Eszembe jutott még egy kérdés: Nektek az ablaktorlo mechanikájából valami nem karcolja meg a rádió tetejét, mert nekem mind a két rádióm tetején volt egy marhanagy kidörzsölodés nyom. Aztán egyszer belestem a rádió helyére és akkor láttam, hogy egy excenter szerüség minden körben benyomul néhány milimétert a rádió tetejének a sikjába.
Kénytelen voltam egy gumidarabbal kiékelni a rádió hátulját és az ablaktörlo motor közti helyet, hogy egy kicsit lejjebb nyomja a rádió hátulját.
Azt tudtam, hogy nem egyforma van az 1,3-on és az 1,6-on, mert az 1,6-nak nagyobb a talpa és mások a fuvókái, csak a tipus alapján nem tudtam, hogy melyik-melyik. (eddig)
De, ha bárki mást érdekel az elviheti.
Ha 1600-on volt,akkor az 99% hogy Solex 34 Pict 3.Ennek a motor felé(szívócsonk)
lévő részének az átmérője nagyobb mint a keresett típusé.Kellene hozzá komplett
szívócsonk csere,de valószínűleg csak fogyasztásnövekedést okozna + a hengerfejre is valahogy rá kellene aplikálni a szívócsonk (1600ccm) másik végét.Egyébként a bontott
használható karbi ára kompletten 5000 Ft körül van.
Nekem van itthon egy jó állapotú, a tipusát nem tudom, de egy 1,6-os 1302-n volt fenn. Kb két éve lett cserélve a szivató bimetálja, és két elektromos szelep is van benne.
Én Székesfehérváron lakom, ha érdekel írj.
Drága topic, kérlek, segíts. A bogaram karburátora gyakorlatilag felmondta a szolgálatot, cserére szorul. A szerelőm megígérte, hogy próbál szerezni egy bontott karbit, de azt ajánlotta, próbálkozzam én is, mert így nem igazán lehet közlekedni, hiába tettük rendbe a motrot (pestieknek: motort).
A következő típusok valamelyikére volna szükségem (persze jó állapotban):
SOLEX Pict, 30 vagy 28
Ha vki tud segíteni, kérem szépen, izenjen, vagy itt, vagy a topichoz megadott mélcímemre.
Nem csavarodok be, csak a hidegtől.. a pléd nagyon kényelmes, és olyan békebeli hangulata van...
AZS! meséld el légyszi, hogy a VWinfo és a Bogár klub milyen viszonyban vannak, én úgy veszem észre, hogy vagy ehhez tartozol, vagy ahhoz, szóval most mivan? kirajzani és várgesztesezni egyszerre nem illő?
Kösz a tippet, de előről ömlik be a hideg és így hiába fűt a térdemig sem ér el a meleg. Majd holnap viszem szerelőhöz. A kockás plédbe nem csavarodsz bele?
Hohó! A lábadnál ömlik be? micsoda szerencséd van!
Nekünk a hátsó ülés alatt fűt, amit hamar át is fogunk helyezni az első ülések alá, mert minek fűtse az aksit? Fűtse a fenekemet !
A megoldás amit keresel - mi is ezt használjuk - puha, meleg, kockás pléd...
Egyébként ezek a fűtéscsövek - és az egész fűtésrendszer elég egyszerű, házilag is oda húzod, ahova akarod, a fűtésintenzitás pedig csak a fordulatszámtól függ... hát nem király?
A buszról egy parkolóban láttam eladó bogarat, rendszám nélkül. Gondoltam keresek egy ilyen topikot és közzéteszem.
A kicsike megtekinthető Újpalotán, ha a város felől átérünk a felüljárón, az úttal párhuzamos hosszú tízemeletes panelház parkolójában.
Aki kedvet érez hozzá megmentheti az enyészettől.
hali
ezzel a problémával én is küzdök,de már megszoktam a hideget
ha jól hallottam elől kétoldalt a kaszniban megy valami cső felefelé az ablaknál lévő nyílásokhoz de ez a cső elöregszik és saját magába belerogy
így eldugaszolja azt
Sziasztok!
Én az elmúlt héten szereztem be egy egész jó állapotban lévő bograt. Egy problémám van csak, hideg van benne. A lábrésznél jön be meleg, de nem fűti be az egész légteret. Tudtok valami megoldást ajánlani?
Sziasztok!
Én lassan három éve hajtok egy 1302.-es bogarat.
'71 az évjárat.A bogarak világában járatlanul vásároltam,igaz három hónapig nézegettem mindenféle bogarat. 220000 ft. volt az ára.Nem volt rossz állapotban,olyan átlagosnak mondható.
A műszaki visgára való javításokon kívül/kb.
50000 ft mindenestül/ kétszer döglött be a dinamó,
kétszer elszakadt a gázbovden és kész.
Nap mint nap használom, kb 20000 km.-t mentem már vele.Ez azért elég gondtalan így.És nem piszkálom itthon nap mint nap, hiszen semmi baja sincs.
Sajnos most kezd rohadni.Igencsak megszerettem.
Van a garázsomban egy másik , annak lekövethető aéletútja hiszen még a gépkönyve is megva .Én vagyio az ötödik tulaj.DE azt fel kellene újítani.Szóval a Bogár remek kis masina.
Igazad van, de nálam tényleg mesébe illően így történt a dolog.
Egyébként egyszerű az ellenőrzés: ha a kocsi tulaja első, vagy második tulajdonos, és 20 éve nála van a kocsi, akkor szerintem nagy valószínűséggel jófelé haladunk. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy azt nem kell szerelővel megnézetni!
Pl. tudok egy olyan bogit (nem eladó), amivel évek óta heti 2X 8 km-t tesz meg nyugdíjas tulaja.
Az ilyen nem lehet szar!!!!!!!!
És lehet, hogy egyszer eladja......
A polcról már levettem,de az extra.hu-ra nem tudom feltenni.Ha valaki akarja,rendelkezésre
áll.
VWLaca:
Az a baj ,hogy ma már minden öreg autót eladni
szándékozó,gondos,idős gazdát emleget,aki csak ünnepnap használta és még a gumikból is kipöckölte a beleszorult köveket.Tehát ez nem lehet irányelv.
AZS:
Gratula,de kisebb bontott alkatrészeknél Sz.G.elég korrekt másokhoz képest(saját tapasztalat).
1. Ha úgy érzed, hogy át vagy b@szva, akkor ne azt írd, hogy át lettél b@szva, hanem azt, hogy úgy érzed, hogy át lettél b@szva. Az első (hacsak nem tudod bizonyítani) rágalmazásnak minősül, akkor is, ha egyébként igaz, a második viszont megcáfolhatatlan tény, és abból is érti mindenki, hogy mit gondolsz a bantunégerek nemi életéről...
(Nem magamtól vagyok ám ilyen okos, hanem a tisztelt bíróság világosított fel engem a magyar jog sajátosságairól, amikor Sz. G. magyar állampolgár beperelt engem a weblapomon megjelenő, hangsúlyozottan nem tőlem származó, ámde róla szóló nem kimondottan pozitív vélemények kapcsán. Miután ily módon ki lettem oktatva, én is bocsánatot kértem tőle, és megfogadtam, hogy ilyet többé nem teszek. És tényleg, egy rossz szót le nem írnék róla, de nem ám!)
2. Valóban helytelen volt a feltételezésed, hogyha olyasvalakitől veszel majd félmillióért bogarat, aki egyébként hosszú évek óta a Bogárklub elnöke, valamint egy menő bogárszerviz tulaja, akkor azzal az autóval nem fordulhat elő, hogy röpke három hónap alatt - mint írod, sok-sok apróbb, idegölő hiba után - megpusztul. Hát mert tényleg, honnan is tudhatta volna, hogy valami nem stimmel? Az ilyesmit aztat nem lehessen tudni, de nem ám. És biztos az előző tulajnak nem ő szervizelte az autót, mert az csak eladásra vitte hozzá. Különben is, használt autó vásárlásánál alapszabály: ez van eladó ennyiért, kell, vagy nem kell? Pénztártól való távozás után reklamációnak helye nincs! (De ha valaki netán azt mondja neked, hogy a BOGARASOK között ez azért nem feltétlenül így van, akkor ne hülyézd le egyből, mert lehet, hogy tud valamit...)
3. Ha már így jártál, tényleg szólnod kellett volna neki. És ne gyere itt ilyen mellébeszéléssel , hogy elment a kedved/bizalmad, meg hogy a Balázs - akiről mi aszontuk neked, hogy egy rendes pasi - korrekten megcsinálta, és még kölcsönbogit is adott. Te meg esélyt sem adtál a Szepes Gábornak, hogy esetleg ő csinálja meg rendesen, meg hogy ő adjon neked kölcsönbogit. (Úgy általában kéretik a topictársaktól a hangos röhögés mellőzése, kösz.)
Remélem, itt feljebb nem írtam semmi olyat, ami Grespik urat emberi méltóságában sérti :-)
Most jól megkaptad tőlem a magadét, mi? Vajon mitől van olyan érzésem, hogy ma én voltam a MÁSODIK?
(mint már egyszer említettem, az index nem hajlandó átírni az emilcímemet, az igazi: adorjan@externet.hu)
Én a vásárlással kapcsolatban csak annyit tennék hozzá, hogy semmiképpen se siesd el a dolgot.
Várj, nézz meg egy csomó autót.
Én olyat ajánlanék, amelyeket öreg szakik vezetnek (van még ilyen) ,ők általában nem hajtják agyon és karban is tartják a gépet.
Én is így jutottam hozzá a bogihoz, az öregúr 23 év alatt kemény 121000 km pakolt bele, és csak száraz időben használta!!(Ha esett akkor az egész család vonattal ment a telekre)
7 éve van nálam, beletettem 40000 km-t(csak városban!), és semmi gond nem volt vele a kopó alkatrészek cseréje kivételével.
Korábban nem is akartam bogarat venni, de ezt nem lehetett kihagyni. Most már semmi pénzért el nem
adnám, annyira megszerettem, és vigyázok rá ,mint a szemem világára.
Ez egy helyreigazítás Szepes Gábornak Alább – engedve a bogár évvégi gyengélkedése fölött érzett keserűségemnek – leírtam néhány részletet arról: „Hogyan szívtam én?”
Komoly módszertani (vagy inkább etikai) hibát vétettem azonban: hagytam, hogy az érzelmek a tények fölé kerekedjenek.
A szöveg, amelybe régóta gyűlő dühömet csempésztem át önálló életre kelt, olyasformán, mint amikor az ember már jó ideje készül egy jó kis üvöltésre, káromkodásra aztán végül – egy apróság miatt – idegenekre zúdítja rá, csak már túllegyen rajta. A szóbeli anyázás elszáll, az írott megmarad. Ezért a helyreigazítás.
Tapintatlanul fogalmaztam akkor, amikor az „átvághatóságomat” és Szepes Gábort összefüggésbe hoztam. Bizonyos hibákra egy gyakorlott fül vagy szem tényleg fölfigyelhet, de a motorblokkba ő sem láthat bele. Még a Szepes Gábor sem.
Amikor a megvásárlás utáni harmadik hónap végén – sok-sok apróbb, idegölő hiba után – beköszöntött egy nagy, egy komoly és drága hiba (motorgenerál), teljesen elkedvetlenedtem. Untam az egész históriát a és a problémával már sem Gábort, sem a tulajt nem kerestem meg, így nem tudhattam azt sem, vajon igazam van-e, amikor azt gondolom, egy huszonéves autónál garancia szóba sem jöhet, így hát mindegy kinek fizetek a javításért, hát fizessek inkább a hozzám közelebb eső szerelőnek.
És így is lett. (De a Szepestől függetlenül.) Haragudtam rá, de ok nélkül. Ő nem tehetett arról, hogy az autónál kis idő múlva előjött egy láthatatlan hiba. Indulatból beszéltem, hisztériázva, bár – és ezt határozottan állítom – nem az ártás szándékával.
Mindegy: hiba volt, és az a minimum, hogy a föntieket megosztottam veletek. Szepes Gábortól elnézést kérek, az a rosszul sikerült félmondat pedig hulljon az én fejemre, semmiképpen sem az övére.
Az érintetteket megkövetem.
Uff.
Esetleg még annyit tudok segíteni,hogy van egy 15-20 oldalas leírásom használt Bogi vásárlását illetően.Futómű,motor,kaszni kényes helyei,próbaút,stb.Faxon,szkennelve,stb.
közkinccsé lehetne tenni.
Hali!
Nem tudná valaki megadni adás-vétellel is foglalkozó szerelők számát, címét, stb.? Előre is köszönöm.
OFF
Elküldtem egyszer, erre azt írja, azonos hozzászólás (duplázás). Tényleg? Én egyet sem látok. Szóval bocsi, ha ez már egyszer átment.
ON
Naaaaa
Én is repülök, csak Lycoming v. Continental motoros gépekkel... Viszont az is léghűtéses és boxermotor. Igy egyértelmű volt hogy saját autóban is maradok ennél a "rendszernél".
Én is úgy indultam neki hogy használni akarom nem csak találkozókra járni. Én (sajnos) elég olcsón vettem (200e) azóta már egy csomó pénz belement (kb. 350e) teljes motorgenerál (először is csak kiverte az olajat főtengelyszimering, kiderült blokkot kiverte a csapágy, ekkor még nem cseréltünk hüvely-dugót (csak gyűrűzés) mondta a szerelő még jó a régi, hát némi szerelési hiba miatt egyik zéger a dugóból kiesett és felszántotta a csapszeg a henger falát - kompresszió a 4. hengreben 0, persze a bogár még igy is - 3 hengerrel hazajött a saját lábán Bécsből. Újjabb kőr a szerelőnél kerestek hasonló használt hengert kicserélték aztán meg nem igazából ment az autó meg kopogott a motor mint az álllat. Vissza szerelőhöz most teljes hüvely-dugó+hengerfej csere történt (csak ez a két utolsó alkatrész áron 140e) viszont még nem hoztam el az autót. Igy nem tudom milyen lett.
Szóval nem elriasztani akarlak de tenyleg érdemes kicsit drágábbat venni és mindenképpen nézesd meg valaki szakival. Karosszéria betegségek könnyen látszanak sajnos motor/blokk betegségek már nem annyira. (mikor az enyémet vettem mentem vele egy párszor ment mint az állat, szép hangja volt... sajnos a blokkba nem lehet látni.
Szerintem olvasd rendszeresen a topic-ot, nézz körül a net-en és nézz meg minnél több autót, kérdezz meg karosszériást mire kell azonnal figyelni és ami tetszik nézesd meg valami guruval.
Na egyelőre ennyi, remélem holnap már meglátom milyen lett az én motorom...
Nekem ugyanezt csinálta egyszer a bogár! A megoldás/probléma a következő volt: A karbi annyira megtelt benzinnel hogy az orrán-száján ömlött a benya a szívótérbe, annyira hogy a levegőnek sem maradt hely. Namármost levegő nélkül nincs égés, úgyhogy szépen leáll a motor. Ennek az egésznek pedig az az oka hogy fennakad a vagy az úszó vagy a tűszelep. A karbifedélcserével esetleg pucolással megoldható (tűszelepet is).
Amiért pedig rövid idő mulva újraindul pöcccre az pedig azért van mert a meleg motorból a benzin hamar elpárolog és akkor már ismét van hely keveréknek is..
Funknak - a Bogárvásárlást illetően - igaza van. Az én 78-as 1200-esem az első Bogaram. Vásárlásakor sajnos még nem ismertem ezt a topicot, így amit lehetett, azt meg is szívtam. (Irigylem Repet: úgy vehet bogarat, hogy kikéri a topic véleményét.)
Én nagyon drágán, 480-ért vettem a kocsit, de akkor azért nem bántam ezt, mert a Szepestől vettem, aki a honi bogarasok szövetségének a főmuftija, így joggal bízhattam abban, a piacinál drágább ár mögött lecsekkolt minőség rejtezik. De nem az rejtezett, hanem több apróbb, majd egy bazi nagy hiba. Először - 3 hónap után! - a vezérlés ment tropára, majd szükségessé vált egy "fél" motorgenerál is, így az egykori - eleve magas - vételárat már köbö 110 ezerrel megpúpoztam.
Én tökéletes seggfej vagyok a műszaki ügyekben, így aztán nem ügy átvágni, és sajnos az apróbb hibákat sem tudom megszerelni.
Ennek ellenére nem mondok le a bogaramról. Megszerettem, és nem akarok átülni másba. (Közben ráadásul találtam egy qva rendes szerelőt, tőle vásárolni is lehet.)
Most ott tartok, hogy a sok-sok ráköltés után végre lesz egy megbízható, biztonságos autóm, de Funknak abban tényleg igaza van, hogy voltak olyan pillanatok, amikor annak a 6árán voltam, hogy föladom ezt az egészet.
Rep, hallgass a topcira, olyan embertől vegyél autót, akit itt lecsekkoltál, és akkor nem lesz gáz. Ezek a topicosok itt, tényleg nagyon korrekt népek.
(Columbus: megnézetem, köszönöm.)
(Kéne egy karburátor, mert állandóan lefulladok. tud vki ajánlani vmit?)
Ajánlanám ,hogy estleg nézzél meg egy 1303-as bogarat is,mert az elődeihez
képest lényegesen komfortosabb,
-jobb a fűtés,nagyobb belsőtér,van csomagtér,erősebb motor,más váltó stb.-a
mindennapi használatnak jobban megfelel.
Ha csak ritkán használnád,akkor végül is bármelyik példánya megteszi,az igazi
"feeling" a régebbi 1200-as ovál ablakos.
Olcsón (300-400 ezer alatt) ne vegyél,mert mire igazán használhatóvá
teszed,lehet hogy a kiadások,a "mesterek"húzásai,
és a tény,hogy többet rossz mint jó ,idő előtt kiábrándíthatnak.Bármennyire is
úgy tűnik,olcsón bogárból sem kapsz jót,akárcsak más típusból.Én akkor tudnám jó
szívvel ajánlani,ha nem úgy képzeled,hogy minden apróságot szerelővel
fogsz megjavíttatni,mert az anyagilag és idegileg is maga a pokol.Szerintem
ideálisan akkor tudod átvészelni a vásárlást,
ha most rendelkezel erre a célra kb.:500000 Ft-al.A kocsit mondjuk 350000-
környékén veszed,50000- a papír munka(átírás,esetleg eredetvizsga,új forgalmi
etc.),és marad rákölteni való pénz úgy 100000 körül.Ezt nem elriasztásképpen
írtam,de sok bogaras sem ismeri be,hogy több kevesebb látszattal,eredménnyel
mennyit költött már
szerzeményére.Még annyit,hogy vásárlásnál célszerű megnézni a bogár
adás-vétellel foglalkozó szerelőket,mert itt egyszerre több példányt tudsz
megvizslatni,összehasonlítani (1200,1300,1302,1303)és a végén egyet
kiválasztani.