Keresés

Részletes keresés

Zénóka23 Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1549
Nagyon leegyszerűsítve így van. És igen, van benne egy pár liter olaj.
Előzmény: Vendégsín (1548)
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1548
...egyszerűen szétválasztja a biztberáramot (nagymenetszámú tekercs) és a...

Khmmm.
Hogy klasszikust idézzek: :-)

"...arra szolgál, hogy a sínáramkörök szempontjából az egyes szígeteltsíneket elválassza, míg a pálya hosszában a villamos összeköttetést biztosítsa."

Ezt teszi, mint középmegcsapolású fojtótekercs. És akkor ezt egészítsük ki azzal, hogy a sínáramkörök táp és vevőszerelvényeinek fémes elválasztását és részben illesztését mint transzformátor biztosítja. (S ha jön Mumus, nekünk végünk... :-))

A metrónál és a HÉVnél kb. azonos méretüek a trafók. Szerintem.

Tekintve azt, hogy míg nálunk tartósan 600 A vontatási áramot kell(ene), az egyenáramú vasutaknál 2-4 ezer A vontatási áramot kell elviselnie.
Előzmény: Zénóka23 (1545)
GenYo Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1547

És jó sok olaj van benne.

 

Ez biztos??? :o)

Előzmény: Zénóka23 (1545)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1546
Minek ez a rengeteg blokk? Elég lenne ugyanolyan csíkos "látjelzőket" használni, mint amit az állomásokon használtak, az áthaladás jelző kezelésének elősegítésére. Ráadásul az "előblokkod" lezárná a jelzőt, szabad állásban? Vagy visszevehető utána is?, mert akkor meg az ej marad szabadra utaló állásban, miközben a jelzőt már visszavették. Nem érdemes ilyeneken rágódni, amióta az önműködő rendszert kitalálták. Örüljünk, hogy néhány helyen még látni blokkos térközt...
Előzmény: Törölt nick (1542)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1545
Bonyolult vagy! :-)) Szóval egyszerűen szétválasztja a biztberáramot (nagymenetszámú tekercs) és a vontatási áramot (kismenetszámú tekercs). És jó sok olaj van benne. A metrónál és a HÉVnél kb. azonos méretüek a trafók. Szerintem.
Előzmény: Infós (1539)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1544
A képek a 71-es vonalon készültek Csörög mh és Vácrátót állomás között. Távolról kezelt tekerős sorompó és Vácrátót páratlan bejárati jelzője és a kijárat előjelzője. Nem egy nagyon elterjedt dolog, főleg háromfogalmú alak előjelzőként.
Előzmény: Törölt nick (1531)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1543

TE Pontosan tudot h mi a drosszel trafó hol és mi(k)re használják

most nemtudom h ezt:

  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)

vagy ezt:

gRRRRRR

írjam neked.

 

Nem vagyok jogász hogy >98%-osan jól tudjak írni többoldalnyi lítániát.

Szerintem az Oldmumus által feltett kérdést hogy -mi a drosszel trafó?-

azt Exmv, Vendégsín és én  _Számára_Kellőképp_ megfogalmaztuk.

 

amúgy az általad hiányosnak mondott kép egy segédletből van:

 

http://rs1.szif.hu/~heray/2005-2006.%20tan%e9v/tavaszi_f%e9l%e9v/bkrit_2/autt%e9rk1.pdf

 

Előzmény: Infós (1540)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1542
Egy kicsit gondolkodtam....

Helyszíne lehetséges:
Blokkos biztberrendszernél, térközőrhelyekkel, plusz sűrítéssel, azaz közel vannak egymáshoz a térközök, és az egykarú főjelzők mellett állnak a kétfogalmú előjelzők.
Amint elhalad a vonat, a szárnykapcsoló leejti a jelzőt. Ezek után, a köv. térköz kurblival jelzi, hogy szabad a térköz, azaz húzhatunk jelzőt, amerre áll az irányblokk, amit a szomszéd állomások kezelnek (ellenmenet-kizárás), ebből kettő van a két irányba. Az indító áll. lezárja, az érkezési állomás feloldja. Van a térköz felé még egy blokk, amit előblokknak is hívhatunk arról szól, hogy ha fel van oldva, akkor meghúzhatjuk az előjelzőt is. Az állomások felé kettő előblokk van, ami arra jó, hogy a háromfogalmú előjelzőt két állásba (max/csökk) állíthassuk. Így átlagosan egy teljesen közepi térközőrhelynél van hat blokk, ami állomás mellettinél hét vagy nyolc. Ez van természetesen a kétvágányú, egyirányúsított pályáknál is, csak irányblokkok nélkül. Ha kétvágányú és többirányúsított, akkor összesen 12/14/16 blokkot jelent. Az állomási toronyban viszont így néz ki a jelzőkezelés:
Feloldja a rendelkező a jelzőblokkot, ekkor kezel egy főjelzőt a bakter, és ha még a térköz is szabad, ahonnan jön a vonat, akkor az előjelzőblokkot is oldhatja.
Szerintem meg van spórolva a nehéz jelzők állítása, és készen állunk a nagy forgalomra. :)
Ha éberek a térközőrök, akkor mint egy önműködő.
Várok véleményeket. Tudom, kicsit bonyolult, de meg lehet szokni... :)

Unatkozás mellett is üdvözöl titkeket:

IP
oldmumus Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1541
Kosz az infokat. Tudnal esetleg fotot mutatni errol a traforol?
Előzmény: exmv (1524)
Infós Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1540

"metrónál viszont csak vonatérzékelés (itt az egyenáramú tápfesz miatt kicsit nagyobbacskák is a »fazekak« )"

 

 

Csak a metrónál?

Előzmény: Domi-V63-138 (1536)
Infós Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1539

Mintha kicsit sántítana az ábra..

 

Úgy tűnik, hogy a rajz nem ismeri a menetirány-váltó áramköröket, valamint nem jelöli, hogy a Drosszel-ek felett található két másik trafó milyen célt is szolgál.. Azonkívül egy optikás jelző esetén lényegesen egyszerűsödne az áramkör... :-)

Előzmény: Domi-V63-138 (1538)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1538

Csak esetleg egy teljesen laikus nemérti hogy mi ebben a trafó amikor ő teljesen mást hallott/tud egy trafóról.
(A köv. kép viszont nem a metróhoz hanem a nagyvasúthoz kapcsolható):

Előzmény: Vendégsín (1537)
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1537

az ő közreműködése szükséges a cél érdekében, ami cél nagyvasúton kettős: jelfeladás, vonatérzékelés;

 

Így már pontosabb, de a jelfeladás nélküle is megoldható. Ezért nem célszerű azt hozzá kapcsolni. Nyilvánvaló, hogy a fojtótekercs-trafó kombináció a szigsín táplálásra is használható, de ha recézzük, lehet csak fojtótekercsként is üzemben, ha valaminek nyílt vonali üzemi földelést, vagy távvezetéki keresztezés, esetleg más védőföldelését kell biztosítani. 

Előzmény: Domi-V63-138 (1536)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1536
Valóban nem kell ütemezett jelnek lennie, de mivel trafóról van szó, ezért még csinál egyebet is a vontatási áram egyik szig.sinből a másikba való átkanyarításán kívül is. Ezért írtam amit írtam, ugyanis ha csak az álalatok írtakat tenné akkor erre a feladatra elegendő lenne egy (plusz mégegy) középmegcsapolásos tekercs is.

"A vevőtekercsekbe meg legkevésbé a vágányfojtó trafó juttat bármit."
nemis ezt írtam, hanem hogy az ő közreműködése szükséges a cél érdekében, ami cél nagyvasúton kettős: jelfeladás, vonatérzékelés; metrónál viszont csak vonatérzékelés (itt az egyenáramú tápfesz miatt kicsit nagyobbacskák is a "fazekak" )

Metró Dtr
Előzmény: Vendégsín (1535)
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1535

És ha már trafó akkor szerintem még arra is szolgál, hogy az ütemeket eljuttassa a vágányba s majd a vevőtekercsbe.

 

Nem feltétlenül kell ütemezett áramnak lennie, lásd a metrót. A vevőtekercsekbe meg legkevésbé a vágányfojtó trafó juttat bármit.

Előzmény: Domi-V63-138 (1533)
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1534

Már hogyne lenne üzemi földelés!

 

Miben és mire vonatkozóan van definiálva? (Mert az egy dolog, hogy a vonaton belül szükség van a villamos fővezeték mellett egy visszatérő vezetékre is, de ezt a magyar terminológia nem defimiálja, az E. 101. is csak hasonlítja - előfűtő telep esetén - a villamos mozdony üzemi földeléséhez.) Tehát nem villamosított vonalon így nincs üzemi földelés. 

Előzmény: perszy (1529)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1533

 

És ha már trafó akkor szerintem még arra is szolgál, hogy az ütemeket eljuttassa a vágányba s majd a vevőtekercsbe.

 

Előzmény: Vendégsín (1526)
sínbohóc Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1532
Arra a vonalra bőven megfelel! Most szapulod, aztán meg ha bezárják, majd jajgatsz a "kedvenc" vonaladért. :-((
Előzmény: Törölt nick (1531)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1531

Ezek hol készültek?

 

Mernyén tökjó "korszerű" berendezés van. Elemei:

-Kétfogalmú karos bejárati-és tárcsás előjelző fényvisszaverős változat. Kijárati jelző nincs.

-kulcsrögzítő berendezés, 4 héblivel a jelzőknek

-helyszíni váltóállítás, kivilágítható váltójelzők

-tekerős sorompó, csengővel, szakáll nélkül.(valamikor volt neki.)

-fatönk a sínek mellett. Funkciója: Rááll a forgalmista, és amikor meglátja a Kaposvár felől jövő vonatot, elkezdi tekerni a sorompót. (az állomás Kvár felőli oldalán egy kis bukkanó van és csak párszáz méterre lehet ellátni. A tönkre állva majdnem Somodor mh.-ig.)

 

+wc=budi

+hagyományos jegykiadás

 

"Európai vasutat teremtünk!-MÁV"

Előzmény: Zénóka23 (1516)
Infós Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1530
És az üzemi földelés? Biztos?
Előzmény: perszy (1529)
perszy Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1529

Már hogyne lenne üzemi földelés!
Mostanában nem gőzzel fűtik a kocsikat.

 

Előzmény: Vendégsín (1526)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1528
Válasz ment.
Előzmény: M41 2202 (1522)
pista88 Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1527
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1526

...ahol az üzemi földelés a szigetelt sínszálak közé...

 

De van nem villamosított vonalon is, ahol nem érvényes az E. 101. utasítás, és ott nincs így üzemi földelés sem... :-)

 

Tehát nem pókhálós tekintettel nézve ( :-) ) arra szolgál, hogy a sínáramkörök szempontjából az egyes szígeteltsíneket elválassza, míg a pálya hosszában a villamos összeköttetést biztosítsa.

Előzmény: exmv (1524)
Infós Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1525
És a Pobsz-trafó? :)
Előzmény: exmv (1524)
exmv Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1524
Ismeretes még vágányfojtó transzformátorként is. Kétsínszálas szigetelésű biztosítóberendezéseknél van jelentősége, ahol az üzemi földelés a szigetelt sínszálak közé kapcsolt vágányfojtó trafó középkivezetéséhez van kapcsolva.
Előzmény: oldmumus (1521)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1523
Külön nincs, de lényegében a mellette lévő bejárati jelző emeltyűje mozgatja, amennyiben a szárnykapcsoló áramot kap. :-)
Előzmény: rg7 (1519)
M41 2202 Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1522

Kedves KoBa(k)!

 

Küldtem egy mailt, rengeteg kérdéssel. Segítségedet előre is köszönöm!

 

Üdvözlettel: M41 2202

Előzmény: KoBa(k) (1514)
oldmumus Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1521
Meg tudja valaki mondani, hogy a drosszel trafok mi celt szolgalnak? Talaltam egy mult nyaron keszult feljegyzest egy cetlire, amire felirtam ezt a trafo tipust es biztositoberendezes resze.

Google csak azt talalta meg, hogy elloptak es errol tudositott par ujsag.
sinérintő Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1520
OK, ez tényleg gyorsan ment!
Előzmény: rg7 (1519)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!