Keresés

Részletes keresés

Muurola Creative Commons License 2021.01.03 -14 8 465123

A Budapest-Esztergom vonalon egy irányonként negyedóránkénti vonatindulású menetrend van bevezetve munkanap, ennek felezett és eltérő változata hétvégébe. Az azonos elnevezésű vonatok ráadásul eltérő megállási rendűek, amiből rögtön sejthető az utastájékozatási kihívás, amint a MÁV annak rendje és módja szerint elhasalt. 


A MÁV-START gyártott ugyan színes, szagos térképet (csatoltam) amiből megállapítható, hogy egyes vonatok az egyes helyeken vagy megállnak, vagy olykor megállnak vagy nem állnak meg. De vajon honnan derül ki az állomáson, hogy az olykor megálló vonat épp megáll-e? Nos vagy a pénztárostól - ha épp nincs munkaközi szünete, eseti vagy állandó zárvatartása - és a hangos bemondásból. A hangos bemondás vonatonként egyszer hangzik el, a vonat indulása előtt 1-2 perccel, kizárólag magyar nyelven. Így aki nem figyel oda, nem tud magyarul, gyengénhalló vagy süket, az a vonaton tájékozódhat menetközben a kijelzőről vagy a kalauztól... Ez azért kellemetlen, mert ahogy a mellékelt többi képen látható, a kijelzőkön bőven van mód és hely bővebb, részletesebb tájékoztatásra. 


Melyik cég a felelős a kijelzett feliratokért? 

 

 

 

C50 Creative Commons License 2021.01.03 -1 0 465122

:-)))

Előzmény: hmsoft (465110)
jwkllr Creative Commons License 2021.01.03 -2 0 465121

Írhatnál a pályahibákról, lassú jelekről is. Azok kezeléséről, rendbehozásukról.

Előzmény: hmsoft (465086)
riezaK Creative Commons License 2021.01.03 -1 0 465120

Szerintem azt is látják. 

 

De mint lejjebb irtam nem probáltam még. 

 

Előzmény: sssey (465118)
zjakabfi Creative Commons License 2021.01.02 -1 0 465119

Ez benne van, minden latszik, nekem mutatták.

Előzmény: sssey (465118)
sssey Creative Commons License 2021.01.02 -2 0 465118

riezaK

 

Az egy dolog, Győr és Budapest között is mindig kétszer ellenőrzik mert Tatabányán JV váltás van néhány vonatot kivéve, attól még érvényes, hogy lekezelték.

 

Kivéve, ha más vonatszámú vonaton kezelték és az nem csatlakozó vonat. Ha tudja azt, hogy kezelték, akkor semmibe sem kerül, hogy melyik vonaton. Nem tudom, hogy miként dolgozik, de ezt én beletettem volna.

 

 

sssey

Előzmény: riezaK (465089)
paca664 Creative Commons License 2021.01.02 -1 0 465117

3

Előzmény: riezaK (465112)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.01.02 -1 0 465116

"Más lenne a helyzet, ha a Megrendelő az adott vonatokat végig egy társaság üzemeltetésébe adná."

 

 

Más lenne a helyzet, ha a Megrendelő az adott szolgáltatást egy állami társaságtól rendelné.

Előzmény: KözlekedésVilág (465106)
KözlekedésVilág Creative Commons License 2021.01.02 -2 0 465115

A GYSEV szakaszon felmerült technológiai költségeket a GYSEV fizeti, a START eszközök és személyzet GYSEV szakaszon megtett kilométerei után is kompenzál. A menetvonalat is törik talán az infrahatáron, ahogy a jegyárat is. 

Előzmény: r1232 (465114)
r1232 Creative Commons License 2021.01.02 -2 0 465114

Más lenne a helyzet, ha a Megrendelő az adott vonatokat végig egy társaság üzemeltetésébe adná.

 

Most is egy társaság üzemelteti.

 

A pályaüzemeltetés ettől külön dolog.

Előzmény: KözlekedésVilág (465106)
riezaK Creative Commons License 2021.01.02 -3 0 465113

2007 körül nagyon sokat játszottak a diák jegyekkel, amikor az tulajdonképpen 100+ százalékot emelkedett hirtelenjében. (67,5% 50%-ra vágása plusz kétszeri brutális jegyáremelés -lényegében szinte most is azok az árak vannak hosszú évek óta érvényben)  az az akkor kereshető 350 forintos diákórabérhez képest elég durva volt (most 1000+ megvan szinte bárhol a diáknak is) 

Előzmény: _nyunyuka (465101)
riezaK Creative Commons License 2021.01.02 -2 0 465112

Talán az inlandsreisezugwagen (magyarul lange schlieren) vezérlőkocsikkal? GySEV-féleilyenek már leálltak, ugye?

 

 

Amúgy is csak kettő volt nekik azt hiszem. 

Előzmény: juxx (465102)
Fizolti Creative Commons License 2021.01.02 -2 1 465111

A 300-as vonal Tordától pár kilométerre halad el,  legközelebbi személyforgalmat lebonyolító állomás Campia Turzii (Aranyosgyéres). Az állomásról egy csak teherforgalmat lebonyolító, villamosított vonal ágazik le Tordára. 

Ami kicsit megtévesztő lehet, hogy Campia Turzii állomástól délre van Calarasi Turda állomás, ami véletlenül sem Torda állomása, ha valaki tömegközlekedéssel szeretné megközelíteni a várost, akkor Aranyosgyéresig lehet vonattal menni, és onnan busszal, esetleg taxival lehet próbálkozni. 

Előzmény: -Smiley- (465108)
hmsoft Creative Commons License 2021.01.02 -2 13 465110

Pedig a Motorszín, konkrét kormányoktól függetlenül, tökéletes volna a gazdasági tárca befogadásához. Onnantól megalapozottan állíthatná a szervezet, hogy birtokában van a csodafegyver a gazdaság mindenkori fellendítésére. Csoportemelőnek hívják.

hm

Előzmény: manhattani (465109)
manhattani Creative Commons License 2021.01.02 -3 4 465109

A Motorszín védendő műemlék, azért nem bontották el. Aztán egyik minisztérium se akart beleköltözni, így döglött meg a Fletó féle kormányzati negyed.

Előzmény: C50 (465099)
-Smiley- Creative Commons License 2021.01.02 -2 0 465108

Tordán láttam vonatot.   Az honnan jött?   

Előzmény: Fizolti (465098)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.01.02 -4 0 465107

30-20 le, 10 fel és fordítva. Ha nem állt meg valamelyik vonat Porpácon, nyert ügy!

 

De hasonló csel volt a szegedi nyugdíjasok Szeged-Rókus ->Röszke jegye, budapesti oldalutazással. Ha csak egy napra érkezett a fővárosba, tökéletes megoldás, hogy fele olyan gyorsan fogyjanak a helyek a pecsételős szelvényen :-).

Előzmény: PLACI (465105)
KözlekedésVilág Creative Commons License 2021.01.02 -7 0 465106

Ismeretiem szerint a GYSEV kiszámolta, mennyibe kerül nekik a Bakony IC vonatokkal Szombathelyen a tili-toli és ez hogy aránylik a Porpácig tartó szakaszon e vonatokon beszedett menetdíjakhoz... :) A MÁV-START persze széttárta a karját, hogy ilyen az élet és sosem volt másmilyen. Más lenne a helyzet, ha a Megrendelő az adott vonatokat végig egy társaság üzemeltetésébe adná. 

Előzmény: riezaK (465083)
PLACI Creative Commons License 2021.01.02 -1 0 465105

Ez tényleg hardcore lehetett. Ezért is szüntették meg az 1 hónapos érvénytartamú jegyeket. :)

A szabálytalan verzió az volt, hogy egy sima Győr és egy kelet-magyarországi település között utazva a menettérti jegyen a többszöri átszállások miatt  (pl. 1-120a-100) annyi kriksz-kraksz firka volt a jegyen, hogy több hétvégén is ugyanaz volt használva, hiszen a kutya sem tudott rajta kiigazodni, de nem is akart. :)

 

Amúgy Szombathelyen hogy lehetett visszafelé utazás nélkül áthaladni? Ha a 20-ason érkeztél, Porpác volt az elágazó állomás (most is). Vagy a 17-esen utaztak fel?

Előzmény: _nyunyuka (465101)
PLACI Creative Commons License 2021.01.02 -2 0 465104

Akkor már SZE volt. :)

Előzmény: schlumberger (465103)
schlumberger Creative Commons License 2021.01.02 -3 0 465103

Győr-Nyíregyháza között

 

KTMF?

Előzmény: PLACI (465100)
juxx Creative Commons License 2021.01.02 -2 0 465102

Félreérthető voltam. A szörnyen hangzik az átépítésre, bontásra vonatkozott. A vezérlős IC-kel nincs bajom, már évtizedes restanciánk volt. A pécsi IC-knek is örülök, de Győr felé ez nem megoldás. Talán az inlandsreisezugwagen (magyarul lange schlieren) vezérlőkocsikkal? GySEV-féleilyenek már leálltak, ugye?

Előzmény: Ashi Valkoinen (465073)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.01.02 -6 2 465101

Volt ennek egy vadabb, de szintén szabályos verziója, ha össze tudtak állni a vasi és nyíri diákok: 500+ menettérti jegy Érd felsőről Zuglóba Szombathelyen és Nyíregyházán át, a majdnem bezárt nyolcas. Pesten a koleszban csere, egy hónapos bérlet.

Előzmény: PLACI (465100)
PLACI Creative Commons License 2021.01.02 -3 0 465100

Diák, vagy teljesárú jegynél többnyire eddig sem érte meg új jegy vásárlása helyett az útmegszakításos macera, legfeljebb, ha ugyanazon a km. övezeten belül mentél tovább, így olcsóbb volt az útmegszakítással utazni, mint egy új jegy vétele

 

Azért én Győr-Nyíregyháza között nagyon egyszerűen tudtam olcsósítani a jegyeket. Győr-Keleti-Nyíregyháza-Zugló egyúti és Bp-Győr szintén egyúti jeggyel hétvégére haza tudtam menni úgy, hogy Nyíregyházán kértem egy útmegszakítást, és 3 napig érvényes volt a továbbúton. Mai TÁ árakkal számolva (felárak nélkül) ez 9000 vs 12000 Ft költségeket jelentene.

 

És egy több napos 500+-nál is jól jön, ha útközben ottalszol egy településen, hogy lehetőleg ne csak annyit időt tartózkodjál ott, amennyi a nap utolsó érkező, és a következő nap első továbbinduló vonata között eltelik.

 

A régi Elvirában a Későbbi csatlakozás gomb is jó volt (bár nem próbáltam) arra is, hogy az e-vonatjegy esetén ki lehetett játszani vele az útmegszakítás korlátját, hiszen akár órákkal későbbi vonatig is lehetettt kattingatni, így elméletileg az került rá a jegyre.

Előzmény: sosiforda (465081)
C50 Creative Commons License 2021.01.01 -3 6 465099

Keletiben igen komoly személykocsiműhely van annak felépítése tízmilliárdos tételek.

 

Nem probléma ezt máshol felépíteni ha valakinek fáj a területre a foga. Mint anno a motorszínre Fletónak, aztán azóta is ott romosodik pedig jó karbantartó bázis lehetne.

Előzmény: f_k (465090)
Fizolti Creative Commons License 2021.01.01 -1 4 465098

OFF: Buszos tervezőjük van, vagy hogy derül ki, hogy mondjuk Tordáról Székelykőhöz hogyan lehet eljutni, ha valaki a tömegközlekedést választaná? 

 

Általában a helyieket lehet kérdezgetni. Vendéglő, kocsma, satöbbi. 

Kiépített buszmegállók nem feltétlenül vannak, szintén a helyieket lehet kérdezni, hogy melyik sarkon szokott megállni a busz.  (ellenben lehetnek nagy, rendszerváltás előtt épült autóbuszállomások, bezárva).

Cserébe szinte bárhol megáll a busz le-, vagy felszállás céljából két település között, ha van rá igény.

A városok között járó mikrobuszok sokszor túlzsúfoltak, és állóhely sincs. Ha van is menetrend, nem feltétlenül lehet tartani, hosszabb viszonylatoknál komolyabb, órás késések is vannak. 

 

Ezek miatt városból faluba sokszor egyszerűbb taxival menni, míg visszafelé (a faluban hamarabb találni valakit, aki tudja, mikor jön a busz) már esélyesebb a busz. 

 

Ebben a rendszerben egy előny van (már ahol): állami buszos cég híján a városok üzemeltetik a saját tömegközlekedésüket, így ott politikai érdekük, hogy az működjön. Torda pl. vasúttal megközelíthetetlen - egy közel ötvenezres lakosságú megyei jogú város - és a buszos odajutás sem túl egyszerű, de a városban ottjártamkor viszonylag sűrűn járó alacsonypadlós buszok, kiépített megállók voltak, a forgalmasabb helyeken utastájékoztató kijelzőkkel. 

Előzmény: -Smiley- (465074)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.01.01 -1 1 465097

És ez csak a jéghegy csúcsa.

Előzmény: f_k (465091)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.01.01 -1 1 465096

"Szerintem nem véletlenül akarnak IC plusz vezérlőkocsikat épiteni. "

 

 

Nem véletlen,de nem is ezért.

 

 

 

"hogy minden vezérlő tudjon minden mozdonnyal működni"

 

 

Fordítva,minden mozdony tudjon minden vezérlővel.Ezért is feltétel a mozdonytenderen a komplexitás.

 

 

 

"na ettől fogja a haját kitépni a hatóság."

 

 

A hatóságot eddig se zavarta a vezérlőkocsis üzem (hiánya).

Előzmény: riezaK (465083)
zjakabfi Creative Commons License 2021.01.01 -2 2 465095

UGyanazon a vonaton persze, hogy nem baj, de egy masikon baj lenne...

Gondolj bele, egy 3 napig érvenyes jeggyel 3-szor megtehetnem azt az utat?

Vagy egy 24 órás jeggyel akár 6-8-szor? Győr-Bp. Szakaszon simán tudsz annyit fordulni...

Előzmény: riezaK (465089)
zjakabfi Creative Commons License 2021.01.01 -2 0 465094

Ez kizárt.

Előzmény: riezaK (465085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!