Erre nincs szentírás,függ a festéktől ,a festőtől,a gyakorlattól.A szép fényezéshez elsősorban szakismeret és nagy gyakorlat kell,keress szakembert a melóhoz ha szépet akarsz.
Olyan karosszéria javító műhelyt keresek, ahol vákumos módszerrel javítanak kisebb horpadásokat. Állítólag Csepelen van egy, de jó másik is, ha tudtok javasolni helyet. Köszi
na igen az én bogaram is ilyen 4év meloja van benne :) ugyanez a fényező csinálta 2002 nyarán a teljes kocsit is.... ha eccer nekiáll az ember a kasztninak csak igy lehet....meg persze az apro gumi vackokat is ujra cserélni ha nem szépek
Valóban szép munka, ámbár ez nem metál, ahogy elnézem, nem? Nemmintha sokat számítana, aki jól tud fényezni, az metállal és akrillal is elbánik. Amúgy abban igazadvan, árban sokat számít, hogy nem pesti a történet. Mindenesetre a telszámukat ne dobd ki :-DDD Nekem Pesten is sikerült nagy gyorsban találnom embert, aki a bal sárvédőmet, meg a homloklemezemet lefújta metál színre (a motorháztető széleivel együtt), mindennel (festék, lakk, szórógitt, meg a rendes gitt, nemugrikbe mi a beceneve, szal az, amit nagymennyiségben felhordanak, és becsiszolnak) együtt volt kb. 9ezer forint. Igaz, már most repedezik, de nem izgat, kukás a karosszéria amúgy is, másik kasztniban éled újjá majd a mostani kocsim belseje, és technikája. Az viszont "kiállítási darab" lesz, üresre szedve, homokfújva, kilakatolva, cinksprével lefújva, és kívül belül lefújva ahogy a nagykönyvben megvan írva.
nekem standox festés fényezőkamrás gyári szinkodos 2sárvédő + doblemez + orlemez bogáron 38 volt ...és semmi narancs ...rendes fényzőkamrába porelszivo stb... mondjuk ez győr melleti falu nem BP ..... az minősiti aszem a fényezőt hogy a helyi Mazda szerviz egy 0 km-es 6ost hozott ki hozzá mer szállitáskor megsérült az ajto tökéletes munkát végzett
15? Annál szerintem egy ötössel több. Már tavaly is nehéz volt olyan műhelyt találni, amelyik vállalta volna 15/elemért a motorháztetőt, és a balos sárvédőt egy hasonló autón. Amelyik meg megcsinálta, annak narancsbőrös lett, és a szín se stimmelt. Üvöltözést követően újrafújták anyagáron (=festék+lakk áron) mindkét elemet, úgy, hogy a festéket én kevertettem ki, és csak a fújásra vállaltak garanciát, másodikra már tűrhetőre sikerült.
Meg tudná valaki mondani, hogy egy Skoda Fabia Combi bal oldali két ajtajának a fényezése mennyibe kerül kb. ? Balesetnél megsérült, ezért kellene. Csak, hogy mire számítsak:-((
Egyebkent verzett a szivem. 14 eves auto, es ahol ossze volt torve, es le volt jove a festek, mindenhol csak a gyonyoru zsir rozsdamentes femet lattam. Ezt senki nem tudja megfizetni. Ugyanolyanra visszacsinalni meg plane :/
Levi:Az üreget nem érdemes teljesen eltakarni,jobb ha szellőzik.Az üregvédő majd körbefollya szépen és nem fog korrodálni.Az üregvédőnek van egy jó tulajdonsága ,a befújás után ,még egy két hétig terül és bemegy a lemezperemek közé is.Ősszel érdemes lesz újra üregelni,akár az egész autót is,mert ez már a meglévő korróziót is lassítja.Sajnos por és nedvesség a legkissebb lukon is megy bele, ezért az alján és oldalán a nyulványnak érdemes beragasztani pl:alu szalaggal a nyílásokat,de a tetején maradjanak szabadon a nyílások,tudjon szellőzni.Az is jó ha a hossztartó eleje hátulja nyitott így át tud szellőzni az idom.Ha a kaszniban ,nő a huzat érzés, akkor viszont minden nyílást el kell takarni.
Van egy ST182-es bukolampas Celicam, ami sajna ossze volt torve decemberben.
Hogy pontos legyen, az eleje serult.
Megcsinaltattam, de szeretnem, ha minel tartosabb lenne. Optikailag egeszen jol sikerult, talan meg pontosabbnak is nez ki kivulrol, mint amilyen volt, ezenkivul eleg sokat koltottem ra, hogy a toppon legyen, nem lenne jo, ha ket ev mulva elrohadna.
Tehat. Homlokfal cserelve, nyulvanyok kiegyengetve. A nyulvany es a homlokfal talalkozasanal belul a motorterben nem lett bepasztazva (meg egyaltalan, a gyarin kivul nem nagyon lattam, hogy pasztazgattak volna), hanem jo alaposan viaszos uregvedovel kitoltve, befujva. A nyulvanyokba ugyanez kerult boseggel benyomasra.
Kerdesem, hogy jo-e ez igy, vagy sem. Illetve, a nyulvanyok vegen a nyulvany szele, es a lokharito-vas kozott van egy res korbe (Tehat a lokos-vas rogzitoi keskenyebbek, mint a nyulvan nyilasa). Ezt erdemes valamivel eltomiteni, pl. sziloplaszt, vagy jo az a nyulvanynak, ha szellozik, illetve igy nyilvan esot is tud kapni. A nyulvanyon folul van 1-2 lyuk. Van, ami csavarhely, itt regen sem volt fedes, illetve van 1-2 nagyobb, amelyen fenykoraban kis kor alaku matricafeleseg volt, de fenyezes, egyebek miatt most mar nincs. Erdemes ezeket betomiteni, vagy sem ?
Wartburg:Sokféle gyártmány létezik,ezért csak rücsinek hívjuk.A boltokban az eladók is így ismerik,ez a név a felületre utal ami száradás után marad.Van fekete és fehér,kaucsuk és kátrány bázisú.Neked a teljesen kikeményedő(megszáradó)kaucsuk bázisú kell,mindegy milyen színű.Néha lehet sprayként is kapn,i ez kisebb szemcséjű.
Karcsi:ismételten sikerült szakszerű tanácsot adnod, lehet még én is eljátszom ugyanezt a BMW-n ha lesz időm..vagy egyszerüen leviszem Hozzád az autót:)
Sziasztok! Örülök ennek a topicnak. Én olyan swiftes vagyok aki vigyáz is az autójára. Nem az értéke miatt - az eszmei értéke miatt, az első fizujaimból spóroltam össze. 6 éves, a kaszni kb szebb mint az új (nem én mondom, hanem a szervíz).
Perszehogy nekivágták az ajtót a tesco előtt, egy 10 forintosnyi részen lejött a festék fehér alapozóig (élénkpiros a gép), picit be is horpadt a lemez. :( Rá másnapra letolatták bal elöl a sárvédő élét, a lemez be sem hajlott, de a festék egy 20 centi hosszú hajszálvékony csíkon lejött alapozóig.
Korábban meg én nyüstöltem a kasznit, hogy nem bírtam kiemelni az akváriumot és lehúztam az egyik ajtó alján az élt 10 centi hosszan.
Ráadásul a tető és a szélvédő találkozásánál is van egy kőkemény felpúposodás kb 1 forintosnyi méreten (gondolom rozsda lesz, ez tipushiba).
Ezekre kéne javítás.
A szervíz fényezője azt mondta nem vészes, nem fog rozsdálni, kenjem le javítófestékkel, különben 30e-ért vállalta volna el fű alatt. Nade vazz ...
Nagyon jól dolgoznak, évekkel ezelőtti fényezés is színváltozás, mattulás nélküli.
De most ez a "kenjem le javítófestékkel szöveg". Mikor ott voltam "pénzes ügyfél".
Tud vki segíteni kihez forduljak, aki rendesen megcsinálja?
Wartburg311:Sajnos ez tipikus kasznis hiba.A kasznitömítőt,csak már alapozott felületre lehet felhordani,mert erősen korrodálja a lemezt.Drótkorongozd meg a felületet,ahol szükséges,utána portalanítsd levegővel és valamilyen oldószerrel(benzin,nitró).Kipárolgás után, jöhet a korant ,vékonyan legalább két rétegben.Száradás után mehet a kasznitömítő,erre fedőfesték.Kívülről un.rücsivel fújd le.ez olyan anyag mint a gyári ,festékboltokban kapható,a hozzá való pisztojjal együtt.Karosszéria áruházban kapsz bitumenes lemezt,de ha nem sikerül jól leragasztani akkor alámegy a pára és korrodál alatta.Ezért ajánlom belulről is a rücsit.Körbemaszkolod a területet amit fedni akarsz és két három rétegben lefújod rücsivel.Fújáskor az autó teljes belső tere legyen eltakarva,mert külömben csupa festékpor lesz minden.A munkát is úgy érdemes elkezdeni,hogy a munkaterületet papírral vagy nejlon fóliával elválasztod az autó többi terétől.Kívülről is takard fújás közben az autót.
A fáradtolajat felejtsd el,a kéntartalma miatt törékennyé teszi a lemezt.Helyette üregvédő sprayt használj,ezt lehet hosszú fújó szondával együtt kapni,így a gumidugók eltávolítása után az üregek belselye jól kifújható vele.Az a lényeg,mindenféle kencét, festéket,csak már alapozott(korant,cinkspray,bauxitvörös alapozó)felületre szabad felhordani,az alapozó megfelelő kötése után.
Bitumenes lemez lerakása.Papírsablon készítése után kivágod ollóval vagy késsel a megfelelő formát a bitumen lemezből,ennek alsó fele ragasztós.Szigszalaggal jelöld ki a lemezen a bitumen helyét,majd oldószeres por és zsírtalanítás következik.Kipárolgás után,ez kb:20perc felteheted a bitument a helyére és hőlégfúvóval melegítve kell felragasztani illetve formára simítani,egy rongyal.Persze felragasztás előtt vedd le a bitumenes lemez ragasztó védőfóliáját.
Lenne egy-két kérdésem hozzád! Van egy 97-es évjáratú Corolla kombim, amit anno elég szépen összetörtek hátulról, majd "megjavították". A probléma az, hogy a javítás nem igazán sikerült fényesre, pedig elemcserés is volt részben. A gond, hogy nem használtak alapozó festéket és néhol a nyers lemezre kenték a hézagkitöltőt, majd erre az alvázvédőt, ill. belül a fedőfestéket. Főleg a hézagkitöltő alatt kezd rohadni. Most szétkaptam, mert elkezdte enni a fene és nem szeretném, ha leesne a hátulja. A kocsiról vannak fotóim, lsd: link alul. Én a következőket tervezem:
1. Mindenhonnét eltávolítottam a régi hézagkitöltőt, mert alatta van a rozsda, főleg ahol heggesztve volt, meg az összeeresztéseknél
2. lekenem többször KORANT nevű anyaggal (többen javasolták itt)
3. Cinkkromátos alapozóval átmegyek rajta mindenhol
4. hézagkitöltő a résekbe, + az összeillesztéseknél
5. alul alvázvédő, belül ezüst színű festék (ezüstmetál az autó), kívül a kerékíven javító spray
6. ???
7. ???
Kérdések:
1. Alulra milyen alvázvédőt rakjak, ami elég strapabíró? (a gyárit bizony elég nehéz lekaparni olyan jó lenne) valami 2 komponensű esetleg (Katepox?)
Epetike:Én sem kötözködöm ,hanem az ismeretbővítés miatt írok,én nem elméleti hanem gyakorlati szakember vagyok.Igazad van nem kiég hanem átrendeződik.Szívesen olvasom a te beírásaidat is e témában.A kaalapálás az egy jó javítási módszer,hiszen a kalapálhatóság az acél egyik jó tulajdonsága,de meg kell találni a határokat,mit érdemes kalapálni és mit nem.Nem arról szól.ki milyen menő lakatos.
Nem a reklám miatt de jó tudni.Tíz évet húztam le mint Toyota kasznis.Csak a Toyota tart továbbképzéseket a javítóknak.Aki elvégzi a továbbképzést az egy technikai útlevelet és csinosabb címet kap.Ez a képzés általában három fokozatú,aki ezeket befejezte az frissítő típusismereti tanfolyamokon kell,hogy részt vegyen.Én Toyota karosszéria főtechnikus vagyok,szép cím,gyakorlatilag továbbképzett kasznis.
Nem is ez a lényeg.hanem az,hogy a minket továbbképző mérnökök japánban az anyagyárban tanultak.Ezek elmondták,a gyár mindenféle töréstesztet csinál.Tehát,volt olyan amikor az oktatóink kijavították,az ottani mérnökök irényításával, a már ütköztetett autót,ezután mégegy teszt következett,amit ugyan úgy dokumentáltak mint az első töréstesztet.Kaptak kicsi és nagy törésű autókat,ezek javítása és újratörése után alakítja ki a gyártó a javítási álláspontját.Ezek az autók utána a múzeum raktárába kerülnek.Itt több ezer autót raktároznak,bármikor visszakereshetőek.Mondjuk ezt sem mindegyik gyár csinálja.Sok leszarja csak hadd fogyjon a portéka.
1, teljesen jaratlan vagyok az autolakatolasban(tehat gyakorlati oldalrol nem vitatkozom - foleg, hogy egy roncsolodott hatso sarvedo miatt egyikunk sem akar kidobni egy kocsit, bar szerintem te sem csinaltal még törétesztet egyetlen lakatolt kocsival sem)
2, de 2 feleven at tömtek a fejem a Fe-FeC3 diagramokkal, meg mindenfele(de foleg acel) mikroszerkezeti abraival
ami ramragadt (a koszon kivul), az az hogy hegesztesnel nem tudod ugyanazt az anyagszerkezetet produkalni. Arrol nem is beszelve:
- FeC3 atomok elvandorolnak(mint mar irtam)
- a hő hatasara elhuzodik(ezt mindenki tapasztalta mar aki hegesztett) az anyag, ami utanna is benne marad feszultsegkent(ami nem feltetlenul baj, ha az ember tudja, hogy utanna merrol jon a terheles, ami a legtöbb esetben sajnos nem olyan 1xü)
- altalaban anyagvastagsag is megvaltozik(es az anyagszerkezeti kulonbsegek mellett emiatt is valtozik az anyag merevsege)
(-remelem nem maradt ki lenyeges)
es ezek miatt nem celszeru olyan helyeken eszkozolni a hegsztest ahol nagy feszultseg van az anyagban(es feltetelezem, hogy a gyarto azoket a pontokat adja meg, ahol a legkisebb a max. feszultseg).
Ezeket erdemes betartani, mert nem hiaba azokat adtak meg(foleg ilyen teren nem hibaznak sokat a gyartok, mert ha utanna balaeset van es meghal vki...)
"Azért a melegítésnek el kell érni a 700-900fokot,ez az acél fajtájától, ötvözőitől függő átalakulási hőmérséklet.Az új hegesztési technikák épp ennek az átalakult területnek a csökkentését szolgálják"
igen..., nehez ugy hegeszteni, hogy kozben nem melegited fel az anyagot(legalabbis hagyomanyos ertelemben). Ezert is jo a pont- es görgös-(igy hivjak?) hegesztes
tehat a lenyeg a lenyeg:
a csavaros elemeket cserelni, többit kalapalni, vagy gyarto altal megadott helyen es technikval cserelni, de szerintem gyakorlati tanacsokat inkabb te adj :-)
/csak azert "szoltam be" mert nem eg ki az otvozo/
Epetike:Azért a melegítésnek el kell érni a 700-900fokot,ez az acél fajtájától, ötvözőitől függő átalakulási hőmérséklet.Az új hegesztési technikák épp ennek az átalakult területnek a csökkentését szolgálják.Ez a gyári hegesztéseknél is fennáll.De ez nem okoz problémát ha a részelemcserénél,a gyártó által ajánlott helyen vágod el,majd felhegeszted az új részt.A jó munka és a jó hozzáállás a szakember részéről mindenképpen szükséges.