Csak nagyon óvatosan merek írni, mert én merciből mindig lukra futok itt :D , de ha van alapjárati motor, akkor az tipikusan szeret így hülyülni "errefelé", ha koszos. Ha minimális gázt adsz és tartod a pedált, akkor nem áll le?
Az 1.5 DCI motor is konstrukciós hibás, de ott a hajtókarcsapágyakat cserélik kb 100.000 Km-ként, 10 ezrenként Elf 5W40 tán Evolution 900 olajcsere. Hidegen nem taposni, és kimennek a világból.
Nemrég egy 378.000 Km-t futott 1.5dci, mínusz tízen akárhány Celius fokbani indítását tették a youtubra. Hát mit mondjak, "első rúgásra". :)
Gondoltam van itt is megoldás, de ezek szerint nincs. Még azon is agyalgatok, hogy nem-e az alulméretezett főtengely a nyomatékok hatására deformálódik, ami az alátámasztási helyeken ( nyugvó csapágy) jelenik meg, és emiatt nem lesz összefüggő az olajfilm.
Vagy mittudomén... :))
/ Az olajos fórumot olvasom az elejéről, még csak 2006-nál járok, de lesz majd kérdésem, ha nem gond! /
Sziasztok! 190e 2.0 mercim van. Minden rendben van vele, reggeli indításnál szépen beindul, rögtön felmegy kb 1300 fordulatra utánna le kb 500-600-ra és vagy leál vagy kis gondolkodás után felviszi kb 1200-re majd vissza, megint ha nagyon lemegy tesz egy ujabb kört és végűl megálapodik 800-900-nál. Ha leáll a második vagy harmadik próbálkozásnál már minden ok. Ezt akkor csinálja ha a motor teljesen kihűlt.
Rakotom persze!! Tudod: elore feher vagy sarga... ;) a kadmium meg borostyan dolgokba ne menjunk bele. a tompitott mellett amugy sem ervenyesul sztem. a helyzetjelzos-kodlampas emberektol meg amugy is rosszul vagyok.
Az ismerősöm műhelyébe láttam már eltört főtengelyeket, ha jól emlékeszem a kuplung felöli első csapágy környékén törtek el, nem vagyok benne biztos, de tán azok Franciák voltak és a kettős tömegűt kiváltó kuplunggal voltak szerelve.
Mivel kifejezetten ezt a motortípust említette, éltem a gyanuval, hogy típushiba lehet. Hülye mindenhol van, ócska olaj így bármelyik gépbe kerülhet, de ilyen hibával csak ezt a típust említette. BMW mittudomén melyik típusában meg egy egyszerű hidegindító spray használatától elreped a henger...
Szóval vissza a Mercedeshez. A főtengelytörés csak a tgk-nál van, feltehetően nem bírja a nagyobb tömegű tgk oda-vissza rángatását. Szgk-nál ugyanis nem találkoztak ilyennel.
A nyugvó csapágyak berágódásai - mivel más kenési helyen nem fordult elő ilyen gond - lehet a túlmelegedés miatt, ha rosszul van tervezve az olajszivattyú, hogy mennyi olajnak kéne a csapágynál elfolyni, hogy hűtse. Vagy a motor túl sok gázolajat ( városi üzemmód, gyorsítások) enged a motorolajba, és az felhígul, emiatt esik annyira vissza a viszkozitása, hogy nem tud elég vastag olajfilm kialakulni, és idővel berágódik.
Vagy tényleg elszámoltak valamit a tervezésnél, mert az internetes keresésre kidobta, hogy másnak is vannak ilyen gondjai....
Megpróbálok részletesebb infót gyűjteni, de az aki konkrétan szerelte a Sprintert, az egy igaz ügyes szerelő, de nagyképű, emiatt én nem kedvelem, nem beszélek vele. Majd kapcsolattartó útján... :)
".... a főtengely nyugvó csapágyai berágódtak ... elő szokott fordulni a főtengely törés is .... ez típushiba lenne, vagy esetleg simán csak rossz olajat használnának? ... "
Tapasztalatom és egyben meggyőződésem hogy (legalább) az előírt minőségű olajat (legfeljebb) az előírt időközönként cserélve ilyen hiba nem fordulhat elő.
Ismerettségi körömben nekem is van egy Sprinteres 220 cdi biturbo,az is 200.000környékén kiforgatta magaalól az egyik fél nyugvócs.-at,pedig normálisan volt szervizelve.
Szerintem pedig mivel az egy hosszított,magasitott verzió,igen ALUL van motorizálva,bármilyen jól is megy,nembeszélve arról milyen súlyokkal megy.
Kedves ismerősömmel ( autószerelő) beszélgettünk a motor olajokról és szóba hozta, hogy egy másik - közös ismerős - szerelőnek kellett már kétszer is kölcsönadnia a műhely egy részét, mert a Mercedes Sprinter csak ide fért be.
A hiba másodszor is z volt, hogy a főtengely nyugvó csapágyai berágódtak annyira, hogy gyakorlatilag motor cserés lett. 10.000 Km-ként volt olajcserés, hogy mit tettek bele, azt nem tudom.
Csak nem hagyott nyugodni a dolog, így keresgettem a neten, és hamar adott mindjárt két találatot is:
Sőt, azt mondta, hogy a Sprintereknél elő szokott fordulni a főtengely törés is. Ha jól emlékszem CDI 220 motorokat, (2003-2009) vagy épp az újabbakat? említette.
A kérdésem az lenne, hogy ez típushiba lenne, vagy esetleg simán csak rossz olajat használnának?
A w211 is rozsdaboglya tud lenni??? Ez nekem újdonság.Haveromé 2007-es évente 3 szor van lemosva, heti egyszer bécsbe megy vele, télen áll rajta a sós sár. Semmi baja eddig. Vagy szerencséje van, vagy változott valami.
Nekem nagyon tetszik a 203-as is, de nem fogok venni, mert gyalázatosan nézett ki nagyon sok, az ajtók alján, sárvédő sarkain, alul a bekötéseknél, meg szinte minden élnél.Ha eddig nem rozsdállt, majd nálam.
Nem tudok semmiről, ami a rozsdásodási hajlamon változtatott volna. Nyilván a fiatalabbakon kevésbé látszik. Van most nálam egy 270-es, azon például az összes fém cső a motortérben kézzel eltörhető. A vízhűtőbe dugott vízcsövek végei úgy feldagadtak, hogy nem lehet kihúzni őket. A bölcső szita. A kombi hátfalajtó még egy 210-hez viszonyítva is szégyen. Mindenkinek vannak elméletei, hogy melyik nem rohad. Olyan ez, mint a fogyasztás téma.
A 210 még nincs meghirdetve sem. Majd ha lesz rendszám a 211-en. Mikor meghirdetem, itt is fogjátok látni. ML-em már nincs.
Tud valaki segíteni abban világít a motor kontrol lámpa és azóta úgy megy az autóm hogy ha tartok egy fix sebességet mintha játszanék a gázpedállal.Tehát hullámzóan megy. W 169 150-es benzines.Ez elött ivolt egy Renault Espacem de az 1.9-diesel volt és ugyan ezt csinálta .Kicserélték az EGR-t és meg javult de z diesel volt .