Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1579

Fedvény (fáradok):

 

"KA69-feeling? :-)"

Előzmény: Infós (1578)
Infós Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1578
KA67-feeling? :-)
Előzmény: heg1 (1576)
heg1 Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1577

KO-val nem lehet nullázni. A KO nincs hatással a Tsz működésére ugyanúgy mint a szigsínnél sem.

Erre külön gomb van: "Tengelyszámláló nullázás" véletlenbenyomásgátlóval, számlálóval ellátva, kétgombos kezeléssel működik, együtt kell nyomni az adott szakasz egyéni gombjával.

De csak akkor szabad nullázni, ha a szakaszon jármű nem tartózkodik. Ez a hamisfoglaltság feloldására való! Veszélyes művelet, mert vonatokat lehet vele eltüntetni. Ha egy ténylegesen foglalt szakaszt nullázol, és utána lemegy róla a jármű, akkor minuszba számol, ami szintén foglaltság, és egyben zavart is ad be.

 

heg

Előzmény: Vendégsín (1568)
heg1 Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1576

Hali!

 

Teljesülnek az oldalvédelmek, mert ha pl. csinálsz egy bejáratot az I.-re, és közben megfutamodik egy kocsi a II.-ről, akkoris foglalt lesz az egész váltócsoport. (1, 3, 7, 9-es váltók) Ennek eredményeként visszaejti a jelzőt. A váltócsoportba bárhonnan érkező jármű az egész csoport együttes foglaltságát okozza. Olyan mintha egy nagy szigsín lenne az egész.

 

heg

Előzmény: Vendégsín (1571)
heg1 Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1575

Hali!

 

Sajnos kevés. Néhány egységbelsőm van, de nem mind. PDF-ben. Ha gondolod cserélhetünk.

 

heg

Előzmény: Infós (1570)
KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1574
Lehet hogy kezdő kérdés, de miért éri meg egyáltalán tengelyszámlálót használni foglaltságellenőrzésre? Úgy tűnik elég sok vele a macera. A jó öreg szigsín bevált, aránylag egyszerű, arra tökéletes amire kitalálták.

Tényleg, mennyire jellemző egy tengelyszámlálóra a meghibásodás? És a sínáramkörökre?
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1573
...ahol kitérő van, ott felmerül az oldalvédelem problematikája...

Csak ez nem igaz a Hősök tere előtti vágánykapcsolatra, a fénysorompó vonatérzékelésétől függetlenül.
Viszont Sümegen érdekes lehet...
Előzmény: Infós (1572)
Infós Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1572
Szerinem ahol kitérő van, ott felmerül az oldalvédelem problematikája, akár nyiltvonali vágánykapcsolatról, akár állomási vágányhálózatról legyen is szó. Jól tudom? :-)
Előzmény: Vendégsín (1571)
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1571
Jó, de ott nem kell oldalvédelmi feladatokat teljesíteni. Sümegen meg kell.
Előzmény: Infós (1569)
Infós Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1570

Szia!

 

D55-ös egységekről mennyi irományod van?

 

 

Előzmény: heg1 (1565)
Infós Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1569
Ugyanaz, ami Soroksár, Hősök tere megállóhelynél, amikor a Signelit-es sorompó előtt az egyszerű vágánykapcsolaton nyiltvonali vágánycsere történik, azaz pl. bal vágányon közeledik egy vonat Vágóhíd felől, a bal vágány tengelyszámlálója beszámolja, de időközben a vonat átmegy a jobb vágányra, és az útátjáróhoz már a jobb vágányon érkezik. Szegény sorompó nem szeresse...
Előzmény: Vendégsín (1568)
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1568
Tengelyszámláló van a bejárati jelzőnél, a váltócsoport előtt, és a vágány közepén.

Az érzékelőelem helye és a szakasz számlálóegységének a helye, illetve utóbbi kényszeroldó gombjának helye nem azonos.
Azaz a váltókörzetet valamelyik vágány felé elhagyó jármű/vek/ által érintett érzékelő a váltókörzetből számlál ki, és az adott vágányra számlál be.
És, gondolom, a vágányútbeállítással meghatározott vágányra vonatkozó érzékelőelem működik csak, legalábbis a váltókörzet kiszámléálását tekintve.
Tényleg, mi van a váltókörzettel tolatásnál, ha esetleg KO-val nullázták, de ténylegesen foglalt, és belőle így két vágány felé lépnek ki járművek?
Előzmény: KoBa(k) (1564)
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1567
A kijárati jelzők kétkarú szerkezetek, tehát elágazó állomás...
Előzmény: sinérintő (1560)
heg1 Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1566

Hali!

 

Jól gondolod! Tsz-k a be- és kijárati jelzőknél, a váltókörzet elejénél azaz az 1-es váltó ráfutási szakaszának elején vannak. Ha pl. csinálsz egy bejáratot a B->K2-re, és a vonat vége a V2-nél kilóg akár 1 tengelynyit is, akkor foglaltak maradnak az 1, 3, 7, 9 váltók. Ha ezek után szeretnél pl. kijáratot kezelni V1-re, akkor vagy behúzod a vonatot teljesen, vagy hívózod.

 

Ha Tsz hiba miatt hamisfoglaltság van, a Tsz-k kinullázhatók. De ezt csak hamisfoglaltság esetén szabad használni, mert akár ténylegesen foglalt vágányt is szabaddá tehetsz vele!!! Számlált kezelés, és 1 számmal csak 1 Tsz-t tudsz nullázni.

 

heg

Előzmény: KoBa(k) (1564)
heg1 Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1565

Érdekességképpen egy fotó Sümeg egyik szakaszvizsgáló egységéről:

 

heg

 

 

KoBa(k) Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1564
"Tengelyszámlálós D55. Ennyi biztos. :)"

Ez a tengelyszámlálós foglaltságjelzés hogyan működik pontosan egy állomáson? Ha jól veszem ki szavaitokból, ez a szigsínes foglaltságellenőrzést teljesen kiváltja?

Megmondom miért kérdem: nézegetem a sümegi biztber fotóját (1551. hsz.), és feltűnt valami. Tengelyszámláló van a bejárati jelzőnél, a váltócsoport előtt, és a vágány közepén. Mi van, ha a vágányi tengelyszámlálón nem megy át teljesen mondjuk egy hosszabb szerelvény? Ebben az esetben (ha jól logikázok), a vágányi és a váltócsoport előtti tengelyszámlálók között végig foglalt lesz a vágány, hiszen bement x tengely, de nem ment ki csak x-y! Hogy járatok be akkor másik vágányra szerelvényt, ha foglalt marad a váltócsoport?
Előzmény: Infós (1552)
heg1 Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1563

Hali!

 

Általában nagyobb, bonyolultabb, sok bekötött váltóval rendelkező D55 állomásokon egy kockában 2 egyéni váltóállító gomb van helyhiány miatt. Másképpen nem férne el akkora pulton, nagyobb kellene. Kezelése, működése ua. mint ha külön kockában lenne.

 

heg

Előzmény: M62 265 (1488)
heg1 Creative Commons License 2006.06.28 0 0 1562

Sziasztok!

 

Most találtam rá erre a topikra, örülök neki hogy van ilyen is. :)

A biztber az egyik hobbim is meg szakmám is.

 

 

 

A D55 helyikapcsolóval kapcsolatban:

 

"Azt tudja, hogy a bonyolult és mindenképpen a helyszínen vezetendő tolatásoknál a berendezés kezelője a váltóállítási jogosultságot ki tudja adni a váltókörzetben található helyikapcsolóra, így ő megkímélhető a folyamatos rádiózástól, félrehallástól stb. Előnye, hogy ilyenkor foglaltságellenőrzés nélkül szokott történni a váltóállítás, hiszen úgyis látja, hogy hol a jármű."

 

 

D55 állomásokon váltóállításkor minden esetben figyeli a berendezés a szigsín foglaltságát. Ez alól csak a szigeteléskikapcsolóval történő állítás kivétel! Ezt csak a forgalmista tudja kezelni, és számlált. A HK-ból csak szabad állapotú, le nem zárt, és kiadott körzetbe tartozó váltó állítható.

 

 

heg

Előzmény: Infós (1509)
Infós Creative Commons License 2006.06.26 0 0 1561

Legfeljebb 80-nal járható vonal (a fényvisszaverő miatt), ahol folyik a fényjelzők telepítése (jelzőárboc nélküli).

 

Valahol szintén Vas vagy Zala megye, tekintve, te arra fordulsz meg sokat. :-)

Előzmény: sinérintő (1560)
sinérintő Creative Commons License 2006.06.26 0 0 1560

És most?

 

 

BszHÉV Creative Commons License 2006.06.25 0 0 1559
Nahát...

Az én rajzomon még öt vágány van, egy plusz rakodó, stb....

Előzmény: sinérintő (1557)
sinérintő Creative Commons License 2006.06.25 0 0 1558
Miért lenne ez unikum? Jónéhány van még, de Sümeg már hál' Istennek, nem az. Sümeg egyébként is kulcsrögzítő volt...
Előzmény: BszHÉV (1555)
sinérintő Creative Commons License 2006.06.25 0 0 1557

Pedig Sümeg! 2003. júliusa óta tengelyszámlálós D55. Ez az egy (nem ideiglenes) van Magyarországon.

Gratulálok! (Mindenki jó irányból közelített!)

 

Előzmény: rg7 (1556)
rg7 Creative Commons License 2006.06.25 0 0 1556

Akkor mégsem elavult a db-m:)

De a vágányhálózat kísértetisesen hasonlít.

Előzmény: BszHÉV (1555)
BszHÉV Creative Commons License 2006.06.25 0 0 1555
Sümeg alakjelzős kulcsazonosítós! Igazi unikum!
Előzmény: rg7 (1554)
rg7 Creative Commons License 2006.06.25 0 0 1554

A vágányhálózat kísértietesen hasonlít Sümegre...

De itt SH van, nem? Vagy régi az adatbáziosom?:)

Előzmény: sinérintő (1551)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.06.25 0 0 1553
26-os vonal??
Előzmény: sinérintő (1551)
Infós Creative Commons License 2006.06.25 0 0 1552

Tengelyszámlálós D55. Ennyi biztos. :)

Előzmény: sinérintő (1551)
sinérintő Creative Commons License 2006.06.25 0 0 1551

Kicsit feldobnám a topikot...

Hol járunk?

Törölt nick Creative Commons License 2006.06.15 0 0 1550
Tényleg nem érdemes ilyeneken rágódni, csak simán unatkoztam. :)
Amúgy az előjelző visszavételére lenne jó a jelző-megállj kapcsoló, amit benyomva aktiváljuk az előző előjelző szárnykapcsolóját, és az visszaugrik. :)
Tehát visszavesszük a bejáratot, és megtekerjük az Ej-vissza kapcsolót, és ennyi. Ekkor a térközőrhelyről vissza kell zárják a blokkot, és amúgy ekkor már nem kezelhetnek előjelzőt.
Szal ezt én nagyon kitaláltam. :)))
Üdv: IP
Előzmény: Füsti-67 (1546)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!