Keresés

Részletes keresés

fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1640

És ha a fölső (csengő alatti kart) kihúzza, és úgy tekeri mag a kart?(remélem nem fárasztalak!)

Köszönöm az eddigi válaszodat!

1 utolsó kérdés: Mit jelent a fehér a zöld, meg a piros?

Előzmény: LVI (1639)
LVI Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1639

Tényleg hosszú és csak bonyolultan magyarázható el. Talán valakinek lesz kedve hozzá... :)

 

A képen látható forgalmi irodai rendelkezőkészülék felső, úgynevezett villamos részen felülről lefelé csengők (visszaállítható esőlemezzel), majd a kis fapolcon csengőgombok, közvetlenül alatta blokkbillentyűk találhatóak. Ezek kb. 60-80 mm-es lenyomásával működtethetők a nagy négyszögletes dobozban rejtőző blokkmezők, ezek pillanatnyi helyzete a kis kerek ablakokon át látható (itt: vörös vagy fehér, zöld vagy fehér). Ezek párban működő szerkezetek, amelyiknek egyik tagja itt a forgalmi irodában, a másik pedig az állomás végén a váltóállító toronyban (más esetekben térközőrhelyen, szomszéd állomás forgalmi irodájában) van. A kettő között a kapcsolat elektromos, az energiát a doboz oldalán látható induktorkar megforgatása biztosítja.

 

A villamos rész alatt látható mechanikus rész tetején tológombok szolgálnak a vágányút kiválasztására, elején pedig az úgynevezett iránykallantyúk találhatóak.

Előzmény: fullspeed15 (1634)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1638

Pestszentlörinc

Ha elmondanád, hogy műxik, örökhála!:)

Előzmény: Infós (1636)
LVI Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1637
Előzmény: Infós (1636)
Infós Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1636

Na, inkább újra:

 

Szóval melyik kép ihelette benned ezt a kérdést?

Mert így, csak "verbálisan", sajnos nem fog menni... :(

Előzmény: fullspeed15 (1634)
Infós Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1635
Ööö... Melyik fotóra gondolsz? :S
Előzmény: fullspeed15 (1634)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1634
El tudná magyarázni, hogy pl, azok a fölső kihúzhatós karok mire valók?
Előzmény: LVI (1633)
LVI Creative Commons License 2006.08.12 0 0 1633

Helyesen (1472) - Pestszentlőrinc - elektomechanikus biztosítóberendezés

Kurz und bündig (röviden és tömören) Siemens fényjelzős öszvér... :)

Előzmény: tojásos nokedli (1632)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.08.12 0 0 1632
Na jó. de melyik topicban, mert ez még csak az 1632 hozzászólásnál tart :-))))
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.12 0 0 1631

Valaki tudja, hogyan műxik az a bizber, amiről a kép V43-1342 nevű beküldő 1742. hozzászólásában van?

Úgy tudom, azt rendelkező készüléknek is hívják.

Próbáltam kérdezni forgalmistákat, de nem mondták el, csak annyit, h. az hosszú, meg nem lehet röviden, stb.

De ha valaki mégis megtenné, h. elmagyarázza, akkor nagyon örülnék neki!

Már nagyon régóta érdekel, hogy pontosan hogyan működik ez a készülék, mert a mi állomásunkon (Százhalombattán) is ugyanilyen van.

Előre is köszönöm a segítséget!

perszy Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1629
Ez olyan, mint az első vasútas élményem, az első szolgálatomból.
Hibaelőjegyzésikönyv: ... A hiba elhárítását a helyszínen megszűntettem. Dátum. Aláírás.
Előzmény: lbence (1628)
lbence Creative Commons License 2006.08.06 0 0 1628
Na most, ha pontosak akarunk lenni, észrevehető, hogy a "felső vezeték" két szóként van leírva, a zár így csak a vezetékre vonatkozik. Tehát van alsó illetve felső vezetékzár is.
Előzmény: Füsti-67 (1627)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.06 0 0 1627
Nézd csak! A "felső vezeték" után van egy kötőjel is, tehát a "zár" a felsővezetékre is érvényes. Szerintem a felső vezetékzár és a váltózár olyan lehet (neki) mint a vágányzár. Ez a dilettantizmus a vasutas szakma és a vasutas közösség megcsúfolása ország-világ előtt. Nem csoda, hogy külön topicja van...
Előzmény: lbence (1625)
M40 120 Creative Commons License 2006.08.06 0 0 1626

Szeged-Rókus, talán látszik vmi.

 

 

 

Előzmény: Vendégsín (1622)
lbence Creative Commons License 2006.08.05 0 0 1625
Most mit nem értesz? Felsővezeték és váltózár keletkezett... Ez azt jelenti, hogy egyszercsak villamosítva lett a vonal önmagától illetve odanőtt a váltókra egy váltózár, és mivel ehhez nem volt kulcs, ezért fennakadások keletkeztek.
Előzmény: tono60 (1624)
tono60 Creative Commons License 2006.08.05 0 0 1624

http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/?main:2006.08.04.&275216

Ekkora baromságot sem olvastam mostanában! Ide vezet az, ha nem az nyilatkozik, aki ért is hozzá! Nem tudja valaki, hogy tulajdonképpen mi is történt?

Vendégsín Creative Commons License 2006.08.04 0 0 1623
És a híd egy állomással odébb van.
Előzmény: Vendégsín (1622)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.04 0 0 1622
Az leginkább egy közös kijárati jelző, az állomásnak kulcsrögzítő berendezése van, a vonal önműködő térközberendezéses, jelfeladással, a Tisza hídon a vasszerkezet miatt tengelyszámlálóval, és az nem közös közuti híd.
Előzmény: Füsti-67 (1621)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.04 0 0 1621
Jó, de akkor mi az a "V" jelű jelző (aminek épp zöld a visszajelentése)? Kijárati jelző nem lehet, ha az állomás nem biztosított, ha meg fedező, akkor mit fedez? Talán a közös használatú közúti-vasúti híd sorompóit?
Előzmény: Infós (1614)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.03 0 0 1620
D 55.
Előzmény: Vasutas_ng (1619)
Vasutas_ng Creative Commons License 2006.08.03 0 0 1619
Miskolc-Tiszain milyen bizber van?
BAKTER Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1618
"az alsó fény a sárga, a felső fény pedig zöld.

Itt pedig a sárga van fölül."

 

Most akkor ez kétes jelzés ugye?

Ilyen esetben (előjelző) fel kell készülni a megállásra.

Mivel viszont a jelző sárgát mutat (igaz, hogy a felső fénnyel), ezért amúgy is ez a teendő.

Akkor ezek után meg a lőtéri döglött kutyát sem érdekli, hogy a sárga üveg az alsó, vagy a felső optikában van elhelyezve.

És még addig úgy marad amíg magától ki nem dől.

 

Csak az az érdekes, hogy valakiket meghágnak azért, mert egy apró szabályt nem tartanak be, aki meg így elültette ide azt a jelzőt, az meg lehet, hogy meg is lett dícsérve (bár mostanában ilyen nem szokott előferdülni).

 

 

Előzmény: fullspeed15 (1615)
kukacmolnar Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1617

A bakterház alatt a pincében.

 

kukacmolnar Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1616
Köszi!
Előzmény: Infós (1614)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1615

Sz.tem: Legyen szó, akár biztosítoot, akár nem biztosítoot-jelen esetben biztosítoot- előjelzőről. az alsó fény a sárga, a felső fény pedig zöld.

Itt pedig a sárga van fölül.

Most pedig az én kérdésem :) :Ezt nem kellett volna jelenteni valamelyik mozdonyvezetőnek?

Nem kéne kicserélni a jelzőt?

Előzmény: hármasbakter (1258)
Infós Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1614
Ha jól látom, akkor ez egy nem biztosított állomás jelzőberendezése. A váltókat a váltókezelő (vagy a rendelkező forgalmi szolgálattevő) állítja a menetnek megfelelően, majd ezt előjegyzi. Ha váltókezelő állította, akkor ezt jelenti a rendelkezőnek, aki ezek után jelzőt állít (miután ellenőrizte, hogy a váltók a megfelelő irányba vannak állítva). Jellemzője a jelzőberendezéseknek, hogy a váltók és a jelzők között nincsen szerkezeti függés, szabad állású jelző mellett is bármikor állítható a váltó.
Előzmény: kukacmolnar (1613)
kukacmolnar Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1613

Sziasztok!

Meg tudnátok mondani nekem hogy,ennek mi a neve?

Ja és a dominónak az elődje lehet, mert ugye olyasmi?

 

fullspeed15 Creative Commons License 2006.07.31 0 0 1612

Ja, és a választ lehetőleg a fullspeed15@citromail.hu E-mail címre várom.

Mégegyszer köszönöm. :)

fullspeed15 Creative Commons License 2006.07.30 0 0 1611

Én mostanában ra vok. indulva pont az ilyen készülékekre!:)  Le tudnád írni röviden, h. hogyan működik?

Ha igen, nagyon szépen köszönöm! :)

Előzmény: v43-1342 (1472)
sinérintő Creative Commons License 2006.07.28 0 0 1610
Nem, csak a MÁV-tól én foglalkozom a büki vonal szombathelyi állomási csatlakozásával.
Előzmény: 1047 504-4 (1604)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!