Egy szakboltban viszont egyértelműen lebeszéltek a kondenzációsról,mert szerintük hagyományos rendszernél az adott radiátorokkal nem fog kondenzálni.Ezáltal annyit fogyaszt mint egy sokkal olcsóbb hagyományos gázkazán.
Az összes ember, akivel eddig beszéltél egy hülye :) Már bocs...
Egy fűtés nem kondenzál? :O Hogyne kondenzálna, még az ezer éves rendszerek is. Elég, ha a visszatérő vízhőmérséklet 50 fok alá csökken, ugyanis azalatt a kondenzáció megindul.... Minél alacsonyabb a visszatérő vízhőm. annál nagyobb a kondenzáció mértéke....
A meglévő fűtési rendszer radiátorai valószínúleg (látatlanban-elméletben) jók, mivel anno 90/70-es vízhőmérséklettel méretezték őket + túl vannak méretezve. Gyakorlatban a kondenzációs készülékek régi rendszerek esetében a fűtési szezon 85-90%-ában kíválóan tudnak kondenzációs üzemmódban dolgozni.
Az oldalfali kivezetést meg el kell felejteni, ugyanis nem lehet!
Ugyanilyen kazánt már nem gyártanak,mert 8 év körüli.A junkerst már felvásárolta a Bosch.
Ez egy kéményes kazán,ami a beltérből(fürdő) kapja a levegőt.
2 szerelőt kérdeztünk,mindketten kondenzációsat ajánlottat.Csak az a baj,hogy ha oldalfalon vezetjük ki a kéményt ablak van a közelben.Ha a kéményben juttatjuk ki az égésterméket,akkor kell kb 5-6m csövezés.
Az egyik mondta,hogy meg kell növelni a radiátoroknál a felületet minimum 30%-al.
Egy szakboltban viszont egyértelműen lebeszéltek a kondenzációsról,mert szerintük hagyományos rendszernél az adott radiátorokkal nem fog kondenzálni.Ezáltal annyit fogyaszt mint egy sokkal olcsóbb hagyományos gázkazán.
Ha meg alacsony hőfokon üzemeltetjük akkor fázni fogunk...
Ezért ajánlották a kondenzáló(nem kondenzációs)Westen kazánt.
És az a Junkers Cerastar kazánunk...... milyen régi ?
ha nem érdemes javítani, tegyél fel egy ugyanolyan újat, ekkor semmi flanc nem kell (pl. terv )
ha viszont bármely más tipust teszel fel akkor mint írták kell terv, kémény szakvélemény, EPH gáz MEO stb.
Ennek ellenére akondenzációs kazán lenne a legjobb megoldás.
"Vagy pedig le kellene cserélni a radiátorokat is sokkal nagyobb felületűekre."
Ahhoz , hogy felületnővekedés legyen miért kell cserélni ?
Nővelni kell a radiátorok számát, ennyi. Egyébként ha marad a felület, akkor se működik rosszabbúl a kondenzációs csak nem kondenzál - tehát mint egy normál kazán működik.
Tehát van nyilt és van zárt égésterű készülék. és van mind a kettőben kéményes és kémény nélküli.
Aztán az hogy kombi készülék az csak annyit tesz, hogy fűt és melegvizet is gyárt/termel.
Aztán a túrbos az annyit jelent, hogy az égésterméket ventillátor továbitja általában akéménybe és a turbóskészülékek már csak zárt égésterüek lehetnek.
Az hogy kéményes ezt valószinű a nyilt égésterü készülékkel keverik.
Az égéshez szükséges levegő a beltérből jön és az égésterméket a gravitáció hajtja a kéményen keresztül.
A hivatalos szakember akkor szerel be egy készüléket ha a biztonság feltételei megvannak sajnos sokan csak az engedélyeket nézik és nem a biztonságot.
Sajnos ha turbósra, vagy kondenzációsra cseréled a jelenlegit, akkor az egész gázrendszert szabványositani kell. Tehát kémény, MEO, EPH, gázterv.
A garancia csak akkor él, ha mindez hivatalosan megvan. Sőt, beüzemelni sem fogják neked ezek nélkül. (csak valami nagyon feketén, de az meg nem ajánlott)
Csak mivel elég sok kondenzációs kazános ismerősöm van, meg az itteni Kondenzációs kazán topicban is irogatnak sokan, látom hogy nagyon kevés a kondenzátumom.
Az oldalfali kivezetést meg felejtsd el, mert olyan szigorú szabályai vannak, hogy gyakorlatilag lehetetlen megfelelni ezeknek (10 méteres távolság más épülettől, nyilászáró nem lehet bizonyos távolságon belül, stb)
A kazánhoz a gyári PPS kéményrendszer durván 8e Ft/méterbe kerül. Ezt add hozzá az árához a kazánnak
(meg a kémény átadás-átvételt, gáztervet, MEO-t, EPH-t... ez kell mind, ha hivatalosan csinálod a kazáncserét. Bővebben olvashatsz a Kondenzációs topicban erről, épp az elmúlt héten volt egy elég részletes vita)
Ha normális kondenzációs kazánt vennél, akkor a spórolás 20-25% lenne (radiátorcserével együtt). Ez a Starmaster szerintem 10% hozhat max, a mostanihoz képest.
És van egy rakás pluszköltséged... Magyarul a büdös életben nem fog megtérülni.
Vegyél inkább egy olyan készüléket mint a mostani, mert azt csak fel kell akasztani a helyére, és kész.
Semmi gondom nem volt vele eddig, bár kondenzálásban nagyon elmarad a rendes kondenzációs kazánoktól.
Arra azért figyelj, hogy ugyanúgy kondenzációs kazán kéményrendszer fog neki kelleni, mint a rendes kondis kazánoknak, tehát a jelenlegi kéményed nem megfelelő.
Valakinek van tapasztalata kondenzáló(nem kondenzációs) kombi gázkazánnal? Ma ajánlottak nekem ilyet: http://gazcenter.hu/spd/WES-1680043/WESTEN_STARMASTER_240_Fi_KONDENZALO_kombi_gazkazan Mert állítólag a hagyományos radiátoros fűtési rendszernél a rendes kondenzációs kazán nem tud rendesen kondenzálni,ezáltal sokat fogyasztana.Vagy pedig le kellene cserélni a radiátorokat is sokkal nagyobb felületűekre.Ez pedig megint nem kevés pénz...
Mostani kéményes Junkers Cerastar kazánunkat szeretnén lecserélni,mert a szerelő szerint már nem érdemes javíttatni(több mint 100e Ft lenne a javíttatás).
Egy kis segítségre, ötletre lenne szükségem. Az alábbi problémával küzdök:
Nem régen vásárolt lakásomba egy kb. 8-9 éves Vaillant VUW HU 240/2-3 tip. kombi gázkazán van.
Előéletét nem tudom, de én rendszeresen karbantarttom. Tavaly a váltószelep már cserélve volt és a biztonsági szelep is.
Az a normál menete a program szerint, ha nem tud 3x is begyújtani fűtési, vagy melegvíz felfűtési igénykor, akkor hibára kiáll, egy resetgombbal a kazán újraindítható (főkapcsoló kezelése nélkül).
Mindig is csinált ilyen hibát, de eddig elvétve. Január eleje óta van úgy, hogy napokig semmi, de egyre sűrűbben, akár naponta többször is kiáll hibára.
A jelenséget így lehet leírni: - a fűtési, vagy HMV igény LED-je kigyullad - a gázszelep LED-je kigyullad - elkezd ciripelni (gyújtás) és a láng LED-je felvillan - elalszik szinte rögtön az előző pont után a gázszelep LED-je (még ciripel a gyújtás és a láng LED is világít) - elalszik a láng LED-je Hallom, hogy vmi surrog benne, gondolom vmi ventilátor. Pár mp után újra: - kigyullad a gázszelep LED-je - ciripel - kigyullad a láng LED-je
Aztán vagy begyullad, vagy nem. Ha harmadszor sem, akkor egy piros LED gyullad ki és a kazán leáll (ha éppen 3 napos szabi elején, mikor nem vagyunk otthon, jól kihűl a lakás) és ekkor kell újraindítani a kazánt.
Piros LED világítására azt írja: vmi zavar keletkezett.
Ált. a melegvíz igény fellépésekor játsza el, hogy nem tud begyújtani, miközben meg szépen folyik el a víz. De ritkábban előfordul fűtési igénykor is.
Mi lehet ez a hiba? Szikraképzés nem jó? Megint a váltószelep szar? Rossz a gáz minősége? Vagy vmi füstgáz visszaáramlás van? Utóbbit nem hiszem, mert van Aereco szellőzönk és gázérzékelőnk is (a kazánba építetten kívül)
A víz hőfoka nem feltétlenül alacsony, ez sok tényező függvénye (elsősorban a fűtési rendszeré), de ha korábbi években rendszeresen magasabb volt, akkor persze jelez valamit. Azt viszont nagyon fontos lenne tudni, hogy a kazán éjjel-nappal folyamatosan megy-e, és úgy sem megy 17 fok fölé a hőmérséklet, vagy pedig néha (legalább fél órára) leáll-e? Ha nem megy folyamatosan, akkor a termosztáttal lesz a gond (a termosztát gyakorlatilag egy egyszerű kapcsoló, ami be- vagy kikapcsolja a kazánt).
Ha megy a kazán, érdemes ellenőrizni, hogy rendesen működik-e a keringető szivattyú. Legegyszerűbben úgy lehet erről meggyőződni, hogy ha hidegek a csövek, és beindul a kazán, akkor pár másodperc (max fél perc) múlva a kazántól több méterre is melegnek kell lennie a kimenő csőnek. Ha hidegek maradnak, akkor vagy a szivattyúval van gond, vagy dugulás van valahol a rendszerben.
Az alacsonyabb vízhőmérséklet azt is jelezheti, hogy a kazán nem tudja felmelegíteni kellőképpen a vizet. Itt elsősorban a fő hőcserélő vízkövesedésére lehet gyanakodni. Ha 10 éve nem volt tisztítva a kazán, esetleg több alkalommal volt cserélve vagy utántöltve a víz a rendszerben, akkor jó eséllyel ez a gond. Ki kell szerelni a hőcserélőt (tűztér felett található lemezes szerkezet) és kitisztítani. A tísztítás azt jelenti, hogy át kell mosni erre szolgáló folyadékkal (hagyni ázni benne, hogy feloldja a vízkövet). Lehet próbálkozni ecettel, higított sósavval is, utóbbival azért vigyázni kell, mert a gumi tömítéseket és más dolgokat is meg tud "enni".
A kazánban levő "termosztát" lelke egy érzékelő, amit általában NTC-nek hívnak, párszáz forintos alkatrész, viszont típusfüggő. A kazánban jól láthatók a vízcsövek, ez valahol a csőre van erősítve és általában két drót csatlakozik rá, amit le lehet húzni, majd az NTC-t kitekerni, mint egy csavart. Nem gyakran, de tönkre tud menni. Ez csak egy érzékelő, a konkrét szabályozást már a kazán elektronikája végzi. Ha a kazán úgy működik, hogy megy fél-5 percig, majd leáll kb. ugyaneddig, majd megint begyújt, és ezt csinálja folyamatosan éjjel nappal, akkor lehet erre gyanakodni.
Még érdekes lehet az is, hogy a készülék lángmodulációs-e (azaz tudja-e változtatni a láng "nagyságát" - égéstérbe jutattott gáz mennyiségét).
55 fokos vízzel is lehet fűteni csak több radiátor kell. Vagy ! Vagy megy 24 órát !
Lehet csak azért nem lesz 17 foknál több mivel most nagyon hideg van, vagy közben pl. elköltöztek felülről és alulról, tehát megváltoztak a hőtechnikai paraméterek.
A nagy baj akkor van ha már egyáltalán nem fűt !!
"Szóval állítólag az a baj, hogy a kazán saját termosztátja nem engedi melegebbre a vizet, a szobatermosztát pedig csak lefelé szabályoz, felfelé nem."
Iktasd ki a saját termosztátot (csak fel ne robbanj ) vagy vegyél egy másik termosztátot.
A szoba termosztát megnem szabályoz, hanem ki és bekapcsol.
Ezek az ötleteim.
ja az én kazánom is 67 fokon fűt, annál melegebbre nem képes a vizet felmelegíteni, de afűtésem mégis jó, mivel most ebben a hidegben kb. 20 órát fűtök - tekhát még mindig van 4 óra tartalék.