Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2022.11.08 0 1 45600

A keringető "forogni látszik" elég könnyen csekkolható. Felteszed 3. fokozatba és a nagy fényes csavart kitekered. Ne ijedj meg, pár csepp víz fog kijönni, cserébe a tengelyvég látható forgása viszont egyértelművé teszi, működik-e!

Előzmény: Fricu1 (45597)
peterch Creative Commons License 2022.11.08 0 0 45599

Szia !

 

Csak a szokásos . :-)

 

Kondenzátorcsere a Grundfoss-ban , ha valóban könnyen foroghat a rotor . Azt le tudod ellenőrizni .

Előzmény: Fricu1 (45597)
C20NE Creative Commons License 2022.11.08 0 0 45598

A szokásos kondenzátor ellenőrzés ha nem az új smart/elektronikus szivattyú. 2...2,5uF között szokott lenni a kondenzátor kapacitása.

Előzmény: Fricu1 (45597)
Fricu1 Creative Commons License 2022.11.08 0 0 45597

Urak,

az ugye nem jó "jel", ha a padlófűtés külön szivattyúja tűz forró?

Grundfoss, 25/40, 2. fokozaton.

A csövek előtte - mögötte hidegek, a szobák szintúgy. A kazán új, kondenzációs, rendben megy (kevert rendszer radiátor/padló), a szivattyú is forogni látszik, rezeg, ahogy szokott - a keverőszelep állítgatása (0-10-es fokozat között) eredménytelen. Az is normális, hogy nincs neki tól-ig ütközője, szabadon körbeforgatható, csak egy skála van rajta a mutatóval?

ESBE, nem thermosztatikus.

 

A kazán telepítésekor (1-2 hónapja) fél napig csak mosatták a rendszert valami nagy hordóval, vegyszerrel, szóval dugulásra nem tudok gondolni.

 

Ötletek?

Keeper83 Creative Commons License 2022.11.08 -1 0 45596

Szia!

 

Nálunk is hasonló a rendszer és az épület is: földszinten (75 m2) padlófűtés, de annyi csavar van, hogy a tetőtérben (75 br. m2) nincsenek radiátorok, hanem rendszerlemezes felületfűtés lett kialakítva a gipszkarton alatt a padlásfödémen és ferde falakon. Egy-egy oszto-gyűjtő van lent és fent is, külön szivattyúkal, különböző hőmérsékletű előremenő keverés lehetőségével. Padlóban 15 cm, padlásfödémen, ferde tetőben 30 cm hőszigetelés. homlokzati hőszig. még nincs, 15+ cm-nek kialakítva a helye. Eddig elég jól egyezünk :) Leírom, hogy én mit tapasztaltam a saját rendszeremmel, aztán lehet, hogy tudsz belőle saját következtetést levonni. 

2 db On/Off termosztáttal 2 zónaként kezdtük üzemeltetni a két szintet. Hamar rá kellett döbbennem, hogy a tetőtér elég kis hőmennyiséget igényel, emellett kicsi a hőtároló- és a felületek hőleadó képessége ahhoz, hogy az önállóan rendesen hosszabb működéskor is kiterhelje a kazánt a normális 35 fok körüli előremenőknél. A kazán minimum teljesítménye alatti hőleadással dolgozott volna a nagyjából 50 m2-nyi rendszerlemezes hőleadóval, tehát egy rövid "rendszerátmelegedési" időszak után a kazán kapcsolgatós üzemmódra váltott, pont mint nálad! Azt kitapasztaltam, hogy nagyjából 40+ fokos előremenőkkel lett volna akkora a hőleadófelületek teljesítménye, hogy biztosan ne jelentezzen a kapcsolgatás. Hm, ez nem tűnik túl jónak, olyan előremenővel nam akarok fűteni egy gipszkartonos felületfűtést.

Eközben a földszinten is tesztelődött a fűtés, ami elég gyorsan produkálta azt a jelenséget, hogy még 0,1 K-es hiszterézisre is hosszú felfűtési és lehűlési periódusok adódtak a padlófűtés nagy hőtároló tömege miatt. Ezzel együtt hosszú időre volt "hideg" a padló. Nem utolsó sorban sok-sok órás folyamatos üzem mellett, amikor a teljes padló átmelegedett, kialakult a hőmérsékleti egyensúly, a hőleadó képesség itt is a kazán minimum teljesítményének határára tudott süllyedni.

Közben (és azóta is) a fűtéskörbe telepített hőmennyiségmérővel mérem a hűtésre betáplált hőmennyiséget, amiből az adódik, hogy -15 °C-on nagyjából 8 kW a ház hőigénye, 0 fok körül ennek a fele, mostani időkben pedig 1-2 kW közötti.

Az lett az ötletem, hogy visszaállok 1 termosztátos üzemre, amit a tetőtéri legjobban hűlő szobában helyezek el (felnőtt háló). Ebben az esetben az összes hőleadó már bőven rendesen kiterheli a kazánt. A külön előremenő hőmérsékleteket és az osztókat úgy állítgattam egy darabig, míg a két szinten az elvárt helyiséghőmérsékletek alakultak ki egy termosztát mellett is. Ez nem két nap volt, inkább azt mondom, hogy egy teljes szezon. Az aktuális beálítással egy napi folyamatos üzem után beállt egyensúlyban nagyjából 7 kW-ot tud leadni az összes hőeadó egyben immár elég alacsony előremenő hőmérséletekkel. A kazánt is bekorlátoztam 10 kW teljesítmény környékére, semmi szükség nagyobbra a bekapcsolás utáni "felfűtési" időszakban sem.

Amit nyertem:

- a kazán minden körümények között a minimum teljesítménye felett dolgozik, biztosan nem fog kapcsolgatni

- az emelet kis hőtároló tömege miatt gyorsabban hűl és melegszik, az ott elhelyezett termosztát több ciklusban kapcsol ki-be, így a padlófűtéses alsó szint is gyarabban kap rövidebb szakaszos fűtést, amitől a padló már nem hűl ki teljesen két kapcsolási ciklus között. (kvázi-PID-es logika mentén rá-rá fűt a kazán, persze nem óránkénti 3-6 ciklusban, ahogy azt egy PID-es termosztát jelére tenné, hanem jóval ritkábban) Úgy látom, hogy ezzel a beálítással kb. 2-3-szer rövidebb ciklusok vannak, mint amikor a padlókörnek önáló termosztátja volt. 

- egyszerűbb vezérlés

Amit vesztettem:

- nincs független hőmérsékletszabályzás a két szint között, extra hőforrások eltolhatják a két szint hőmérsékletét egymástól (ez a valóságban nem igazán történnik meg)

 

Egész nap azonos 21,5-22 fokos hőmérsékletet tartunk, amit annyival bolondítottam meg, hogy reggel 5-6 között és este 18-20 között fixen fél fokkal többet kérek, amitől a reggeli ébredéskor (6 óra után) és a fürdési időszakban (19-21 óra) biztosan melegek a felületek (a fürdőkben van némi falfűtés is). Ez elég jól növeli a komfortot, de nem jár nagy többletköltséggel.  

 

Nekünk ez így bevált. 

 

Azon szerintem nagyon ne aggódj, hogy a padlófűtés miatt a kazánba visszatérő hőmérséklete nagyon alacsony. Sőt! Attól csak még jobb lesz a kondenzációs hatásfok a magas előremenő hőmérséklet dacára! Ha csak a padlófűtéses termosztátra támaszkodnátok, akkor az emelet valószínűleg nagyobb hőingadozás fog kialakulni, mint amit szertnél. Ha vannak fent termofejek, akkor túlfűtés nem valószínű, de a hosszű állás miatt túlhűlés annál inkább. Saját tapasztalatomból kiindulva én azt javaslatom, hogy a fenti legjobban hűlő (ez nem feltételnül a leghidegebb egyébként) szobában elhelyezett termosztát indítsa a lenti padlófűtést is, de eltart egy darabig, amíg az előremenő hőfokokat összelővi az ember. Jó szórakozást! :) 

Előzmény: krafi1 (45593)
Apaxp Creative Commons License 2022.11.08 0 0 45595

Már szeretném látni kíváncsiságból annak a kazánnak az összes beállítását 2.x-től végig. Abból már talán el lehetne indulni. De így csepegtetve az infókat szanaszét, nehéz és idegőrlő ügy lesz, és még 100 komment.

Előzmény: kormi07 (45594)
kormi07 Creative Commons License 2022.11.08 0 0 45594

Na megint játszottam picit, hmv készítés közben folyamatos 99%-on megy a szivattyú, mindegy mekkora áramlás van vízoldalon, még akkor is 99% ha utánkeringet láng nélkül, arra szerintem hiába állítgatod a 2.3.3 paramétert egyről kettőre, nem jutsz egyről kettőre:-))

Előzmény: Törölt nick (45592)
krafi1 Creative Commons License 2022.11.08 0 0 45593

Sziasztok,

90 m2 alapterületű kétszintes felújított ház fűtésével kapcsolatban kérdeznék párat.

A homlokzati hőszigetelés sajnos még nem készült el és ebben az évben már nem is fog, jelenleg a padlóban 15 cm van és a födémen 30. Nyílászárók kicserélve 3 rtg üveg stb.

A fűtést és a hmv-t egy Immergas Victrix Tera 24 Plus ERP kazán látja el. Emeleten 4 radiátor földszinten 4 db 100m es kör padlófűtésnek. 

Amit én látok gépészet az a földszinten a padlófűtés osztógyűjtő egy DAB Evosta 2 keringető szivattyúval és egy termofej amivel a megfelelő hőmérséklet kerül az osztóba.

Sima on/off termosztátot használunk, egy fent a radiátoroknak és egy lent az emeleten.  Anno beüzemeléskor a szakember belőtte 60 fokra az előremenőt és a hmv-t is.

 

Tavasszal költöztünk be így nincs sok tapasztalat a fűtéssel, előző télen pedig csak össze-vissza működött 60 fokra állítva amíg haladtak a felújítás befejező munkálatai. Egyébként dec 2 től május végéig 1150 m3 fogyott úgy hogy kb 18 fok volt a házban.

 

Annak érdekében, hogy beleférjünk az a rezsi csökkentett keretbe elkezdtem bele ásni magam a fűtés optimalizásba.

 

A 60 fokos előremenőnek az volt a következménye ha fenti radiátoros részen kapcsolt a termosztát akkor a kazán hamar felmelegítette a rendszert és csak kapcsolgatott emiatt a komfort nem volt megfelelő meg gondolom a fogyasztás se. Viszont ha a lenti termosztát kapcsol akkor a padlófűtésbe kevert 35 fok miatt a kazán visszatérő nem nagyon megy 40 fölé 55-60 fokos előremenővel se. Így a napokban vissza vettem az előremenőt 44 °C így csak a lenti termosztátot használva  44/35 értéken ketyeg a kazán ami gáz fogyasztásban is kedvezőbb mint a 60 fokos  előremenővel.

Nyilván amíg nem kerül fel a homlokzati hőszigetelés ( egyébként 17 cm van tervezve és előkészítve) kevés lesz a 44 fokos előremenő a radiátoroknak a nagy hidegben de pl. a mai hajnali 3 fok és nappali 8 + ködös időben is növekszik a hőmérséklet a házban 44 fokos előremenővel is.

 

Kérdésem a következő lenne:

 Normális ez így, hogy a 35 fokra lekevert padlófűtés ennyire elviszi a visszatérőt és 60 fokos előremenő esetén ekkora különbséget hoz? vagy 60/35 el is tud modulálni a kazán megfelelően?

Elkerülve a kazán kapcsolgatást inkább csak azt a termosztátot használjuk amelyik a padlófűtés kört is kapcsolja? így nem melegszik fel túl hamar a visszatérő és akár 45 fokos előremenővel is tudunk hosszabb ideig fűteni gazdaságosabban kapcsolgatás nélkül.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45592

Ne haragudj, nem értettem! :)

Eddig semmi ilyet nemállítottam, de korábban mint írtam a MIN RPM - et vettem feljebb 2% - ra és a szivattyú alapon volt 40% - on és emeltem rajta +5% - ot! Úgy néz ki, ott lesz a bibi!?!

Tisztítottam én mindent ami a víz rendszeren alapul, de sem a ventilátor lapátokat, sem a szivattyút nem vettem ki!!! Igen, iszonyú baki és mint látszik is, most látom a kárát!?

Nem nagy feladat és a hétvégén ezeket szét is kapom tisztításra!

Előzmény: blackbile (45591)
blackbile Creative Commons License 2022.11.07 0 1 45591

Igen, bocsanat csak a lenyeget hagytam ki: a szivattyu min. fordulatara gondoltam.

Előzmény: Törölt nick (45590)
Törölt nick Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45590

Szia!

Bocs - ezt nekem írtad?!? Nem értem! :)

Előzmény: blackbile (45589)
blackbile Creative Commons License 2022.11.07 0 1 45589

Miert 2%-on volt? Kormi megmondta, hogy emeld fel !!! Min sporolsz ezzel???

Előzmény: Törölt nick (45587)
kormi07 Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45588

Nem szeretnék újabb vitát kreálni a semmiről, de megint túlkombinálod:-)

Újra.

Beállítottam a hmv hőfokot a kazánon értelemszerűen télen, amikor a legnagyobb a dT, kinyitottam a kádtöltő csapot érzésre ahogy szoktuk, beállt a kazán 4-5 vonalnyi teljesítmény közé, a gázfogyásból kisakkoztam hogy kb 14-16kW teljesítménnyel megy, az átfolyás 8l/ perc, és kész, nincs padlógáz, meg nincs hideg hozzákeverés.

Zuhanyzásnál van hogy csak 8-10kW teljesítménnyel megy, hideget itt se kell keverni hozzá.

 

Ahogy melegedik a bejövő vízhőfok, úgy értelemszerűen kell hozzá keverni hideget, de nem sokat, sőt már olyanra is vetemedtem, hogy nyárra lejjebb állítottam 43-ra a kazánt;-))

 

Aki meg két liter víznél kevesebbet kér percenként egy kombi kazánból, az magára vessen ha hullámzik a hőfok, meg melegebb lesz a víz mint kéne, mert kapcsolgat a cucc.

 

A junkers átfolyós melegítőt ugyanígy finomhangolni kellett tél-nyár között, együtt lehet élni a problémával.

Ennyi:-)

Előzmény: peterch (45577)
Törölt nick Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45587

Sokkal beljebb vagyunk! :-D

5% - ot emeltem a szivattyú min teljesítményén és 45 fokos beállításnál, 41,6 és 44 között játszik!!! :-D

 

Ez igen! Köszönöm szépen kormos*

 


Kifogom venni a szivattyút és kifogom takarítani a lapátoknál. Ha esetleg a lapátok kopottsága okozná ezt az ingadozás, vagy az előbbi hibát, hát belefér! Nem mai darab és van aki 2 éves kazánnál is cserélt már ilyen alkatrészt!

Nagyon bízom benne, hogy végre megtaláltuk a probléma gyökerét!

Előzmény: kormos* (45574)
kormi07 Creative Commons License 2022.11.07 0 1 45586

Megpróbálom mégegyszer.

831 832 874??

Tíz foknyi hőingást nincs az az isten, hogy ne lehetne, ha más nem a csövek fogdosásávál megtalálni, hogy mitől van, le-fel veszi a lángot vagy ki-be kapcsolgatja, vagy változik a szivattyú térfogatárama, vagy egy hülye termosztátos csap( nemtom az van-e) miatt változik a víz térfogatáram?

A 831 832 ből látnád, hogy már ott is hullámzik-e vagy ottmég stabil, ha felmegy a 831 akkor nőtt a láng/elakadt a szivattyú, ha csökken akkor leállt a láng, állandó térfogatáramnál kb állandó különbségnek kell lenni 831 832 között, 874-et harmadszorra kérdezem, hogy mennyi, egyáltalán lát vízmozgást a kazán folyamatosan?

Ha csak a csapba folyatsz melegvizet, mi történik( ott gondolom nincs termosztát)?

Fűtést leveszed 38 fokra, elindítod mi történik?

A szivattyú 1-2 %ra állítás szerintem semmi, hmv-nél az se biztos, hogy modulál a szivattyú, nekem mindig 99%on van, de még ránézek.

 

Van itt ötlet mint égen a csillag, pénzbe se kerül, de ha nem csinálod nem leszünk beljebb:-)))

Előzmény: Törölt nick (45552)
peterch Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45585

Nyugodtan elmondhatod , mert nekem is egy szolár 300 literes tároló van napkolival akár 95C-ig és gázkazánnal fűtve 55°C-ra , majd onnan egy termosztatikus keverőszelepen keresztül kapom a vételezési helyeken a 42°C-os HMV-t , amit tetszés szerint keverünk a fürdéshez . :-)

Kombi kazánok esetében sajnos nem így van .

Előzmény: C20NE (45583)
Apaxp Creative Commons License 2022.11.07 -2 1 45584

Off

A tudatos hmv használók tárolót használnak.

A mazochisták meg kombi kazánt :D

On

Előzmény: C20NE (45583)
C20NE Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45583

El sem merem mondani, hogy elképesztően pazarló módon egy 250 literes tárolót fűtögetek egy fűtő kazánnal, a mozgásérzékelő meg indítja a keringető szivattyút, hogy mire megnyílik a csap ott legyen a meleg víz majd hűljön le rendesen a csőben a szigetelés ellenére, így sosincs gond a vízhőfokkal pedig 3 nővel/lánnyal élek. ;-)

Előzmény: peterch (45582)
peterch Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45582

Szia !

 

Nekem a Duna mossa a lábaimat . Nálunk simán meg tud melegedni 12°C fölé . Viszont akkor nálatok nem kell túl sok hideg vizet hozzáereszteni , hogy meglegyen a fürdővíz hőmérséklete , ha teljes átfolyást nyitsz a  kazánon és jól van beállítva rajta a maximális tömegáram a hideg víznek  . :-)

Előzmény: C20NE (45579)
Apaxp Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45581

Csak ha indítod a kalibrálást, vagy ha olyan paramétert módosítasz ami kötelezően indítja a kalibrációt. Pl, ha a min. rpm százalékot módosítod akkor kalibrációt indít.

Előzmény: kormos* (45580)
kormos* Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45580

Nekem Immergas Victrix 20 van. 

Mennyire gyakori, hogy automatikusan bekalibrálja magát és még utána kell állítani, mert nem jó a füstgáz emisszió?

Előzmény: Apaxp (45578)
C20NE Creative Commons License 2022.11.07 0 1 45579

Fene tudja felénk elég mélyen vezetett csövekkel 12 foknál sosincs melegebb víz a talaj ott lent nem melegszik e-fölé.

Előzmény: peterch (45577)
Apaxp Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45578

Az one sorozaton már nem állítható. A menüben kell lefuttatni a kalibrációt min. közepes és max teljesítményen, A kazán határozza meg az optimális égést a szükséges teljesítményhez.

Előzmény: kormos* (45557)
peterch Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45577

Ha abból indulunk ki , hogy van egy gázkazán 24kW-os , ami tud 10liter HMV-t készíteni 10°C-os vízből maximum 45°C-at , akkor az azt jelenti , hogy túlmelegedés veszélye nem áll fenn  ( a kazán többre úgy sem képes ) .  Viszont nyáron amikor a vezetékes víz lehet akár 18 °C-os is , akkor igen , tehát ilyen esetben engedsz hozzá egy kis hideget . Télen amikor a víz csak 7°C-os , akkor meg a hideget zárod , hogy meglegyen a 45°C . Tehát mindkét esetben kádfeltöltésnél teljes gáz a HMV-ből és korrigálás a kívánt hőmérsékletre a hideg vízzel . Zuhanyozásnál meg a kazán modulációs tartománya ami határt tud szabni az optimális működéshez . Alacsony vízigény , magas alsó teljesítményhatár = hullámzó hőmérséklet .

Előzmény: kormi07 (45576)
kormi07 Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45576

Nyilván nem ez a jó út, hogy kihagyunk egy alkatrészt, de erről a taljánok másképp döntöttek.

A hmv hőmérséklet beállítás nálam hihetetlen egyszerűen történt: addig emeltem a beállítottat, amíg megfelelő lett kádtöltésre és tusolásra is, amennyiben túlmelegedne, akkor keverek egy bolhaf@szányi hideget hozzá, oszt kész.

Nem kell ezt túlragozni szerintem:-)

 

Előzmény: Unicalfan (45551)
Törölt nick Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45575

Megfogom csinálni és a jobbos hidroblokk így már teljesen át nézve! :) Ebből is csak 1 van! :-D

Előzmény: kormos* (45574)
kormos* Creative Commons License 2022.11.07 -1 0 45574
Előzmény: kormos* (45572)
kormos* Creative Commons License 2022.11.07 -1 1 45573

Meg szedtem szét ilyen kondenzációs kazán szivattyút csak különállót, aminél a házból a lapátokkal együtt kijön a motor.

Előzmény: Törölt nick (45571)
kormos* Creative Commons License 2022.11.07 0 1 45572

Nem mondom 100%-ra, de videon láttam már, hogy tele van kosszal, mert egy állandó mágnesű motor. 

Szerintem 4 csavart kell kivenni és kijön a motor a lapátokkal együtt. (gondolom)

Azért írtam, hogy próbáld meg a szivattyú min. fordulatát magasabbra állítani, hátha lesz változás és akkor az baj. 

Előzmény: Törölt nick (45571)
Törölt nick Creative Commons License 2022.11.07 0 0 45571

Le szedjem a szivattyút? 

Akkor nem csak a motor része jön le, de a keringgető része marad? Nem tudom, de meg csinálom, ha gondolod, hogy ott a baj!?!

Ésszerűen hangzik, hogy nem tudja rendesen szállítani az adott mennyiséget, bár írtam korábban, hogy a fűtéskor gyorsan át melegednem a radiátorok.

A hétközben már nem tudok vele foglalkozni, de a hétvégém még szabad lesz és le fogom venni a hidroblokkról! Át nézem! Azt a részét, úgysem tisztítottam át, hát most az is meg lesz! Ha infarktust nem kapok!?!

 

:-D :-D :-D

 

Előzmény: kormos* (45569)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!