Vagy Esetleg Metzeller? Zotac linkelt lentebb egyet jó áron.
Nekem megjött pénteken a rendelt Bridgestone gyárival teljesen megegyező típusa. Fel is szereltettem viszont centrirozni nem tudta a mester. Összerakva és kipróbálva nem rázkódik, simán fut még üresen pörgetve is. Szerintem nem lesz gond vele. Picit keskenyebbnek tűnik mint az IRC. Gondolom azért mert annál a szélek felé nem vékonyodik a futó ennél viszont igen. Kár hogy nem most lett akciós a Michelin. Az tűnik a leg szélesebbnek, már ha az számít.
Jó lesz ez az olcsósított Bridgestone főleg hogy Japán gyártású és 3216 a DOT száma tehát viszonylag friss is.
Az a helyzet hogy nekem is aktuális a gumicsere,hátul egy michelin city grip van elől meg egy pirelli diablo scooter. De azt tervezem hogy csak a hátsót cserélem mert szerintem az első még kibír egy szezont.Mi a véleményetek? Egyébként nagyon meg vagyok velük elégedve mert esőben is nagyon szuperül viselkedtek. Volt hogy Hévízről Székesfehérvárra menet szinte végig esett az eső és egy apró megcsúszásom se volt pedig néha még előztem is.👌
Bridgestone oldalán rákeresve a manual-ban említett első Hoop B03 és hátsó Hoop B02-re azt írja, hogy "HOOP B02 abroncsok nem használhatóak motorjához: HONDA 400 SW-T 400 Silver Wing 2006+"
Első gumiknál mindegyik típuson alacsonyabb a futó. Túl sokáig így sem úgy sem használhatóak biztonsággal, mert kikeményedik, kiszárad a gumi anyaga.
Csodák nincsenek ez így igaz, de a gumikeverék minőségében lehet különbség így talán létezik olyan amelyik lassabban öregszik.
Az enyémen gyárilag volt IRC ami Japán gyártású. Ezzel is szerelték főleg a későbbi példányokat. A manualban is szerepel. Nem vagyok tőle elragadtatva és nem a defekt miatt. Leszerelve nem tűnt túl erős szerkezetűnek, igaz nem volt hasonlítási alap. Mindegy is mert ilyet úgy sem kapni nálunk.
Képek a sérülésekről:
Az elsőn ugyan nem látszik jól, de meglehetősen mély a sérülés, a második meg a főszereplő.
Sajnos manapság mindenre jellemző, hogy egyre rosszabb a minőség.
Köszi a linkelt boltot de oda már nem biztos, hogy ki tudok mostanság menni érte, a posta meg soká tartana és drágítja is sajna. Pedig összességében tényleg jók a tapasztalatok a Metzellerrel
Egyébként trélerre vagy utánfutóra bizony sem egyszerű lapos kerékkel feltuszkolni.
Sajnos a nálunk lévő gumis inkább csak autókerekekkel foglalkozik. Kicsiben nyomja másodállásban délutánonként. Meg is lepődött mikor hazafelé begurultam hozzá. Látszott az arcán, hogy ilyesmivel még nem volt dolga.
Az hogy valamire feltoljam a gépet a támaszra állításhoz nekem is eszembe jutott, de semmit nem találtam. Nem volt egyszerű kompresszorozni sem mert járatni akartam a motort a töltés miatt, hogy ne szívja le az akkut ezért az oldaltámaszt be kellett hajtani és fél kézzel a motort balanszírozva gubbasztottam mellette.
Valóban, egy komolyabb defektnél, csak a tréler jöhet szóba, eleve meg kell várni míg kihűl a kipufogó, az én keréklevételemhez 1 m-es cső hosszabbító kellett a csavar lazításához, pl egy Gold Wing ugyanaz, tréler.
Én megpróbáltam volna 6-7 mm nél is a javítószettet, pláne a gilisztásat kettőt behúzva lehet kibírta volna a 8 km-t.
Próbáld megbeszélni a közeledben lévő gumissal a beszerzést, ők jelentős kedvezménnyel kapják a nagykerüktől, ha nála veszed lehet olcsóbb mint a weben
és általában nem számolnak szerelési díjat, nekem így volt.
A támaszra emelés! most jut eszembe, ha rágurítod egy darab fára, vagy féltéglára könnyebb felrántani, igaz pl. Ausztriában, nem sokat látni a padkán,árokban.
Igen, az a feel free de jóval olcsóbb volt mint az idézett lapon tizen egynéhány, érdekes, hogy az elsőn gyárilag kisebb a profilmélység, gondolják az kevésbé kopik, ügyelve, hogy ezután is párba cserélje a felhasználó.
Nekem már most sem egyszerű sztenderre felhúzni :)
szóval két út van tapad de hamar kopik, kevésbé tapad kevésbé kopik, csodák nincsenek.
Bridgestone egy biztos pont mivel azzal szerelik, de azt a minőséget amit a gyárnak szállítanak, már nem biztos, hogy megkapod.
Ki tudja hol gyártják? licenc egyebek? azonos sablon alapján, különleges meó stb.
Nekem az jön le belőlük, hogy egy öreg kopott abroncs cserélése után mindegyik típus fényévekkel jobb lesz újonnan. Más kérdés, hogy idővel melyik kopik, keményedik meg gyorsabban, melyik bírja jobban a strapát ill. hagyja el magát gyorsabban szerkezetileg. Utóbbiakról tapasztalatot sajna már nem sokan írnak.
BIG-s: Én már kinőttem a száguldozásból, gyorsulási versenyekből, kanyarvadászatból. Határokat nem feszegetve kényelmesen ugyan de haladósan és persze biztonságosan szeretek motorozni. Ezért is vettem kanapé robogót.
Kétség kívül mutatós, de a kétféle keverék inkább csak hangzatos. Bridgestone felé hajlok továbbra is főleg, hogy jelenleg az a legolcsóbb. Párban pl. 26k-ért meglenne.
zotac: Ezt a javító szettet be fogom szerezni, bár sajna most szerintem ez sem segített volna. 6-7mm hosszú volt a sérülés, vagy inkább vágás és mint írtam van még egy hasonló.
Gépet most ideiglenesen össze kell dobnom, mert így mozdítani nem tudom és nincs jó helyen.
Erről jut eszembe. Egyedül motorozva egy ilyen hátsó defekt nagyon gáz, hacsak nem súlyemelő a gazdi. Amennyiben kukaccal patronnal vagy kompresszorral helyileg nem orvosolható akkor csak a tréler jöhet szóba. Én képtelen voltam középtámaszra húzni, mert az a négy-öt centi amivel lentebb került a hátulja, pont elég volt ahhoz hogy szinte az egész gépet kézzel kellett volna feljebb emelni ahhoz, hogy rá tudjak feszíteni a támasz karjával. Így egyedül még a hozzá kellő nem kevés szerszám birtokában is felejtős a kerék kiszerelése.
Ez a bridgestone elég olcsó ! Szerintem ez sem "friss". A két gumival kapcsolatosan pedig attól függ mit veszel ,hogy mit vársz el tőle. Normál használatnál elég a michelin (szebb is). Ha kanyarban is akarod "használni" akkor a bridgestone. En is megprobaltam a michelint de visszaterek a bridgestonhoz .
Ma hazafelé sikeresen összeszedtem egy csúnya hátsó defektet. Már régebben bekészítettem egy 12V-os kis kompresszort de nem mentem vele sokra, mert túl nagynak bizonyult a lyuk. Kényszerből nagyon óvatosan hazagurguláztam (kb. 8 km biztosan nem tett jót neki) és nem kis bontás árán kiszereltem a kereket majd átvittem a helyi gumishoz. Megjavította egy nagyobb foltozással, de hazaérve és megvizsgálva találtam még egy sérülést ahol ugyan nincs lyuk, de igy már nincs hozzá sok bizodalmam. Eredeti gyárilag szerelt IRC gumi még simán jó felülettel, de a 6 éves dot száma ill. a benne lévő 15K és a sérülés után úgy gondolom jobb ha újat veszek legalább hátra.
Ti milyen bevált abroncsot tudnátok ajánlani jó áron esetleg? Gondolkodtam Michelin Power Pure-ban, de arra majd kb két idény múlva, ha az első is elkopik párban szeretném cserélni.
Hát akkor neked van már tapasztalatod,én most éreztem hogy micsoda különbség van a két telo olaj között,és mint ahogy már írtam sokkal jobb lett az eleje!! Ezek szerint a tied is nagyon puha lehet.
A teleszkópra gondolsz, igen a kicsit sűrűbb olaj jobb , én is arra cseréltem annak idején a piaggio-ban, úgy emlékszem 0.5 l-es kiszerelésben vásároltam castrol. Lényeg, hogy jobb lett, akkor én is 20 ast fokok venni,de ezt az akciót már szezon utánra tervezem.
A motorunkban eredetileg 10 es sűrűségű olaj van és most az enyémbe huszast tettek. Létezik 15 ös is de az nem elég sűrű. 6 decit tettek bele a papírok szerint. De azóta már biztos te is utána olvastál a neten és nagyon jó kis infók vannak, számomra legalábbis újak.
Én sajnos általában csak hétvégén vagyok otthon,ugyan lesznek szabadságaim is de azokat mindig nagyon meg kell szerveznem hogy mindenre jusson idő. Ezért lenne jó jó előre tudni hogy mikor lenne ez a találkozó,mármint a csapatunknak.Én arra is gondoltam hogy most a hétvége hátha jó lenne időjárásilag is.☺