Bridgestone oldalán rákeresve a manual-ban említett első Hoop B03 és hátsó Hoop B02-re azt írja, hogy "HOOP B02 abroncsok nem használhatóak motorjához: HONDA 400 SW-T 400 Silver Wing 2006+"
Első gumiknál mindegyik típuson alacsonyabb a futó. Túl sokáig így sem úgy sem használhatóak biztonsággal, mert kikeményedik, kiszárad a gumi anyaga.
Csodák nincsenek ez így igaz, de a gumikeverék minőségében lehet különbség így talán létezik olyan amelyik lassabban öregszik.
Az enyémen gyárilag volt IRC ami Japán gyártású. Ezzel is szerelték főleg a későbbi példányokat. A manualban is szerepel. Nem vagyok tőle elragadtatva és nem a defekt miatt. Leszerelve nem tűnt túl erős szerkezetűnek, igaz nem volt hasonlítási alap. Mindegy is mert ilyet úgy sem kapni nálunk.
Képek a sérülésekről:
Az elsőn ugyan nem látszik jól, de meglehetősen mély a sérülés, a második meg a főszereplő.
Sajnos manapság mindenre jellemző, hogy egyre rosszabb a minőség.
Köszi a linkelt boltot de oda már nem biztos, hogy ki tudok mostanság menni érte, a posta meg soká tartana és drágítja is sajna. Pedig összességében tényleg jók a tapasztalatok a Metzellerrel
Egyébként trélerre vagy utánfutóra bizony sem egyszerű lapos kerékkel feltuszkolni.
Sajnos a nálunk lévő gumis inkább csak autókerekekkel foglalkozik. Kicsiben nyomja másodállásban délutánonként. Meg is lepődött mikor hazafelé begurultam hozzá. Látszott az arcán, hogy ilyesmivel még nem volt dolga.
Az hogy valamire feltoljam a gépet a támaszra állításhoz nekem is eszembe jutott, de semmit nem találtam. Nem volt egyszerű kompresszorozni sem mert járatni akartam a motort a töltés miatt, hogy ne szívja le az akkut ezért az oldaltámaszt be kellett hajtani és fél kézzel a motort balanszírozva gubbasztottam mellette.
Valóban, egy komolyabb defektnél, csak a tréler jöhet szóba, eleve meg kell várni míg kihűl a kipufogó, az én keréklevételemhez 1 m-es cső hosszabbító kellett a csavar lazításához, pl egy Gold Wing ugyanaz, tréler.
Én megpróbáltam volna 6-7 mm nél is a javítószettet, pláne a gilisztásat kettőt behúzva lehet kibírta volna a 8 km-t.
Próbáld megbeszélni a közeledben lévő gumissal a beszerzést, ők jelentős kedvezménnyel kapják a nagykerüktől, ha nála veszed lehet olcsóbb mint a weben
és általában nem számolnak szerelési díjat, nekem így volt.
A támaszra emelés! most jut eszembe, ha rágurítod egy darab fára, vagy féltéglára könnyebb felrántani, igaz pl. Ausztriában, nem sokat látni a padkán,árokban.
Igen, az a feel free de jóval olcsóbb volt mint az idézett lapon tizen egynéhány, érdekes, hogy az elsőn gyárilag kisebb a profilmélység, gondolják az kevésbé kopik, ügyelve, hogy ezután is párba cserélje a felhasználó.
Nekem már most sem egyszerű sztenderre felhúzni :)
szóval két út van tapad de hamar kopik, kevésbé tapad kevésbé kopik, csodák nincsenek.
Bridgestone egy biztos pont mivel azzal szerelik, de azt a minőséget amit a gyárnak szállítanak, már nem biztos, hogy megkapod.
Ki tudja hol gyártják? licenc egyebek? azonos sablon alapján, különleges meó stb.
Nekem az jön le belőlük, hogy egy öreg kopott abroncs cserélése után mindegyik típus fényévekkel jobb lesz újonnan. Más kérdés, hogy idővel melyik kopik, keményedik meg gyorsabban, melyik bírja jobban a strapát ill. hagyja el magát gyorsabban szerkezetileg. Utóbbiakról tapasztalatot sajna már nem sokan írnak.
BIG-s: Én már kinőttem a száguldozásból, gyorsulási versenyekből, kanyarvadászatból. Határokat nem feszegetve kényelmesen ugyan de haladósan és persze biztonságosan szeretek motorozni. Ezért is vettem kanapé robogót.
Kétség kívül mutatós, de a kétféle keverék inkább csak hangzatos. Bridgestone felé hajlok továbbra is főleg, hogy jelenleg az a legolcsóbb. Párban pl. 26k-ért meglenne.
zotac: Ezt a javító szettet be fogom szerezni, bár sajna most szerintem ez sem segített volna. 6-7mm hosszú volt a sérülés, vagy inkább vágás és mint írtam van még egy hasonló.
Gépet most ideiglenesen össze kell dobnom, mert így mozdítani nem tudom és nincs jó helyen.
Erről jut eszembe. Egyedül motorozva egy ilyen hátsó defekt nagyon gáz, hacsak nem súlyemelő a gazdi. Amennyiben kukaccal patronnal vagy kompresszorral helyileg nem orvosolható akkor csak a tréler jöhet szóba. Én képtelen voltam középtámaszra húzni, mert az a négy-öt centi amivel lentebb került a hátulja, pont elég volt ahhoz hogy szinte az egész gépet kézzel kellett volna feljebb emelni ahhoz, hogy rá tudjak feszíteni a támasz karjával. Így egyedül még a hozzá kellő nem kevés szerszám birtokában is felejtős a kerék kiszerelése.
Ez a bridgestone elég olcsó ! Szerintem ez sem "friss". A két gumival kapcsolatosan pedig attól függ mit veszel ,hogy mit vársz el tőle. Normál használatnál elég a michelin (szebb is). Ha kanyarban is akarod "használni" akkor a bridgestone. En is megprobaltam a michelint de visszaterek a bridgestonhoz .
Ma hazafelé sikeresen összeszedtem egy csúnya hátsó defektet. Már régebben bekészítettem egy 12V-os kis kompresszort de nem mentem vele sokra, mert túl nagynak bizonyult a lyuk. Kényszerből nagyon óvatosan hazagurguláztam (kb. 8 km biztosan nem tett jót neki) és nem kis bontás árán kiszereltem a kereket majd átvittem a helyi gumishoz. Megjavította egy nagyobb foltozással, de hazaérve és megvizsgálva találtam még egy sérülést ahol ugyan nincs lyuk, de igy már nincs hozzá sok bizodalmam. Eredeti gyárilag szerelt IRC gumi még simán jó felülettel, de a 6 éves dot száma ill. a benne lévő 15K és a sérülés után úgy gondolom jobb ha újat veszek legalább hátra.
Ti milyen bevált abroncsot tudnátok ajánlani jó áron esetleg? Gondolkodtam Michelin Power Pure-ban, de arra majd kb két idény múlva, ha az első is elkopik párban szeretném cserélni.
Hát akkor neked van már tapasztalatod,én most éreztem hogy micsoda különbség van a két telo olaj között,és mint ahogy már írtam sokkal jobb lett az eleje!! Ezek szerint a tied is nagyon puha lehet.
A teleszkópra gondolsz, igen a kicsit sűrűbb olaj jobb , én is arra cseréltem annak idején a piaggio-ban, úgy emlékszem 0.5 l-es kiszerelésben vásároltam castrol. Lényeg, hogy jobb lett, akkor én is 20 ast fokok venni,de ezt az akciót már szezon utánra tervezem.
A motorunkban eredetileg 10 es sűrűségű olaj van és most az enyémbe huszast tettek. Létezik 15 ös is de az nem elég sűrű. 6 decit tettek bele a papírok szerint. De azóta már biztos te is utána olvastál a neten és nagyon jó kis infók vannak, számomra legalábbis újak.
Én sajnos általában csak hétvégén vagyok otthon,ugyan lesznek szabadságaim is de azokat mindig nagyon meg kell szerveznem hogy mindenre jusson idő. Ezért lenne jó jó előre tudni hogy mikor lenne ez a találkozó,mármint a csapatunknak.Én arra is gondoltam hogy most a hétvége hátha jó lenne időjárásilag is.☺
Úgy látom a pc ről minden fotót bevesz pedig vannak köztük nagy felbontásúak is. A győri hondához vittem a gépemet javíttatni annyit tudok hogy a kormány csapágy kúpos lett amire azt mondta a szaki hogy jobb mint az eredeti mert ugyanis az összes csapágy utángyártott amit beletett. Se az olaj mennyiségéről és milyenségéről nincs infóm de megnézem a papírokon hogy miket írt pontosan. Hétközben nem vagyok otthon így majd csak hétvégén tudok infót adni. Hétvégén megveszem a kulcskészletet is meg a nyomatékkulcsnak is utánanézek mert én sem szeretek kölcsönkérni. Megmutatom az akksimat meg a töltőmet is.
hát tényleg érdekes volt látni, de utána olvastam a hírekben, hogy az autós fordult volna meg szabálytalanul (a pellérdi elágazónál volt amúgy) és a motoros már nem tudta elkerülni
összefuthatunk, ha neked jó hét közben is, az is jó lenne, jövő héten szabadságon vagyok, és keddtől elvileg bármelyik nap jó nekem, ha megfelelő az időjárás is :)
Ahogy nézem a többi is ugyanez ebben a kategóriában, legfeljebb más néven és drágábban. Ritkán kell, de nem szeretek kölcsön kérni.
A Honda szerelés sem különbözik semmiben a régi járművekétől. Itt is jobbra tekered a csavart befelé és ordítva ki (kivéve balmenet).
Ha elegendően precíz és körültekintő vagy nyugodtan belefoghatsz. Amennyiben hajlamos vagy kókányolni, inkább keress egy jó és olcsó szerelőt, bár ez a két tulajdonság ritkán jár együtt.
Görgőket és a helyüket alk. filccel megszámoztam. Utána már nyugodtan ki lehet borítani.
Fotó nekem sem megy fel valamiért ha nagy felbontásról (24M) átméretezem. A mobilom viszont tűrhető képet lő igaz csak 8 megában, de azt valamiért egyből megkajálja az oldal. Még méretezni sem kell.
Majd részletezd a javításodat, milyen olaj és mennyi lett beletöltve a teleszkópba. Kormánycsapágy beszerzése. mérete.
A fotók: kiváló fotó szerkesztő programok vannak, vágás,tömörítés picassa, valamint office csomag része picture manegger, és egyéb ezekkel kellően lehet méretezni. Lehetséges online képszerkesztő is.
A görgők: jelen esetben az enyémben nyugodtan felcserélhető mert azonos a két vége azonosan takarja műanyag, de létezik olyan melynek csak az egyik végén, a másik végén kilátszik a közép fém rész, ennél kell odafigyelni, forgásiránnyal szemben helyezkedjen el a görgők tele része, hogy ne kezdje ki a fém az alu pálya oldalát.
Szerszámok: Alap dugókulcskészlet, 8-22 ig + mini dugókulcs készlet 6-13 ig csillag villás készlet, nyomatékkulcsot nem kell venni, csak kölcsön esetleg, mivel ritkán kell. Csavarhúzókészlet.
Igazolódni látszik szükség van a meghajtó ház tisztítására, kb. szíjcsere km. intervallum felénél, minden port nem tud kifújni magából, kis zsirálás, ellenőrzés elengedhetetlen. Most pl. láttam,mérte, hogy a görgők 0.1 g-ot koptak kis mértékben 2 db on lapos kopás is van, így tudom, a következő alkalommal görgő csere.
Hát az nem lehetett jó élmény így a tavaszi induláskor rögtön egy balesetet látni.😔 Én is azt tapasztalom hogy elég sok a fiatal gyorshajtó felelőtlen motoros. Mit szólnál hozzá ha egyszer Kaposváron összefutnánk?☺
Sziasztok!Végre eljutottam idáig hogy tudok néhány sort írni. Az a helyzet hogy én már pár száz kilométert bele hajtottam a gépbe az utóbbi három hétvégén. Azt nem mondom hogy melegem volt de a motorozás élménye mindent vitt.😊 Egy kis ráncfelvarráson esett át a gépezet,első kerékcsapágy kormánycsapágy és a teleszkóp olaj viszkózusabbra cserélése történt. Szóval egyszerűen nem tudom elmondani mekkora különbség van az előző és a mostani első futómű között. Nem tudom nektek mi a tapasztalatotok de az én teleszkópom úgy viselkedett mintha nem lett volna benne olaj. Lengett az eleje össze vissza és nagyon bizonytalan volt a manőverezés. Meg persze autópálya tempónál,amit ti is írtatok,ez a furcsa ritmikus berezgés is volt, hát most megszünt.😊
Nagyon tetszik nekem hogy ilyen ügyesen tudjátok karbantartani a hajtást. Én eddig az MZ-met meg a simsonomat szedtem szét darabokra körülbelül 25 évvel ezelőtt azóta nemigen szeretem.😐 Én is szeretném megcsinálni ezeket a dolgokat amiket ti is mutattatok! Milyen kulcskészletet meg szerszámokat kell beszereznem hogy biztonsággal neki merjek fogni a szerelésnek????? Nyomatékkulcsról meg társairól beszéltek ami nekem biztos nincs meg. De ha megmutatjatok milyenek ezek,beszerzem! Én például simán kikapkodtam volna a görgőket és tisztogatás után vissza raktam volna őket pedig hát írjátok hogy nem szabad hozzányúlni!😐 Szóval nincs tapasztalatom de a segítségetekkel hozzá mernék fogni!🤔
Már próbáltam fotót mutatni a gépemről de túl nagyra sikerült hát most megpróbálok feltölteni megint néhányat!☺ Hát sajnos nem megy pedig a legkisebb felbontással csináltam róla képet.😣 Lehet hogy mobilról nem is lehet feltölteni!? Mindig azt írja hogy túl nagy a kép mérete.