Ez így igaz, egyetértek. Az előtető nem akkora királyság, mint a kályha, de azért az is fontos nekem, sokat segít jégeső, csapadék ellen, és ha nem is garázs, de sokat segít autó eredeti állapotának megőrzése érdekében.
Osztrak elsö tulajtol vettem, egy helyi kereskedö közvetitesevel. Keveset futott, igazolt kmora allas, es en is osztrak rendszammal hajtom. Mondjuk valami barkacsmüvesz hozzanyulhatott, elöl a levelfogoracs tud zörögni hidegben, patentek hianyoztak.Nem kizart, hogy valaki kimütötte, de annyira bontatlan volt a motorter, hogy nem gondolnam.
nepperek szokása h kiszerelik a kályhákat majd megpróbálják külön eladni......de ha mondjuk mediterrán forgalomba helyezés akkor ezek ki szoktak maradni rutinszerűen.
rengeteg autóban gyári alap beépítés a kieg kályha...már 95 óta...a merci kezdte a vitókkal meg a 210-esekkel.
nekem ez adja a munkám 70%-át...gyári kályhákat javítok.sztem sokkot kapnál ha tudnád mennyi autóban van gyárilag beépítve és nem feláras extraként.enélkül egy commonrail dieselbe belefagynának télen.ha nem ez van akkor izzítógyertyás megoldás vagy fűtőbetét a fűtésradiátornál.
Nem csak kényelmi extra, ugyanis sok dízel autóban gyárilag ott a kiegészítő fűtés, hogy a motor hamarabb melegedjen. Azt sem a kényelem miatt tették bele a gyárban.
Ez jóval inkább kényelmi extra bár kétségkívül a motornak sem rossz. Azért senki se szereljen be állófűtést, ha csak a motorja élettartamát akarja meghosszabbítani. :)
Az előtető jó, de azt nem viheted magaddal bárhová. Ha mondjuk elmész valahová és ott áll az autó pár órát, ugyanúgy lefagy, kaparhatod a jeget, és belefagysz. :)
Hamarabb melegszik a motor, főleg ha csak városba mászkál az ember az autóval, vagy rövid távokon, álló autóban várakozáskor szintén nem fagysz bele, bárhol és bármikor működik. Plusz még lehetne sorolni sok dolgot mellette. De akinek még nem volt, az nem tudja mit hagy ki. :) Nekem van mindkét autómban és tuti hogy ha a jövőben lesz másik, abban is lesz.
Kiegfűtéses kocsimat Kovács Zsolt segített külön elindítani a kályhát. Utána persze, hogy állóra alakítottam. Utána már az asszony suzukijába is szereltem egyet.
Most lecseréltem a kocsim és már vettem is egy kályhát Istvántól. Tavasszal tervezem beszerelni :)
"az állófűtés mégis ritka, mint a fehér holló, a klíma meg mindennapos."
Talán pont azért amit az előzőben is leírtam. Az emberek manapság már igénylik a klímát, szerintem is az egyik alap dolog kell, hogy legyen. Ellenben az állófűtésről sokan azt sem tudják minek, és mire való, megfoghatatlan. Ha meg néha hidegben kell várakozni az autóban akkor járó motor mellett nyomatják a fűtést, ami sokkal kisebb hatásfokú, de azt le se sz@rjuk. Nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, de a gyártóknak sem feltétlenül érdekük, hogy mi megóvjuk az autóinkat, ráadásul annyit amennyire tervezik őket (sajnos nem örök életre) annyit általában a motorok is kibírnak... De ez csak az én véleményem.
Én úgy érzem, hogy nem egyfelé gondolkodom, hanem globálisan, az autó összkomfortját tekintve. Hidegüzem elkelürésére nyilván a kályha a leghasznosabb extra, sem az automata váltó, sem a klíma, sem a 7 ülés nincs olyan jó hatással a motor megkímélésére mint az állófűtés.. :)
De a fent említettek mind olyan kényelmi funkciók, amik az én számomra elengedhetetlenek voltak, ellenben az állófűtés habár tényleg jó dolog de azért lehet nélküle élni szerintem. Nyilván felnőttünk klíma és elektromos ablak meg szervó-kormány nélkül is, sőt régebben még kurblival indultak az autók, de azért eléggé luddista szemlélet lenne visszasírni azokat az időket.
Őszintén szólva az állófűtésen sem feltétlenül azért kezdtem el kattogni, hogy "megóvjam" a motort, hanem szintén a kényelmi funkciója miatt, hogy reggel ne kelljen jeget kaparni, és ne fagyjak a kormányhoz az első pár percben. Ebből a szempontból is rohadt jó dolog, de szerintem ebben a kocsibeálló befedése és egy infrafűtés is fog valamelyest segíteni. Ez tervben volt eredetileg is, hogy két autós fedett beállót csinálok amibe bringákat, szerszámokat, kivett üléseket, stb. egyéb dolgokat fogok tudni télen nyáron tárolni.
Mégegyszer mondom, elismerem a hasznosságát, nyilván tetszene az alacsonyabb indulás utáni fogyasztás és a kisebb károsanyag kibocsájtás is szimpatikus. De a megóvást nézve: a mai autókat már maximum 5-10 évre és 200-250e km-re tervezik. Ezt gondoskodással ki lehet tolni valamelyest, de szerintem a mi évi 5000km-ünktől nem fog elkopni a motor. Ezek a Nissan féle motorok simán elmennek 3-400e km-t állófűtés használata nélkül is. A miénkben ennek a töredéke sincs és nem is lesz, hamarabb fog széthullani és lebomlani a kaszni körüle, minthogy ez bekövetkezzen, szerintem. Lehet én gondolkodom rosszul, de ezért is jó néha eszmét cserélni a témáról olyanokkal akik használnak ilyet. Ha az építkezés és a napelem után lesz rá pénzem lehet beruházok egyre, de a következő projekt egy mindennapi használatra való kis elektromos autó lesz a nagy mellé, úgyhogy szerintem mire eljutok oda, hogy beletegyem már nem is fog kelleni nekünk ekkora autó, veszek majd helyette egy kisebb tourant vagy alhambra-t, és ahogy láttam azok közül sokban már eleve be van építve a kályha..
Érdekes, hogy a klíma már alapfelszereltség manapság minden valamire való kocsiban, de a 2000-es évek óta is túlnyomórészt azzal jönnek ki a kocsik a gyárból. Sokkal drágább, bonyolultabb több alkatrészből álló szerkezet, mint egy állófűtés. Az utólagos beszerelésnél is össze nem hasonlítható a kettőnek a bonyulultsága (a klíma 10x nagyobb szívás)
Ennek ellenére az állófűtés mégis ritka, mint a fehér holló, a klíma meg mindennapos.
Mindenképpen beszámolok róla. A jobb időre várok, hogy be tudjam építeni, ezen a télen már nem lesz aktuális.
Épp a hétvégén szedtem szét, hogy megnézzem a belsejét, illetve ki is tisztítottam. Nagyon nem volt benne dzsuva, viszont sikerült elcsesznek a tűztér tömítését, amiből most rendelhettem újat :)
a hasznosságot a hidegüzem elkerülésére írtam,de látom csak egyfelé tudsz koncentrálni.
klíma és állófűtés nélkül is sikerült felnőnünk anno elég sokunknak,de míg a klíma csak hűt addig az állófűtés kíméli a motort és növeli az utastér komfortját.
aztán kinek mi a fontosabb azt már embere válogatja.