt?
AWX motorhoz tempomatot nem lehet úgy behúzni, mint a régebbiekhez pl AFN-hez tehát közvetlenül az ECU-hoz? szaki szerint kormányoszlop elektronika kell hozzá ami ebben sosem volt, így kb megoldhatatlan feladat. Viszont szintén PD motoros korábbi 115 lovas szériánál ATJ motorkóddal tutira tudom hogy be lehetett húzni hagyományos módon is a tempomatot, ezért nem értem itt miért ne menne. PLS help!
az én technikám is egy A6 ami V6 tiptronic volt, és pd 131le manuális lett.
viszont van is még megoldatlan probléma rajta bőven... én már átalakítva és lepapírozva vettem, de néhány dologgal félbe maradtak, lehet nem véletlenül
egyébként egy AFN-es A4 után lett ez a vasam, a pd motorra nincs panasz, viszi ezt a nagy bódét is
kicseréltem a szelepet a szürön,gyari ujra most várom a csodát.de a régit is meg az ujat is szivni meg fujni is tudom mindket iranybol,azt hittem ez visszacsapo szelep,vagy ez normalis?szoval még pluszban van egy visszacsapo szelepem a a filter és a motor közt a bemeneti uton és a kimenetin is.ha igy is levegözik márt csak a motornál lehet valahol.....
Megcsináltattam a kocsit, számolgattam és nem érte volna megrendelnem otthonról, mert a munkadíj amiért nagyon sokat számítanak fel. Végül váltó computer javítás lett a vége, de azt mondják a váltót is lekellett szedniük hozzá. Egyenlőre jó az autó, remélem így is marad, bár csak 2 hónap garanciat adtak.( vicc)
Meg termosztátott is cseréltek és amit ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni, h mi oka lehet annak, h amióta megvan az autó 3 gyári termosztátott evett meg?! kb. 2 év alatt.
Egyik ismerősőm msot jött haza amerikából és érdekes dolgot mondott nekem.
Ugye ott minden autó automata váltós szinte. ott mondták neki, hogy automata váltóval úgy lehet "dinamikusan" indulni álló helyzetből, hogy nyomva kell tartani a féket D-ben és mellé nyomni a gázt félig kb utána fék felenged és gó.
Van amelyik kocsi elsőre engedi van amelyik felpördül picit majd visszaesik akkorelkell engedni a gázt és visszalépni rá és másodszorra engedi. Meg hogy bármekkpora gázt lehet adni mert akkor is csak az ideális fordulatszámig prögeti fel maximum és hogy ez egy kezdetleges "rajt" automatika minden automata váltós kocsiban van.
Erre mit mondotok? Ez igy van? nem káros ez a váltónak ? Vagy bármi ? Hallotattok már ilyenről?
a résolajcsöveket lecsereltém,a szüröt is,majd tettem visszacsapo szelepet a szürö elé,majd utána is,és igy is átlag tiz naponta reggel az inditasnal,elkapja fél másodpercet,perdül egy felet a motor majd bedöglik,aztan mart nem startol,jöhet a kézi pumpa,rányomom,pumpálok rajta aztan startol is....mart nem tudok mire gondolni,el vagyok keseredve
Elképzelhető, bár előtte azért az összes többit zárd ki! Cseréld le az összes résolajcsövet (csúcsok között, meg csúcsoktól visszatérő hosszút is), illetve nézd meg, hogy nem jön-e buborék az üzemanyagszűrőtől az adagoló felé.
A nagynyomású csöveknél is tud levegősödni, de az látszik, mert menet közben onnét inkább kifelé jön a gázolaj. ;)
A legtöbbször az adagoló tömítetlensége esetén is árulkodó jel a szivárgó gázolaj. Elég sűrű probléma az adagoló tengelyénél lévő tömítés tönkremenetele, pláne, ha egy kicsit megerőltetik a tengelyt (hallottam már ráindításról, amikor még benne volt az alapjelet adó stift, de elég neki ennél kisebb trauma is).
Jo napot Mindenkinek!ha arra gyanitok h az adagolomban szorul meg vho a levegö vagy ott levegösdik,valmi hazi modszerrel megtudom állapitani igazam van e?a6 2000évj. 2.5 tdi AKE 180le
Ki az aki meg tudná mondani pontosan hova eshetett..? Akárhova.. Akár bele is, nézd meg egy endoszkóppal vagy ha fém gyűrűről van szó, valami flexi mágneses alkalmatossággal.
Konkrétan nem tudom a választ a kérdésedre de a John Deere traktorom ugyanezt a produkciót csinálta űa. szűrő cserével megoldodott,hogy konkrétan mi a 2 dolog között az összefüggés azt ne kérdezd.....
Jó reggelt! Az este eljött a várva várt pillanat, bef*sott az automata váltóm. Jól jönne pár javaslat hozzáértő szervizek tekintetében, az sem lenne rossza ha érd, budaörs, délbuda vonzásában lenne. Előre is köszi!
Azt hittem, rendeben van a géped, persze, kivéve a váltóproblémát! A motorcsere megy, vedd fel a kapcsolatot a hatvani haverommal, ő is szokott ilyet csinálni, a papírmunka is elintézhető.
olajcsere után nem lett kitörölve a szervíz visszajelzése. hallottam hogy ezt valahol a műszeregységnél is meg lehet csinálni. tudtok segíteni? (A6 2,5 TDI)
Ma előzés közben magas fordulat számnál kigyulladt az előizzótó ikon (csavart szál), majd a rendszer leállította a motort.
Kb 20 másodperc múlva újraindítottam és mentem vele 20 km-t hazáig. Otthon kb. két órát állt az autó (kinn az utcán), épp el akartam menni a kocsival, indítottam és nem indul a motor. Hosszú indítózás után néha beindul s motor és fura "kerregő" hangot ad, majd pár másodperc múlva újra leáll.
Pár napja lett kicserélve az akkumulátor (ha ez számít). Audi A4 2.0 TDI S.Line, 2008/01-es.
Már Nem tudom hogy mit szeretnék de van egy 1,9pd,és van 19tdi motor váltóval (kézi) amit meg tudnák olcsón szerezni.... Nem tudom hogy mit csináljak de 2,5-ös nem akkarom mert szaaaaaaar...... Ne haragudj mert tele van a tö.......köm a kocsival.....
Ezért kell nekem 19tdi AFN( LEGJOBB MOTOR A VILÁGON ) Haver 500-ezer Km utan 0,5liter olkajat eszik 15000km alatt.. A minőség magáért beszél... V6 nem eszi de mindenhol csöpög-folyik,és a szervizről nem is beszélek..l... Rádugják a gépet és már 5 ezer ha kiolvasák a hibatárolót akkor 10e... Ez a nem mindegyI( Megmondom öszintén hogy már ilyenekre nincs pénzem hogy " Ez a hiba meg az ,ezt cseréldki,meg ide vigyed,meg ez jó szaki meg STB STB) E gy sima 1,9tdi hez jobban értenek mint a V6-hoz,vagy talán nem? Csak a szer5előknek kifizetem vagy 4-500ezret amióta megvan a gép,és mindig van ami nem fér az agyamba hogy egy 1,9tdi hogy sz...opathat meg egy V6 2,5tdi-t.... NEM értem DE nem is akkarom Már...... Tanultam BELŐLE( NO 2,5TDI) Mindegy hogy 150-v180le Szar mindegyik a 1,9pd v tdi -hez képest...... Erről lehetne vitázni,de ez a saját véleményem,és még pár haveromé,aki az életét ráköltöte a 2,5tdi-re,és mindig szar...........
Az AFN valoban egy jó motor. Kétszer nem indult a közel 6 év alatt, egyszer kifogyott és levegős lett, másodszor meg lecsúszott az öninditóról a saru :-)
Figyu nem csak pd lehet bele tenni,henem 110le afn tdi-vel is jött ez a széria,és a legmegbizhatóbb,és tunigolni is lehet! Ne haragudjatok meg de már nem éri meg átalakitani 180le-re igyis 500föllött járok A motor rendbetéve( A625TDIQ) Csinálta Tuti jó de nem mindegy hogy 10 vagy csak 6 liter 100on,Én már nem szeretnék erre a szériára köllteni,belleuntam az állandó hibákba,inkább költök rá 1,9tdi mehanikus adagolóval semmi gondom nem lesz és nem lesz aki megelőzz a pirosnál,(és nem kell idegeskednem a veztengely,adagoló,váltó,légtömegmérő,és stbstb stb stb sok buziságon ami a v6-van! 1,9tdi AFN motorkód is látam már 200le föllött A6-osban,és nincs para mert 1 motor kpl 80ezer! Akkor kinek van igaza? Vezérlés nem kerül 100ezrekbe mert enyiért veszek bele motort ha hivatalosan benne van a forgalmiban........Ez a nem mindegy Gyerekek 130-nál nem lehet többet menni, ÉS 450FT 1 LITER Gázolaj....... Szerintem el kell gopndolkozni egy kicsit..,....
Ja. Minimum. Illetve még akkor sem, ha még nem csinált ilyet. Hiába 'minden megoldható', de elég sok a változó. Az általam emlegetett átépítés sem gyerekjáték, sok dologhoz értek, meg ezt is biztosan meg tudnám oldani, de láttam a menetét, inkább nem vágnék bele magam. Itt elsősorban a kábelezésre gondolok, nem is a fizikai beépíthetőségre. Azért nem olyan egyszerű, hogy minden működjön, és ne legyen kókány munka.
Az egyik átépítésben egy kisebb teljesítményű, és ugyanakkora nyomatékú motor kerül beépítésre, ráadásul a váltó, meg a diffi is cserélődne (ha minden igaz).
Amit Te hoztál fel példának, abban meg nagy valószínűséggel egy nagyobb nyomatékkal megáldott motor került bele. Ez esetben nem kell csodálkozni, hogy a kisebb igénybevételre tervezett hajtáslánc szarakodik! ;)
Én csak ugy mernék belevágni ha lenne egy komplett működőképes donor autó, és egy kellőképpen hozzáértő szerelő aki nem azt mondja hogy "nem tudom, talán..", hanem azt hogy "mindent meg lehet oldani".
Az 1.9 pd-nek is megvannak a nyűgjei. Illetve nem csak a motor más, hanem a felfüggesztés is. Váltót manuálosítani akarod (v6-nál is lehet ;))? A pd csak 2001 után volt? Ott már vezetékelési (műszerfal, immo, stb.) problémáid is lesznek.
A v6-ot át is lehet építtetni 180 lovasra, ekkor a 150 lovas adagoló, légtömegmérő, turbó gondja megszűnnek. Ugyan a tiptronic marad, de minden nem lehet tökéletes. :(
Szóval szerintem csinálj egy táblázatot a költségekről mindkét verzióra, aztán add hozzá a szubjektív dolgokat. Utána lehet még agyalni tovább.
Nem egyszerű a döntés. Szerintem a papírozás is macerás, de kisebb teljesítményű, nem típusidegen motor menne bele, ezért talán nem vészes.
Volt. Egy volt kollégámnak van egy 190-es Mercije ami benzinesként jött a világra, de átszerelték dieselre. Állandó gondjai vannak a diffivel, meg egy csomó minden szarral...
Csak az hogy ge....cizik a váltó,Turbó szar,légtömegmérő,és az adagoló benne van a pakliban......... És kellene az egyik havernak a motor és a váltó! De nem erre voltam kiváncsi.........
Üdvw! Hivatalosan meglehet oldani 2,5tdi-ből 19tdi-t csinálni? Csak a hivatalos dolgok és a papirmunka érdekel,ha meglehet oldani! a6 v62,5tdi automata 00-évj
a piros-fehér-zöldet az olasz túraautóbajnokságban használt dizájn ihlette, csak nem ezüst alapon és fordított színsorrendben.
kék-fehér csak rövid ideig volt mert valamiért sokan ilyan színösszeállítással jöttek (olcsó lett a kékfesték?) és a porban nem lehetett megkülönböztetni egymástól minket:(
én az asszimetrikusat szerettem, az a saját kreálmányom volt.
végül csapategység miatt Camelsárga lett (ferjáncznak volt 40l elfekvőben...) azt nem szerettem, még akkor sem mikor rákerült a nagy audi logó :(
Kérdésem csak annyi lenne, h ez tényleg működik? Már mint fogom a kábelt meg egy cd-t és megtudom nézni otthon a laptopommal az Audim computerét?
Mert én még ott tartok, h amik gépek a szervízben vannak azok nagyon drágák és nem is úgy néznek ki, mint egy sima laptop. Sokkal vastagabbak általában.
A perjel utáni szám azt jelenti, hogy a szélességnek hány %-a az oldalfal magassága. Ha kiszámold, akkor 225/45 oldalfalmagassága 101,25 mm, míg a 205/50-e meg 102,5mm. A különbség 1,25mm! Ha netán a 235/45-öst választod, akkor meg 105,75mm, tehát még nagyobb is az oldalfal magassága, pedig 'peresebb'.
Szóval ennek a mondatnak így, ebben a formában nincs értelme:
"A komfort meg a futómű védelme miatt nem akarom hogy 45ös vagy kisebb lenne a gumim"
amúgy most 16"os gyárin van 205/55 gumi, és ezen az átváltón azt írja hogy 205/50 17" az megfelelő. A komfort meg a futómű védelme miatt nem akarom hogy 45ös vagy kisebb lenne a gumim, hiába az a szép..
Természetesen senki sem a péztárcádban akar turkálni, csak arra adsz ki egy csomó pénzt hogy hazavágd a futóművet. Nagyjából ezt írták a töbiek is. Én nagyon szivesen tennék fel ramses felniket, ( a felnik és a gumik árai nem okoz problémát) de sajnos gyáriban nem létezik 16-os méretben, csak 19-es. Kínai 16-ost meg nem teszek fel. Marad a gyári 16"speedline...
Jol latod, nem nehezebb, sokszor konnyebb a nagyobb, kikonnyitett felnis osszeallitas, mert a gumi nehezebb, mint az alu, s a kulso atmero marad kozel azonos, (valtomeret). Azert terhelodik jobban, mert kisebb a gumi csillapitasa, uteselnyelo kepessege egy peresebb meretben. Az ET ha jol tudom marad 45.
Azt csak megjegyeztuk, hogy aranytalanul dragul a merettel...
(A futomuvet felulrol terheli a kasztni,) alulrol meg hazavagja az ut a kereken keresztul.
Bocsi az ironiaert.
Egyebkent nezted az R17-18 felnit, uj gumival premium min. 360-400k.
-En most vettem nemregiben 205/55/16 Michelin telit, 91V-st 28000ert/db.-
Az ET szám azt jelöli hogy a felni középvonalához képest hol fut a felfekvőfelület.
nem a gumi szélességét számoljuk hanem a felnit,
7" ET 45 az befelé 3,5zoll +45mm, 8" ET 45 az már 4zoll +45mm vagyis 12mm-el beljebb van a belső széle (és ugyanannyival kijebb a külső is) így már lehet hogy beleér a gólyalábba.
a gyári kezelésidben van egy táblázat milyen felnikkel futhat. eltérni azért sem tanácsos mert változik a geometria és az egyenesfutáson kívül minden paraméter rossz lehet tőle, (legördőlési sugár, aláfordulási szög stb..)
nem csak a kerék súlya az ami cibálja a futóművet.
van egy giroszkóp hatása a forgó keréknek és minnél nagyobb az átmérő annál több erő kell a kitérítéséhez.
Köszönöm a reakciókat, egyetlen problémám az hogy nem kaptam választ a kérdésemre... Ne vegyétek támadásnak, de ha én itt felteszek egy kérdést akkor 90%ban a válaszok arról szólnak hogy ezt ne meg azt ne és ne úgy mert drága lesz meg stb.. Elhiszem hogy jót akartok de ne a pénztárcámat probáljátok előtérbe helyezni, az legyen már az én gondom hogy drágább meg a nagyobb gumi is drágább stb. Ha nekem az autóm a heppem akkor azon nem spórolok..
Tehát, annyit szeretnék csak tudni hogy az ET az mennyi legyen. Valaki tehát írta hogy a 16" 205/55 mellé a gyári ET az 45. Akkor mondjuk egy 205/50 gumi és egy 17"os felni mekkora ET kell legyen hogy ne kelljen átalakítani toldókkal? Mert nézegetem a felníket és van 20tól 60ig ET körülbelül..
A másik kérdésem az lenne hogy a nagyobb felni csak azért terheli-e meg jobban a futómű alkatrészeit mert nehezebb a felni és a nagyobb gumi? Ezért kell a nagy dögnehéz amerikai krómfelnikhez általában külön futómű megerősítés tudtommal.
És ha mondjuk a csúnyácska viszonylag tömör 16"os gyári 10küllős felnim és 55ös gumim helyett én felrakok egy jóminőségű sportos kikönnyített 5 ágas 17"est ami egy 45ös gumival lehet hogy könyebb is mint a 16"os akkor is jobban megterhelem a futóművemet?? És ugyanez érdekelne a 18as vagy 19es magnézium-karbon sportfelnikről is??
A 90-esrol jut eszembe, husz evvel ezelott, amikor nezegettem egy 90-es kotrot, interjuvoltam a tulajt, hogy ""ez olyan, mint a 80-as? Azt mondja az oreg alfoldi foszer: AA, ez kivulrol egyforma, DE BEVUL TAGASABB!!!""
Motorfék már előre gondolkodva ha látom hogy lassitani kell,és folyamatos fék amig szükséges,álltalában azért nem kell sokáig fékezni 100 ról, a tárcsafékek már másképp játszanak mint a dobfékes játékok.
ha meg vészfékezni kell akkor szerintem az abs miatt majdnem mindegy hogy fékezel nem?!
"esetleg megüvegesedett valami hoszabb "simogatás után...."
Egyébként hogy kell helyesen fékezni?
Tegyük fel, hogy 100-ról meg kell állnom, mondjuk van rá hely és idő bőven. Akkor kímélem jobban a féket, ha több erősebbet fékezek szünetekkel, vagy egy folyamatosat. (A féktávolság legyen ugyanakkora mindkét megállás esetén.) Vagy tökmindegy?
" jó még a 195/65/R15 (téliguminak) " nekem a régebbi Audimról maradt egy garnitura téli gumim, 15" gumi nem mutat bután az A6 oson? 2001 es ,mert ha nem akkor már csak tárcsa kell hozzá......
Ha a szakik azt mondják hogy az a váltó szar, akkor az szar is... Sok ilyen váltót láttak már, hihetsz nekik.
Ha pedig lepörög egy Golf is, akkor neked is észre kell venned hogy (függetlenül attól hogy tudsz vele menni) ez így szar.
Bizony a szakik jól mondják, egy felújítás 300000Ft körül van. Ha viszont nem ér 600000Ft-ot sem az autód, akkor ne költs a váltóra ennyit. Használd amíg megy, aztán bontsd szét, vegyél másikat.
Ha a lámpánál "Jani" akarsz lenni, akkor javíttasd meg a váltódat. Ha pedig nincs rá pénzed, akkor ne bosszankodj hogy lepörögnek. Ilyen a világ...
Mennyi a teljes felujitás? Mert én akármilyen váltó"SZAKIT" kérdeztem mind ugy kezdi hogy 3-400ezer,inkább megyek vele igy mert az autó nem ér 600ezer -nél többet! Már 80ezret mentem vele hogy " szar a váltó" és még mindig jó! Akkor ki nem mond igazat? Mert 2ével ezzelőt azt mondták hogy fel kell újitani mert szar,és azóta is megyek vele( kb80ezret) és a hiba nem változot jobb nem,de rosszabb sem lett csak csuszik1-2ben,de tökéletesen vált ,igy nem igazán érdekelt csak már boszant hogy 1golf lepörög a pirosnál!!!!!!
Neked mi bajod van Quattroman-nal? Ez ebben a formában itt nem divat, fejezd be légyszives.
A váltót szerintem valami hozzáértő szerelővel nézesd meg, (van néhány nagyon jó szaki ebben a témában) mert mi hiába ötletelünk, attól nem lesz jó a váltód. Amit így bárki látatlanban tanácsolhatna (hogy cserélj olajat és szűrőt) már megetted, többet csak diagnosztizálás után lehet tudni. Azt is tanácsolnám hogy mihamarabb nézesd meg, ne nyíródjon ki jobbani a váltó, mert ha komplett felújítás lesz a vége az százekrekben áll meg.
Ha ott akarod használni szerintem nyugodtan megveheted. Ez 1.9PDTDI motor lesz, ha tényleg csak 168000km van benne elvileg nagy meglepetésekre nem kell számítanod. /Főleg ha a kötelező szervizeket időben elvégeztették./ A legtöbb elektromos probléma a belekókányolással kezdődik. A sok utólag szakszerűtlenül beépített cucc (riasztó, ülésfűtés, nagyzene,rablásgátló,stb,stb...) nagy gondokat okozhat. Az én 2002-es A6-ommal nincsennek elektromos gondok (sem).
A6 2,5tdi (xarabik 150le afb) triptonik váltó felujitásában volt már valakinek része? Nekem nem gyorsul 1-2fokozatban(csuszik)! De minden sebeséget finoman váltja,és nem rángat csak nehezen vált! Olaj és szürő cserélve lett de nem változott semmi! Valami ötlet? Ui: Quattromen tanácsára NEM VAGYOK KIVÁNCSI Köszönöm.....
Igen! De en mondjuk pozitivnak szantam az uzim. En jobban szerettem a szeles nagykerek kombinaciot mint virsliken rohangalni. Az mas kerdes h magyarorszagban milyen utak vannak!
Az utak?? keskenyek:),,, elfogadható,,mivel nincs sózás nemgen van kátyú.. A hétvégén megnézem közelebbről,második tulaj, Nő,,ha szépen megkímélt , és törésmentes akkor elhozom, ha addig le nem csap rá valaki. Nem szándékozom hazavinni,,,
Komlyan egy millával többe kerül otthon?,, Egyébként tényleg nem drágák a használtautók,,csak nehéz szépen megkíméltet találni.
Nemvigyázznak semmire,,Van bennem egy kis félsz, mert eddig egy 2002es Seat leonom volt, és az összes elektromos kütyü szarrá ment benne,,, Remélem az Audi nem lesz olyan,,, Na meg hát a jóbarátom a 80as kocka Audival évente többször megtette az utat ide,,,gond nélkül,,
Én nekem 2002 A4 em van. 225/45R/17 el járok. En mondjuk már megszoktam de pl a regi kocsimon telen 195/65R15 volt es nyaron 225/45R17. A kulonbseg olyan volt mintha egy masik autot vezettem volna. Kanyarba iszonyatosan lehetett erezni h szeles gumik vannak rajta. Buszmegalloknal azert volt h ket kezzel kellett fogni a kormanyt mert ugy ki volt jarva es vezette az autot. En az orthoni utakra 17 nel nagyobbat nem ajanlok. :)
Itt ha atesel a lo masik oldalara, (jobbra) akkor mar zavaro ez a kormanyfogas. Tehat ne vidd messzire onnan. Egyebkent a szigeteken koztudott h joval olcsobb a hasznaltauto, ebben az esetben egy millaval biztos, mint nalunk. Egyebkent szep... Ireknel milyenek az utak, meg sosem voltam ott...
Ha rendben van, akkor meg az is marad egy darabig...
Ezek a 16-oson. Minel jobban eltavolodsz ettol a merettol, annal hamarabb jonnek a futomucseres gondok. No meg annal dragabb a mutatvany. Csak akkor ""gazdasagos"" a dolog, ha sokat mesz palyan, akkor viszont nem sokan latjak. A szepnek ara van, s nem is keves, kb 2xannyi...
Egy ilyen típúsba nyugodtan belelehetne szálni? 4200 euroért eltudnám hozni,,, adatok a linkben..
Csak egy főmondatban kédeném, vannak főbb betegségei vagy, nemigazán csak a szervizelések? Az ismerősőm 81es Audi 80 asa nagyon jó,,,sosem panaszkodott.. én sem vagyok új autó párti,,
Sziasztok, jelenleg 205/55 gumiabroncs van a 16"os gyári felniem (2003, A6).
Kérdésem a következő lenne, mik lehetnek a gyári méreteim? Ugye a furat meg osztókör 5x112, az ET az mennyi lehet ? És stb stb.
Azért érdekelne mert 17" vagy 18" felnivásárlását tervezem nyári gumihoz, és fogalmam sincs azon kívűl hogy 5x112es legyen, mit kell még figyelembe vegyek felni vásárlásakor (mert valószínűleg internetről fogom rendelni.) Amúgy a tanácsaitokat is kiszeretném kérni mert azt se szeretném hogy ha felrakok egy 18as felnit, mondjuk /45ös gumival akkor szétrázzon az autó minden úthibán, szeretnék azért kényelmessen maradni... Ezért én egy 17"os 215/50es felni és gumi kombinációra gondoltam.
Sracok azt mondtak h a valto computer a hibas! Kovetkezo arakat mondtak; ha felujitjak/ megjavitjak a valtocomputert (2 honap gari) az 5300 sekel = 318 ezer magyar penz ha rendelek ujat( gyarit 2 ev garival) 10150 sekel = 609 ezer forint! Ez mind munkaval es stb. Gondolkodom h februarban megyek haza es lehet otthon vennek egy computert az jobb lenne. Csak nem tudom otthon h jon ki. Masik h ez mekkora es hany kg? Valaszaitokat koszonom elore is.
Meg tudná esetleg valaki mondani hogy 2007-es Audi A3 8P-nél hogyan kell service light reset-et csinálni manuálisan amennyiben hosszú csereperiódusról van szó?
Nem tudom. De megnézték a szervízben.. Elhozztam útközben megint elkezdte, úgy, h holnap reggel treler nélkül megyek oda lesz ami lesz. Mert látniuk kell a hibát. :( Viszont amit nem értek, h ügye a pedál ikon az nem világít ilyenkor ha berakom P-be és felengedem a gázt + ha R be rakom és elkezdek tolatni akkor a tolató lámpám elalszik plusz középen a touch monitoron se láttom a reverse camerat. Nekem nagyon úgy tünik, h vmi elektromos dolog lesz.
OFF:
Más: ETKA-t szeretném felrakni és állandóan megakadok, h a hardlock detection failed. Feltettem vmi hardlock programot amit ajánlanak de úgy se jó. Vmi tippetek van? VISTA a rendszer.
Na sracok! Reggel mielott jott a treler beinditottam h lassan mi a helyzet. Erre semmi baja nem volt a valtonak minden mukodott hibatlanul! Menten is egy karikat az autoval h csinalja e a hibat de nem! Pfff.. Most ott van a szervizben majd kivancsi vagyok mit mondanak. De annyit mondtak ha nem csinalja a hibat akkor ők nem latjak a gepen h mi a baja! Igazabol ezt nem nagyon ertem hisz van hibataroloja a kocsinak!
Tudna valaki segíteni ezügyben: Ennek az ülésnek a "színkódja" kellene. Van ilyen valakinek, aki meg tudná nézni..? (sajnos az enyémben nem ez volt eredtileg, így az adattáblán nem a sajátja van). Fontos lenne..
A "nyikorgás" tulajdonképpen rezonancia amit a betét rezgése okoz ...
Megfelelően illesztett és beszerelt betét nem ad semmiféle kellemetlen hangot.
ATE tárcsa és betétek Ok!
Van hozzá ATE gyári kenőanyag is amivel a dugó felöli betét illeszkedését kell megkenni, körben a dugó szélét vékonyan és a betét "füleit" ahol érintkezik a tartó állvánnyal.
Nyereg rögzítő csuszkákat megtisztítani és szinténn kenni.
A fékbetét, ahol csúszik a nyeregben, azt tisztítani kell cserekor. Ha berágódott, akkor sokat nem tehetsz, max kicseréled a nyerget.
Amit kenni illik, az a csap, amin a féknyereg csúszik (úszó féknyereg). Gumiharang rejti a csapokat.
Viszont: ahogy már többen elmondták, csak nem hiszel benne, hogy nem ez okozza a csikorgást.
Ha csikorgás, akkor biztosan a betét csikorog a tárcsán. Ha tetszik, ha nem.
Ha esetleg cicergés, akkor előfordulhat, hogy a betét cicereg a nyeregben. Ennek viszont van megoldása eredetileg is, csak esetleg nem jól lett a betét berakva a helyére! Rugó feszíti a betétet a helyén. Ezt a rugó vagy beakasztani kell, vagy a betéten van, és ügyelni kell a helyes berakásra.
A betét és tárcsa is ATE. Már legalább 20000km van bennük, és csak most jött elő a nyikorgás, és pont akkor nem nyikorog amikor a fékbetétek a féktárcsának feszülnek. Nem tart semeddig levenni a kereket és megkenni az a csúszó felületet, ha elmúlik tőle a jelenség akkor ez volt a gond. Ha nem múlik el akkor jön a te javaslatod, ha akkor sem akkor veszek egy új autót. :-)
"A "megjavítás" lehet hogy csak egy kis kenőanyagot jelent a féknyereg csúszó részén."
semmi köze a csikorgáshoz
a fékbetét anyaga és a tárcsa nem szeretik egymást.
próbálkozhatsz porcelánzsírral vagy bronzpasztával a fékbetétek hátlapján ahol a dugattyú ill a nyereg karmai támaszkodnak, de nem ez lesz a megfejtés
ilyenkor ki szoktam venni a betétet és egymáshoz dörzsölve lecsiszolni a felületüket, (csiszpapír azért nem jó mert beletapadhatnak szemcséi a betétbe)
Kötött már be valaki Audi A6/100-ba vagy A4-be tempomatot? Mennyire bonyolult hadművelet? Esetleg ha valakinek lenne hozzá egy kis infója vagy kapcsolási rajza, esetleg leírása, azt nagyon szívesen fogadnám.
valószínűleg mechanikai baja lehet, nekem régebbi autómnál volt ugyanilyen és ott valami reléről beszéltek, hogy olyan mint egy termosztát hogy nyitni meg zárni is kéne neki, de ha zárva marad akkor nem engedi ki a klímagázt és ezért csak a motor melege jön be vagy valami ilyesmi volt, nem akarok hülyeséget írni de szerintem nálad is ez van.
Így van. Szívómotornak kell az ún. kipufogó oldali ellennyomás. Az, hogy ez mekkora, befolyásolja a motor karakterisztikáját. Nagyobb ellennyomás esetén alsó fordulatszámtartományban nyomatékosabb a motor. A fogyasztás csökkenése pedig nem a növelt fojtás miatt lehetséges, hanem azért mert laacsonyabb fordulatszámtartományokban, a motort kevésbé pörgetve fog autózni az ember a megváltozott karakterisztika miatt (persze nem törvényszerű). Természetesen egy bizonyos határig lehet csak növelni ezt az ellennyomást, mert utána a nyereséget elviszi a fojtás miatti veszteség.
Nem ritkán van az, hogy 'tuning' után hangosabb az autó, másképp is gyorsul (érzésre akár jobban is), de az időt nézve meg nem. A fogyasztás meg növekedett.
Nagy nehezen, sikerült végre némi lóvét szánni a kocsira és kapott két vacsiúj katalizátort. Nem volt óccsó dolog, a szereléssel együtt 110 eFt. Tudom, hogy annyit az életbe nem megyek el vele, hogy visszahozza az árát, de kíváncsi vagyok, mit fog jelenteni a fogyasztásban. Egy biztos, hogy a jobb hengersor emissziós értéke még mindig csak a tűrésen belüli (CO: 0.15, HC: 0.63, lambda: 0.992)a katalizátor beépítése bár segített lenyomni a magasabb értékeket (pl. a lambda 0.772 volt), de még mindig nem éri el a bal hengersor értékét (CO: 0.05, lambda: 0.997). A biztonság kedvéért ma kicseréltem, mert volt egy pár szondám tartalékba. Majd valamelyik nap ráteszem CO-gépre.
Az érdekelne hogy az adagoló hibának mik a tünetei, jelei? Csak már kezdek paranoiás lenni, annyira belémtették hogy ha 2.5tdi akkor adagoló bajom úgyis lesz.. :/
73273 számú hozzászólásom miatt kérdezem, lehet-e hogy esetleg az lenne az oka?
Hidegen, melegen egyaránt pöccre indúl, alapjárata hibátlan, hidegebb időben picit füstől amikor alapjáraton van, de menet közben nem. Hidegen is szerintem egészséges füst egy dieselnél, a benzinesem is füstölt annyira télen..
Csak arra mondtam h itt is vannak szervizek ahol csinalnak felújításokat. Bár inkàbb a japan autokra vannak raallva mivel az van itt tobbsegbe. Elvileg mint kideritettem ingyen van a treler szoval vasarnap visszem a szervizbe trelerrel.
Hallottam olyat is h lehet az olaj hűtővel(?) van baj. Igazabol nem ertem az olaj hutonek mi koze a valtohoz. Na mindegy sracok! Koszonom a valaszokat es jov heten megirom h mi baja volt az autonak.
Aha. Akkor tényleg nem vagy közel. (már nem 'keleti' értelemben)
Nem tudom, hogy ott hogy mennek a dolgok, illetve miért említetted az L200-at. Generátor felújítás: ahova mi hordjuk, ott általában másnapra megvan, és ritkán kerül sokba. Tényleg felújítják, és nem a cserét erőltetik. A gyakori típusokból tudnak akár azonnal cseredarabot adni (a felújítás árát kell csak fizetni). Múltkor az A6-ba összeszakadt a generátor. Csapágyak, forgórész, állórész, stb., szinte minden, csak a ház maradt, meg a tengely, ez volt 50eFt munkadíjjal, számlásan, garanciával, 1 napon belül.
Az általános javítás 5-10eFt.
Viszont az L200 jó lenne trélert húzni! :D
A biztosításba belefér, hogy tréler ingyen elviszi a javítóműhelybe? Ha igen, akkor ne is gondolkozz! Persze előtte a műhellyel egyeztetni kell, hogy mikor, hogy és mennyiért nyúlnak hozzá.
Izraelben vagyok. Pl a L200 ban generatort ujitanak fel. Szóval tényleg nem tudom, h majd a hivatalos szervízben mit mondanak. Trèlert pedig ingyen kitudok hívni mert benne van a biztosításba elvileg.
Nem tudom, hogy hol vagy, szóval tényleg elképzelhető az is akár, hogy nem is nagyon akarják majd felújítani (mert azért az sem életbiztosítás), hanem pl. új váltót ajánlanak. Az nem fog kijönni annyiból.
Szóval azt tanácsolom, hogy ha ezzel a váltóval akarsz valamit kezdeni, akkor inkább tréler. Ha másik kerül bele, akkor mindegy. Nem kell ütni, minél egyenletesebb tempóval megpróbálni eljutni.
De a trélert a helyedben meggondolnám. Ha magamból indulok ki, akkor nem jelentene túl nagy gondot, de persze nem mindenki van vele így.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbbször nem elektronikai hiba, vagy nem csak az.
Az árról pedig vannak itt többen, akik szoktak ilyet csinálni, majd ők mondanak.
Nekem A62.5TDIQ topictárs segítségével lett felújítva egy Tiptronic váltó, ha jól mékszem, akkor volt 250eFt. Kb. ugyanezeket a hibákat produkálta, csak a helyzet rosszabbodott, amikor próbálkoztunk. Szóval nem érdemes próbálkozni sem.
Amikor levettük a váltó olajteknőjét, akkor már látszottak fém darabkák, meg reszelék, szóval rájöttünk, hogy mechanikai probléma van, ami magától nem fog megoldódni.
Srácok elég érdekes problémám van. Mentem a kocsival és nem tudom milyen összefüggés lehet a 2 dolog között de mikor megnyomtam, h kikapcsoljam a klímát, hirtelen felpörgött a fordulatszámmérő 3-4 ezerig(pont nyomtam a gázt). Néztem nagyokat mi a fene? Nyomkodom a gázt és olyan volt, mintha üresbe lenne az autó és csak nyomkodnám a gázt. Nézem megint semmi.
Nézzem triptronic nem működik se semmi. Pont dombon voltam legurultam.
Megálltam. Vissza P. Várok. Újra D semmi.. Csak felpörög a motor de sebességbe nem teszi. Megint P utána D elindul és hirtelen elkezdet rángatni. Mondom ez így nagyon nem lesz.
Kocsi leállít. Várok egy kicsit. Csek van-e víz, meg mi a helyzet a motortérben. Semmi baj.
Újra kocsi indít. D elindul de nem akar felváltani és a PRND kijelző villog. Áttettem kézi kapcsolgatósba 1-6-ig villognak a számok és úgy tudtam felváltani az autóval.
Végső diagnosztika ez lett:
D-be nem indul el az autó sőt vmikor vissza kell tennem P-be újra, mert a P mellett a láb ikon(nyomd be a féket és úgy válts) nem alszik el D-be.
Na megint lehúzom D-be elalszik a lábikon beteszem triptronicba és úgy hajlandó közlekedni az autó.
Megálltam a ház előtt betettem P-be és a lábikon nem világított és úgy, h nem nyomtam a féket.
Szerintetek mi lehet a probléma? Vmi érzékelővel lesz a gond vagy váltóvezérlés? Mert, h ez a lábikon vagy mi össze vissza világít vagy maga a váltóval lesznek problémák?
A4 2002 1.8T
Válaszokat köszönöm szépen és bocsi, h hosszúra sikeredet.
PR-kód alapján kell különbséget tenni. A pótkerék melletti matricán megtalálod az autód pr-kódját, és annak segítségével tudod pontosan megmondani, hogy mekkora tárcsa kell (autósboltban megmondják alvázszám alapján is).
Pl.
1LC: 320-as tárcsa
1LB, 1LE: 288-as
1LT, 1LF: 312-es
Ezek mind BLB motorkódhoz.
Azt, hogy mit kell cserélni a Te autód esetében, majd a nálam okosabbak megmondják.
2005os a4 avanton (2.0 tdi, blb) 288-as fekek vannak elol, de a bardi katalogusa 320-as tarcsat hoz a neten. Korabban csereltek le kisebbre, illetve ha ez volt rajta eredetileg, mi mindent kell cserelni a nagyobbhoz?
Az igaz hogy rendesen gyepálják a limókat,és hogy kopottak,hiszen évente 100ezernél többet tesznek bele.Jó haverom a kormány őrségnél sofőr.Tőle tudom.Meg ezeket is hogy:....-Ezeket az audikat a gyárból kihozva a szervízben egyből Metabond teflonos cuccal kezelik a várható sok km miatt. A szervízelésnél is van tréfa,mert a szervíz az atyaúristent is kiszámláza és el sem végzi a cserét.Viszon amit cserélnek az csak gyári cucc,nem óccsó spanyol,vagy portugál.,de az hogy fél a "lúzer",hogy reggel nem indul,csak mert 300e. km van benne,az a haver és én szerintem is barokkos túlzás.Érdekes módon a haverom elmondása alapján ezekre a limókra mégis azonnal rányulnak,az amortizálás után.Neki is volt 2 ilyen(régebbi passat). Mivel láttam is és kulturáltak voltak!azt mondom akárhogy is hajtják ezeket,Németből és az osztrákoktól sem hozol jobbat ennyi km-rel Ja, és kurva nehezen kapta meg mert sorba álltak érte!!! Én is szívesen lennék ilyen finnyás "lúzer" és az ilyenek akkor hajtsanak 3-as golfot vagy f astrát. Még hogy nem lehet repzentálni velük.....A6 Audival.Ekkora ökröket! Ezért is vagyuk itt a béka s...e alatt,mert ahogy a régiek mondták:Drága az udvar tartás!
A következő lenne a problémám, az autóm alig leírható módon néha piciket "rángat" vagy nem is tudom minek hívjam... 1500as fordulatig ez nem jön elő, viszont nagyobb gázadáskor vagy gyorsításkor több pici rántást érzek, mint amikor valaki dobálja magát a kocsiban menet közben viszont nem mindig produkálja sőt 2000 fordulat felett vagy kisebb sebességen (60alatt) szinte sose szóval elég összetettnek tünik.. A szerelőm 1 hónappal ezelött már szólt nekem hogy az egyik befecskendező szelepem vagy szívófúvókám (ilyesmiket beszélt :D nem értek hozzá semennyire...) az haldoklik és következő olajcserénél cseréljük ki... Volt viszont olyan ismerősöm aki beült és aztmondta neki Mercédeszénél csinált ilyet amikor autómataváltón csúszott a lánc.. Valakinek esetleg lenne ötlete hogy mi lehet ez? Mert félek hogy ha nem a befecskendezés körül van a probléma amiről már tudok, akkor tényleg a váltóval lesz vagy esetleg turbóval.., csak ha turbó akkor nem értem kis sebességnél miért nem jön elő.. 2.5TDI amúgy és AYM motorkódú..
Remélem érthetően letudtam írni a jelenséget, a válaszokat köszi előre is.
Nekem olyan problémám lenne, hogy 2006os Audim van gyári nagykijelzős MMI van benne, de én vettem bele utólagos tv tunert, amit a NAV gombbal lehet átkapcsolni, nos ez idáig oké kép is van, de hang nincs.. azt, hogy tudok varázsolni rá? Sokan azt mondták, hoy a rádión keresztül keressem meg azt az adót?! Most, hogy is van ez?
C4-es A6 2,5 TDI-men cseréltem gyújtáskapcsoló betétet, nos ehhez az óracsoportot ki kell ugye venni, a visszaszerelés után az üzemanyag szintjelző teljesen tele tanknál is csak félig megy fel, és onnan vissza ahogy csökken a szint
185/65 R15 méretben keresek 4 db egyforma téligumit, kizárólag mai napi átvétellel Bp-en, vagy közvetlen környezetében, esetleg a Gyöngyös-Bp vonal közelében. 4-5 évesnél régebbi nem érdekel! Az időre tekintettel a 30/5892834 számon várom az ajánlatokat.
méret szerint, 242*175*190 (hossz,szél.,mag.,) való bele 44-70Ah-ig. A hossza mindig többet enged,ezért a szél.+mag. számít jobban.Ja és hogy jobb+ legyen. Viszont mindig az indító áram a lényeges,főleg ha kint tárolod a kocsit.A dízelnél meg abszolut.Ugyanis van pld. 60Ah, 640A indító árammal(EXID premium) de van ugyan ilyen kapacításu aksi 480A indítóval(JÁSZ-AKKU). Lényeges különbség!...persze árban is. Az egyik 20ezer,a másik 30ezer.
Ott van a biztije a relék mellett közvetlenül, a dupla gyertya relénél egy 50A-es, a szimplánál egy 25A-es. Ha 12V-al meghúzatom a reléket, úgy működik és fűt. Csak a motorvezérlőnél nem kerek valami..
Na nem baj, majd megálmodok neki egy egyszerű vezérlést.
Úgy sem ment, próbáltam. Vag-gal esetleg aktiválható a kimenet? Vagy kódolni kell valamit hogy aktív legyen ez a funkció?
A furcsa az hogy a relék vezérlőszálai nem oda vannak bekötve ahova a rajzon kellene lennie. Gyárinak/érintetlennek tűnik a vezetékköteg, bár egy újabb évjáratúé van benne kompletten (a kocsi 97-es, a vezetékköteg és a komputer is 99/6)
Most próbaképpen leválasztottam a reléket, egy kapcsolóval adtam nekik 12V-ot, működik. Határozottan hamarabb fűt, bár olyan terhelést ad a generátornak hogy hallom az ékszíjat hogy nyekereg, a feszültség is nagyon esik, elég durva a fogyasztása..
Majdnem 6 év után is okoz meglepetést az autó, ma szerelgetés közben ráakadtam a 3 gyújtógyertyás "rásegítő" fűtő alkalmatosságra. Örültem, bár gondoltam hogy nem működik. A gyertyákra 12V-ot adva viszont szikrázott úgyhogy gyorsan el is kezdtem keresgetni miért nem működik mégsem.. Eljutottam az Audi könyv kapcsolási rajza alapján a 2db reléhez, a motorvezérlő dobozában. Az egyik 1db-ot, a másik 2db izzítót kapcsol, gyondolom ez a két fokozat. A motorvezérlő viszont nem hajtja meg a reléket, és egy kicsit elakadtam mert a rajz szerinti kimeneteken nem jelenik meg semmi, akárhogy próbálkozok.
Valaki tud olyan helyet ahonnan különböző motorvezérlők lábkiosztásáról van infó?
(Vagy ami AFN, annál tuti ugyanaz mindegyik évjáratú vezérlő?)
Esetleg valaki tudja konkrétan hogy mi a feltétele/logikája ennek a rásegítő fűtésnek? (bizonyos hőmérséklet alatt, econ/vagy nem econ módban kellene h menjen, a fokozatokat hogy állítja..?!)
MeremajánlaniaBannert,72AH25ezerkörül van!Nekem több mint 8 éve benne van és jó!
Exide akksit veszek kizárólag ezt én is megerösithetem,de ha a pénztárca engedi akkor be kell menni egy KITE telephelyre és eredeti fehér John Deree aksit kell venni a fekete nem jó az használt aksikból készűlt 3 év alatt tropa viszont a fehér 7 évet is kibir
Annyival egészíteném ki, hogy valami jó minőségűt válassz! Nem csak a kapacitás a fontos. Részemről a 'fontos, és igényes' autóimba Exide akksit veszek kizárólag (teherautókba, munkásautókba persze nem :)).
Teljesen másképp viselkedik indítózás közben, mint egy egyszerű akksi.
Az Én véleményem szerint a lehető legnagyobb akksit vedd bele ami belefér (meg a péntárcádba), minél kevésbbé merítgeted le (ciklikusan), annál tovább tart..
Én annak idején mérőszalaggal mentem akksit venni. Lemértem, mekkora hely van, aztán megmértem az akksikat. Nem mindig ugyanakkora két gyártó ugyannyi Ah-s akksija.
Srácok lenne egy kérdésem; milyen akkumlátor való gyárilag(Amper és indítóáram) egy A4-es 2002-es 1.8T autóba? A másik kérdésem viszont az lenne, h mekkora a legnagyobb ami belefér? Hátha van vkinek ezzel kapcsolatban tapasztalata.
Ma indításkor megnéztem, nincs külön olajnyomás hiányát jelző lámpa a műszerfalon. Azt már sosem fogjuk megtudni hogy mi volt a kínja, majd meglátjuk hogy mit csinál a Castrol olajjal. Eddig nem ette az olajat remélem nem okozott kár a Rektol nevű LONG-LIFE lötty.
Az adagoló hibátlan, a turbó, hát nemtom, ott lehet van egy kis olajfogyi de a nyomás renben van, gond nincs vele. 502-es gyári új eredeti Bosch csúcsok megvannak az induláshoz.
Egyenlőre lehet hogy az automatát kellene átalakítani manuálra első lépésként, mert riogatnak hogy az nem nagyon bírná..
Úgy érzem, ezzel a részével a dolognak tisztában vagyok. ;)
"Asszem turbó..."
Ennek mi köze a pd-hez? A nem pd-ben nincs ilyen?
Az előbb grandegabo írta az olajat, ami még a legelfogadhatóbb tipp idáig. Mivel max 15ekm-enként cserélek olajat, és nem hagyom a longlife-ot sem ennél tovább futni. lehet, hogy itt a titok nyitja? (és most nem arra gondolok, hogy 15ekm nem elég a max-min jelzés közötti olajmennyiség elfogyasztására)
Most nem tudom a Te óracsoportod melyik de a kis vagy nagy boardnál ugye nincsen külön olajnyomásnak visszajelző lámpa. A board pedig csak egy ikont jelenít meg egyszerre, vagy ezt-vagy azt.
Chip után érdeklődtem. 502-es csúcsokra ruháztam be nemrég, gondoltam ezzel együtt már lehetne egy kis teljesítényt is emelni szoftveresen, persze nem aranyáron..
A régi rádiódhoz 42 euró egy új proci + a csere költsége, nem nagyon éri meg kicserélni. Ráadásul az a Chorus még tárat sem vezérel, semmiféle USB-s vagy line-in adaptert nem tudsz rácsatlakoztatni.
"MEg olyat csinál hogy ha a magasat meg a mélyet vagy a balanszot állitom tokéletes möködik a hangerő illetve bekapcsoló, de ha hangerőt akkor egyből felordít, olyan szintre hogy majdnem kiesik a hangszóró."
Ez egy ismert hibája ezeknek a cuccoknak. Egy ic-csere megoldja a dolgot, de az kérdés, hogy megéri-e.
vagy jobb megoldás ha inkább egy egyéb márkáju cd fejegységet probálok ISO adapterrel, vagy cd válto? Bár nem biztos hogy a jelenlegi kezeli. MEg olyat csinál hogy ha a magasat meg a mélyet vagy a balanszot állitom tokéletes möködik a hangerő illetve bekapcsoló, de ha hangerőt akkor egyből felordít, olyan szintre hogy majdnem kiesik a hangszóró.
Az előző tulajának volt egy mélyládája, kivette de a kábeleket elfelejtette visszadugni bele, a hátsó hajtóban lévő hangszórók nem szoltak :(
Rossz hír. A Concert2 amit be szeretnél szerelni can-buszos, amit a műszercsoport szolgáltatna a rádiónak. Az ehez szükséges can-t ez az óra sajnos nem tudja.
A régi Concert bizonyos infókat külön-külön vezetéken kap (S kontakt/kulcskivétel, sebességjel, világítás), az új CD-sen ezek can-en jutnak be így ezeket nélkülöznöd kell (+gyújtás infó az automata kikapcsolás miatt, az is can-en megy).
Esetleg veszel egy Can-Bus adaptert, német e-bay-en slágertermék, már egész olcsó.
Vagy esetleg átkötöd a gombvilágítást mert can nélkül az kukk sötét marad.
Az új concertnek kb 3 féle méretű előlapja van, ha épp az sem stimmel jöhet a fűrész és a reszelő.
Úgy jelezte hogy piros olajoskanna+sípolás. Amint rátöltöttem azonnal megszünt a hibajel. Lehet hogy az olajminőség volt a gond, de piros kanna világított. Most cseréletm olajat két hete, azóta mentem több mint 2500km-t és egyenlőre minden rendben.
járjak így kartonos papírral az autóval mint 20 évvel ezelőtt? igen Vagy tegyem le addig a kocsit, mert csak károsodik a motor? nem károsodik Vagy vegyem ki a kartont és járjak hideg vízzel? ez a legrosszabb
A látókörömben 2001-2008-ig volt évi 150db PD (!!) autó (Audi vezetői autók..) mindegyike fogyasztotta az olajat!!!! (ez összesen több mint 1000 autó!!)
Srácok a véleményetekre lennék kíváncsi, h kb. 2-3 hete elromlott a termosztátom(elvileg). A lényeg, h a víz nagyon nehezen melegszik fel és ha bemelegedett amikor utazok(60-100km/h) és áramlik be a hideg szél a motorhoz akkor ügye leesik a vízhőmérséklet.
Szervizre meg csak várok és várok, mert rendeltem pár cuccot víz csöveket, szelepfedél tömítést stb. és pont karácsony előtt volt ez az egész és Europában emiatt meg is állt az élet és mire ide hajóval áthozzák a cuccot az nem kevés idő.
A lényeg, h be tetem egy kartont próbaképen a hütő elé, h ha bemelegszik a víz, utána lemegy-e a vízhőfok utazás közben de teljesen rendben van. 90 fokot eléri és ott is marad.
Azt mondták a szervizben, h még két hét mire megjönnek a cuccok:((.
Kérdésem, h mit javasoltok; járjak így kartonos papírral az autóval mint 20 évvel ezelőtt? Vagy tegyem le addig a kocsit, mert csak károsodik a motor? Vagy vegyem ki a kartont és járjak hideg vízzel?
4f A6 ban a tolatóradarom kínlódik valamit, mikor hátramenetbe kapcsolok kb.2-3 másodpercig egyfolytában sípol,utána meg sem mukkan! Valakinek volt már hasonló problémája?
Elsősorban a dpf-esekre jellemző ez a felhigítás, főleg, ha eléggé eltömődött a dpf. Persze ez nem kizárólag dpf-esekre jellemző. (igyekszem nem általánosítani! :D)
A Nálad autópályán jelentkezett dolog biztos, hogy alacsony olajszint volt? Hogyan jelezte? Nem lehet, hogy sárga olajoskanna volt?
Ez esetben inkább az olaj viszkozitásával volt gond, nem a szintjével. Ez lehet a nem megfelelő minőségű olajtól is, de lehet a gázolajtól felhigult olajtól is.
A felhigulásról még pár szó: ritkán kerül pont annyi gázolaj a motorolajba, mint amennyi motorolaj elfogy. Jellemzőbb a szintemelkedés. Viszont egy bizonyos mérték felett a viszkozitásérzékelő is bejelez erre (nem a szintre, hanem a minőségre). Az más téma, hogy az már elég rossz. :(
Nálad nem általánosítás, de amikor azt írod, hogy a pd eszi az olajat, az durva általánosítás. ;)
Nálam is járt pár pd autó, és sosem kellett utána tölteni, pedig volt amelyik majd' 200ekm-t tett meg alattam.
Ehhez jön az itteni pár hozzászólás is.
Amit itt írogatunk, az nem reprezentatív, de ha csak ezeket alapul véve van 8 autó, ami eszi az olajat (érdekes módon mind a Tiéd), meg 4-5-6+, ami nem eszi, akkor erre több, mint túlzás egyöntetűen kijelenti, hogy mind eszi az olajat. Nem gondolod?
Inkább azt kéne kitalálni, hogy mi a törvényszerűség ezekre. Lehet, hogy bizonyos motorkódúak, vagy évjáratúak eszik az olajat. De az is lehet, hogy csak bizonyos olajtípust eszik. Vagy vezetési stílustól függ? Stb.
Szóval semmi gond nincs a megállapításokkal, csak a 'mérnöki szememet' bántja, ha valaki azt mondja, hogy 'mindegyik', vagy 'semelyik', közben meg legalább egy ellenpélda van rá.
8 db PD autóm volt 1,9/2,0 többféle teljesítményszinttel, mindegyik újonnan vásárolva. Darabonként 30000 és 200000 között futottak és kivétel nélkül mindegyik (!!) ette az olajat... Az ezelőtti 110 lovas adagolós nem ette és a legutóbbi 4 db CR (30000 és 150000 km közötti futásúak) sem eszi....
Nekem is PD van amikor azt írtam hogy nem eszi az olajat, akkor megmagyarázták hogy eszi az az olajat, csak gázolaj kerül a motorolaj helyére...
Minden esetre az olajszint nem változik, utántöltögetni nem kell... Egy kis malőr azért történt. Autópályán egyszer csak jött egy hibaüzenet hogy alacsony az olajszint. Félreálltam és rátöltöttem 6-8decit. (nálam mindig van fékolaj, motorolaj, deszt.víz, stb...) Amikor megérkeztem megnéztem az olajszintet és kb annyival volt a maximum felett mint amenyit rátöltöttem. Gyorsan hozzáteszem hogy nem egy ismert prémium olaj volt benne (azóta már lecseréltem) de sajnos a soproni olajdepóban csak Rektol olajat tudtak adni PD-hez, az is LONGLIFE (507.00) olaj volt. Sopron.... :-(
Alufelnivel nem is számolok, de ha lemezfelnit kapsz darabonként 4000Ft-ért az már 16000Ft. 8000Ft/db áron tökiggyalult gumikat kaphatsz 16-os méretben. Szerintem a 3-4mm profilmélységű gumikat meg nem szabad megvenni...
Ez erősen kopott motorra vallana? Mert 500e körül nekem is ennyit eszik de a céges SuperB-vel anno külföldre (pl Torino) el sem mertünk indulni min 1L olaj nélkül a csomágtartóban.
Szolnok Pest környéke esetleg heves és nógrád és szolnok megye! "Quattromen" hozzászólásához nem vagyok kiváncsi....... köszönöm mindenkinek a segitséget... TANÁR-UR KÉREM NENE......
Sziasztok! 16-OS FELNI KELLENE NEKEM SÜRGŐSEN. Alu vagy vas mindegy 4db jó gumikal.. Ár 50eft Audi a6 99-évj hoz kell( quattro MEN" Nem érdekel a ho9zászólásod) (
Köszi a tanácsot. Hidegen, a reggeli indításkor nekem is csinál olyat, minhta gázzal indítanék, de ugyanebben a pillanatban be is áll a normális alapjáratra. Kicserélem azt a jeladót mindenképpen valamelyik nap. Kíváncsi vagyok megoldódik-e a füstölés is ettől, bár igazából ebben én sem hiszek.
Nekem volt rossz jeleadóm, de az nem csinált ilyet. Nekem csak néha az alapjáratot emelte meg, minta egy picit ráléptem volna a gázra, meg csinált olyat hogy motor indításkor nem alapjáraton hanem magasabb gázon indult.
Ha jeleadót veszel "zöldet" vegyél mert a "kék" egy nagy kalap xar...
Szeretetben, egészségben legyen részed egész évben. Légy szerencsés, vidám, boldog, felejtsd el a bút, és gondot. Kezdődjön hát egy új élet: legyen békés, boldog éved!
A mai nap egy sáros részre kellett parkolnom az autómmal (A4 B5 1.8T Quattro), 3 kerék a sárban a bal hátsó meg az aszfalton. Mikor ki akartam tolatni sajnos nem sikerült, csak inkább az árok felé csúszott az autó. Az lenne a kérdésem, hogy ez így természetes vagy valami miatt nem működik rendesen a quattro rendszer? Tudomásom szerint ha egy kerék is tapad akkor el kellene indulnia. Nekem meg pont az az egy kerék nem akart hajtani ami aszfalton volt.
Tanácsra lenne szükségem. Van egy 99-es évjáratú 1.9TDI AFN-es motorkódú Audi A4-em közel 300.000 km-el. Tökéletesen indul hidegben, jól is húz, fogyasztására sincs panaszom.
Indításkor hidegben nem füstöl, viszont 1-2 perc múlva viszonylag erős szürkés füst jön a kipufogóból amely csak a teljes bemelegedésnél szűnik meg. Okozhatja-e ezt a hibát az, hogy a diagnosztika szerint a hűtőközeg jeladó szakadt vagy zárlatos? Egyébként akár mennyit is megyek az autóval, a vízhőfök 70, max 80 fokra megy fel. Én arra gondolok, hogy akkor is dúsít a jeladó hibás jele miatt, amikor már nem kellene ezért jön elő a füstölés melegedéskor. Tud valaki tanácsot adni mi okozhatja ezt?
Én emelni szeretném lehetőleg gyári rugóval. (Igaz az sem baj ha nem gyári de emelje meg a kocsit egy pár centivel)
Nem tudom, hogy a többi ilyen típusú kocsi milyen magas de már nállam leért az eleje és a motortartó bak is már a szegedi árkád emeleti és föld alatti parkolójában.
Tudna valaki segíteni?Az autó egy '99-es a6 2.8 Q.
Azt csinálja,hogy gyújtás állapotba teszem,de nem világít semmi a műszerfalon.Kivéve az AC nyom fel,a rádió kapcsol be meg a fűtés cuccait hallom.Indítózok,pöcc röff indul,de 1-2 mp és le is áll.Még az immo jele sem világít,de kb a jelenség ugyan az.
Tavaly télen egyszer már eljátszotta egy reggel,de délutánra megjavult magától és azóta nem csinálta.
Nem ott toldás van. mert mindkét cső különálló és picit más méret. Így az a toldó is olyan. Csak tényleg nem olyan stabil a cucc. Persze tizenévet már elment ezidáig. Mekkora vakuum van a rendszerben elvileg?
Igazából nem Audi specifikus kérdés, de vettem új ablaktörlőt (Valeo) és a jobb oldalon középen (igazából pont ott ahol maga a kar kapcsolódik az lapáthoz) totál kihagy - ahogy tette a régi is már a végefelé. Gondoltam szar a lapát, kicseréltem egymással de akkor is a jobb oldal volt a rossz. Most azt mondta a boltos, ahol vettem, hogy a rugó gyengült el, ami ráhúzza a lapátot az üvegre. Lehet ez tényleg?
Megnéztem a vakuum szivattyút és nem láttam hibát benn. Vállat sem érzékeltem. Viszont mikor elhúztam a fedelét akkor elkezdett elszökni a levegő a tűzfalon lévő csatlakozónál. Ami elég furcsa mert simán gumiból van és két oldalról megy bele a kemény vakuum cső.Olyan mint a sima gumidugók a tözfalon csak vagstagabb.
Na azt most jól beragasztottam. De lehet rákérdezek majd újban van-e.
Meg tudná nekem nézni valaki, hogy a CLA motorkódú 3,0 V6TDI-hez és a CDU motorkódú 3,0 V6TDI-hez hasonló kódszámú S-tronic váltó (+ differencálművek) , illetve kipufogórendszer tartozik?
egy jó vákuumdobból ha leállítás után kihúzod a csövet cuppan ahogy levegőt vesz. persze ettől még pedálnyomásra megnyílhat a repedés a membránon. olyankor sziszegve vesz levegőt.
vedd le a szivattyút és takarítsd ki. lehet beszívott valami szutykot
Gyenge a fékhatásom. De a vákuum ami nem elég erőteljes.
Mikor beindítom az autót nyomva tartott fékkel akkor el kell telnie olyan 10mp-nek míg bemegy a fékpedál. Volt már egyszer ilyen,de akkor kicseréltem egy vákuum szelepet a turbo előtt ahol a tároló labda van. Az egyébként mit csinál? Mármint a szelep. Ez egy Audi A6 1.9tdi AFN-es motorral 288-as fékkel. És kis szervó dobbal ha ez számít.
Nagyon idegesít már ez a probléma. Találkozott már valaki ilyennel?
ha megnézed láthatod hogy a hornyok nem párhuzamosak hanem erre arra dőlnek. úgy rakd össze hogy a külső gyűrű és a belső hornyai ellenkezőleg dőljenek, összerakás után ha megnézed a csuklót akkor azt kell látnod hogy keskeny közzel széles van szemben.
Ha elolvasod a hozzászólásod, akkor az egyik részébe bele lehet ezt magyarázni, de a másik részébe (az elejébe) csak nehezen.
Egyébként meg biztos. Nem volt róla szó, hogy az elektronikát ki kellene szedni. Nem ez lenne az első bovdenes v6tdi (bár a többi talán nem tiptronic volt, de elektronika maradt bennük elég).
De a lényeg, hogy én is azon a véleményen vagyok, hogy ebből nem kéne kiírtani a villanyt, csak azokat az alkatrészeket kell kiváltani, amik a sok problémát okozzák (adagoló, légtömegmérő, meg még ide sorolnám a 150 lovas turbóját is).
Nem tört szét, sőt látványosan nem volt rossz de kopott volt.. Ahogy írtam, az egyik szerelő szerint nem volt baja de a féltengelyes műhely amikor felújította a csuklókat (Teamwork) azt mondta hogy elég sz@r volt már.
Ennek már kb. 3 (vagy több) éve, azóta nincs ilyen gondom tehát biztosan kijelenthetem hogy az volt a beteg. A kiülső csukló szokott kattogni kanyarban, a belső egyenesben is produkálhat ilyet, sőt rázhat is, ezt már több esetben hallottam mint tapasztalatot..
Mondom, nálam csak hosszú út után jött elő, emlékszem amikor visszafordultam még nem is volt olyan vészes de amire hazaértem úgy rázott mint a fene, ijesztő volt. másnap kisebb távolságokat mentem csak és semmi tünet nem volt.
én jobboldali belsőt cseréltem viszont baloldalról hallom a hangot. na azt még megcsinálom kiszedem a bal belsőt szétszedem kipucolom és megnézem ha rossz akkor a másikat amit kivettem visszatudom rakni az tökéletes vagy ha a golyó van eltörve kicserélem
Belső csukló hiba tud érdekes dologkat produkálni. Ha csak ritkán jön elő akkor nem kell erőltetni a javítást, csak aztán nehogy úgy járj mint Én hogy egyik nap elindultam budapestről szabolcsba és félútról vissza kellett fordulnom, úgy elkezdett kattogni meg rázni, azt hittem atomjaira hullik..
az eggyik belső féltengelyen el volt szakadva a gumi azt én cseréltem ki az egész csuklot a többi semmi kotyogás vagy golyó törés.
csak egyenes uton csinálja és nagyon ritkán én a szervora gondoltam az a baj szerelő is csak találgatni tud . azért kérdeztem hátha valakinek volt már ilyen problémálya
Nekem volt ilyen problémám és az volt az érdekesség hogy az egyik szerelő azt mondta csak az egyik oldali belső csukló rossz, amikor elvittem féltengelyeshez kiderült hogy a másik mégszarabb volt.
Csak viszonylag hosszabb út megtétele után jött elő a "rázás"..
Én azt javaslom hogy nézesd át alaposan a futóművet/kormányösszekötőket, ha nem találnak semmit, vidd el egy féltengelyes szakihoz.
olyan probléma lépett fel hogy egyenes útón változo sebességnél néha rájön hogy nekiálja rázni a kormányt és olyan hangot ad mintha féltengelyes lenne az autó
de meg lett nézve sőt ki lett cserélve az eggyik csukló a többi jo semmi kotyogás és azóta is néha csinálja.
1.9TDI-n (1Z) 96-os A6-ban tehát olyan mint a 80-asban is a szíj. Széles és a generátoron meg klímakompresszoron van alul. Hideg indítás után 1-2 percig remeg/rázkodik majd a jelenség megszűnik. A dologhoz hozzátartozik hogy a kocsit az előző tulaj mikor törte szarul rakták össze, benzines kereszttartó van benne. Tehát a szíj görgője alatt található motortartó szabadon van, semmi nem tartja. Szerintetek érdemes görgőt cserélni megszűnne a jelenség? A szíjon sehol sincs repedésnek vagy öregedésnek nyoma.
Esetleg van valakinek ilyen kereszttartója vagy legalább az 1.9-hez belevaló tartó ellendarab?
Van valakinek tapasztalata, hogy milyen minőségűek a Bridgestone és Firestone téligumik? Lenne most lehetőségem vacsiúj 225/45 vagy 235/45 17-es gumikat vásárolni 100 eFt/garnitúra körüli áron.
Ez a motor, pontosabban az adagoló, meg a légtömegmérő egy publikus bétateszt volt a gyár részéről. Mindenféle tuning nélkül is hullik! Az enyém teljesen gyári volt, és egyik romlott el a másik után.
Át lett építve (150->180LE), majd kapott egy chipet (180->210LE), és azóta nem volt ilyen jellegű meghibásodás, pedig 210ekm van benne így.
Az tény, hogy máshoz nem nyúltam, tehát motorikusan nem lett megbontva.
A váltó meg szintén zenész. Semmi köze a tuninghoz, meg a dieselhez, hogy tönkremegy.
mondtam ilyet? mindent meglehet csinálni, kérdés megéri e.
nem vagyok nyelvtantanár, sőt annó utazott rám a magyartanárom, de fájdalmas látni hogy egy mondatban négy helyesírási hibával tud csak leírni valaki valamit. Persze van akinek csak az a fokmérő hogy hanyas audi meg chippelve legyen, vagy csak golf...
AFB+ Chip!De az enyém automata++quattro! 106D adagolóval( Amit már nem szeretnék felújitan) Már 5-Ször Cseréltem légtömegmérőt 15ekm alatt+ 2-szer adagoló probléma.... Bele untam Inkáb Mehanikus...... Valakicsinált már ilyent?
Az enyém ilyen volt. A 4. légtömegmérő, és a 2. adagoló volt már az autóban, amikor azt mondtam, hogy elég volt. Mindezt 40ekm alatt!
Hozzáértő kezekben kapott új adagolót, turbót, csúcsokat, kábelköteget, légtömegmérőt, computert, de mindezt már a 180LE AKE-sét. Meg egy kis chip. Maradt elektronikus, minden lekérdezhető, stb. Kb. 210 ló, és láttam már villogni a kipörgésgátló ikonját 3-ban gázadásra!! ;)
Hali minden Audisnak! Lehet hogy még nem kérdezték,és lehet hogy hülyeség amit kérdezek,de unom már az állandó légtömegmérő hibát és még ott van az adagoló hiba is! A6 2,5tdi triptonik! Ezt a tipust hogy lehet átalakitani mechanikus adagolóvá? Igy tehát megszüne a légtömegmérő,és nem kellene több száz ezret adagoló felujitásra költeni.. Bovdenos adagolóra gondolok és még nagyobb turbóra( ami meg van gt22) Ez lehetséges automata válktóval, vagy csak manuálal? Volt egy srác passat 2,5tdi ből 300le fölött hozot ki de kézi váltóval és bovdenos( mechanikus) adagolóval! 2dik bol 3dik-ba még füstölt a gumi váltáskor! Minden véleményre kiváncsi vagyok! ( A kocsit nem akkarom erősebre lecserélni,csak ezt akkarom erősebre megoldani,ha lehetséges)
De A6-ban még soha seholse sose nem láttam quattrot. Jó, oké, használtautón volt-van fent 1-2 db A6 1.9 PD quattro, de azok 2.5-nek születtek, csak aztán továbbfejlődtek :D
Audi 100 Avant Quattro C3-hoz csomagtérajtó sötétkék színben,hibátlan üveggel, Quattro fűtőszállal,apró rozsdapöttyökkel-teliprizmával normál rendszámhoz-vagy nélküle eladó. Ára:9e-7 eft.
Mondom, elindulás után pár perccel kezdi, ha megállok abbahagyja, ha elindulok megint kezdi. Amikor már "bemelegedett" az autó akkor elhallgat. Nincs ott valami terelőlapát, vagy mittudomén valami fűtéssel kapcsolatos alkatrész ami hozzáérhet valamihez ?
Arra gyanakszom, hogy akkor marad abba a hang amikor már leáll a kiegészítő fűtés, és már simán a motor fölös hőjével fűt a gépész (3.0 TDI-ről beszélünk)
Nem változik a nyiszogás mértéke a ventillátor fokozat állításától ! Viszont ha megállok az autóval elhallgat, ha elindulok, akkor megint megszólal ! Fene se érti ! Na majd ha legközelebb valaki ül az anyósülésen megkérem, hogy hallgatózzon be a tyű tartó alá, meg tapogasson :)
Nem tudom hány literes a tankod, de a 10% reálisnak tűnik. Viszont szerintem az 1,9TDI többet elmegy még azzal majd mint 50-70km. Én már lámpagyulladástól mentem 150-et is a 96-os A6 1,9TDIvel ami kb. 7-8l éppen a 80 literes tank 10%-a. Ekkor már feküdt a mutató de még nem állt meg...
95-ös 4.2 A8 Audi nem indul. Járó motornál figyelmeztető sípoló hang szólalt meg, a vészjelző automatikusan beindult, visszajelző lámpák nem jeleztek, fedélzeti computer nem írt ki semmit, a motor járt.
Leállítás után motor nem indul. Gyújtás ráadás után tápszivattyú megy, önindító a motort forgatja, látszólag minden rendben rendben, mégse gyújt be.
Klíma ventillátor, nekem is ezt csinálja... ha változtatod az erősséget akkor változik a nyiszorgás is nem? Sőt lehet még kanyarokban el is halkúl, vagy hangosodik nem? Ahogy húzza a centrifugális erő a csapágyakat.. vagy ilyesmi :D :D
Úgy látszik ez a nyiszogások karácsonya ! Nekem is elkezdett valami nyikorogni, a kesztyűtartó alól jön a hang. Kb. 5 perccel elindulás (garázsból) után kezdődik és amíg be nem durran a fűtés rendesen, addig nyiszog valami.
Valami forgó bizbaszra gyanakszom én is, ELSAWin-ben nézem a robbantott ábrát a légkondícionáló/szellőző rendszerről de nem tudom mi lehet az. Valami tippetek esetleg van, csak úgy poénból nincs kedvem leszedni a kesztyűtartót ?
Kellemes ünnepeket!Audi cabriot szépet-jót .még a tengerig is elvigyen csajok napfény 2millióért?!ÉBRESZTŐ!NEM akartalak megbántani!Ilúzó.Igaza van LEOBERSDORF-nak alfától omegáig(Próféta).4millió Ft alatt felejtsd el,verd ki a fejedből!Iszonyatos csalodás fog érni,bosszúság,anyagi kár!Tudom,hogy nem vagyok az Édesapád-ne sértődj meg kérlek,ne haragudj meg ezért!Máskülönben BMW 3 E-46-os cabriot vegyél inkább,ha a 6-10éves korosztályban gondolkozol(ez sincs 2millióért!)-ennél is vigyázz honnan veszed.A többi típust felejtsd el!!!Tudom mit írok(NEM DICSEKSZEM!!!)nekem volt E-46-os,s most A4 cabrio(2007-es)van.B.Ú.É.K.
Nem tudom, van e különbség az A6, és A4 futóműve között tartósság szembontjából.
A futóművesem véleménye szerint 200.000Km-ig nem volt gond az öregebb vasakkal.
Utána, akit csak tudott, rábeszélt egy komplett Lemförder szettre, ami után ismét minimum 150-200 ezer km garantált volt futómű hiba nélkül.
A baj ott kezdődik, ha darabonként cserélgetik a gyári rosszat, utángyártott szarra. Később megint elfárad egy gyári, megint szart bele, de közben már aszarok is fáradnak, ami egy végtelen láncreakcióvá fajul szépen.
Ezek után a tulaj összes ismerőse azt hallja, hogy lengőkart cseréltek éppen. És leszűrik, hogy az Audi, Passat, stb futóműve szar.
Az a legnagyobb baj ezen a téren, hogy a Lemfördert is kínában (is?) gyártják, így vett már ki lengőkart, amit maga tett be fél éve!!! :( :(
A 150 lovasoknak van baja bőven, a többinek egy kicsit kevesebb.
Motorkódot nézegess, ne teljesítményt! Egyazon teljesítmény még nem jelent azonos motort!
Hengerfej problémáról nem hallottam, csak a vezérműtengelyek gondjairól. Az A-val kezdődő motorkódok hagyományos vezérműtengellyel készülnek, és hajlamosak a bütykök a kopásra, de szerintem erre mindegyik autó motorja hajlamos, ha nem megfelelő a kenése (olajcsere intervalluma, olaj minősége!!). Az enyémben 350ekm van, és szinte nem is látszik a himba nyoma a bütykön.
A később gyártottak nagy része cső vezérműtengellyel készült, de állítólag azokról meg lefordulnak a bütykök. Látni még nem láttam ilyet.
Lengőkarok: sokan panaszkodnak rá, főleg azok, akiknek nincs is ilyen autójuk. Az általam belehajtott 250ekm alatt 2 lengőkart cseréltem (kicsi: 5eFt+ nagy: 9eFt), meg 3 szilentet kellett cseréljek a lengőkarokban (ami darabja 1500Ft). Szóval ennél drágábban javítható futóművű autóm sose legyen.
Olajfogyasztás típusbetegségről nem tudok. Egyedi példányoknál azért előfordulhat ugyanúgy, mint bármely másik típusnál.
Vezérlésre érzékeny, érdemes időben cserélni (mint minden másnál), illetve betartani, hogy a szíjakkal együtt cserélendők a görgők, csapágyak, vízpumpa, és szerintem a patron is (erről megoszlanak a vélemények). Ez anyagárban 100eFt körül jár (kicsit lehet, hogy több).
AFB-AKN (150LE): kerülendő -> adagoló, légtömegmérő súlyos problémák.
180 lovasból szerintem csak Quattro volt, 150 lovasból meg volt ilyen is, olyan is.
Az enyém eredetileg AKN-es, 150 lovas, első kerekes, manuális 6-os váltós. Ha újra vennék, akkor ezt a motort kerülném (most már nincs vele gond, mert át lett építve, de előtte...), és ha lehet min AKE-s, vagy BAU motorkódos 180 lovast vennék. Az más téma, hogy a mostani fejemmel már Tiptronic-ost választanék (abban is az olajcsere nagyon fontos, illetve azért félre kell tenni egy felújítás árát ;)).
Nagyon jó a régi, 140 lovas C4 tdi is, de más kategória. Mind az eredeti célközönséget tekintve, mind a technikát nézve.
Szvsz a réginek is tud baja lenni, és akkor az sem olcsó.
Igen, a zár nem eredeti. Sosem nyílt. Sőt, körbe minden zár szar, mert egy amatőr addig jutott a feltöréssel, hogy összekócolta mindhármat. A bal elsőt sikerült úgy rendbetenni (nagobb cirkusz nélkül, itthon) hogy ilyen esetben nyílik.
Olyankor, ha nem nyit a riasztóra, akkor a kulcra sem nyit a centrál, és olyankor nincs belső villany se.
Olyan, mintha össze vissza jeleket kapna gyujtásról, meg ajtókról. Mert pl gyújtáson sem nyit-zár, hiába nyomjuk.
a "kör alakú valami" közepén van egy "csöcs", abban van a tengely siklócsapágya, sajnos ide tud gyűlni a nedveség és ettől elkezd berohadni, ezért nyekereg.
segítség lehet ha ide egy kis 3mm furatot készítesz és ott fújsz be rajta egy kis csavarlazítót, de az igazi a motorkerékpárokhoz használt lánckenő spray
Elsőként a mikrokapcsolókat kellene megnézni a zár(ak)ban, tizen év felett már elég gyakori az ilyen probléma.
Ha kulcsra nyilik központilag de a riasztóra nem akkor meg kellene próbálni átkötni a riasztót más nyitó/záró bemenetre (van 2-3 lehetőség is a vezérlőnél).
Hátha segít neked is, itt egy nemrégiben egy segítőkész fórumtárs által megosztott link:
Nekem (96' A4) a kesztyűtartó alatt-mögött van. Én szétbombáztam az egész kocsit érte.
Szerintem ez megúszható, ha befekszel a kesztyűtartó alá, a hátadra, és felnézel. Ott lesz a fűtés. A fűtő egység alján van egy "kör" alakú valami, az lesz a motor. Ha jól emlékszem, 3 csavar fogja. Talán valami elforgatós rtükk is volt benne. Ha kicsavarod a csavarokat, kijön a házból a motor, és a szélkerék.
Valami rémlik, hogy útban van neki. De anno én kesztyűtartót, talán még légzsák konzolokat is bontaottam, szal nagy műtét volt. :D
A motort a műanyag kupakba (amivek együtt leveszed) gumi kockák szorítják bele. Simán ki lehet húzni. Belül van a szénkefe, nekem ott nyikorgott. Fújtam kis spray-t, és évekig el volt. Amúgy WD40 volt nekem is. :)
Ami fontos lehet, hogy utána sokáig bűzített tőle a kocsi. És ekkor törtem el az A oszlop aljánál az ajtó elején lévő műanyagot is.
Évek óta nem mindig nyit a centrál a riasztó (Cesar) vezérlésére.
Ilyenkor kulcs, és nyílik.
Egyszer kifilóztam, hogy a bal első ajtóban van egy mikrokapcsoló, ha az kimozdul, olyankor nem jó.
Viszont újabban van sokkal összetettebb, és bosszantóbb jelenség.
Ha kulcsal nyitom, csak az adott ajtót nyitja. Ilyenkor nincs belső világítás sem, és ha nem indítom be, visszaélesedik a riasztó.
Ha körbenyitok minden ajtót, akkor sem változik semmi.
Ha sokat nyomkodom, kintről, bentről, egyszer csak változik. Vagy jó lesz, vagy csak lesz villany az ajtónyitásra.
Viszont ilyenkor általában mintha gyújtáson lenne, ha becsukom egyből elalszik.
Az a kellemetlen, hogy a csomagtartóhoz nincs kulcsom, és a tankfedél is centrálos.
Sz@r volt állni a kocsi mellett a beteg kutyával, akit nem tudtam dokihoz vinni, mert ha hagyom is az ülésre ülni, a tank még kong, és nem nyílik a betöltőnyílás! :)
Van ötletetek?
Járt már valaki hasonlóan?
Hidegre, és párás időre érzékeny, akkor tuti szarakodik.
Off kérdés: Használtan vettünk egy DELL Latitude D830-as laptop-alaplapot és le van védve jelszóval a biosa. Hogy lehet feloldani a zárat? Az elem-kivétel nem segített...
Azért mert az utolsó olajcseréknél vákummal szivták ki az olajat.4 liter feltöltésnél a nivó tetejénvan. Amikor alul volt leeresztve mintha több lejött volna belöle. Nem tudom.
Srácok, lenne egy olyan apróság hogy kisebb fokozaton (3-4esig kb) a klíma/fűtés ventillátor nyeszereg. Most az elmúlt héten kezdte csinálni, biztos a hideg kicsinálta.. (felújítják a garázst..) Na most én ehez hozzáférhetek-e valahonnan hogy egy kis wd40-et odaspricceljek, vagy mégis helyileg egyáltalán merre keressem? Esetleg az ára mennyi ennek a ventillátornak? ha esetleg meghalna a későbbiekben.. ?
Köszi,közben megtaláltam,ezen kívűl még a panelen forrasztások vannak fellazúlva,le vannak darálva fogak.Már megoldottam a dolgokat.) éves autónál egyébként nekem korainak tűnnek az ilyen dolgok,bár ki tudja,előttem hogy volt használva.
Szétszedtem a zárat,egy rugószerű valmi nem volt a helyén,csak lötyögött,zörgött a házban.Valaki szedett már szét ilyet,és tud segíteni,hogy hova való??????
Akadt a központi zárral egy kis gondom.A bal hátsó ajtó nem müxik.Csinál olyat,hogy mikor átlépem a 15 km/h-t (akkor le kellene zárnia),akkor csak kinyit bezár,ha lelassítok 15 alá,akkor megint nyit/zár.De a nyitás-zárás sem az igazi,mert zörgő hangot hallani belőle.Egy vill.ismerősöm szint lehet a mikrokapcsoló ment ki benne.Szerintetek mi lehet a hiba?Ha kapcsoló,akkor hol és menyiért lehet ilyet szerezni????