Keresés

Részletes keresés

H3x Creative Commons License 2009.05.05 0 0 262
Még valami.
A kútvizes hőcserélőt hogyan fogod beépíteni a rendszerbe? Ahhoz csak kell egy doboz.... Nem? Nem lett volna célszerűbb egy ilyen dobozból elágaztatni a befújást?
Előzmény: peterch (260)
H3x Creative Commons License 2009.05.05 0 0 261
Azért csak tökéletesebben lehet megcsinálni a tömítést e T idommal és szűkítővel, mint egy szabad kézzel vágott ellipszis esetében. Bár lehet, hogy neked ez meg sem kottyan. 8-) Tényleg! hogyan oldottad meg?

A befúvó ágba miért kellett s.k. elosztót csinálni? Oda nem voltak Y idomok?

Előzmény: peterch (260)
peterch Creative Commons License 2009.05.04 0 0 260
Szia !

Csak rajtad mulik, hogy mi az egyszerubb. Megvenni a T idomot, vagy vagni egy elipszis alaku nyilast a 90 fokos idomra. Csak " Y " idomokat hasznaltam az elszivoagba,mivel kisebb a legellenallasa. A befuvoagba is sajatkezuleg csinaltam egy elosztot a 200mm-es csobol ugy, hogy a leagazasok sregen csatlakoznak a csohoz + egy egyenesen a kozepebe . A legellenallas csokkentese vegett. Igy nem kelt + zajt az iranyvaltoztatasnal a levego .

Udv , Peter.
Előzmény: H3x (259)
H3x Creative Commons License 2009.05.04 0 0 259
Hello!

Ez a T idomos megoldás tetszik! Szerintem egyszerűbb megoldani, mint a 90°-os könyök kivágását, bár valószínűleg drágább is.

Az egyes helyiségek becsatlakoztatására spéci gyűjtő dobozokat használtál vagy pl. csak egyszerűen szűkítő T idomokat?
Előzmény: peterch (258)
peterch Creative Commons License 2009.04.30 0 0 258
Szia !

Szerintem ,ha volna is gyari idom, akkor is inkabb 5 perc alatt sk. kivagod otthon, mert nagyon draga volna. 90 fokos idom kijon 8 eurobol a 200mm-es, egy sima visszacsapo szelep / pillango szelep/ 125mm-es 22 euro. De ha nincs kedved butykolni. akkor beteszel egy 200-as T idomot, az egyenes reszen kiengeded az elszivoagat es szukitovel lezarod . A befuvoag meg megy a T idom leagazo reszeben. Vagy ahogyan neked jobban kijon. Nalam a lenyeg az ar minimalizalasan volt ,de nem a hatekonysag rovasara ! Szivesen barkacsolok .

Udv , Peter.

Előzmény: H3x (257)
H3x Creative Commons License 2009.04.30 0 0 257
Valahogy gondoltam, hogy erre nincs gyári idom. 8-)

Köszi!
Előzmény: peterch (256)
peterch Creative Commons License 2009.04.30 0 0 256
Szia !

A kulso oldalon a 90 fokos idom utan a kifuvo cso 20cm-rel hosszabb mint a beszivo. A benti reszen a 90 fokos idom oldalabol kivagtam egy reszt ugy ,hogy az elszivocso kiferjen rajta, tehat egyenesen halad tovabb.

Udv , Peter.
Előzmény: H3x (255)
H3x Creative Commons License 2009.04.30 0 0 255
peterch!

A koncentrikus hőcserélődnél milyen idomokkal oldottad meg a két cső szétválasztását a végeken?
Előzmény: peterch (247)
csabilc4 Creative Commons License 2009.04.23 0 0 254

köszi,

menjünk aludni :))

Előzmény: vízió 99 (253)
vízió 99 Creative Commons License 2009.04.23 0 0 253
A hangcsillapítás miatt is a legjobb a flexi cső.A szerelése meg tök egyszerű. 
Előzmény: csabilc4 (252)
csabilc4 Creative Commons License 2009.04.23 0 0 252

Gondoltam én is a telibe kartonozásra, szerintem nem is lenne drágább a vakolásnál, és megspórolnánk ~110m2 nedves technológiát.

Mivel gerendás födém lesz, a mennyezeti védőcsövezéssel sem kéne erőlködni.

Hmmm.... 2,85m szerintem elég lesz.

 

A flexi csőnek nem túl nagy az ellenállása?

Én spiróra gondoltam, csak ha muszály akkor lenne flexi cső.

Bár nem vagyok szakértő....

Előzmény: vízió 99 (251)
vízió 99 Creative Commons License 2009.04.23 0 0 251

 99%-ban az Energotrade-en keresztül jött minden,pár apróságot vettem én.Flexibilis szigetelt aluminium szellőzőcsövet használtunk mindenhová,pár helyen volt csak spiró cső.Szigetelni minden csövet kell,hisz az a lényeg,hogy az elszívott meleg levegő melegítse fel a beérkező hűvöset.Az awadukt rendszert gyakorlatilag bárki össze tudja rakni.

Csak 100-as cső bíztos nem lessz elég, az elején szerintem vastagabbal kell indulni,de ezért is kell szerintem egy hozzáértővel megterveztetni. Majd azt ne felejtsd el,hogy ahol keresztezi egymást a két cső,azon a szakaszon még ha 100-asak is lesznek a csövek szigeteléssel együtt kb. 25cm helyet foglalnak.

Szerintem egy kicsit emeljetek még a belmagasságon,és kartonozzátok le az egészet. Egyrészt a plafon tökéletesen egyenes lesz,nagyon jó rejtett világítást lehet csinálni, ill a villanyszerelést szinte minimális véséssel meg tudod oldani,minden vezetéket kötődoboztól, kötődobozig el tudtok vinni a karton felett.Nálunk a hálószobákhoz tartozó gardrób-ba(egy légtér a szobával)is tettek elszívót.

Előzmény: csabilc4 (250)
csabilc4 Creative Commons License 2009.04.22 0 0 250

hát én most úgí kalkuláltam, hogy minden cső 100as lesz :)

de persze majd megterveztetem.

 

ilyesmi lenne:

 

nem tudom mennyire látszik,

kék - befújás

piros - elszívás

 

Én most 2,70es szerkezeti belmagasságot terveztem, és csak az északi traktuson lenne telibe álmennyezet. A közlekedőben 1-1 "álgerendában" hoznám át a befújást a déli részbe. Nappali részen csak a falak mentén lenne álmennyezet, és a 2 szobában 1-1 40cm-es sáv.

Lehet, hogy érdemes min. 2,75-2,80ra csinálni a falakat, hogy esetleg a 160as cső is elférjen.

 

Neked minden anyag az Energotrade-en keresztül jött? (csövek, awadukt stb.)

gyári szigetelt csöveket használtál?

gondolom csak a befúvási csöveket kellett szigetelni?

az awadukt rendszert egy mezei vízszerelő vajon össze tudja rakni?

Előzmény: vízió 99 (249)
vízió 99 Creative Commons License 2009.04.22 0 0 249

Helló!

A belmagasság valóban 2,50m és szerintem jól néz ki, pedig nagy terek is vannak hozzá.

A 100-as csövek tényleg kényelmesen elfértek, de voltak 160-as csöveim is, amik már szigeteléssel eggyütt már macerásabbak voltak. 23cm helyem volt összesen a csövek elrejtésére. A befuvó szelepeket szabályozták be, de most megbontjuk a rendszert,mert az első befujó szelep elé még teszünk egy pillangószelepet.(magasabb fordulatnál kicsit süvít a szelep)

A talajkollektorom gyári awadukt,akárcsak a kondenzvízgyüjtő aknám.

Előzmény: csabilc4 (248)
csabilc4 Creative Commons License 2009.04.22 0 0 248

Szia vízió 99,

 

lenne pár kérdésem a csövezéssel kapcsolatban:

 

-ha jól emlékszem nálad 2,50m a belmag. nem érzitek ezt kevésnek?

-20cm-es álmennyezetben gondolom kényelmesen elférnek a d=100as csövek?

-nálad a beszabályozás csak a befúvószelepekkel történt, vagy szereltek be a csőleágazásokhoz pillangószelepeket és ezekkel lett beszabályozva a rendszer?

-talajkollektornál a kondenzvízgyüjtést a gyári awadukt elemmel oldottátok meg?

 

Köszi!

Előzmény: vízió 99 (227)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 247
Szia !

Mivel nyaron csak a kifuvas venti uzemel, igy az eszaki oldalon levo ablakon bejovo huvosebb levegot nem melegiti semmi elo. Ezert nem latom ertelmet a by-pass beiktatasanak.Amennyiben bevolna epitve egy kutvizes hutes a befuvoag elosztojaba, akkor is volna ertelme a rekuperator hasznalatanak, mert akkor viszont a bentrol kifujt levego reszletesen lehutene a bejovo friss levegot, meg mielott a kutvizes huteshez erne.

Udv , Peter.
Előzmény: H3x (246)
H3x Creative Commons License 2009.04.17 0 0 246
De pl. nyáron, ha a bejövővel megkerülöd a hőcserélőt, akkor így nem melegíted elő.
Előzmény: peterch (245)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 245
Szia !

Nincsen es nem tudom, hogy mi okbol kellene? Hiszen mindenkeppen a venti,vagy a ventik uzemben vannak , ha zart ablakoknal mukodik a rendszer.

udv , Peter.
Előzmény: H3x (244)
H3x Creative Commons License 2009.04.17 0 0 244
Nem.
Aa gondoltam, hogy a cső a csőben hőcserélőt kiiktató ág van-e?
Előzmény: peterch (243)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 243
Szia !

Ha foldregiszterre gondoltal, akkor nincs. Kicsi a telkem es nem latom gazdasagosabbnak, mintha kutvizes hutest alkalmaznak. Az utobbi kevesebb maceraval jar, amennyiben mar van kutad.

Udv , Peter.
Előzmény: H3x (239)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 242
Szia !

A kulso kopenycsoben jon a bejovo levego.

Udv , Peter.
Előzmény: H3x (238)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 241
Szia !

Esetleg autobuszbol,teherautobol ? Azokban van 24V DC.

Udv , Peter.
Előzmény: mcsaba111 (237)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 240
Szia !

Igen, nyaron az eszaki kisablak van nyitva es a szobaablakok aszerint, hogy hova nem sut eppen a Nap. Az elszivas ilyenkor csak a fozes komfortot noveli. Nincs feleslegesen nagy meleg a fozolapnal es para sem. ejszaka minden ablak nyitva lehet, hogy gyorsabban lehuljon a haz.

Udv , Peter.
Előzmény: mcsaba111 (236)
H3x Creative Commons License 2009.04.17 0 0 239
Peterch!

Ezek szerint nálad nincs megkerülő ág?
Előzmény: mcsaba111 (236)
H3x Creative Commons License 2009.04.17 0 0 238
Sziasztok!

A cső a csőben hőcserélőnél a bejövő ágra melyik csövet célszerűbb használni?
mcsaba111 Creative Commons License 2009.04.15 0 0 237
Emberek!

Létezik direkt 24VDC szellőzőventilátor kb 350 m3/h méretre a megfizethető kategóriában?

köszi szépen
mcsaba111 Creative Commons License 2009.04.15 0 0 236
Szia Peterch!

Említetted egyszer, hogy nálad a nyári üzemmód az, ha az északi kis ablakokat kinyitod és csak az elszívás van bekapcsolva. Ilyenkor a szobákba hogy jut friss levegő?

Májkell123 Creative Commons License 2009.04.15 0 0 235
quint Creative Commons License 2009.04.08 0 0 234
Téli üzemmódban nem kell páralecsapódással számolni a talajhőcserélőben, mivel a beszívott levegő melegszik, így egyre több párát tud magában tartani. Nyáron más a helyzet. Egy szélsőséges példa:
Legyen "döglesztő" nap, 35 fokos hőmérséklet mellett 70 százalékos páratartalom. Ekkor 27 gramm pára van egy köbméter levegőben. Ilyen meleg mellett legyen a talajhőcserélőből kilépő levegő hőmérséklete 20 fok, aminél a levegő már csak 16 gramm nedvességet tud magában tartani, a különbség kicsapódik. Ez - például - 200 köbméter óránként légcsere mellett 2,2 liternyi páralecsapódást jelent a talajkollektorban. De ez egy eléggé extrém üzemállapot...
Előzmény: srr (233)
srr Creative Commons License 2009.04.08 0 0 233
Megvan már a rendszer, de még nem foglalkoztam vele, mivel a kondenzvízkeletkezés problémája csak nyáron merülhet fel.
A 25-30 fokban az 50-60%-os relatív páratartalom harmatponti hőmérséklet alá csökkentve lecsapódik. Ez kb 17 fokon van, de nem akarok pontatlanságokat írni.

A lecsapódott víz páratartalom és légcsere függvényében óránként 2-3 deciliter is lehet. A legionella baktériumok nagyon szívesen lubickolnak és szaporodnak a pangóvízben.

Szerintem ez elég komoly egészségügyi fenyegetettség.

Egyébként a rendszer rehau awadukt, pince nélküli, kondenzgyüjtő aknás megoldás. Én úgy látom hogy az általad vázolt időkénti karbantartáson kívül gyári megoldás nincs.

Majd ha a gyártótol is lesz válasz, közreadom.
Előzmény: vízió 99 (232)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!