Az az igazság, hogy fogalmam sincs mi az a cittling.:( Első barkácsboltos utamon keresni fogom, mert már említette valaki. Eddig mindig üvegtörmelékkel vakarásztam,Viszont nagyon vigyázni kell vele, hogy egyenletes legyen a törésfelület, mert csúnya csíkot húzhat az ember lánya a fába. Ja és az ujjaimon összevagdossa a bőrt, ha nem ragtapaszolom be előre őket.Szóval nem a legmodernebb technológia, viszont nagyon gyors ,és tiszta fáig szépen leszedhető vele az anyag.Megkérdezem ezt a cittlinget az asztalos-boltos bácsitól,úgyis megyek hozzá rézlemezért. :)
Na éppen ezt akartam javasolni Faszunak, hogy vegyen egy pár darab cittlinget, és köszörülje a megfelelő ívformára meg, majd azzal húzza le a felületet.
Én csináltam így, hihetetlen gyorsan lekapja a cucc nagyját, és sokkal kevesebbet kellett utána csiszolni.
Ennyi széknél már megérné az a kis köszörülési idő bőven!
A nyáron két fenyőfám halt meg, három hét alatt ledobták magukról az összes tűlevelet. .
Ez a kisebbik, tegnap vettem ki, a nagyobbiknak még nem mertem nekiállni, az 15+méter magas, és a ház mellett áll 1 méterre, másik oldalról 2 méterre a villanybekötés, másik oldalról kerítés 2,5 méterre, negyedik oldaról 4méterre a szomszéd háza.É van egy harmadik, az meg 18 méteres, szintén ház és villanydrót mellett, az is gyanus, hogy az idén megadja magát ezeknek a rohadék ormányosbogaraknak, amik mostanában terjednek
Pénzem meg nincs kivágatni, maradok én, meg a hegymászófelszerelés. :(
Megvannak a pánt árak. Most már értem, hogy milrt nem kapni ezt a sarki szerelvényboltban. Lenkeinél a Häfele pánt 2780+ÁFA/DB, Sch-nál 2850 +ÁFA/DB. Ha lenne rá kereslet, komolyan nekiállnék ilyeneket gyártani. A leevalleynél tömör rézből 7 USD /pár. Acéból 2.70/pár. Tehát olcsóbb a merikábol megrendelni, igaza volt kofic mesternek, amikor ezt ajánlotta elsőkén. Rendelt valaki a leevallytől? Mennyi idő mig ideér, mi a helyzet a vámmal, mennyibe kerül a szállítás? 40db pántra lenne szüksége m ehhez a bútorhoz, de talán érdemes bespájzolni még ugyanennyit, ha itthon ennyira drága a pánt.
Nézd kollega! Én már csináltam ezt-azt fémből (bútorra is) - az asztalos-kollegák legnagyobb derültségére.....de az már tényleg a "worst case" lenne, hogy szekrénylábat is gyártsak sk. - pláne inoxból.
Itt van egy lábfajta amelyiket ismerek. Nagyon korrekt, stabil - és még jól is néz ki - ráadásul fillérekbe kerül.
Jaaa, és 20 centi alapból - aminek még van legalább 15 mm lökete kifelé. Ezt a katalógust érdemes átfutni egyébként, mert sokminedenben ebben találtam meg a legelfogadhatóbb ajánlatokat. Árban főleg.
Arra nem gondoltál, hogy "dobogóra" állítsd a szekrényt? Akkor nem kell láb ,a dobogó elejét le is lehet járólapozni.Mi éppen most csinálunk ilyet a konyhaszekrény és a fürdőszobai szekrény alá 5-ös Ytongból
Nemtom miért írtam kétszer is politúrt pác helyett :( Talán mert nő vagyok? :) Mindenesetre politúrt is üvegszilánkkal kaparok, de a székről pácot kapartam ugyanezzel
Én a Thonet jellegű székeinkről üvegszilánkkal kapartam le a politúrt.Egyébként is embertelen csiszolni a régi politúrt, mert seperc alatt eltömíti a csiszolópapírt, ráadásul baromi folytós szaga van csiszoláskor
Sajnos nem :( Egy linearis csiszolorol tudok amire ilyen ives profilra valo adapter is felteheto.Csak nehezen termelne meg az arat :) Meg a 90-es evekben Pecsett egy barokk diszterembe ujitottunk fel szekeket fejenkent 100 darabot kellett lecsiszolni (áááááá) No, ha akkor lett volna mar ilyen gep akkor egy percig se haboztam volna megvenni .
Egyszeruen kivalthatatlan a kezi csiszolas ,a hengeres formaknal meg mas szinte nem is jon szoba .
Es seta kozben hova tamasztos az anyagot??. Az oregek mindig azt mondogattak ,hogy csak az acsok dolgoznak a levegoben .
Egy kisebb szekrenykehez a 6-os csavar eleg kell legyen. atfurod, tuloldalon kikaparod vagy lepattintod a vakolatot a teglaig. teglara fakotesu alatet, 150-es csavar. Jol odahuzatod, ha fent a szekreny, akkor legletteled a csavart a tuloldalon. a vakolat 1.5-2cm, siman elfer benne alatetestol.
masik lehetoseg a mindenfele ragasztott dubelek. mostanaban arulnak barkacsaruhazban egykomponensut viszonylag olcsobban.
Thonet jellegű székeket szeretnék felújítani (dédszülői örökség) hat db van összesen, egyet már megcsináltam (elégedett vagyok magammal, ill. a végeredménnyel :)) csak elég időigényes volt kézzel fáig visszacsiszolni a viharvert pácolást, megkopott lakkozást. De nagyon szép lett az első, megérte, a fiaim elmondhatják majd hogy abban a székben ülhetnek amiben az ükapjuk is olvasta az újságot :) Node mindettől függetlenül szeretném meggyorsítani valahogy legalább a régi felületkezelés eltávolítását, mert most úgy csinálom idő híllyán hogy ha a fent említett lurkókat sétálni viszem, fogok egy széklábat meg egy csiszolópapírt azokat is megsétáltatom és miközben csatangolunk fél szemem rajtuk a másik meg a munkadarabon oszt mindig jutok vele valameddig de ez így nem túl haladós. Száz szónak is egy a vége, nem tudtok valami flexre vagy fúrógépre pattintható kefét vagy csiszoló alkalmatosságot amivel a hengeres, íves alkatrészeket tudnám fáig letakarítani?
Szerintem ezt a lakatoskodást - legalábbis szépen megoldani - annyi pénz, mint venni készen lábakat. Ráadásul csak szögletes zártszelvényből lehet megcsinálni, de akkor legalább két fület kellene meghagyni. Csövet szépen kihajtani... csücskös; ez mégsem a buborékfújó szívószál esete. Ha van kész megoldás, inkább azt válaszd, szerintem. Az egyedi drágább lesz. De ha van hegesztési kapacitás vagy esztergályos, akkor arra rá lehet tervezni.
Mosdórögzítés : 90 centi széles öntött műmárvány mosdókagylót (saccra 25-30kiló) + az ezt tartó 45cm magas szekrényt bútorlapból + engem (85kg, tesztelés céljából ráültem) csempébe+üreges téglába fúrt kettő darab 6-os, kampós csavar 10*60-as dübelben elbír. Azért is ültem rá, mert ránézésre nem tűnt hihetőnek, de aztán leakasztottam az egészet, és megnéztem a csavart : nem hajlott le (pedig a kampós csavar a derékszögnél ellaposodik). Nem értek a fizikához, de nyilván a teher jelentős részét a szekrény alsó része veszi fel, ahogy nekinyomódik a falnak. Ha 10-es falad van, akkor gondolom a másik fele nem a szomszédé - az átmenő csavart (menetes szárat) a másik oldalon hasonló méretű szekrény felakasztására is fel lehet használni :-)
A falra rögzítés nekem is szimpatikusabb lenne, de az a fal csak 10-es...családban már volt rossz tapasztalat (igaz sok év után) falból kiforduló mosdókagylóval, pedig nem kis tiplivel volt rögzítve. De ha ilyen téren van tapasztalat (mik a feltételei annak, hogy falra rögzíthető legyen a kagyló és a szekrénye), azt szívesen veszem.
És megnézem a többi linket is szép sorjában, mert ha van jobb, szebb megoldás (és nem csillagos ég az ár), akkor nyitott vagyok rá. A koracél csak egy ötlet volt. Após szerint a bútor felöli végénél lehetne olyat csinálni, hogy csak egy oldalt hagyunk meg (azaz hármat levágunk), a maradék egyett 90 fokban elhajlítjuk és azt a bútor alapjához fogatjuk. Mondjuk koracéllal nekem semmi tapasztalatom nincs, ő nálam jobban ismeri az anyagot.
Az elszinezodes ofisztoma-fele t kekfesto gomba okozza . Valoszinu, hogy elszaradt labon ez a fa es azert tudta megtamadni .
Jellemzoen a vagas utan kozvetlenul szokott elofordulni-fulledes ,kekules- a rossz tarolasbol adodoan . Az esztetikai hiban kivul nem okoz semmilyen problemat . Normal viszonyok kozott nem is terjed , a legenyhebb karosodasok koze tartozik .
Nálam a mosdószekrény és közvetlen mellette egy fiókos/ajtós szekrény is a falon lóg, ugyanolyan rögzítővel, mint ami a konyhabútorok felső elemében is lenni szokott. A lábak is útban lesznek felmosáskor !
Vasudvarokba - tehát nem a színesfémeseknél, hanem ahol a sima vas-árut árulják - azok tartanak műanyag végzárókat csöveknek, zártszelvényeknek ilyesmiknek.
Átlag 50 Ft-ba számolhatod darabját.
Da azért arról a 25 centis, inox-zártszelvényből készült lábról tegyél fel majd egy fotót - majd amikor a bútor alatt lesz. .