Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

henger fej Creative Commons License 2004.12.18 0 0 552
Karcsi!

Gondolod, hogy a mai gyerekek ismerik küszöbcsere (sztem fenéklemez, vagy kaszni
javítás) szempontjából a Trabantot, vagy a Ladát?

Én már kb. 15-20évvel ezelőtt is azt mondtam, hogy olyan mint küszöbcsere, rohadt autóknál nincs.
Azt úgy hívják, hogy karosszéria javítás!!!

Persze 5-6év garanciával. :-))
Üdv.
Előzmény: niváskarcsi (551)
niváskarcsi Creative Commons License 2004.12.18 0 0 551

Hali:Küszöbcsere mifelénk módra.

>Ha csak külső küszöböt cserélsz,akkor a kocsi még könnyedén megtartja magát,a külső küszöb csak a feszített hélyszerkezetű,és ponton rendszerű kaszninál tartó elem,mint például a Lada,vagy Trabant.Azért az odafigyelés itt sem árt,érdemes az oszloptávolságokat megmérni,feljegyezni,a mérés a gyári mérőponton,vagy megjelölt  helyen történjen.Igy elkerülhető a pontatlanság.

 

 

Ha minden,tehát fenéklemez és az összes küszöb alkatrész,és oszlopok vége is kiugrik,akkor bolondabb  a helyzet.

 >Vagy behegesztesz egy zárt szelvényt az oszlopok közé,akkor az megtartja a kasznit,és minden melóban akadályoz.Vagy nem, hanem óvatosan jársz el,és nem lesznek ,problémák.

>Odafigyelősen is megcsinálható.A kocsit egy egyenes placcra állítod,a keréknyomások is legyenek közel egyformák.Nem bakolod,ne legyen feszültség a kaszniban,ha mégis bakolni kell akkor a futóműnél bakolni,közel vízszintesre.Minden útban lévő kárpitot,ülést még a vágás előtt kiszerelni,ajtókat levenni.A küszöb fölött kb tíz centivel az ajtókeret gumi tartó peremekre karctűvel,vízszintes vonalat húzol,megméred a távolságot,és a peremre felírod.Használhatsz alkoholos filcet is,de a karctű biztosabb.A kivágás után az autóra támaszkodni,beülni,tilos.Tologatni is tilos.A korrózió határait fel kell deríteni,és a határoktól öt tít centivel nagyobb részen a korrodált fenéklemezt kivágni,küszöböstül,mindenestül,flexel,vagy fűrésszel.Az autó belső terét ki kell maszkolni,mint fényezéskor,csak,ilyenkor szikraálló anyaggal,a szikraütés és koszolódás ellen,még a vágás előtt.A kivágásokat úgy kell végrehajtani,hogy az autó, szinte  minden foltozandó,hegesztendő része,felülről,alábujkálás nélkül elérhető legyen.Ez lehet hogy kivitelezhetetlennek tűnik,de egy kis átgondolással megoldható.A kivágás után,az A és C oszlop alsó permei közé ki lehet feszíteni egy Co drótot,ami mutatja az egyenest,idáig kell a peremes fenéklemez foltot kiengedni.Majd összeheftelni az egész rendszert,az ajtókat felpróbálni,ezután lehegeszteni az egészet.Ami biztos,a hegesztés mindig meghúzza a szerkezetet,ezért a hegesztéseket felváltva kell végezni,és levegővel hűteni.Nem kell nekiállni,mint a bolond,hanem szép lassú tempóval kell hegeszteni,ezáltal,csökkenthető az egyengetés szükségessége,esetleg,el is hagyható.A folyamatos vonalhegesztést kerülni kell,pöttyözve kell hegeszteni,a kisebb hőterhelés érdekében,ha van, hővédő pasztát kell használni,a határterületeken,ezáltal a fényező meló is kevesebb lesz.

Egyelőre ennyi,ha van még kérdés szívesesn válaszolok.

 

 

Előzmény: no_holy_shit (519)
henger fej Creative Commons License 2004.12.17 0 0 550
IGEN.

CSAK küszöbcsere, korrodált autóknál, nem jellemző.
Vannak csatlakozási pontok, elkezded, és ki tudja hol állsz meg. :-(
Előzmény: no_holy_shit (549)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.12.17 0 0 549

"hogy menjen és beszélje meg a kutyával…. "

 

el tudom kepzelni a csako arcat :-))))))))))) ez nagyon tetszik

 

kulonben koszi a kuszobos hozzaszolast, ez akkor azt jelenti hogy kuszobot altalaban nem eri megcserelni(csak ha mondjuk fizikai behatas miatt - pl. utkozes- serult) (?)

 

 

Előzmény: henger fej (547)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.17 0 0 548

Akkor a kutyus is "tört" volna..ha figyelsz,másról van itt(is) szó.

 

Előzmény: vw1966 (545)
henger fej Creative Commons License 2004.12.17 0 0 547
Tudjátok mit!

Mindenkinek igaza van.

Egy példa:
Volt egy németjuhász kutyám.
Nem figyeltünk eléggé, birtokon kívülre ment, ki az útra.
A nagyra nőtt jószág kiszaladt egy autó elé, ami még egy utánfutót is vontatott.
Padlófék + kormánymanőver… A többit ellehet képzelni. Utánfutó + autó…
Nem voltam otthon. A károsult engem keresett, de csak a segéd volt kéznél.
Mondta a magáét, jogosan!!!
A segéd már unta a sok „sírást”, és azt találta mondani a gk. vezetőjének, hogy menjen és beszélje meg a kutyával….
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.17 0 0 546

Osztán utánna feljelentessz szakértőstől,és akkor majd tényleg beszélünk..hmm.

Nemtudom mért jó ez Neked,vagy naiv vagy és nem látod hogyan működik az ország és körülötted minden és mindenki,az útszéli rendőrtől a magas politikáig,vagy csak belém szeretnél belémkötni.Pénzzel MINDENT el lehet intézni..amit nehéz ahhoz NAGYON sok pénz kell,de lehetetlen nincs.A "kutya/el/ütő gyerek" azthiszi erőből bepróbálkozhat..kiderül mekkora az erő amiből próbálkozni tud.

Én értem,hogy TE szeretnél lenni Zorró aki a gonosz korrupt Donok közt rendet vág,esetleg a Tisztakezek bírósága is egyszemélyben,de itt csak a topicot OFFoljuk szét,másra ez a "vita" nem jó.Azt mindenesetre tisztelem,ha becsületes és jóravaló emberként nem is gondolkozol ilyeneken,kívánom,hogy soha ne is legyen szükséged semmilyen "kerülő útra",a legkisebb dologban sem.

Gondolod nekem jó lesz egy hiányzó elsőbbségtábla és az ebből következő autótörésem miatt majd 2-3 év múlva bíróságra járkálni?Csupán mert a másik fél,akinek nem lenne igaza,azt gondolja ő az "erős csávó"?

 

Előzmény: Trebitsch (543)
vw1966 Creative Commons License 2004.12.17 0 0 545

haverom utcán parkolo bogarának nekiment egy vaksi tehén sikerült elkapni a balfaszt aki hajtotta a tehenet...biztosító szemlézte hogy sárvédő csere + festés metálra 30 000 FT ot állapított meg /9000 egy sárvédő szoval ha magunk szedjük szét rakjuk össze pont elég lett volna/ ...aztán pár hét mulva jött egy telefon hogy  erre nem fizet a lakásbiztositoja a faszinak hiába állapitotta meg a kárszakértő...ugyhogy nem fizettek semmit....

 

persze elég nagy balfasznak kell lenni szerintem ahhoz hogy valaki lakotterületen ha 50nel megy és kifut elé egy kutya ne tudja kikerülni szoval fiat cupéval biztos nem 50nel megy az emberke főleg ha ugy összetört hogy annyi kára van :) szal küld el a jo fenébe 

Előzmény: hamvasat (529)
henger fej Creative Commons License 2004.12.17 0 0 544
no_holy_shit

„(elmelkedesbol adodo problemam van :-) ):”

És erre szeretnél gyakorlati választ… Nem könnyű!

Legyen a legnehezebb variáció!
A kerékösszetartáson kívül más nem állítható.

Dőlés, utánfutás, csapterpesztés, nyomkövetés, szinte semmi sem állítható. Fix minden.

1. a szemrevételezés:
A kaszni állapota így is sok mindent elárul.
Most döntöm el, hogy vállalom-e, vagy sem! Jellemzően „nem” a válasz.
Egyszerűen gazdaságtalan korrodált autók többségén, a küszöbcsere.
A csere folyamán végig figyelnem kell, felszerelt műszerek mellett, a futómű paramétereit, a „hézagokat” stb.
Esztétika + megfelelő paraméterek.

2. Ha mégis vállalom, a fentebb felsoroltakat ellenőrzöm, és ha kell, a helyére teszem (tűrésen belülre). Alábakolom, hogy ne essen össze, és szükség esetén folyamatosan korrigálok.
Jellemzően belül kezdem, a belső dolgokat igyekszem a legprecízebben, a legmasszívabban megcsinálni. Közben MINDENRE figyelnem kell.

Ha ezt jól megoldottam, a küszöböt felrakni már csak olyan, mint a gatyát felhúzni. :-))

A fedelet és a rotort, akkor cseréld, ha rossz, vagy kb 100-e km.

Üdv.
Előzmény: no_holy_shit (519)
Trebitsch Creative Commons License 2004.12.17 0 0 543
Általánosságok szintjén, bele a levegőbe mindenki qrv@ okos bír lenni.
Konkrétan hozz egy közlekedési igazságügyi szakértői véleményt, ami csalás, osztán utána beszélünk. Addig meg ne rágalmazz senkit.
Előzmény: Törölt nick (542)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.17 0 0 542

Jóvan na,nem hozok semmitse:) De ha muszáj,azért meg tudom oldani magamnak az akármilyen véleményt.Ha aki korrupt,menne a dutyiba,máshogy működne ez az ország,és kb sem itt tartanánk.Kérdés,amíg ilyenek az állapotok,addig lehet-e hogy ne legyen mindenki korrupt valamilyen szinten aki él és mozog.Inkább most nem kezdek el történeteket írni,hogy ki mit vett/hány évig élt jól a biztosítókból meg a balekokból,stb,stb.

 

 

Előzmény: Trebitsch (541)
Trebitsch Creative Commons License 2004.12.17 0 0 541
Remélem fogják nézegetni, minél előbb, a korrupt gazemberek meg mennek a dutyiba, ahol a helyük van.
Ez már ma is megoldható. Arra pedig külön befizetek, hogy te holnap hozol igazságügyi szakértői véleményt.
Rajta.
Előzmény: Törölt nick (540)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.17 0 0 540

Én nem azt mondom,hogy jól van így,csak azt,hogy ígyvan.Annyira nem nézegetik azért,hogy közlekedési vagy milyen az illető igazságügyi szakértő.Ha pl gépészmérnök az pont jó,hogy autóról adjon szakértői véleményt.Évekig gazdagodott a sok törött behozott autó ronccsá degradáló véleményből pl..szerinted hol is van a híres becsület ilyenkor?

 

 

Előzmény: Trebitsch (537)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.12.17 0 0 539

nem kell visszaolvasni:

 

ennyi volt: mikor kell rotort ill. elosztofedelet cserelni? - a kocsiban 120ekm van(főként Bp) 7 eves, parszor mar megpucoltam a tuskeket, de nem tudom hogy mi az a hatar amikor cserelni kell (nem repedt, ami a leggyakoribb csereok)

 

kosz

Előzmény: Trebitsch (538)
Trebitsch Creative Commons License 2004.12.17 0 0 538
Rotor, fedél: telelotyogták a topicot mint a piaci kofák, ahogy elnézem, de visszakeresem.
Előzmény: no_holy_shit (533)
Trebitsch Creative Commons License 2004.12.17 0 0 537
Frászt tudsz. Igazságügyi szakértő (közlekedési) kevés van, és fontosabb a becsülete mint bármi más.
Ahogy ennek mindenhol lennie kéne.
Előzmény: Törölt nick (534)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.12.17 0 0 536
fogd meg a kutyat vidd el egy ismeroshoz, es tagadd le hogy a tied a kutya es menjen a francba... hogyan bizonyitja hogy a tied?
Előzmény: ZAK (535)
ZAK Creative Commons License 2004.12.17 0 0 535
erdekes volt a gyerek, mert jott par napja este, hogy igy-ugy mi van es akkor megdumaltuk, hogy holnap menjunk karbejelentohoz, es 6kor oda telefonalt es mondta, hogy holnap reggel mehetunk, szoval mar ez erdekes volt, hogy igy, masnapra rogton beirtak reggelre minket, aztan lemondta masnap a dolgot es egy nappal kesobb jelentkezett, hogy 25 ezer volt a szakvelemeny és 700.000Ft-os kár van a kocsin...
Szerdan talizunk most vele faterral, aztan megnezzuk mit lehet tenni, illetve nem tenni :)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.17 0 0 534

Az a baj,hogy én is 10perc alatt tudok lepecsételt igazségügyi szakértői véleményt arról,hogy a kocsimon mekkora a kár.Aztán a tényleges kár már csak alkalmas kalapács kérdése.

 

Előzmény: Trebitsch (528)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.12.17 0 0 533

"Ott se a villanyoszlop a hibás, legtöbbször... :)"

 

igen ez tetszett :-)) bar en egyszer majdnem neki mentem egy villanyoszlpnak ugy hogy nem en voltam a hibas(az elottem meno kiszallt az utrol bele szall az oszlopba es igy kidolt az orrom elott az oszlop az utra... ha nem kapcsolok gyorsan akkor bele megyek az oszlopba...)

 

na de vki nem tudna hozzaszolni a kuszobcseres kerdesemhez?

(azaz hogyan tamasztjak ala a kocsit a kuszobcsere erejeig hogy ne masszon el)

 

trebitsch:

 

rotor es elosztofedeles kerdesemhez(autoszerelo muhelyben feltett kerdes) tudnal vmit mondani?

Előzmény: Trebitsch (532)
Trebitsch Creative Commons License 2004.12.17 0 0 532

Pontosan, nehogymá 700 ezres kárt okozzon egy kutya egy autóban, úgy hogy a kutyának kutya baja... :)

Amúgy meg az se egyértelmű, hogy a kutya okozta a balesetet (bár semmit nem tudok a dologról), de előfordul ugye az is, hogy villanyoszlopnak megy valaki.  Ott se a villanyoszlop a hibás, legtöbbször... :)

Előzmény: hamvasat (529)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.12.17 0 0 531

torveny szerint valojaban igy van es en is mennek a kutyatulajhoz hogy teritse meg a karomat, de nem probalnam atbaszni 700eFt-tal

 

amit egy kutya tud muvelni szerintem nem lehet tobb 100eFt-nal(lampa index csere, eseteg lokharito, mindennek a fenyezese es szerelese+nyereseg) de akkor mar ugyesen utotte el a kutyat

 

egy szarvas mas eset, nagypapam utott el szarvas skodaval... utanna nem nyilt egyik ajto sem...

 

a 700eFt-ban bent van az osszes serult alkatresz csereje a legdragabb Fiat markakereskedesben+a markaszerviz nagy haszna+az ő nagy haszna+ elore beleszamitva az osszes tanu lefizeteset ha vhol bizonyitani kene hogy a te kutyad okozta...

 

Előzmény: hamvasat (529)
Blindmouse Creative Commons License 2004.12.17 0 0 530
+a közlekedés rendjének megzavarása..
Előzmény: hamvasat (529)
hamvasat Creative Commons License 2004.12.17 0 0 529
Előre bocsátom, hogy nem veszem védelmembe a kocsi tulaját, de a törvény szerint nem egészen így van. A kutya tulajdonosa köteles megtéríteni azt a kárt, amelyet a tulajdonában lévő állat okozott. Márpedig, ha ez az eset közúton történt, akkor a kutya tulajdonosa a felelős. Eleve mit keresett az állat az utcán, mikor törvén szerint nem lehet csak úgy elengedni, szájkosárral, pórázzal lehet csak kivinni, illetve kijelölt kutyafuttató helyen lehet elengedni (ott is csak szájkosárral).


Szóval, az biztos, hogy felelősséget kell vállalni a kárért, persze a tényleges kárért, amit a lakásbiztosítás fizet. De én isd kétlem, hogy egy seggrepacsitól, amitől a kutyának semmi baja nem lett 700eFt kár keletkezik. Ha ez a fazon egy gerinctelen kis piti csaló, aki le akar húzni lóvéval, akkor viszont megérdemli, hogy lehajtsd a picsába. Bizonyítsa be, hogy a kutya volt...
Trebitsch Creative Commons License 2004.12.17 0 0 528

Nem képzelhető el. A köcsög le akar húzni.

Mondd meg neki, hogy várod sok szeretettel a kárigényét, lehetőség szerint több tanúval hitelesítve, mert akkor legalább nem fog unatkozni a börtönben egyedül. Vazelint vegyenek mindenképpen, sokat, az fog kelleni! 

Igazságügyi szakértő, (biztosítási) csalás kísérlete, egytől öt év.

Előzmény: ZAK (524)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.12.17 0 0 527

menjen a picsaba a csako, nem hogy befogna a szajat hogy elutotte a kutyust - vagy nem mukodott a fek???

 

egyszer mi is elutottunk egy tacskot(elsantitott onann gyorsan), mondjuk index betort(lokharitoban van) + az egyik felguggestesi pontja lecsuszott a lokharitonak, tehat azert egy kutya rendesen ossze tudja torni a kocsit de akkor is fogja be a kocsis (es mennyit is er az a Fiat Coupe??? 1,3-1,4 MFt - most akkor mi van? gazdasagi totalkar - muhaha - pereljen be...)

Előzmény: ZAK (524)
Wickey Creative Commons License 2004.12.17 0 0 526

Nem. Mutassa meg a kocsit, és akkor eldől, de amúgy is ő ütötte el a kutyát. Mé nem tudta kikerülni?

A kutya meg díjnyertes kan, eszmei értéke hárommillió, negyven százalékot avult az elütés miatt, ő kifizeti az 1.2M-et, visszaadsz neki 700at, és mindenki boldog :-))

 

(azért nagyon örülök, hogy a kutyinak nincs baja.)

Előzmény: ZAK (524)
WAndrew Creative Commons License 2004.12.17 0 0 525

Hi,

 

itt van néhány kép, ez tuti vízleválasztó (legalábis a dobozza), ezt vettem én abban az üzletben, amit ajánlottam pár hónapja. Nem tudom viszont milyen csőről beszélsz amit esztergálni akarsz... Azért látom nálad is gyorsan mennek a dolgok, a festést én is csak egy pár napja próbáltam ki, a leválasztó megmár megvan egy ideje :))))

 

 
Előzmény: hamvasat (523)
ZAK Creative Commons License 2004.12.17 0 0 524
Sziasztok!
Napokban egy Fiat Coupe elutotte a kutyankat, szerencsere a kutyanak nem lett semmi baja, mert csak a feneket talalta el, de a sofor hetekkel kesobb kitalalta, hogy a kocsin 700.000Ft-os kar van.
Szerintetek elkepzelheto, hogy egy kutya, aminek semmi baja nem lett (Labrador, ami egy normal meretu kutya), nem santitott, nem volt semmi kulserelmi nyoma, hogy ekkora kart okozzon egy ilyen kocsiban, ami ugye 1997-es Coupe?
Előre is köszi a segítséget!
Üdv ZaK
hamvasat Creative Commons License 2004.12.17 0 0 523
Hello Emberek!

Kéne egy kis gyors operativ segítség. A helyi légtechnikai cuccokkal is foglalkozó boltban találtam vízleválasztót, ami kifejezetten a kompresszorokhoz való. Viszont elég furának tűnik nekem. Úgy néz ki, hogy van egy alsó letekerhető üvegpohár rész, ami fölött közlekedik a levegő. Ahogy belép a kompresszor felől a levegő, ott egy rézfuvókán keresztül megy át a levegő. Ez még nem is lenne baj, de ez a rézfuvóka nagyon vékonynak tűnik nekem, kb 1,5-2mm átmérőjű. Namármost kb így kell kinézzen egy vízleválasztó? Nem fogja ez nagyon lefojtani a kompresszorom kimenő nyomását?
Azért gyanús még egy kicsit, mert az eladó nem túl hozzáértő fószer, a főnökét hívta fel telefonon, hogy az az izé ott a polcon, az-e a vízleválasztó. Szóval ezek után nem tartom mérvadónak a szavát, hogy az nem fogja lefojtani a kompresszoromat. Vagy lehetséges, hogy elnéztem valamit és nem csak azon a kis fuvókán közlekedik a levegő? Segítsetek legyetek szívesek, mert meg kell vennem ma, hogy esztergáltathassak hozzá egy hosszabító csövet, hogy a hétvégén tudja festeni...

Köszönöm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!