Pannónia, a "magyar legenda". Ez a topik kapcsolódik a Pannónia motorkerékpárok topikhoz (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049017) Itt főleg olyan információk, hozzászólások találhatók meg, amelyek Pannónia tuningolással, versenyzéssel kapcsolatosak. Magas szintű szakmai ismeretek, trükkök, tippek. Csak haladóknak :-) !
ETZ-hez van asszem taiwani dugattyú, sárga-kék dobozban, maga a dugó szinte fekete színű, és nagyon könnyű. Volt MZ-s versenyző erre esküszik. 1 baj van vele, max. 70-es méretben van (ezért haverom tuningolt gépébe nem kaptunk ilyet, lengyel 70.5-ös került bele). Na többet nem offolok, ezt is csak azért írtam, hátha hasznos info.
Nekem még van 2 db gyári dugóm , anélkűl nem is kellenen MZ , de a BRC dugója igen jónak tünik , lehet csinálna olyan méretben is , azzal jól járnának az MZ-sek sz.tem , többi cucc meg megoldható . De hallottam , hogy valami Yamaha dugó is jó bele , majd kiderűl , annyira nem érdekel , majd egyszer talán !
Jaj, nehogy miattam ETZ-P20 vitába keveredjetek! Csak azért említettem (az ETZ-t), mert teljesen új vagyok itt, és gondoltam valamennyit írok magamról. Egyébként egyetemista vagyok, programtervező matematikusnak tanulok, ezért vagyok jó barátságban a számítógépes programokkal. Szóval gondolom az itteni többséghez képest meglehetősen minimális tapasztalatom van motortuningolással kapcsolatban. De azért teljesen kezdőnek sem mondhatom magam. A MOTA szerintem arra nagyon jó, hogy kitalálsz valamit, és le tudod tesztelni. Nem tervezi meg helyetted. Ha valakinek már eleve rengeteg tapasztalata van, az gyorsabban tud vele fejleszteni, akinek kevesebb, az kisebb lépésekben haladva lassabban, de legalább nem fog túl sok hengert elrontani, ill. feleslegesen kipufogókat hegeszteni tonnaszámra. Mivel nekem a közelemben nincs rutinos tuningmester (na jó, Békéscsabán van, de ezt csak nem rég tudtam meg, a nevét se tudom, csak azt, hogy Matusik Andrea motorját készíti fel gyorsulási versenyre), így kénytelen vagyok a netes cikkekre, fórumokra támaszkodni, ill. a szimulátorral rengeteget kísérletezni. Nem tudom közületek ismeri-e valaki Ágoston Ivánt (én sajnos nem, csak pesti haveron keresztül hallottam róla), ő is használja ezt a programot tesztelgetésre.
Nem kéne lassan Lovas Sanyit megkérdezni mi van a 24 órással.Lesz egyáltalán:))) Mi van a nevezésekkel?Ölbei úr felhívnám a figyelmedet hogy ezt idén nem fogja helyetted más megoldani.Saját csapat .Te vagy a főnök.2és fél hónap van hátra.Nem olyan sok az. Jani te tudsz valamit?Beszéltél mostanában Sanyival.Nagyon el van tűnve.Csak nincs valami baj?
Bocs, off: Mihu mondta, hogy othon kiállt az mz vel a lux ellen gyorsulni, és aligvolt jobb, vagyis hogy az öreg mocc jött rendesen, aszonta gondolkodás nélkül elcserélné a tz-t a luxra, mire miontam neki, hiogy álmodik nyomor! :)
Ez esetben az also hp-ban nyitva maradt és hp-ig üres felömlök térfogatával mi lessz? Sz.tem átö. zárásnál lukas dugóval felöntve minusz az átö.zárásáig számolt térfogat. És ha ehhez adjuk hozzá lök.térfogatot akkor kapjuk meg az ahp. és az fhp közötti különbséget.
Én sem hiszek a számításokban , ezt gyárak sem tudják hibátlanúl megoldani ,mert akkor miért szoktak előfordúlni a széria hibás sorozatok ? Pedig ott még tesztelik is rendesen a gépeket ! Meg anno beszéltem egy komoly gokartos szakival aki sok jó rezót csinált ( meg gyors kartokat ), és mondta ,hogy kiszámolni csak kb. lehet , sőt még két egyformát is nehéz csinálni kipuffból ! Nem véletlen adtak régebben kétütemű cross gépekhez komoly tuning csöveket 60-120 ezer ft-ért, ha csak számolni kellett volna akkor biztos kevesebb is lehetett volna !
Persze van a miben a mota téved, ez egy olcsó negyvenrugós progi, a gyári gépeket nyilván nem ilyenekkel faragják, de azért hasznos, bár korántsem tökéletes,de, min B.R.C megállapította nem Talmát kell lenyomni .
Nekem megvan ez a program (honlapja itt). A kartertérfogatot úgy kell neki megadni, hogy megméred a térfogatot alsó holtpontban, ahogy Zoli írta, majd ebből az értékből kivonod a felömlő csatornák térfogatát.
Én amúgy Simsont és 250-es ETZ-t tuningoltam eddig a MOTA segítségével, Pannóniám sajnos nincs, de a P20-as, ill. P21-es nagyon tetszik (Gyulán pl. van egy P21 Luxus, igaz az "csak" széria, de így is nagyon jó :)). Én is kíváncsi lennék, hogy mit lehet kihozni a P20-ból. Főleg a 2db 125-ös henegr miatt (ETZ-nél csak 1db túl naggyal gazdálkodhatok, az nem az igazi).
Ezekkel viszont boritunk sok más fontos paramétert, ezért osztom a véleményedet abban, hogy azt kell megcsinálni tutira ami van és már ez sem kicsi kihivás eredményesen, főleg zsebböl.