Keresés

Részletes keresés

tyutyus Creative Commons License 2001.10.19 0 0 295
Ne aggódj, nem vagy túl jó tanár, ha "felkészületlen és rendezetlen" vagy, ráadásul 2 hónap alatt feladod. Élj boldogul máshol!
Előzmény: tucatnev (294)
tucatnev Creative Commons License 2001.10.19 0 0 294
Én azt hiszem, túl jó tanár vagyok... :-)
-matematika-

A lelkenmet kiteszem órán, totál kihajtom magam, mindenki figyel, mindenki érti... De az óra után remeg a térdem, összeszorul a gyomrom, idegesen nézek körbe...

Mindenki érti mindenki fogja, ez nagy hiba! Ha valaki nem értette, akkor az egész osztály nem értette.

1-2-3 éves tánciskolás leányokat és "fiúkat" oktattam. két hónap alatt kikészültem, persze ehhez szakítás is kellett, teljesen kibuktam agyilag. Órán semmi sem látszott a magaviseletemen, e fölkészületlen voltam és rendezetlen. Gondolkodtam, hogy lóvé ide, biztos munkahely oda, többet érnek ők, mintsem én okassam őket ilyen állapotban. Néhánnyal szt hiszem sikerült megszerettetnem a matekot, a körülmények ellenére is!!! Csupán heti 2 óra (a tantervi 3 helyett) és az is este, úgy hogy reggel 1/2 9-től táncikáltak!!!

Tiszetelet a diákjaimnak, tiszetelet a kitartásukért, én meg legszívesebben szemen köpném magam, mert úgy érzem, hogy elárulom és cserben hagyom őket, de nem tehetek mást...

tyutyus Creative Commons License 2001.10.19 0 0 293
Nem hinném, hogy buta vagy. Az élethez annak is lehet óriási affinitása, akinek a tanulási szisztémái nem voltak a suliban túl sikeresek. Ha van kivel megbeszélned, nyilván könnyebben tanulsz. Ha auditív vagy, használj magnót. Olvasd rá hangsúlyosan, lényegkiemelősen a tanulnivalót. És aztán mászkálhatsz fülhallgatóval :-)

Ismertem olyan iskolázatlan embereket, akik rendkívül sokat tudtak a világról és mérhetetlenül boldogabbak voltak, mint tanult sorstársaik. (És akkor még bölcsességükről nem is szóltam :-) Mindenki fontos valahol, [amiben ügyes és a kedvét leli] csak ezt a tanárok elfelejtik néha...

Előzmény: zsunya (287)
Shalina Creative Commons License 2001.10.19 0 0 292
"Nyelvet meg csak magolni lehet."

Jézusmáriaszentjózsef!

Ha számodra ez derült ki a nyelvórák során, az rettenetesen szomorú. Mármint a tanárra nézve. A nyelvtanulás ugyanis nem szómagolásból áll. Egyáltalán nem! Én szinte soha nem írattam szódolgozatot, és nem is követeltem szólisták esztelen bemagolását. A nyelv nem szavak dobálása, hanem gondolatok értelmes kifejezése - mind tanítani, mind tanulni ezt szem előtt tartva kell(ene). Ha ez nem így történik, akkor van az, amit te mondasz, hogy ez emberek fele másnapra (egy hét múlva) már semmire sem emlékszik az egész bevágott anyagból. S míg történelemből hellyel-közzel remekül lehet szerepelni mondjuk a II. világháborúból anélkül, hogy az ember emlékezne a görögökre, nyelvből ez már nem megy. Ha a nyelvtanár ezt nem tudja, adja vissza a diplomáját.

Shal

Előzmény: zsunya (284)
Shalina Creative Commons License 2001.10.19 0 0 291
Bár nem cáfolom az állításodat egyes zenék időtállóságát illetően, egy valami azért biztos: ha motivációs céllal használod a nótákat, akkor olyat jó választani, amely a diákoknak tetszik, függetlenül attól, hogy jövőre azt fogják-e dúdolni vagy sem. Én a saját munkámban nagyon sok zenei stílust használtam fel (ebből írtam a módszertani szakdolgozatomat is: Pop Songs in Language Learning), gyakorlatilag _mindenre_ használhatók a dalok, de ha nem olyan stílusú zenébe csomagolom az aktuális oktatnivalót, ami a nebulóknak tetszik, akkor oda jutok, mint az unalmas, érdektelen tankönyvekkel: a motiváció nulla. Tesztosztályom pédául nem bírta Phil Collinst. Ez nagy pech, mert ugyebár nagyon jól használható dalai lennének. De mikor az első Phil Collins szám után szájhúzás volt a visszajelzés, nem erőltettem tovább a dolgot, kerestem mást. Hidd el, az aktuális "vackokból" is lehet aranyat csinálni. És a hála nem marad el. :)

Shal

Előzmény: borzimorzi (290)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.19 0 0 290
Ohne köpeny? És még ezek vernyognak, hogy nem elég boldogok?! :)) Azért valami más diáknyűvő baromság biztos akad, s azt elengedheted nekik, ha szépen és alaposan előadott érvekkel kérik, nem? Legalább egyetlen egynek, naaaa... Léccilécciiii... :)

Ühüm, a süket csend helyett tényleg jó 5letnek tűnik a Roxette. Amúgy meg az értelmesebbjének se tűnik fel, hogy a lemezgyárak marketingesei piszokul átverik őket és minden szemetet megvétetnek velük? Valami oka csak van annak, hogy a két év előtti kedvenceikre általában ők maguk is alig emlékeznek (Hallott valaki bárkit is Spice Girls nótát dúdolni a villamoson az utóbbi időben?), míg azok, akik Beatles-en, LGT-n (és még sorolhatnánk, gondolom) nőttek fel, azoknak többnyire jelentett is valamit az a pár nóta a nyájszellemen és a kortársi divat követésén kívül?

Hm?
b

P.S.: Akkor Homéroszt se tanítsunk, meg a Bibliát se, mert azok is milyen régiek, pfúj? Bocs, ha övön aluli volt...

Előzmény: GroundZero (289)
GroundZero Creative Commons License 2001.10.19 0 0 289
Borzi,
a két móccerrel semmi baj - hacsak az nem, hogy már nem kell köoenyt hordani :)))
Simon és Garfunkelt ezeknek már nem érdemes, az ő zenéiket meg én nem ismerem, arról nem ios beszélve, hogy csomó holland meg német, ill skandináv csapat van köztük néha olyan nyelvtani hibákkal, hogy a birító kiugrik a tokból. De a zene téleg nagyon hasznos tud lenni. Nemrég pölö pont nyelvi laborban dolgoztunk az érettségizős scapatommal. Nyögvenyelős, álmos koradélután volt, ők is szarok voltak, én is. Az egyik gyerek észrevette, hogy a tanári asztalon van egy kazetta, megkérdezte, nem lehetne-é háttérzenének berakni? Nem adtam sok esélyt a dolognak, mert Roxette-kazetta volt, na, mondom, ezeknek ez a név már nem mond semmit, de miért is ne, győződjünk meg róla! Beraktam halkan háttérnek, tudtunk tőle beszélni a fülhallgatókba/nikrofonokba, és láss csodát, onnantól ment az óra!

Gr0

borzimorzi Creative Commons License 2001.10.19 0 0 288
Kedves GroundZero, az énekelt verset is rühellik a srácaid? Simon és Garfunkel éneklik a Richard Corey-t (E. A. Robinson verse, ha jól emlékszem, de nem esküszöm meg rá). Tudod, amelyiknek az a refrénje, hogy "I wish that I could be Richard Corey." Remekül használható a 2. Conditional bevezetéséhez és tutira a leghülyébb se fogja elrontani a wish után az igeidőt, legalábbis, amíg el nem felejti. :) Nekem egy ócska kazettán van meg, de furi módon hatásosabb, mint egy csilivili CD. Ez ugyanis egy koncertfelvétel a Central Park-ból, és azért annak valahogy van hatása, amikor pár százezer ember együtt énekli a Csend hangjait, pl.

Ja, a vita! Abban a gimiben, ahol rövid ideig tanítottam, még kötelező volt az iskolaköpeny, a kölkök nagyon rühellték. Angolórán viszont nem kellett hordani, de mindig csak egyetlen embernek nem kellett. A falra ki volt lógatva 8 db. A/4-es, mindegyiken más név, alatta sorszámok. Oda írták fel szép sorban az érveiket a köpenyviselés ellen. Akinek több hibátlanul megfogalmazott érve volt, annak aznap nem kellett viselnie a dögöt. Lehet, hogy csak kis létszám esetén működik (fentiekből sejthetően csak nyolc főből állt a csoportom), de ha gondolod, próbáld ki! Úgy a 8./10. érv táján már bejönnek a feltételesek is, de akkor meg hirtelen nagyon sok "It would be reasonable/useful if ..." típusú mondat gyártódik, úgy a 25.-30. mondatig. De addigra már úgyis mást vesztek, úgyhogy nyugodtan közölheted, hogy alaposabban kifejtett érveket vársz ezentúl. Ahogy közeledik a május és egyre melegebb lesz, egyre inkább fogják utálni a nejlonnyálat magukon, úgyhogy motiváció rulez... A végén már egész elméleteket gyártottak a konformizmusról és az önkifejezés szabadságáról szóban és a szimbólumok/tárgyak nyelvén, és nem volt rossz látni a falon, hogy "freedom of speech" és "free expression", anélkül, hogy valaha is explicite politizáltam volna velük...

Csót:
b

Előzmény: GroundZero (283)
zsunya Creative Commons License 2001.10.19 0 0 287
Osztályozási szisztéma. Fizika tantárgy. Villámkérdések szóban. Ha tudod a válasz oké, ha nem kapsz egy bumszlit. Három bumszli egy egyes. Első osztály első félévében 16 fő bukott fizikából.
A szerenádon megtudtuk, hogy bevált a rendszer. Évek óta igy csinálja. Valójában akinek fizika kellett továbbtanuláshoz, az nem ezen hasalt el. Akinek meg nem kellett az meg vessen magára ha az átlag miatt nem tanult. Én ebből sem voltam jó. Dehát.

Igazából nagyon buta vagyok, igy visszanézve a tanulmányaimra.

Ti szoktatok felvételiztetni?

zsunya Creative Commons License 2001.10.19 0 0 286
Én akkor, ott nem tudtam, hogy lehetne máshogy is csinálni. Nem egy értelmiségi család, az enyém. Ma azért ha kell, el birok társalogni angolul. De ez nem a tanerő érdeme. Hanem a tinédzser kori dalszöveg forditásoknak és a szerepjátéknak tudható be.

Még valami eszembe jutott. Tavaly vizsgáztam művtöriből. Tanultam mint állat. Elolvastam egy csomó mindent. Semmi nyoma nem maradt a fejemben. Arra viszont pontosan emlékszem amit egy csoporttársnőm felmondott. Azt húztam. Hármas lett.

Tehát én az a fajta vagyok, akinek ha órán értelmesen elmondják, az meg fog maradni. Ha el kell otthon olvasni, az soha. Hm.

Előzmény: tyutyus (285)
tyutyus Creative Commons License 2001.10.19 0 0 285
Ne add fel! Kisebbik utódom se magolós, ezért angolból 4 éve magántanárhoz jár. Az első évben küzdöttünk még a tancsival, hogy ne követeljen a különórákon, hanem gyakoroljon (a pénzünkér:). Olyannyira beletörődött a megváltoztathatatlanba és összemelegedtek, hogy most júniusban /alig 15 éves/ porontyom letette a C tipusú középfokút.

Szeptemberben a suliban egy kettes szódoga miatt aztán berágott, és azóta él a mentességével. Sajnos már csak a különórákra jár, mert az isiben szerinte "unalmas szadizás" zajlik. /a sajnos az oktatás mikéntjére-hogyanjára értendő/

Egyébként a szavakat gyorsan és jól reprodukálni tudó diákok az ilyen tanárok kedvencei, pedig ők azok, akik (kevés kivételtől eltekintve) nem igazán kreatív felhasználók.

Hogy a tudást el is kéne mélyíteni, nos ez már nem fér az iskolai keretek közé. Ezt leggyakrabban a tanulóra hárítja a tanár "Tanulj!" felszólítással. Pedig ha csak a szódolgozatok idejét érdekes gyakorló feladatokkal töltenék, eredményesebbek (+ szorongásmentesebbek) lehetnének az óráik.

Előzmény: zsunya (284)
zsunya Creative Commons License 2001.10.19 0 0 284
Teljesen igazad van. Mi már második elején tudtuk, hogy franciából senki sem fog nyelvviszgázni. De a verseken kivül semmi másra nem is emlékszem.
Én nem tudok tanulni. Igy az én nézőpontomból az lett vona a legfontosabb, hogy ha általánosban nem is, de legalább gimiben tanitottak volna meg tanulni. A magolás úgy ahogy ment, de szigorúan két napig maradt a fejemben. Ha a dogát átteték másik napra, már ugyanúgy rossz lett, mintha nem is tanultam volna. Nyelvet meg csak magolni lehet. Beseggelem a szavakat a szódogára. Megirom. Elfelejtem. A menet viszont olyan, hogy épit az előző félévben megszerzett szókincsre. Ami ilyen módon nincs. Tehát ugyanúgy fa a vége. Bennem ez akkora görcsöt épitett a gimiben, hogy azóta sem merek nyelvet tanulni. Annyira parázom a felsüléstől. (nem kifelé, hanem magam felé). Azt hiszem ez a tanárnő talán azt is látta, hogy irreálisan bénák vagyunk a másik nyelvből. Talán ezt is fel akarta oldani. Nem tudom.

Hát igy.

Előzmény: GroundZero (283)
GroundZero Creative Commons License 2001.10.18 0 0 283
zsunya, téleg jó, hogy a másik oldal is megszólal.
a gond az, hogy az általad vázolt "óravezetés" sajna nagyon egyedi, és egyedileg alkalmazható. Én egy ölég gyenge suliban tanítok, ahol mi tagadás, nem a pesti ifjúság krémje tanul. Nem egy közveszélyes hely, de messze van a csúcstól is. Szal, ha én ezekhez megpróbálnék angolra bevinni egy verset, totál kudarc lenne. Arról nem is beszélve, hogy így csak akkor lehet egy félévet/évet végigvinni, ha az ember úgy dönt, hogy szarik arra, hogy milyen követelményrendszerre kell felkészítenie a diákokat. Kíváncsi lennék pölö, hogy az igeidőket hogy lehetne ezzel a módszerrel végigvinni. És sajna az ilyeneket kérik számon az érettségin, felvételin, nyelvvizsgán. Az ilyen órákat lehet szeretni, nagyon is könnyen, és télleg nagyon sok dologot meg lehet tanulni, csak sajna valszín pont olyanokat nem, amiket meg kell, hogy az ember felkészüljön az érettségire/felvételire/nyelvvizsgára.

A másik nagy sajnálatom: az angol tankönyvválaszték mára már nagyon bővé, színpompássá vált. De egy hibája mindegyiknek van: mindegyik azon alapul, hogy a gyerek konstruktív az órán. A gyerek meg szarik erre az alapvetésre, és nagyon soxor egyáltalán nem konstruktív. "Olvasd el a szöveget, és..." Nem olvassa el! "Vitasd meg partnereddel, hogy..." Vitatja a halált! Másról dumálnak - magyarul, persze! Stb, stb... Szal rági vágyam egy olyan tankönyvet írni, amely abból indul ki, hogy a gyerek úgyse használja szívesen, soxor el sem hozza, nyűg neki, csak firkálni szereti, és obstruktívan áll az egészhez. Higyjétek el, kajálnák :)))

Gr0

zsunya Creative Commons License 2001.10.18 0 0 282
A másik tanerő csak negyedikben tanitott minket. A menet az volt hogy első két évben heti 6 óra angol és heti 2 óra francia. Második évben forditva. Mindkettőt ugyonaz a tanárnő tanitotta. Elméletileg negyedik végére két középfoku nyelvvizsgával kellett volna rendelkeznünk. Nem történt meg. A tanárnő akkor vett át minket, amikor már mindkét tárgyból katasztrófa gyanus volt a légkör.
2x3 órás blokkok voltak. Óra menete a következő:
1.vers lefénymásolva kioszt. (magyrból épp a francia szimbolistákat vettük, ezért a tanárnő úgy gondolta ártani nem árt az eredetiket is megismerni. Úgy maradtunk év végéig)
2. Tanárnő felolvassa kétszer, háromszor.
3. Műforditás elővesz.
4. Eredetit mindenki maga kiszótároz.
5. Vers műforditással szótárazás segitségével értelmez, összerak.
6. Valaki kivonul a tanárnő mellé. Leül. Megkezdődik az egyéni foglalkozás. Mindenki sorra kerül egyszercsak. Addig a helyén maradva gyakorol. Feladat: gyönyörúen felolvasni a verset. Nem kell nagy tömeg előtt égni. Ott kis privát csak neki. Ha már jó, mehet a helyére és jön a következő. (Oda volt a francia nyelv szépségéért.)

Ha mindenkire sor került és még van idő más csemegék a témából.

Osztályozás megadott napon. Mindenki fejből felmondja a verset. Ha olyan, magyrázattal látja el, hogy miről szól szerinte, meg miért tetszik vagy sem. Csak akkor kaptunk jegyet, ha már legalább négyesre ment. De ez a sustorgós magánrész annyira hatott, hogy nem akasztota meg senki a menetet. Mert egyszerűen órán megtanultuk.

Ja! Hogy milyen nevelésre. Hát valami egészséges értékrendre. Hogy kicsit visszevegyenek/vegyünk a másikon való átgázoláson. Ezt hivják erkölcsi nevelésnek?

Nevelés volt az is, hogy lentebb emlitett töritanárom szerzett nekem protekciót a pécsi egyetemre. Nekem nem szólt. Csak amikor nem jutottam be szóbelire akkor b@szott le nagyon. :-) Mondván, hogy ne számitsak senkire. De nem birta ki utánna szó nélkül.

Múlt nyáron halt meg...

Megint hosszú voltam. Bocs.

Előzmény: vurugya (279)
Trin Dorg Creative Commons License 2001.10.18 0 0 281
Ja, higgyétek el, az osztályozásra legjobb eszköz egy EXCEL tábla. Egyszer kell megcsinálni, utána évekig felhasználható, csak a neveket és a jegyeket kell cserélgetni benne. :))
Trin Dorg Creative Commons License 2001.10.18 0 0 280
Egyre több. Az ok? A hallgatók 10 (10? 1000!) lépéssel előttünk járnak a kiskapuk megtalálásában, én is megszívtam már... Ezért minden kötelezettséget igyexünk a TVSZ alapján szabályozni, hogy azt ne mondjam, túlszabályozni. PErsze nem csak a hallgatókkal teszünk így, mert vagy fél éve értékeléseket írunk a tárgyunkról, meg önmagunkról. Most ősszel pedig már olyan önértékelést kértek, amiben előre(!), a tavaszi szemeszterig kellett a leendő, még meg sem tartott órákat értékelni (pl. órák látogatottsága, hallgatói érdeklődés, aktivitás, stb.)... A legújabb pedig valami minősítési rendszer (lásd Trin Dorg, Oktatáspolitikai-221), valami "oktatói-kutatói pontrendszert", ami alapján eldöntik majd, ha működik a rendszer, hogy maradhatsz-e vagy leisútfelisút. Kérem, ha valaki az utóbbiba már beleszaladt és sikerült kiötölnie valamit a nemhagyományos (~informatikai) oktatói-kutatói-napimunka típusú tevékenységre, ne tartsa meg magába!
Előzmény: noirp (267)
vurugya Creative Commons License 2001.10.18 0 0 279
Hahó Zsunya, írd csak! Kíváncsian várom a másik tanár rajzát is! Plusz egy kérdés: szerinted miféle nevelésre van szükségük a fiataloknak? Tudod, effélékről már beszéltünk itt, de a másik fél meghallgatása nélkül.

vurugya

tiamat Creative Commons License 2001.10.18 0 0 278
sziasztok,
ha jól emlékszem, még nem írtam ebbe a fórumba :)
jómagam számítástechnikát tanítok egy budapesti gimnáziumban, és néhány gondolatomat szeretném megosztani veletek, valamint a véleményetekre is kíváncsi lennék.
a sulink 6 osztályos, így a legfiatalabb tanulóink 7. osztályba járnak. elsősorban a humán tárgyak "menők" itt, így a szám.tech kicsit háttérbe van szorítva, sajnos optimalizálnom és minimalizálnom kell a tananyagot. mivel is kezdi az ember, ha nem az alapoktól: számrendszerek, egyszerűbb logikai műveletek, ilyesmik, természetesen minden osztály életkorához igazítva.
a megdöbbenés évről évre fokozódik: a mai diákok java része nincs tisztában a matematikai alapműveletekkel. a dolgozatokban - melyek a többi tárgyak számonkéréseihez viszonyítva rendkívül barátiak - halomban állnak az összeadási hibák, nem tudnak papíron osztani-szorozni a gyerekek, nem is beszélve a helyesírási hibákról.
mivel jómagam csak alkalmazom a matekot, nem tanítom, szeretném megkérdezni az érintett kollégáktól: ez a jelenség mindennapos, avagy nálam csapódik le ilyen ijesztő mértékben?

örömmel olvasom, hogy nem csak én vagyok az egyetlen, aki meglehetősen sajátos számonkérési és osztályozási technikákat alkalmaz. sikerült ezzel sok esetben kivívnom kollégáim és főnökeim ellenérzését, de nem hagytam magam :) ha érdekel valakit, szívesen beszámolok ezekről.

zsunya Creative Commons License 2001.10.18 0 0 277
Én nem vagyok tanár. Ezért csak a saját diákéveim tapasztalatait tenném ide elétek. Mégpedig, hogy egy tanár lehet kifogástalanul felkészült, nagyszerően felépitett órával, ha nem egy egyéniség. Persze az eredmények jók lesznek, de nem orientál sehova. Az én két legkedvesebb tanárom talán pont azért volt annyira jó, mert imádta a tárgyat.
(Dunaharaszti, Baktay Ervin Gimn.) Az egyik történelmet tanitott. Az órák kb. kétharmadára járt csak be. Mindenkit ismert személyesen. Értem ez alatt, hogy tudta ki kivel kavar, mi az ábra otthon. Ilyesmi. Ronda volt szegény és magas fejfangon beszélt férfi létére. De úgy birta az összefüggéseket elénk tárni, hogy otthon nem kellett igazán tanulni. Mert átláttuk a logikát benne. Értettük, hogy mi miért történt. Évszámok nem voltak fontosak, csak a sorrendiség. Ezzel ugyan felvételizni nem negyon lehetett volna, de megtanitott gondolkodni. Felébresztette az igényt, hogy értsem hogy mi történik körülöttem.

A másik franciát tanitott. Nem akarok nagyon hosszú lenni, csak annyit, hogy angolból a csoport bukdácsolt franciából a többség ötös volt. És ez a tudásunkat tükrözte. Ha érdekes a módszer leirom azt is.

Szóval hajrá. De a tanitás mellett neveljetek is.

Zsunya

borzimorzi Creative Commons License 2001.10.18 0 0 276
Kedves Zsunya, hozott Isten! Már miért lenne off? Hajrá!
Csót:
b
Előzmény: zsunya (274)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.18 0 0 275
Az 1994-95-ös tanévben.
Nem hinném, hogy Debi-specifikus lenne a dolog, akiknek nagyobb szerencséjük volt, azok nem ilyen profnejeket kaptak vezetőtanárnak, hanem pl. a TÁG-ba osztották be őket és ott a normálisan, szakmai szempontok alapján kiválasztott vezetőtanároktól lehetett tanulni és esetleg jó jegyet kapni is. Sőt, ezektől a debilissimáktól is lehetett jó jegyet kapni, feltéve, ha semmi olyant nem csináltál, ami eltér a megszokott unalomtól, ne adj' Isten jobb a saját teljesítményüknél. Egyetlen vigasz az, hogy ezeknek a tanítványai (különösen az angolos vezetőtancsi esetében) idővel igen sokat fognak majd áldozni nyelvtanulásra, mert addig-addig kímélgetik őket a létező angol nyelvvel és saját tudatlanságukkal való szembesüléstől, amíg már késő lesz a gyermekkori remek felfogóképességre alapozni bármit is... Márpedig egy kialakulatlan artikulációs bázist utólag, tizenéves korban vagy még később alakítgatni és az anyanyelvi kontrollokat kiiktatgatni nagyon kemény meló...

Hogy régebben milyenek voltak, nem tudom. Azt érzékeltem, hogy eleve előítélettel viseltettek mindenkivel szemben, aki nem debreceni és azon belül is nem a Kiskossuthban érettségizett, de arra vigyáztak, hogy ez formálisan ne legyen bizonyítható...
Csót:
b

Előzmény: lazar (270)
zsunya Creative Commons License 2001.10.18 0 0 274
Sziasztok!
Szabad ide diákszemszögből is irni? Vagy az már off?
vurugya Creative Commons License 2001.10.18 0 0 273
Én is a Radnótiban gyakorlótanítottam, tanári asztalra ülés, lazáskodás, "lepadlózzuk a függvényt, lenyomatjuk a deriváltat" és ehhez hasonló kifejezések használata miatt hármast kaptam, de nem bántam. A diákok akkor matekórákról szóló verssel és ajándékkal köszöntek el tőlem.

Hogyhogy én kimaradtam a minőségbiztosításból???Mi az a SWOT? Mik ezek az előadások, kötelező gyűlések? Részleteket kérhetek?

Nálunk beszéltek ugyan róla, meg megmérték a matekérettségiket egy külön mérőlapon meg az eddigi záróvizsgákat újragondoltuk meg az igazgató beszélt egy negyedórát a nyitóértekezleten minőségbiztosításról, hogy most ez az új szlogen és hogy az állam a belénk fektetett pénzéért elvárja, hogy ellenőrizhessen.
Aztán többet nemigen hallottam felőle. Az iskolavezetés készített valami dokumentumokat ezzel kapcsolatban...

Lehet ez?

vurugya

GroundZero Creative Commons License 2001.10.17 0 0 272
Amúgy nagyon derültem magamban már az elején, a fazon röpke 8-10 perces poémiába keveredett magával, hogy miért változott az elnevezés minőségbiztosításról minőségirányításra. mintha az elnevezés, a címke egy szemernyit is számítana. Hívhatják akár minőségirányításnak, akár minőségbiztosításnak, Kis józsinak, papucsnak, ha jó, akkor úgyis jó lesz, ha rossz akkor meg úgyis rossz...

Gr0

bokor Creative Commons License 2001.10.17 0 0 271
Asszem télleg szar.
Idézem magam az Ingyencirkusz pedagógusoknak" topikból:
bokor válasz erre | adatok | e-mail 2001-10-05 18:33:02 (247)

Gondolkodtam, hogy ide, vagy a kevés fizetésesbe irjak-e, de amit ma átéltünk, az maga volt az igazi ingyencirusz, vagyis, ha jól belegondolok, nem is annyira ingyen, hiszen nagyon sok pénz van benne, el lehet mondani, mennyi pénzt fektettek be az oktatásba, mi viszont nem látunk belőle semmit, csak újabb megaláztatást. Ma ugyanis bizotsitottuk a minőséget, kiscsoportos, nyilt önértékelést végeztünk (aminek érdekében óráink fele elmaradt, mert igy lehet a legjobban biztositani a minőséget)
A SWOTizével még elvoltunk, mert végig kellett gondolnunk lehetőségeinket, meg hasonlókat, de amikor jövőképet kellett festeni, és megkaptuk a kérdéseket hozzá, akkor már begurultunk, sé tulajdonképpen megtagadtuk a válaszadást. Engedelmetekkel megosztanám veletek ezeket a bizonyos kérdéseket:

"Jövőkép kialakitása

Mi az, amit nem akarunk megismételni? (hiba)
Mi az, amitől meg akarunk szabadulni?
Mivé akarunk válni?
Milyen tekintetben akarunk megváltozni, ahhoz képest, amilyenek eddig voltunk?
Milyen dolgokra akarunk épiteni, amikor a jövőnket épitjük?
Melyek azok a dolgok, amelyeknek legjobban örülünk és mi okozza a legtöbb bosszúságot?"


Előzmény: GroundZero (269)
lazar Creative Commons License 2001.10.17 0 0 270
Mikor csinaltad a tanitasi gyakorlatot?
En harom eve csinaltam kemiabol a pesti Radnotiban , es allando konfliktusaim voltak a vezetotanarral az oravazlatok miatt, mivel mondig csak feloldalakat firkantottam ossze. Meg nehany mas dologban sem egyezett mindig a velemenyunk.
Ket-harom esetben meg o tanult trukkoket tolem (kiserleteknel). Ennek ellenere otost adott, noha nem igazan szamitottam ra ( igaz az oraimmal nem volt kulonosebb gondja).
Ez debreceni sajatossag, hogy rossz jegyeket adnak tanitasi gyakorlatra, vagy regebben szigorubbak voltak?

Előzmény: borzimorzi (261)
GroundZero Creative Commons License 2001.10.17 0 0 269
bokor,
nálunk is nagy ellenállásba ütközött a dolog. Azon gondolkoztam, hogy télleg szar a dolog, vagy csak az eredendő inercia, a megszokott régihez való ragaszkodás, és az újtól való óckodás miatt érzem-é így. De nem látom be, hogy az iskolákat gyárrá kéne változtatni...

Gr0

Előzmény: bokor (266)
noirp Creative Commons License 2001.10.17 0 0 268
Kedves vvvvpppp, ha hiszed, ha nem, nekem 8.-ban össz. 17 db kémiajegyem volt, úgy lettem ötös...mert az én tanárom is számológéppel osztályzott. Azt az ötöst életem legnehezebben összekotort jegyének tartom ma is( itt az egyetemen se igen bírták überelni.)
Előzmény: vvvvpppp (260)
noirp Creative Commons License 2001.10.17 0 0 267
T.D.,Szerinted hány oktató nézi a TVSz-t?????
off off
üdv: prion
Előzmény: Trin Dorg (239)
bokor Creative Commons License 2001.10.17 0 0 266
Csak be ne dőljetek az első előadásnak! Nálunk az első még lehengerlő volt, mindannyian úgy éreztük, hogy szükségünk van, aztán a másodikra már egy tanácsadója jött, kiugrott pedagógus, az botrányba fulladt... Azóta volt már nálunk SWOT-analizis, jövőkép-épités, borzalom. Ráadásul folyamatosan úgy biztositjuk a minőséget, hogy miatta röviditett órákat tartunk, vagy elhagyunk órákat, vagy egész délutánokat ülünk bent, és nincs többé időnk készülni rendesen az óráinkra...
Nagy átverés az egész, de örüljünk, anyagilag valakik egész jól járnak!
Előzmény: GroundZero (265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!