Mikor kezdik szétbombázni a VES-t? És mi lesz az alkatrészeivel? Nálunk Csillebércen jól jönne! Amúgy nagyon sajnálom! Rajtunk kívül már csak Kőfelsőn lesz VES, és Fehérváron egy negyed...
Sziasztok! Ha már szakmai fórumban vagyunk:Nem keres munkát valaki az ismeretségi körben. Bármilyen műszerész végzettséggel rendelkező, tanulni is hajlandó fiatal versenyzőket keresek bizt.ber. műszerésznek a HÉV-hez. Ok: Az idén sok jó szakemberünk elment nyugdíjba. Állandó nappalosba is, de elsősorban túr szolgálatba. (12/24, 12/48)
Nem is kell nekik ilyet tenni. Oldalvédelmet a bizt.ber. keres, biztosít és ellenőríz.
Ha az oldalvédelmet adó szakasz foglaltság ellenőrzése is szükséges, teljesen mindegy, hogy merröl kerül bele tengely, a vágányút építés elakad, vagy már felépült vg. esetén jelző hullást erdményez.
Ebben igazad van, de ez már csak közvetve játszik szerepet, nem az alap működésben. Ugyanúgy kell kijelölni a kerékérzékelő helyét, mint a szigetelt heveder helyét a szigetelési tervben. Feladat egyezik a szigeteltsínnel.
Ez így biztos nem jó, hiszen akkor oldalvédelmet nem teljesít - lásd lentebb. Amit írsz, az stimmel a váltókörzet foglalt, vagy szabad állapotának vizsgálata céljából. Viszont lezárt vágányút esetében ki kell jelölni a belépést számláló, a kilépést számláló és az oldalvédelmet biztosító "ajtónálló" helyét.
A tengelyszámlálónak semmi köze a vágányúthoz. Van egy szoba 3 ajtóval. (Ez egy váltó 3 ága tengelyszámlálóval). Minden ajtónál áll egy ajtón álló, aki számolja hányan mennek el előtte és megnézi ki, vagy be. Ezek alapján a szobába állónak odakiabáll, hogy -2, vagy +2, tehát ketten ki, vagy bejöttek. A szobába álló a kiértékelő egység. Ő közli minden érdekelttel (bizt.ber., utastájékoztató, világításkapcsoló, stb.), hogy a szoba szabad-e, vagy foglalt. Ha nulla van benne, szabad. Ha plussz szám foglalt. Ha mínusz, akkor foglalt, mint hamisfoglaltság, zavar. ez foglaltság ellenőrzés, vágányútnak csak közvetve van szerepe.
A zöldfeher vasútnál a tengelyszámlálás teljesen független a bizt.ber.-től.
A D70 már csak az adott váltó, váltócsoport, vágányszakasz foglaltsági információját kapja meg, és ezért lehetséges pl., hogy csúcs felől beszámlált tengelyek balra terelő vas esetén is kiszámolhatóak a jobb ágon és a szakasz kiürül.
Törléshez mifelénk a szolgálattevőn kívül műszaki dólgozó is kell.
Ott logikus, de nálunk azzal is számolni kell, hogy egy két tengelyes jármű került a váltókörzetbe, aminek az el"tünése" kiszámlálás mentesen történt.
Azt is el tudom képzelni, hogy a száláló alapbatétele vonatvágányút után, illetve anélkül teljesen más kezelési, műveleti sorrendet igényel, pláne váltókörzetnél.
A váltócsoportba bárhonnan érkező jármű az egész csoport együttes foglaltságát okozza.
Ez stimmel.
Amire kíváncsi volnék, az az, hogy kiszámláló irányban valószínűleg csak a vágányúttal kiválasztott elem működik - azaz, ha egy menet be van állítva, a váltókörzetben szabálytalanul, szabálytalan kezeléssel maradt bármilyen jármű kihaladása nem okozhatja a vonatvágányút idő előtti oldását, hiszen ez után egy miusz tengely miatti zavarral semmire sem mennénk.
Vonatvágányútra le nem zárt váltókörzetnél pedig valószínűleg a váltók tényleges állásától függetlenül bármely tengelyérzékelő eredményét könyveli a körzet számlálója, és 0 eredmény esetén szabadítja a körzetet fel.
Nemtom nálatok , hogy működik de nálunk az Elektránál a TSZA (tengelyszámláló alapbatétel) csak akkor lehetséges, ha a szakaszból kiszámlálás történt. Szóval egy beérkezett szerelvény alatt nem tudod kinullázni de ha már pl egy kocsi kiszámolt akkor a többit kinullázhatod.