Keresés

Részletes keresés

LipiBubo Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14220

Piszok jol nez ki, gratulalok!

Ha kivinned a szabadba a fotozast a szint jobban hozna a kepeken.

Előzmény: RhB (14219)
RhB Creative Commons License 2021.06.01 0 1 14219

Ezt meg csak úgy...

 

 

 

 

Előzmény: LipiBubo (14209)
RhB Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14218

Kicsit szűkszavúan fogalmaztam. A sleeper miatt mint a szerelvény mozdonya nem oda való. Ettől még tolatómozgást végezhet, és ha a sleeper helyett egy egyszerű coach-ot képzelünk oda, akkor is teljesen oké lenne egy mellékvonalra.

Előzmény: róbertke (14217)
róbertke Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14217

Te magad raktál fel egy külön hozzászólásban egy CN képet hozzá tartozó szövegleírással. 

Na most én erre reagáltam. 

Előzmény: RhB (14215)
RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14216

Tudom, van róluk anyag bőven. :D

 

Ez jó fotó, még rajta van a piros CN logó. Két 4-8-4 duplex sleeper (egy CN, egy VIA), az ex-Milwaukee vista dome is még CN színekben - ez az egyik Walthers kocsim, a másik egy ex-NYC 4-4-2 sleeper. Amúgy nekem szinte az összes Walthers személykocsim 932-es, egyedül az UP CoLA tail sign-os dome-lounge observation 920-as.

 

Viszont a jobb szélső kocsit nem tudtam beazonosítani. Először azt hittem, hogy a Le Champlain szerelvényéből van (ex-Reading Crusader), de azok szoknyás kocsik.

 

Vegyesen továbbra sem láttam ex-CN kocsik között CP Budd kocsit, fordítva előfordult a The Canadian-ban kék-sárga smooth side kocsi. Persze ha több képet látnánk, akkor talán...

Előzmény: LipiBubo (14208)
RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14215

Igen, számunkra ez egy rosszul összerakott vonat, mivel a VIA-ról van szó 1970-es évektől napjainkig (a fekete-fehér CN kocsik csak egy kis kitérő a 60-as/70-es évekbe), ez a fotó viszont 1952 januárban készült Cross Point állomáson Quebec tartomány CN vasúti szempontból legkeletibb részén a Gaspe félszigeten. A mozdony egy Fairbanks-Morse A1A-A1A dízel a legelsők közül, a gyenge alépítmény miatt kellett a plusz tengely.

 

Az általunk tárgyalt kocsik a két társaság legelitebb expresszeihez készültek (CP: The Canadian, CN: Super Continental; 1952-ben mindkettő még csak egy pajzán gondolat volt), nem sok köze van egy sok-sok évvel korábban mellékvonalon baktató heavyweight kocsikhoz...

Előzmény: róbertke (14210)
LipiBubo Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14214

Jo nagy a meretkulonbseg a P42 es a kocsik kozott.

LipiBubo Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14213

Azokat Skociabol szedtek ossze jutanyos aron miutan egy uzleti kezdemenyezes ott bedolt. Szukos kocsik hireben jarnak, angol urszelvenyes.

Előzmény: RhB (14212)
RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14212
Előzmény: LipiBubo (14209)
manhattani Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 14211

Köszönöm!

Helyes, olvasd! Csak így tovább! :-)

Előzmény: LipiBubo (14198)
róbertke Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14210

RhB akkor ez egy rosszul összerakott vonat?? :-) 

CN 7603 mögött CN 15613 steam generator car, aztán a vonat....

 

Előzmény: RhB (14207)
LipiBubo Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14209

Ha mar a szintervekrol beszelgetunk...

Ez a kedvencem a VIA kozul:

 

 

 

Ez pedig a masodik legcsufabb foliazas amit kitalalt valaki. Nem is latni a szerelveny alakjat:

 

 

Ez pedig a legeslegcsufabb. Egy totalis fiasko:

 

http://tracksidetreasure.blogspot.com/2017/02/via-rails-canada-150-wraps.html

 

 

 

LipiBubo Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14208

Megneztem, a VIA Budd kocsik volt CP kocsik mind.

 

Ilyen  osszeallitasra gondolok ha CN-es all csak rendelkezesre:

 

 

 

Itt van meg tobb erdekesseg:

http://www.trainweb.org/oldtimetrains/photos/via/gallery.htm

 

A Walthers kiadasokbol van a 920-as (Proto) sorozat ami dragabb, es a 910-es (Main line) ami olcsobb. Erre ertettem hogy talan nem exact, de ha mondod akkor lehet hogy a szellozok, ablakszam es szelesseg, es a forgovazak kovetik az igazit, meg akkor is ha mas vasuttarsasagtol jon. Van csikozas nelkuli nevtelen kiadas is, csak acel/inox a szine.

RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14207

De, a Walthers kocsik exakt modellek, csak mindegyik más vasúttársaság kocsija. :-) Nem tudom mindet, de mint írtam a dome car az CP, az 52 seat coach (középen nagyobb távolság két ablak között) az C&O, a Slumbercoach úgy rémlik CB&Q (vagy NYC?). Ezek a Budd kocsik, a smooth side kocsiknál ugyanez a játék van.

 

Aztán elkezdték kihozni a name train-eket, ott már egy-egy szerelvény (majdnem) minden kocsiját kihozták.

 

A Roco gyári tápegysége olyan, hogy nincs lekorlátozva a feszültség, akár 20-25 V is kimehet a sínre, amitől egyes dekóderek elfüstölnek. Azóta laptop tápot használunk.

 

Amúgy meg itt van pár kocsi a CN vonatból, itt egy nem hozzá való P2K GP7-essel -  Rapido steam generator car (ez volt a korábbi hozzászólásban a +1), TruLineTrains express boxcar, és egy Rapido 4-8-4 duplex sleeper. A háttérben nem az én cuccaim.

 

 

Előzmény: LipiBubo (14206)
LipiBubo Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14206

Igen a Walthers Budd kocsik egy generikus kiadas, nem specifikus es exakt. Ezert olcsobb. Viszont ugyeskezuek biztos kepesek modositani rajta.

A mai VIA tudtommal barmikor kombinal egy Toronto-Quebec viszonylatra ha nincs mas beallithato kocsi, Buddal. A Toronto-Montreal es Toronto-Ottawa viszonylat kizarolag LRC. 

Maskeppen pedig az kocsiaidbol lehetne egy nosztalgia/charter/karacsonyi kutyult szerelvenyt csinalni. Csak CP-s vonalon azok legyenek, a CN-es vonalon pedig csak CN. VIA lehet mindketton logo nelkul. (En nem mericskelem hogy melyik idopontban melyik palyaszam volt besorozva, akkor bedilizne az ember.)

 

Valahol olvastam itt a forumokon hogy a Roco digitalis tapegysegnek tul nagy az alapfeszultsege?

Masoktol azt hogy a NCE tapegysege is tul eros feszultsegu, nem ajanlott. Nem valasztottam egyiket sem.

Olvasva a digitalis forumokat ez egy allatkert ami a tapegysegek korul folyik, hiaba NMRA es NEM DCC szabvanyok. 

Előzmény: RhB (14205)
RhB Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14205

De a Walthers kocsik nem korrektek kanadainak, kivéve a dome, ami CP kocsi alapján készült. Ez meg is van SP felirattal, át akartam feliratozni CP-re (meg is van hozzá a matrica szett), csak mivel kihozta a Rapido, okafogyottá vált. Csak mire összeszedem a vonatot... A dome-observation már megvan, a többit nem tudom, ezeket sem figyeltem mostanában. Először 10-es szettekben volt csak, úgy esélytelen volt, pár éve kezdték egyesével is kiadni.

 

Az a baj, hogy a fotók szerint nem keverték a VIA korszakban sem az ex-CN és ex-CP kocsikat, ez utóbbi gyakorlatilag továbbra is a "The Canadian" szerelvénye. Persze lehet, hogy lazábban fogom venni, és az SP dome-ból VIA lesz.

 

A CN kocsikkal úgy-ahogy el vagyok látva (7+1 Rapido, 2 korrekt Walthers, 1 TrueLineTrain express boxcar). Mozdonyból van egy TrueLineTrains CN zebra CPA-16-5, csak a Roco tápegység hazavágta benne a Quantum dekódert.

 

Viszont nem tudom, lesznek-e valaha Rapido FP9-eseim (CN, CP Rail, VIA)?

Előzmény: LipiBubo (14204)
LipiBubo Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14204

Relative mersekelt aron aruljak a Walthers VIA Budd kocsijait, szerintem azokkal osszekeverheted/kibovitheted barmelyik korszakos meglevoket szinntol es tipusstol fuggetlenul, igaziban mennek mind a mai napig az otvenes evektol. Csak kell hozza fogantyu kit amit kulon arulnak, ha akarsz ragasztgatni. 

(Maskulonben a kanadai modell kocsikiadasokra azonnal le kell csapni kulonben eltunnek. Kisszeriasok, custom run-ok altalaban.)

Előzmény: RhB (14203)
RhB Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14203

Az én P42-esem 2011-es PWRS különkiadás (#916, katalógus szám 99429). Lehet hogy azóta volt újabb is. Meg picit később volt egy olyan is, ahol a zöld helyett kék szín van, meg is volt rendelve, de aztán végül visszamondtam - egyedi mozdony volt, annyira nem volt rá szükségem, a pénzre jobban. :-)

 

Az a pár VIA kocsi ami van - egy baggage, egy dayniter coach, egy 4-8-4 duplex sleeper és egy 38 seat club-galley - az a kék, sárga csíkos, az FP9-esekkel nézne ki jól (amúgy azon ugyanilyen nagy VIA felirat van, mint a Siemens gépen), de mentek az F40PH-val is. Most emiatt egy kicsit belelapoztam a VIA könyvbe. Sajnos ez a négy kocsi így eléggé bicebóca, kis csalással CN kocsikkal tudnám felbővíteni (a CN logó már volt rajtuk).

 

A második linken lévő változat kell, az első gyakorlatilag ugyanaz a dizájn, mint a P42-esen. És jó lenne hangdekóderrel...

Előzmény: LipiBubo (14202)
LipiBubo Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14202

Az Az Athearn F42-rol lehet hogy igazad van, es lehet hogy dealer rendelte, ugy emlekeztem hogy lattam nemreg webshop-ban de valoszinu mar nem letezik.

 

Viszont Walthers F40PH lesz hamarosan:

 

https://www.trainworld.com/manufacturers/walthers-ho-n/walthers-mainline-ho-910-series/mainline-engines/mainline-f40ph/walthers-910-9471-emd-f40ph-phase-iib-via-rail-canada-6400-/

 

https://www.trainworld.com/manufacturers/walthers-ho-n/walthers-mainline-ho-910-series/mainline-engines/mainline-f40ph/walthers-910-19469-emd-f40ph-phase-iib-w-dcc-sound-via-rail-canada-6402/

 

A legalso kepeden a komplett uj VIA szerelvenyrol, nem lattam ezelott, de pont igy kepzeltem el a csikozast a betetkocsikon.

Előzmény: RhB (14201)
RhB Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14201

Én még anno szerettem volna venni LRC kocsikat, csak akkor éppen nem volt rá pénzem. Most meg annyira nincs pénzem, hogy nem is nézem mik jelentek meg, hogy ne idegesítsem magam. :-) Ami nekem van P42 az valami külön széria volt, asszem csak a PWRS-nél volt kapható.

 

Megnéztem a Walthersnél, a digit hangos már most sold out. :-( Jó, mondjuk nem is igazából ez kéne, hanem még soldoutabb Rapido FP7...

 

https://www.walthers.com/emd-f40ph-phase-ii-esu-sound-dcc-via-1

 

Az Athearn-nál nem találtam VIA P42-est az előrejelzéseknél sem.

 

 

 

Az ide is betett VIA színterv fent van az amcsi FB csoportban is, ott vannak a kocsik is. Nem tudom, hogy ez egyáltalán mennyire hivatalos terv, aki feltette (Charise Austin) ilyen színtervek készítésével foglalkozik. Itt van a kocsik színterve is, meg egy fotó a mozdonyról a jelenlegi állapotában. És amit hozzá írt szöveg:

 

Hi, Here My first Via Rail Siemens Charger SCB-40 and Venture Trainset, I'm not finished yet with the locomotive I going to Redo the Canada Flag and paint scheme again, this for my early start, so I hope you guys like it.

 

 

Ez az alap:

 

 

 

A fotó:

 

 

Ezt egészítette ki:

 

 

és a kocsikkal:

 

 

Előzmény: LipiBubo (14200)
LipiBubo Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14200

A VIA 32 komplett szerelvenyt vasarol tender utan a Siemenstol. Ez a Charger mozdony a kepen, kocsikrol meg nem kozoltek kepet, ezert csak gyanitom a szinterv folytatolagossagat. Hasonlo a Brighline vagy az Amtrak korridor rendeleseihez, olyan Railjet-utanzatok csak diesel.

 

H0 modellben a Rapido Trains tavaly elott keszitett egy utolso sorozatot a jelenlegi LRC kocsikbol, csak elorendelesre, es szerintem gyorsan elment mind. P42-es mozdonyokat most keszit az Athearn, a Walthers pedig a P40PH-et. Mind kaphato lesz hamarosan.

Előzmény: RhB (14199)
RhB Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14199

Nem követtem mostanában az eseményeket, milyen új kocsijai vannak a VIA-nak?

 

Amúgy nekem tetszik ez a festés is. Épp most vettem elő a P42-es H0-ás modelljét, annak is látványos a festése. Sajnos kocsik nincsenek hozzá. Ami van VIA kocsi, ahhoz meg mozdony nincs...

Előzmény: LipiBubo (14197)
LipiBubo Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14198

Koszonom szepen manhattani, nagyon szinvonalas munka es magyar nyelven ugy gondolom hianypotlo! Eddig is hebe-hoba olvasgattam irasaid.

Előzmény: manhattani (14193)
LipiBubo Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14197

Egyetertek ugyszinten. Ez a trend szinte mindenhol (a MAV is ludas benne most mar): nagy logo, eros szinek es kontrasztok. 

Mintha a Brightline-al versenyezni kivanna. A legutobbi VIA foliazasok is ezt sugaltak ahol a sarga erosen dominal, es nagyot rontottak az izleses hagyomanyos osszkepen. 

 

Feldobtak a kerdest ezzel a kozolt keppel hogy vajon a VIA uj kocsijai folytatjak-e a harom szines vonalat ami a mozdony hatso fertajarol kiindul? 

Egy kicsit fura hogy a kek es a zold szin eltunik. Csak ugy feladtak oket. 

Előzmény: manhattani (14195)
RhB Creative Commons License 2021.05.29 0 0 14196

Most ez az új trend, pont most linkeltem be a fészbúkra egy videót az Amtrak festésesekről, ott beszélnek erről.

Előzmény: manhattani (14195)
manhattani Creative Commons License 2021.05.29 -1 0 14195

Érdekes. Bár nekem jobban tetszenek a hagyományosabb, nem ennyire vibráló liveryk.

Előzmény: LipiBubo (14194)
LipiBubo Creative Commons License 2021.05.28 0 1 14194

VIA Rail uj szinterve:

 

manhattani Creative Commons License 2021.05.26 -1 1 14193
manhattani Creative Commons License 2021.04.17 -1 0 14192

Kösz, naponta kb. 130-an gondolják így.

Előzmény: segélyvonókészülék (14191)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.04.16 0 0 14191

Jók ezek a cikkeid, örömmel olvastam.

Egy kis üdítő vasút- és technikatörténet.

Előzmény: manhattani (14190)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!