Általában 800Ft/albetétes áron dolgozom vállalkozásként (Bt) számlát adva.
Kokrétan a te példádhoz hasonló házban 600Ft/albetét áron láttam el 2003-ban, s most szeretném 700Ft/albetétre emeltetni.
Ez tartalmazza a könyvelést, viszont vannak költségek amiket a házra hárítok esetünkben havonta egy 3600Ft-os praktikum feltöltő kártya éves szinten pedig 20eFt-os anyag, posta, nyomtatvány, irodaszer költség is a házat terhel.
A XIII-ik kerületben dolgozom, de látok el házakat a II és III kerületben is.
El szoktam mondani hogy ez már egy kicsit távképviselet, de ha ez nektek nem okoz problémát akkor megoldható a dolog.
Javaslom nektek hogy inkább:
1. próbáljatok egy házban lakó ráérő nyugdíjast megbízni (lehetőleg mérnököt :)). A háznak is jobb meg feltételezem neki sem árt hogy fogalkoztatva van/pénzt keres.
2. jól tud működni egy intéző bizottság is ha megfelelő szakemberekkel veszi magát körül (könyvelő, jogász, 1-2 építőiparban járatos ember)
3. keresetek a környéken praktikusan működő közös képviseletet. Fontos hogy ne a könyvelésben és jogi képviseletbe merüljön ki a teljesítmény mert az az alap, amit mindenkinek meg kell csinálnia.
A tábla homlokzatra szerelése tudtommal nem építésengedélyköteles (csak egy méret felett).
A társasház engedélye kell hozzá amit a közös képviselő adhat ki.
Ha a tábla kilóg a közterületre (zászló típusú tábla, vagy a tábla egyéb tartozékai lógnak ki mint pl a világító testek) akkor az önkormányzat hozzájárulása is kell. ekkor már szoktak engedélyezési eljárást végezni, s az önk. is kiszab egy bérleti díjat.
A 60 napos határidő jogvesztő!
Azaz erre hivatkozva akkor is elutasíthatja a bíróság a keresetedet ha egyébként igazad lenne.
Meg kell nézni hogy mit is engedélyezett a ház _pontosan_ (volt-e szó benne világító testekről pl)
Mindenképpen tájékoztatni kell a közös képviselőt a problémádról, s a zavaró körülmények megszüntetését kérni.
Megpróbálok segíteni, nyolc éve vagyok a pályán és két éve van felsőfokú Ingatlan-és
társasházkezelői végzettségem. Vállakozóként dolgozom, társasházaim egy vidéki városban és Pesten (XIII. ker.)vannak így igazán van összehasonlítási alapom a kk. bérek között. Természetesen nem akarok láthatatlanul itélkezni,de Pesten tényleg nagyon sok furcsaságot lehet tapasztalni, főleg a bérezéseknél. A saját példámból kindulva bruttó 1.200,- Ft/ albetétenként,vállalok th. kezelést, természetesen ez fedezi az Én költségemet(telefon, gépkocsi, társasház könyvelése stb...)
2003. évi CXXXIII. törvény 13. § kötelezi a közgyűlést, hogy az SZMSZ-ben szabályoza vagy módosítsa a tulajdonosok egymás közötti jogviszonyát, amit a törvény nem szabályoz.
Csak hogy ne halódjon ez a topik, és az én kíváncsiságom is kielégüjön (hátha): nemrég költöztem új házba, de enyhén szólva is sokkalom a (hivatásos, ám profinak nem nevezhető) közös képviselő javadalmazását. A kérdésem az volna, hogy egy 80 lakásos társasházban kb. mennyi szokott lenni a fizu? (Tudom, hogy nincs egy átlagos 80 lakásos ház, azonban mégsem ártana, ha lenne egy kb. számom arra vonatkozóan, hogy mennyit is szoktak kérni. Magyarul: a kedves fórumtagok egy hány lakásos társasházban kb. mennyit fizetnek havonta? Csak viszonyítási alapként. Akár esetleges közös képviselő jelentkezését is várom, ha van konkrét ajánlat (XII. kerület).)
A másik kérdésem az volna, hogy a régi SZMSZ-t mennyire kell módosítani az új törvény szerint? Esetleg letölthető valahonnan egy mintaszabályzat?
Előre is köszi.
Javaslom, hogy minél előbb fordulj a közös képviselőhöz és kérdezd meg, hogy van e érvényes közgyűlési határozata, hogy szerződést kösön ilyen bérleti tevékenységre. Ha igen akkor sürgösen fordulj bírósághoz, mivel a határozat elfogadásától számított hatvan napon belűl lehet megtámadni. Megtámadásnak jogalapja a 2003. évi CXXXIII. évi törvény a társasházakról 42. § (1) bekezdése,"ha a határozat a kisebbség jogos érdekeinek lényeges sérelmével jár,.." Továbbá meg kell nézni a kerületi építésügyi jogszabályt, hogy milyen építési engedély szükséges ilyen tábla felállításához. Egyébként minden képen javaslom az egyeszséget, de ha nem hajlandok megegyezni akkor fordulj bírósághoz kártérítésért, természetesen ezt a th-nak kell kifizetnie.
Tanácsot szeretnék kérni.
A XV-kerületben van egy lakásom ami közvettlenül főutvonalra néz.Én nem lakom a lakásban,ritkán megyek oda.Most elszeretném adni és legnagyobb megdöbbenésemre,az első emeleti lakásommal merőlegesen az erkélytől 50 cm-re felszereltek egy hagyományos oriás reklámtáblát.Olyan közel hogy kézzel megtudom érinteni az erkélyről.
A kilátást jobbra nézve teljesen eltakarja.Nem beszélve arrol hogy éjszaka 3 hatalmas nagy reflektor vilgitja meg,ami a szobába nappali fényt sugároz.A tábla a társasház elkeritett területén van.Tőlem mint tulajdonostárstol nem kértek hozzájárulást.A többiektől nem tudom,viszont csak az én lakásomat zavarja a tábla és a fény.Mit tegyek?
A közös képviselővel beszéljek?Vagy az állando reklámozoval/gondolom a tábla tulajdonosa/Aushannal?
Sajnos a vevőjelöltek mind elzárkoztak a vételtől a tábla miatt.Köszi a válaszotokat előre is.
Nagyot neztem :)
Szivesen lennek ott szamvizsgalo ennyi penzert... :)
Nem szokás egyébként ennyire megfizetni ezt a tevékenységet. Az intéző bizottság eleve a közös képviselő helyett a ház lakóiból választott "laikus" csapat akik ellátják a ház képviseletét általában csekély díjazással/költségtérítéssel.
Ezt a bizottságot olcsóbb egy profi közös képviselővel felváltani, vagy az intéző bizottság legaktívabb tagját felkérni közös képviselőnek (megtakarítás kb 2 "minimálbér").
Számvizsgálóknak meg kb ilyesmit erdemes felajánlani hogy amíg ellátják ezt a tisztséget addig az ő albetétjük (1 db) kevesebbet fizet/nem fizet közös költséget, de ez a 1kispapa által leírtak alapján tipikus társadalmi munka (havi 1-2 óra).
A minimálbért sem értem teljesen ugyanis ez nem tipikus foglalkoztatás, leginkább megbízási szerződéses módon szokott ez lenni, vagy vállalkozói alapon.
200-bol siman kijon (feltetelezem hogy ez vizoras ertek ahogy ez az uj hazakban szokas) ami a tieteknek 2,5-szerese...
Az én cégem iroda,társasház,stb...takaritással foglalkozik.Munkáink között szerepel lépcsőháztakaritás.Arra lennék kiváncsi,hogy a közös képviselők nagy része miért nem tartja fontosnak a társasházak takaritását.Az utobbi időben több közös képviselőt megkerestem a cégem ajánlatával,de mind elutasitott.Ha valakit érdekel egy korrekt, megbizhato takarito cég szabad kapacitása akkor várom a jelentkezésüket.
takarit@freestart.hu
szekelyf@axelero.hu
a Madarászban most tudtam meg, hogy 200/nm a közös költség, de ebben a kertész és a portás bére van benn. Szerintem kicsit túlzás a számvizsg. bizottsági tagok bérezése (ha nálunk ilyen lenne, akkor lincselnének az öreg nénik)
évek óta benne vagyok a számvizsgálóbizottságban (most ráadásul, mint elnök ..) és annyi a dolgom, hogy átnézem az év végén a számlákat, de gyakorlatilag a tényleges munkát a ház közös képviselője (pl. beázás, csőtörés, szakik kihívása) és a ház könyvelője végzi, akihez befutnak a számlák. 50es évekbeli 50 lakásos ház lift nélkül, kk: 86/nm a vízórásoknak, de idén emelkedni fog, mint minden az ég adta világon :)
Szeretném megkérdezni, hogy hol találom a neten az új Társasházi Törvényt.
Hátha valaki már tudja!
Esetleg munkaügyi jogszabályok is érdekelnének.
Köszi
Szmuti
Egy XIII. kerületi, újépítésű (68 lakásos)társasházban vettem lakást, és most volt az első lakógyűlés. Nagy vita volt a közös költség mértékével(200/m2 szavaztak meg) és a tisztségviselőg díjazásával kapcsolatban. (3intézőbiz. + 3 számvizsgálóbiz. tagnak fejenként a minimálbért).
Szerintetek mennyire reálisak ezek a számok(extra szol. nincs a házban, csak dupla lift) A tisztségviselők díja mennyi szokott lenni?
Faforgács: hirtelen a díszállat kereskedés jut eszembe (madárkalitkába meg terrárium aljára), de asztalosműhely kapuján is láttam már "faforgács ingyen elvihető" táblát, csak meg ne kérdezd hogy hol...
Az új törvény szerint a tanfolyamot "előírhatja a közgyűlés", és annak költségviselését is a közgyűlés dönti el. De csak, ha "üzletszerűen végzik". Ezt én a törvényszövegből értelmezem így, ezért inkább olvassd el te is (54.§).
A kukaúgyben pedig a működési szabályzat a mérvadó. Vagyis te csak, mert kk vagy, nem vagy köteles házmesterkedni is. Osszátok be heti periódusokra a feladatot, így 2-3 havonta mindenkire sor kerül.
van egy problémám, és számomra igen nagy! jelenleg én vagyok a házunkban a közös képviselő, és nem tudom, hogy mit tegyek. a helyzet a következő. én jelenleg egy 11 lakásos társasháznak vagyok a közös képviselője. székesfehérváron. állítólag az új törvények szerint el kell, hogy végezzem a társasház kezelői tanfolyamot. /vagy másnak kell elvégeznie a házban/. a kérdésem többszintü, és mindegyik fontos! örülnék, ha mindegyikre válaszolnátok! előre is köszönöm!
jhgsdafiasgeiuhg
1; ha fogadni kellene egy közös képviselőt a város bármely pontjáról, mennyibe kerülne a 11 lakásos társasháznak havonta, átlagban 10 tétel/hó könyveléssel, közös képviselőt fogadni?
fgsufhsofhs
2; az imént érdeklődtem, és kiderült, hogy a társasház kezelői tanfolyam 85 ezer forintba kerül, itt székesfehérváron. a konkrét kérdésem az, hogy, ezt a pénzt ki fizeti? a társasház, a közösképviselő, illetve közösen, fele-fele arányban?
3; van-e olyan cég, amely olcsóbban rendezi ugyanezt a tanfolyamot, székesfehérváron?
4; jelenleg 7,500 Ft-ot kapok a háztól havonta úgy, hogy a szemetet/kukát/, hetente kettőször én viszem ki a ház elé hajnal fél hatkor, és én takarítom a havat is a ház elötti járdáról minden esetben. a járda kb. 30 méter hosszú.
nagyon örülnék, ha válaszolnátok a kérdéseimre, ugyanis nagyon fontosak számomra!
Sziasztok!
Mivel itt a tél, és vele a csúszkálás, gondolom a közös képviselők gondja a csúszásmentesítés. Szeretném megtudni, hogy lehet-e valahol olyasmit - NEM sót - kapni, ami nem teszi tönkre a környezetet és a cipőt, de a síkosságot megszünteti.
Először is a közös képviselő nemegyenlő házmester!
Ez inkább egy manager tevékenységéhez hasonlít :))
Lakótársként sehogy :)
Marad a vasaló :)))
Komolyabban:
A kk vagy intézőbizottság (mint a ház képviselője) indíthatja az ügyet fizetési meghagyással és behajtással.
A közös költség tartozásokhoz kapcsolódó pluszlehetőség hogy egy közgyűlési határozattal illetve az új törvény indulásától a kk kérvényével lehet jelzálogot bejegyeztetni(mindkét esetben egy ügyvédnek azért ellen kell jegyezni a bejegyzési kérelmet).
Ettől pénz nem lesz, de legalább biztosítva van az adósság.
Az 1997-es törvényben már nincs ilyen felújítási alapra vonatkozó passzus.
Ez a törvény hatálytalanította a korábbit, amiben szerepelt még ilyen.
Gyakorlatilag nem kell ilyet számontartani, a közös költség annyi, amennyit megszab a tulajdonközösség, s ha marad pénz az üzemeltetésen felül azt lehet a felújításokra költeni...
Ha nagyobb felújításhoz kell pár százezer-millió akkor közgyűlés megszabhat - értelmes ütemezéssel - pénzbefizetéseket a "havi" közös költségen felül.
Fontos hogy ez is közös költségnek minősül és ugyanúgy behajtható/jelzáloggal biztosítható, mint a "havi"-ból keletkező elmaradás.
A mi társasházunk (14 lakás) a kötelező felújítási alapba a bevételt képező össz-közösköltség 10%-át állapította meg.
Azzal a kérdéssel fordulnék Önökhöz, hogy mi a hivatalos arány, tehát a befolyt közösköltség hány százalékát kell megállapítani felújítási alapként? Továbbá hol lehet ennek utánnajárni, hol lehet erről információt szerezni?
Sziasztok ! Én egy Társasházi közösképviselő vagyok és szeretném, ha minnél többen lennénk a fórumba, hogy tudjuk egymást segíteni egy-két jó gondolattal, ötlettel vagy az interneten egy-két jó oldal ajánlásával.
Vigyázz ! Nehogy meghaljon a topic...