Készülök venni egy '74es 1303s-es bogarat, 1584 cm3-as, amerikai kivitel, és gyárilag 50 lóerős. Nem tudtok pár egyszerű trükköt, hogy lehetne belőle kicsalni pár lóerővel többet? Mert ugye ugyanez a motor a korábbi verziókban többet tudott...
Ha tudtok pár egyszerű ötletet, aminél mondjuk nem kell kicserélni a hengereket, csak állítgatni ezt-azt, az jó lenne. Előre is köszi!
ma du. elmentem a bogival a kézimosóba. Előttem egy suzukis nyanya mosatta a szutykát. Régi ismerős volt ott (akárcsak én), ugyhogy a mosós megdicsérte: "milyen szép a fényezés!" Mire a nyanya: "még csak 2 hetes, a 3 éves ugyanilyen színűt lecseréltük, azért ilyen szép a festés."
Utána beálltam én a 32 éves, ugyancsak szép fényezésű bogival...
Sziasztok!
Sikeresen bejelentkeztem ide is.
Az infósoknak nem kell bemutatkoznom, ők arról ismernek, hogy minden találkozóra gyalogosan érkezem, mert az autóm financiális okokból pihen a parkolóban már egy ideje.
Jó ha van egy nyilvános bogaras topic is, de azért az infós levlista szerintem pótolhatatlan, és nem értek azzal egyet, hogy ne várjon senki semmit tőle.
A lég hűtsön mindenkit!
Teo
na most nem furcsa, hogy a fél topiknak most van gondja a pumpájával? mint ahogy nekünk is amiatt cövekelt le a bébi a kálvintéren, mint kiderült.
De elvontatva Medgyesi Balázshoz (Vasárnap!!),aki egy pöcköt megjavított benne, kitisztította a szívatót és megigazította a kopogó fékeket szumma 4 000 Ft-ért, megint szalad a kicsike, jobban mint valaha, és benzinszag sincs. Viszont letörte valaki (ki? én nem!) a fűtés tekercselőgombját, amit a Bugboxban szívesen kicserélnek nekem áprilisban, és 8 000 Ft-ért. na neeeeee!
szóval mit tanácsoltok régi elefáncsontszínű gombok és fűtőtekerők olcsó és jó lelőhelyeként?
Addig is vidáman járok full fűtéssel, nyitott dach-al, elvégre TAVASZ VAAAAAN!
a gyári német ac-t nem lehet felújítattni? Nem spórolásból szeretném, hanem mert nekem ez az alkatrész is hozzátartozik a bogihoz, és jó érzéssel töltene el, ha egy TÖKÉLETESEN müködő, régi ac pumpa dolgozna az autóban. (lehet, hogy hülye vagyok...)
Németet azért nem nagyon lehet kapni,mert horror árban lenne(~20000Ft körül), membrán ha az eredeti átszakad,nem kapható,bár én ideig óráig v.mi ócska skodaszerű membránnal helyettesítettem.Kár is bütykölgetni,mert a brazil 2500-3000 Ft között van kompletten bakelit
vezetővel ,müködtető tüskével,a célnak jól megfelel,csak nálam el kellet forgatni egymáshoz képest a ki és bevezető csonkokat,hogy fel tudjam rakni.Megvettem,mert erre véltem fogni az olaj benzinesedését,de azóta már tudom az igazi okot,és visszapakoltam a németet.
TZL!
Sajna amit a gyertyáról írtam az tapasztalat,esetleg megpróbálom a könyveimben megkeresni
a lehetséges választ.
Németet azért nem nagyon lehet kapni,mert horror árban lenne(~20000Ft körül), membrán ha az eredeti átszakad,nem kapható,bár én ideig óráig v.mi ócska skodaszerű membránnal helyettesítettem.Kár is bütykölgetni,mert a brazil 2500-3000 Ft között van kompletten bakelit
vezetővel ,müködtető tüskével,a célnak jól megfelel,csak nálam el kellet forgatni egymáshoz képest a ki és bevezető csonkokat,hogy fel tudjam rakni.Megvettem,mert erre véltem fogni az olaj benzinesedését,de azóta már tudom az igazi okot,és visszapakoltam a németet.
TZL!
Sajna amit a gyertyáról írtam az tapasztalat,esetleg mgpróbálom a könyveimben megkeresni
a lehetséges választ.
Elvittem a bogit a hígulós olajával a szakihoz, olajcsere, stb., aztán kicsertélte az ac pumpát is (32 éves volt az előző). Most úgy gyorsul, mint az álom!!!
A brazil pumpáról mi a véleményetek?(nem volt épp orig.német, pedig azt akartam...
Azt én is észrevettem, hogy legkönnyebben a bal külső gyertyát köpi be, csak azt nem értem, hogy miért. Nem teljesen szimterikus a motor felépítése? Nem értem! Ha tudod írd meg légyszi!
Rékakoma!
Akkor veszed észre hogy kiesett egy henger, ha pl harmadikban alapjárat közeléből próbálsz gyorsítani (talán 30kmh), akkor húz a motor, de egy bizonyos fordulat eléréséig olyan frekvenciával remeg mint mikor az ember diderek. Azért van mert a kiesett henger nem ad le teljesítményt, ezért mikor rá kerülne a sor akkor a motor megtorpan. 1200-as fordulaton másodpercenként 10szer, ha jól számolom. De olyan 1500rpm felett már kisimul annyira a motor járása, hogy akkor már nem venni észre a remegést, csak a teljesítmény csökkenénst, meg benzinszagú, kék füstöt.
AZS!
Ajánlott levélként megy az AC, mert csomagnak túl kicsi lett volna!
A három hengerrel való menetelés általában így télvíz idején következik be,amikor a nem igazán
meleg motor által elégni nem bíró fölös benzin,kondenzvíz miatt a motorolaj hígulásba fog.
A végzet először (ha szembe állsz a motorral)a baloldali hátsó (lábadhoz közelebbi)gyertyát éri el.Ez állandóan olajsáros,benzines lesz,eleinte,ahogy melegszik a motor még ki tud "égni",azaz ő is termékeny munkába fog.Úgy lehet igazán érezni,ha valahol tudsz mondjuk egy jó hetvenes tempót tartani,akkor ugyan olyan gázpedál állásnál ránt egyet-egyet majd az addigi menettempóhoz képest meglódul.Ha tovább emelkedik az olajszint,akkor már nem lesz képes kidolgozni azt a gyertyákból.A menetteljesítmény gyalázatos lesz,a fogyasztás viszont kiemelkedő(x1,5-x2-ig)
Ez a helyzet rajtad kívűl még a motornak sem lesz ínyére,mert a híg olaj alig ken,valamint az összes létező szimeringen,lukacskán igyekszik azt kinyomni,ha neki úgy esik jól,s mert másként nem megy akkor akár tömítéssel együtt.Én most vagyok kicsivel a határeset alatt,ezért hétfőn dukál egy
kövér olajcsere.
AZS!
A máshol megjelentekkel összhangban melleted teszem le a voksomat.Fel a fejjel.
jÓ nektek, van AC pumpátok. Asszem nekünk nincs. vagy más oka van, hogy nem jut el a benzin a motorig... tegnap ugyanis a drága a Kálvin téren lecövekelt, ma vontatjuk Szabómikihez. Mellesleg ideje volt, biztos ezért volt a benzinszag is.
A három gyertyával való működés engem is elgondolkodtatott, milyen az, amikor remeg a motor? (Tzl) olyan,mintha bordás lenne az út? vagy az autó simán gurul, és hátul ráz a feneke? mert eddig mindig azt hittem, hogy a lengéscsillapítók miatt lebeg a kocsi az Andrássy úton - vagy az Andrássy útban van a hiba?
Hamarosan minden kiderül!
csupa érdekeset írtam, ugye? ...:-)Hiába, no, szeretek ide írogatni!
R
Most aztán dagad a mellem, hogy sikerült nagy bölcsességeket mondanom, amik ráadásul még be is váltak!
Más: Egyre valószínübb, hogy sikerül a hétvégére szereznem egy digit fényképezőt, mellyel természetesen a bogaramat fotoznám le. Mivel nekem nincs saját honlapom, ezért megkérdezem, hogy hajlandó lenne-e valaki kirakni a képeket a honlapjára és ide belinkelni őket. (persze csak ha igény van rá)
--------------------
Sziasztok!
Nagyon tetszik a honlapotok. Sokáig keresgéltem míg rátaláltam egy igazi
Bogaras csapatra. Szeretnénk egy szép zöld bogarat eladni. Nálatok
lehetséges hirdetni? Ha igen hogyan? Képünk is van Zöldikéről.
Segítségeteket előre is köszönöm és várom a válaszotok.
Pomlényi Paulina
ppomlenyi@aoisrv1.oai.hu
--------------------
Köszi a hozzászólást, ma elvittem a verdát a szerelőhöz, olajcsere, gyertyacsere stb.
Igazad volt, kb. 2 hete leállt az egyik henger, így 3 hengerrel járkáltam egy kicsit, aztán a haver megkapargatta a gyertyákat, aztán megint OK. lett. Ma viszont megint csak 3 henger ment.
Most viszont a csere után megint a régi.
Most figyelek, hallgatózok
Még nem írtam nekik, mivel egy ideig halott volt az inet-hozzáférésem, a kiwwi-vel meg komoly 80 b/sec eredményt tudtam elérni... De ami késik, nem múlik. Bár sok eredményt nem remélek, az emilcímem is lassan egy éve más, de az indexnél még nem sikerült megváltoztattatnom, és nem azért, mert én nem próbáltam.
Hogy ne legyek teljesen offtopic: legújabb történetem, hogy eltört az AC-m billentyűje (az a kis izé, amit a lökőrúd lökdös). Gabek ismét a segítségemre sietett, hozott nekem egy AC-t, úgyhogy már jó.
Azért mégiscsak felháborító a VW-alkatrészek minősége: egy AC-pumpa csak 28 évig tart? ;-)
(Tzl: azért várom azt a darabot is, mert még mindig egy mínuszban vagyok.)
az átalakítással kapcsolatos kérdés termékeny, és legalább olyan szenvedélyes vitát indított. Szerencse, hogy csak mediátor voltam: nem szeretnék az ellenségetek lenni... :-)
Egyébként én magam sem favorizáltam a haver nyirbálós ötletét, de tekintettel az ő off-line létére, megígértem, hogy rákérdezek. A többi az ő (meg a pszichológusa)dolga.
A moderálás egy ilyen bejáratott, önkorlátozó - mondom némi öniróniával - topic esetében teljesen indokolatlan, bár ezt nem mindenki gondolja így.
Egy vicc jut erről az eszembe. Az ifjú szociológus lemegy vidékre, hogy az antiszemitizmus tárgyköréből készítsen dolgozatot.
A falu határában meg is állítja az első útjába kerülő bácsit:
- Bátyám, van a faluban antiszemita?
- Nincs, de volna rá igény...
Laca: Sok helyen beletud menni a benzin az olajba. Azt kellene megnézned, hogy állóhelyben no-e az olajszint vagy csak menetközben. Ha állóhelyben akkor valószinüleg tuszelep. Ha menetközben akkor vagy AC vagy valamelyik henger nem 100%. Nem vetted észre kis fordulaton (1500 alatt) mintha remegne a motor terhelésen és laapjárton meg billeg amotor. Mert ha nem megy az egyik henger akkor az el nem égett benzin elég nagy része belemegy az olajba. De muködo henger mellett is beletud menni , ha már kopottak vagy töröttek a gyürük, vag ysokat jársz röviduton, és állandóan rajta van a szivató.
A benzinnel az a baj, hogy felhigítja az olajat, és ráadásul ezt a hig olajat is kimossa a csapágyak közül, és gyakorlatilag minimális a kenésed. (hallani is, hogy sokkal "kopottabb" hangja van a motornak hig olajjal)
Rékakoma: Benzinszag ügyileg a következo tapasztalataim vannak. Itt is két eset van: vagy eloltol jön a szag (tank), vagy hátulról (motor).
A tanknál érdemes kicserélni a csöveket (A tank alatt is) mert szivároghatnak azok is, megnézni, hogy a szellozo jól van-e bekötve. De nálam eddig a tanksapka eresztett, és a beöntocso és a tank összeresztésénél lévo tömíto gumi volt elöregedve és ott eresztett, de ezt egyszeru volt megtalálni mert csak balkanyar után jött a szag.
Próbáld meg, hogy megmozgatod a kocsit jobbra-balra aztán befekszel gyorsan a csomiba és szimatolgatod az összeeresztéseket, hátha megérzed honnan jön a szag.
De jelzem, hogy nekem még mindig jön a benzinszag elolrol és nem jövök rá, hogy honnan, tehát még mindig van valami hely ahonnan jöhet.
Ha a mociból jön a szag akkor lehet, hogy túl dús a keveréked és a kipufogóból jövo benzinszagot érzed, de lehet az is, hogy neked is benzines az olajad és mikor egy kicsit bemelegszik az olaj, és kezdi kidolgozni magából a benzint (elpárolog) akkor azt a benzingozt szivja be a futésed. Persze hátul is érdemes lecserélni a csöveket.
Hirtelen ennyi. Hangsúlyozom, hogy ezek csak az én tapasztalataim, ezen kívul még lehet ezer más, de ezek biztos hogy elofordulhatnak, mert én már szívtam velük.
Ma véletlenszeruen megnéztem az olajszinet, és az a max. felett 1cm-re állt.A szívrohammal küszködve megszagoltam a pálcát, és az benzinszagú volt...
Honnan folyhat be a benzin?
Lehet , hogy már régóta ilyen állapotban használtam a gépet. Milyen bajt okozhat ez az eddigi használat??(most már pánikszeruen leállítottam a gépet)