Keresés

Részletes keresés

C50 Creative Commons License 2011.10.28 0 0 3734

Lehet.

Előzmény: rezgaras (3733)
rezgaras Creative Commons License 2011.10.28 0 0 3733

Szerintem az 50-es években már régen nem így utaztak. A képek talán 1945-ben, 1946-ban készülhettek.

Előzmény: C50 (3731)
siófoki35 Creative Commons License 2011.10.28 0 0 3732

Nem Dorog Judit solymári helytörténészé? :)))))))

Előzmény: C50 (3731)
C50 Creative Commons License 2011.10.27 0 0 3731

Utazás a 2-es vonalon az '50-es években.

Solymár Judit dorogi helytörténész gyűjteménye

james 36 Creative Commons License 2011.10.27 0 0 3730

 

 

  Balesetveszélyre figyelmeztető ábra 1926.

 

Balázs177 Creative Commons License 2011.10.27 0 0 3729

Köszönöm az infót.

Előzmény: Bárdos Imre (3728)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.10.26 0 0 3728

Nincs mit!

 

A két motorról túl sokat nem tudok:

 

Balffürdő megállóhelyen égett el a GySEV ABb 1 psz. motorkocsija 1985. november 6-án. A kocsit – az akkor bevett gyakorlatnak megfelelően – a 136. sz. vonat végén utánfutóként továbbították Fertőszentmiklósról Sopronba. Kísérő személyzete nem vette észre az új féktuskók szorulását (néhány nappal korábban volt féktuskó cserén a kocsi), így a féktuskók fölött lerakódott olajsár és egyéb szennyeződés begyulladt és leégette az egész járművet.

A kocsit 1986. október 9-én selejtezték, elbontására 1988. március 18–21. között Sopron Déli pályaudvaron került sor.

 

Az ABb 614 psz. motorkocsi 1979.05.27-én nyomócsőszakadás miatt leégett Balatonfüred állomáson. 1980. május 27-én a 106689/80 sz. selejtezési jegyzőkönyv alapján Celldömölk Vontatási Főnökségen selejtezték.

Előzmény: Balázs177 (3725)
james 36 Creative Commons License 2011.10.26 0 0 3727

 

 

  Bár ezek nem magyar mozdonyok, de az így egybeötvözve talált képet érdekesnek találtam.

  A legalsó kép a kedvencem, a négy hengeres, tolattyús, lökettyűs,  óriás masina.

  Mennyi szenet zabálhatott óránként, amikor sietett? 

 

Balázs177 Creative Commons License 2011.10.26 0 0 3726

Köszönöm.Tehát minden bizonnyal Szombathely felől jártak Csorna felé!

Előzmény: gogolaci1 (3724)
Balázs177 Creative Commons License 2011.10.26 0 0 3725

Bárdos Imrének köszönöm az infót!Esetleg a Gysev ABbmot 1,és az ABbmot 614 tüzéről is van részletes infód?Esetleg kép maradt e fenn ezekről?

Előzmény: Bárdos Imre (3722)
gogolaci1 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3724

Jó 50 évvel ezelőtt többször is az Aamot volt az utolsó esti vonat  Szombathely - Zalaegerszeg között és Egerszegről hajnalban indult vissza Szombathelyre. Annak idején néhányszor utaztam is rajta apámmal. 

Előzmény: Balázs177 (3714)
james 36 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3723

Szia "Attilás"!

Én az emléktábla avatásra gondoltam, amit te akartál belinkelni.

Előzmény: Törölt nick (3720)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3722

Az ABb mot 601 a 8413. sz. vonat továbbítása közben, Páli-Vadosfa – Magyarkeresztúr-Zsebeháza megállóhelyek között kapott lángra 1978. június 9-én 15, 02-kor. A tűz oka a jobb II. porlasztócsővég hegesztési varratának kilyukadása volt. Az itt keletkezett apró lyukon a kb.100 atmoszféra nyomás a jobb II. henger üzemanyagának egy részét a motortérbe porlasztotta, mely ott begyulladt és elégette a napi tartály és az adagoló közé épített páncélbevonatú gumitömlőt is. Így a napi tartályban lévő kb. 100 liter üzemanyag a tűzfészekre ömlött, a motorkocsi teljes pusztulását okozva ezzel.

A motorkocsit a 118874/78 sz. selejtezési jegyzőkönyvvel 1978. december 1-jén selejtezték.

 

Hajdanán az Indóház Extrába megírtam a tűz teljes történetét, abban elolvashatod a részleteket is.

Előzmény: Balázs177 (3716)
Balázs177 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3721

Ha jobban megnézem tényleg a régi Déli.Köszi a segítséget!

Előzmény: z.kabai (3718)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3720

Szia James! Itt a link újra, ha jól láttam, már Te is betetted.

 

 

Előzmény: james 36 (3710)
james 36 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3719

A MOTORKOCSI  (részletek)
Néhány hét múlva a főváros közönsége is megláthatja majd, a mit hazánk egyik-másik vidékén már szinte megszoktak, hogy a pályaudvarra berobog egy-egy kocsi a nélkül, hogy gőzmozdony volna eléje fogva. A nyugati pályaudvarról Lajos-Mizse felé motorkocsik fogják az utasokat szállítani. A külsejük alig különbözik jól ismert villamos-kosijainktól, a szerkezetük azonban lényegesen más. A villamos-kocsik áramát központi telepen állítják elő és onnan vezetik végig a vasút pályáján; a motorkocsi azonban önmaga létesíti a hajtására szolgáló erőt. Megvan tehát benne a gőzmozdonynak az a tulajdonsága, hogy a hajtó erőt nem kívülről kapja, hanem saját maga állítja elő és megvan a villamoskocsi azon előnye is, hogy helyet ád magán a hajtó kocsin az utazó közönségnek.………………………………………


.................Hosszú időn keresztül azon törekszenek a gépszerkesztők, hogy a mozdonyok nagyságban, erőben és gyorsaságban gyarapodjanak, hogy mennél na­gyobb sebességgel legyenek képesek tovaszáguldani. Es mikor ez a fejlődés már úgyszólván elérte a tetőpontját, mikor ijesztő kolosszusok tüneményes gyorsasággal ragadják tova a leghosszabb vonatot is, akkor egyszerre előáll a kis, igénytelen külsejű motorkocsi és versenyre kél a mozdony-óriással. Vajjon mit jelent ez ? Tévedtek talán azok, a kik azon igyekeztek, hogy a mozdony ereje folyton fokozódjék;

vagy talán mi hibázunk, akik a kontinensen az elsők között vezetjük be a motorkocsi forgalmat?

Nem. Egyiknek is, másiknak is igaza van……………………….………………….


.................1846-ban nagyszerű eredménynek tartották és tényleg az is volt, hogy a Coequerill által szállított mozdony óránként majdnem 40 kilométer sebességgel továbbította az 50—60 tonna súlyú vonatot. Ma alig tartjuk elegendőnek, ha 180 tonna terheléssel bíró vonatunk 100 kilométer sebességgel robog végig a pályán…………………….…………………


..................így keletkezett a motorkocsi. Szerkezete hasonló a mozdonyéhoz, de minthogy kisebb terhelésre van tervezve, üzeme természetesen kevésbé költséges. Tulajdonképen nem más, mint kocsiban elhelyezett oly hajtópép, a mely az utazó közönségnek is elegendő helyet enged. Tévedés volna tehát azt hinni, hogy a motorkocsi a nagytökéletességű lokomotivnak továbbfejlesztéséből ered, vagy akár hogy ennek legújabb versenytársa. A motor-kocsi a patriarchális viczinális vasútnak alkonyát jelzi, és fel fogja lendíteni egyes vidékek elmaradt forgalmát.


A cikk teljes terjedelmében; Vasárnapi Újság 1905. 48. számában olvasható.

 

z.kabai Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3718

Üdvözöllek!

 

A kérdésedre válaszként a háttér ad segítséget: a budai Várban lévő torony látszik a két képen, tehát az ABb és Bb motorkocsikat a régi - értsd ezalatt: az átépítés előtti - Déli pályaudvaron fényképezték.

 

Tisztelettel: z.kabai

Előzmény: Balázs177 (3713)
Balázs177 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3717

A képen látható ABbmot 601 valamikor a 70-es években leégett Szombathely-Csorna között.Valaki tudja pontosan hol,és milyen körülmények között?

Balázs177 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3716

ABbmot 601

Balázs177 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3715

Ezek az Aamot-ok melyik vonalon közlekedtek?Szombathely-Hegyeshalom,Csorna-Pápa,esetleg Győr-Sopron?

Balázs177 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3714

MÁV Aamot Csornán

Balázs177 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3713

Sziasztok!Egy régi vasúti kocsi jellegrajzalbumban találtam ezt a két képet.Valaki esetleg tudja melyik állomáson készültek a képek?És hogy mikor?

Balázs177 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3712

Bbmot 636

Balázs177 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3711

ABbmot 609

james 36 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3710

Szia "Attilás"!

Légyszíves a linket újra, mert nem műxik. :))

És köszi.

Előzmény: Törölt nick (3708)
james 36 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 3709

Igazán szorgalmasan olvasók, és írdogálók vagytok.

Itt egy régebbi blog bejegyzésem, az esetleges hibák, pontatlanságok javítását köszönettel elfogadnám.

 

Volt egyszer egy állomás.

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.24 0 0 3708

Így igaz! Tavaly émléktáblát kapott az aluljáróban.

james 36 Képes beszámolót is csinált róla.

 

Előzmény: Bárdos Imre (3707)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.10.24 0 0 3707

Én még szálltam ott vonatra, mikor megvolt az épület, sajnos lepusztulva. Inkább rendbe kellett volna hozni, nem elbontani! Hangulatos volt még haló poraiban is az épület.

Előzmény: Törölt nick (3663)
benbe Creative Commons License 2011.10.24 0 0 3706

A zimonyi még nem volt készen.

Előzmény: sörösgigant (3703)
Norcy27 Creative Commons License 2011.10.24 0 0 3705

Nah azokat én is megnézném!:D

 

Előzmény: Molinári bácsi (3675)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!