Na ez mondjuk vicces, mert 8-kor már 112/113(117), viszont ismét fellépett a gravitációs anomália, középen behorpasztva a tavat. Keszthely 114 Fűzfő 120. :-)
Fizikailag most is lehetséges a két táblát felemelni úgy, hogy kialakuljon a 60 köbös hozam, kérdés, hogy menet közben mi történne akár az acél, akár a beton rész egységekkel. Az üzemeltetési szabályzat a 80 m3/s értéket nevezi meg normális üzemállapot maximumának.
Korábban volt egy pánik helyzet, amikor nagy hozamú eresztésnél beton törmelékek akadtak fenn az angolna csapdában, de végül kiderült, hogy nem szerkezeti beton volt, hanem valószínűleg az áramlás szívta át a zsilipen a kikötőmedencében lévő építési törmeléket valahonnét.
Volt menet közben rezgés mérés is (mert érezhetően rezgett, mozgott a zsilip), az pedig azt hozta ki, hogy (ilyen típusú vízépítési szabvány hiányában) a magasépítési épületekre megengedett értéket nem lépi túl az igénybevétel.
Az évenként elvégzett geodéziai mozgásvizsgálat pedig azt mutatja, hogy eresztéskor megbillen a zsilip, majd a terhelés végével visszarendeződik kb a kiindulási helyzetbe.
A folyamatot úgy tervezték meg, hogy előbb elkészül a hajózsilip és onnantól azon keresztül lehet ereszteni.
Onnantól lehet elbontani a meglévő vízszintszabályozó zsilipet és azzal párhuzamosan épülhet az új. Amit az alábbi képeken látsz, az az új vízszintszabályozó zsilip határoló síkok szádolása, de ez nem teljes, mert nyilván a keresztirányú elzárást a fentiek miatt csak később lehet lehajtani.
A munkaterületet, ahogy most a hajózsilipet is, nyilván körbe fogják résfalazni, illetve a medret áttöltik, hogy vízmentes legyen mindkét oldalról, így a vízeresztés nem zavarja a kivitelezést.
Mintha. :-) E pillanatban: Keszthely 113, Fűzfő 111, a mértékadók 112-n. Holnapra történhetne valami, legalább megleshetném, hogy néz ki az eresztés jelen helyzetben.