Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sintesi Creative Commons License 2004.09.21 0 0 389
Szó sincs ilyenről én csak hamvasatot kerestem mind eddig és most tök véletlenül megtaláltam. :))
Előzmény: no_holy_shit (388)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.09.20 0 0 388

mi van attelepult a Golfforum?

 

kuzlonben ma vegre sikerult Korant-ot szereznem az Orszagbiro utcai mintaboltban

Előzmény: sintesi (387)
sintesi Creative Commons License 2004.09.20 0 0 387

üdvw hamvasat a szomszédból!

Következő lenne a kérdésem, kalala volt a szolnoki talin és volt nála egy könyv, méghozzá a golf szervízköny. Ha jól tudom tiéd. Honnan sikerült olyat szerezned és kapható még az valahol? Belelapozgattam és voltak benne okosságok. Nagyon érdekelne az a könyv.

 

 

 

Előzmény: hamvasat (386)
hamvasat Creative Commons License 2004.09.20 0 0 386
Trebitsch!

Ez a lenyomat király :-))) Kicsit OFF, és talán a szex oldalra kéne tenni ezt a kérdést, de volt már, hogy egy hölgyike szerette volna ott csinálni, de elhajtottam az ötletével, mert féltem, hogy behorpad a motorháztető. Mekkora ennek a kockázata? Mert haverok rendszeresen kérkednek effajta akcióval, de az ő kocsijuknak nem lett baja, igaz egyikük sem 120 kiló, viszont a golfomét (III-as) elég könnyen be tudom nyomni akár egy újjal is. Szerintetek? Nem mintha ez lenne minden vágyam, de legközelebb (már ha lesz ilyen), nem akarom felesleges aggályok miatt kihagyni a lehetőséget. Viszont szerintem az aktus után meglátva a horpadt motorháztetőt, asszem örökre elveszíteném a nemzőképességemet .-)))
Előzmény: Trebitsch (374)
hamvasat Creative Commons License 2004.09.20 0 0 385
Wickey!

Igen, igen, sajnos általában olyan a rozsdafolt is mint a jéghegy, a felszínen csak 10%-át látni -)) Nekem is volt a golf küszöbén egy kb 2- Ft-os nagyságú rozsdafolt, elkezdtem lecsiszolni, oszt mire mindenhol fémtiszta lett, lett abból is jó tenyérnyi. Szépen lealapozóztam, majd vittem a fényezőhöz, de a fényező a gittelés szélénél két helyen fémig visszacsiszolta, majd arra küldte a festéket és lakkot minden alapozás nélkül, így egy év után újra hólyagos, de mostmár egész tenyérnyi felületen. Most én fogom fújni, remélem az tartósabb lesz.

Amúgy a tenyérlenyomat az 2K-s lakk volt, de hogy hogy került oda, fingom sincs. Fényező haver 2000-es papírral lecsiszolta, majd felpolírozta, most egyáltalán nem látszik semmi hiba ott.

Amúgy amint lesz vízleválasztóm, bebróbálkozok egy kicsit komolyabb munkába, lefestem öcsém motorját .-)))
Amúgy fényezéssel és kisebb gittelésekkel nincs gondom, jól megy, viszont jó lenne, ha a profik kiokosítanának a komolyabb gittelések trkkjeiről, pl hogy kell egy domború motorháztetőt kigittelni, hogy ne látszódjon utána a hullám.

Ja, és most volt egy helyi lelkes fiatal fényezőgyereknél öcsém kettes golfja telifényre. Lakkfekete lett az autó, szép lett a fény, csak a motorháztetőt baszta el, de korrekt volt és kérés nélkül mondta, hogy újrafényezi. Most van nála éppen. Az egészért kért 110eFt-ot. Szerintem korrekt. Persze se számla se semmi.
Előzmény: Wickey (381)
hamvasat Creative Commons License 2004.09.20 0 0 384
WAndrew!

Jaja, erre gondoltam, de hozzáteszem, hogy a 10-15eFt-os árkategóriában, csak kisteljesítményű max fogászati célra valót kapsz. Kasznimunkához már kell az erősebb gép, legalább 500W-os. Az erősebb marók már olyan 40eFt-nál kezdődnek, célszerű kölcsönkérned egyet valakitől.

Egyébként megadhatnád, hogy hol lehet ennyiért venni vízleválasztót. Ennyiért már inkább megveszem, minthogy én barkácsoljak, inkább bevállalok 2-3 óra túlórát a cégnél, minthogy barkácsoljak vele egy egész napot :-))
Előzmény: WAndrew (373)
hamvasat Creative Commons License 2004.09.20 0 0 383
Kacagógerle!

Bár kicsit megkésve, de engem érdekelne a víz és olajleválasztó. Légyszi küldj egy árajánlatot a hamvasat@freemail.hu-ra. Köszi
Előzmény: kacagógerle (371)
capa Creative Commons License 2004.09.13 0 0 382
Sziasztok!

Meglepő módon :-) egy fényezéssel kapcsoltos kérdésem lenne:
Van egy gyöngyházmetál fényezésű autóm, amelynek fényezéséről pár helyen kis foltokban lejött a legfölső lakk réteg. Ki lehet ezt úgy javíttatni valahol, hogy ne kelljen újrafújni azt a részt? Magyarul: csak a lakkozást újra felvinni?

üdv,
capa
Wickey Creative Commons License 2004.09.08 0 0 381
namost a kétszer 25millis plecsniről könnyen kiderülhet hogy kéttenyérnyi. Alapos hozzányúlás azért is indokolt, mert most még kiflexeléssel, alapozással, illetve minimális gitteléssel megoldható a kérdéskör. De mivan, ha két év múlva átrohad a lemez? Akkor lakatolni kell (vagy bontóból akasztani rá két másik ajtót, ami nem biztos, hogy akármivel is jobb állapotban van). Az elemenkénti huszas az korrekt, és most még nem tartalmazza a lakatolást. Mivel nincs rá szükség. Utána húzósabb összeg. Ködölni meg természetesen lehet. De nem célszerű, főleg ajtónál, amit le lehet szedni, és lehet külön fújni. (nemtudom kilincshez mennyire kell szétszedni az ajtót, de ha a belső kárpitot le kell szedni, akkor leszedett ajtót jó lenne külön fújni. Ködölve valszeg huszasból megvan a kettő. És abban két ajtópolír is bennevan. De megkérdem neked
Előzmény: no_holy_shit (380)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.09.08 0 0 380

jamie:

 

hat pont az hogy mellefogtam, mert en a malaccorru elottire gondoltam :-((

nekunk malacorru volt es az ott nem rohadt(mashol sem nagyon, egyedul ott ahol az ajton levo gumi razarodik a B oszlopban levo popszegecsre)

 

kulonben tölem messze all a festek mert en mar onnantol utalom a dolgot hogy beszarad az ecset... csak innen a topicbol probalok okosodni

 

kerdezd pl. nivaskarcsit ő biztos megmondja mi a helyzet

 

"Tehát a kilincsek le, lecsiszolni a gázos területen fémig mindkét ajtót, alapozás, aztán egész ajtók lefújva. És ez olyan 40 e Ft-ért?"

szerintem igen

 

a 20ehuf-t is innen tudom, de pl feher corsankon van egy karc(15cm hoszu csak az alapozoig) es azt kerdeztuk multkor meg hogy mennyi lenne, es arra azt mondtak hogy telibe kene fujni a csomagterajtot es kb 20 eFt.(opel toth 45eFt-t mondott)

Lokhariton is van egy kis karc. Valasz az volt hogy:

1, hagyjuk ugy(mi ezt partoljuk)

2, telibe fujni 20eFt

3, rakerdeztem a helyi fujjasra ->igen lehet de akkor utanna ossze kell polirozni vagy kodolni az egeszet ->15eHuf

 

kulonben en is csirajaban fojtanam el

1 kilincs le (egy csavar+ a kpzar vezeteke tartja :-( )

2, lecsiszol majd egy kis korant majd egy kis javitofestek

 

ronda lesz elegge de nem nagy munka es nem rohadt tovabb es kb 1000Ft-bol meg van (es ha vki nem nagyon figyeli akkor azert 2* 25mm atmeroju reszt nem lehet annyira  eszrevenni)

a kocsi arat tekintve nem penz kidobas de kocsi rohado ill. nem szepen javitott kilinccsel is gurul (de ez attol fugg mennyire vagy kocsimanias, de ha ide irogatsz akkor feltetelezem...)

Előzmény: jamie77 (379)
jamie77 Creative Commons License 2004.09.08 0 0 379

Köszi a gyors a választ no_holy_shit!

 

Úgy tűnik, hogy nem az első ilyen Passat a "praxisodban".

 

Ez a malacorrú utáni (B4-es), ráhibáztál, ha 32B = B4. Metál, abból is a bordó színű. 96-os évjárat,és ezen kívül nem kuttatam rohadás után, de biztos találnék a "standard" helyeken hasonló bakit. Persze a kérdésed után jobban körbevizsgálom.

 

Tehát a kilincsek le, lecsiszolni a gázos területen fémig mindkét ajtót, alapozás, aztán egész ajtók lefújva. És ez olyan 40 e Ft-ért?

 

Lehet, hogy 2x-szer 25 mm-es hólyagos területért kicsit borsos összeg. Számomra ebből az következik, hogy ha tenyérnyi a rossz felület, az összeg nagyságrendileg ugyanennyi. Én naívan pedig azt hittem, hogyha csírájában fojtom el a dolgot, akkor olcsóbban megúszható.

 

Most kicsit tanácstalan lettem. Lehet, hogy jobban járok, ha gyűjtöm a pénzt az egész ajtóra és tavasszal csináltatom meg? Valószínűleg addigra nagyobb lesz a csúnya felület, de az összeg, úgy tűnik, nemigen fog nőni. :) Jó az elmélet?

 

 

 

 

Előzmény: no_holy_shit (378)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.09.08 0 0 378

jamie:

 

gondolom ez a 32b passat mert az szeret ott rohadni (vagy esetleg a malacorru 35i?)

es metall vagy szimpla a fenyzes?

 

meg ugy altalaban milyen allapotban van a kocsi?(es neked mennyit er meg)

 

kulonben kb 20eHuf egy elem fujasa

ha helyileg fujjod csak akkor ugyis meg fog latszani többe-kevesbe(ill. össze kell polirozni, de...)

Előzmény: jamie77 (377)
jamie77 Creative Commons License 2004.09.08 0 0 377

Sziasztok!

 

A tapasztaltakhoz lenne egy kérdésem. A VW Passatom első két ajtaján a kilincsek első tövénél kb. 25 mm átmérőjű körben kezd hólyagosodni a fényezés. Gondolom a sok nyitás megette a kilincs alatt a fényezést. Akinek VW-je van az el tudja képzelni, hogy miként lehetséges a dolog. :)

 

Szerintetek, hogyan lehet szépen javítani a hibát? Helyileg is orvosolható, vagy az egész ajtót kéne lefújatni újra? HA elvinném egy fényezőhöz, akkor reálisan mennyit kérhet el? (Attól viszont fázok, hogy én álljak neki egy ilyen látható helyen a barkácsolásnak:) )

 

Köszi a válaszokat előre is,

 

Jamie77

no_holy_shit Creative Commons License 2004.08.31 0 0 376

Tudnatok vkit mondani, aki alvaz- es üregvedelemmel foglalkozik?

 

mert az F astrank aljan elojott par futorozsda(tenleg csak futo. es az is csak illeszteseknel) itt-ott, es gondoltam ha nem draga akkor erdemes lenne egy kicsit kitolni a kasznizast :-). Vagy a mai kocsikat mar nem szokas alvazvedozni? vagy ezeken mar viasz van?

szlaci_s70 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 375

12motorháztetőmotorháztető2ajtó2

Ilyenjeim vannak :(( Ezeket szeretném orvosolni. Motorháztető széle, ajtók széle + 1 db 2gombostűfejnyi korrozió kezdemény a motorháztetőn

Trebitsch Creative Commons License 2004.08.25 0 0 374

...Találtam két tenyérlenyomatot a kocsim ajtaján...

 

Ilyesfélét?

:)

 

Előzmény: hamvasat (370)
WAndrew Creative Commons License 2004.08.25 0 0 373

Köszi a választ, bár  nem esik le mi az a "kézi egyenesköszörű/maró" ... Talán olyanra gondolsz mint a Dremel gyorsfordulatú kis fúró, köszörű, vágó szerszáma? Dremel

 

- Én épp most vettem vízleválasztót kompresszorra, bár még nem próbáltam ki. Nem akarom senki üzletét rontani, de ezen alapmodell ára 5k volt a hozzá való réztoldókkal/fittingekkel. Amin nyomáscsökkentő is volt az 9k. Bár az is igaz, hogy ez nem ipari!

Előzmény: hamvasat (360)
szlaci_s70 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 372
Kösz az infot, majd feldobok, pár makro képet. Mint irtam inkább a korrozó zavar, de azt se szeretném, hogy szembetűnjön a javitófesték.
Előzmény: Wickey (367)
kacagógerle Creative Commons License 2004.08.23 0 0 371

A legjobb megoldás a viz ellen,az olyaj,és vizleválasztó.:))))
Ez még azért is előnyös,mert a ezen funkcióján kívül,még a kimenő nyomást is be tudod pontosan állítani.Mert ugye a pisztolynak 3-4 bár az üzemi nyomása,a rendszerben meg (nálam) 7 bar van.
Nekem sikerült egy jópár ilyen szerkezetet(szerezni):))),ugyhogy van is eladó vagy kettő,ha érdekel valakit.Nem mai darabok,meg jó nagyok is,mert ipariak,de a célnak tökéletesen megfelel.Egy deka viz nem megy át rajtuk.A boltban 20 ezer körül van az áruk.
Előzmény: Trebitsch (368)
hamvasat Creative Commons License 2004.08.22 0 0 370
Hali!

Kösz az infókat mindenkinek!

Újabb bajom van. Találtam két tenyérlenyomatot a kocsim ajtaján, ami úgy néz ki, mintha ragasztós kézzel nekitámaszkodtak volna. Nem jön le semmivel, alkohollal, nitrohigitóval sem. Akárhogy gondolkodok, csak azt tartom reálisnak (bár nem hiszem el, hogy én lettem volna :-))), hogy a 2K-s lakkos kezemmel támszkodtam neki, mert olyan, mintha lakk lenne, mert polírpasztával nekimentem, és azzal sem jött le, akárhogy csináltam, de kifényesedett, mint a fényezés. Kérdés: ha 2K-s lakk lenne az, akkor mivel tudnám eltávolítani?
őrült elmebeteg Creative Commons License 2004.08.22 0 0 369
Persze, természetes, hogy a levegőben lévő páratartalom a ludas.
Előzmény: hamvasat (365)
Trebitsch Creative Commons License 2004.08.22 0 0 368

Vízcsapda, ami a kompresszor motorjának indulását is megkönnyíti:

Kompresszor henger(ek)->cső->kis előtartály, az enyém kb. másfél literes lehet->visszacsapószelep (mechanikus)-> nagy tartály, amiből kiveszem a levegőt.

Az előtartály függőleges henger (csőből készült :), magasságilag a középső részén jön be a levegő, és a tetején megy ki. Az alján meg (itt a lényeg) van egy mágnesszelep, amit a nagy mágneskapcsoló vezérel, és  ez akkor nyit, amikor a kompresszormotor megáll, mert már elegendő a nyomás (nyomáskapcsoló). Ilyenkor az történik, hogy ez a mágnesszelep nyit, és az előtartályból lefújja a vizet (másfél liter levegővel együtt).  A mechanikus visszacsapószelep meg öntevékenyen zár, hogy a nagy tartályból ne szökhessen meg a nyomás.

Végeredmény: minden egyes kompresszor-föltöltéskor (leálláskor)  víztelenítek, és a nagy tartályba már csak töxáraz levegő jut, mert a kis előtartály addig is gyűjti az alján, ami a nagyba menne (aztán meg a pisztolyba).  Ezen kívül a következő indításkor a motor nulla bárra (környezeti légnyomásra) kezd dolgozni, könnyen indul.

Ahol a mágnesszelep lefúj, oda tettem egy konzervdobozt tele rozsdás csavarokkal, és meglehetős rendszerességgel kiöntöm belőle a vizet.  (A csavarok azért kellenek, mer a szusszanás légnyomása fölborítja a konzervdobozt, amikor épp nincs benne víz.  Fontos! :) 

Előzmény: hamvasat (365)
Wickey Creative Commons License 2004.08.22 0 0 367

Két eset lehetséges:

1. Ha nagyon pici (kisujj köröm fele, meg ennél kisebb) felületen pattant le a fényezés mondjuk kavics vagy valami hasonló miatt, akkor gyári javítófestékkel óvatosan beecsetelve javítható (a bmw-hez évjárat színkód és alvázszám alapján küldtek kemény 1500 forint ellenében egy körömlakkos flakonnyit).

2. Amit te mondtál, hogy élek, az gáz, ott valszeg kezdődő korrózió (ámbár néhány fénykép a kérdéses részekről nem árhatna), de mindenképpen nagyobb felület. Azt érdemes lecsiszolni fémtisztára, alapozni, és telibefújni az elemeket. Persze ez drága móka. Köztes megoldás a felületkezelés (csiszolás, alapozás) után csak a sérült részen fújják, és átködölik a meglévő fényezésre. Festék és színfüggő, hogy megoldható-e. A festék még csak nem is annyira gázos, de a lakkot nem lehet ködölni (én is elbasztam a gtv-men, ködölni próbáltam a lakkot), mert meglátszik nagyon erősen, meddig lett lefújva lakkal újra. Szal festék, utána lakkal telibefújni (alap metálszín esetén). Úgy gondolom hogy ez működik, de kérdezz meg LEGALÁBB 2 fényező műhelyt is.

Előzmény: szlaci_s70 (366)
szlaci_s70 Creative Commons License 2004.08.22 0 0 366
Sziasztok, a járgányomon néhol le van pattanva a fényezés (ajtó széle, motorháztető stb.) Ezeket csak a karosszéria elem teljes újrafényezésével lehet javitani? Más megoldás nincs? Engem igazából nem zavar, csak a rozsdásodástól félek.... Köszi a segitséget. L.
hamvasat Creative Commons License 2004.08.22 0 0 365
Őrült elmebeteg!

Én is leengedtem többször is a vizet, de nem teljesen azért képződik amiért Te mondod, hanem mert a légköri levegőt összenyomja a kompresszor, így a víz kicsapódik, ezt viszi tovább a levegő a pisztolyhoz, ahol apró pici pöttyökben landol a fényezésen, mielőtt elpárologna a légköri nyomáson. SZVSZ csak vízcsapdával lehetne megoldani, de nem tudom, hogy milyen lenne a megfelelő vízcsapda.
Amúgy ha csakúgy simán fújok aa kompresszorral, akkor szemmel isa látni néha, hogy kiköp egy kis vízpermetet :-((
Előzmény: őrült elmebeteg (364)
őrült elmebeteg Creative Commons License 2004.08.21 0 0 364

Nekem nincs nagy tapasztalatom ebben, és nem is értek hozzá, csak éppen az egyébként volt jó, és olcsó fényezőm, időről időre elbaszta a elemfújásokat. 

 

Kiderült, hogy hiába ereszti le a vizet a tartályból, az folyamatosan "újratermelődik", mivel a kompresszor tartálya kint van a garázs mellett, napközben süti a nap, éjjel meg a hűvösben, kicsapódik a pára, a tartályon belül.

 

Valszeg, a megoldás az (mint laikus gondolom), hogy a tartálynak valahol bent kell lennie , ahol állandó a hőmérséklet és valamiféle szárítón keresztül kellene szívnia a levegőt a kompresszornak. Vagy sűrűn ereszgetni le a vizet.

Előzmény: hamvasat (363)
hamvasat Creative Commons License 2004.08.21 0 0 363
Víz?

Hmm, az könnyen lehet. Leeresztettem ugyan festés előtt a tartályból. Be akartam rakni egy vízcsapdát, de voltam lent a festő ismerősnél, neki van is, de azt mondta, hogy utoljára sok sok évvel ezelőtt eresztette le, nem foglalkozik vele, és mégsincs víz a festésében.

Nemtom milyen polírpaszta lesz, mert a festő ismerős hozza, de valami elég drága cucc, az tuti, valami 7000Ft egy 3-400grammos tubus.

Remélem jó lesz, kösz a tippeket.

Akkor már mégegy kérdés: hogy lehet házilag vízcsapdát készíteni? Vagy lehet valahol kapni? A haver állítása szerint csak egy kis álló tartály, amibe felül egyik oldalon bemegy a légvezeték és szintán felül vele szemben kijön a másik. Alul meg van egy leeresztő csap. Belül állítólag üres a kis tartály. Kielégítő ez a megoldás, vagy van jobb is?
Előzmény: őrült elmebeteg (361)
Wickey Creative Commons License 2004.08.21 0 0 362
Jah. Víz lesz az. Néha ki kell ereszteni a kompresszorból a felgyülemlett vizet, van neki leeresztő csavarja valahol. Check manual, ha van rá lehetőség. Amúgy meg, az apró szemetet ki lehet polírozni, mi most egy puszta betonos pincében fújunk, el tudod képzelni mi por van ott. A héten már muszáj lesz tenni ellene valamit (vastagon ki lesz festve, jó sűrű festékkel). Na, utána csomó apró szar van a fényben, még mustlincák is. És még ezeket a qrva bogarakat is ki lehet polírozni, úgy, hogy az eredmény tűrhető lesz.
Előzmény: őrült elmebeteg (361)
őrült elmebeteg Creative Commons License 2004.08.21 0 0 361

Nem szemét lesz az, hanem víz.

 

Milyen polírpasztát használsz?

Előzmény: hamvasat (359)
hamvasat Creative Commons License 2004.08.21 0 0 360
WAndrew!
Kézi egyenesköszörű vagy más nevén kézi maró a megoldás. Azzal odaférsz.
Előzmény: WAndrew (358)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!